Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Volvo Ocean Race 2018

Trenutna situacija, 3.4.2018 ob 09:00

Ekipi Brunel in Dongfeng druga ob drugi plujeta proti cilju v brazilskem mestu Itajai. Brunel, ki uspešno brani svojo vodilno pozicijo že zadnjih 4000 nmi mora do cilja prepluti še 97 nmi. Ekipa Dongfeng se tudi ne predaja. Še vedno ima apetite po prvem mestu v tej etapi. Za ekipo Brunel imajo samo 3 nmi zaostanka. Obe ekipi plujeta proti sever vzdolž brazilske obale. Zaenkrat še plujete v vetrovih, ki pihajo s hitrostmi okrog 20 vozlov, a bliže kot bosta cilju, manj bo vetra. Kdo bo prvi v cilju bo odvisno od taktičnih odločitev tike pred ciljem in natančnega jadranja.

Ekipa AkzoNobel pluje na tretjem mestu. Njihov zaostanek znaša že 254 nmi. Ekipi Turn the Tide on Plastic in MAPFRE, ki sta se vrnili v regato po odpravi težav na jadrih oziroma jamboru, plujeta na začelju. Ekipa Turn the Tide on Plastic pluje s 652 nmi zaostanka, ekipa MAPFRE pa na zadnjem mestu z dodatnimi 80 nmi zaostanka. Obe ekipi se borita s pomanjkanjem vetra v področju visokega pritiska. Vetrovi pihajo zgolj s hitrostjo okrog 5 vozlov, kar zadostuje za hitrost plovbe med 5 in 6 vozli.

Volvo Ocean Race 2018

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  Brunel 98,0 nmi  
  2. Dongfeng +2,9 nmi  
  3. AkzoNobel +254,6 nmi  
  4. Turn The Tide on Plastic +652,5 nmi  
  5. MAPFRE +735,0 nmi  
  6. Vestas Prekinil  
  7. Sun Hung Kai/Scallywag Prekinil  

Ponedeljek, 2.4.2018 ob 09:00

Ekipi Brunel in Dongfeng, ki plujeta v ospredju, sta se uspeli izogniti področju visokega zračnega pritiska in brezvetrje, ki se je razširilo severno od Falklandskih otokov. Ekipa Akzonobel pluje na robu področja v šibkih vzhodnikih in zaostaja 188 nmi. Ekipi Turn The Tide On Plastic in MAPFRE pa sta žal obtičali v sredini področja in se premikata s hitrostjo zgolj 2-3 vozle. Njuna razdalja do vodilnih se povečuje iz ure v uro in trenutno znaša že preko 330 nmi.

Vodilni ekipi imata več sreče. Ujeli sta jugovzhodnik, ki piha s hitrostjo okrog 25 vozlov. Njuna hitrost plove je skoraj enaka hitrosti vetra. Ker plujeta na sever, skoraj direktno proti cilju, je tudi njuna hitrost približevanja cilju enaka hitrosti plovbe. Do cilja ju loči le še 670 nmi.

Ekipa MAPFRE, ki pluje na trenutno zadnjem mestu s popravljenim jadrom, ima dva cilja. Najprej si želi varno pripluti v cilj, drugi cilj pa je obdržati čim večjo prednost v skupni razvrstitvi pred drugo uvrščeno ekipo Dongfeng. Trenutno razlika znaša 5 točk. Ker se bodo za etapo delile dvojne točke ter dodatne bonus točke, je uvrstitev na cilju izjemno pomembna.

Charles Caudrelier iz ekipe Dongfeng je pravkar sporočil z jadrnice: "Plujemo, da bi zmagali to etapo. Paziti moramo, da ne naredimo kakšne napake. Vetrovi zopet pihajo močno. Najti moramo pravo ravnotežje. Pluti moramo hitro a varno."

Nedelja, 1.4.2018 ob 16:00

Brunel in Dongfeng bijeta bitko za zmago v 7. etapi regate. Do cilja ju loči še 880 nmi. Ekipa Brunel pluje le 13 nmi pred Dongfengom, medtem ko ekipa Akzonobel na tretjem mestu zaostaja že skoraj 70 nmi.

7. etapa preko južnega oceana je zdesetkala floto. Ekipa Scallywag je izgubila sojadralca, ekipa Vestas je ostala brez jambora, ekipa MAPFRE je strgala glavno jedro in pluje z na roke zašitim jadrom, ekipa Turn The Tide On Plastic je polomila križ na jamboru. Le tri ekipe v ospredju so 6000 nmi južnega oceana preplule brez večjih tehničnih težav.

Ekipa MAPFRE z zašitim jadrom nadaljuje plovbo proti cilju
Foto: Ugo Fonolla/Volvo Ocean Race

Ekipa Vestas je včeraj uspešno pristala na Falklandskih otokih. Ostali ekipe že vse plujejo proti severi, proti cilju v mestu Itajai. Ponoči je ekipa Dongfeng uspela prehiteti ekipo Brunel. Bouwe Bekking je plul izjemno dobro in izkoristil nekoliko boljši kot v veter ter se ob 13.00 uri (UTC) vrnil v vodstvo in si zopet nabral 13 nmi prednosti.

"Capey (kot kličejo svojega navigatorja), je bil celo noč buden. Ves čas je pil kavo. Na preži je bil kot sokol. Prečil si prehitro in izgubil proti Dongfengu", prečil si prepozno in zopet izgubil proti Dongfengu. Vse skupaj je bila prava trgovina. Če bi pluli bolj vzhodno, bi bil tlak ugodnejši za nas, če bi pluli bolj zahodno, bi imeli bolj ugoden, saj se veter obrača v obratni smeri od urinega kazalca v sistemih visokega zračnega pritiska. No na koncu mislim, da smo pluli pravilno. Ko smo zadnjič prečili, smo daleč za nami videli luč na vrhu jambora. To so bili naši nasprotniki. Bili so za nami!", je povedal Bouwe Bekking, skiper jadrnice Brunel.

Ekipa Vestas se trenutno ukvarja z logističnimi problemi. Zaradi zlomljenega jadra je te etape verjetno konec. Jadrnico bodo poizkusili pravočasno pripeljati v Itajai in jo usposobiti za 8. etapo.

Sobota, 31.3.2018 ob 10:00

Neizprosen ocean terjal še eno žrtev. Ekipa Vestas je ostala brez jambora. Z jadrnice so sporočili, da je posadka nepoškodovana in ni v nevarnosti.

Jadrnica Vestas je ob 15:59 ostala brez jambora. Kontrolni center so o nesreči obvestili že ob 16:15 uri (UTC). Sporočili so, da so morali zlomljen jambor odrezati, da se ne bi poškodoval še trup jadrnice. Trenutno so 100 nmi jugovzhodno od Falklandskih otokov. Prisiljeni so bili prižgati motor. Počasi plujejo proti otočju. Ko je prišlo do nesreče, so jadrali v vetrovih, ki so pihali s hitrostjo 25-30 vozlov, valovi pa so dosegali višino 3m. Ostale ekipe so obvestili o nezgodi, v kolikor bo ekipa Vestas potrebovala pomoč. Obveščen je tudi Center za usklajevanje iskanja in  reševanja na morju. Ekipa Vestas se je zunanji pomoči zaenkrat odpovedala in upa, da bodo lahko pristali na otočju brez pomoči.

