Nesreče in težave se dogajajo tudi najbolj izkušenim jadralcem. Ker so veliko na morju in jadrajo v vseh vremenskih razmerah, je možnost da pride do zapletov velika. S svojimi jadrnicami običajno jadrajo na meji možnega in že najmanjša napaka ali premočan sunek vetra, lahko vodi v težave. V videu je zbranih nekaj posnetkov težav na velikih jadrnicah. Med njimi najdemo ekipo Brunel, ki tekmuje na regati Volvo ocean race 2017-18 in  trimaran Virbac, ki se je prevrnil.

Ponedeljek 06 Nov 2017

Pričela so se dala za izgradnjo nove marine v luki Vela luka na otoku Korčula.

Novo marino v Veli luki bo gradilo podjetje Ovalis Nova d.o.o. V mesecu septembru so podpisali koncesijsko pogodbo za uporabo pomorskega in kopenskega dobra na področju jugozahodnega dela luke Vela luka. Danes se v tem delu nahaja sidrišče, kjer so za privez plovil na voljo plovke.

Ko bo marina dokončana, bo nudila privez do 200 plovilom. Celotna investicija je vredna 47 mio HRK (6, 2 mio EUR). Za uporabo morske površine in dela kopna s pripadajočimi objekti, bo koncesionar, podjetje Ovalis Nova, letno plačevalo koncesijo v višini 285.285 HRK (38.000 EUR) in 4,1% od letnih prihodkov, ki jih bodo ustvarili s prodajo privezov.

Gradbena dela so se že pričela. Gradnja bo potekala v dveh fazah. V prvi fazi, ki je vredna 31 mio HRM bodo izvedli dela za izgradnjo marine, v drugi fazi pa dela na področju luke, ki so v lasti luške uprave, a so nujna za izgradnjo in delovanje marine.

Nikola Bobroslavić, predstavnik podjetja Ovalis Nova je povedal, da marina v luki Vela luka ni zadnja investicija na področju otoka Korčula. Trenutno že delajo na pridobivanju koncesij za marino v luki Lumbarda in Blato. V nekoliko bolj dolgoročnem planu pa imajo še izgradnjo marine v luki Ploče in na otoku Lastovo. Vse marine, ki jih želijo zgraditi v prihodnosti bodo lahko sprejele do 200 plovil.

Ponedeljek 06 Nov 2017

V soboto se je končala prva etapa regate Volvo Ocean Race 2017-18. Ciljno črto v Lizboni je prva prečkala jadrnica Vestas 11th hour Racing, ki jo vodi skiper Charlie Enright.

Flota sedmih jadrnic se je na letošnjo regato podala izpred pristanišča Alicante v Španiji. Po uvodnih miljah pred pristaniščem so se z vetrom podali proti Gibraltarski ožini. Le 8 nmi širok prehod, v katerem vedno poteka gost navtični promet ,je bil za jadralce izjemno zahteven. Previdnost in pravilne taktične odločitve so bile ključne za hiter prehod. Skozi ožino je prva priplula jadrnica Vestas, ki si je prednost nabirala vse od štarta regate. Po prehodu gibraltarske ožine se je flota usmerila proti prvi kontrolni točki v Atlantskem oceanu. Obpluti so morali otok Camacha pred Medeiro, nato pa se obrniti proti severu. Tam jih je čakala druga virtualna točka, ki jo je bilo potrebno obpluti po zahodni strani. Ekipa Vestas je vso pot povečevala svojo prednost pred zasledovalci. Pred ekipo MAPFRE, ki je plula na drugem mestu, so imeli že 18 nmi prednosti. Zadnji del plovbe vse do Lizbone, pa so prednost uspešno branili. Ciljno črto pred Lizbono so prečkali po 6 dneh, 2 urah, 8 minutah in 45 sekundah. Drugo uvrščeno ekipo MAPFRE so prehiteli za 2 uri in 34 minute. Na tretje mesto je priplula ekipa Dongfeng, ki je za drugo uvrščeno zaostala 15 minut. Dobro uro kasneje je v cilj priplula ekipa AkzoNobel. Na peto mesto je prijadrala ekipa Sun Hung Kai/Scallywag uro im pol kasneje pa sta regato zaključili še ekipi Brunel in The Tide on Plastic.

