Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.
»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš
Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.
Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.
Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko»Keel Servant« je revolucionarna rešitev za izvedbo premične oziroma dvižne kobilice. Teleskopski sistem vsebuje fiksno plavut in dvižno utež oziroma balast.
Nova rešitev za dvižno kobilico je namenjena široki paleti plovil. Konstrukcija je podobna klasični kobilici s plavutjo in balastom. Zagotavlja boljše plovbe lastnosti kot klasična kobilica v obliki plavuti in enake kot kobilica z večjim ugrezom. Sistem za spreminjanje globine kobilice je elektromehanski zato ni potrebna vgradnja dodatnega hidravličnega sistema. Mehanizem je fiksen in zavzema zelo malo prostora. Število gibljivih delov je minimalno, zato je delovanje sistema zanesljivo in potrebno je zgolj minimalno letno vzdrževanje.
Poleg električnega mehanizma ima sistem tudi ročnega, ki ga lahko uporabimo v primeru okvare električnega ali v primeru, ko na plovilu ostanemo brez električne energije. Sistem za nastavljanje višine kobilice je izjemno natančen. Omogoča nastavitve do milimetra natančno. Izdelan je tako, da zagotavlja tekoče premikanje kobilice. Na svoji zgornji in spodnji poziciji se zaklene, zaradi česar ne povzroča vibracij in hrupa med plovbo.
Konstrukcija sistema zadovoljuje vsem standardom tudi v primeru nasedanja in to v obeh skrajnih legah kobilice, spuščeni ali dvignjeni. Omogoča plovbo v obeh skrajnih položajih kobilice in vseh položajih med tema legama pri vseh hitrostih tako pri plovbi na motor ali z jadri.
Trenutno so na voljo štiri različne velikosti in teže sistema, ki so primerne za plovila z dolžinami do 80 čevljev. Najmanjši je namenjen plovilom do 45, nekoliko večji različici za 55 ali 65 čevljev največji sistem pa za plovila do 80 čevljev. Najmanjši sistem omogoča premik kobilice za 70 cm in težo balasta do 4t, največji pa za 160 cm in 13t.
Več na spletni strani proizvajalca: https://thekeelservant.it/
Španski oblikovalec Eugeni Quitllet je predstavil svoj idejni projekt luksuzne jahte oziroma pomožnega plovila, ki bo pozlačen.
Nova superjahta bo nosila ime Dune. Bo hibrid med jadrnico in motorno jahto. Iz obeh svetov bo podedovala lastnosti, ki bodo zagotavljale največjo učinkovitost. Za izdelavo bodo uporabili najluksuznejše in najdražje materiale, med drugim tudi izdatno količino zlata. Cena plovila bo predvidoma znašala 70 mio EUR.
Ime Dune naj bi predstavljalo naraven tok linij s tikom obdelanega krova, ki elegantno zakriva navigacijske kontrole in močno spominja na obliko puščavskih sipin (ang. dune = sipina). Veliko zlata se bo porabilo za obdelavo elementov v šestih kabinah. Še več pa ga bo na krovu. Zlato bo roza barve in se bo dobro ujemalo z srebrno kovinsko barvo plovila.
Ko proizvajalci napovejo novost na navtičnem trgu, se pojavljajo številna vprašanje. Kadar gre za Pokal Amerike, ki v svetu navtike premika meje možnega, pa je vprašanj še več. Nič nenavadnega ni, če se vprašamo, če je to sploh možno.
Grant Simmer - član ekipe Land Rover BAR |
V članku V Pokal Amerike prihajajo enotrupne jadrnice s hidrokrili, ki smo ga objavili novembra lansko leto, smo pisali o najavi organizatorjev Pokala Amerike, da za leto 2021 v tekmovanje prihajajo enotrupne jadrnice s hidro krili. Do sedaj smo videli že več različnih implementacij hidrokril tudi na enotrupnih jadrnicah. Za razliko od katamaranov, hidrokrila jadrnicam niso omogočala dviga trupa plovila nad vodno gladino. Zagotavljajo le navor, ki deluje v nasprotni smeri od navora, ki ga povzroča veter na jadra in posledično plovilo pluje manj nagnjeno kot običajno. Nove enotrupne jadrnice Pokala Amerike bodo drugačne. Omogočale bodo popoln dvig trupa plovila nad vodno gladino in ne bodo imele kobilice. Zaradi tega bodo plule izjemno hitro in bodo po napovedih omogočale plovbe s hitrostjo vse do 50 vozlov, kar je hitreje, kot smo lahko že videli pri katamaranih serije AC72.