Težava tudi na jadrnici Turn The Tide On Plastic

Z jadrnice Turn The Tide On Plastic so sporočili, da imajo težave s snastjo. Prisiljeni so bili zmanjšati površino jader in pluti počasneje. Po podrobnem pregledu jambora in snasti so ugotovili, da imajo okvarjen križ in da plovba s polno obremenitvijo ni več varna. Dokler ne bodo ugotovili, kako odpraviti napako, bodo nadaljevali s polovično obremenitvijo.

Volvo Ocean Race 2018

Petek, 30.3.2018 ob 09:00

Pet plovil je že mimo rta Horn, medtem, ko je morala ekipa MAPFRE prekiniti tekmovanje zaradi okvare na jamboru.

Ekipa MAPFRE se je zasidrala v zaščitenem zalivu otoka Freycinet zaradi okvare na njihovem jamboru. Že pred petimi dnevi je del drsnika na jamboru odstopil. Ekipa je reševala problem na različne načine, da je okvara kar najmanj oteževala njihovo jadranja. Le 2000 nmi pred ciljem je moral skiper Xabi Fernandez sprejeti težko odločitev in prekiniti tekmovanje. Ob 18.32 uri (UTC), ko so pluli le 6 nmi daleč od rta Horn. Poleg okvare drsnika se jim je glavno jadro razpolovilo. Zapluli med otoke na jugu Južne Amerike. Na otoku Freycinet so jih čakali trije člani kopenske posadke, ki so jim pomagali popraviti drsnik in glavno jadro.

Ekipa, ki prekine tekmovanje, lahko vključi motor, poišče zunanjo pomoč ali vzame dele za popravilo plovila. Prekinitev tekmovanja mora trajati vsaj 12 ur. Po opravljenem popravilu, se mora ekipa vrniti na pozicijo, kjer so bili, preden so prekinili tekmovanje.

Če pogledamo trenutno pozicijo jadrnic, vidimo, da je ekipa MAPFRE že odpravila poškodbe in se vrača v regato. Trenutno ima za vodilno ekipo Brunel 272 nmi zaostanka.

Četrtek,  29.3.2018 ob 17:00

Ekipa Brunel pravkar pluje mimo rta Horn. Vetrovi so padli in tokrat je za spremembo plovba mimo zloglasnega rta bolj mirna, kot je bilo zadnjih 24 ur plovbe po južnem Pacifiku. Ker vetrovi pihajo z bistveno manjšimi hitrostmi, kot so zjutraj, se je flota zbližala. Razdalja med vodilno ekipo Brunel in Turn The Tide on Plastic, ki pluje na zadnjem mestu, se je v 10 urah zmanjšala s 141 nmi na samo 85.

Volvo Ocean Race 2018

Bouwe Bekking skiper jadrnice Brunel je iz bližine rta Horn sporočil: "Posadka je zelo, zelo, zelo utrujena. Čeprav vodimo se ne počutimo kot da se nam mudi. Izguba Johna Fisher-ja je še vedno v naših mislih in priznati moram, da nanj pomislim vsako uro večkrat."

Četrtek, 29.3.2018 ob 09:00

Ekipa Brunel se je odločila, da pluje najbolj severno, proti zahodnim obalam Južne Amerike in odločitev je bila očitno prava. V zadnjih 24 urah so se v močnih zahodnikih cilju približali za 440 nmi. Prednost pred zasledovalci so povečali za dodatnih 30 nmi. Ekipa Vestas, ki pluje na drugem mestu, trenutno zaostaja že 91 nmi. Le 2 nmi za njimi je prvi rdeči čoln, ekipa Dongfeng, dodatnih deset pa zaostaja drugi rdeči čoln, ekipa MAPFRE. Na petem mestu pluje ekipa Turn The Tide On Plastic, na zadnjem pa ekipa Akzonobel s 141 nmi zaostanka. Ekipa Brunel je od rta Horn oddaljena slabih 200 nmi. Hitrost plovbe znaša okrog 20 vozlov, zato lahko predvidevamo, da bodo kot prvi rt obpluli okrog 19.00 ure zvečer.

Zadnjih 24 ur so ekipe plule v zahodnikih, ki so presegali 40 vozlov. Spremljali so jih visoki valovi in plovba z vetrom po podivjanem morju je bila izjemno naporna.

Skiperka Dee Caffari z jadrnice Turn the Tide on Plastic je opisala atmosfero na jadrnici: "Veliko solza smo pretočili ob izgubi Fisherja. Bil je prijatelj in podpornik. Bil je nadarjen jadralec, ki je počel, kar je ljubil. To nas tolaži v tej težki situaciji. Gledamo v nebo pred sabo in vidimo še eno dušo izgubljenega jadralca, ki se dviga v nebo."

Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag, ki je močno potrta zaradi izgube člana posadke Johna Fisherja, pluje proti obalam Čila. Poiskali bodo primerno zavetrje ter si poizkušali opomoči po tragični nesreči.

Sreda, 28.3.2018 ob 09:00

Včerajšnji tragični padec Johna Fisherja v morje (Tragedija na Južnem Pacifiku - MOB) je zasenčil dogajanje na regati. Ostale ekipe se niso vključile v reševanje, saj so bile preveč oddaljene, da bi lahko pravočasno pomagale. Vremenske razmere so bile zelo zahtevne in plovbe nazaj, proti točki, kjer je v morje padel člane ekipe Scallywag, bi bila prenevarna. Ekipe so s grenkim priokusom nadaljevale regato. Trenutno plujejo v močnih zahodnikih, ki presegajo hitrosti 35 vozlov, proti rtu Horn. V zadnjih 24 urah, so se cilju približali za dobrih 300 nmi. V ospredju je ekipa Brunel, ki je svojo prednost povečala za dodatnih 20 nmi. Na drugo mesto se je povzpela ekipa Vestas, ki ima 53 nmi zaostanka. Le nekaj milj za njo pluje ekipa Dongfeng, ki je izgubila eno mesto. Najbolj južno med vsemi ekipami pluje MAPFRE. Za Brunelom zaostaja 62 nmi in trenutno pluje v najmočnejših vetrovih. Ekipi Tun The Tide On Plastic in Akzonobel plujeta z zaostankom dobrih 80 nmi.

Torek, 27.3.2018 ob 09:00

Zgodilo se je najhuje, kar se lahko zgodi na Južnem oceanu. Član posadke jadrnice Sun Hung Kai/Scallywag je padel v morje. Nesreča se je zgodila v bližini točke Nemo, točke, ki je do najbližjega kopna oddaljena 2688 km in reševanje je skoraj nemogoče.

Kaj se je dogajalo na Južnem oceanu?

Včeraj so z jadrnice Scallywag sporočili tragično novico, da je eden izmed njihovih članov posadke padel v morje ob 13:42. Posadka jadrnice in Center za koordinacijo reševanja na morju so nemudoma pričeli z iskanjem Johna Fisherja. K sreči je imel jadralec na sebi obleko in opremo za primer padca s krova. Ostali člani posadke so varni.

