Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Tina Mrak, Veronika Macarol, JK Pirat

Sobota, 28.4.2018

V Hyèresu so na svetovnem pokalu jadralke v ženskem olimpijskem dvosedu 470 danes odjadrale zadnja dva plova pred jutrišnjo regato za odličja, ki se je bo udeležilo le deset najbolje uvrščenih posadk, med njimi tudi naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat). Dekleti sta danes še nekoliko izboljšali svojo skupno uvrstitev, prijadrali sta si 17. in 9. mesto in sta pred jutrišnjo zaključno regato, ki prinaša dvojne točke, na skupnem 5. mestu z 80 točkami. Z odličnim jadranjem si jutri še lahko pridobita stopničke.

Po današnjem nastopu je Tina Mrak povedala: “Težki dnevi v Hyeresu se kar nadaljujejo. Danes smo uspeli izpeljati dva plova po zelo šibkem in nestabilnem vetru med 5 in 7 vozli, ponekod so bile tudi luknje s popolnim brezvetrjem, tako da so bile regate ponovno zelo zahtevne. V prvi regati sva zelo slabo startali, na levi strani startne linije, takoj po startu pa je bilo več pritiska z desne strani, tako da sva bili že takoj v ozadju, morali sva obrniti in se celo regato prebijati naprej. Uspeli sva priti do 17. mesta. Zelo sva se trudili, saj sva vedeli, kako pomembno je vsako mesto, saj sva imeli od prej UFD in si nisva smeli privoščiti dodatnega odbitka. V drugi regati je bil start nekoliko boljši, ne pa odličen, imeli pa sva vsaj več možnosti jadrati na čistem vetru in izpeljati taktiko, ki sva si jo zadali. Celotno regato sva bili v ospredju, a je bilo spet zelo napeto vse do cilja, saj je vmes v krmo veter povsem oslabel, veliko jadrnic je bilo na kupu, s špinakerji smo si kradli veter in nekajkrat bili v brezvetrju. V drugi stranici v veter sva odjadrali zelo dobro, šli na stran z več vetra in nekoliko pridobili ter končali kot deveti.”

Zaradi zahtevnih, nestabilnih razmer so imele danes velika rezultatska nihanja tudi druge posadke.

Tina Mrak: “Mislim, da nisva najbolje odjadrali, a tudi konkurenca je imela danes po kakšen slabši plov, tako da so se naredile kar velike razlike v točkah. Trenutno sva na petem mestu in jutri startava na vso moč, da si pridobiva stopničke.”

Veronika Macarol dodaja: “Teden regat v Hyeresu je bil res zelo naporen, predvsem zaradi dolgih ur čakanja na morju. Prevladoval je šibak veter. V celotnem tednu sva imeli tako dobre kot tudi slabe trenutke. Z določenimi stvarmi še nisva popolnoma zadovoljni in jih morava izboljšati. Za vse posadke so bile regate zelo težke, zato sva kljub nekaterim slabim uvrstitvam še vedno na skupnem 5. mestu. Za jutri je predviden močnejši veter s startom ob 14.15. Poskusili bova odločno in sproščeno odjadrati regato za medalje in si izboriti 3. mesto.

V vodstvu ostaja francoska posadka Lecointre / Retornaz (42 točk), drugi sta Britanki Mills / Mcintyre (51 točk), tretji pa Japonki Kondo Yoshida / Yoshioka (74 točk).

V ženskem enosedu laser radial so jadralke danes odjadrale zadnja dva plova pred jutrišnjo regato za medalje. Kim Pletikos je z današnjima uvrstitvama na 50. in 44. mestu na koncu skupno zasedla 45. mesto med 64 jadralkami. V vodstvu tudi danes ostaja Nizozemka Marit Bouwmeester.

Zadnja dva plova na tem svetovnem pokalu je odpeljal tudi Žan Luka Zelko v razredu laser standard, ki je z uvrstitvama na 47. in 21. mesto v skupni razvrstitvi  zaključil na 38. mestu med 68 tekmovalci, pred jutrišnjim bojem za odličja pa v vodstvu ostaja Francoz Jean Baptiste Bernaz.

V rarzedu 49er, kjer sta nastopila Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič, so že včeraj zaključili s plovi, naša posadka je svetovni pokal zaključila na 30. mestu. V boj za odličja se s prvega mesta podajata Poljaka Dominik Buszak in Szymon Wierzbickl.

 

Tina Mrak, Veronika Macarol, JK Pirat

Petek, 27.4.2018

Danes so dekleta v olimpijskem dvosedu 470 v Hyèresu odjadrala naslednja dva plova. Vetra je bilo sprva nekoliko več in kazalo je, da jim bo morda uspelo izpeljati celo tri regate, a je ta skozi dan slabel in zadnjo, tretjo regato, so morali predčasno prekiniti. Naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat) s svojim današnjim nastopom nista zadovoljni - končali sta na 7. in 13. mestu in tako ostajata na skupnem sedmem (55 točk).

Tina Mrak: “Danes je bilo vetra nekoliko več, v prvi regati do 15 vozlov, vendar je iz regate v regato padal in na koncu, v tretji regati, čisto upadel. Regato so prekinili v drugi orci. Prvi start je bil dober, na prvi boji sva bili že v ospredju, vendar jadranje v krmo ni bilo najboljše in sva z borbo končali šele 7. Drugi start je bil katastrofalen, na slabi strani, nato sva morali vložiti ogromno energije, da sva prehitevali eno jadrnico za drugo in na koncu prišli v cilj kot 13. Ponovno nisva izkoristili dneva v najin prid in podarili kar nekaj točk.” 

Veronika Macarol: “Dnevi v Hyeresu so zelo dolgi in naporni. V večji skupini jadrnic in na daljših startnih linijah so dobri starti ključnega pomena za dobro uvrstitev. Zato se bova jutri popolnoma skoncentrirali na starte. V najino hitrost jadranja sva sigurni, tako v močnem kot v šibkem vetru, če lahko jadrava na čistem vetru. Jutrišnji dan bo zelo pomemben, da lahko greva v nedeljo v borbo za medalje.”

Med vodilno trojico sta po današnjem nastopu mesti zamenjali drugo- in tretje uvrščeni. V vodstvu ostaja francoska posadka Lecointre / Retornaz (33 točk), drugi sta sedaj Britanki Mills / Mcintyre (40 točk), tretji pa Španki Mas Depares / Cantero Reina (44 točk).

V ženskem enosedu laser radial so jadralke odjadrale dva plova. Kim Pletikos je bila v prvem 37., v drugem pa 55. in skupno zaseda 41. mesto. V vodstvu ostaja Nizozemka Marit Bouwmeester.

Dva plova so odjadrali tudi v moškem enosedu laser standard, kjer v vodstvu ostaja Francoz Jean Baptiste Bernaz,  Žan Luka Zelko pa je z uvrstitvama na 49. in 46. mesto v skupni razvrstitvi  sedaj na 38. mestu.

V rarzedu 49er, kjer nastopata Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič, so tudi danes odjadrali le en plov. Naša posadka je z uvrstitvijo na 26. mesto sedaj v skupni razvrstitvi na 30. mestu. V vodstvu sta zopet Poljaka Dominik Buszak in Szymon Wierzbickl.

Jutri čaka jadralke še zadnji nastop pred nedeljsko regato za medalje za najboljših deset posadk. 

