Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Greste v avgustu na jadranje pa še nimate rezervirane jadrnice? V terminu 11. - 18. avgust smo pripravili posebno ceno najema 3 kabinske jadrnice Sun Odyssey 389. Možnost tudi 3 dnevnega najema!   Cena za tedenski najem na tej povezavi.

Z Just Perfect Y.C. na regate!

Z ekipo Just Perfect se bomo jeseni udeležili kar dveh tradicionalnih in atraktivnih regat - Viške regate v terminu 11. - 14. oktober in regate Jabuka v terminu 8. - 11. november 2018. Za vse ljubitelje jadranja, ne glede na jadralsko predznanje! Več na tej povezavi.

Zadnja mesta za JOGA & JADRANJE 

Imamo še dve prosti mesti za Joga & jadranje v terminu 1 - 8. september 2018. Čakajo vas nepozabne počitnice, vadba joge dvakrat dnevno pa bo prispevala k temu, da se umirite in odmaknete od vsakdanjega stresa. Namaste. Več informacij na tej povezavi.

Sreda 01 Avg 2018

Futura 49

Nemška ladjedelnica Futura Yachsystem je predstavila prvi velik katamaran, ki lahko spreminja svojo širino. Ko boste z njim zapluli v marino ali luko, bo njegova širina primerljiva s širino enotrupnih plovil.

Futura 49 je 14,96 m dolg katamaran. Njegova širina med plovbo znaša 7,98 m, ko pa zaplujete v marino ali luko, s pritiskom na gumb njegovo širino zmanjšate na vsega 4,93 m, kar je običajna širina za enotrupna plovila te dolžine.

Podjetje Futura Yachtsystem je za koncept dobila nagrado že leta 2015. Po treh letih, pa je koncept postal realnost. Prvo plovilo so predstavili pred kratkim in demonstrirali delovanje sistema širjenja in oženja plovila, ter njegove plovne lastnosti na odprtem morju.

Poleg spremenljive širine, pa se Futura 49 od ostalih katamaranov loči tudi po razporeditvi prostorov. Osrednji del plovila spominja na enotrupno motorno plovilo, bočni trupi, pa so mnogo ožji kot smo vajeni pri klasičnih katamaranih. V njih ni prostora za spalnice, temveč služijo le kot skladišče in motorni prostor.

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 14,96 m
  • Širina max: 7,98 m
  • Širina min: 4,93 m
  • Ugrez: 0,68
  • Teža: 10,4 t
  • Motor: 2 x 27,9 kW
  • Rezervoar za gorivo: 2 x 250 l
  • Rezervoar za vodo: 2 x 280 l
  • Rezervoar za fekalije: 230 l

Več o katamaranu si lahko ogledate v video predstavitvi

Sreda 01 Avg 2018

Toni Vodišek

V Kalabriji v Italiji je minuli teden potekalo svetovno prvenstvo v kajtanju za razred twintip:racing, ki se ga je udeležil tudi Slovenec Toni Vodišek. Vodišek je s tremi prehitrimi štarti in štirimi manjšimi pribitki prvenstvo na koncu zaključil na 9. mestu. Z rezultatom so v njegovi ekipi zadovoljni, saj jim je prvenstvo pokazalo, kje so največje pomanjkljivosti. Verjamejo, da bo Vodišek na olimpijske igre mladih prišel dobro pripravljen in napovedujejo boj za kolajno.

Vir: JZS.si

Torek 31 Jul 2018

Cascais je bil od 17. do 21. julija gostitelj svetovnega prvenstva razreda tp52 – Rolex TP52 World Championship 2018. Po 5ih dneh regat je 9 posadk izpeljalo vseh 9 predvidenih plovov. Ekipa Quantum Racing s Terryjem Hutchinsonom na taktiki in Deanom Barkerjem za krmilom je že prvi dan prevzela vodstvo in ga ohranila vse do zelo napetega zadnjega dne prvenstva. Dobro timsko delo je posadki zagotovilo naslov svetovnega prvaka in Lara Poljšak se izjemno veseli tega naziva pri svojih komaj devetnajstih letih.