Prihod ekipe Vestas v cilj:

Trenutni rezultati (etape):

Mesto Ekipa Točke
1. etapa
Dodatne točke Skupaj
1 Vestas 11th Hour Racing 7 1 8
2 MAPFRE 6 0 6
3 Dongfeng Race Team 5 0 5
4 team AkzoNobel 4 0 4
5 Team Sun Hung Kai/Scallywag 3 0 3
6 Team Brunel 2 0 2
7 Turn the Tide on Plastic 1 0 1

Trenutni rezultati (priobalne regate):

Mesto Ekipa Priobalna regata
Alicante
Skupaj
1 MAPFRE 7 7
2 Dongfeng Race Team 6 6
3 Vestas 11th Hour Racing 5 5
4 Team Brunel 4 4
5 Team Sun Hung Kai/Scallywag 3 3
6 team AkzoNobel 2 2
7 Turn the Tide on Plastic 1 1
Ponedeljek 30 Okt 2017

Danes se je na Gardskem jezeru končal zadnji Eurocup v sezoni 2017 v razredu 29er, kjer sta Rok Verderber in Klemen Semelbauer osvojila še en nepozaben uspeh. Skupno lestvico evropskega pokala Eurocup 2017 sta zaključila na odličnem 2. mestu – februarja sta bila v Španiji 6., marca v Franciji 3., junija v Nemčiji 4., avgusta v Franciji na Evropskem prvenstvu 7., danes pa v finalu na Gardskem jezeru 8.

V zaključku sezone fanta čaka še ISAF mladinsko svetovno prvenstvo v Sanyi na Kitajskem, v začetku januarja pa Svetovno prvenstvo v Hong Kongu.

Nedelja 29 Okt 2017

Oblikovanje in gradnja jadrnice je kot pripovedovanje zgodbe. Gradnja jadrnice Lady of Tasmania je zgodba človeka, ki je štiri desetletja potoval po svetu a se znova in znova vračal v otok Bréhat, na severni strani Francije.

Po številnih plovbah med otoki v Angleškem kanalu, se je odločil, da bo napisal novo zgodbo in se posvetil jadranju. Odločil se je da zgradi jadrnico Lady of Tasmania. Čeprav njeno ime nakazuje na plovbo po Južnem oceanu, pa je v resnici to jadrnica, ki ima moderno obliko trupa a klasična jadra.

Jadrnica v dolžino meri 10m. Izdelana je na leseni konstrukciji iz kompozirnih materialov. Vodna linija je dolga 8m, na najširšem delu pa v širino meri 2,92 m. Jadrnica ima premično kobilico. Ko je spuščena je ugrez 1,9m, ko pa je dvignjena pa ima le 0,9 m ugreza. Površina jader za plovbo v veter znaša 65 m2, za plovbo z vetrom pa 85 m2. Jadrnico je oblikoval navtični arhitekturni biro Juan-K, ki ga poznamo tudi po jadrnici Club Swan 50 in številnih jadrnicah, ki so tekmovale v regati Volvo Ocean Race. Zgradiliso jo v ladjedelnici BeBoat v kraju Arradon v Franciji. Celotno gradnjo plovila od začetka do konca si lahko pogledate v časovnem videoposnetku.

Gradnja jadrnice Lady of Tasmania:

 

Četrtek 26 Okt 2017

Z zaključno regato se je končal pokal Slovenije, cikel sedmih regat za velike jadrnice, ki že 15 let poteka pod okriljem Jadralne zveze Slovenije. Serije se je letos udeležilo 41 ekip, od tega jih je bilo 14 prisotnih na vseh tekmah.

Najbolj vztrajni so za zavzetost prejeli posebne plakete, najboljši pa pokale in zbirateljske kovance, izdane ob 100. obletnici osvojitve prve olimpijske medalje Rudolfa Cvetka, ki jih je  prispevala Nova Ljubljanska Banka, sponzor Jadralne zveze Slovenije.

