Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Sailing Point Velikonočna regata

Jadralni klub Pirat iz Portoroža bo letos že 26. leto zapored, med velikonočnimi prazniki, za mlade jadralce organiziral nepozabno Sailing Point Velikonočno regato. Upamo, da se bo te dni Portorož odel v pomladno sonce in najmlajše jadralce pričakal med petkom, 30. marca, in nedeljo, 1. aprila 2018.

Sailing Point Velikonočna regata

Sailing Point Velikonočna regata predstavlja izbirno regato za izbor reprezentance za več držav, tudi za Slovenijo, zato je dogajanje na morju vedno napeto in zanimivo.

Tudi letos se bodo regate udeležili nekateri najboljši evropski mladi jadralci. Prijavljeni so že optimisti iz:

- Slovenije,
- Italije,
- Nemčije,
- Avstrije,
- Hrvaške,
- Srbije,
- Madžarske,
- Slovaške,
- Latvije,
- Malte,
- Azerbajdžana in
- Turčije.

Organizatorji so lansko leto zabeležili rekordno število prisotnih.

Po regatnem planu je predpisanih devet plovov. Ob uresničenih vsaj štirih, bo veljal tudi odbitek najslabšega rezultata.

Tudi tokrat bo za organizacijo regate ter za nemoten potek prireditve na kopnem in morju skrbelo vsaj 50 članov Pirata in študentov Fakultete za Turistične vede. Mladim jadralcem bodo zagotovljeni tudi najvišji varnostni standardi.

Jadralni klub Pirat bo mladim jadralcem za popestritev regatnih dni tudi letos po vrnitvi na obalo pripravil zanimive spremljajoče dejavnosti, med katerimi bo tudi že tradicionalno in med najmlajšimi tudi najtežje pričakovano sobotno nagradno žrebanje. Tudi letos bo glavna nagrada jadrnica optimist, na mlade jadralce pa čaka še cela vrsta drugih dragocenih nagrad, ki bodo izžrebane zadnji dan, po razglasitvi rezultatov.

V tednu pred regato se bo odvijal trening kamp, na katerem se zberejo številni mladi jadralci, ki pridno trenirajo in se privajajo na razmere v Piranskem zalivu.

Sailing Point Velikonočna regata se uveljavlja kot najpomembnejši jadralski dogodek na slovenski obali in šteje med najbolj obiskane regate v Evropi. Fotografije in sporočila za javnost bodo na voljo na spletni strani kluba (http://www.klub-pirat.si/) in na Facebook strani kluba (Jadralni klub Pirat Portorož).

Foto in tekst: JK Pirat Portorož

Petek 23 Mar 2018

Marina Punat Krk

Počitnice na ladijskem apartmaju

Od nekdaj ste želeli preizkusiti, kakšne bi bile počitnice v marini, pa niste bili prepričani, da je dopust na plovilu izbor po vaši meri? 

Hotel Kanajt Punat

V ponudbi za novo sezono vam ponujamo bivanje na odlično opremljenem plavajočem trimaranu, ki je varno privezan ob pomol v marini in priključen na naše vodovodno in električno omrežje. Plavajoči apartma ponuja popolno udobje klasične apartmajske nastanitve, z dodano posebnostjo, ki jo sicer lahko doživimo le ob bivanju na plovilu. Stanovanjski prostor je velik 32 m² in je primeren za nastanitev 4–5 odraslih oseb, ali pa za družine s štirimi odraslimi osebami in dvema otrokoma. Na razpolago je dobro opremljena kuhinja z jedilnico, dnevni prostor z raztegljivim kavčem, kopalnica in dve sobi. Na krovu pa se nahaja velika terasa, ki vabi, da se na njej naužijemo sonca in blagodejnega morskega zraka. Za raziskovanje bližnjih plaž vam je na razpolago manjši napihljiv čoln z zunanjim motorjem. Prav tako je gostom ponujen tudi bazen in wellness hotela Kanajt, ki je od marine oddaljen le nekaj sto metrov.

Dnevi savnanja v hotelu Kanajt

Po dolgi zimi tudi samemu sebi privoščite nekaj časa. Pobegnite iz vsakdana, odpočijte si in se napolnite z energijo. Očistite svoje telo v novem spa in wellnesu hotela Kanajt. Poleg štirih vrst savne: finska, bio aromatična, infrardeča in turška kopel, so za sprostitev ponujeni tudi veliki jacuzzi, soba za sproščanje z ogrevanimi klopmi, na razpolago so udobni notranji in zunanji ležalniki.