Nesreča se je zgodila 1400 nmi zahodno od rt Horn. Veter piha s hitrostjo 35 vozlov, valovi so visoki, temperatura morja pa je zgolj 9 stopinj. Vremenska napoved predvideva poslabšanje vremena. Organizacijski odbor regate se je odločil, da v reševalno akcijo ne bo vključil katerega izmed ostalih plovil regate. Najbližja ladja pluje približno 400 nmi stran od kraja nezgode. Center za reševanje je že stopil v kontakt z ladjo in jih zaprosil, da spremenijo smer plovbe in se vključijo v reševanje. Organizator išče pomoč tudi pri drugih ladjah, ki plujejo v bližini.

V kratkem bo ekipo zajela noč. Možnosti, da najdejo jadralca živega so izjemno majhne. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je pravkar sprejela težko odločitev in se obrnila z vetrom proti obali Južne Amerike, kjer je najbližje varno kopno. Do obale jih loči še 1200 nmi. Več informacij sledi.

Volvo Ocean Race 2018

Ponedeljek, 26.3.2018 ob 09:00

Flota jadrnic je skozi najhujše. Fronta, ki jih je zajela na Južnem oceanu je za njimi. Vetrovi, ki so pihali s hitrostmi preko 40 vozlov, temperature okrog ničle in temperatura vode okrog 3 stopinje in sneg se počasi oddaljujejo. Pogoji za jadralce niso bili prizanesljivi.

»30+ vozlov vetra, morje ima zgolj 3 C, sneg in visoki valovi. Sprašujem se o svojih življenjskih možnostih. Zelo pomembno je,da na krovi obdržimo dobro moralo.«, je povedal Henry Bomby na krovu jadrnice Turn The Tide on Plastic, ki trenutno pluje na četrtem mestu.

Z njim se je strinjala tudi skiperka Dee Cafari: »Hladno je. Hladno je na krovu in hladno je v kabini. Zrak ima 3 stopinje Celzija in voda zgolj 4. Prste in lica imamo ledene. Pričakujemo lahko še hujše. Spet prihaja fronta z vetrovi med 40 in 50 vozli. Pričakujemo lahko še višje valove.«

Petek, 23.3.2018 ob 09:00

Jutranja sprememba v vodstvu. Dongfeng, ki je včeraj plul na tretjem mestu z zaostankom 10 nmi, se je zavihtel na prvo mesto. Pravzaprav je nad južnim Pacifikom, kjer pluje flota ravno padal noč in Dongfeng si je prednost ene milje pred zasledovalno ekipo MAPFRE priboril preko dneva. Z ugodnimi vetrovi se je v 24 urah celotni floti uspelo cilju približati za 530 nmi.

 Novinar Martin Keruzore o poškodbi na krovu jadrnice Dongfeng

Ekipe so včeraj zaplule v tiste prave zahodnike, ki so značilni za oceane na teh zemljepisnih Širinah. »Furious fifties« oziroma slovensko »Besne petdeset« so prinesle značilne vetrove zahodnih smeri. Trenutno plujejo v jugozahodnikih, ki pihajo s hitrostmi okrog 25-30 vozlov. Vsi se trudijo pluti čim bolj južno, kjer so vetrovi najmočnejši. Plovbo globlje proti jugu jim omejuje Antakrtična cona prepovedane plovbe, zaradi nevarnosti ledenih gora, ki se dvigajo z juga, z Antarktike proti severu. Njihova plovba v zadnjih 24 urah je podobna odbijanju žogice od stene. Plujejo proti jugu vse do meje prepovedane plovbe, nato morajo prečiti in spremeniti smer proti severovzhodu. Severneje kot plujejo, šibkejši so vetrovi in ponovno je treba prečiti in pluti proti jugovzhodu. Takšno jadranje jih verjetno čaka še naslednjih 10 dni, ki jih bodo potrebovali za plovbo do rta Horn na skrajnem južnem delu Južne Amerike.

Zahodni vetrovi povzročajo visoke valove, ki premetavajo plovila in se prelivajo preko krova. Eden izmed valov, ki je treščil v jadrnico Dongfeng je močno zazibal plovilo in. Novinar Martin Keruzore, ki je stalni poročevalec z jadrnice, je padel in se poškodoval. Kakšno je življenje na krovu, s kakšnimi pogoji se srečujejo na Južnem Pacifiku, si lahko ogledate v videu.

Jadralci se počasi približujejo točki »NEMO«, toki, ki je najdlje oddaljena od kopna na svetu. Do najbližjega kopna je oddaljena 2688 km (1450 nmi). Plovba v tem področju je najbolj nevarna. V primeru nezgode je reševanje skoraj nemogoče. Plovnih poti ni, helikopterji imajo premajhen domet, zato je previdnost izjemno pomembna. Več o točki na tej povezavi "TOČKA NEMO".

Četrtek, 22.3.2018 ob 09:00

Zadnjih 24 ur južnega Atlantika je bilo izredno hitrih. Jadralci so pripluli do Arktične cone prepovedane plovbe. Dosegli so 54 južni vzporednik, sedaj pa se dvigujejo nazaj proti 53-tem, zaradi meje dovoljene plovbe. V 24 urah so prepluli preko 500 nmi in se praktično toliko tudi približali cilju. Izjemno dobro je jadrala ekipa AkzoNobel, ki se je zavihtela v vodstvo. Ekipa Vestas, ki je včeraj vodila, je zaostala 15 nmi in zdrsnila na četrto mest. Druga je ekipa MAPFRE in le miljo za njo drugi rdeči čoln Dongfeng. Ekipi Turn the Tide On Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag sta pluli nekoliko počasneje od vodilnih in svoj zaostanek povečali na 38 oziroma Scallywag na 55 nmi.

Na južnem Pacifiku je trenutno noč. Piha severozahodnik (več o zahodnikih na južni polobli si lahko preberete na tej povezavi) s hitrostjo okrog 25 vozlov, kar zadostuje za plovbo s hitrostjo med 23 in 27 vozli. Ker plujejo skoraj direktno proti vzhodu, je tudi hitrost približevanja cilju približno enako.

»Smo povsem na jugu, Plujemo tik ob področju južne ledene fronte in dobesedno drvimo proti vzhodu. Tu na jugu je hladno, kot jeseni na Nizozemskem a sonce sije kot na Mediteranu. Pogoji za jadranje so odlični. Nikolai in jaz se počutiva, kot bi bila doma. Martine je manj zadovoljna. Hladno vreme ji ni po godu. Oblečene ima že vse možne plasti oblačil. Drugače pa je vzdušje na krovu dobro. Vsi se trudimo po najboljših močeh in si pomagamo.«, je zapisal Simeon Tienpont, skiper ekipe AkzoNobel.

