Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Mladinsko svetovno prvenstvo razreda finn bo v Kopru

Koprski zaliv bo konec meseca prizorišče svetovnega mladinskega prvenstva razreda Finn, v katerem je Vasilij Žbogar leta 2016 osvojil srebrno olimpijsko medaljo. Na tekmovanju, namenjenem jadralcem mlajšim od 23 let, bosta slovenske barve zastopala Jan in Liam Orel, ki te dni v Aarhusu lovita olimpijsko vozovnico za Tokyo 2020.

Jadralni klub Jadro Koper bo med 25. in 31. avgustom gostil Finn silver cup, mladinsko svetovno prvenstvo za olimpijske enosede finn, ki bo v obalno prestolnico pripeljalo približno 45 športnikov iz 20 držav. 

“Zelo smo ponosni in veseli, da nam je bila zaupana organizacija tako pomembnega dogodka. Za nas je to nova priložnost, da se dokažemo kot dobri gostitelji in da izboljšamo prepoznavnost slovenskega jadralnega športa. Prepričan sem, da bomo izpeljali atraktivno tekmovanje, ki bo na morsko obrežje pritegnilo ogromno gledalcev,” se izziva veseli predsednik organizacijskega odbora Vojko Petrič.

Najštevilčnejša reprezentanca bo pripotovala iz Velike Britanije, kjer je težko-kategorni finn priljubljen predvsem zaradi štirikratnega olimpijskega prvaka Bena Ainslieja. Močna bo tudi španska zasedba, za katero jadra aktualni svetovni podprvak v kategoriji do 19 let, Joan Cardona Mendez. V ožji krog favoritov sodi še Francoz Guilaume Boisard, ki se pravkar dokazuje s četrtim mestom na svetovnem prvenstvu v članski konkurenci, v igro za naslov prvaka pa lahko posežeta tudi brata Jan in Liam Orel, ki te dni nastopata v dresu državne reprezentance na olimpijskih kvalifikacijah za Tokijo 2020.

“Konkurenca v kategoriji U23 je dokaj močna, toda poznavanje terena nama bo gotovo koristilo. Pred domačimi navijači bova dala vse od sebe in če nama uspe uvrstitev med prvo deseterico, bi bil to že lep uspeh,” pravita potomca znane jadralne družine Orlovih, ki sta si športno pot začela utirati v jadrnici optimist, nato sta morske milje nabirala z laserjem, ko sta prerasla tudi to disciplino, pa sta prestopila v razred finn.

Kopenski del prvenstva se bo začel v soboto, 25. avgusta, s prijavami in pregledom opreme. Dan zatem bosta na sporedu uradni trening in svečana otvoritev, v ponedeljek, 27. avgusta, pa se bo dogajanje preselilo na morje, kjer se bodo udeleženci pomerili v trinajstih plovih. Zmagovalci bodo razglašeni v petek, 31. avgusta, ob 18. uri na zaključni slovesnosti v Taverni.

PROGRAM

25.8. SOBOTA

  • 10:00 - 18:00   Prijave & meritve opreme

26.8. NEDELJA

  • 09:00 - 18:00   Prijave & meritve opreme
  • 13:00               Sestanek krmarjev
  • 15:00               Uradni trening
  • 19:00               Otvoritvena slovesnost v Taverni

27.8. PONEDELJEK

  • 10:00               Regate

28.8. TOREK

  • 10:00               Regate

29.8. SREDA

  • 10:00               Regate

30.8. ČETRTEK

  • 10:00               Regate

31.8. PETEK

  • 10:00               Regate
  • 18:00               Podelitev nagrad v Taverni

Pripravil: JK Koper

Nedelja 05 Avg 2018

Tina Mrak, Veronika Macarol, JK Pirat

V danskem Aarhusu se je danes zaključil tretji regatni dan na svetovnem prvenstvu za olimpijske razrede, na katerem v olimpijskem dvosedu 470 nastopata tudi naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat). Slovenkama danes žal spet ni šlo po načrtih, prvo regato sta končali na 13. mestu in drugo na 15. ter s tem nekaj mest izgubili tudi v skupnem seštevku, trenutno sta na 16. mestu (67 točk). 

Tina Mrak: “Sigurno bi lahko današnji dan bistveno bolje unovčili, v obeh regatah sva bili v poziciji se prebiti med prvih deset. V nekaj slabših taktičnih odločitvah sva se odločili za slabšo stran in obe regati zaključili povprečno. V obeh prvih orcah sva bili po solidnem startu v situaciji, ko bi se morali drugače odločiti, v prvi regati sva imeli nekaj težav tudi z dvižnico špinakerja, v drugi regati pa sva priložnost zapravili v drugi orci. Pred nama so še štiri regate, tako da ni še nič izgubljeno.”

Veronika Macarol: “Danes smo imeli nekoliko drugačen veter, z zahoda, z obale, bil je tudi zelo nestabilen, obračal je za več stopinj ter močno nihal tudi v jakosti, okvirno ga je bilo med 8 in 14 vozli, vmes pa so bili tudi močni sunki vetra. V celotni regati je bilo pomembno biti skoncentriran, se boriti, kajti lahko se je veliko pridobilo ali izgubilo. Obakrat sva startali bolj povprečno, mogoče je bil drugi start nekoliko boljši. V prvi regati sva imeli nekaj tehničnih težav, obe krmi sva sicer zelo dobro odvozili in v cilj sva prijadrali kot 13. Tudi v drugi regati nisva prikazali najboljšega jadranja, nekatere priložnosti bi lahko bolje izkoristili in na tem svetovnem prvenstvu še nisva prikazali, kar želiva.”