Rezervacije sprejemamo direktno v hotelu in preko telefona: + 385 (0)51 654 340.

Marina Punat KrkDnevi šurlic in špargljev v restavraciji Marina med 3. – 29. 4.

Prvi topli pomladanski dnevi nas po dolgi deževni dobi spomnijo na značilen vonj in okus po mladih divjih špargljih. Rahlo grenki se odlično skladajo z različnimi omakami in mesnimi jedmi, medtem ko klasična otoška jed ostaja neizogibna fritaja s šparglji in pršutom. V ponudbi ostajajo tudi: bogata špargljeva kremna juha, šurlice s šparglji in trdim ovčjim sirom, šurlice s šparglji in kozicami, rib-eye steak tagliata s šparglji in praženim krompirjem, ribji file s kozicami in šparglji in kuhanim krompirjem. Za desert pa vam ponujamo sladke šurlice s kokosom in belo čokolado.

Obiščite restavracijo Marina v mesecu aprilu, ko bomo za vas pripravljali jedi s šurlicami in šparglji po promocijskih cenah.

Delovni čas restavracije je od 8.00 do 23.00.

Četrtek 22 Mar 2018

Poleg merjenja hitrosti vetra z napravami, pa poznamo tudi opisno ocenjevanje vetra, ki ga določamo na podlagi učinkov, ki jih povzroča. Opisano ocenjevanje imenujemo Beauforjeva lestvica, hitrost vetra pa izražamo v boforih.

Bf -bofori hitrost vetra v m/s* višina valov (m) Opis (SLO) Opis (CRO)
0 0 - 0,2 m/s 0,00 m tišina - tiho tišina
1 0,2 - 1,5 m/s do 0,20 m lahen vetrič lak povjetarac
2 1,6 - 3,3 m/s do 0,50 m vetrič povjetarac
3 3,4 - 5,4 m/s do 1,00 m slab veter slab vjetar
4 5,5 - 7,9 m/s do 1,50 m zmeren veter umjeren vjetar
5 8 - 10,7 m/s do 3,00 m zmerno močan veter umjereno jak vjetar
6 10,8 - 13,8 m/s do 4,00 m močan veter jak vjetar
7 13,9 - 17,1 m/s do 5,50 m zelo močan veter vrlo jak vjetar
8 17,2 - 20,7 m/s do 7,50 m viharni veter olujni vjetar
9 20,8 - 24,4 m/s do 10,0 m vihar oluja
10 24,5 - 28,4 m/s do 12,5 m močan vihar žestoka oluja
11 28,5 - 32,6 m/s do 14,0 m orkanski veter orkanska oluja
12 32,7 - 39,6 m/s do 15,0 m orkan orkan
13 -17 39,7 - 61,2 m/s nad 15, m ** **

* Beaufortova lestvica je opisna. Hitrosti vetra in višine valov so približne. 

** Za vetrove, ki dosegajo hitrosti preko 40 m/s - oziroma 13-17 boforov ni poimenovanj v slovenskem ali hrvaškem jeziku

Četrtek 22 Mar 2018

Havarija, sailboat rescue, nesreča jadrnica

Tričlanska posadka na jadrnica »Janibela« je plula v Splitskem kanalu z otoka Šolta proti mestu Split. Ob 20.00 uri jim je odpovedal pogonski motor in izgubili so manevrirne sposobnosti. Ob 20.20 je krmar poklical na pomoč, ker niso bili v stanju razviti jader. Na področju je namreč pihal močan jugo s hitrostjo preko 50 vozlov in morje je bilo močno razburkano. Luška kapitanija Split je izplula na lokacijo jadrnice. Dosegli so jih ob 22.15 uri. Jadrnico so uspeli privezati in jo privleči v luko Split. Nihče izmed članov posadke ni bil poškodovan.

Dan prej je morala Luška kapitanija Split reševati jadrnico »Caitlin of Lorne«, ki pluje pod zastavo Združenega kraljestva. Jadralci so pluli iz luke Milna na otoku Brač proti otoku Krf v Grčiji. Na 14,5 m dolgi jadrnici je okrog 18.00 ure odpovedal motor. Na lokacijo so napotili plovilo komercialne reševalne službe, ker so bili pogoji za plovbo dobri. Reševalno plovilo jih je našlo 8 nmi jugozahodno od luke Split. Jadrnico so privezali in odvlekli v marino Split na popravilo. Prispeli so ob 21.34 uri. Noben izmed članov posadke ni bil poškodovan.