Sreda, 21.3.2018 ob 09:00

Včerajšnje jadranje je bilo hitro. Ekipe so ves čas plule proti jugu, da bi dosegle ugodne vetrove v področju «Besne petdesete (Furious fifties)«. Ko so dosegle približno 52 južni vzporednik, so pričele spreminjati smer proti jugovzhodu. V vetrovih, ki so pihali s hitrostmi med 20 in 25 vozli, so do danes prijadrali vse do 53 južnega vzporednika. Hitro se bližajo »arktični coni prepovedane plovbe«, ki je med 54 in 55 južnem vzporedniku. Temperatura morja se je spustila na vsega 10-12 stopinj.

Prvi del plovbe je najuspešnejše odplula ekipa Vestas. Trenutno imajo najboljšo pozicijo. Nahajajo se najbolj vzhodno in najbolj južno. Njihova prednost pred zasledovalci ni velika. Ekipa AkzoNobel se je z s tretjega mesta povzpela na drugo in zaostaja 4 nmi. MAPFRE je zaostala nekoliko več in pluje s 7 nmi zaostanka. Brunel in Dongfeng zaostajata še 2 milji več, le ekipi Turn The Tide on Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag, sta zaostali nekoliko več in plujeta 17 nmi za vodilno ekipo.

»Trenutno plujemo zelo dobro. Celotna flota je blizu skupaj in vsi imamo dobre pogoje za jadranje. Vsako menjavo na krovu opaziš, da temperature padajo in vsakič je potrebno obleči eno oblačilo več.«, je zapisal Simeon Tienpont z jadnice AkzoNobel.

Nekaj milj za njimi pluje jadrnica Turn The Tide On Plastic. Skipperka Dee Caffari je opazila, da večina njene posadke pluje najjužneje, kot pluli do sedaj:

»Uspelo nam je. Končno smo v področju »Besne petdesete«. Poslovili smo se od področje »Rjovečih štirideset« in zapluli najbolj južno kot je večina moje posadke plula do sedaj. Ko smo v tretji etapi pluli po Južnem oceanu, sem posadki dejala, da nismo pluli v Južnem oceanu, če nismo zapluli iz področja »Rjovečih štirideset«. No sedaj pa smo dovolj južni in lahko rečemo, da plujemo v Južnem oceanu.«

Torek, 20.3.2018 ob 09:00

Šprint proti jugu se nadaljuje.. Vse ekipe so še vedno blizu druga drugi. Preko včerajšnjega dneva oziroma naše noči, so v močnih severovzhodnikih pluli proti jugu. Cilju so se približali za dobrih 300 nmi, prepluli pa so jih približno polovico več. S petega mesta se je na vrd povzpela ekipa Vestas. S prednostjo slabe milje plujejo pred ekipo MAPFRE: Akzonobel pluje na tretjem, Dognfeng pa je iz drugega padel na četrto mesto. Brunel in Turn the Tide on Plastic plujeta prav tako zelo dobro. Vse ekipe imajo za vodilno zaostanek manjši kot 6 nmi. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag si je edina nabrala nekaj več zaostanka in pluje 23 nmi za ekipo Vestas. Dirka proti jugu se bo nadaljevala vse dokler ekipe na zaplujejo v področje južnih zahodnikov, ki jih čakajo v področju 50° južno.

Volvo Ocean Race 2018

Ponedeljek, 19.3.2018 ob 09:00

Rdeči čolni diktirajo plovbo proti jugu. Ekipa MAPFRE in Dongfeng sta trenutno v vodstvu z minimalno prednostjo. Kot kaže bosta to ekipi ki jih bo treba budno spremljati v 7. etapi regate.

Začetek regate je bil zelo intenziven. V zalivu Hauraki na vzhodni strani Nove Zelandije je zapihal močan vzhodnik s hitrostjo dobrih 30 vozlov. 24 ur so morali pluti v veter. Valovi so udarjali v trupe plovil in se prelivali preko krova. Spanje je bilo nemogoče, želodci so bili močno pretreseni in napor se bo sigurno poznal v jadranju v naslednjih treh tednih.
Danes se je vse to končalo. Vetrovi so se umirili in flota je že priplula mimo rta East na koncu polotoka Coromandel. Ekipe so spremenile smer plovbe in se obrnile proti jugu. Plujejo ob vzhodni obali Nove Zelandije v vetrovih, ki pihajo s hitrostmi med 10 in 15 vozli. MAPFRE in Dongfeng imata majhno prednost treh milj pred zasledovalnima čolnoma ekip AkzonNobel in Brunel. Še nekoliko več zaostajata ekipi Turn the tide on PLastic in Vestas, na zadnjem pa pluje ekipa Scallywag.

»Etapo smo pričeli slabo. Štart je bil slab.  Ves čas se trudimo, da nadomestimo izgubljeno. Do sedaj nismo spali. To sigurno ne bo dobro vplivalo na nadaljevanje plovbe in na priprave za plovbo v področju »Besne petdesete« (Furious Fifties). Vsekakor se pripravljamo, kaj nam pa preostane. To je smisel regate!«, je povedal David Witt, skipper ekipe Scallywag.

Nedelja, 18.3.2018 ob 11:00

Danes ponoči ob 02.00 oziroma ob 14.00 po lokalnem času je vseh sedem ekip izpred novozelandsekga Aucklanda pričelo sedmo etapo regate. Podali so se na 7600 nmi dolgo plovbo preko južnega Pacifika, mimo zloglasnega rta Horna v Atlantski ocean, kjer bodo ob vzhodni obali Brazilije pluli do cilja v mestu Itajai.

Začetek regate pred Aucklandom, ki mu domačini rečejo tudi mesto jader, je bil spektakularen. Sijalo je sonce in veter je pihal s hitrostjo 20 vozlov. Odhod flote na najdaljšo etapo regate je pozdravilo več kot tisoč plovil na morju in preko 500.000 gledalcev na kopnem. Najbolj je pričela ekipa MAPFRE, ki je tudi vodilna v skupnem seštevku. Sledila jim je ekipa Dongfeng, Brunel je izpred Aucklanda izplul kot tretji in Turn the Tide on Plastic kot četrti.

Pričetek 7. etape pred Aucklandom

Vsi jadralce se zavedajo, da bo to ena najtežjih etap. Čakajo jih ekstremni pogoji južnega Pacifika, hladno vreme in celo ledene gmote. Organizator je področje dovoljene plovbe omejil na 59 južni vzporednik. Ekipe bodo lahko plule z vetrom v zahodnih vetrovih. Pluli bodo lahko v tako imenovanih Rjovečih štirideset (Roaring Forties) in Besnih petdeset (Furious Fifties), stabilnih zahodnih vetrovih, ki pihajo na južni polobli. Ekipe južneje ne bodo smele pluti zaradi možnosti ledenih gor, ki se gibljejo v območju Antarktike in ogrožajo varnost plovbe.

Plovba v teh neobljudenih področjih bo zelo hladna. Pluli bodo tudi mimo točke Nemo, ki je najbolj oddaljena točka od kopna na svetu. To je točka, kateri  so bliže vesoljske postaje, kot kopno.

"To je del sveta, kjer skiperji v ospredje postavimo posadko pred jadranjem. Plovba v tem področju je nekaj posebnega. Morje je veliko, vetrovi so močni in pluti je treba pametno.", je dejal Charles Caudrelier, skiper ekipe Dongfeng.

