Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Vestas dissmasted - volvo ocean race

Ekipa Vestas je preplula več kot 6000 nmi južnega Pacifika oziroma Južnega oceana, obplula rt Horn in se že obrnila levo proti severvzhodu, proti Falklandskim otokom. Ko so pluli približno 100 nmi jugozahodno, je veter pihal s hitrostjo 30 vozlov, realni kot vetra pa je znašal 75°.

Za krmilom je bil navigator Simon Fisher: "Naenkrat sem zaslišal glasen pok. Jambor se je zlomil tik nad prvim križem. Vse navigacijske inštrumente je vrglo iz ohišja, radar je dobesedno eksplodiral. Vrh Jambora je padel v vodo. Od takrat skrbimo za čoln, da trup ostane nepoškodovan. Vse smo morali odrezati stran. To je edini način, da ostanemo varni. K sreči noben od članov ekipe ni bil poškodovan v nesreči."

Charlie Enright, skiper jadrnice Vestas: "Bil sem v podpalubju. Počilo je res močno. V glavi sem takoj posumil kaj se je zgodilo. V 30 vozlih vetra smo lovili ekipo Dongfeng, a le trenutek kasneje je bilo vsega konec. Vsi smo ostali mirni. Bili smo 100 nmi od Falklandskih otokov. Prižgali smo motor in se obrnili proti otokom in začeli razmišljati o naših možnostih."

"To je že tretjič, da smo ostali brez Jambora.", je povedal Tony Mutter, ki se letos že šestič udeležuje regate Volvo Ocean Race, ter nadaljeval: "Leta 2001-02 smo izgubili jambor z ekipo ABC pri točki "Nemo", kar je najdlje od obale, kot je možno. To ni bila prijetna izkušnja. Leta 2011-12 smo ostali brez jambora na jadrnici Puma že na prvi etapi regate. Pristali smo na otoku Tristan de Cunha v južnem Atlantiku. Očitno bomo tudi tokrat končali v južnem Atlantiku, na Flaklandskih otokih. Hm, ne vem kaj bi rekel."

Ekipa Vestas je varno priplula v pristanišče Stanley na otoku Vzhodni Falkland. S svojo kopensko ekipo so že pričeli z aktivnostmi, da bi jadrnico usposobili za nadaljevanje regate. Če bo vse potekalo po planu, jih lahko pričakujemo na štartu 8. etape regate, ki bo potekala iz brazilskega mesta Itajai do cilja v Newportu v ZDA.

Vtisi z jadrnice Vestas po izgubi jambora 1. del

 

Vtisi z jadrnice Vestas po izgubi jambora 2. del

Foto: Jeremie Lecaudey/Volvo Ocean Race

Ponedeljek 02 Apr 2018

Pokal Slovenije

Po dolgem tehtanju odločitev, se je vodstvo sekcije za velike jadrnice odločilo korenito poseči v tekmovalni okvir Pokala Slovenije. Po vzoru večine jadralskega sveta tako tudi v pokalu Slovenije vstopa v ospredje jadranje po hendikepu, pri čemer se ohranja jadranje v odprtih razredih.

V novi sezoni se bo v pokalu Slovenije tako tekmovalo v treh ORC razredih in treh odprtih razredih, organizatorji posameznih regat, pa imajo pravico podelitve nagrad tudi v večjem številu odprtih razredov, tako kot v preteklih letih.

Z željo, da bi v ORC razrede pritegnili čim večje število sodelujočih, bodo za slovenske jadrnice organizirane brezplačne meritve jader in jadrnic. Na voljo bodo vse meritve razen meritev oblike trupa (offset file) in stabilnosti ki za serijske jadrnice niti niso potrebne. Z dobljenimi podatki bo možno pridobiti ORC Club certifikat, ki zadošča za udeležbo na regatah v Sloveniji in na večini regat v bližini.

Brezplačne meritve bodo potekale 7. in 8. ter 21. in 22. aprila. Vsi zainteresirani se morajo predhodno najaviti slovenskemu Rating Officerju Bojanu Galetu na tel. 041 670 354 ali na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. Jadrnice, ki v zadnjih petih letih niso imele izdanega ORC certifikata so upravičene do izdaje brezplačnega.

