Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Danes, 9.12.2012, je burja na paškem mostu dosegla v sunkih hitrosti do 200 km/h.

Ponedeljek 10 Dec 2012

Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010.

Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, zato je na poti obiskali veliko odmaknjenih otokov in jadral tudi po delih oceanov, kamor ne zaide veliko jadralcev. Večinoma so jih domačini na otokih prijazno sprejeli, ponekod so jih gledali z nezaupanjem, s Funafutija pa jima s Klemenom nekaj dni niso dovolili odjadrati, z atola Palmerston pa so jih celo pregnali.

Med Slovenijo in Polinezijo so v letih 2010 in 2011 z nekaj premori prejadrali več kot 16.000 navtičnih milj. Večinoma je Miran Tepeš jadral v družbi družine in prijateljev, nekaj tisoč milj pa je prejadral tudi sam. Velik del poti je potekal v nasprotni smeri od ustaljenih jadralski poti, v veliki meri tudi proti vetru, zato je bila to marsikdaj trda preizkušnja tako za jadrnico kot tudi za posadko, ki je bila na njenem krovu, a njihova Skokica jih je vedno varno pripeljala na cilj.

Knjiga Proti soncu je jadralski potopis. V njej na 320 straneh opisujem jadranje proti vzhodu, proti soncu, na drugi konec sveta, od Slovenije do Polinezije. Številne opisane dogodivščine so popestrene s preko 300 fotografijami.

 

Naroči knjigo: Mirana Tepeša - Proti soncu

 

 

 

 

Sobota 01 Dec 2012

Pretekli teden se je v Izoli zaključilo drugo jadranje okoli sveta našega jadralca in skakalca na smučeh, Mirana Tepeša. Tokrat je jadranje okoli sveta potekalo po manj običajni poti, proti vzhodu, med odmaknjenimi pacifiškimi otoki in okoli Horna.

Prvi del te poti je Miran Tepeš opisal v knjigi “Proti soncu”, ki jo je izdal letos spomladi, potopis z drugega, nekoliko bolj pustolovskega dela poti, pa namerava izdati prihodnje leto.

Nekaj fotografij z njegovega potovanja si lahko ogledate na tej povezavi: Miran Tepeš že drugič okoli sveta

Več o jadranju okoli sveta in knjigah si lahko preberete na spletnih straneh: www.tepes.info/jadranje.html

Ponedeljek 19 Nov 2012

Slovenska jadrnica Ciao, na kateri sta plula zakonca Olga in Srečko Pust se je potopila v Indijskem oceanu.

Zakonski par, ki je plul na svoji jadrnici, je v Indijskem oceanu trčil v neznan potopljen objekt. Zakonca sta plula v floti World ARC iz Indonezije proti Avstralskemu otočju Cocos. Nesreča se je pripetila približno 40 nmi (75 km) ENE od otočja sredi noči. Jadrnica, ki sicer pluje pod ameriško zastavo je zadela v potopljen objekt in utrpela poškodbe krmila in trupa. V plovilo je začela vdirati voda. Zakonca sta takoj oddala PAN-PAN klic v sili. V eni uri so jo že dosegle posadke, ki so plule v floti. Da bi zmanjšala udor vode, sta spustila jadra in zmanjšala hitrost. Jadrnica J'Sea, ki je prva priskočila na pomoč, ju je skušala potegniti proti obali. Ob 3.00 uri zjutraj so že mislili, da jim je uspelo nadzirati vdor vode v plovilo. Žalostno presenečenje pa se je zgodilo uro kasneje, ko so ugotovili, da voda prehitro vdira v plovilo. Srečko in Olga sta odvrgla vlečno vrv in ostala na jadrnici. Jahta Zoe, ki ima na plovilu močno črpalko, je poizkušala pripluti do Slovencev. V trenutku, ko sta odvrgla vlečno vrv, je bila pomoč oddaljena še 9 nmi (17 km). Ko je premec jadrnice zalila voda, sta zakonca zapustila jadrnico in se pridružila posadki na jadrnici Spirit of Alcides, ki ju je odpeljala na otočje Cocos. Jadrnica se je potopila v bližini 11º52S 097º23E.

Torek 02 Okt 2012

Medulinski zaliv je zelo privlačen za navtični turizem a prav tako tudi zelo nevaren. V zalivu je namreč več plitvin in vse niso najbolj označene.

Posebno pozornost moramo nameniti pri plovbo v okolici otoka Ceja. Severozahodno od otoka se nahaja plitvina Sajdaruša, zahodno od otoka je plitvina Ceja in jugovzhodno plitvina Konjina. Med otokom Ceja in Fenera, pa se nahaja še plitvina Fenera. Plitvine so sicer označene, vendar ne dovolj prepričljivo. Plitvine vsako leto terjajo svoj davek.

Pri plovbo priporočamo izjemno previdnost predvsem v primeru slabe vidljivosti. V tem primeru proti Medulinu raje plujte severovzhodno od otoka Fenera, med otokom Ceja in Bodulaš, pri čemer bodite pozorni na zeleno lateralno oznako, ki jo morate pustiti na svoji desni, nato pa nadaljujte plovbo proti rtu Munat, ki je označen z belim svetilnikom.

 

Ponedeljek 23 Jul 2012

Pred leti je Keen Walker, ustanovitelj Thomson Racing in skipper plovila HUGO BOSS IMOCA 60 objavil fotografijo, ko je poizkušal hoditi po kobilici – balastu svoje jadrnice.

Mnogi so bili mnenja, da je fotografija produkt Photoshopa in digitalne montaže. Da bi dokazal, da gre za pravo akcijo, se je odločil da ponovi sprehod, zraven pa vključi tudi kamero, da se bo videlo, da gre za pravo kaskadersko atrakcijo.

Za izvedbo atrakcije so morali biti primerni pogoji. 18 metrsko plovilo Boss Imoca 60, težko 8,2 tone in 4 tonami balasta v kobilici, je potrebovalo hitrost vetra med  30 in 35 km/h (17 in 19 vozli) in čim bolj mirno moje z valovi ne več kot 1,25m. Jadrnica se je seveda morala pri teh pogojih toliko nagniti, da se je kobilica dvignila nad vodno gladino.  V tem položaju je morala ostati med 40 in 60 s.


Sprehod po kobilici jadrnice med plovbo - "Keel Walk"

Sreda 01 Feb 2012