Nove jadrnice bodo v dolžino merile 75 čevljev (22,80 m). Imele bodo tri hidro krila, ki bodo zagotavljala dvig trupa plovila nad vodno gladino in omogočala dobesedno letenje plovila. Na vprašanja, kako in zakaj bo to možno, je odgovoril Grant Simmer, izkušeni jadralec in direktor ekipe Land Rover BAR, ki nastopa v Pokalu Amerike:
»Jadrnice bodo lahko plule s hitrostjo 50 vozlov, eventualno tudi z višjo hitrostjo. Plovila bodo imela en trup in ne bodo imela kobilice. Na vsakem boku plovila bo pritrjeno po eno hidro krilo, ki bo tehtalo med 1200 in 1500 kg. Širina plovila bo 5,4 m. Ko bodo hidrokrila na svojih skrajnih legah bo skupna širina plovila znašala kar 15 m. Ko bodo spuščena v skrajno spodnjo lego bo ugrez plovila znašal 5m. Običajno plovilo takšnih dimenzij bi tehtalo med 30 in 35 tonami, to plovilo pa bo imelo zgolj 7 ton. Za krmiljenje hidrokril oblikovalcem ni uspelo zagotoviti ročnega sistema. Hidrokrila se bodo premikala s pomočjo električnih motorjev in bodo elektronsko nadzirana. Jadrnica bo lahko plula hitreje od katamaranov, ker bo hidrokrilo približno 3 m stran od plovila in bo zagotavljalo večji navor, pomagala pa mu bo še teža drugega hidro krila na nasprotni strani.«
Izkoristite izjemno praznično ponudbo za najem jadrnic 1+1 GRATIS in si poleg tega zagotovite še praktično darilo!
Rezervirajte tedenski najem jadrnice kadarkoli v mesecu aprilu in dodatno, povsem brezplačno, prejmite cel teden jadranja za vse termine:
- po 6. oktobru (Biograd)
- po 13. oktobru (Trogir)
Za rezervacije nas kontaktirajte na info@thesailmaster ali 051 337 999.
Ta posebna ponudba velja v mesecu decembru, do razprodaje terminov. Izključuje vse popuste, objavljene na spletni strani.
Našo ostalo široko ponudbo za najem plovil lahko preverite na www.thesailmaster.si. Vprašajte nas za dodatne popuste in nam sporočite vaše posebne želje.
Kontakti:
E: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
T: 0599 05700
M: 051 337 999
Bilgin 263 bo največja jahta, ki je bila kdajkoli zgrajena v Turčiji.
V začetku meseca je iz hangerja prišel trup projekta, ki nosi ime Bilgin 263 in bo največja jahta, ki je bila kdajkoli zgrajena v kateri izmed turških ladjedelnic. Dokončan trup ladje so prepeljali v marino v Istambulu, kjer bodo vgradili interijerij. Jahto je oblikoval arhitekturni biro Unique Yacht design , notranjost pa je izdelal biro H2 Design Studio iz Londona.
Jahta ima optimirane rezervoarje za goriva zato bo njen doseg kar 5000 nmi. Najvišja hitrost plovbe bo znašala 18 vozlov. Plovilo ima dolg a vitek trup. Kljub temu oblikovalec zatrjuje, da je notranjost prostorna in razkošna. Na jahti bo notranji plavalni bazen, velika kopalna ploščad in lepotilni salon.
Prva jahta Bilgin 263 bo zaplula šele leta 2019. Pred kratkim, v mesecu septembru, pa so v ladjedelnici zaključili nekoliko manjši projekt Bilgin 156, ki je bila do sedaj ena največjih jahta iz te ladjedelnice. Prva jahta nosi ime Nerissa in je že uspešno prestala vsa testiranja.
Dokončan prvi trup jahte Bilgin 263
Nova luksuzna jadrnica Alpha bo lahka in hitra jadrnica in bo pravi Aston Martin na vodi.
S temi besedami, je britanska ladjedelnica napovedala izdelavo nove 33 m dolge luksuzne in hitre jadrnice, ki bo nosila enostavno a zgovorno ime Alpha. V celoti bo izdelana iz karbonskih vlaken. Za izdelavo tako smelega produkta se je ladjedelnica Oyster Ychts povezala z ameriškim studiem Reichel-Pugh.