Petnajsta sezona pokala Slovenije se je začela maja z Izolanko, na kateri je jadra razpelo 24 jadrnic dolgih od 16 metrov do 5,75 metra. Dva tedna zatem je sledil One Sails Cup s 37 navtičnimi miljami dolgo preizkušnjo in 29 jadrnicami iz petih držav, ki jih je v slovenske vode pritegnilo državno prvenstvo ORC. Poletni meseci so minili brez dogodkov, saj je večina slovenskih morjeplovcev odplula a na jug, od koder so se vrnili šele konec avgusta, da bi se udeležili regate Val Navtika v organizaciji prve slovenske navtične revije. Odtlej je bilo v naših zalivih pestro skoraj vsak konec tedna. Za eno najbolj priljubljenih tekem se je ponovno izkazala 43. Šavrinska regata, jadralna prireditev z najdaljšo tradicijo v našem morju, ki se jo je v boljših časih udeleževalo prek 60 jadrnic letos pa 29. Na Sladki Istri je flota štela 27 plovil, medtem ko se je na trikotno traso Skipper Cup konec septembra odpravilo eno jadro manj.

Zaključna regata Jahtnega kluba Portorož je po svojem nastanku pred 35 leti dolgo veljala za zadnje druženje rekreativnih jadralcev, a ker tehnološko dovršena oblačila in podnebne spremembe omogočajo športno udejstvovanje tudi v hladnejših dneh, so se v Jadralnem klubu Burja sredi 90. let domislili Martinove regate in sezono podaljšali vse do novembra. Tekmovalni del se tako v slovenskem morju uradno konča dva tedna po Barcolani, družabni pa na praznik svetega Martina, ko jadralci še zadnjič zaorjejo modrino, preden pospravijo plovila na kopno ter križarjenje med bojami zamenjajo za vijuganje po belih strminah.

Zmagovalci po kategorijah:

  • ORC: Palada, Jure Jerkovič (ŠD Gibanica)
  • regatne maxi: Adriatic Europa. Dušan Puh – Andrej Babnik (JK Piranski zaliv)
  • regatne 1: Scorpio, Iztok Krumpak (JK Izola)
  • potovalne 1: Taia2 & White Goose, Goran Djordjević (JK Loka Timing)
  • potovalne 2: Ahil, Iztok Hudoklin – Mile Vilar (ŠD Kobilica)
  • regatne 3: Lepa, Miha Kavčič – Mitja Nemec (JK Fireball)
  • potovalne 3: Mesto Novo mesto, Sašo Novakovič (JK Novo mesto)
  • potovalne 4: Freya, Samo Kanellopulos – Željko Perović (JK Horizont)
  • regatne 5: Little Big Man Marko Potisek (JK Maestral)
  • potovalne 5: Palada Jure Jerkovič (ŠD Gibanica)

Tekst in foto: JANA PINES

Četrtek 26 Okt 2017

Če želite spomladi svoj izvenkrmni motor zagnati brez glavobola, ga preko zime obvezno konzervirajte. S tem ga boste zaščitili pred zimskimi vplivi, saj vlaga in mraz zagotovo naredita škodo na motorju, ki se lahko pokaže ob najbolj neprimernem času – na vodi ob valovitem morju. Dolgo zimovanje je zaradi vlažnega zraka škodljivo za notranje dele motorja.