Četrtek, 26.4.2018

Danes se je Hyèresu odvijal tretji regatni dan na regati svetovnega pokala za olimpijske razrede, ki ga je zaznamovalo malo vetra. 
 
Dekleta v olimpijskem dvosedu 470 odpeljala zgolj dva namesto treh predvidenih plovov. Naši jadralki Tina Mrak in Veronika Macarol sta danes jadrali veliko boljše kot v preteklih dneh. V cilj prve regate sta prijadrali kot zmagovalki, a se jima žal rezultat zaradi napake na startu ni priznal, v drugi regati sta bili tretji. Skupno sta tako napredovali na 7. mesto (35 točk) v konkurenci 36 posadk.
 
Veronika Macarol: “Danes je bil ponovno dolg dan. Dolgo smo čakali na obali in na morju. Start smo imeli šele pozno popoldne, ko je zapihalo 6 do 8 vozlov. Prvo regato sva odlično odvozili in zmagali, vendar sva bili čez linijo (UFD). Drugo regato sva odlično startali, prispeli na prvo bojo kot prvi, zadnjo krmo slabše odvozili in končali na tretjem mestu. Kjub UFD-ju in slabši zadnji krmi v drugi regati sva bili danes v šibkem vetru kar hitri.”
 
Nekoliko se je spremenil vrstni red tudi med prvo trojico. Vodstvo je prevzela francoska posadka Lecointre / Retornaz (17 točk), drugi sta Španki Mas Depares / Cantero Reina (23 točk), tretji pa Britanki Mills / Mcintyre (25 točk).

V ženskem enosedu laser radial so jadralke odjadrale oba predvidena plova. Kim Pletikos je bila v prvem 47., v drugem pa 52. in skupno zaseda 34. mesto. V vodstvu ostaja Nizozemka Marit Bouwmeester.

Dva plova so odjadrali tudi v moškem enosedu laser standard, kjer je prišlo do spremembe na vrhu lestvice, vodstvo je prevzel Francoz Jean Baptiste Bernaz, doslej vodilni Hrvat Tonči Stipanović pa je zdrsnil na 6. mesto. Boljši dan je imel naš Žan Luka Zelko, ki je z uvrstitvama na 30. in 15. mesto v skupni razvrstitvi napredoval kar na 28. mesto.

V dvosedu 49er, kjer nastopata Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič, so odjadrali le en plov. Naša posadka je imela nekoliko slabši dan in s 35. mestom zabeležila najslabšo uvrstitev doslej, ki se jima je brisala,  v skupni razvrstitvi pa sedaj zasedata 27. mesto. Vodstvo sta prevzela Avstralca David Gilmour in Joel Turner.

Jutri naj bi bilo vetra spet nekoliko več. Pred jadralci sta še dva regatna dneva, v nedeljo pa najboljših deset v posameznih razredih čakajo regata za medalje.
 
Tina Mrak, Veronika Macarol, JK Pirat

Sreda, 25.4.2018

Drugi regatni dan v Hyèresu, kjer se ta teden odvija tretja regata svetovnega pokala za olimpijske razrede v letošnji sezoni, jadralcem ni bil naklonjen. Vetra je bilo malo, zato je ženska flota 470 morala na svoj nastop čakati do poznega popoldneva, ko so dekleta uspela odjadrati en sam plov. Naši Tina Mrak in Veronika Macarol sta ga zaključili na 9. mestu in ostajata na skupnem 11. mestu (19 točk) v konkurenci 36 posadk.

Tina Mrak: "Danes je bil zelo dolg dan. Na morje smo odšli šele pozno popoldne, saj so pred nami imeli na našem polju start še finni. Uspeli smo izpeljati samo eno regato v lahkem vetru do 8 vozlov. Danes sva boljše startali in tako je bilo lažje tudi taktično odvoziti celotno regato. Borili sva se vse do cilja, ko je veter že zelo slabel. Končali sva na 9. mestu."

Veronika Macarol: "Start je bil dober, vendar sva taktično malo prepozno obrnili, da bi držali vse jadrnice, ki so nam šle po krmi na desno stran polja. Zelo favorizirana je bila desna stranica, tako sva prvo bojo obrnili kot 13. ali 14. Dobro sva odvozili krmo in drugo orco ter končali kot deveti. Vetra je bilo zelo malo in veliko vala, zato je bila regata zahtevna. Imeli smo dvignjeno zastavo za ‘pumpanje’ in je bilo potrebno zelo živo in agresivno odvoziti po valu. Jutri bomo imeli na sporedu tri regate."

Vodstvo je prevzela izraelska posadka Bar-Am / Amir (3 točke) pred včeraj vodilno kitajsko posadko Wei / Gao (7 točk), tretji pa sta Španki Mas Depares / Cantero Reina (9 točk). 

V ženskem enosedu laser radial so jadralke odjadrale oba predvidena plova. Kim Pletikos je bila v prvem 28., v drugem pa 53. in po štirih odjadranih plovih zaseda 21. mesto. Vodstvo je prevzela Nizozemka Marit Bouwmeester.

Dva plova so odjadrali tudi v moškem enosedu laser standard, kjer še naprej vodi Hrvat Tonči Stipanovič. Žan Luka Zelko je bil 29. in 30. in je v skupni razvrstitvi napredoval na 39. mesto.

V dvosedu 49er kjer nastopata Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič so odjadrali dva plova. Janežič in Prinčič sta jadrala zelo dobro in zasedla 21. ter 9. mesto in v skupni razvrstitvi zasedata 24. mesto. V vodstvu sta Poljaka Dominik Buszak in Szymon Wierzbickl.

Jutri so na sporedu trije plovi, po napovedi naj bi bilo vetra spet malo.

Torek, 24.4.2018

Danes se je v Hyèresu na francoski obali začela tretja regata svetovnega pokala za olimpijske razrede v letošnji sozoni. Do konca tedna, ko bodo na sporedu regate za medalje, se bo na regatnih poljih merilo preko 670 jadralcev iz 46 držav. Slovenci imamo svoji predstavnici tudi v ženskem olimpijskem dvosedu 470, kjer se za odličje borita članici JK Pirat ter aktualni evropski prvakinji Tina Mrak in Veronika Macarol. 

Jadralci v desetih olimpijskih ter enem paraolimpijskem razredu bodo tokratno regato izkoristili tudi za uvrstitev v finalno regato svetovnega pokala junija v Marseillu ter kot trening pred prihajajočim svetovnim prvenstvom letos poleti v danskem Aarhusu, kjer se bodo že potegovali tudi za prve olimpijske norme.

V ženskem dvosedu 470 tokrat nastopa 37 posadk, med njimi pa ni nekaterih najboljših. Vetrna napoved za regatni teden je nepredvidljiva, a kot kaže, vetra ne bo prav veliko. Mrakova in Macarolova s svojim uvodnim nastopom nista najbolj zadovoljni - prvi dve regati sta zaključili na 13. oziroma 10. mestu, trenutno na skupno enajsti. (23 točk). 

Tina Mrak: “Za nama je prvi regatni dan, v prvi regati je bilo vetra nekoliko več, do okoli 14 vozlov, potem pa je v drugi regati slabel, na koncu ga je bilo le še za kakšnih sedem, osem vozlov. V obeh regatah se nisva najbolje znašli. Prvi start je bil zelo slab, zato sva tudi morali izbrati desno stran polja, ki je bila v danem trenutku slabša. Nato sva skozi celotno regato pridobivali in končali 13. V drugi regati je bil start nekoliko boljši, tudi prvo stranico v veter sva bolje odjadrali, bili sva okoli petega mesta, a sva potem v prvi krmi in drugi orci nekaj mest izgubili in končali kot deseti.”