Za plovbo preko južnega Pacifika, do rta Horn, bodo jadralci predvidoma potrebovali 11 dni, v cilj v brazilskem mestu Itajai pa naj bi pripluli med 4. in 6. aprilom.

 

Foto: Volvo Ocean Race

Nedelja 18 Mar 2018

Liam Orel, JureOrel, JZS, FINN

Danes se je v Cádizu v Španiji končalo Evropskego prvenstvo razreda finn, ki se ga je udeležilo 96 jadralcev razreda finn iz 33 držav, med njimi 12 olimpijcev iz Ria, trije nekdanji svetovni prvaki in trije nekdanji evropski prvaki, tudi branilec naslova evropskega prvaka Jonathan Lobert iz Francije in bronasti medalist iz Londona leta 2012.

Iz Slovenije sta se Evropskega prvenstva udeležila naša mlada finnaša, brata Jan in Liam Orel, ter med skoraj 100 jadri razreda finn na koncu zasedla Liam Orel 56. mesto, Jan Orel pa 61. mesto, če upoštevamo le evropsko floto 74 jadralcev pa sta bila na 44. in 49. mestu.

Od ponedeljka do petka, 12. do 16. marca, je bilo načrtovanih 10 regat - po dve na dan, nato pa sobotna regata za medalje in finalna regata za vse ostale. Zaradi izjemno zahtevnih razmer so organizatorji uspeli izpeljati le 8 regat do petka, nato pa v soboto samo regato za medalje med najboljšimi desetimi, za ostale pa finalna regata pri vetru z močjo 30 vozlov ni bila izvedena.

Liam Orel, JureOrel, JZS, FINN
Jan Orel (SLO99) v Cádizu

Naša mlada jadralca Liam in Jan Orel sta na tem prvenstvu jadrala dobro ter vseskozi ostajala pri vrhu druge polovice celotne flote. V izjemno zahtevnih pogojih sta bila prave bitke na valovih.

"Val se dvigne do 3-4m, na njem pa še nekaj manjših od 1-1,5m. Izkušnje so sicer enkratne, Evropsko prvenstvo pa je za letos samo ena izmed regat v ciklusu treningov in priprav čez zimo. Napredek na polju je viden!" je ob tem povedal vodja odprave Jure Orel.

Evropsko prvenstvo se je zaključilo v soboto, ko so se jadralci na regatno polje zaradi slabe vremenske napovedi podali že zelo zgodaj ter začeli z regato za medalje. Na koncu je prvak postal Edward Wright iz Velike Britanije, vseskozi vodilni Nizozemec Nicholas Heiner se je moral sprijazniti s srebrno medaljo, tretji pa je bil Šved Max Salminen, naša jadralca pa sta obdržala uvrstitve skupno Liam Orel 56. mesto, Jan Orel 61. mesto, če upoštevamo le evropsko floto 44. in 49. mesto, v kategorji U23 pa 14. in 18. mesto.

Liam Orel: "Evropsko prvenstvo v Cádizu je bilo zelo zahtevno zaradi močnega vetra in velikega vala. Kljub temu sem odjadral po svojih najboljših močeh in odnesel veliko novih izkušenj. Prvenstvo sem zaključil na 56. mestu v floti skoraj 100 jadrnic. Takoj po prvenstvu pa bom končno dobil svoj, dober jambor, ki je z Miami-ja prispel prepozno, zato sem tukaj jadral z izposojenim."

Eldina Knez, JZS

Sobota 17 Mar 2018

MP BOATS, charter, salona, Split, Kaštela

MP Boats je podjetje, ki se ukvarja z izposojo plovil. Imajo lastno floto plovil in številne partnerje, zato lahko ugodijo vsako vašo še tako zapleteno željo.  

MP Boats je čarter podjetje. Njihova baza je v marini v Kaštelih, na severovzhodni obali Kaštelskega zaliva, na pol poti med prelepima dalmatinskima mestoma Splitom in Trogirjem.

Marino Kaštela od slabih vremenskih razmer ščiti hrib Kozjak, polotok Marjan in otok Čiovo, ter s svojim položajem in bližino splitskega letališča, ki je oddaljen vsega 7 km od marine, ter bližino dalmatinskih otokov Brača, Hvara, Šolte, Visa… ustvarja odlično izbiro za začetek dopusta in križarjenja.

Če potrebujete pomoč pri izbiri povila za vaš dopust, se obrnite na MP Boats in priskočili vam bodo na pomoč, ter vam pomagali najti jadrnico, motorno barko, katamaran ali luksuzno jahto iz njihove flote ali partnerske. Potrudili se bodo, da bo plovilo zadovoljilo vse vaše potrebe in želje, da bo cena ugodna in vaš dopust enkratno in nepozabno doživetje.

Flota plovil MP Boats je zelo dobro vzdrževana. Trudijo se da je najem plovila pri njih na najvišji ravni. Plovila so vedno čista, na krovu je veliko inventarja, zaradi česar na dopustu, ne boste pogrešali prav ničesar. Kljub temu, da je flota plovil vsako leto posebej skrbno pripravljena pred sezono, je verjetnost kakršnih koli okvar na plovilih med sezono zelo majhna. Ker pa vsi navtiki vemo, da na morju ne moremo predvideti vsega, bo za vašo varnost poskrbele njihova tehnična pomoč na kopnem in na morju. V vsaki situaciji  vam bodo pomagali s koristnim nasvetom ali informacijo.

Team MP Boats vam je vedno na razpolago tako, da skrb o vsem prepustite njim, saj so tu za vas, vi pa se samo sprostite in uživajte v zasluženem dopustu na morju.

Preverite in jih povprašajte za ponudbo. Za vsa vaša vprašanja je na voljo ga. Tina Milešič, vodja rezervacij, ki je dostopna na vseh spodnjih kontaktih:

MP BOATS – Morske priče j.d.o.o.,  http://www.mpboats.hr/hr/

Tina Milišić, Booking manager, Gsm: +385 91 37 44 218, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. (rezervacije)

Marina Kaštela, Kaštel Gomilica, Franje Tuđmana 213, 21213 Kaštel Gomilica

 

Dve izjemni plovili iz njihove ponudbe, ki jih lahko rezervirate direktno pri operaterju (brez posrednikov):

 

Salona 42 (3 kabine)

MP BOATS, charter, salona45, Split, Kaštela
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Salona 42 (3 kabine)

MP BOATS, charter, salona45, Split, Kaštela
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Sobota 17 Mar 2018

Metka Bradetić, Dalibor Cvitković, Sebastjan Zmrzljak, Mercedes-Benz Mountain Bike World Cup Lošinj, Lošinjska regatna pasara

V Ljubljani je 15. marca 2018 na predstavitvi »Pomlad v znamenju kolesarjenja na Lošinju« predstavljena bogata pomorska dediščina Lošinja, s poudarkom na prihajajočem Mercedes-Benz Mountain Bike World Cup Lošinj.

