Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

V Cádizu v Španiji se je začelo Evropskego prvenstvo, ki se ga udeležuje 96 jadralcev razreda finn iz 33 držav, med njimi je 12 olimpijcev iz Ria, trije nekdanji svetovni prvaki in trije nekdanji evropski prvaki, tudi branilec naslova evropskega prvaka Jonathan Lobert iz Francije in bronasti medalist iz Londona leta 2012. Kar 30 udeležencev tekmuje v kategoriji U23, kar pomeni največjo mladinsko floto Evropejcev doslej. Iz Slovenije se evropskega prvenstva udeležujeta brata Jan in Liam Orel.

Od ponedeljka do petka, 12. do 16. marca, organizatorji nameravajo izpeljati 10 regat – po dve na dan, nato pa bo v soboto, 17. marca, sledila regata za medalje. Po tem, ko je bila v nedeljo zaradi trimetrskih valov po nevihti odpovedana poskusna regata, so lahki in nestanovitni vetrovi zaznamovali otvoritveni dan prvenstva v ponedeljek, 12. marca, tako da so organizatorji prvi dan uspeli izpeljati le eno regato.

Liam Orel se je uvrstil na 57. mesto, Jan Orel pa na 74. mesto. Zmagal je Nicholas Heiner iz Nizozemske je zmagal, Caleb Paine iz ZDA in Facundo Olezza iz Argentine pa sta si delila drugo mesto, na četrtem mestu pa je po prvem dnevu branilec evropskega prvaka, Jonathan Lobert iz Francije.

Torek 13 Mar 2018

S 1.3. eNavtika izhaja tudi v angleškem jeziku (eNavtika ENG). V kolikor imate prijatelja iz tujine, ga lahko brez zadrege povabite, da pride do koristnih informacij tudi v angleškem jeziku. Verzija bo nekoliko okrnjena a ponuja večino funkcionalnosti spletne strani. Trenutno ni na voljo »VARNA PLOVA« - članki z nasveti in angleški opisi pri posameznih lokacijah. Vse ostale funkcionalnosti so enake.

Vodnik po Jadranu

Segment Vodnik po Jadranu je bil deležen največjih sprememb. Poleg dosedanjih elementov (marin, luk, sidrišč, gostiln, bencinskih črpalk in zanimivosti) smo začeli dodajati še svetilnike, pomorske oznake, razbitine, ribogojnice, servise, suhe marine in navtične trgovine, mejne prehode in luške kapitanije. Skupno je predstavljenih že preko 1800 točk.

Enostavno iskanje

V delu VODNIK PO JADRANU lahko iščete informacije prikazane na grafični karti. Vse vrste točk so prikazane takoj, ko odprete stran. Če želite pregledati le določene vrste točk (samo marine ali samo gostilne), v okvirju PRIKAŽI izberite samo želen tip točk. V kolikor želite določene točke skriti s karte, jih lahko kliknete v LEGENDI in točke se bodo skrile s karte, Če jih želite ponovno prikazati, kliknite ponovno. (Prikaz na zgornji sliki)

Če želite iskati na podlagi iskalnega niza (naprimer: punat) v okvir ISKANJE vnesite "Punat". Iskalnik vam bo sam ponudil rezultate iskanja s pripisanimi tipi lokacije (marine, luka, svetilni,….). Kliknite na izbrano in prikazale se bodo podrobne informacije o točki. Če želite rezultate le med tipi lokacije marina, izberite v okvirju PRIKAŽI  tip MARINA in na karti se bodo prikazali le rezultati tipa MARINA.

Rezultati iskalnika v delu VODNIK PO JADRANU so le točke, ki so v vodniku. Če želite poiskati posamezno točko tudi med drugimi vsebinami, potem uporabite iskalnik na vrhu spletne strani. Vnesete lahko ime lokacije in iskalnik vam bo poiskal vse vsebine na spletni strani, ki ustrezajo vašemu iskanju. Če na primer vnesete »marina punat«, vam bo iskalnik poiskal vse rezultate, ki ustrezajo. Najprej bodo izpisane točke na karti VODNIK PO JADRANU, nato dogodki v tem kraju ali bližini in nato še članke v katerih govorimo o lokaciji. Rezultati iskanja bodo prikazani z imenom lokacije, regijo ali otokom, kjer se nahajajo in tipom lokacije (marina, luka, gostilna, svetilnik,…) v obliki IME LOKACIJE / OTOK ALI REGIJA / TIP LOKACIJE. Orodje vam bo pomagalo, ker imajo na Hrvaškem številni zalivi enaka imena a se nahajajo na različnih otokih ali predelih obale. 

