Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Esimit Europa 2 nadaljuje z zmagami tudi na Baltskem morju. Misija Baltik, kot so jo poimenovali, je uspešno zaključena. Najprej so na znanem Kieler Woche v Namčiji zmagali na obeh regatah, ter postavili nov hitrostni rekord, sedaj pa so se zopet izkazali na Švedskem, kjer so na regati ÅF Offshore Race spet prvi prečkali ciljno črto.

Po 40 urah jadranja in preplutih 350 navtičnih milj, se je za ekipo Esimit Europa 2, zaključila ÅF Offshore Race na Švedskem. Ciljno črto so prečkali ob 03:33 zjutraj in si zagotovili že 22 zmago. Na največji skandinavski regati je plulo 248 plovil. Regata, ki velja za izjemno priljubljeno je dokazala, da je tudi nevarna zaradi plitvini v bližini Stockholmskega arhipelaga.

Skipper Jochen Schuemann, ki je vodil ekipo jadrnice Esimit Europa 2 je po regati povedal: "Zame je bila to izjemno razburljiva regata. Pričeli smo v izjemno šibkem vetru. Po Stockholmskem arhipelagu smo pluli dovolj hitro. Ker naša jadrnica potrebuje globljo vodo, kot večina drugih, smo med plovbo udarili v podvodno skalo, ki ni bila označena na navigacijskih kartah. Trk je zaustavil jadrnico, vendar večjih poškodb nismo opazili. Plovbo smo nadaljevali v smeri proti otoku Gotland. Ko smo ga obkrožili, je zmanjkalo vetra. Večkrat smo padli v popolno brezvetrje. Na srečo smo kmalu spet ujeli nekaj šibkega vetra v naša jadra in prepluli še zadnjih 120 navtičnih milj. Iz jadrnice smo iztisnili vse, kar je bilo možno in uspešno prvi prečkali ciljno črto. Zadovoljen sem z jadrnico in z posadko, ki se je zopet izkazala. Naslednje regate v Veliki Britaniji se že veselim."

Torek 02 Jul 2013

S 1.7. je Hrvaška vstopila v Evropsko unijo, kar pomeni konec davčnih olajšav za plovila državljanov EU, ki še nimajo plačanega davka in želijo pluti po teritorialnih vodah Hrvaške in EU.

Lastniki plovil, ki so danes še vedno v postopku začasnega uvoza v republiki Hrvaški in nimajo plačanih davščin, od 1.7.2013 dalje ne smejo več pluti po Hrvaških vodah. Ker davek za plovilo še ni bil plačan, se nahajajo v carinskem prekršku. Po navedbah Hrvaške carine je ugodnost plačila davka po znižani stopnji 5%, ki je trajala vse do 31.5.2013 izkoristilo nekaj več kot 4.600 lastnikov plovil. Po podatkih Hrvaške carine pa se trenutno nahaja še preko 6.000 plovil, ki nimajo urejenega statusa.

Lastniki plovila, ki se odločijo, da bodo plovilo registrirali na Hrvaškem, morajo izvesti carinjenje plovila in pridobiti carinsko deklaracijo v skladu z zakoni EU in Hrvaške. Izvesti je potrebno redni carinski postopek.

V kolikor plovilo nima evropskega preferencialnega porekla, oziroma nima dokaza o evropskem preferencialnem poreklu, se bo carinilo po veljavnih carinskih stopnjah, ki veljajo v EU in velja tudi na Hrvaškem od 1.7.2013 dalje. To pomeni, da je za taka plovila potrebno plačati 1,7% carine oziroma 2,7% carine za gumenjake. Carina se obračuna od carinske vrednosti. Carinska vrednost plovila se ugotavlja glede na tip in starost plovila. Lastnik sam poda oceno vrednosti plovila, ki mora biti ovrednotena čim bolj realno. Carina se pri vrednosti plovila opira na znani Schwacke katalog.