Lara Poljšak se je s posadko Quantum Racing, katere lastnik je ameriški podjetnik in jadralec Doug De Vos, spoznala na prvi regati pokala Tp52 Super Series v Šibeniku, na naslednji regati v Zadru pa je že postala del mednarodne ekipe. Tretja zaporedna regata super serije se je odvijala v portugalskem Cascaisu, eni najbolj priljubljenih jadralskih avenij, znani po močnem vetru.

Serija regat se nadaljuje v Španiji; naslednja je na vrsti meseca avgusta na Mallorci, zadnja regata pa bo v Valenciji v septembru. Posadki Quantum Racing dobro kaže tudi v skupni razvrstitvi pokala, saj so po treh izpeljanih regatah prednost pred ostalimi ekipami povečali na 19 točk.

Vir: JZS.si

Torek 31 Jul 2018

V naslednjem letu lahko pričakujemo prenovljeno luko Cres.

Konec prejšnjega meseca je bila podpisana pogodba o dodelitvi nepovratnih sredstev za rekonstrukcijo luke Cres na otoku Cres. Od skupne investicije, ki bo znašala okrog 39 mio HRK (5,2 mio EUR) so iz Evropske blagajne uspeli pridobit kar 34 mio HRK (4,5 mio EUR) sredstev.

Oleg Butkovič, minister morja, prometa in infrastrukture je ob podpisu dejal: »To je velik dan za otok Cres in njegove prebivalce, ki živijo ob morju, z morjem in od morja. Vemo, kaj pomeni graditi luke, valobrane in obale. S tem povezujemo otoke in izboljšujemo kvaliteto življenja otočanov in ljudi, ki prihajajo na Cres. Začenja se renesansa hrvaške obale. Nikoli vse od časa Avstro-ogrske, se ni toliko gradilo na hrvaški obali, kot se sedaj.«

Rekonstrukcija in razširitev luke zajema izgradnjo zunanjega valobrana luke v skupni dolžini 185 m in širini 6m, rekonstrukcija obale v dolžini 280 m in razširitev obale proti morju med 2 in 11 m.

Hrvaška, je kandidirala z 28 različnimi infrastrukturnimi projekti in uspela iz Evropske blagajne izčrpati kar 80 mio EUR. Podobni projekti, kot v luki Cres, se bodo v kratkem pričeli tudi v luki Tkon in Crikvenici.

Izgled luke Cres po rekonstrukciji

Vir: http://www.zlu-cres.hr

Torek 31 Jul 2018

Peter Janežič in Sebastian Prinčič, Kim in Lin Pletikos, Toni Vodišek, Žan Luka Zelko Tina Mrak in Veronika Macarol

Med 30. julijem in 12. avgustom bo drugo največje dansko mesto Aarhus prizorišče težko pričakovanega World Sailing Svetovnega prvenstva v jadranju 2018, kjer se bodo že delile prve vozovnice za prihodnje poletne olimpijske igre Tokio 2020. Svetovno prvenstvo za vseh 10 olimpijskih razredov v jadranju ter za razred formula kite bo eden največjih športnih dogodkov letos, kjer bodo jadralci iz več kot 100 držav tekmovali za svetovna odličja in se kvalificirali za naslednje poletne olimpijske igre.

Slovenijo bo zastopalo 11 jadralk in jadralcev v 9 posadkah v 5 olimpijskih razredih ter razredu formula kite: posadki v dvosedih Tina Mrak in Veronika Macarol v razredu 470 ženske ter Peter Janežič in Sebastian Prinčič v razredu 49er, v enosedih bodo nastopili Žan Luka Zelko in Nik Pletikos v razredu laser standard, brata Jan Orel in Liam Orel v razredu finn ter sestri Kim Pletikos in Lin Pletikos v razredu laser radial ženske, Toni Vodišek pa bo nastopil v zaenkrat še ne olimpijskem razredu formula kite.