Z iskalnikom lahko iščete tudi vse lokacije v posamezni regiji ali na otoku. V primeru, da vnesete iskalni niz »RAB«, vam bo iskalnik izpisal vse lokacije na otoku Rab.

Prikaz "V bližini" posamezne lokacije

Prikazi posamezne točke – mikrolokacije

Vsak teden v vodnik dodajamo različne lokacije. V kolikor je za lokacijo posnet videoposnetek, se ta avtomatsko prikaže v okvirju s slikami. Če si želite ogledati videoposnetek zgolj kliknite na gumb »PREDVAJAJ«. Za ogled fotografij, kliknite na enega izmed kvadratkov v sivem pasu, ki je prikazan v desnem spodnjem delu galerije in prikazale se bodo fotografije. S klikom na posamezno sliko, se odpre galerija slik v polni velikosti. Primer: Luka Rab

Podatki o marini, zaščita marin luk in sidrišč pred vetrom in vreme ostajajo enaki, kot so bili, v levem delu strani. V desni del pa smo dodali okvir "V BLIŽINI", pomanjšano karto okolice z vsemi točkami v bližini. S klikom na prikazane ikone, spremenite prikaz na novo izbrano točko. Karta na desni omogoča še več. Če pod karto kliknete na »VETER«, se prikažejo trenutni vetrovi na lokaciji. Prikazana je smer vetra in hitrost z barvno skalo. Kakšni vetrovi bodo pihali v prihajajočem obdobju, si lahko pogledate s premikom drsnika nad karto za poljubno časovno obdobje. Podobno si lahko pogledate tudi morske tokove, oblačnost in temperaturo na področju.

Pod mapo so prikazane tri najbližje lokacije, pri MARINAH, LUKAH in SIDRIŠČIH pa še tri najbližje lokacije, ki nudijo zaščito pred vetrovi, ki je ne nudi zaliv, ki je prikazan. Primer: Luka Rab

V skrajnem desnem delu je prikazana cena prenočevanje v marini, luki ali sidrišču. Aktualno ceno dodajate uporabniki. Če ste obiskali to marino, luko ali sidrišče in ste plačali drugačno vsoto, jo objavite, da bodo tudi drugi navtiki vedeli, kaj lahko pričakujejo.

Rezervacija marine luke in sidrišča

S 1.4.2018 bomo ponudili storitev rezervacije priveza v marinah, lukah in sidriščih, ki to omogočajo. Nekatere priveze bo možno rezervirati v realnem času. Ko boste opravili rezervacijo in plačilo priveza, bo privez  na lokaciji čakal na vas. V vašo luko ne bo več potrebno hiteti ob 14.00 ali 16.00 uri, temveč vas bo privez čakal dokler ne boste pripluli.

Dogodki

Na spletno stran stalno dodajamo dogodke. Povezani so z objavljenimi lokacijami. Pri vsaki lokaciji tako objavimo še šest dogodkov, ki se bodo odvijali v bližini v naslednjih dneh. Če veste za dogodek, ki se bo odvijal v kratkem, ga lahko dodate tudi sami in o tem obvestite tudi druge navtike. Dogodke objavite lahko brezplačno na povezavi: OBJAVI DOGODEK

Torek 13 Mar 2018

Prejšnji teden, natančno 6.3.2018, so z kontejnerske ladji Maersk Honam sporočili, da je na ladji izbruhnil požar. Ladja je plula iz Singapurja proti Sueškemu kanalu. Ob izbruhu požara se je nahajala v Arabskem morju približno 900 nmi kraja Salalah v Omanu. Na krovu je nosila 7860 kontejnerjev.

Posadka ladje je poizkušala požar najprej pogasiti sama. Ker ga niso uspeli pogasiti niti omejiti so z ladje poslali nujen klic ob 15.20 uri (UTC). Proti njim je takoj zaplula ladja ALS Ceres, ki se je nahajala najbliže, ki je do ladje priplula v treh urah. Ob 18.30 so uspeli 23 članov posadke evakuirati z goreče ladje. Štirje so žal ostali pogrešani.

Naslednji dan so na kraj nesreče priplule še nekatere druge ladje, ki so bile pripravljene nuditi pomoč. Naslednji dan, 7.3. je prišlo na krovu ladje Maersk Honam, do močne eksplozije in ogenj se je razširil. Na kraj nesreče je kot prvo reševalno plovilo priplulo plovilo Indijske obalne straže, ki je pričelo z gašenjem požara. Do naslednjega dne je na kraj nesreče priplulo več vlačilcev, ki so uspeli požar omejiti. Še vedno so pogrešali štiri člane posadke. Ker ni bilo nobenih natančnih novic s kraja nesreče, so predvidevali, da se reševalci če niso vkrcali na gorečo ladjo. Naslednji dan so reševalci poročali, da se je ogenj na ladji polegel in da imajo ladjo pod kontrolo. 11.3. se je ladja nahajala 760 nmi jugozahodno od mesta Mombai v Indiji. Včeraj zjutraj so iz podjetja Maersk sporočili, da so našli tri trupla pogrešanih mornarjev. Niso jih še identificirali zato še ne vedo natančno kateri trije od štirih pogrešanih mornarjev so. Sporočili so le, da sta med pogrešanimi mornarji dva Filipinca, en Indijec in en Južnoafričan.