V kolikor plovilo izpolnjuje pogoje iz novega Zakona o PDV (Zakon o davku na dodano vrednost na Hrvaškem), oziroma za plovilo obstaja dokaz, da je bila prva registracija plovila oziroma prva uporaba plovila pred več kot osem leti (plovilo se je uporabljalo pred 1.7.2005), se za plovilo po novem ne bo več obračunal davek na dodano vrednost (PDV oziroma DDV v Sloveniji).

Trenutno še ni popolnoma jasno ali bo oprostitev plačila davka veljala samo za plovila registrirana pod zastavami ene izmed držav EU ali bo veljalo to tudi za plovila registrirana v tretjih državah. Po vseh predvidevanjih bo to veljalo, trenutno pa še ni popolnoma jasno.

Kar se tiče vpisa v hrvaške registre plovil, je s carinskega in davčnega stališča popolnoma vseeno v kateri register se plovilo vpiše, ko je enkrat plačan davek na področju EU. Plovila, ki imajo plačan davek na področju EU postanejo tako domača roba. Vpis v hrvaške registre plovil tako ni obvezen. Plovilo lahko pluje pod katerokoli zastavo EU. Plovila, ki bodo registrirana v drugih državah in ne na Hrvaškem, bodo tretirana kot tuja plovila in ne bodo imela enakega statusa kor plovila registrirana na Hrvaškem. Kakšne natančno bodo razlik, trenutno še ni v celoti znano.

Po 1.7. bodo carinske izpostave pričele z izvajanjem inšpekcijskih pregledov v carinskih skladiščih - marinah in pregledovali plovila, ki so se pred vstopom Hrvaške v EU nahajala v začasnem uvozu. To je zakonsko predpisana obveza, ki jo mora izvajati Hrvaška carina v skladu z zakonodajo EU in Hrvaško zakonodajo. Natančna navodila o uvajanju nove zakonodaje, kakor tudi povezani postopki še niso jasni. Vse nadaljnje informacije bomo objavili nemudoma, ko jih prejmemo s strani odgovornih organov.

Preberite tudi:

- Postopki za uvoz plovil na Hrvaško so končno določeni
- Pojasnila v zvezi z uvozom plovil na Hrvaško - carinjenje plovila.
- Nove višine nadomestila za vpis plovil v registre

Torek 02 Jul 2013

Danes se je v madžarskem mestu Balatonföldvar s prvima dvema regatama začelo odprto IODA evropsko prvenstvo razreda optimist. Udeležuje se ga preko 250 jadralcev iz 40 držav, tudi Slovenije in z velikim veseljem poročamo o odličnih uvodnih nastopih slovenskih jadralcev.

V sončnem vremenu in srednjem vetru med 8 in 10 vozli so danes odpeljali dve regati. V konkurenci 102 deklic je aktualna evropska prvakinja, naša Mara Turin, z dvema zmagama napovedala resen napad na ubranitev evropske lovorike. Na drugem mestu ji sledi še ena slovenska jadralka, Lara Poljšak, ki je današnji regati zaključila na tretjem in prvem mestu. Na 40. mesto se je uvrstila Lin Pletikos (32,10) ter na 48. Tjaša Milivojevič (20,29).

Odlično so nastopili tudi fantje. V konkurenci 146 jadralcev je na 5. mestu Klemen Semelbauer z dvema tretjima mestoma, na 6. mestu je Rok Verderber (7,1), 26. je Staš Torej (9,16) in 78. Martin Peternelj (28, 23).

»Prvi dan evropskega prvenstva se je za naše začel sanjsko. Mara Turin zelo očitno brani naslov evropske prvakinje. Sledi ji Lara Poljšak, torej dve Slovenki na vrhu. Med fanti pa odlična predstava Klemna Semelbauerja, ki je zabeležil dve tretji mesti in trenutno zaseda skupno 5. mesto. Rok Verderber, prvič na večjem tekmovanju, je v prvem plovu prebijal debelo plast treme in nervoze. Prvi plov je končal sedmi, v drugem pa pokazal, kam cilja, in zmagal ter je trenutno šesti v skupni razvrstitvi,« zadovoljno sporočajo iz slovenske ekipe na Blatnem jezeru.