Tina Mrak in Veronika Macarol prizorišče dobro poznata, saj sta prav tam leta 2015 osvojili naslov evropskih prvakinj, zlato medaljo z evropskega prvenstva pa sta osvojili tudi letos maja v bolgarskem Burgasu:"Poznava jadralno polje in prizorišče in bova za spoznavanje porabili manj časa. Toda glede na prejšnje dosežke je to povsem nova dirka, morali se bova osredotočati na posamične regate in na jadranje vsak dan posebej. A za nama je uspešna sezona, še posebej izstopa zlato na Evropskem prvenstvu. Le delati moramo naprej v tej smeri in biti osredotočeni. Zelo pomembno bo, da bi v prvem poskusu osvojili olimpijsko normo. V razredu 470 bo na voljo osem mest, osem reprezentanc si bo zagotovilo olimpijske igre," je povedala Tina Mrak. "Glavni cilj bo osvojitev norme, a glede na to, da sva bili v tej sezoni zelo uspešni, zmagali sva tudi v svetovnem pokalu v Miamiju in na EP v Bolgariji, so najine želje še višje, cilj je medalja," je dodala flokistka Veronika Macarol, ki je uspešno okrevala po operaciji pred mesecem dni.

Vodja slovenske reprezentance na Svetovnem prvenstvu Jure Orel, predsednik strokovnega sveta za vrhunski šport pri Jadralni zvezi Slovenije, je pred odhodom jadralcev v Aarhus povedal: "Imamo dobro reprezentanco, naš glavni adut je ženska posadka v razredu 470, za ostale pa bo rezultat precej odvisen od razmer. Jadranje je kompleksen šport in lokalni pogoji so pomemben faktor, zato se naši jadralci pripravljajo doma in po svetu. Če bodo pogoji dobri, nas lahko čaka še kakšno presenečenje. Na tem prvenstvu bo podeljenih 40% olimpijskih mest, nato pa bomo imeli možnost za kvalificiranje še dvakrat - enkrat v letu 2019 in nato še v letu 2020.”

Konkurenca bo v vseh razredih močna, naši reprezentanti v drugih razredih se bodo borili za uvrstitve v zlate skupine oziroma se poskušali prebiti v prve polovice flot. Spomnimo: na Evropskem prvenstvu v Franciji je v razredu laser standard Žan Luka Zelko na koncu osvojil 43. mesto v odprti mednarodni konkurenci ter 29. mesto v konkurenci evropskih tekmovalcev v laserju. Nik Pletikos, ki bo ravno tako jadral v razredu laser standard, je sicer maja v ne olimpijskem razredu laser radial v francoskem La Rochellu postal evropski prvak.

Peter Janežič in Sebastian Prinčič sta sredi prejšnjega meseca v Gdynii na odprtem Evropskem prvenstvu v evropski konkurenci osvojila 24. mesto, skupno v pa sta bila 31.

Sestri Kim in Lin Pletikos se bosta pomerili v konkurenci jadralk razreda laser radial. V tem razredu Slovenci na olimpijskih igrah doslej še nismo imeli svoje tekmovalke. Starejša izmed sester Pletikos, Kim Pletikos, je lani na svetovnem prvenstvu osvojila odlično 22. mesto, na letošnjih sredozemskih igrah pa je bila deveta. Lin Pletikos pa je v začetku meseca osvojila 19. mesto na mladinskem svetovnem prvenstvu v tem olimpijskem razredu.

 

V razredu finn, v katerem je na prejšnjih olimpijskih igrah v Riu de Janeiru Vasilij Žbogar osvojil srebrno kolajno, ki je že njegova , bosta Sloveniji olimpijsko vozovnico poskušala prijadrati brata Orel - Jan in Liam. Mlada koprska jadralca pridno nabirata izkušnje v tem prestižnem olimpijskem razredu. Liam je bil med drugim lani tretji na mladinskem svetovnem prvenstvu.

Toni Vodišek, večkratni svetovni in evropski prvak v razredu formula kajt do 19. leta starosti je ta naziv osvojil tudi letos v Warnemünde v Nemčiji, v ponedeljek pa se bo pridruži slovenski reprezentanci na Danskem, kjer bo na svetovnem prvenstvu tekmoval v razredu formula kite. Ravno te dni pa tekmuje v razredu TwinTip slalom race na svetovnem prvenstvu v Italiji, saj je ta razred uvrščen na mladinske olimpijske igre (YOG), ki bodo oktobra letos v Argentini, z zmago v Dakhli v Maroku februarja letos pa si je že prislužil mladinsko olimpijsko vozovnico v razredu TwinTip slalom race.