Med rešenimi člani posadke, so bili številni poškodovani. Nekateri so utrpeli poškodbe v požaru, nekateri pa, ko so skakali z ladje v morje, da so se rešili. Vsem so nudili potrebno medicinsko pomoč, takoj ko so jih dosegle reševalne ladje. Kontejnerji v prednjem delu ladje so popolnoma zgoreli. Po informacijah ladjarja so se v nekaterih od njih nahajali toksični plini in vnetljive snovi. Predvidevajo, da zadnjega pogrešanega člana posadke ne bodo več našli živega. Aktivno iskanje pogrešanega na morju, kjer se je zgodila nesreča je prekinjeno. Še naprej ga bodo iskali na ladji.

Torek 13 Mar 2018

Evinrude, proizvajalec izvenkrmnih motorjev je s svojim sistem za enostavno manevriranje z dvema motorjema, stopil korak bliže kupcem.

Sisteme za pomoč pri manevriranju plovila v ozkih prehodih, marinah in pristaniščih poznamo že iz večjih plovil . Pred več leti so jih predstavili proizvajalci, kot so Volvo Penta s svojim IPS pogonom in upravljavsko palico, sledil je Mercruiser z Zeus pogonom in Mercury z Axius-om, Yamaha, SeaStar Solutions in drugi.

Svoj sistem za enostavno krmiljene je pred časom predstavil tudi Evinrude a njihova rešitev je bila zelo draga. Cena se je pričela pri 13.000 EUR in se je gibala vse do 32.000 EUR glede na število izvenkrmnih motorjev, ki ste jih vgradili na plovilo. Z letošnjim letom pa je Evinrude ponudil cenovno ugodno in dostopno rešitev iDock, ki bo za dva motorja z močno med 150 in 300 KM znašala zgolj 5.500 EUR.

Pri Evinrude so poskrbeli za enostaven sistem, ki ne potrebuje dodatnih predelav. Gre za sistem, ki ga enostavno priključimo in ga lahko takoj uporabljamo.

Sistem vključimo z enostavnim pritiskom na gumb. iDoc se aktivira in sporoči krmarju, da za nadzor plovila uporabi krmilno palico. Z njeno pomočjo enostavno premikamo plovilo v želeni smeri. Premikamo ga lahko bočno, naprej in nazaj, lahko ga obračamo na mestu. Omogoča tudi bočno premikanje zgolj premca ali krme plovila. Za natančnost delovanja skrbi žiroskopska stabilizacija, ki kompenzira sunke vetra in morski tok, ter skrbi za natančno vodenje plovila v želeni smeri. Vgrajen je tudi sistem, ki na vašo željo poveča potisk posameznega motorja in manevriranje postane hitrejše oziroma agresivnejše.

 

 Test sistema iDock

Ponedeljek 12 Mar 2018

Ilmor Marine je na salonu plovil v Miamiu predstavil nov vgradni motor z močjo 483.

Ilmor Marine MV-8 je nov osem valjni motor s prostornino 7400 cm3. Je najmočnejši motor iz njihove tovarne in bo na voljo z močmi med 430 in 520 KM. Pri razvoju motorja so poskrbeli za dva ključna elementa, ki jih potrebuje vsak moderen navtični motor. To sta zanesljivost in ekološka osveščenost. Motor ima vgrajen katalizator, vsi notranji deli pa so izdelani iz materialov, ki bodo zagotavljali dolgotrajno uporabo s skoraj nič oziroma zelo malo vzdrževanja. Motor ustreza standardom EPA, CARB in EU standardom o emisijah toplogrednih plinov. Proizvaja kar 70% manj ogljikovega monoksida kot konkurenčni motorji s primerljivo močjo. Motor bo zato izjemno priljubljen za vodne športe, saj bodo smučarji na vodi, wake-bordarji in drugi uživali v čistejšem zraku.

Vsak Ilmor Marine M-8 motor je ročno izdelan in ustreza visokim standardom, kot so potrebni za vozila v IndyCar seriji.