Vir: MPPI; Foto RNLI (slika je simbolična)

Četrtek 22 Mar 2018

Čolni narejeni v ladjedelnici Ranieri, prihajajo s skrajnega juga Italije, iz mesteca Soverato, ki leži v pokrajini Catanzaro. Tisti, ki so kdaj pluli okoli italijanskega škornja, vedo, da je tam morej odprto do Grčije na vzhodu in libijske oba...
Sreda 21 Mar 2018

optimist laser 4.7

V Kopru je od petka, 16. marca, do nedelje, 18. marca, potekala kriterijska regata za razreda optimist in laser 4.7. Organizatorjem je v treh dneh uspelo izpeljati osem plovov za razred optimist in devet plovov za razred laser 4.7.

Prvi dan je pretežno pihal nekonstantni jugozahodni veter, ki je regatnemu odboru povzročal obilo preglavic. Tako so v celem dnevu uspeli zaključiti le po dva plova za razred laser 4.7 in rdečo skupino optimistov, modra skupina pa je uspela dokončati le en plov.

V soboto se je že delno ohladilo, zapihal pa je zmernih vzhodnik. Optimisti modre skupine so nadoknadili zaostanek prvega dne. Obe skupini optimistov sta odjadrali tudi p  redvidene tri plove, laseristi pa so uspeli dokončati štiri plove.

Nedelja je minila v znamenju burje, ki je pihala z močjo več kot 15 vozlov, prav tako pa se je precej ohladilo. Zaradi konstantnega vetra je tekmovanje potekalo hitro, tako da so se jadralci v koprsko marino vrnili že do dveh popoldan.

Med več kot 100 optimisti iz osmih držav sta prvo in drugo mesto v skupnih rezultatih z enakim številom točk zasedla Luka Zabukovec – prvi in Alja Petrič – druga, oba iz JK Jadro Koper, tretji skupno pa je bil Avstrijec Florian Kroemer, KYCK. Med dečki je torej zmagal Luka Zabukovec, drugi je bil Florian Kroemer, tertji pa Martin Fras, JK Izola, ki je bil sicer skupno četrti, medtem ko je med deklicami zmagala Alja Petrič, druga je bila Caterina Sedmak, JK Izola in tretja Yelyzaveta Levandovska, JK Pirat, ki sta v skupnih rezultatih osvojili 17. in 18. mesto.

V razredu laser 4.7 se je pomerilo 12 jadealcev iz Slovenije, Italije in Avstrije. Zmagal je Janez Zabukovec, JK Jadro Koper, drugi je bil Italijan Filippo Costa, SVBG, tretji pa Klemen Petrović, JK Jadro Koper. Med dekleti se je najbolje odrezala Maja Žibert, JK Ljubljana (skupno na 7. mestu), druga je bila Anastasia Golik, SAF iz Avstrije (skupno na 9.mestu) in tretja Gaja Kolarič, JK Ljubljana (skupno na 10. mestu)

Tekst in foto: JK Jadro Koper

Torek 20 Mar 2018

Lumba Match race Team - Dejan Presen

Na drugi regati letošnje evropske turneje jadralnega dvobojevanja – European Match Race Tour, ki je potekala ta konec tedna v črnogorskem zalivu Boka Kotorska, je zmagovalna ekipa prve regate Lumba Match Race Team s skiperjem Dejanom Presenom na čelu po tem, ko je prvi dan vodila, na koncu osvojila drugo mesto.

Dvobojevanje se nadaljuje najprej v Avstriji aprila, nato na Švedskem in Danskem maja ter junija na Poljskem preden se konec poletja zopet vrne v južne vode.