Razsoljevanje motorja

Če želimo motor zaščititi pred propadanjem, ga moramo najprej dobro razsoliti. Sol moramo sprati z zunanjosti in notranjosti motorja. Ker se motorji hladijo z morsko vodo, v hladilnem sistemu motorja po uporabi ostane veliko soli. Če ostane v motorju, povzroča korozijo, ki je navzven ne opazimo. Konzerviranje nerazsoljenega motorja ni učinkovito.
  • Prvo in osnovno pravilo je, da se držite proizvajalčevih navodil za zaščito motorja med zimo. Če navodil nimate, berite naprej.
  • Za začetek izperite motor s sladko vodo. Za ta postopek uporabite slušalke za izpiranje (z vrtno cevjo, ki jo priključite na vodovod) ali sod, v katerega potopite nogo motorja (vnos vode mora biti potopljen). Motor naj deluje najmanj 10 minut (20 minut, v kolikor se je motor koristil na morju), da izperete umazanijo in obloge soli, ki so se nabrale tekom rabe.
  • Še med delovanjem motorja izključite dovod goriva, pustite, da gorivo izteče iz sistema in počakajte, da se motor sam ugasne.
  • Pred samim koncem popršite uplinjač preko dovoda goriva (sprej za konzervacijo). Ne varčujte s sprejem, saj želite vse površine dobro prekriti z antikorozivnim oljem (WD-40 ni primeren. Uporabite sprej, ki je namenjen konzervaciji motorja).
  • Po izpiranju s sladko vodo mora motor ostati v delovnem položaju, da iz njega odteče vsa voda. Nekajkrat kratko vklopite štarter, da izpraznite črpalko za vodo. Dokler je motor v delovnem položaju, bo voda sama iztekla iz njega, zato ni potrebe po dodajanju tekočine proti zamrzovanju v hladilni sistem.
  • Odklopite svečke in antikorozivni sprej popršite v cilinder skozi odprtine. Nekajkrat obrnite zamašek, da se na stenah ustvari oljni film. Očistite svečke, kapice in kable in vrnite vse na svoje mesto.
  • Očistite vse, kar vidite, gibljivo in negibljivo. Na koncu vse posprejajte z WD (za zobnike uporabite mast), da preprečite nastanek korozije.
  • Olje iz noge zamenjajte z novim, prav tako tisto iz karterja pri štiritaktnih motorjih.
  • Izpraznite celoten sistem goriva (rezervoar, cevi, črpalko). Staro gorivo je najbolje izkoristiti na kosilnici (ali čem podobnem), saj ne želite, da vam zaradi njega na morju odpove motor. Če rezervoarja ne morete povsem izprazniti, potem se odločite za obratno možnost – napolnite ga do vrha in s tem zmanjšajte zračni prostor, v katerem se bo sicer preko zime ustvarjal kondenz.
  • Osovino propelerja očistite in namažite. Preko odprtine izpušnega sistema vstavite najlon, da vlagi preprečite dostop v motor. Motor naj bo preko zime v delovnem položaju, ali v enem izmed položajev, ki ga je priporočil proizvajalec.

Sedaj lahko mirno počakate na novo navtično sezono.

V kolikor želite, da bo vaš motor deloval dolgo in zanesljivo, prepustite, da konzervacijo za vas opravi usposobljen kader. Do strokovnjaka na tej povezavi. 

Besedilo: Moto-nautika

 

Sreda 25 Okt 2017

Že sam začetek regate pred španskim mestom Alicante je postregel z razburljivim jadranjem. Ekipe so se borile za čim boljšo pozicijo pred plovbo proti Gibraltarju.

Pred Alicantejem smo bili priča obračunom na nož. Ekipe so jadrale druga poleg druge in med plovili so bili le centimetri. Skiperji so zopet dokazali, da so kos nalogi. Posnetek pričetka regate si lahko ogledate na tej povezavi.

 Plovba skozi Gibraltarsko ožino

 

Težava na Scallywag

 

Flota sedmih jadrnice je nato zaplula proti jugozahodu. Pluli so z vetrom, ki je dosegal hitrosti okrog 15 vozlov. Najhitreje je plula ekipa Vestas, katere hitrost je znašala okrog 11 vozlov. Prednost pred ostalimi ekipami je bila majhna, le 100-200m. Ekipe so se zato pogosto menjale na vrhu. Nekaj časa je vodila ekipa MAPFRE, nato se je na vodilno pozicijo prebila ekipa Brunel. Bolj kot so se približevali Gibraltarski ožini bolje je jadrala ekipa Vestas. Vetrovi so zopet zapihali močneje in pri plovbi skozi ožino dosegali vse do 30 vozlov. Ekipa Vestas si je do ožine priplula približno 9 nmi prednosti pred ekipo AkzoNobel. V ožini jim je uspelo prednost povečati in ko so zapluli mimo Tangier-ja, globlje v Atlantik so že vodili za 20 nmi.

Trenutno ekipe spreminjajo smer plovbe iz zahoda proti jugozahodu. Kontrola točka je pred otokom Medeira. Obpluti bodo morali otok Camacha nato pa v smeri severovzhod zapluti proti Lizboni.

Po 24 urah plovbe je v vodstvu ekipa Vestas. Ekipa MAPFRE , ki je ubrala bolj severno ruto, jih je že skoraj ujela in trenutno zaostaja le še 0,4 nmi. Na tretjem mestu pluje ekipa AkzoNobel z 12 nmi zaostanka. Preostale štiri ekipe so si nabrale nekoliko večji zaostanek. Najhitrejša med njimi je ekipa Sun Hung Kai/Scallywag s 27 nmi zaostanka. Le dobri 2 navtični milji za njimi plujeta ekipi  The Tide on Plastic in Brunel, nekaj 100m za njimi pa na zadnjem mestu ekipa Dongfeng. Plujejo v šibkih vetrovih, ki dosegajo največ 5 vozlov. Napredujejo počasi. Plujejo s hitrostmi med 1,5 in 5 vozli.