Jutri se jadralcem obeta še en vroč in sončen dan, a z zelo šibkim vetrom.

Ponedeljek 01 Jul 2013

Ta teden je na Švedskem potekal tretji dogodek v letošnji seriji RC44. Tekmovanja se je udeležilo 12 ekip, slovenskega predstavnika, ekipe CEEREF, tokrat ni bilo med njimi.

Vremenske napovedi za Švedski Marstrand so bile izjemno nepredvidljive. Napovedali so vetrove med 12 in 30 vozli, ki naj bi pihali vseh mogočih smeri, od vzhodnika, do zahodnika in juga. Ekipe do zadnjega trenutka  niso vedele, kaj jih bo pričakalo na regatnem polju. Prvi dan tekmovanja je zmago prinesel le ekipi Ironbound iz ZDA, nato pa je veter zapihal s hitrostjo preko 30 vozlov in ekipe so morale nazaj na obalo.

Tudi drugi dan jadranja vreme ni bilo najbolj naklonjeno jadralcem. Dve ekipi Peninsula Petrolium iz Velike Britanije, in Ruska Katusha, sta pričeli z regato prej, kot je bilo planirano, zaradi nestabilnega vremena. Dež in veter sta krojila usodo jadralcev. Kljub dobrim pozicijam na regatnem polju je bil izid dvobojevanja pogosto nepričakovan, zaradi pogostih sprememb smeri vetra.

V flotnem jadranju se vremenske razmera niso prav nič stabilizirale. Hitrost vetra se je stopnjevala in prve težave so se pričele za Artemis Racing. Z drugega mesta so padli za zadnje, dvanajsto. Naslednji so padli v težavi na jadrnici Nika. Njihov geenaker se je strgal in regato so morali predčasno zaključiti. Z vremenom so se zopet najbolje spopadli na jadrnici Ironbound. Svoje vodstvo so povečevali vse do cilja, kjer so si zagotovili že drugo zmago na dogodku na Švedskem. Drugo mesto je zasedla posadka Katushe, na tretje mesto pa je prijadrala ekipa Aegir Racing iz Velike Britanije. V nadaljevanju flotnega tekmovanja se je vrstni red zopet premešal. Zelo dobo so jadrali v ekipi Aqua in Synergy. Na koncu je prvo mesto v flotnem jadranju pripadlo ekipi Aque, na drugo se je uvrstila ruska ekipa Synergy, tretje mesto je pripadlo Aegir Racingu, četrto mesto je zasedla ekipa Peninsula Petrolium Racing, na peto mesto pa se je zavihtela ekipa Ironbound, ki so letos novinec v tekmovanju. Naslednji dogodek iz serije RC44 bo v Portugalskem Cascais med 2. in 6. oktobrom.

Ponedeljek 01 Jul 2013

Rajar Match Race Team v zasedbi Gorazd Rajar, Gal Potrč Pajk, Ajda Njegovec in Blaž Jeršan so se pretekli teden udeležili evropskega jadralnega študentskega prvenstva na Lago di Ledro v Italiji.

Tekmovalci so jadrali v disciplini match race oziroma dvobojevanje. Dogodek je bil test za naslednje leto, ko bo klub na Ledru organiziral svetovno univerzitetno prvenstvo. Round robin del tekmovanja je ekipa Gorazda Rajara zaključila z rezultatom 7-1. Polfinalni dvoboj so dobili z rezultatom 2-1. Finale so po nesrečnem zadnjem obratu boje, kjer je ekipa vodila, so žal izgubili s 3-2. Prvo mesto je tako zasedla nemška ekipa s krmarjem Florianom Haufejem za krmilom. Kljub razočaranju ekipe po prihodu v cilj, so z rezultatom in medaljo vseeno zadovoljni. Rezultat potrjuje dobro pripravljenost ekipe, ki že komaj čaka svetovno prvenstvo, ki se bo odvijalo naslednje leto.