Ponedeljek 12 Mar 2018

Nizozemska ladjedelnica Oceanco je predstavila nov koncept 115m dolge jahte Tuhara. Futuristična jahta izjemnih dimenzij je svojo obliko podedovala od majhnega a okretnega polinezijskega kanuja. Lobanov Design je oblikoval unikatno zunanjo podobo...
Ponedeljek 12 Mar 2018

Internautica ostaja na Jadranu pomemben pokazatelj smernic razvoja  v navtični industriji. Od jaht do športnih in napihljivih čolnov, od katamaranov do jadrnic, od elektronike in navtične opreme do mode – na sejmu lahko obiskovalci spoznavajo novosti svojih najbolj priljubljenih blagovnih znamk, kot so: Absolute, Adler, Azimut, Bayliner, Cranchi, Dreamline, Elan, Ferretti, Fountaine Pajot, Greenline, Hanse, Invictus, Jeanneau, Marex, Monterey, Nomadream, Pershing, Quicksilver, Riva, Sessa, Sea Ray, Solaris, Windy in še mnogih drugih.

Internautica 2018, ki bo v dneh od 17. do 20. maja, tudi letos organizirana v Marini Portorož, je pravzaprav že na obzorju in v nadaljevanju predstavljamo nekaj pomembnejših informacij.

Izjemno pozitiven odziv poslovnih partnerjev, ki so v letošnjem letu izrazili odločitev za sodelovanje, je za prireditev odlična popotnica in posledično bo Internautica prvič  potekala tudi na dodatnih razstavnih površinah, kar bo tako razstavljavcem, kot tudi obiskovalcem zagotovilo nepozabno sejemsko izkušnjo.

Že znane obstoječe razstavne površine marine bodo povezane s takoimenovanim »otokom« Marine Portorož, na katerem bo poleg igrišča za odbojko na mivki in bara zagotovljen dostop do ponudbe avtodomov, mobilnih hiš in opreme za prebivanje na prostem. Prav tako bosta na »otoku« pripravljena štart in cilj SUP državnega prvenstva, tako da bodo vsi, ki bi želeli spremljati tekmovanje, lahko uživali v nemotenem ogledu.

Na razširjenih razstavnih površinah bo letos bistveno več razstavljavcev in pregled nad navtičnimi novostmi bo še bolj pester. Na sejmu bo mogoče na enem mestu najti vse, kar potrebujete, ne glede na to, ali kupuje plovilo, avtodom, mobilno hišo, navtično opremo ali drugo. Na Internautici 2018 se bo predstavilo več kot 200 novih plovil, med njimi tudi večtrupci, motorna, športna in jadralna plovila, vse od najmanjših napihljivih čolnov do najprestižnejših jaht večjih dimenzij.

Izbor plovil za prestižno nagrado »Jadransko plovilo leta« je postal že tradicionalen dogodek Internautice. Nagrada bo tudi v letu 2018 podeljena najboljšim plovilom pretekle sezone. Mednarodna strokovna žirija, sestavljena iz navtičnih strokovnjakov in predstavnikov uglednih navtičnih publikacij kot so Navtika plus (Slovenija), More magazin (Hrvaška), Yachts Croatia (Hrvaška), Nautički magazin (Srbija), Barche (Italija), Nautika magazin (Srbija) in Internautica bodo podali strokovno mnenje in pripravili izbor nagrajencev. Glede na vsakokraten odličen izbor velja podelitev za vrhunski dogodek, ki pritegne pozornost širše množice in strokovne javnosti.

Naslednja novost je partnerstvo Internautice z Lexusom. Obiskovalcem bo omogočen ekskluziven dostop do najnovejšega vozila Lexus RX hibrid, ki združuje delovanje  bencinskega motorja z elektromotorjem in hibridno tehnologijo. Združuje tudi vrhunsko kakovost, prestiž in učinkovitost, je okolju prijazen, in omogoča brezhibno delovanje in brezskrbno vožnjo. Dekarbonizacija prometa je eden izmed ključnih pomenov ohranjanja morja za nove generacije morjeplovcev, zato vas vabimo, da si v živo ogledate, zakaj je ravno RX hibrid naša izbira.

V skladu z našimi trajnostnimi ciliji bo tudi letos uradno kolo Internautice električno kolo znamke S-Bikes, ki je plod slovenskega znanja in odgovor na sodobne izzive mobilnosti in vplivov na okolje. Združuje prednosti zložljivega kolesa z električnim kolesom. Omogoča doseg do kar 65km z enim samim polnjenjem. Po zaslugi zložljivega okvirja pa zavzame izjemno malo prostora.