Po tretjem dnevu prva trojica ostaja nespremenjena. V vodstvu sta še naprej Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Yoshioka (17 točk), na drugem mestu sta Britanki Hannah Mills in Eilidth McIntyre (19 točk), tretji pa sta Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz (27 točk). 

Jutri se prvenstvo nadaljuje z naslednjima dvema regatama. 

V razredu finn so danes odjadrali še zadnja dva načrtovana klasifikacijska plova. Liam Orel je z današnjima uvrstitvama na 36. in 35. mestu skupno zdrsnil na 69. mesto; medtem ko je Jan Orel oba plova končal na 29. mestu ter se povzpel na skupno 62. mesto. Oba naša reprezentanta bosta v finalnih plovih, ki se začnejo v ponedeljek, jadrala v srebrni skupini. Na vrhu lestvice z enakim številom 22 točk 22 vodi Britanec Ed Wright, sledita Šved Max Salminen in Nizozemec Nicholas Heiner, tako da so vse možnosti na vrhu še odprte.

V razredu laser radial so danes odjadrali oba načrtovana plova, za obe naši predstavnici je bil nekoliko slabši dan, od danes pa se tudi že ne upošteva najslabša uvrstitev. Lin Pletikos je z uvrstitvama na 52. in 48. mesto po današnjem dnevu skupno na 78. mestu, Kim Pletikos pa s 37. in 49. mestom v obeh plovih trenutno skupno na 93. mestu. Vodi Američanka Railey, sledita danska in norveška jadralka Rindom in Flem Høst.

Tudi v razredu laser standard so odjadrali dva plova, od danes pa se najslabša uvrstitev ne upošteva. Žan Luka Zelko je danes začel nekoliko slabše in v prvem plovu cilj prečkal 33., nato pa v drugem plovu z odličnim jadranjem končal na 13. mestu ter napredoval za dve mesti in je sedaj skupno na 78. mestu. Nik Pletikos pa je z današnjima uvrstitvama na 32. in 46. mestu nekaj mest nazadoval na skupno 128. mesto. Vodi Novozelandec Meech, sledita Finec Tapper in Avstralec Burton.

Danes so z jadranjem začeli v razredu 49er ter odjadrali tri plove. Naša posadka s Petrom Janežiečm in Sebastianom Prinčičem je po prvem dnevu že pokazala odlično jadranje in zadnji plov končal na 4 mestu (22, (25), 4) ter prvi dan zaključila na skupno 48. mestu. Po prvem dnevu vodi novozelandska posadka Dunning Beck-Gunn, sledita francoski posadki Rual-Amoros in Frei-Delpes – vse z enakim številom 3 točk.

Jutri se prvenstvo nadaljuje s kvalifikacijskimi plovi v razredih laser standard, laser radial in 49er, prvi nastopi čakajo še Tonija Vodiška v razredu formula kajt, za razrede 470 in finn pa bo jutri dan počitka pred pričetkom finalnih plovov v ponedeljek.

Vir: Windpress, JZS

Sobota 04 Avg 2018

Tina Mrak, Veronika Macarol, JK Pirat

V danskem Aarhusu se nadaljuje svetovno prvenstvo za olimpijske razrede, na katerem v olimpijskem dvosedu 470 nastopata tudi naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat). Danes ste dekleti jadrali bolje, prvo regato končali na 6. in drugo na 19. mestu in tako napredovali za eno mesto tudi v skupni razvrstitvi, trenutno sta 13. z 39 točkami.

Tina Mrak: “Za nami je drug regatni dan, odvozili smo dve regati v osmih do dvanajstih vozlih vetra. Nekoliko sva izboljšali starte, kar se je še posebej pokazalo v prvi regati, bili sva tudi na bolj favorizirani strani in v ospredju lažje dobro odjadrali. Start druge regate je bil mogoče nekoliko slabši, a ko sva imeli priložnost se približati skupini, tega nisva izkoristili, ostali sva preveč na levem ‘laylinu’ in bojo obračali v ozadju. Zelo sva se morali potruditi, da sva potem do cilja nadoknadili nekaj mest.”

Veronika Macarol: “Ja, v prvi regati sva res dobro startali, na prvo bojo sva prispeli kot enajsti, se tudi naprej dobro borili in končali regato kot šesti. To je bila najina zelo dobra regata. Podobno sva skušali narediti tudi v drugi regati, a start ni bil tako dober, v nekaterih trenutkih se nisva prav odločili, postavili sva se na mesto brez izhoda, tako da sva prvo bojo obračali kot 41., potem se še toliko bolj borili v krmo, kjer sva še najbolj pridobivali in na koncu prišli v cilj kot 19.”

Po drugem dnevu sta vodsto prevzeli Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Yoshioka (10 točk), na drugo mesto sta se povzpeli Britanki Hannah Mills in Eilidth McIntyre (11 točk), tretji pa sta Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz (12 točk). 

Za jutri je napovedanega nekoliko več vetra, start prve regate je predviden za ob 14.30.