Veronika Macarol: “Najin prvi današnji start je bil zelo slab, zato sva se celo prvo orco trudili, da bi se prebili v ospredje, a sva bili vedno v gneči, tako da nisva mogli hitro jadrati. Vseeno sva skozi celo regato pridobivali in končali kot 13. Tudi drugi start ni bil najboljši, vendar sva se lahko postavili na čisto in vozili hitreje, na prvo bojo sva uspeli priti peti, potem sva naredili veliko napako ter se čisto ustavili, s tem pa izgubili veliko mest in končali kot deseti, Čeprav z današnjim jadranjem nisva najbolj zadovoljni, pa sva vseeno skupno enajsti in imava do konca še veliko možnosti, da se prebijeva v ospredje.”

Po prvem dnevu je v vodstvu kitajska posadka Wei / Gao (7 točk), druga je angleška posadka Mills / Mcintyre (8 točk), tretja pa francoska posadka Lecointre / Retornaz (11 točk). Jutri sta na sporedu naslednja dva kvalifikacijska plova. 

V razredu laser radial je po prvem dnevu Kim Pletikos z odličnim jadranjem končala na skupno 9. mestu med 64 tekmovalkami z uvrstitvama na 10. in 13. mestu v današnjih plovih. Z zmagama v obeh plovih vodi Američanka Paige Railey.
 
V razredu laser je po prvem dnevu Žan Luka Zelko osvojil skupno 48. mesto (35., 53), medtem ko z dvema zmagama prepričljivo vodi hrvaški kolega Tonči Stipanović v konkurenci 68 tekmovalcev.
 
V razredu 49er sta Peter Janežič in Sebastian Prinčič odjadrala tri plove (29., 30. in 18., pri čemer se najslabša uvrstitev briše) in končala na skupno 31. mestu med 40 posadkami. Vodi poljska posadka Buksak/Wierzbicki z enakim številom točk kot drugouvrščena avstralska posadka Gilmour/Turner.
 
Peter Janežič, Sebastian Prinčič, 49er
 
WindPress, foto: FB Tina mrak - Veronika Macarol; 2018 World Cup Seiries Hyeres
Torek 24 Apr 2018

PYRoff - gasilni aparat za navtiko

PYRoff - biološko razgradljiv gasilni aparat namenjen uporabi v navtiki

PYRoff - gasilni aparat za navtiko

Kaj je PYRoff?

PYRoff je nov revolucionaren izdelek za gašenje požarov. Delovati začne takoj ko pride v stik z ognjem in ga pogasi preden ima možnost da se razširi in povzroči večjo škodo. Omogoča učinkovito zaščito pred ognjem. Njegova vsebina ni škodljiva ne ljudem, živalim niti okolju. Uporabljamo ga lahko v zaprtih kakor tudi odprtih prostorih. PYRoff ne potrebuje nobenega vzdrževanja in ima pet letno garancijo. Gasilni aparat PYRoff je avtomatski in ročni gasilni aparat, je lahek in enostaven za uporabo, pogasi požar v nekaj sekundah, ni strupen, biološko razgradljiv, ne potrebuje vzdrževanja, nepremočljiv, sproži se samodejno ob stiku z ognjem in ima garancijo 5 let. 

Aparat je primeren za uporabo v zaprtih in odprtih prostorih. Namestimo ga v motorni prostor in v kabine plovila. Gasilni aparat PYRoff se samodejno aktivira ko je v stiku z ognjem v 2 do 3 sekundah. Gasilno sredstvo se razprši po prostoru in ugasne požar. Razpršeno gasilno sredstvo preprečuje ponovni vžig pogašenih predmetov. V primeru požara in aktiviranja gasilnega aparat, lahko gasilno sredstvo sperete v vodo in se tem ne ogrožate onesnaženja morja. 

Gasilnemu aparatu je priloženo tudi stikalo s katerim ga lahko ročno aktiviramo. V primeru ročnega proženja se aparat aktivira že v eni sekundi! Izdelki PYRoff niso pod pritiskom in zato ne potrebujejo rednih vsakoletnih inšpekcijskih pregledov ali vzdrževanja. 

Gasilni aparati PYRoff so namenjeni gašenju požarov tipa A (trdne snovi, ki so običajno organskega izvora) ter požare tipa B (tekočine in snovi, ki postanejo tekočine).

Kako deluje PYRoff?

Gasilni aparat PYRoff ima posebno lastnost. Avtomatsko začne delovati, ko pride v stik z odprtim ognjem in ogenj pogasi v nekaj sekundah. Plastično ohišje, ki je izdelano iz biološko razgradljivih materialov, vsebuje neškodljivo gasilno tekočino. Na ohišje je pritrjeno hitro sprožilo. Ko le to pride v stik z ognjem, se odpre ohišje aparata. Gasilno sredstvo se upari in iz prostora posrka kisik, kar nemudoma pogasi požar. Tekočina iz aparata, ki se upari v vodno paro, substanca, ki se nahaja v tekočini pa zmanjša možnost ponovnega vžiga na minimum. Vse to se zgodi v nekaj sekundah. Plastično ohišje aparata po požaru enostavno odstranimo. V celoti ga lahko recikliramo.

PYRoff - gasilni aparat za navtiko

Uporaba gasilnega aparata PYRoff

Gasilni aparati PYRoff so preventivni izdelki. Uporabljati jih je možno na dva načina, aktivno ali pa pasivno.

Pasivna uporaba 

Gasilne aparate PYRoff namestimo na mesta, kjer je možnost izbruha požara. Če pride do izbruha požara, ga aparat samodejno zazna in ga pogasi brez kakršne koli pomoči ali intervencije človeka.

Aktivna uporaba

Če pride do požara v nezaščitenem področju, lahko gasilni aparat PYRoff enostavno zavalimo ali vržemo v ogenj z varne razdalje. Gibanje v bližini ognja je izjemno težko in nevarno. Aparat PYRoff lahko v ogenj vržemo, ne da bi se mu preveč približevali. Ko aparat pade v ogenj ali pa ga v ogenj zavalimo, se bo sam avtomatsko aktiviral in pogasil ogenj brez pomoči oziroma človeškega posredovanja. Zaradi te sposobnosti, je gašenje požara hitro. S tem zmanjšamo škodo zaradi požara na minimum.

Certifikati

Gasilnik PYRoff ima RINA certifikat in je namenjen za uporabo v navtiki.

Namestitev aparata PYRoff

Aparati PYRoff so novi in učinkoviti izdelki za uspešno gašenje požarov. Uporabimo jih lahko na različne  načine tako preventivno in aktivno. Priporočamo jih za uporabo na plovilih, v avtomobilih, doma in v pisarni, v mobilnih domovih, garažah in skladiščih goriva. Ker se aparati aktivirajo samodejno so posebej priporočljivi za uporabo v prostorih, ki so skriti očem kot so motorni prostori, kleti in drugi prostori in podobno. Gasilni aparati PYRoff so dopolnilno sredstvo za gašenje in ne kot nadomestilo le teh.

Gasilniku je priloženo stojalo, ki ga pritrdimo z dvema vijakoma. V stojalo vložimo aparat, ki je takoj pripravljen za delovanje. Za namestitev je potreben čas 2 minut. 