S prvimi plovi bodo začeli v četrtek, 2. avgusta, v razredih finn in 470 ženske, z regato za medalje pa bodo v teh razredih zaključili teden kasneje, v četrtek, 9. avgusta.

Za razrede 49er, laser standard in laser radial se prvi plovi začnejo v soboto, 4. avgusta, regate za medalje bodo za razrede laser standard in laser radial v petek, 10. avgusta, za razred 49er pa v soboto, 11. avgusta.

Razred formula kite začne v nedeljo, 5. avgusta, z regato za medalje pa se zaključi v soboto, 11. avgusta.

Ponedeljek 30 Jul 2018

Ideja za gradnjo avtonomnega plovila, ki bo lahko plulo preko oceana brez skiperja na krovu se je porajala daljnega leta 2014. Leta 2020 bo namreč minilo 400 let od kar so prebivalci angleškega mesta Playmouth z ladjo Mayflower prepluli Atlantik in ustanovili eno prvih kolonij v ZDA. Člani mestnega sveta so bili mnenja, da bi bila gradnja avtonomne ladje, ki bi plula po isti poti kot prvotni priseljenci, primerna obeležba tako pomembnega dogodka.

Nova ladja bo namenjena predvsem raziskovalnemu delu. Poganjali jo bodo viri obnovljive energije, kot sta veter in sonce in bo sposobna pluti po vseh, tudi najbolj odročnih delih sveta.

Ladja se bo udeležila proslave ob 400 letnici naselitve Playmoutha (ZDA), nato pa se bo podala na plovbo okoli sveta. Ko bo zaključila prvo svoje potovanje, bo na voljo za najem za raziskovalno delo. Kljub elegantnim in vitkim linijam, bo na jadrnici, ki bo oblike trimarana, dovolj prostora za številne raziskovalne naprave. Iz nje bo možno sploviti tudi daljinsko vodene podmornice-drone.

Oblikovanje plovila je že zaključeno. Gradnja trupa se je pričela lansko leto in bo zaključena v letu 2019. Mayflower bo v dolžino merila 32 m in bo tehtala 26 ton. Izdelana bo iz karbonskih vlaken. Na krovu bodo številne solarne celice, ki bodo omogočale delovanje elektronske opreme in pogon električnega motorja. Ker na njej ne bo posadke, so vsi trije trupi plovila nizki. Center gravitacije plovila zelo blizu vodne linije. Plovilo bo zato lahko plulo kar skozi valove. Jadrnica bo imela dva jambora, ki bosta z jadri omogočala plovbo s hitrostjo okrog 15 vozlov. Plula bo lahko z enim ali obema jadroma. Ko ne bo vetra, bo plovilo poganjal elektromotor, ki so bo napajal preko baterij, ki se bodo polnile s pomočjo solarnih celic.

Slika: Ladja Mayflower v pristanišču Plymouth (William Halsall (1882) - Wikipedia.org)

Vir: http://www.mayflowerautoship.com/

Četrtek 26 Jul 2018

 Nautor's Swan 98

Finska ladjedelnica Nautor's Swan je predstavila novo elegantno jadrnico Swan 98.

Nova lepotica je izjemno hitra, 30 metrov dolga jadrnica, ki si jo lahko lastnik prilagodi svojim potrebam. V ladjedelnic zatrjujejo, da lahko lastnik izbira med toliko prilagoditvami, da tudi dve jadrnici, ki bosta pluli po svetovnih morjih ne bosta enaki. Model z oznako 98 in dolžino 30 m je idealna dopolnitev palete in bo zapolnila vrzel med obstoječima modeloma, večjo sestro Swan 115 in manjšo sestro Swan 78.