V razredu finn so danes uspeli nadoknaditi včerajšnji izpuščeni plov ter tako odjadrali tri plove. Liam Orel je bil danes v prvem plovu diskvalificiran, z uvrstitvama na 20. in 33. mestu v preostalih dveh pa skupno zaseda 62. mesto (85 točk); Jan Orel je skupno na 66. mestu (90 točk) z današnjimi uvrstitvami 30., 29. in 31.
 
V razredu laser radial sta s prvimi plovi začeli sestri Lin in Kim Pletikos, odjadrali pa so dva plova v dveh skupinah. Lin Pletikos, ki je bila kot naša najmlajša reprezentantka tudi zastavonoša na včerajšnji uradni otvoritvi svetovnega prvenstva v jadranju, je z uvrstitvama na 23. in 31. mesto v svoji skupini po prvem dnevu skupno na 57. mestu (54 točk), Kim Pletikos pa je prijadrala na 48. in 27. mestu v svoji skupini in je trenutno skupno na 76. mestu (75 točk).
 
Z jadranjem so danes začeli tudi v razredu laser standard, v katerem jadrata Žan Luka Zelko in Nik Pletikos. V treh skupinah so uspešno odjadrali dva plova. Žan Luka Zelko je v svoji skupini prijadral na 29. in 26. mestu ter po prvem dnevu zaseda skupno 99. mesto (55 točk), Nik Pletikos pa je z uvrstitvama na 30. in 45. mestu po prvem dnevu skupno 119. (75 točk).

Vir: Windpress

Petek 03 Avg 2018

Ranieri Next240 SH

Letošnja novost iz italijanske ladjedelnice Ranieri International je model Next 240 SH. Ja nekoliko krajša različica svojega predhodnika z vsemi prednostmi večjega brata a bolj dostopno ceno. Ker je manjši in lažji, ga lahko poganjamo že z enim samim motorjem, kar pomeni, da bo tudi poraba goriva ostala nizka.

Zunanjost

Že angleška beseda “sundeck” v nazivu modela nam pove, da je fokus na oblikovanju čolna z velikimi površinami za sončenje. Tako imamo sedaj pred seboj čoln, katerega premec je oblikovan v sončno ploščad. Pod njim je kabina z ločenim toaletnim prostorom. Idejo za oblikovanje tega multifunkcionalnega čolna so razvili na osnovi velike prodajne uspešnice – serije manjših plovil Atlantis. Premična sončna ploščad se zaključuje s krmarsko konzolo, za katero sta dva vrtljiva sedeža. Kokpit je prostran in izdelan večnamensko. V sredini je postavljena odstranljiva mizica, ob bokih so nameščene preklopne klopi, pred krmnim zrcalom pa je udobna klop s prehodom na krmo na levi strani. Z nekaj potezami je mogoče kokpit popolnoma izprazniti, kar je posebej funkcionalno na primer pri ribolovu ali kakšnih drugih športnih aktivnosti. Druga možnost je sprememba kokpita v veliko sončno ploščad, tretja pa je osnovna funkcionalnost palubnega salona. Zanimivo je tudi to, da lahko kabino, kjer je dvojna postelja, spremenimo v jedilnico, kar pride prav v primeru slabega vremena. Od premca do krmarske konzole je po boku močna inox ograja, pošteno odmerjeno je držalo na zrcalu kokpita, zaupanja vredno pa delujejo tudi privezne bitve.

Osnovna in dodatna oprema

V osnovni ceni plovila najdemo kar nekaj opreme. Čoln je opremljen z vsemi blazinami, tako notranjimi kot zunanjimi, rezervoarji za vodo in gorivo, teleskopsko lestvijo za v vodo, hidravličnim sistemom upravljanja z motorjem, avtomatsko kalužno črpalko, navigacijskimi lučmi, itd. Seznam dodatne opreme je še precej daljši in obsega kar nekaj elementov, ki so nujno potrebni. Recimo kompas, sidro in veriga ali sidrna vrv, ki so obvezna oprema plovila tudi po zakonu. Ostalo so več ali manj pogrešljivi dodatki, ki pa vam olajšajo bivanje na plovilu. Naštejmo samo nekaj najpomembnejših: plinski štedilnik, hladilnik, bimini, 220-voltni polnilec električne energije, električni vitel za sidro, zgoraj omenjene bočne klopi, mizica v kokpitu in ladijski WC.

Test plovila

Plovilo je primerno za vgradno enega ali dveh motorjev. Največja skupna pogonska moč je 300 KM ali 223 kW. Na testnem plovilu je bil vgrajen en motor z močjo 250 KM ali 186 kW. Next 240 SH je začel glisirati že pri hitrosti 10 vozlov. Motor se je vrtel z 2600 obrati. Pozicija pogona pa je bila spuščena za 4 stopinje. Ko ga dvignemo v ničelni položaj plovilo že zapluje s hitrostjo 16 vozlov. Ko nekoliko pospešimo, dosežemo hitrost 20 vozlov. Poraba goriva znaša 23 l/h ali 1,15 na prepluto miljo. Pri hitrosti 25 vozlov se motor zavrti 4000 krat v minuti. Poraba znaša 29 l/h oziroma 1,16 l na prepluto miljo, ker je praktično enako kot pri hitrosti 20 vozlov. Hrup na krovu je znašal 78 dB, kar je nižje od konkurenčnih plovil. Ko pospešimo in motor doseže najvišje vrtljaje, dosežemo hitrost plovbe 40 vozlov.