V posebnem ambientu Makalonce, na reki Ljubljanici, sta po pozdravnem govoru direktorice predstavništva Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji Metke Bradetić in direktorice občine Trbovlje Urše Poznić Goršek, direktor Turistične skupnosti Mali Lošinj Dalibor Cvitković in predstavnik MTB Trbovlja Sebastjan Zmrzljak (glavni organizator Mercedes-Benz Mountain Bike World Cup Lošinj) predstavila ponudbo otoka vitalnosti in prihajajoče svetovno tekmovanje v kolesarjenju. Predstavitvi ponudbe otoka Lošinja sta se pridružili Valentina Muškardin iz Lošinj Hotels & Villas in Barbara Božić predstavnica podjetja Lošinjska plovba in turizem.

Metka Bradetić, Dalibor Cvitković, Sebastjan Zmrzljak, Mercedes-Benz Mountain Bike World Cup Lošinj

Zahvaljujoč odličnemu sodelovanju med Slovenskim MTB Trbovljem, mestom Mali Lošinj in Turistično skupnostjo mesta Mali Lošinj bo med 19. in 22. aprilom 2018 na Lošinju potekala edinstvena ekstremna kolesarska dirka Mercedes-Benz Mountain Bike World Cup Lošinj. Približno tristo tekmovalcev iz vsega sveta bo nastopilo v ekstremni kolesarski dirki. To je prvi primer tekmovanja v svetovnem pokalu po urbanih predelih Veloga Lošinja, s ciljem na obali. Direktor organizacije Mercedes-Benz Mountain Bike World Cup Lošinja in član MTB Trbovlje – Sebastjan Zmrzljak je pohvalil sodelovanje slovenskega MTB Trbovlja in hrvaškega kluba AK Lošinj:

»World Cup bo zagotovo nekaj posebnega za Lošinjce in za tekmovalce, glede na izredno tehnično zahtevno pot, ki jih čaka. Glede na dosedanje informacije lahko pričakujemo veliko število slovenskih tekmovalcev. Največje spletne strani, ki predstavljajo kolesarjenje, se zanimajo za napoved tega dogodka zaradi edinstvenosti dirke in samega zaključka steze, ki je za nekatere kontroverzen, ker se nahaja na rtu, kar se bo zgodilo prvič na svetovnem pokalu. Na omenjenih stezah so že trenirali svetovni prvaki Loic Bruni, Miranda Miller in drugi.«

»Znano je, da so Slovenci številni gostje na Hrvaškem. V Sloveniji pa je morda bolj znano, da je Lošinj otok z večino slovenskih gostov. Lani so prav Slovenci dosegli rekordno število prenočitev in prihodov in upamo, da se bodo tudi letos ponovili odlični lanskoletni rezultati« je dejala Metka Bradetić in obenem poudarila, da se slovenski gosti radi odzovejo na predstavitve Lošinja in kljub temu da jim je aktivni oddih in ponudba Lošinja dobro znana, vedno radi slišijo novosti v ponudbi priljubljenega Otoka vitalnosti.

Poleg zanimive športne ponudbe, Lošinj svojim obiskovalcem ponuja tudi bogato pomorsko dediščino, ki je predstavljena skozi vse leto v muzejih in festivalih. Lošinj je namreč bil edini kraj na vzhodnem Jadranu, kjer so bile posebej izdelane jadrnice za regate in so se uporabljale tudi za izlete in ribolov. Iz teh pasar je nastala nacionalna klasa jadrnic tipa L-5, ki jo je projektiral Lošinjec Anton Martinolić. Ravno na podlagi starih fotografij, ki so prikazovale regate pasar v malološinjskem zalivu in po izvirnih načrtih sta bili izdelani dve lošinjski regatni pasari. Tako je v okviru predstavitve slavna Lošinjska regatna pasara zaplula po Ljubljanici ter vse gledalce in mimoidoče zapeljala v Lošinjski pomorski svet.

Metke Bradetić, Dalibor Cvitković, Sebastjan Zmrzljak

Številni obiskovalci so imeli tudi priložnost, da okusijo lošinjske dobrote v izvedbi vrhunskih kuharjev Melkiora Bašića in Zlatka Belužića ter sommelierja Kristijana Meraskamija. Posebnem doživljaju je prispevala tudi glasbena izvedba lošinjske klape Čikat.

Direktor Turistične skupnosti mesta Mali Lošinj Dalibor Cvitković je poudaril odlično sodelovanje predstavništva Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji in Turistične skupnosti mesta Mali Lošinj. Že vrsto let so slovenski gosti najbolj zvesti obiskovalci otoka Lošinja. Posebej so pomembni v obdobju pred in posezone, ko so, zahvaljujoč ponudbi, najštevilčnejši lošinjski gosti. Slovenski delež v prenočitvah znaša 26%, v lanskem letu pa se je iz Slovenije povečalo tako število prenočitev kot tudi prihodov. Radi bi, da tako tudi ostane oziroma da te številke letos še narastejo. Upamo, da bomo v prihajajočem obdobju zabeležili dober odziv glede na pripravljene dogodke v predsezoni na otoku Lošinj.

Predstavitev je pripravljena v sodelovanju mesta Mali Lošinj, Turistične skupnosti Malega Lošinja, predstavništva Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji, podjetja Lošinj Hotels & Villas in MTB Trbovlje ter Atletskega kluba Lošinj.

Sobota 17 Mar 2018

Nesreče na morju se dogajajo. Kljub stalnemu izboljševanju ukrepov za večjo varnost plovbe, do nesreč še vedno prijaha. V ladijskem tovornem prometu se letno z ladjami preko morja pretovori preko 100 miljonov kontejnerjev blaga. Po dostopnih statističnih kontejnerjih letno v morju konča 1500 kontejnerjev. Če pomislimo na samo številko je ta izjemno velika. Nekateri kontejnerji potonejo, nekateri  plavajo ob vodni gladini in ogrožajo pomorski promet, vsi pa močno onesnažujejo morsko okolje. Če na številko pogledamo z drugega zornega kota, glede na število pretovorjenih kontejnerjev pa je odstotek izjemno majhen. Pa poglejmo v kakšnih pomorskih nezgoda je v zadnjih 10 letih končalo največ kontejnerjev v morjih.

Hyundai Fortune

1. Ladja Hanjin Pennsylvania (slika zgoraj)

Ladja Hanjin Pennsylvania je bila leta 2002 stara zgolj eno leto. Med plovbo iz Singapurja proti Nemčiji, je v bližini obal Šri Lanke prišlo do eksplozije v tovornem prostoru ladje. Štiri dni po eksploziji je prišlo do ponovne eksplozije. Razneslo naj bi kontejner poln ognjemetov. V nesreči sta življenje izgubila dva člana posadke, ladja je bila popolnoma uničena a se k sreči ni potopila. Kasneje so jo rešili, obnovili is sedaj zopet pluje.

2. Hyundai Fortune

Hyundai Fortune je bila 274 m dolga ladja. Meseca marca 2006, ko je ladja plula v Adneskem zalivu, je na krovu eksplodiralo. Številne kontejnerje je odneslo v morje. Ostanke so našli na področju 5 nmi okrog ladje. Ladja je gorela več dni. Vseh 27 članov posadke je bilo pravočasno evakuiranih z ladje. Poškodovano ladjo so odvlekli v Salalah v Omanu. Poškodovanih naj bi bilo med 1000 in 3000 kontejnerji.