Program regat v  European Match Race Tour 2018

  • Regata 1 – 16-18 februar 2018 – Šibenik, CRO
  • Regata 2 – 16 – 18 marec 2018 – Tivat, MNE
  • Regata 3 – 6-8 april 2018 – Podersdorf, AUT
  • Regata 4 – 5-6 maj 2018 – Gothenburg, SWE
  • Regata 5 – 26-27 maj 2018 – Copenhagen, DEN
  • Regata 6 – 22-24 junij 2018 – Swinojuscie, POL
  • Regata 7 – 31 avgust-2 Sept 2018 – Ravenna, ITA
  • Veliki Finale 2018 – 13-16 september 2018, Tivat, Porto Montenegro, MNE

Foto: Dalibor Sevaljevic

Torek 20 Mar 2018

Jeanneau Sun Odyssey 490, jp storitve

Nova serija jadrnic Sun Odyssey iz ladjedelnice Jeanneau žanje uspehe po celem svetu. Model 440 je bil na salonu plovil Boot izbran za plovilo leta 2018, nekoliko večja sestra, model 490 pa je postala Slovensko plovilo leta 2018.

Jadrnico smo si ogledali na salonu plovil v Cannesu. Že ob prvem stiku z jadrnico so nas presenetile nekatere nove rešitve, ki jih do sedaj še nismo videli. Oblikovala sta jo Philippe Briand in Jean-Marc Piaton. Njuna naloga je bila jasna. Izdelati plovilo na katerem bo življenje enostavno in udobno. Ko se sprehodimo po plovilu, vidimo, da sta nalogo opravila več kot odlično.

Prva novost, ki jo moramo omeniti, so bočni prehodi s krme na premec plovila. Vse od krmila pa do sidrnega vitla se lahko sprehodimo, ne da bi morali prestopiti eno stopnico. Na krmi je prehod na isti višini kot celotna krma, nato pa se proti premcu počasi dviguje. Druga rešitev, ki nam bo polepšala užitke na sidru so zložljive bočne stranice. Med plovbo služijo kot naslon jadralcem, ki sedijo v krmi, na sidru, pa jih lahko enostavno razpremo in naredimo dve veliki sončni ploščadi. Vsi tisti, ko so do sedaj neuspešno iskali udoben in raven prostor za sončenje na jadrnici bodo končno prišli na svoj račun.

Poleg novosti na krovu je nekaj zanimivih rešitev tudi pod krovom. Jadrnica je na voljo v različnih izvedba. Izbiramo lahko med dvo, tro, štiri ali celo pet kabinsko različico z dodatno kabino za skiperja. Tako so lahko na voljo tudi 2, 3 ali 4 kopalnice. Najbolj zanimivo rešitev ponujata različici z dvema ali tremi kabinami. V teh primerih je lastniška kabina v premcu plovila in ima veliko zakonsko posteljo s prehodom na obeh straneh. Vhod v kabino je pomaknjen nekoliko na levo stran. V levem delu je toaletni prostor z umivalnikom, v desnem pa je elegantno skrita ogromna tuš kabina z lastnim umivalnikom. Ta del kopalnice od spalnice ni ločen z vrati. Vrata ima le tuš kabina, medtem, ko je celotna kopalnica del lastniške kabine. Elegantna a enostavna rešitev.

Jadrnica ima vgrajen motor Yanmar z močjo 59 kW (80 KM). Za gorivo je na voljo 240 litrski rezervoar za vodo pa ker 640 l.

Več o plovilih Jeanneau pri uradnem zastopniku za plovila Jeanneau v Sloveniji: Just Perfect Y. C., Celovška 130, 1000 Ljubljana, web: www.jeanneau-sailboats.si, FB: Just Perfect Y. C., tel.: +386 51 604 395

Ponedeljek 19 Mar 2018

Buzzi 38 Stab Corsa Mercury Diesel 6.7l 550hp

Mercury je predstavil nov dieselski vgradni motor z močmi med 370 in 550 KM. Šest cilindrski motor ima po štiri ventile na valj in skupno prostornino 6700 cm3. Za vbrizg goriva skrbi skupni vod, za dotok zraka pa turbina s fiksno geometrijo.

Mercury Diesel 6.7l 550hp

Novi motor ima zelo dobro razmerje teže in moči, ki znaša 1,31 kg/KM, razmerje moči na prostornino znaša 82 KM na 1 l prostornine. Največji navor znaša 1580 Nm, ki ga motor doseže že pri 1900 obratih, lahko pa se zavrti vse do 3200 obratov v minuti.

Motor je združljiv s številnimi Mercury-evimi dodatki. Možno ga je upravljati s sistemom »Joystick Piloting« za vgrajene motorje in »pod« pogone.