 

Test novega plovila je opravil  Maurizio Bulleri, svetovno poznani krmar hitrih čolnov in eden izmed novinarjev, ki izbirajo Evropsko plovilo leta.

Tehnične lastnosti

  • Dolžina: 7,80 m
  • Dolžina trupa: 6,75 m
  • Širina: 2,50 m
  • Teža: 1500 kg
  • Maksimalna moč motorja: 225kw (300KM)
  • Rezervoar goriva: 250 l
  • Rezervoar vode: 100 l
  • Maksimalno število oseb: 9
  • Št. ležišč: 3
  • Certifikat CE: C

Več o plovilu na tej povezavi. 

Vir: youtube.com/TheBoatShow

Petek 03 Avg 2018

Most na Pelješac

Most na polotok Peljašac buri duhove na Jadranu že od same predstavitve ideje, še večja negodovanja pa je projekt doživel, ko so določili traso po kateri bo potekal.

Bosanska vlada se je pritoževala, da jim bo most zaprl dostop do odprtega morja, avstrijsko podjetje Strabag se je pritoževalo nad izbiro ponudnika gradnje.

Slovenec soavtor mostu

Soavtor mosta na Pelješac je slovenski gradbeni inženir Marjan Pipenbaher. Ker je hrvaški soavtor Jure Radič preminul, bo Pipenbaher glavni projektant. Za Večernji list je dejal: »Hrvaško morje mi je bilo vedno pri srcu. Ko dobiš možnost, da sodeluješ pri gradnji mostu preko tako lepega zaliva, si pripravljen iztisniti iz sebe vse svoje znanje in kreativnost. Most je moje življenjsko delo.«
Po hrvaških navedbah bo to vrhunski objekt svetovnega ranga tako v konstrukcijskem kot gradbenem smislu.

S 1.8.2018 je ugibanj, negodovanj in nasprotovanj konec. Gradnja mostu se pričenja. Dela bo izvajal konzorcij kitajskih podjetij. V prvih mesecih se bodo izvajala pripravljalna dela in dodatne študije morskega dna ter terena, kjer bodo most gradili. Kitajski konzorcij mora most dokončati najkasneje do 30. julija 2021. Skupna investicija bo znašala 420 mio EUR in je ena največjih investicij na hrvaškem v zadnjem desetletju. Kar 85% tega zneska bo Hrvaška črpala iz evropskih skladov.

Dela so se pričela. Hrvaški mediji poročajo, da na hrvaškem ni prišlo do povečanja povpraševanje po delavni sili. Kitajski izvajalec naj bi na hrvaško pripeljal posebno križarko z delavno silo, ki bo na ladji tudi prebivala v času gradnje mostu.

Ko bo most zgrajen bo v dolžino meril 2,4 km in bo eden največjih mostov v Evropi. Povezoval bo osrednji del polotoka Pelješac s kopnim. Pri vožnji v južno Dalmacijo tako ne bo več potrebno prečkati hrvaške državne meje, preiti v Bosno in Hercegovino in se nato po nekaj km vožnje zopet vrniti na Hrvaško. Z izgradnjo mostu se bo vožnja do kraja Orebič in posledično na otok Korčula skrajšala za 50 km. Žal pa boste v tem primeru morali pozabiti na cenejše bosansko gorivo, na vrhunske bosanske čevapčiče in Malostonske ostrige. 

Lokacija mostu: 

Petek 03 Avg 2018

Tina Mrak, Veronika Macarol, JK Pirat

Danes se je v danskem Aarhusu s prvimi plovi začelo svetovno prvenstvo olimpijskih razredov, največji in najpomembnejši dogodek v letošnji sezoni tudi za naši Tino Mrak in Veroniko Macarol (JK Pirat), aktualni evropski prvakinji v ženskem olimpijskem dvosedu 470 in bronasti z lanskega svetovnega prvenstva v Grčiji.

Prvi regatni dan se je začel v spremenljivem vetru, dekleta pa so odjadrala dva plova. Naši dekleti sta začeli skromno, s 14. in 20. mestom in sta po prvem dnevu skupno 14. (34 točk). 

Veronika Macarol: “Prvi regatni dan se za naju ni začel najboljše. Ko so nas poslali na regatno polje, je veter pihal z obale, z zahoda, potem je obrnil na jugo in se nekoliko ustalil, tako da smo lahko odjadrali dve regati v vetru med 7 in 10 vozli. Velike probleme so nama danes delali starti. Linija je bila zelo dolga in glede na to, da jadramo samo v eni skupini, je bil start zelo pomemben. V obeh startih sva startali slabše in se skušali prebiti naprej. Nekatere krme sva odpeljali zelo dobro, v orco pa se nisva najboljše postavljali in tako sva obe regati končali bolj povprečno.”

Tina Mrak: “Ja, smo v zelo veliki skupini 47 jadrnic, zato je zelo pomembno, da smo na čistem vetru. To nama danes ni najbolje šlo, a sva se vseeno od slabšega starta borili do cilja in jutri greva optimistično v nov dan.”

Po prvem dnevu sta v vodstu Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz (8 točk), drugi sta Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Yoshioka (13 točk), tretji pa sta Švicarki Linda Fahrni in Maja Siegenthaler (14 točk). 