ORC jadrnice bodo razdeljene v razrede glede na njihov GPH in sicer razred A do 599,9, razred B od 600 do 639,9 in razred C nad 640.

Odprti razredi bodo deljeni glede na dolžino preko vsega v razred A nad 12,00 m, razred B od 9,51 do 12,00 m in razred C od 5,25 do 9,50 m. Delitve na vrste regatne in potovalne jadrnice v pokalu Slovenije ne bo več. Kot že omenjeno, pa bodo organizatorji posameznih regat lahko podelili tudi večje število nagrad, kar pomeni, da bodo na posameznih regatah lahko razglašeni rezultati v razredih od 1 do 5 in maxi, posebej pa bodo lahko nagrajene tudi regatne in potovalne jadrnice, vendar je to samostojna odločitev posameznih organizatorjev.

Odpravljena je tudi omejitev, da so regate lahko le enodnevne in da ne smejo trajati med sončnim zahodom in sončnim vzhodom. Tako bosta letos regati za Pokal One Sails in Pokal Val Navtike ponovno dvodnevni.

Regate, ki bodo v sezoni 2018 štele za pokal Slovenijo so:

  1. maj, Izolanka, JK Olimpic
  2. in 20. maj, One Sails Cup, JK Skipper Maribor
  3. in 26. avgust, Pokal Val Navtike, ŠD GoSailing
  4. september, Šavrinska regata, Jadralni klub Ljubljana
  5. september, Sladka Istra, Športno društvo Burin
  6. oktober, Skipper Cup, Jadralni klub Pocodebon
  7. oktober, Zaključna regata, Jahtni klub Portorož

Vir: JZS.si

Ponedeljek 02 Apr 2018

Ranieri International Next 240 SH

Navtični sejem v Beogradu bo drugi teden odprl svoja vrata že 40. leto zapored, kar pomeni, da če je le mogoče, se zapeljete v srbsko prestolnico in obenem obiščete sejmišče.

Mednarodna razstava navtike, ostaja s svojo dolgoletno tradicijo in predstavlja lepo priložnost za pregled aktualne navtične ponudbe v regiji, ponuja atraktivne predstavitve novih navtičnih dosežkov na Jadranu in za mnoge obiskovalce pomeni priložnost za ogled plovila pred odločitvijo o nakupu.

Med letošnjimi razstavljavci bo ponovno tudi podjetje iz štajerskega dela Slovenije - Moto Nautika, ki se bo predstavila z gumenjaki kanadskega proizvajalca GRAND in italijansko eleganco plastičnih plovil in gumenjakov RANIERI. Prireditev ostaja zvesta svoji dosedanji lokaciji (spodaj zemljevid) in bo potekala v dneh med 3. in 7. aprilom 2018.

Številni razstavljavci se bodo predstavili kar v petih halah, del pa bo potekal pred samimi halami na odprtem prostoru sejmišča.

LETOŠNJI PREMIERI GRAND in RANIERI

Ranieri International Next 240 SH

skoraj 8 metrov

 

Grand Boats Golden Line G850

Ustvarjen za en ali dva motorja, Next 240 SH združuje najboljše stilske prednosti obeh predhodnikov in reinterpretira njuno obliko v krajši različici, zaradi česar smo prepričani, da bo čoln izredno dostopen Next model, tudi finančno gledano.   Golden Line G850 je plovilo za vse, ki želijo atraktiven, edinstven in moderen dizajn in ki iščejo sodoben dizajn ter vrhunsko raven ergonomije. Izjemna plovnost in ogromen rezervoar (300l) ter ogromno število dodatnih elementov, naredijo gumenjak G850 čoln, ki je primeren za dolgo plovbo in daljša potovanja.
Ranieri International Next 240 SH   Grand Boats Golden Line G850

 

Sreda 28 Mar 2018

Beneteau Figaro 3

Jadrnica Figaro 3 iz ladjedelnice Beneteau je prva produkcijska jadrnica, ki ima hidrokrila. Zaradi svoje inovativnosti si je zaslužila nagrado Plovilo leta 2018 in nagrado Yachts Awards 2018.