Končni rezultati:

1. Florian Haufe (NEM)

2. Gorazd Rajar (SLO)

3. Sandro Cavallari (ITA)

...

Povzeto po RMRT, foto: www.facebook.com/RajarMRT

Ponedeljek 01 Jul 2013

Pred nekaj dnevi je podjetje As Boats d.o.o. podpisalo pogodbo s prestižnim Italijanskim proizvajalcem gumenjakov ZAR FORMENTI.

Gumenjaki ZAR predstavljajo sinonim napihljivih čolnov v svetovnem merilu. Čolni s široko razširjenim premcem ponujajo veliko prostora in ležalnih površin, plovne lastnosti pa so vrhunske in neprimerljive z vsemi ostalimi čolni. Čeprav lahko za vsak čoln iz ladjedelnice ZAR takoj prepoznamo po njegovi značilno obliki, pa moramo povedati, da je vsako plovilo zase posebej oblikovano. Oblikovanje plovil je prilagojeno potrebam in dolžini plovila, saj je le tako možno zagotoviti, da ima prav vsak ZAR-ov model izjemne plovne lastnosti. Ponudbo začenja najmanjši model ZAR 43, sledijo mu ZAR 47, ZAR 53, ZAR 57 Welldeck, ZAR 61, ZAR 65, ZAR 73, ZAR 75, ponudbo pa zaključujeta ZAR 87 Welldeck in ZAR 97 Skydeck. Poleg gumenjakov za prsti čas, pa so izdelali tudi prvi ZAR tender, ki je namenjen večjim plovilom kot pomožni čoln za prevoz s plovila na obalo.

Zastopnik ZAR FORMENTI za Slovenijo: As Boats d.o.o., http://www.as-boats.si/

Sreda 26 Jun 2013

Med 21. in 23. junijem se je na Madžarskem odvijala pripravljalna regata za evropsko prvenstvo Choco Cup Balatonfoldvar, na kateri so se odlično odrezali tudi mladi slovenski jadralci razreda optimist.

Nastopilo je 127 optimistov iz 15 držav, med njimi tudi reprezentance za EP iz Nemčije, Švice, Romunije, Velike Britanije, Ukrajine, Finske, Srbije, sosednje Hrvaške ter gostujoče Madžarske.

Z velikim veseljem poročamo o odličnem uspehu naših najmlajših jadralcev, ki se z Madžarske vračajo z vsemi tremi najboljšimi uvrstitvami. Zmagal je Rok Verderber (JK Pirat), na drugo mesto se je uvrstila Mara Turin (JK Izola) in na tretje Klemen Semelbauer (JK Pirat).

Uvrstitve ostalih naših:
8. Lara Poljšak
15. Martin Peternelj
18. Staš Torej
27. Veronika Pirjevec
36. Tjaša Milivojevič

 

Vir: http://www.jadralna-zveza.si; Foto: FB Csoki Kupa 2013

 

Sreda 26 Jun 2013

Prejšnji konec tedna se je na Rijeki zgodila že 14. tradicionalna Fiumanka, ki je letos zabeležila udeležbo rekordnih 209 jadrnic.

Začela se je v popolnem brezvetrju, ko so se jadrnice komaj premikale. V začetku so bolje jadrale barke bližje obali (Shining, Asillina, Aquila), kasneje pa je zapihala termika z zahoda-severozahoda in omogočila bistveno boljše napredovanje tistim bolj zunaj.