MSC Napoli

3. MSC Napoli

MSC Napoli, 275 m dolga ladja je bila na plovbi iz Belgije proti Portugalski. V Angleškem kanalu jo je zajelo slabo vreme z visokimi valovi. Trup ladje se je prelomil in vanjo je pričela udirati voda. Posadko ladje so evakuirali, ladjo pa je odneslo proti obalam v bližini Cornwalla v Angliji. Z ladje so nato odstranili tovor in gorivo in jo poizkušali sploviti . Ker je bila preveč poškodovana, so jo z eksplozivom razrezali na tri dele in nato vsakega posebej odstranili. Celotna operacija je trajala več kot 900 dni.

 

Rena Ship

4. Rena

Oktobra leta 2011 je 224 m dolga ladja Rena trčila ob greben Astrolage na Novi Zelandiji. Ker je proti grebenu plula s hitrostjo 17 vozlov, se je močno poškodovala in povzročila veliko okoljsko škodo. Januarja 2012 se je na grebenu razpolovila. Reševalnik ekipam ni preostalo drugega, kot da ladjo na lokaciji razrežejo in po kosih odstranijo z grebena.

 

5. MSC Flamina

MSC Flaminia, nemška kontejnerska ladja je leta 2012 v severnem Atlantiku doživela tragično nesrečo. V mesecu juliju je prišlo do močne eksplozije v tovornem prostoru. Ladjo je zajel močan požar in pet članov posadke je izgubilo življenje. Ostali člani posadke so se uspeli rešiti z goreče jahte. 300 m dolga ladja je gorela več dni.

 

MOL Comfort

6. MOL Comfort

Leta 2013 se je ladja MOL Comfort prelomila na pol. Nesreča, ki se je zgodila v Indijskem oceanu 17.6.2013 velja za največjo nesrečo kontejnerske ladje. Vsi člani posadke, so ladjo zapustili pravočasno. Po nesreči sta obe polovici ladje še vedno pluli na površini Krmi del se je potopil po 10 dnevih. Premčni del ladje so uspeli privezati in so ga hoteli odvleči proti obalam. Žal je na delu ladje izbruhnil požar in premčni del se je potopil nekaj tednov po nesreči. Skupno je v morju končalo kar 4293 kontejnerjev.

 

 

 

 

 

 

Petek 16 Mar 2018

Včeraj je Libijska mornarica zasegla Grški tanker »Lamar«, ki sicer pluje pod zastavo Toga, zaradi suma tihotapljenja goriva.

Po zbranih informacijah naj bi tanker nelegalno tovoril nafto iz severne Afrike. Libijska zahodna obala je znana kot odhodna točka za izvajanje takšnih nelegalnih operacij. Nafto tovorijo v sosednje države, kot sta Tunizija Malta in druge, kjer jo prodajajo po mnogo višjih cenah. Ladjo so zasegli 8 nmi stran od mesta Abu Kamash, blizu Tunizijska obale. Posadka ladje ni imela nikakršnih dovoljen Libijske vlade. Osem članska grška posadka je aretirana.

Libijska mornarica je izjemno okrnjena zaradi razmer v državi. Zaseg tihotapske ladje je zelo redek, kljub temu, da se v področji izvajajo številne nelegalne aktivnosti.

Vir: Thomson Reuters 2018, foto: marinetraffic.com

Petek 16 Mar 2018

WORK ON BOAT - JACHT

Te delo na morju privlači? Imaš strast do upravljanja večjih plovil? Poznaš zakonitosti, ki veljajo na morju in pravila za varno plovbo? Potem se nam pridruži kot

MORNAR MOTORIST (26 m) (m/ž)

Vaše odgovornosti bodo:

  • Konstantna plovba od aprila do septembra po naročilu in željah uporabnika
  • Varna plovba pod različnimi vremenskimi pogoji in obvladovanje plovila v vseh situacijah
  • Vzdrževanje, privez in skrb za brezhibno stanje motornega čolna tekom vseh letnih časov
  • Skrb za varnost celotne posadke in gostov
  • Izvajanje aktivnosti v skladu s področja varovanja morja pred onesneževanjem

Od vas pričakujemo:

  • Vsaj V. stopnjo izobrazbe ustrezne smeri
  • Izkušnje z upravljanjem večjih plovil
  • Izpit za voditelja čolna
  • Izpiz za upravljanje z radijsko postajo VHF
  • Aktivno znanje hrvaškega jezika

Zaposlitev je za določen čas enega leta z možnostjo podaljšanja, delo poteka na novejšem večjem plovilu, v manjši ekipi in z prijetnim uporabnikom, ki si želi dobrih odnosov na plovilu. Plovilo se nahaja v Novigradu na Hrvaškem, pluje pa se večinoma po hrvaškem morju.

in

SOBARICA NA PLOVILU (m/ž)

Vaše odgovornosti bodo:

  • Prisotnost na plovilu od maja do septembra
  • Odgovornost za čistočo in red celotnega območja na ladji – od spalnice gostov do površin za posadko
  • Priprava osnovnih in enostavnih jedi, skrb za založenost kuhije in čistočo le-te
  • Pomoč glavnemu mornarju motoristu pri manj zahtevnih nalogah
  • Skrb za nemoten potek aktivnosti gostov na ladiji

Od vas pričakujemo:

  • Izkušnje z opravljanjem podobnih del
  • Aktivno znanje hrvaškega jezika

Zaposlitev je za določen čas štirih mesecev, delo poteka na novejšem večjem plovilu, v manjši ekipi in z prijetnim uporabnikom, ki si želi dobrih odnosov na plovilu. Plovilo se nahaja v Novigradu na Hrvaškem, pluje pa se večinoma po hrvaškem morju.

Vabljeni vsi, ki vas veseli razgibano delo v prijetni ekipi. Vaše prijave sprejemamo na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. Prijave obravnavamo diskretno.

Sreda 14 Mar 2018

Yamaha WaveRunner

Tehnologija vodnih plovil, ki ji zaupajo povsod po svetu!

Vodni skuterji WaveRunner zaradi svoje zanesljivosti in vsesplošne zmogljivosti uživajo sloves vodilnih plovil, ki so si ga prislužili v preteklih letih. Z revolucionarnim razvojem učinkovite 4-taktne tehnologije je Yamaha bila vedno na čelu.

Kakšen je rezultat? Prekašali so vsa druga plovila.

Yamahini modeli se ponašajo z vrhunsko inovativno zasnovo, tehnologijo in izdelavo, saj so opremljeni z revolucionarnim sistemom RiDE, lahkim trupom iz materiala NanoXcel2® ter 4-taktnim motorjem s prostornino 1812 cm3 in turbopolnilnikom.
Ker so pozorni tudi na najmanjše podrobnosti in poskrbijo za kakovostno izdelavo, so k temu paketu dodali še razkošje. Rezultat tega pa je čarobna zmes zmogljivosti in udobja, ki je primerna tako za križarjenja kot športne aktivnosti.