David Tydeman, direktor podjetja Oyster Yachts je ob predstavitvi projekta pojasnil razliko med njihovo jadrnico Oyster 118, ki je trenutno najbolje prodajan njihov produkt in novo Alpho:
»Izbira je podobna, kot da se odločamo med vožnjo z Range Roverjem (Oyster 118) ali Aston Martinom (Alpha). Prva bo odlična izbora za prevoz do bližnjega golf kluba, a druga bo prava izbira za daljšo vožnjo po Škotskemu višavju«.
Jadrnica bo na voljo v dveh različicah. Ena bo imela bolj tradicionalno obliko krova, druga bolj smelo in moderno. Izbira bo lastnikova. Pod krovom bodo štiri luksuzne kabine v katerih se bo lahko udobno namestilo osem gostov. Lastniška kabina bo v premcu in se bo raztezala preko celotne širine plovila. Pod krovom bodo tudi prostori namenjeni šest članski posadki in velik, prostoren salon. Pri oblikovanju plovila je sodeloval tudi vsem poznani navtični arhitekturni biro Humphreys Yacht Design, ki je sinonim v navtičnem oblikovanju. S Skupnimi močmi bo jadrnica prvič zaplula že leta 2020. Lastnik plovila je znan kupec, ki je že stranka podjetja Oyster Yachts.
Nizozemska ladjedelnica Amels je izdelala novo megajahto Amels 206.
Nova lepotica v dolžino meri 204 čevljev (62,5 m) in prihaja iz linije Amels Limited Edition in je izdelana na osnovi uspešnega modela Amels 199. Za zunanjo podobo je poskrbel oblikovalski studio Tim Heywood, ki je sledil željam naročnika. Ima vertikalen premec, avantgardno a estetsko oblikovan krova in funkcionalno razporeditev prostorov v notranjosti. Jahta ima šest kabin na petih krovih. V zgornjem krovu je krmarnica in velika lastniška kabina. Krov niže je velika sončna ploščad in klubski prostor za druženje, ki imata direktno povezavo s kabinami, ki so še krov niže. Na glavnem krovu sta na obeh bokih dva zložljiva balkona, ki ponujata dodaten prostor za uživanje med plovbo ali na sidru.
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 62,50 m(205 čevljev)
- Širina: 10.30m
- Ugrez: 3,55m
- Teža: 116 t
- Najvišja hitrost plovbe: 16,5 vozla
- Potovalna hitrost: 13 vozlov
- Doseg pri potovalni hitrosti: 5000 nmi
- Število oseb: 12
- Posadka: kapitan + 13 oseb
Po uspehu modela 370 in odlični predstavitvi 290, je čas za Ranieri International Next 240 SH: isti stil v 8 metrih.
Predstavitev bo na navtičnem sejmu v Parizu 2017 (2.-10. december) in bo zagotovo dvignila ogromno prahu. To je seveda tudi za pričakovati, kar lahko sklepamo po uspešni zgodbi velikega Next 370 in toplem sprejemu Next 290. Odškrnili so meter in pol, obdržali enak stil, korporativno identiteto proizvajalca in tako je nastal Next 240 SH.
Ranieri International Next 240 SH: skoraj 8 metrov
Ustvarjen za en ali dva motorja, Next 240 SH združuje najboljše stilske prednosti obeh predhodnikov in reinterpretira njuno obliko v krajši različici, zaradi česar smo prepričani, da bo čoln izredno dostopen Next model, tudi finančno gledano.
Čoln ne bo le cenejši, pač pa nekoliko manj močnejši motor pomeni tudi manjšo porabo in večje prihranke.
Že na prvi pogled so vidne značilne karakteristike Ranieru International: odlična postavitev v kokpitu, velika ploščad za sončenje in prostorna kabina z ločenim toaletnim delom. Pri tej dolžini so še kako koristne izkušnje ladjedelnice, ki so si jih izdelovalci nabrali pri Atlantis seriji, ki je pravzaprav najbolje prodajan model tega segmenta. Mizica na zadnjem delu se hitro pospravi s pomočjo zložljive klopi na strani. Dva ločena sedeža sta na voljo za voznika in sovoznika, armaturna plošča pa se primerja z večjimi modeli. Kabina z dvojno posteljo se lahko pretvori v jedilni kot. Toaleta je povsem opremljena.
Več na: www.ranieri.si
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.