Ekskluzivni finančni partner Internautice 2018 so Vzajemci Skupina, vodilna finančno svetovalna skupina na slovenskem trgu in edino slovensko podjetje, ki se lahko pohvali z ekipo 30 finančnih strokovnjakov ter s skrbništvom in zadovoljstvom več kot 20.000 aktivnih strank, katerim so v 17 letih delovanja nudili celovit finančni servis vse od  vzajemnih skladov domačih in tujih upravljavcev do široke palete zavarovanj, bančnih produktov in mnenja glede alternativnih naložb. Njihova konkurenčna prednost je lasten naložbeni odbor, sestavljen iz 5 finančno podkovanih posameznikov, ki na dnevni ravni analizirajo naložbe in iščejo priložnosti za vlagatelje. Odlikuje jih tudi neodvisnost, tako lahko brez težav razkrijejo dobre in slabe plati finančnih produktov.

Projekt Zelena Avenija 2018 se tradicionalno osredotoča na trajnostno življenje in ekološko ozaveščenost. Ogledati in preizkusiti bo mogoče različna električna in hibridna vozila, pa tudi avtomobile, motocikle in kolesa brez emisij.                      

S ponosom najavljamo, da bo letos v okviru projekta Zelena avenija svoje dosežke v navtiki predstavil Tilli Antonelli, ki je med vodilnimi oblikovalci plovil na svetu. Antonelli je zasnoval prestižne jahte uglednih znamk Pershing in Wider, zdaj pa je odgovoren za oblikovanje nove serije E Motion razkošnih jaht Sanlorenzo. Novi modeli so opremljeni s hibridnim motorjem (nekateri so tudi izključno električni), ki je učinkovitejši, zagotavlja večje udobje, varnost in manj emisij.

V prihajajočih tednih nikar ne spreglejte dodatnih sejemskih novic. Prizadevamo si, da bi bila Internautica 2018 raznolika, zanimiva in najboljša doslej.

Organizator Internautice 2018 je podjetje Studio 37 d.o.o. v sodelovanju z Marino Portorož d.d.

 

Sobota 10 Mar 2018

Ekipa Dongfeng je pred Aucklandom pokazala ogromno mero koncentracije in zmagala na današnji "New Zealand Herald" priobalni regati.

Danes zjutraj so pred Aucklandom pihali šibki vetrovi, ki so pogosto menjali svojo smer. Zato smo bili na današnji regati priča številnim zamenjavam v vodstvu. Ciljno črto je najhitreje prečkala ekipa z rdečimi jadri Dongfeng. Na drugo mesto se je uvrstila ekipa AkzoNobel, medtem, ko je ekipa MAPFRE s tretjim mestom uspela obraniti vodilno pozicijo v razvrstitvi priobalnih regat.

"Bilo je zelo naporno. Začeli smo zelo slabo. V ospredju se je dogajalo toliko stvari, da je bilo bolje začeti zadaj. Tisti, ki so pluli v ospredju so ostali samo razkrili mesta, kjer ni vetra. Nam je uspelo obpluti ta mesta in se zavihteti v vodstvo. Trudili smo obdržati svojo hitrost in počasi smo prihajali v ospredje.", je povedal Charles Caudrelier, skiper ekipe Dongfeng.

Regata se je pričela na zelo zanimiv način, ker je pihal zgolj šibak veter. Ekipa MAPFRE se je postavila na zavetrno stran regatnega polja in štartno črto prečkala kot prva. Ekipi Scallywag je na privetrni oznaki naredila pravo zmedo in praktično ustavila ekipe Brunel, Akzonobel, Dongfeng in Turn the Tide on Plastic. Ker so se od oznake preveč oddaljile, niso več uspele prečkati štartne linije, temveč obrniti plovila vrniti za štartno črto in ponovno pričeti. Edina ekipa v skupini, ki se je izognila ponovnemu štartu je bila ekipa Brunel.

Zelo dobro je etapa pričela tudi ekipa Vestas, ki se je po nesrečnem trku z ribiškim plovilom pred Hong Kongom ponovno vrnila na regatno polje. Regato so pričeli na sredini regatnega polja in se uspeli izogniti zmedi pri privetrni oznaki. Proti prvi oznaki so pluli na drugem mestu za ekipo MAPFRE. Bliže kot so bile vodilne ekipe prvi oznaki, manj je bilo vetra in hitrosti plovbe so se zmanjšale. Ekipe iz ozadja so izkoristile priložnost in zmanjševale zaostanek z vsako minuto plovbe. Ekipa Vestas je pred prvo oznako prešla v vodstvo. Le nekaj trenutkov kasneje pa je po privetrni strani regatnega polja priplula ekipa Dongfeng. Na presenečenje vseh je prva zaplula skozi prvo oznako ekipa Akzonobel. Sledila ji je DongFeng, Brunel, Vestas pa je padla na četrto mesto.