PREDNOSTI YAMAHA VODNIH SKUTERJEV

Visokozmogljiv 3-valjni motor TR-1 s prostornino 1049 cm3
Manjše modele poganja visokozmogljiva različica inovativnega 3-valjnega motorja TR-1 s prostornino 1049 cm3. Ta kompakten in lahek motor daje vse od sebe, omogoča živahne pospeške ter veliko moči pri visokih vrtljajih, poleg tega pa je zanesljiv in varčen. Majhna teža tega motorja pripomore k odličnemu upravljanju, okretnosti in ravnotežju.

1812 cm3 motor SVHO (Super Vortex High Output) s turbopolnilnikom
Večje modele poganja ta izjemen motor, ki proizvaja enakomerno in prilagodljivo moč, odlikujejo pa ga tudi izredno učinkoviti sistemi hlajenja in vsesavanja ter močni notranji deli. Velika, visokopretočna pogonska turbina pripomore k pretvorbi te moči v izjemen pospešek, sistem za elektronsko vbrizgavanje goriva (EFI) pa poskrbi za gladko in učinkovito izhodno moč.

 MODELE IN BARVE ZA LETO 2018

 

Klik na sliko za ogled cenika! 

NanoXcel2®. Največja moč – najmanjša teža
Edinstven Yamahin material NanoXcel2® je zavidljivih 18 % lažji od revolucionarnega originalnega materiala NanoXcel®, vendar enako trden in močan. Že tako vznemirljiv športni trup skuterja (npr. FX SVHO) je tako veliko lažji, zato so pospeški večji, maksimalna hitrost višja, poraba goriva pa še bolj varčna.

Sistem RiDE (vzvratna vožnja z intuitivnim elektronskim zaviranjem)
Revolucionarni sistem RiDE poskrbi za še več užitkov med vožnjo, saj izboljša samozavest tako začetnikom kot profesionalnim voznikom. Za vožnjo naprej in pospeševanje preprosto povlecite ročico plina na desnem ročaju krmila, za upočasnitev ali vzvratno vožnjo pa povlecite ročico na levem ročaju. Tako preprosto je.

Nadzor plina "Drive-by-Wire"
Yamahin dovršen sistem elektronskega nadzora plina vas bo navdušil s "pametnimi" funkcijami. Tempomat "Cruise-Assist" uporabljajte za nastavitev in ohranjanje določene hitrosti med vožnjo, funkcijo "No Wake" pa za enostavno upravljanje skuterja na območju, kjer je obvezna počasna vožnja. Tu je še elektronska vzvratna prestava z nadzorom števila vrtljajev, ki olajša manevriranje v ozkih predelih.

Daljinsko zaklepanje s funkcijo "Low-RPM Mode™"
Ta inovativni sistem je prvi Yamahin sistem na tem področju. En pritisk na gumb daljinskega upravljalnika vklopi funkcijo "L" (nizki vrtljaji), ki omeji najvišjo hitrost. To je odlično za kontrolirano manevriranje. S pritiskom na drugi gumb onemogočite vžig motorja in preprečite naključni zagon ali nedovoljeno uporabo vodnega skuterja. Tako bo poskrbljeno za vašo varnost in brezskrbnost.

YAMAHA je predstavila modele 2018, ki so v primerjavi z lanskimi modeli tudi cenovno dostopnejši. Pri nekaterih modelih smo lahko opazili nove barvne preobleke, vrača pa se tudi model VX, ki bo letos v zanimivi zeleni barvni različici.
Modeli so že dobavljivi - svojo ponudbo pa lahko pridobite na naslednji povezavi: ŽELIM PONUDBO

 

Sreda 14 Mar 2018

Seatags - MOB

SeaTags je pametna zapestnica, ki bo rešila kočljivo situacijo pri padcu članov posadke s krova v morje.

SeaTags je pametna zapestnica, ki jo nosijo vsi člani posadke. Tehnologija je razvita na osnovi EPIRB-a. Zapestnica je povezana z enima ali več pametnimi telefoni na krovu na katere je nameščena aplikacija. Preko bluetooth povezave stalno pošilja signal. V premeru, da pride do prekinitve signala se sproži alarm in zabeleži GPS pozicija. Zapestnica avtomatsko pošlje sporočilo na pametni telefon. Na telefonu se prikaže pozicija osebe, katere signal je prekinjen, pozicija plovila in pot, ki ji moramo slediti, da priplujemo do osebe, ki je padla s krova plovila.

Prednosti:

  • Vsako zapestnico lahko nadziramo z več telefoni
  • Posebna namestitev opreme na plovilu ni potrebna
  • Primerna za nadzor gibanja otrok na krovu
  • Primerna za nočno navigacijo
  • Deluje povsod – tudi sredi oceanov
  • Ne potrebuje GSM omrežja

Na posamezni telefon lahko povežemo več zapestnic članov posadke. Zapestnica je vodoodporna po standardu IP67. Napaja se z eno baterijo tipa CR2032, ki zadostuje za 600 ure delovanja. Rešitev je primerna za plovila velikosti do 15m, doseg sistema na odpetem pa je do 100 m.

Oprema je namenjena pomoči v situaciji MOB (človek v morju), kadar je na krovu več članov posadke (2 ali več). V primeru, da je na krovu samo ena oseba, je učinkovito delovanje zgolj, kadar se telefon nahaja v področju, ki je pokrit s GSM signalom. Naprava v primeru MOB preko telefona pošlje SMS osebi, kateri želimo poslati informacijo. Le ta lahko nato o dogodku obvesti reševalne službe.

Rešitev je cenovno ugodna. Ena zapestnica SeaTags stane zgolj 89,00 EUR, aplikacijo pa si brezplačno naložite na vaš telefon na njihovi spletni strani. Na voljo so tudi paketi z večjim številom zapestnic, ki so cenovno še ugodnejši.

SeaTags zapestnica je dobila prestižno nagrado DAME za inovativno navtično rešitev.

Seatags - MOB

Več o izdelku na: https://sea-tags.com

Sreda 14 Mar 2018

Španska tovorna ladja je nasedla pred pristaniščem v Lizboni. Nasedla je na plitvini pri izlivu reke Tagus.

Španska ladja Betanzos je v torek okrog polnoči izplula iz terminala Beato poleg Lizbone in se napotila na plovbo proti pristanišči Casablanca v Maroku. Kmalu po izplutju je ta 118 dolga ladja izgubila pogon in kontrolo nad plovilom. Morski tok in veter sta jo odnesla na plitvino pri izlivu reke Tagus. Po nezgodi so vse člane posadke evakuirali z ladje.

Ladjo so že poizkušali sploviti ob primerni plimi. Prvi poizkus ni uspel, ker se je sidro ladje zakopalo tako globoko v morsko dno, da ga niso uspeli izvleči. Reševanje ladje bodo nadaljevalo, ko rešijo problem sidra in bo zopet nastopila plima.

Trenutno ne preti ekološka nevarnost. Ladja na krovu tovori le pesek.

Vir: REUTERS/Rafael Marchante

Sreda 14 Mar 2018