Test motorja je potekal na športnem čolnu Buzzi 38 Stab Corsa. V dolžino meri 40 čevljev. Za stabilizacijo plovila pri ostrem zavijanju in v visokih valovih ima v zadnjem delu nameščena dva tubusa. Če spustimo oba, širina čolna znaša zgolj 2,33 m in ga lahko prevažamo po cest kar na prikolici. Testni čoln je opremljen s sistemom za avtomatsko trimanje plovila in ZF površinskim pogonom. Seveda sta za pogon skrbela dva motorja Mercury Diesel 6,7 s 550 KM.

Plovilo s skupno močjo motorjev 1100 KM zelo hitro izglisira. Takoj ko se trup dvigne na vodno površino, moramo odvzeti plin, sicer bi lahko kar poleteli. Pri hitrosti 27 vozlov plovilo potroši zgolj 54 l dieselskega goriva. Če porabo preračunamo, plovilo porabi zgolj 2 l goriva na prepluto miljo. Flapi so bili še vedno nekoliko spuščeni in čuti se upor vode. Pri nekoliko višjih obratih, doseže hitrost 30 vozlov in flapi niso več potrebni. Pri 1950 obratih v minuti, motorja dosežeta največji navor. Hitrost plovbe se poveča na 36 vozlov poraba pa naraste na  75 l/h oziroma na prepluto miljo le 2,08 l. Pri hitrosti 45 vozlov se motorji vrtijo z 2200 obrati na minuto. Poraba naraste na 90 l/h a na prepluto miljo ostaja 2 l. Ko ročico plina potisnemo do konca, plovilo postane lahko in dobesedno drvi po vodni gladini. Pri 3100 obratih doseže hitrost 70 vozlov. Poraba naraste na 218 l na uro oziroma na 3,11 na prepluto miljo. Za takšno hitrost plovbe na vodi je pravzaprav poraba goriva izjemno majhna. Da so motorji izjemno ekonomični, se je pokazalo tudi na 17 m dolgi in 25 ton težki barki, ki je pri hitrosti plovbe s tem motorjem porabila zgolj 7 l goriva na uro pri plovbi s hitrostjo 7 vozlov.

Poraba goriva na testu

Hitrost (vozli) Poraba (l/h) Poraba (l/nmi)
27 74 2,00
36 75 2,08
45 90 2,00
70 218 3,11

Videoposnetek testa

Vir: The Boat Show

Ponedeljek 19 Mar 2018

Hinckley Dasher

Hinckley Dasher je 28 čevljev (8,5m) dolgo luksuzno plovilo, ki ga poganja zgolj elektrika.

Dual Imbord electric engine
 Dva vgrajena električna motorja z 80 KM

Stilsko oblikovan, minimalističnih linij a z ogromno najnovejše tehnologije, je čoln, ki pritegne že na prvi pogled. Oblikoval ga je navtični oblikovalec Michael Peters. Pri svojem delu si je pomagal s tehnologijo 3D tiskanja, kar mu je omogočilo oblikovati čoln katerega teža znaša zgolj 2,9 tone. Z električnim pogonom lahko doseže največjo hitrost plovbe 23 vozlov. Pri potovalni hitrosti 20 vozlov pa lahko z enim polnjenjem baterij prepluje kar 40 navtičnih milj, kar je praktično dvakrat več od dosedanjih rešitev.

Dasher ima trup z globoko V obliko dna. Električni motor ima 80 KM, dve li-ion bateriji pa imata kapaciteto 40 kWh. Sta enaki, kot so vgrajene v avtomobil BMW i3. Proizvajalec zagotavlja devet letno dobo delovanja in 9.000 ciklov polnjenja. Baterijo so vodoodporne. Celice so oblikovane v prizme, kar zagotavlja dobro hlajenje in enakomerno razporejanje toplote. So majhne in dobro prenašajo udarce in vibracije.

Električni priklop na obalo je 30 A, če uporabimo dva, potem lahko polnilec bateriji polni s tokom 50 A. Prazne baterije se tako napolnijo v samo štirih urah, kar je nekoliko hitreje, kot se napolni Tesla.

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 8,65 m
  • Širina: 2,65 M
  • Ugrez: 35 cm
  • Teža: 2950 kg
  • Potovalna hitrost: 8 vozlov
  • Hitra potovalna hitrost: 15 – 23 vozla
  • Doseg pri potovalni hitrosti: 40 nmi
  • Doseg pri hitri potovalni hitrosti: 18-22 nmi

Ponedeljek 19 Mar 2018