Letošnjega svetovnega prvenstva za olimpijske razrede, na katerem se bodo za države podelile že tudi prve olimpijske norme, se udeležuje 1400 jadralcev iz 90 držav. Jadrajo na 1100 jadrnicah, na dogodku pa sodeluje kar 800 prostovoljcev.

Vir: Windpress

Četrtek 02 Avg 2018

Online marine booking

Si predstavljate, da vas čaka privez v marini? Da vam ni potrebno ob 14.00 uri zapustiti sidrišča, odpluti do marine in upati, da boste našli prost privez. Sedaj to ni več potrebno.

S 1.8.2018 omogočamo rezervacijo priveza v marini. Privez si rezervirate in plačate preko spletne strani. V marino odplujete, ko želite in skrb, da prostega priveza ni, je odveč. Privez v marini vas bo čakal.

Kako rezervirate privez?

Na strani posamezne marine kliknite na gumb "REZERVIRAJ", ki je na desni strani strani, pod karto. Gumb je prikazan le pri marinah in lukah, ki omogočajo spletno rezervacijo priveza. Po kliku boste preusmerjeni boste na partnersko spletno stran, kjer boste vnesli svoje podatke, podatke o plovilu in plačali privez. To je vse. Vaš privez v marini vas bo čakal.

Trenutno lahko rezervirate priveze v naslednjih marinah:

Umag / Istara / Marina

Novigrad / Istarska / Marina

Črvar Porat / Marina

Rovinj / Istra / Marina

Pula / Istarska / Marina

Pomer / Istarska / Marina

Opatija / Primorsko-Goranska / Marina

Admiral / Primorsko-Goranska / Marina

Punat / Krk / Marina

Cres / Cres / Marina

Mali Lošinj / Lošinj / Marina

Rab / Rab / Marina

Supetarska Draga / Rab / Marina

Šimuni / Pag / Marina

Borik / Zadar / Marina

Zadar / Zadarska / Marina

Dalmacija Sukošan / Zadar / Marina

Kornati / Zadar / Marina

Šangulin / Zadarska / Marina

Olive Island / Ugljan / Marina

Veli Rat / Dugi otok / Marina

Veli Iž / Iž / Marina

Žut / Žut / Marina

Piškera / Kornati / Marina

Solaris / Šibensko-Kninska / Marina

Hramina / Murter / Marina

Betina / Murter / Marina

Jezera / Murter / Marina

Skradin / Šibenik / Marina

Tribunj / Šibenik / Marina

Vodice / Šibenik / Marina

Mandalina / Šibenik / Marina

Kremik / Šibenik / Marina

Frapa / Marina

Agana / Split / Marina

Trogir / Splitsko-Dalmatinska / Marina

Kaštela / Splitsko-Dalmatinska / Marina

Split / Split / Marina

Lav / Marina

Baška Voda / Split / Marina

Milna / Brač / Marina

Vlaška / Brač / Marina

Vrboska / Hvar / Marina

Palmižana / Pakleni otoci / Marina

Dubrovnik / Marina

Slano / Dubrovnik / Marina

Korčula / Korčula / Marina

Četrtek 02 Avg 2018

Tina Mrak, Veronika Macarol, JK Pirat

Jadralki Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat), aktualni evropski prvakinji v razredu 470 ter aktualni bronasti z lanskega svetovnega prvenstva, sta nared za svoj najpomembnejši nastop v tej sezoni - na svetovnem prvenstvu za olimpijske razrede v danskem Aarhusu. Prvenstvo se bo s prvimi plovi začelo jutri, na startu pa bodo zbrane vse najboljše posadke olimpijskega dvoseda 470. Tokrat se ne bodo borile zgolj za stopničke in prestižne svetovne naslove, ampak bodo svojim državam skušale prijadrati tudi eno od prvih osmih olimpijskih norm.

Spomnimo - sredi junija se je Veronika Macarol zaradi ponavljajočih se bolečin v kolenu morala odločiti za operacijo, ki ji je sledila rehabilitacija, s tem pa manj časa za kakovosten trening. Rehabilitacija je uspešno zaključena in dekleti sta močno motivirani, da Sloveniji zagotovita nastop v Tokiu.

Veronika Macarol: "Po uspešni operaciji dr. Bogdana Ambrožiča je rehabilitacija kolena potekala zelo dobro. Že takoj po operaciji mi je veliko pomagala fizioterapevtka Mirjam Ivančič, ki je prihajala k meni na dom, mi pomagala z masažo, z limfno drenažo, da mi koleno ni otekalo. Po dveh tednih sem že lahko začela z vadbo v fitnesu. Terapije sem imela v Termah Krka v Strunjanu, kjer mi je Mitja Surina pomagal ojačati stegno poškodovanega kolena ter tudi pri gibljivosti, tako da sem že en mesec po operaciji lahko ponovno stopila na jadrnico.” 

Dekleti sta morali izpustiti večji del priprav na morju, a sta pred odhodom vseeno uspeli opraviti nekaj treningov tudi v domačem Piranskem zalivu. 

Veronika Macarol: "Pred odhodom v Aarhus sva s Tino opravili tri dni treninga v domačem zalivu, da sem ponovno pridobila občutek za jadrnico. V kolenu sem bila že dobro gibljiva, nisem imela nobenih problemov in sem se zelo dobro počutila. Ja, zaradi te poškodbe sva izpustili priprave pred svetovnim prvenstvom. Ostale posadke imajo več ur na vodi tudi tukaj, v danskih vodah, a se kljub temu počutiva dobro, opravili sva že pet dni treningov, s konkurenco se kar boriva in jadranje nama gre dobro. Kot sva govorili že s trenerjem Tomažem Čopijem - kljub tej poškodbi morava ostati motivirani in dokazati, da lahko ostaneva v vrhu.”