Težava na Scallywag

Danes ponoči je ekipa Scallywag plula v šibkem vetru proti zahodu. Borili so se za četrto mesto s kar štirimi drugimi ekipami. Manj kot dve milji je bilo razlike med ekipo na četrtem mestu in zadnjo ekipo. Vsako jadranje, ki ni bilo 100% je pomenilo nazadovanje. Vsaka napaka je odločala o uvrstitvi. In takrat je na jadrnici Sun Hung Kai/Scallywag nekaj počilo. Genova se je snela z jambora in končala v morju. Ekipa je hitro reagirala, dvignila jadro iz morja in ga namestila nazaj na svoje mesto. K sreči se je odlomil le zatič. V nesreči nihče ni bil poškodovan. Jadro je ostalo celo in ekipa je obstala na četrtem mestu.

Težave na Vestas 11th hour Racing

Današnja noč je bila za ekipo Vestas zelo razburljiva. Snela se je ena izmed cevi na balastnem tanku za vodo. Več kot 800 litrov vode je steklo iz rezervoarja v trup jadrnice. Namesto, da bi voda pomagala in stabilizirala plovilo, je le oteževala plovbo. Skipper ekipe Charlie Enright je komentiral:
»Spustil sem se v trup jadrnice, da bi izdelal analizo plovbe, ker sem imel občutek, da se jadrnica ne obnaša optimalno. Ko sem se usedel za navigacijsko mizo, sem slišal, da se v krmnem delu plovila nekaj pretaka. Zagledal sem cev balastnega tanka, ki se je snela. Balastna voda je iztekla v kalužo. To je pojasnilo, zakaj se jadrnica na obnaša optimalno.«

Vse ekipe so pravkar zaplule skozi prehod med otokoma Medeira in Camacha (Porto Santo). Vodilne tri ekipe so smer plovbe spremenile proti severu, proti naslednji kontrolni točki Porto Santo sever (virtualna oznaka), ostale štiri še plujejo v smeri severozahod. V področju kamor plujejo, pihajo močni južni vetrovi, ki presegajo hitrosti 25 vozlov. Vodilna ekipa Vestas ima do cilja še 572 nmi. Plujejo najhitreje. Trenutno dosegajo hitrost 20,5 vozla, njihova hitrost približevanja cilju (WMG) pa znaša 19,7 vozla. Ko bodo obpluli kontrolno točko Porto Santo sever, se bodo obrnili v smer vzhod-severovzhod proti cilju v Lizboni.

Trenutne uvrstitve (27.10.17 ob 16.00)

Mesto Ekipa zaostanek za vodilnim
1.  Vestas -
2. MAPFRE 18,0 nmi
3. AkzoNobel 35,5 nmi
4. Dongfeng  36,0 nmi
5. Sun Hung Kai/Scallywag 42,0 nmi
6. Brunel 53,0 nmi
7. The Tide on Plastic 53,5 nmi

Sreda 25 Okt 2017

»Dostikrat me prime, da bi sam sebe sunil v jambor. Dostikrat tudi kričim nase: Bedak! Kaj počneš! Si nor! Kakšne neumnosti pa delaš! Pogovarjam se sam s seboj. Ko iščem kaj: Bedak, spet nisi dal tja, kamor bi moral! Na barko pa ne. Mogoče na veter, na vreme, barke pa ne moreš preklinjati. Barka ni kriva, nje se ne preklinja, bog ne daj.«

Citat zapisan na zadnji platnici knjižne uspešnice tega leta, z naslovom Dnevnik zadnje plovbe, odraža pravi duh največjega slovenskega jadralca Jureta Šterka. Z jadranjem se je ukvarjal praktično celo svoje življenje in barka je bila tako velik del njegovega življenja njegovo zatočišče, njegov dom, nemirno morje pa strast, kjer je umiril svojo prav tako nemirno dušo.

Jure Šterk je bil prvi Slovenec, ki je sam objadral svet in se je leta 2007 na svojo zadnjo plovbo odpravil s ciljem, da bi sam objadral svet brez postanka. Če bi mu to uspelo, bi postavil dva rekorda – postal bi prvi človek, ki bi sam neprekinjeno objadral svet s tako majhno jadrnico (dolgo 9,27 metra) in hkrati tudi najstarejši človek, ki bi mu tak podvig uspel. Po 382-ih dneh neprekinjenega jadranja je tragično izginil v Indijskem oceanu.