PYRoff - gasilni aparat za navtiko

PYRoff po korakih

Prikaz delovanja gasilnega aparata PYRoff

  1. PYRoff reagira v nekaj sekundah po tem, ko pride v stik z ognjem
  2. Pri stiku stikala z ognjem se sprosti energija, ki povzroči, da aparat raznese
  3. Tekoče gasilno sredstvo se pri upari in prepreči dostop kisika
  4. Para gasilnega sredstva se poleže na ugasnjeno površino in naredi plast, ki zmanjša možnost ponovnega vžiga na minimum

Gasilnik v plovila vgrajujejo ladjedelnice (prva vgradnja):

  • ELAN
  • Monte Carlo Yacht (Beneteau group)
  • Austin Parker
  • Sessa Marine
  • Fiart
  • Baia
  • Canados
  • Aprea Mare

Naroči navtični gasilni aparat PYRoff

 

Torek 24 Apr 2018

Transport jaht preko oceanov

Številne jahte, ki so na voljo za najem, menjajo svoje lokacije glede na sezono. V poletnem času so v Mediteranu, v zimskem času na Karibih. Številne izmed njih oziroma kar večina, ni spodobna prečkati Atlantskega oceana. Za to poskrbi podjetje DYT Yacht Transport s svojo posebno ladjo imenovano Yacht Express.

Ladje je posebej izdelana za namen transporta plovil. Na svoj krov lahko sprejme od manjših jadrnic pa vse do velikih jaht. Sistem delovanja je izjemno enostaven. Ladja je delno potopljiva. Ko želijo naložiti jahte, krov potopijo pod vodno gladino, da nanjo plovila zaplujejo. Ko plovila pritrdijo na krov, izpraznijo balastne rezervoarje in že so pripravljeni za plovbo preko oceana. Ko priplujejo v ciljno luko, ladjo zopet delno potopijo in plovila z ladje odplujejo v želene luke.

Ladja Yacht Expres izvaja operacije po celem svetu.  Plovila lahko naložijo v evropskih pristaniščih Palma de Mallorca, Genoa ali Taranto, ter jih dostavijo v ZDA, na Karibe, južni Pacifik (Avstralija, Nova Zelandija, Tahiti, ali pa zahodno obalo severne ali južne Amerike.

Kako poteka operacija, si lahko ogledate v spodnjem videu:

Ponedeljek 23 Apr 2018

Oceantec 50, sailboat

Slovenska ladjedelnica Oceantec je predstavila novo hitro potovalno jadrnico Oceantec 50.

Slovenska ladjedelnica Ocenatec je pričela z delom leta 2006. Zagnana ekipa zapriseženih jadralcev si je zadala cilj izdelovati vrhunska plovila in pri tem tudi uživati. Da bi dosegli svoje visoke cilje, so se povezali z največjimi svetovnimi strokovnjaki s področja ladjedelništva, mehanike in elektronike.

Za oblikovanje nove jadrnice so se povezali s svetovno priznanim Humpreys Yacht Design. Naloga, ki so si jo zadali je bila težka. Hoteli so oblikovati plovilo, ki bo namenjeno za dolge plovbe, za plovbo preko oceanov, ki pa bo imela sposobnost gliseranja. Z jadrnico naj bi bilo enostavno prepluti med 250 in 300 nmi dnevno. Da bi to dosegli, so vedeli, da mora biti jadrnica hitre, udobna in varna tako za družine, kot za pare ali jadralske ekipe.

Jadrnica Oceantec 50 ima zelo močan trup, udoben in praktičen bivalni prostor ter enostavne in zanesljive sisteme na krovu. Jadrnica bo v dolžino merila 15,30 m. Imela bo lastniško kabino z dvojno posteljo, kopalnico in tušem, kavčem in delavno mizo. V salonu bo udobna sedežna garnitura, kapitanska mizica, kuhinja v obliki črke L in številne omarice. V krmi bosta dve kabini z dvojno posteljo ali dvema ločenima ležiščema. Kabini bosta imeli skupno kopalnico.

Oceantec 50

Tehnični podatki:  

  • Dolžina trupa: 15,30 m
  • Dolžina vodne linije: 14,92 m
  • Širina: 5 m
  • Ugrez: 3,25 m
  • Balast: 3150 kg
  • Teža praznega plovila: 8750 kg
  • Motor: 40 kW/55KM
  • Rezervoar za gorivo: 120 l
  • Rezervoar za vodo: 500 l
  • Vodni balast: 950 l na vsaki strani
  • Glavno jadro: 87,9 m2
  • Prednje jadro: 74,6 m2
  • Gennaker: 262,2 m2
  • Certifikat CE: A

Več informacij o plovilu: http://www.oceantec.eu/

Ponedeljek 23 Apr 2018

Volvo Ocean Race

Trenutna situacija, 7.5.2018 ob 9.00

Tik pred ciljem bo brezvetrje zopet krojilo rezultate. Pred nekaj urami sta vodilni ekipi Brunel in Dongfeng zapustili področje močnega jugozahodnika in zapluli v področje šibkega vetra. Do cilja v Newportu ju loči še 200 nmi. Ostale ekipe še plujejo v močnih vetrovih in se vodilni dvojici približujejo. Njihovi zaostanki se bodo zmanjšali. Kljub 14 dnevom plovbe po Atlantiku bodo razlike med ekipami v cilju izjemno majhne.

Kdo bo cilj dosegel prvi, bo odvisno od pravilnih taktičnih odločitev. Ekipa Brunel se je odločila za plovbo direktno proti cilju. Dongfeng poizkuša pluti z jugozahodniki in se po daljši vzhodni poti izogniti brezvetrju. Kako se bodo odločile ostale ekipe bomo videli v naslednjih urah.

Zadnje dni izjemno dobro pluje ekipa MAPFRE. Kljub težavam s hidravlično kobilico, so se iz šestega mesta prebili na četrto. Njihov zaostanek za vodilno ekipo znaša le še 25,5 nmi.

Dee Caffari z jadrnice Turn the Tide On Plastic, ki pluje na trenutnem petem mestu je zapisala: »Cilj je vedno bliže a vreme med nami in ciljem je še en velik vprašaj. Možnosti za preobrat so vedno manjše. Potrebno je napadati tiste pred nami in braniti pozicijo pred tistimi za nami. Sicer se odpirajo nove priložnosti a kdo jih bo znal izkoristiti, bomo še videli. Čez nekaj ur bomo zapluli z vetrom. Ob Zalivskem toku je področje nizkega zračnega pritiska in vetrovi so močni. Ko ga bomo prečkali, se lahko z vremenom naredi marsikaj. Na vse moramo biti pripravljeni. Tik pred ciljem bomo zapluli še v vzhodne vetrove, ki bodo bistveno hladnejši. Temperatura zraka bo zgolj okrog 9 stopinj. Plovba do cilja bo izjemno zanimiva. Izogniti se bomo morali območju prepovedane plovbe, nato pa zapluti v reko vse do Fort Adams. Ta zadnji del se bo verjetno odvil v temi in v vetrovih, ki bodo odvisni od tega kje kdo pluje. Verjetno bo hladno. Če prištejemo še hladen pršec preko krova jadrnice, nas bo najbolj razveselil in pogrel topel sprejem v Newportu.«