Konkurenca na najpomembnejši regati sezone bo močna. Na startni listi je prijavljenih 47 posadk, med njimi tudi vse najboljše.

Tina Mrak: “Na startni listi so vse najboljše - od Poljakinj, aktualnih svetovnih prvakinj - potem Angležinje, Nizozemke, Francozinje, Brazilke, Japonke, tako da bo konkurenca res močna.” 

Kakšne so ambicije in cilji naših deklet?

Tina Mrak: “Ja, sigurno bo na tej regati najbolj pomembno, da se uvrstiva v regato za medalje med najboljših deset. Je pa dejstvo, da za normo teoretično tudi to ne bo dovolj, saj se bo tukaj podelila norma prvim osmim državam. Tako da če želiva izpolniti ta cilj, bo najbolj sigurno, če se uvrstiva med prvih osem.” 

Regatno polje v Aarhusu je zahtevno, zadnje dni treningov so imela dekleta mešane pogoje, od šibkega do srednjega vetra, za jutrišnji prvi regatni dan pa je napovedan šibek veter.

Tina Mrak: “Ja, za jutri je napovedan šibkejši veter, za naslednje dni pa tudi kar močan. Sigurno bo najbolj pomembno, da v danih pogojih že od prvega starta dalje jadrava kar najbolje in da se boriva prav v vsakem plovu.”

Jutrišnji prvi nastop za jadralke v razredu 470 je napovedan za ob 14.30. Regata za odličja bo na sporedu prihodnji torek, 9. avgusta. 

Vir: Windpress; Foto: Nikos Alevromytis/alen.gr

Sreda 01 Avg 2018

Boštjan Rupnik, Peter Rupnik, Flying junior

Z veseljem sporočamo, da je potovanje v Travemunde, Nemčija uspelo. Trajalo je s postankom v Leipzigu (ob avtocesti) skoraj 24 ur. Posadka FJ SLO 17, krmar Boštjan Rupnik in flokist Peter Rupnik je ponosno zastopala Slovenijo na EP v jadranju razreda Flying junior.

Na poti ni bilo skoraj nobenih težav, razen, da zemljevidi na GPS napravi, ki niso bili posodobljeni in sta se nekaj časa vozila po novi AC ,ki še ni bila vrisana. Stacionirana sta bila ob plaži, ki je tako velika kot portoroška. Morje je imelo 20 stopinj in je malo manj slano kot jadransko morje.

Boštjan Rupnik, Peter Rupnik, Flying junior

Trawemunde je mondeno letovišče, v bližini katerega je na reki Trawe luka iz katere plujejo ladje in trajekti na Finsko, ki je oddaljena 1200 km. Zbralo se je 36 posadk iz petih držav. Nizozemske, Nemčije, Italije, Luxemburga in Slovenije.

Konkurenca je močna in Rolf de Jong( NED 961) bo branil naslov iz Stellendama pred dvema letoma.  

Vetrovni pogoji so tukaj zelo dobri, vedno piha dovolj, da je jadranje regularno. Zaliv je poln jadrnic veliko je različnih razredov: 420, contender, Dyas, Finn, Flying junior, folkeboot, formula 18, Int.5,5m class, J22, Laser 4.7, Laser radial, Musto skiff, O-jole, RS razredi (feva, aero,100, 500, 700,800) Trias, varianta, vaurien in velike jadrnice po sistemu ORC in yardstick. Zaliv je razdeljen v 8 področij, kjer jadrajo posamezni razredi. FJ so jadrali na Foxtrot, razen dveh dnevov , ko so bili bližje obali.

Vihrajoče zastave na obali so nakazovale, da je vetra vedno dovolj. Vstopno mesto za v vodo je bilo po plaži iz mivke, po kateri je zelo težko porivati voziček z jadrnico. Jadrnice so prali z gasilsko cevjo in ne z navadno, ker niso imeli časa urediti vrtnih cevi. Plaža se je razprostirala proti reki Trawe, ki se izliva v morje. Tam stoji hotel , ki ima cca 25 nadstropij. Na drugi strani zaliva so bile jadrnice razredov Laser standard  in laser radial. Jadralna prireditev je del prireditve Travemunde Woche, kar pomeni teden zabave, promocije.

Ogromno je bilo stojnic raznih ponudnikov vsega mogočega, ki so se bohotile na večih koncih.

Prvi regatni dan 23.7. Predvidena sta bila dva plova. Na vodo so šli ob 16. Uri start je bil ob 17. Uri. Regatno polje TW3 pomeni, da se najprej jadra trikotnik . Pred štartno črto sta še dve boji imenovani "gate" med katerima se obrača nazaj proti vetru . Nato ponovno do privetrne boje ponovno skozi gate in cilj proti vetru pri privetrni boji. Pihalo je cca 12 vozlov. Start prve regate je bil slabši in na koncu je zadostovalo za 29.mesto med 35 posadkami. V drugem plovu se je tik pred startom zgodil dotik z drugo jadrnico in potrebno je bilo narediti kazenski obrat. Nato pa v lov za ostalimi. Tokrat je posadka SLO 17 zasedla 31 mesto. V skupnem seštevku je trenutno 30. mesto, po dveh plovih.