Organizator je na polovici skrajšal regato za regatne jadrnice, ki bi morale jadrati do Omišlja. Tako so vse jadrnice jadrale samo do oznak pred Žurkovim, kjer so sicer obračale potovalne jadrnice. Že tu je vodil hrvaški Shining, tokrat z Željkom Perovićem za krmilom, ki je prednost prevzel takoj po startu, sledili pa so mu z minimalnimi razdaljami Asillina, K3 Tele.com (v letošnjem Pokalu Slovenije nastopa pod imenom Megaenergija) in Aquila. Med vožnjo proti vetru, nazaj proti reški luki, se je najprej na 2. mesto prebila avstrijska Aquila (TP 52), potem pa je K3 Tele.com (Uroš Žvan) prehitel Asillino (lanska zmagovalka Fiumanke pod imenom Casali, Samo Žvan), kar je bil končni vrstni red v cilju. Za ekipo jadrnice K3 Tele.com je bilo tretje mesto tudi doslej najboljša uvrstitev na Fiumanki, zmagovalec Shining pa je sedem milj dolgo skrajšano ruto prejadral v eni uri, 51 minutah in 30 sekundah.

Vir: http://www.jadralna-zveza.si/; Foto: FB Fiumanka

Sreda 26 Jun 2013

Francoski skipper Kito de Pavant je postavil nov jadralski rekord v solo plovbi.

Francoz Kito de Pavant je z svojo monotrupno jadrnico Groupe Bel tipa IMOCA 60, ki v dolžino meri 60 čevljev (18,28 m), postavil nov jadralski rekord v plovbi med Francoskim Marseillom in Carthage v Tuniziji. Za plovbo dolgo  548 navtičnih milj je potreboval le 1 dan 2 uri 43 minut in 30 sekund. Povprečna hitrost plovbe je znašala 17,15 vozla. Prejšnji rekord, ki ga je leta 2009 postavil sam, je izboljšal za 18 ur in 27 minut. Izboljšal je tudi dosedanji rekord v plovbi na tej razdalji v razredu monotrupnih jadrnic. Prejšnji rekord je postavil italijanski skipper Giovanni Agnelli s svojo ekipo na jadrnici Stealth, ki v dolžino meri 27m.

Absolutni rekord na plovbi med krajema trenutno drži Tomas Coville, ki je s svojim 31 metrskim trimaranom za plovbo potreboval še 1 uro in 19 minut manj od Francoza.

Vir:  http://www.sailspeedrecords.com; Foto: http://www.vendeeglobe.org

Sreda 26 Jun 2013

Jadrnica Esimit Europa 2 se je na tovorni ladji odpeljala iz Valencije v Rostock. Udeležili se bodo slavne regate Kieler Woche. Za ekipo Esimit Europe 2 bo to prvi nastop izven voda Mediterana. Nastopili bodo na dveh regatah, ki potekata v sklopu Kieler Woche.

Regata Kieler vohe se pričenja naslednji teden. Na tiskovni konferenci, ki bo potekala. v Kieler Yacht Clubu, bo ekipa Ekipa Esimit Europa 2 objavila tudi novega partnerja, ki se je pridružil temu uspešnemu vseevropskemu projektu.

Jochen Schumann, skipper jadrnice je pred odhodom povedal: »Zelo se veselimo, da bomo projekt Esimit Europa,  jadrnico Esimit Europa 2 in njeno ekipo predstavili nemški javnosti. To bo naš prvi nastop na tej regati in je za mene nekaj posebnega. Zame kot Nemca je posebna motivacija, da se predstavimo v najboljši luči pred nemško javnostjo.«

Jadrnica se bo udeležila regate Welcome Race med Kielom in Eckernfoerdom in naslednji dan povratne regate iz Eckernfoerda do Kiela.

Letos se bo ekipa udeležila več regat v Severnem in Baltskem morju. Kieler Woche je otvoritvena regata. Kasneje se bodo udeležili še regat ÅF Offshore Race na Švedskem, Cowes Week in legendarne regate Rolex Fastnet Race v Veliki Britaniji, nato pa se bodo vrnili v Mediteran.

Foto: Global Boat Shipping GmbH & Co. KG

Četrtek 20 Jun 2013