Volvo Ocean Race 2018

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  Brunel 200,0 nmi  
  2. Dongfeng +5,3 nmi  
  3. Vestas +17,8 nmi  
  4. MAPFRE +25,5 nmi  
  5. Turn The Tide on Plastic +32,1 nmi  
  6. AkzoNobel +72,6 nmi  
  7. Sun Hung Kai/Scallywag +165,9 nmi  

Nedelja, 6.5.2018 ob 12.00

Samo še 600 nmi do cilja. Danes so ekipe prejadrale 400 nmi. Zelo dobro je jadrala ekipa MAPFRE in svoj zaostanek za vodilno ekipo Brunel zmanjšala na vsega 36 nmi in se zavihtela na peto mesto. Klub temu, da so jadralci prepluli že 5000 nmi, so zaostenki izjemno majhni. Dongfeng zaostaja 8 nmi, ker je 3 več kot včeraj, Vestas 16, Turn The Tide On Plastic pa 30. Akzonobel na šestem mestu zaostaja 56 nmi, edina ekipa, ki pa ima nekoliko večji zaostanek je Scallywag, ki zaostaja 141 nmi. Svoj zaostanek, ki je pred dnevi znašal že 220 nmi so močno zmanjšali.

Zadnji se je z jadrnice oglasil Brian Carlin, ki pluje kot medijski  poročevalec na jadrnici AkzoNobel.

"Manj kot 48 ur nas loči do cilja. Vprašal sem Julesa, kakšna je strategija. Odgovoril je kratko. Ni je. Z vetrom do Bermudskega trikotnika potem pa naravnost v Newport. No in ravno to se dogaja. Trenutno plujemo s solidno hitrostjo 16 vozlov. Ekipa na krovu skrbi, da iz jadrnice iztisnemo kar se da največ. Danes smo imeli suh dan, brez dežja. Prijetno je biti na krovu predvsem zato, ker se voda ne preliva preko krova."

Sobota, 5.5.2018 ob 10.00

Le še 1000 nmi do cilja regate. Razlike med ekipami so vse manjše. Na poti proti Newportu jih čaka še eno področje šibkih vetrov, ki bo lahko situacijo na morju še spremenilo. Po 12 dneh plovbe in 4500 preplutih miljah še vedno vodi ekipa Brunel. A njihova prednost se topi. Ekipa Dongfeng je svoj zaostanek zmanjšala za 7 nmi in zaostaja samo še 5 nmi. Še hitreje je zadnjih 24 ur plula ekipa Vestas. Včeraj so zaostajali 21 nmi danes samo še 8. Tudi ekipe v ozadju so hitre. MAPFRE je nadoknadila 20 nmi, Sun Hung Kai/Scallywag pa kar 40. Plujejo najbolj vzhodno. Njihova pozicija bo lahko pomenila veliki preobrat. Ali se bodo v področju šibkega vetra, v katerega bodo zapluli danes proti večeru, približali ostalim ekipa, ali pa se bo njihov zaostanek še povečal. Kdo bo prvi v Newportu še zdaleč ni odločeno.

Volvo Ocean Race

Petek, 4.5.2018 ob 10.00

V vodstvu je še vedno ekipa Brunel. Stabilni pasati omogočajo hitro plovno. Vsaka malenkost pri nastavitvah jader in smeri plovbe pomeni hitrejšo plovbo. Zadnjih 24 ur so najhitreje plujeta ekipi Vestas in Scallywag. Ekipa Vestas, ki je včeraj plula na četrtem mestu s 38 nmi zaostanka, se je prebila na tretje mesto. Njihov trenutni zaostanek znaša le še 21 nmi. Ekipa Scallywag, ki sicer pluje na zadnjem mestu, je svoj zaostanek prav tako zmanjšala za 20 nmi. Dosegli so magično mejo in v 24 urah prepluli več kot 500 nmi.

Ker so razlike med ekipami majhne, se vsi zavedajo, da si ne smejo privoščiti nobene napake. Ekipa Dongfeng pluje na drugem mestu. Za ekipo Brunel zaostajajo zgolj 12 nmi.

Charlec Caudrelier, skiper ekipe Dongfeng je zapisal: "Razpoloženje ne krovu je zelo dobro. V tej etapi imamo vsi občutek, da dlje kot jadramo, bolj smo prepričani, da smo lahko dobri. Seveda narašča tudi napetost. Stave so visoke in napak si ne smemo privoščiti."

Ekipa MAPFRE pluje na petem mestu. Imajo težave z hidravlično kobilico in energijo.

Xabi Fernandez je zapisal: "Imamo dva problema. En problem je kobilica, za katero ne vemo točno v katerem položaju je, drugi problem pa je, da je njeno premikanje počasnejše kot takrat, ko je prižgan motor. Ko se ekipa trudi da pluje optimalno, je potrebno poznati natančen položaj kobilice in jo uporabljati za uravnovešenje plovila, kot to počnemo z jadri. Pri vsakem manevru mora vedno en član posadke ročno premikati kobilico, ker nam komande ne delujejo. Ta težava nas bo ovirala proti koncu etape. Če se bomo proti cilju približali drug drugemu, bomo težko konkurirali ostalim. Glede na težave, ki jih imamo z elektriko, žal ne moramo pluti s 100%."

Četrtek, 3.5.2018 ob 10.00

Na Atlantiku nič novega. Vrstni red se ni spremenil. Tudi zaostanki so ostali enaki. Zaostaja le zadnja ekipa Sun Hung Kai/Scallywag, ki je včerajšnji zaostanek nekoliko povečala. Pihajo še vedno konstantni pasati in jadralci plujejo s hitrostjo dobrih 20 vozlov. V zadnjih 24 urah so se cilju približali za 400 nmi. Plujejo proti severozahodu, proti karibskim otokom.

Z jadrnice Dongfeng, ki pluje na drugem mestu, se je pravkar javil medijski poročevalec Jérémie Lecaudey:

"Sigurno ste že slišali, da mačke vidijo ponoči. No tudi jadralci imajo svoj bionični vid. Ocean čutijo tudi ponoči. Lahko bi zaprli oči in jahali po valovih. Plujemo z največjo možno hitrostjo proti cilju v Newportu. Jadralci stalno preverjajo smer plovbe in poslušajo navigatorja, če bi slučajno sporočil, da smer ni optimalna. Menjava prostora iz zelo temnega v zelo svetlo okolje običajno ni dobra. Predvsem po nekaj urah spanja, ko se odpraviš na jutranjo potrebo. Običajno končaš zaslepljen in pred očmi so še vedno zandje sanje.

Plujemo s hitrostjo okrog 20 vozlov. Voda se prelije preko palube vsakih 15 - 20 sekund. Jadrnica postane en velik Jacuzzi. V oči nam stalno pršijo slane kapljice. Nosimo očala in upamo, da bo kdo iznašel brisalce."

Sreda, 2.5.2018 ob 10.00

In zapihali so severni pasati. Flota je že priplula do 7. severnega vzporednika, kjer pihajo močni pasati. Vetrovi dosegajo hitrosti preko 20 vozlov in plovba je hitra. Jadrnice plujejo tudi s hitrostmi do 25 vozlov. V zadnjih 24 urah so se cilju približali za več kot 450 nmi. Še vedno vodi ekipa Brunel. Na drugo mesto se je povzpela ekipa Dongfeng in prehitela Turn The Tide On Plastic. Ostale ekipe plujejo ne istih mestih kot včeraj, le razlike so se nekoliko povečale. Najslabše pluje ekipa Scallywag, ki zaostaja že 200 nmi.