Predhodniki jadrnic, ki imajo vgrajena hidro krila, so bila le ta v trup vpeta spodaj, Beneteau, pa jih je vpel v zgornjem delu trupa, tik pod krovom. So premična in jih lahko pred prihodom v pristanišče pospravimo v trup plovila. Manevriranje v pristanišču je  enako kot z običajnimi jadrnicami. Na privezu ne potrebuje večje širine in pristanemo lahko tudi bočno.

Z vgradnjo hidriokril so zmanjšali težo plovila. Jadrnica še vedno ima kobilico, nima pa več vodnega balasta. Jadrnica v dolžino meri 10,85 m njena teža pa znaša zgolj 2.900 kg. Če primerjamo predhodnika Figaro 2, ki je v dolžino meril 9,8 m, in tehtal 3270 kg, je razlika očitna. Pri povečanju dolžine plovila so težo zmanjšali za kar 370 kg. Zaradi povečane stabilnosti, ki jo zagotavljajo hidro krila, je povečana tudi površina jader. Karbnoski jambor je pomaknjen nazaj in omogoča izjemno natančno upravljanje s plovilom med jadranjem. Jadrnica je pripravljena za jadranje z visoko kvalitetnimi regatnimi karbonskimi jadri. Jadralci, ki bodo s plovilom pluli sami bodo uporabljali glavno jadro s kvadratnim vrhom, genoo in jib, za jadranje z vetrom pa spinaker, ki meri 105 m2 ali pa nekoliko manjši gennaker.

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 10,85 m
  • Dolžina trupa: 9,75 m
  • Širina: 3,40 m
  • Teža praznega plovila: 2.900 kg
  • Glavno jadro: 39,5 m2
  • Jib: 30.5 m2
  • Špinaker: 105 m2
  • CE certifikat: A

Videoposnetek plovbe s Figaro 3

Pregled jadrnica Figaro 3 (Yachting World)

Plovba z vetrom (Naos Yachts Inc.)

Sreda 28 Mar 2018

Meseca junija v naše kinematografe prihaja nov film z navtično vsebino. Izgubljena med valovi (naslov izvirnika Adrift) je film posnet po resnični zgodbi mladega para, ki se zaljubi ter odpravi na jadralsko pustolovščino njunega življenja. Na pacifiku ju zajame eden največjih hurikanov, ki so jih kdaj zabeležili.

Film bo v slovenskih kinematografih prvič predvajan 21.6.2018.

Sreda 28 Mar 2018

Tina Mrak, Veronika Macarol

Na Majorki se že zbirajo najboljši jadralci olimpijskih razredov iz celega sveta, ki se bodo udeležili prestižne regate za pokal Princese Sofie. To bo že 49. edicija te tradicionalne spomladanske regate, ki bo letos s skoraj 1200 prijavljenimi iz 60 držav zbrala največ udeležencev doslej, odkar je namenjena merjenju v olimpijskih razredih. 

S prvimi regatami bodo jadralci olimpijskih enosedov in dvosedov začeli 2. aprila, do zaključka 7. aprila pa se bo v teh razredih zvrstilo po 10 kvalifikacijskih regat in regata za medalje. 

V razredu 470 ženske se bosta med 50 prijavljenimi posadkami iz 23 držav za zmago potegovali najboljši slovenski jadralki Tina Mrak in Veronika Macarol, v razredu 49er pa bosta med 95 posadkami iz 30 držav nastopila Peter Janežič in Sebastian Prinčič. V razredu laser radial bosta med 115 prijavljenimi iz 38 držav nastopili sestri Kim in Lin Pletikos, med 180 laseristi iz 52 držav pa bo Slovenijo zastopal Žan Luka Zelko.

Vir: JZS.si; Foto: FB Tina Mrak-Veronika Macarol Sailing Team

Torek 27 Mar 2018

John Fisher - Sun Hung Kai/Scallywag

Zgodilo se je najhuje, kar se lahko zgodi na Južnem oceanu. Član posadke jadrnice Sun Hung Kai/Scallywag je padel v morje sredi Južnega Pacifika, kjer je najbližje kopno oddaljeno več kot 1200 nmi.

Richard Prisius, predsednik VOR o nezgodi na Scallywag

Kaj se je dogajalo na Južnem oceanu?