V nadaljevanju sta ekipi Dongfeng in Akzonobel pluli druga ob drugi. Proti tretji oznaki sta pluli le z nekaj metri razlike in se večkrat zamenjali v vodstvu. Ekipi Dongfeng je proti oznaki počasi povečevala hitrost in obrnila s 50 m prednosti. Po obratu je ekipa Dongfeng svojo prednost povečevala in jasno je bilo, da bodo v cilju prvi. Ekipi Akzonobel je uspelo ohraniti prednost pred zasledovalci in se uvrstiti na drugo mesto z zaostankom minute in 6 sekund. Kot tretja je priplula ekipa MAPFRE z zaostankom 4 min in 14s. Sledila je ekipa Vestas, Brunel in Sun HUng Kai/Scallywag. Najspabše se je odrezala ekipa Turn the Tide On Plastic, ki je zasedla sedmo mesto in zaostala 8:25 minut.

Regata se nadaljuje naslednjo nedeljo, 18.3.2018, ko bodo ekipe zaplule v Pacifiški ocena proti zloglasnemu rtu Horn. Regato bomo dnevno spremljali na eNavtiki.

Posnetek celotne priobalne regate "New Zealand Herald" 

 

Trenutna razvrstitev po šestih priobalnih regatah:

  Mesto Ekipa / Regata Alicante Lisbon Cape Town Hong Kong Guangzhou Auckland Skupno  
  1 MAPFRE 7 6 6 6 7 5 37  
  1 Dongfeng Race Team 6 5 7 7 2 7 34  
  3 AkzoNobel  5 3 4 5 5 6 27  
  4 Brunel 4 7 2 4 6 3 26  
  5 Vestas 11th Hour Racing 5 3 3 0 0 4 16  
  6 Team Sun Hung Kai/Scallywag 3 2 1 3 4 2 15  
  7 Turn the Tide on Plastic 1 1 3 2 3 1 11  

 

Sobota 10 Mar 2018

Ranieri next 370 je največji model iz te italijanske ladjedelnice. O plovilu smo pisali že v članku: Ranieri - NEXT 370.

Na tokratnem testu je bil luksuzni gliser opremljen z dvema najmočnejšima motorjema Suzuki, ki razvijeta po 350 KM. Nov Suzikujev motor smo podrobno predstavili v članku: Suzuki 350 – koliko tehnologije je v enem motorju.

Ranieri Next 370 je plovilo, ki sledi modnim trendom. V zadnjih letih se pojavljajo vedno večja plovila, ki omogočajo vgradnjo izvenkrmnih motorjev, namesto vgradnje notranjih. Razlog je predvsem lažje vzdrževanja in dostopnost do motorjev in več prostora na krmi plovila. V primerjavi z vgrajenimi dieselskimi motorji pa bo nekoliko več potrebno odšteti za gorivo.

Pogoji na testu sicer niso bili idealni. Bilo je oblačno in približevala se je nevihta. Morje je bilo mirno in vetra je bilo malo. Ker sta na plovilu dva motorja, je vredno preveriti, kako se plovilo obnaša v premeru, da en motor odpove. Pri pogonu le z enim motorjem je plovilo brez problema plulo s hitrostjo 15 vozlov in kavitacija drugega propelerja je bila skoraj neopazna. Zahvala gre dvema manjšima propelerjema, ki sta prvič nameščen na izvenkrmni motor, sta na isti osi in imata obratno rotacijo.

Na testu je plovilo pri hitrost 25 vozlov doseglo svojo idealno potovalno hitrost, odlično lego na vodi in sorazmerno majhno porabo goriva. Vsak motor je pri tej hitrosti porabil le 34 litre goriva. Skupna poraba je znašala 68 l/h ali 2,72 l goriva na prepluto navtično miljo. Pri plovbi s to hitrostjo so bili hidravlični stabilizatorji nekoliko spuščeni, da se premec plovila ni preveč dvigoval nad morsko gladino.

Pri povečevanju obratov, je plovilo hitro pospeševalo. Hidravlični stabilizatorji niso bili več potrebni. Prav tako se je spremenilo naklon motorjev in plovilo se je še nekoliko dvignilo nad vodo. Pri 4600 obratih motorjev je hitrost plovbe znašala 30 vozlov. Poraba posameznega motorja je znašala 63,4 l/h oziroma skupaj 126,8 l/h. Poraba na prepluto miljo je narasla na 4,22 l/nmi.

Pri nadaljnjem pospeševanju, ko motorja presežeta 5000 obratov na minuto, postaneta nekoliko bolj glasna. Pri 5400  obratih na minuto plovilo doseže hitrost 38 vozlov. Poraba je znašala 80 l/h na motor oziroma 160 l/h. Poraba na prepluto milj je celo nekoliko padla in je znašala 4,21 l.