Zadnji se je z jadrnice Vestas oglasil Simon Fisher: "Današnje poročilo o pozicijah plovil, je hud udarec. Bilo je kot spričevalo, ki ga nočeš pokazati staršem. Ni kazalo, da smo samo nekoliko počasneje izpluli iz Doldrums-ov, temveč da močno zaostajamo za kolegi, ki plujejo na naši zavetrni strani. Kljub zaostanku je razpoloženje na krovu dobro. Zavedamo se da lahko nadoknadimo izgubljene milje, če bomo pluli pametno. Ker plujemo nekoliko bolj vzhodno, bomo poizkušali izkoristiti priložnost in se približati ekipam v ospredju.

Trenutno jadramo zelo hitro. Nosijo nas močni pasati, ki dosegajo hitrosti okrog 20 vozlov. Naslednje dni bo jadranje izjemno zabavno. Najbolj zadovoljni pa bomo, če nam bo uspelo zmanjšati zaostanek za vodilnimi."

Volvo Ocean Race

Torek, 1.5.2018 ob 10.00

Doldrums-ov je konec. Jadralci so že 3 stopinje severno in so že zapluli v področje severnih pasatov. Pihajo s hitrostmi 20 vozlov iz smeri severovzhoda in omogočajo plovbo s hitrostmi okoli 20 vozlov. V šibkejših vetrovi se je najbolje znašla ekipa Brunel. Z včerajšnjega 4. mesta so se zavihteli v vodstvo in si pred drugouvrščeno ekipo Turn The Tide On Plastic, ki je vodila večino etape, že prijadrali 10 nmi prednosti. Le miljo več zaostaja ekipa Dongfeng, medtem, ko ima ekipa Vestas na četrtem že 35 nmi zaostanka. V šibkejših vetrovih Doldrums-ov še vedno pluje ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. Njihov zaostanek znaša že 142 nmi. Verjetno se bo še povečal, saj plujejo le s hitrostjo 13 vozlov.

S trenutno vodilne jadrnice Brunel se je javil medijski poročevalec Sam Greenfield: "Uradno je. Plujemo v severnih pasatih. Voda se preliva preko krova in plujemo s hitrostjo med 15-20 vozli v vetru ki piha s hitrostjo 15-17 vozlov. Čas je da se privadimo na življenje pod kotom. Sedaj, ko smo stopili na tekoči trak proti severu, je vsa flota je za našo krmo."

Ponedeljek, 30.4.2018 ob 10.00

In Doldrums-i so tu. K sreči so prizanesljivi do jadralcev. Vetrovi pihajo s hitrostjo do 10 vozlov, kar zadostuje za plovbo s skoraj enako hitrostjo proti severozahodu. V ospredju je prišlo do spremembe. Včeraj drugouvrščena ekipa Vestas je jadrala najbolje in se zavihtela na prvo mesto. Ekipa Turn the Tide On Plastic, ki je vodila večino 8. etape, je padla na tretje mesto. Njihov zaostanek sicer znaša zgolj 3,5 nmi a se jim je že približala ekipa Brunel, ki pluje na četrtem mestu. Ekipa Dongfeng prav tako jadra zelo dobro. Trenutno so na drugem mestu in zaostajajo zgolj 1,6 nmi. Vse ekipe so zaostanke za vodilno zmanjšale. Razlog temu so šibki vetrovi v področju Doldrums.  Ekipa, ki jih bo prejadrala najbolj uspešno si bo pridobila ključno prednost v zaključnem delu etape. Ekipe se ta trenutek približujejo Ekvatorju. Do severnih pasatov jih loči dobre 2 stopinje zemljepisne širine oziroma 150 nmi.  

Trenutna situacija, 29.4.2018 ob 10.00

Dobra tretjina 8. etape je prepluta. Jadralci so ves čas pluli v relativno šibkih pasatih (Več o pasatih lahko preberete na tej povezavi). Danes so dosegli severovzhodni rt Brazilije in plujejo proti petemu južnemu vzporedniku. V naslednjih 24 urah se bodo približali ekvatorju in zapluli preko področja Doldrums. Glede na trenutno vremensko situacijo bodo ekipe poizkušale področje prečkati čim bol zahodno, kjer pihajo šibki pasati, medtem ko proti vzhodu ni vetra. Sprememb v razvrstiti danes ni bilo. Vse ekipe so svoj zaostanek za vodilno Turn The Tide On Plastic zmanjšale. Ekipa Vestas na drugem mestu se je približala na vsega 0,8 nmi. Dongfeng na tretjem zaostaja le 3,5 nmi. Z ekipo Brunel plujejo najhitreje in se hitro približujejo vodilni ekipi.

Simon Fisher, navigator na jadrnici Vestas, ki pluje na trenutno drugem mestu je v zgodnjih jutranjih urah sporočil: "Bližamo se enemu tednu na morju. Še vedno plujemo mimo brazilske obale. Brazilija je velika dežela. Imamo vsaj še en dan plovbe ob njeni obali, preden bomo lahko zapluli proti severu in prečkali področje Doldrums, nato pa zopet zapluli v severne pasate. Obrisi brazilske obale postajajo vedno ostrejši, ko se jim bomo še bolj približali, se bomo borili s termalnimi vetrovi. Trenutno plujemo 15 nmi od obale. Proti popoldnevu se bodo termalni vetrovi okrepili in upamo, de bomo nekoliko pospešili. Skupaj z morskim tokom, ki teče proti severu, upamo na dobro hitrost plovbe proti cilju."

Volvo Ocean Race

Sobota, 28.4.2018 ob 10.00

V zadnjih 24 urah je jadralcem uspelo prepluti 400 nmi proti severu. Bližajo se zahodni obali Brazilije. Do mesta Recife jih loči le še 100 nmi. Glede na to, da plujejo s hitrostjo okrog 15 vozlov, ga bodo dosegli okrog 17.00 ure po našem času. V vrsten redu se ni spremenilo nič. Še vedno vodi Turn the Tide on Plastic. Vse ekipe razen zadnje, Sun Hung Kai/Scallywag, so svoj zaostanek zmanjšale za miljo ali dve, Medtem go ga je Scallywag povečala iz včerajšnjih 50 na današnjih 75.

James Blake, medijski poročevalec z jadrnice Turn the Tide on Plastic je poslal sporočilo: "Trenutno smo v vodstvu. Ekipa Dongfeng je 8 nmi za nami. Trudijo se, da bi nam sledili. Jadra menjamo ob vsakem oblaku, ki nas prekrije. V zadnjih 24 urah smo jadra zamenjali neštetokrat. Zgodi se, da jih menjamo na 20 minut. Ekipa se ne uspe spočiti. Kljub temu je morala na krovu zelo dobra in vsi se trudimo, da naredimo vse kar je možno za hitro plovbo. Strmeli so k temu, da smo najbolj vzhodni čoln. In kot kaže se nem to obrestuje. Do cilja je še daleč a kljub temu mislim, da bo imela ta mlada ekipa možnosti, da se bori za stopničke v tej etapi."