Drugi regatni dan 24.7.2018. Start je bil prestavljen na pozno popoldansko uro zaradi premalo vetra ( seveda kakor za koga). Tudi drugi dan je bil težak dan za posadko Fj SLO 17. Zjutraj so zamenjali nastavitve jambora in spremenili višino floka. Jadrnica se je obnašala bistveno bolje pri plovbi proti vetru. Na vodo so šli ob 15.uri in prvi start je bil točno ob 16.uri. Pihalo je cca 12 vozlov in spremljali so jih valovi do enega metra. Z drugimi besedami težki pogoji za jadranje. Pa vendar, kjer je volja tam je pot in posadka FJ SLO 17  brez težav na vodi dosegla 23. in 25. mesto skupno pa zaseda 27. Mesto med 36 posadkami. Za boljši rezultat bi bilo potrebno še dobro startati.

Zanimivosti:

Jadrnico razreda Vaurien so prvič konstruirali davnega leta 1952. Na svetovnem prvenstvu letos v Travemunde je sodelovalo preko 60 jadrnic. 5 posadk je prišlo celo iz Angole. Jadralci tega razreda so našli v Belgiji pivovarno s tem imenom. Lastnik je prišel iz Belgije in celo noč v kampu točil pivo za promocijo. 

Prvenstvo se je bližalo polovici. Tretji dan, 25.7.2018 se je regatni odbor strinjal na predlog jadralcev , da se ne bo več jadralo na predvidenem regatnem polju poimenovanem "foxtrot", ki je bilo oddaljeno 1 uro jadranja od vstopa v morje temveč so tokrat polje postavili bližje . Samo 20 min jadranja stran. Posadka SLO 17 je imela načrt, da se prebije do 20. mesta. Jadranje je bilo dobro vendar so bile težava s plovbo okrog oznak. Namreč, ko se vključuje v promet z levimi uzdami na privetrni boji, so zaradi pokritosti vetrovni pogoji slabi, ker ni čistega vetra. V obeh odjadranih plovih je sledil dotik privetrne boje in kazenski obrat. Sicer sta bila do prve boje na pozicijah okrog 15. mesta. Po peripetijah pa sta zaključila dva plova na 23. in 27. mestu.  Po odjadranih dveh plovih so se odpeljali na reko Trawe , kjer so promocijsko jadrali po dva pol finalna plova na polju dolgem 400 metrov v obliki palice. Zraven je bila tv ekipa NDR Ferensehen in nekdo po zvočniku  komentiral dogajanje na polju. Vmes so po tem kanalu pristajale križarke in trajekti ogromnih dimenzij, seveda so pred startom čakali, da odplujejo. Približno tako, kot bi regato za promocijo naredili pred vhodom v luko Koper.

Boštjan Rupnik, Peter Rupnik, Flying junior

Skupno je bilo predvidenih 15 plov. Po 3 na dan vendar v treh dneh so jih pogoji omogočali le 6. V upanju, da bodo v zadnji treh dneh pihali normalni vetrovi in bodo izpeljali vse plove sta pričakovala četrti dan. Na zahodu Evrope je bil vročinski val.

Prvenstvo se je prevesilo v drugo polovico. Četrti dan 26.7.2018 je bil črn dan za posadko SLO 17. Po dobrem štartu in prvi stranici v veter je bilo vse ok. Pri dviganju špinakerja se je zapletla škotina in do boje v polkrmo je bil na krovu tečaj kvačkanja. Po obratu z vetrom je bilo vse pripravljeno za dvig špinakerja. Potem pa v lov za ostalimi. Končala sta na 31 mestu. Drugi štart je bil na črno zastavo prehiter, vendar sta jadrala cel plov ter se pripravljala na tretji plov. V drugem plovi sta bila kaznovana s 37 točkami. Tretji plov je start uspel in po solidnem jadranju sta končala kot 25. Skupno ta trenutno na 27. Mestu. Pred njima je bilo še predvidenih 5 plovov.

Tega dne zvečer so bili vsi tekmovalci gostje 4 jambornice Passat. Privezana je na desnem bregu reke Trawe. Tam je bilo druženje ob hrani in pijači. Povedati je treba, da je najprej zmanjkalo piva. Potem so vsi utrujeni legli k počitku.

Peti dan 27.7.2018 je bila vetrovna napoved divja za naše razmere. Izpeljali so tri plove. Prvi plov so začeli pri 15 vozlih in 1 meter vala. V tretjem plovu več kot 20 vozlov vetra v sunkih tudi 25 in več in do 3m vala. Prvi plov sta še jadrala s špinakerjem v drugem in tretjem po zelo močnem vetru pa samo na jadro in flok, v ekstremnih razmerah sta v tretjem plovu prehitro štartala in dobila (OCS) (37) točk.  Jadranje po visokem valu je umetnost, kajti, če po refulu in glisiranju zamudiš popraviti smer te val potegne pod sabo in lahko polomiš barko in se celo poškoduješ. Jadranje proti vetru po valovih je umetnost, ker je treba , da se ne izgubi hitrosti pravilno zajahati val.