Ko so se motorji zavrteli do najvišjih obratov 6300 na minuto in so bili motorji dvignjeni v najvišjo lego je gliser dosegel najvišjo hitrost, ki je znašala 42 vozlov, poraba pa je narasla na 110 l na motor. Pri skupni porabi 220 l/h je plovilo za vsako milj potrošilo 5,2 l goriva.

Na testu se je izkazalo, da je uporaba dveh motorjev na plovilu najboljša kombinacija. Krmarjenje je bilo enostavno, plovilo je ostalo na kurzu, obračanje je bilo hitro in natančno.

Več informacij o plovilih Ranieri pri uradnem uvozniku za Slovenijo: Moto-nautika

Več informacij o motorjih Suzuki pri uradnem uvozniku za Slovenijo: As-Boats

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 11,50m
  • Širina: 3m
  • Število oseb: 12(A) oziroma 14 (B)
  • Število ležišč: 5
  • Teža plovila: 4500
  • Št motorjev: 1 ali 2
  • Največja moč motorjev: 800 KM
  • Rezervoar goriva: 1000 l
  • Rezervoar vode: 200 l
  • Kategorija CE: A – B

Test:

Poraba goriva:

  Obrati motorja
(1/s)
Hitrost plovbe
(vozli)
Poraba
(l/h)
Poraba
(l/nmi)
  4000 25 68 2,72
  4600 30 127 4,22
  5400 38 160 4,21
  6300 42 220 5,2

 

Petek 09 Mar 2018

Morski tokovi v svetovnih morjih so  premikanje morskih vodnih mas in so sezonske narave. Morski tokovi potekajo predvsem horizontalno.

Povzročajo jih različne sile kot so sile vetra, Coriolisova sila zaradi vrtenja zemlje, razlike v temperaturi in slanosti morske vode, plimovanje zaradi privleka sonca in lune, veliki valovi, razlike v gostoti vode in še bi lahko naštevali. Na njihov tok vplivajo globine morja,  konfiguracija obale in ostalo tokovi, kot na primer rečni pritoki.

Oceanski tokovi potujejo preko velikih razdalj in močno vplivajo na klimo v regijah, ki jih dosegajo. Topli morski tokovi, ki se premikajo mimo obale, povzročajo, da so vetrovi, ki pihajo z morja na kopno toplejši, zaradi česar so klimatske razmere na vplivnih področjih bolj mile. Na primer Zalivski tok, ki se pomika iz Amerike proti severozahodni Evropi, je topel in imajo področja, ki jih doseže višje temperature, kot druga področja na isti pasovni širini. Obratno pojav zasledimo v Limi v Peruju. Humboldtov tok, ki priteka iz južnega Pacifka, se ob zahodni obali Južne Amerika dviguje proti Ekvatorju, prinaša hlade vode z juga in povzroča nižje temperature. Morski tok ima povprečno temperaturo zgolj 16 C. Pri petem južnem vzporedniku se sreča s tropskim tokom, za katerega je značilno da ima v teh pasovnih širinah povprečno temperaturo 25 C. Zato ima Lima, ki leži v tropskem delu zgolj sub-tropsko klimo.

Površinske morske tokove pogosto povzročajo vetrovi, ki pihajo nad njimi. Zato na severni polobli tokovi krožijo v smeri urinega kazalca, na južni polobli pa v obratni smeri. Zaradi vetra je tudi njihova smer gibanje ekvivalentna smeri gibanja vetrov in so odvisni od sezone.

Za razliko globinski morski tokovi ne nastajajo zaradi vetra temveč zaradi razlik v temperaturi in gostoti morske vode . Ti morski tokovi so skriti pod površinami morja in jih je težko odkriti. Vemo, da se morske mase premikajo v pasovih, da se premikajo horizontalno in vertikalno.

Površinski morski tokovi tvorijo zgolj 8% vodne mase. Omejeni so na zgornjih 400 m oceanske vode. Od spodnjih pasov se ločijo zaradi razlike v temperaturi in slanosti. Nanje direktno vpliva veter in Coriolisova sila.