Petek, 27.4.2018 ob 10.00

Nekoliko močnejši vzhodniki so povečali razlike med jadrnicami. Ekipa Turn The Tide on Plastic je včeraj izvedla nekaj odličnih potez in se zavihtela na vodilno pozicijo. Pred ekipo Vestas, ki je vodila včeraj, ima trenutno že 12 nmi prednosti. Dongfeng na tretjem zaostaja 21, Brunel na četrtem pa 29 nmi. Najslabše plujeta MAPFRE in Scallywag. Obe zaostajata že preko 40 nmi.

Včeraj zvečer so imeli jadralci možnost videti optični pojav "zeleni blisk". Opazovali so ga na jadrnici Vestas med plovbo mimo vzhodne Brazilske obale.  Zeleni blisk je pojav, ki se zgodi tik po sončnem zahodu in traja le sekundo. Ne zgodi se vedno. Pogoji morajo biti primerni. Številni jadralci so pojav videli že večkrat, številni pa ne verjamejo, da je to sploh možno.

Jadralci ekipe Vestas so opazovanje pojava posneli včeraj zvečer.

Četrtek, 26.4.2018 ob 10.00

Jadralci počasi zapuščajo področje sistema visokega zračnega pritiska imenovanega St. Helena High. Plujejo proti severu in so že uspeli obpluti področje naftnih polj ob vzhodni brazilski obali, kjer je bila plovbe prepovedana. V zadnjih 24 urah, so se cilju uspeli približati zgolj za 160 nmi. Hitrejšo plovbo jim je onemogočal sistem visokega zračnega pritiska, kjer so vladali šibki vetrovi. Trenutno plujejo v vzhodnih vetrovih, ki pihajo s hitrostmi okrog 15 vozlov. To zadostuje za plovbo s hitrostmi okrog 12-13 vozlov. Ker plujejo v smeri cilja, je to tudi hitrost približevanja cilju. Trenutno je v vodstvu ekipa Vestas. Priborila si je majhno prednost pred ekipami Turn the Tide on Plastic, Mapfre in Dongfeng, ki zaostajajo 4 nmi. Ekipe AkzoNobel, Brunel in Scallywag zaostajajo nekoliko več. Scallywag na trenutno zadnjem mestu zaostaja 15 nmi. Glede na to, da jih do cilja loči še 4400 nmi, prav nič še ni odločenega.

Sreda, 25.4.2018 ob 10.00

Šipki vetrovi ne dovoljujejo hitrega napredovanja proti cilju. Flota se je ponoči cilju približala zgolj 150 nmi. Premešale so se pozicije in razdalje med ekipami so nekoliko večje. Na vrh razpredelnice sta se zavihteli ekipi Turn the Tide On Plastic in Vestas. Nočno plovbo sta najdlje časa nadaljevali proti vzhodu, medtem, ko so se ostale ekipe odločile za plovbo proti severi. Zgodaj zjutraj po našem času so pripluli do naftnega polja Campos, kjer je za ekipe plovba prepovedana. Ker še vedno pihajo šibki severovzhodniki, so morali smer plovbe spremeniti proti jugovzhodu, zaradi česar se oddaljujejo od cilja. Vremenska napoved za nadaljnjih 24 ur je podobna današnji. Lepo vreme, šibki vzhodniki in posledično počasno napredovanje proti cilju.

Pred dvema urama, je Xabi Fernandez z jadrnice MAPFRE poslal sporočilo: »Dva dni plovbe je za nami. Ne vem kolikokrat sem že povedal, da se zgodovina ponavlja. Po dobrem štartu pred mestom Itajai, smo pričeli s plovbo v veter. Iščemo vsako malenkost, ki bi povečala hitrost plovbe. Preverjamo AIS, preverjamo z daljnogledom, uporabljamo kompas in iščemo možnosti za hitrejšo plovbo. Že sedaj vidim, da bo etapa težka. Veliko bo stresa in sprejeti bomo morali številne odločitve. Po 48 plovbe smo že videli spremembe na vodilnih pozicijah. Večino časa smo bili v ospredju. Včeraj nas je prekril oblak in ekipi Vestas in Turn the Tide On Plastic sta uspeli iz situacije iztržiti največ in se zavihteti na vrh. Drugače pa imamo zelo lepo vreme in solidne jadralske pogoje. Je suho, toplo a ne vroče, nebo je modro in ne smemo se pritoževati.«

Volvo Ocean Race

Torek, 24.4.2018 ob 12.00

Jadralci so se oddaljili od obal Brazilije in zapluli globoko v južni Atlantik. Še vedno plujejo v severovzhodnikih, ki ne presegajo hitrosti 15 vozlov. Ker morajo pluti v veter, njihove hitrosti plovbe le redko presežejo 11 vozlov. V zadnjih 24 urah so se cilju približali zgolj za 200 nmi. Pozicije jadrnic so se nekoliko zamenjale in razdalje med njimi se povečuje. Ekipa Scallywag, ki ima novo grafično podobo jadrnice v spomin izgubljenemu članu posadke Johnu Fisher-ju, je včeraj plula na prvem mestu. Danes so padli na zadnje mesto in imajo 9 nmi zaostanka za trenutno vodilno ekipo Dongfeng. Na vrh se je zavihtel še drugi rdeči čoln, španski MAPFRE, ki za vodilno ekipo zaostaja le 2,2 nmi.

"Ponoči smo bili zelo zaposleni. Okrog nas so plula številna raziskovalna plovila, ki v tem področju iščejo nafto. Poleg njih pa nam je plovbo oteževal tudi ostali pomorski promet, ki ga tu ne manjka. Vse jadrnice so že vedno zelo blizu druga drugi. Še vedno smo v vidnem kontaktu. in vsi prečimo praktično istočasno. Zopet plujemo proti vzhodu. Ponoči smo pluli proti severu. Veter je še vedno šibak in nekoliko spreminja smer. Plujemo direktno v veter. Morje je še sorazmerno malo vzvalovano. Na nebu je stalno več oblakov. Bolj kot se bomo bližali obali, več jih bomo srečali.", je sporočila Dee Caffari  z jadrnice Turn The Tide On Plastic.

Volvo Ocean Race

Ponedeljek, 23.4.2018 ob 10.00

Španska ekipa MAPFRE je floto jadrnic popeljala iz Brazilskega mesta Itajaji proti Newportu na otoku Rhode v ZDA.

Včeraj smo bili priča enakemu pričetku etape, kot smo ga bili vajeni že večkrat. Rdeča čolna, najprej ekipa MAPFRE in za njo ekipa Dongfeng za najhitreje zapustila brazilsko mesto Itajai in zaplula proti vzhodu, v južni Atlantik. Takoj za njima sta bili tudi ekipi Brunel in Turn the Tide on Plastic. Ekipa AkzoNobel je zadnjo oznako pred mestom obplula kot peta, ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in Vestas pa sta si nabrali že 3 minute zaostanka.

Sedem ekip čaka 5700 dolga plova preko Atlantika, Najprej bodo pluli proti severovzhodu, mimo obal Brazilije, nato pa se bodo obrnili proti severozahodu, proti severu ZDA, kjer jih v mestu Newport na otoku Rhode čaka ciljna črta.

Po 14 urah plovbe ekipe plujejo v zmernih severovzhodnikih, ki omogočajo plovbo s hitrostjo 10-12 vozlov. Razvrstitev se je nekoliko spremenila. Trenutno je najbližje cilju ekipa Scallywag, medtem, ko je ekipa MAPFRE, ki je začela najhitreje, zdrsnila na predzadnje mesto. Med vodilno in zadnjo ekipo Akzonobel je le 1,7 nmi razlike.