Šesti dan 28.7.2018 je bila vetrovna napoved za napovedana dva plova (13. In 14.) do 15 vozlov in v sunkih preko 20 vozlov. Izpeljali so dva plova. Prvi plov so začeli pri 15 vozlih in 1 meter vala. V drugem plovu več kot 20 vozlov vetra v sunkih tudi 25 in več in ponovno do 3m vala. Tokrat sta v prvem plovu dvignila špinaker. V drugem pa je veter tako okrepil, da sta bila za glisiranje dovolj jadro in flok. Po napaki krmarja , ki je izpustil krmilo sta se prevrnila in končala na 25. mestu v zadnjem plovu. 

Skupno sta zasedla 26. mesto med 36 posadkami.

Pot domov  je trajala 25 ur. Start 28.7.2018 ob 18.30 in prihod domov 29.7.2018 ob19.30. Povsod so bile vetrne elektrarne. Travniki prekriti s polji iz sončnih elektrarn. V Leipzigu je sledil počitek. Pot preko Munchna je bila nekoliko krajša. Pri Salzburgu se je pritisk prometa zgostil in čakanje v koloni mimo Chimseeja je bilo prijetno, kajti na jezeru je bilo vsaj 200 jadrnic.

Pripravil: Boštjan Rupnik, predsednik, ŠD JK Kermar iz Ljubljane

 

 

 

Sreda 01 Avg 2018

Ste v letošnji poletni sezoni natakali gorivo v vaše plovilo in prejeli enormno velik račun? Ni vam bilo jasno, kako ste potrošili toliko goriva?

Ja, letos je potrebno biti pri natakanju goriva izjemno previden. Na bencinskih servisih je med poletno sezono velika gneča in lahko se zgodi, da vam bodo v naglici zaračunali bistveno več goriva, kot ste ga natočili.

In kako vas lahko opeharijo?

Zaradi velike gneče in stalnega pritiska delavcev bencinskih servisov, se vam lahko zgodi, da se števca iztočenega goriva predhodne stranke ne bodo postavili na nič in plačati boste morali še količino goriva, ki jo je pred vami natočil drug kupec in ga tudi plačal. Ponovno ga boste plačali tudi vi.

Zato bodite pred natakanjem godiva previdni. Pred pričetkom točenja se prepričajte, da je števec resnično postavljen na 0,00.

Kaj se je zgodilo enemu izmed naših bralcev?

S prijatelji so pri čarter podjetju najeli dve enaki jadrnici. Ob prevzemu sta bili obe polni goriva, kar so potrdili v primopredajnemu zapisniku in preverili na inštrumentu,  ki je kazal poln rezervoar. Odpravili so se na tedensko jadranje in pred vrnitvijo opravili postanek na bencinskem servisu. Obe jadrnici sta pluli skupaj in obe sta motor uporabljali le 15 ur, kar je bilo razvidno tudi iz primopredajnega zapisnika čarter podjetja. In kje se je zalomilo. Obe jadrnici sta domnevno natočili bistveno večje količine goriva, kot je potrebno. Obe sta opremljeni z enakimi motorji, ki ob normalni plovni porabita v povprečju 3 l/h. Če upoštevamo manevriranje v pristanišču, pa še nekaj manj. A na črpalki so doživeli presenečenje. Ena jadrnica je natočila 73,65 l goriva, druga 69,82 l. Glede na to, da imata obe jadrnici rezervoar velikosti 90 l, bi pri tej porabi goriva na obeh jadrnicah kazalca količine goriva kazala verjetno proti rezervi oziroma, da je tank poln manj kot 1/4. No na obeh jadrnicah je kazalec kazal 3/4, kar je bilo logično, glede na polne rezervoarje ob prevzemu plovila in 15 opravljenih motornih urah na plovbi.

Naši bralci zaradi izjemne gneče niso bili pozorni, če so bili števci na črpalki pred točenjem goriva postavljeni na nič. Celotno količino goriva so morali plačati, delavci na črpalki, pa za njihove komentarje niso bili dovzetni.

Zato previdno. Da se izognete pokvarjenemu letnemu dopustu, pri natakanju goriva na bencinskih servisih, preverite, če ste dobili vse gorivo, ki ga morate plačati.

In še druga zgodba:

Po zaključenem dopustu so se jadralci z najeto jadrnico vračali v izhodiščno marino. Ustavili so se še na bencinski črpalki in natočili gorivo. Tokrat so preverili in števec je bil pred točenjem na 0. Natočili so gorivo in prikazani znesek na terminalu je znašal 440 HRK. Na poti proti marino, se pogovarjajo o tem, koliko je znašal račun. Vsi so bili prepričani da 440 HRK, medtem ko je skiper zatrjeval, da je bil znesek le 427 HRK. Pogledali so račun in ugotovili, da je znesek resnično 427 HRK. Podrobno pregledajo račun in ugotovijo, da jim je delavec na črpalki izdal le kopijo računa, ki je bil izdan zjutraj, medtem ko so oni dotočili gorivo šele popoldne.

Pomagajmo navtikom

V kolikor ste tudi vi doživeli podobno slabo izkušnjo, nam pišite na alaris(at)alaris.si, da posvarimo tudi ostale, kje so v letošnji sezoni nastavljene pasti za navtike.

Posodobitev 9.8.2018

Podjetje INA je v postopku korektno ukrepalo in oškodovanim gostom poslalo naslednji dopis: 

Sreda 01 Avg 2018