Nautor's Swan 98

Novo jadrnico so oblikovali glede na želje in pripombe dosedanjih lastnikov jadrnic Swan in številnih kapitanov, ki plujejo s podobnimi plovili. V ladjedelnici so uporabili vse svoje dosedanje znanje in izkušnje. K sodelovanju so povabili tudi oblikovalski studio German of Frers Yacht Design in rezultat je jadrnica, ki bo pritegnila oko še tako izbirčnega jadralca.

Jadrnica spada med »performance« hitre potovalne jadrnice. A hitrost ni edina lastnost, ki jo je potrebno omeniti. Jadrnica je izdelana izjemno kvalitetno, je elegantna in ima izjemne plovne lastnosti.

Številne različne razporeditve notranjosti lastniku omogočajo, da se odloči za lastniško kabino v premcu ali v krmi plovila. Pri oblikovanju notranjosti, se je finsko podjetje prvič odločilo za sodelovanje z italijanskim oblikovalcem Misa Poggi. Uspel je povezati tradicijo ladjedelnice in moderen design. Uporabljeni materiali so najvišje kvalitete. Ne manjka niti najkvalitetnejše italijansko usnje in prestižni tekstili.  

Jadrnica ponuja tudi izbiro med dvema različnima naboroma jader. Na voljo je teleskopska kobilica, ki v kombinaciji z dvema krmiloma zahteva le 3,2 m globoko morje. Lastniki bodo tako lahko zapluli tudi v plitvejše, najbolj privlačne dele zalivov.

V ladjedelnici obljubljajo, da bodo prvi primerki na voljo kupcem leta 2020. Cena standardne opreme, ki že vključuje veliko garažo za pomožni čoln, številne elemente iz karbonskih vlaken in individualno izbiro notranjosti bo znašala 9.000.000 EUR.

Nautor's Swan 98

Torek 24 Jul 2018

Volvo Penta, self-docking

Volvo Penta je predstavil prvi sistem za samodejno pristajanje plovil.

Prejšnji mesec je podjetje Volvo Penta predstavil svoj prvi sistem za samodejno pristajanje motornih jaht. Sistem so vgradili na 68 čevljev dolgo jahto ter preizkusili njegovo učinkovitost v eminentni družbi jadrnic, ki so tekmovale na letošnji regati Volvo Ocean Race.

Plovilo je bilo opremljeno s IPS pogoni in sistemom za avtomatsko pristajanje. Le ta uporablja GPS in številne senzorje, ki so vgrajeni na različnih mestih plovila, da samodejno pristajanje poteka brez težav tudi v močnem bočnem vetru, kot je pihal na prvi prezentaciji sistema.

Sistem trenutno še ni na voljo za komercialno uporabo. V plovila ga bodo pričeli vgrajevati leta 2020. V Volvo Penta pravijo, da so sistem razvili zato, ker vsak navtik ve, da je pristajanje eden najbolj stresnih trenutkov pri navigiranju plovila. Da bi ljudem, ki so na dopustu ta stres zmanjšali, so se odločili, da razvijejo sistem, ki bo varen in zanesljiv.

Učinkovitost sistema si lahko ogledate v videu.

Vir: YouTube, Volvo Penta

Torek 24 Jul 2018

Feadship Lonian

Nizozemska ladjedelnica Feadship, ki gradi ladje že od leta 1849, je v zaključni fazi gradnje nove lepotice, ki nosi ime Lonian.

Lonian je 87 m dolga motorna jahta. Konstruirali so jo navtični arhitekti Feadship De Voogt Naval Architects, za notranjost pa sta poskrbela oblikovalska studia Sinot Exclusive Yacht Design in Richard Hallberg Interior Design. Na krovu je dovolj prostora za lastnika in njegovih 12 gostov. Za udobno in varno plovbo skrbi 27 članska posadka. In še zanimivost. Jahta ima rezervoarje kapacitete 160.000 l. Strošek polnega rezervoarja bo pri današnjih cenah goriva znašal dobrih 200.000 EUR.

V videu si lahko ogledate celoten postopek gradnje ladje na različnih lokacijah ladjedelnice in celo transporte delov jahte po ozkih nizozemskih kanalih.

Vir: Feadship.nl, Clint Jenkins - Instagram @talktoclint

Torek 24 Jul 2018