Posnetek pričetka 8. etape pred mestom Itajai

Foto:  Ainhoa Sanchez, James Blake (Volvo Ocean Race)

Ponedeljek 23 Apr 2018

Volvo ocean Race, Itajai, Mapfre

Španska ekipa MAPFRE je zmagala na priobalni regati pred brazilskim mestom Itajai. Bila je oster boj z ekipo Akzonobel, ki se je na koncu uvrstila na drugo mesto.

Regato pred mestom Itajai je spremljala  števila množica gledalcev na kopnem in morju. V 10 vozlih vetra, si je vodilno pozicijo priborila ekipa MAPFRE že v prvi plovbi z vetrom. Skiper Xabi Fernandez in njegova posadka so povečali svojo prednost v razvrstitvi priobalnih regat. Ekipa Dongfeng, ki je v skupnem seštevku na drugem mestu, se je včeraj uvrstila na odlično tretje mesto.

"To je bila zelo dobra regata za našo ekipo. Že od začetka smo jadrali dobro. Ključni trenutek na regati je bila prva plovbe z vetrom, ko smo uspeli prehiteti ekipo Akzonobel. V nadaljevanju smo svojo prednost samo še povečevali. Zelo sem vesel, da smo tudi na vodilni poziciji v skupnem seštevku. Zavedamo se, da so razlike zelo majhne. Pred ekipo Dongfeng smo imeli le eno točko prednosti. Današnja zmaga bo zelo pomembna na koncu regate in celotna ekipa je zelo zadovoljna.", je po regati povedal skiper ekipe MAPFRE, Xabi Fernandez.

Ekipa AkzoNobel, ki je včeraj končala na drugem mestu, si je v skupni uvrstitvi priobalnih regat utrdila tretje mesto v skupnem seštevku.

Ekipa Scallywag je tokratno regato izpustila. Njihovo plovilo je še vedno na kopnem. Pospešeno se pripravljajo za pričetek 8. etape, ki se bi pričela jutri. Če jim bo uspelo, bo jutri izpred mesta Itajai izplulo vseh sedem jadrnic, Čaka jih 5700 nmi plovbe preko južnega Atlantika, preko področja Doldrums, v severni Atlantik. Cilj bo v mestu Newport na severovzhodu ZDA. Regato bomo v celoti spremljali na naši spletni strani.

Utrinki z regate v 2 minutah

Trenutna razvrstitev po sedmih priobalnih regatah:

  Mesto Ekipa / Regata Alicante Lisbon Cape Town Hong Kong Guangzhou Auckland Itajai Skupno  
  1 MAPFRE 7 6 6 6 7 5 7 44  
  1 Dongfeng Race Team 6 5 7 7 2 7 5 39  
  3 AkzoNobel  5 3 4 5 5 6 6 33  
  4 Brunel 4 7 2 4 6 3 3 29  
  5 Vestas 11th Hour Racing 5 3 3 0 0 4 2 18  
  6 Team Sun Hung Kai/Scallywag 3 2 1 3 4 2 0 15  
  7 Turn the Tide on Plastic 1 1 3 2 3 1 4 15  

 

Sobota 21 Apr 2018

Volvo ocean Race, Cape Horn

Rt Horn je ikonična točka za vse velike morjeplovce. Rt je najjužnejša točka otoka istoimenskega otoka in je eden izmed otokov otočne skupine Wollaston. Najbližji naseljen kraj je Puerto Williams, ki je dobrih 60 nmi severneje. Majhen kraj s pristaniščem je najjužnejši kraj na svetu: Leži na zemljepisni širini 54°56 stopinje južno. Dostopen je le s plovilom ali letalom. Ima nekaj 100 hiš, majhno marino in seveda tisto najbolj pomembno za vse morjeplovce, ki zaplujejo v ta del sveta, mornariško bazo, ki skrbi za svetilnike v najjužnejšem delu sveta, njihove posadke ter reševanje na morju.

Ekipa novinarjev in fotografov regate Volvo Ocean race je v kraj priletela 23.3.2018, ko se je rtu bližala vodilna ekipa 7. etape regate, ekipa Brunel. Čilska mornarica jim je omogočila snemanje plovbe ekip mimo rta z njihove ladje OBB Fuentealba in helikopterja.

Novinarska ekipa se je najprej vkrcala na ladjo. Najprej so odpluli do otoka Diego Ramirez, ki leži globoko v južnem oceanu, približno 90 nmi jugozahodno od otoka Horn. Na otoku je svetilnik s posadko, kateri so dostavili zalogo hrane za pet do šest mesecev. Na otoku so se srečali s svetilničarjem, ki je opisal življenje na tem samotnem otoku: "Življenje na otoku je težko. Sem daleč od družine. Izkušnja pa je enkratna, sploh če pomislim na katerem delu sveta sem. Največji problem je, kadar človek tu zboli. Pomoč je možna zgolj s helikopterjem. Vremenski pogoji včasih onemogočajo let proti otoku in pristanek."

Volvo ocean Race, Cape Horn

Sreda 18 Apr 2018

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jad...
Sreda 18 Apr 2018

Hanse 588 je nova jadrnica iz nemške ladjedelnice. Je evolucija modela 545, ki je v predhodnih letih požel izjemno dober uspeh na trgu. V jadrnico so vgradili številne novosti. Na dolžini manj kot 60 čevljev ponuja udobje primerljivo z velikim...
Ponedeljek 16 Apr 2018

Sandra Lipovec dvajseta na mladinskem evropskem prvenstvu v razredu laser radial

Na Balatonu, največjem jezeru v srednji Evropi, se je v soboto zaključilo mladinsko evropsko prvenstvo v razredu laser radial, na katerem sta Slovenijo zastopala Sandra Lipovec (JK Pirat Portorož) in Nicolo Kravanja (JK Burja Izola). V šestih tekmovalnih dneh organizatorji niso imeli največ sreče z vremenskimi pogoji, saj so jadralci tekmovali le polovico dni, drugo polovico pa zaman čakali na veter. Kljub temu so jadralci v treh tekmovalnih dneh okusili tako šibak kot tudi zmeren do močen veter.

Sandra Lipovec je na koncu v ženski konkurenci zasedla 20. mesto, a bi bila gotovo uvrščena veliko višje, če ne bi imela zadnji tekmovalni dan tehnične težave z opremo. Nicolo Kravanja je prvenstvo končal na 75. mestu.

Končano evropsko prvenstvo razreda laser 4.7

Tretje največje grško mesto Patras je bilo letos prizorišče evropskega prvenstva v razredu laser 4.7, ki so se ga udeležili tudi štirje slovenski predstavniki. Prvenstvo se je začelo v ponedeljek in končalo v soboto, od tega pa so jadralci dva dni zaman čakali na ugodne vremenske pogoje. Enkrat je bilo vetra premalo, drugič pa preveč. Tudi sicer so imeli jadralci raznovrstne vremenske pogoje, od močnega do precej šibkega vetra.

Od Slovencev se je najbolje odrezal Luka Zabukovec (JK Jadro), ki je zasedel 28. mesto. Gašper Strahovnik (JK Burja Izola) je bil 57., Klemen Petrović (JK Jadro) 93. in Nejc Valenčič (JK Burja Izola) 100.

Vir: JZS.si; Foto: Radial Youth Euro - Gabor Cserta

Nedelja 15 Apr 2018