Knjiga Dnevnik zadnje plovbe predstavlja izjemen dokument, saj se je ohranil navkljub izginotju edinega člana posadke sredi oceana, kar je prava redkost tudi v svetovnem merilu. Juretovi osebni dnevniški zapisi o neprekinjeni plovbi okoli sveta govorijo o izjemnem navtičnem podvigu in neverjetni človeški preizkušnji in borbi z morjem iz dneva v dan. Govorijo o sanjah, upanju, volji, malih dnevnih zmagah in iskanju smisla stran od civilizacije. O premagovanju človeških ovir prek vseh zmogljivosti in o brzdanju neukrotljive narave in mogočnega morja.

 

Naroči knjigo:  Jure Šterk - Dnevnik zadnje plovbe

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo artikla.
Naročeni artikel vam bomo poslali takoj, ko prejmemo plačilo na naš račun!

Cena knjige je 21,90 EUR. Stroški pošiljanja znašajo 4,00 EUR.

 

Ime:
Priimek:
Elektronski naslov:
Naslov:
Pošta:
Poštna številka:
Telefon:
Kosov:
Pošiljko pošljite na moj naslov:
Potrditev nakupa: Da, potrjujem nakup
 
Sreda 25 Okt 2017

 

Italijanska ladjedelnica Riva je predstavila svojo novo jahto z imenom 76 Bahamas.

Nova jahta je drugo plovilo iz te ladjedelnice z dvema obrazoma. Z inovativnim, patentiranim sistemom premične strehe. Le s pritiskom na gumb, iz odprte jahte postane kupe s trdo streho. Sistem je unikaten in je bil oblikovan tako, da jahta obdrži elegantne športne linije, udobje na plovilu pa se poveča. Poleg omenjene premične strehe je v novi Rivi veliko tehnoloških novosti, ki pa so po večini skrite očem. Ima zelo nizko težišče zaradi česar je stabilnost pri plovbi bistveno večja.

Model 76 Bahamas je naslednik modelov 88 Domino Super in 88 Florida. Izdelan je na osnovi modela 76 Perseo, ki je bil med strankami zelo zaželen. Obdržal je podoben krmarski del, položaj in obliko lastniške kabine ter večji del notranjega oblikovanja, ki poudarja mediteranske korenine plovila. 

Jahta v dolžino meri 23,25 m. Ima tri kabine za goste in eno za posadko. Vsaka kabina ima tudi svojo kopalnico. Poganjata jo dva Man V 12 1550 motorja, ki razvijeta po 1550 KM. Zadostujeta za plovbo pri potovalni hitrosti 28 vozlov in jahto potisneta do najvišje hitrosti 32 vozlov. Rezervoarji, ki imajo skupno prostornino 5600 l zadoščajo za 320 nmi plovbe.

Pristaši hitrejše plovbe se lahko odločijo za različico z dvema MAN V12 motorjema, ki razvijeta po 1800 KM.

Test plovila:

Tehnične lastnosti:

  • Dolžina čez vse: 23,25 m
  • Dolžina vodne linije: 19,57 m
  • Širina: 5,75 m
  • Ugrez: 1,98 m
  • Teža praznega plovila: 52.300 kg
  • Rezervoar za gorivo: 5.600 l
  • Rezervoar za vodo: 840 l
  • Št. oseb: 16
  • Motorji: 2 x MAN V 12 1550
  • Motorji: 2 x MAN V 12 1800 (opcija)
  • Prenos: V-drive
  • Najvišja hitrost: 32 vozla (36 vozla - 1800 KM)
  • Potovalna hitrost: 28 vozlov
  • Doseg: 320 nmi
  • Št. kabin – kopalnic: 3
  • Cena: 4.500.000 EUR

Poraba goriva na testu (motorji – 2 x MAN 12V 1800):

Hitrost plovbe Obrati motorja (1/s) Poraba
20 vozlov  1500 260 l/h
22 vozlov  1600 280 l/h
27 vozlov  1800 400 l/h
32 vozlov  2100 600 l/h
36 vozlov  2300 680 l/h
Torek 24 Okt 2017