Glavni  površinski oceanski tokovi

  Ime Ocean Tip
  Agulhas tok Indijski Topel tok
  Aljaški tok  Severni Pacifik Topel tok
  Bengalski tok Južni Atlantik Topel/Hladen
  Brazilski tok Južni Atlantik Topel tok
  Kalifornijski tok Severni Pacifik Hladen tok
  Kanarski tok Severni Atlantik Hladen tok
  Vzhodni Avstralski tok Južni pacifik Topel tok
  Ekvatorialni tok Pacifik Topel tok
  Zalivski tok Severni Atlantik Topel tok
  Humboldtov -  Perujski tok Južni Pacifik Hladen tok
  Kuroshio - Japonski Severni Pacifik Topel tok
  Labradorski tok Severni Atlantik Hladen tok
  Severno Atlantski tok Severni Atlantik Topel tok
  Severno pacifiški tok Severni Pacifik Topel tok
  Oyashio – Kamčatka tok Severni Pacifik Hladen tok
  Zahodni Avstralski tok Indijski ocean Hladen tok
  Antarktični tok Južni Pacifik Hladen tok

Tokovi v severnem Atlantiku

V severnem Atlantiku površinska oceanska voda kroži smeri urinega kazalca. Zalivski tok poteka od juga Floride vzdolž vzhodne obale ZDA proti obalam Kanade. Tu se obrne proti vzhodu preška Atlantik kot Severni Atlantski tok in potuje vse do obal zahodne Evrope. Tu se razdeli v dva dela. En del nadaljuje pot proti severovzhodu, mimo obale zahodne Anglije, drugi se obrne proti jugu in potuje mimo Portugalske in Španije proti severni Afriki. Del toka ob vzhodni Afriški obali mimo Kanarskih otokov imenujemo Kanarski tok. Ta se v Ekvatorialnem področju sreča z Južnim ekvatorialnim tokom, ki teče na južni polobli. Tu se oba toka preusmerita proti zahodu in potujeta proti obalam ZDA. Ta toka imenujemo Severni Ekvatorialni tok. Do doseže Karibske otoke se razdeli na Karibski tok, ki se pomika med severno Brazilsko obalo in Karibi. Ta del toka se pomakne v Mehiški zaliv, nato pa se ob obalah Floride zopet sreča z svojo drugo polovilo, Antilskim tokom, ki se pomika vzdolž severnih obal Karibov, mimo Antilov in naprej proti obali  Floride. Ko se tokova združita, postaneta zopet Zalivski tok in nadaljujeta tok.  

Hitrosti morskih tokov

Morski tokovi se premikajo z različni hitrostmi. Vodne mase ob površju se premikajo hitreje od globljih. V Zalivskem toku povprečna hitrost toka znaša 3,5 vozlov (6 km/h). Dosega lahko hitrost vse do 5 vozlov (9 km/h). Najmanjšo hitrost premikanja doseže na področjih kjer se razširi. Tu se premika s hitrostjo okoli 1 vozla (1,8 km/h). Vodna masa Severnega Atlantskega toka znaša približno 100.000.000 m3 vode na sekundo in je večja kot skupna masa vseh rek na svetu.

Hitrosti v severnem Pacifiku so bistveno manjše, kot hitrosti v Atlantiku. Na primer Severni pacifiški tok, ki se premika od obal severne Japonske proti severozahodni Ameriki, dosega v tem delu le hitrosti okoli 0,05 – 0,1 vozla (0,1-0,2 km/h). Najvišjo hitrost doseže ob obalah Japonske, kjer se premika v smeri severozahoda s hitrostmi okoli 0,8 – 2.4 vozla (1,45 km/h – 4 km/h).

Vpliv morskih tokov na plovbo

Morski tokovi močno vplivajo na plovbo. Pri pravilni izbiri plovne poti, nam morski tokovi povečajo hitrost plovbe glede na kopno (SOG), če izberemo plovno pot napačno, pa čas plovbe močno podaljšajo. Za jadralce je idealna plovna pot iz Evrope proti ZDA kanarski tok in Severni Ekvatorialni tok. Kanarski poteka od obal Španije, mimo kanarskih otokov, proti Zelenortskim otokom, nato pa se kot Severni Ekvatorialni tok obrne proti zahodu in vzdolž Ekvatorja teče proti Karibom. Povzročajo ga pasati, ki pihajo v smeri iz severovzhoda proti jugozahodu in so idealna kombinacija za najhitrejšo plovbo z vetrom. Altlantik lahko z običajno jadrnico prečkate v 15 do 18 dneh. Pri plovbi v obratni smeri je potrebno izbrati severni del Atlantika. Z Zalivskim tokom pluti ob obalah ZDA, ter Atlantik prečkati s Severnem Atlantskem toku. Povzročajo ga prevladujoči zahodniki, zahodi vetrovi, ki pihajo v srednjih zemljepisnih širinah.

Kaj pa plovba v smeri sever jug ali obratno? Pri plovbi v teh smereh moramo nedvomno upoštevati morske tokove. Le ti lahko povzročajo bočni zanos s hitrostjo morskega toka, ki dosega v Atlantiku hitrosti do 5 vozlov. Temu primerno moramo prilagoditi smer plovbe, da po nekaj dneh jadranja ne bomo pristali na povsem drugem metu, kot smo si želeli.

Četrtek 08 Mar 2018