Včeraj so z jadrnice Scallywag sporočili tragično novico, da je eden izmed njihovih članov posadke padel v morje ob 13:42 (UTC). Posadka jadrnice in Center za koordinacijo reševanja na morju so nemudoma pričeli z iskanjem Johna Fisherja. Jadralec je imel na sebi obleko in opremo za primer padca s krova. Obleka ga varuje pred podhladitvijo le nekaj ur.

Nesreča se je zgodila 1400 nmi zahodno od rta Horn. Veter piha s hitrostjo 35 vozlov, valovi so visoki, temperatura morja pa je zgolj 9 stopinj. Ekipa je začela z iskanjem jadralca, takoj ko je padel v vodo. Pregledali so velik del področja, kjer bi se jadralec lahko nahajal. Žal ga niso našli. Na pomoč so poklicali tudi najbližjo ladjo, ki je plula 400 nmi daleč od kraja nezgode. Njen čas prihoda na lokacijo, bi bil verjetno prepozen. Potrebovali bi 24 ur. Po dolgotrajnem in napornem iskanju v izjemno težkih vremenskih razmerah, so se odločili, da reševalno akcijo prekinejo. Ker je temperatura morja zgolj 9 stopinj, ker je minilo že toliko časa, od kar je jadralec John Fisher padel s krova jadrnice, ni preostalo drugega, kod da ga proglasijo za pogrešanega na morju.

Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag nadaljuje s plovbo v smeri severovzhoda. Poleg izjemno emocionalnih trenutkov ob izgubi sojadralca jih čakajo izjemno težke vremenske razmere. Po napovedi se bodo vetrovi okrepili in zapihali s hitrostmi 50 vozlov.

Ostalo dogajanje na regati lahko spremljate v članku: 7. etapa Volvo Ocean Race: Auckland - Itajai, kjer regato spremljamo redno in pišemo o dnevnem dogajanju.

Foto:  Jeremie Lecaudey/Volvo Ocean Race

Torek 27 Mar 2018

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jad...
Ponedeljek 26 Mar 2018

V četrtek, 22.3.2018 je jadrnica Xarifa izplula z dvema članoma posadke iz luke Šibenik. Pluti sta želela proti Italiji, v luko Viesta. Ko sta plula proti otoki Vis, je skiper odšel na krov ja...
Ponedeljek 26 Mar 2018

vitlo, winch

Vitel (angl. winch) za vrvi na plovilih uporabljamo za najrazličnejše namene med katerimi prevladujeta zategovanje in dviganje jader. Že pri nekoliko močnejšem vetru se natezna sila vrvi poveča do te mere, da je treba biti pri rokovanju z vrvmi in vitlom izjemno previden. V nasprotnem primeru lahko pride do resnih telesnih poškodb.

Winch, sailboat, vitlo, jadrnica

Navijanje vrvi okoli vitla

Vitli se vrtijo v smeri urinega kazalca, zato je treba vrvi okoli bobna vitla navijati v smeri urinega kazalca. Pomembno je, da z navijanje vrvi vedno začnete spodaj in vrv navijate tako, da so posamezni navoji vrvi vzporedni ter se med seboj dotikajo.

Vitel opravlja svojo funkcijo le, če je sila trenja med vrvjo in bobnom vitla večja od natezne sile vrvi. Pri navijanju vrvi je zato pomembno število navojev vrvi okoli bobna vitla. Pri šibkejšem vetru zadostujeta dva navoja, pri močnejšem vetru pa je treba vrv naviti 3- do 4-krat. Pri premajhnem številu navojev vrvi glede na trenutne okoliščine ta drsi po bobnu vitla in zato vrvi ne moremo zategovati.

Namestitev navijalne ročice

Ko ste na vitel pravilno namestili vrv, morate nanj namestiti še navijalno ročico. Navijalna ročica ima varnostni zatič, ki preprečuje izpadanje navijalne ročice iz vitla med njeno uporabo. Zato takoj po namestitvi navijalne ročice, še pred njeno uporabo, preverite ali je varnostni zatič dobro zaskočil. To storite tako, da poizkušate navijalno ročico izvleči iz vitla ne da bi se pri tem dotaknili varnostnega zatiča.

Izberite pravo dolžino navijalne ročice

Če imate na plovilu navijalne ročice različnih dolžin, to pomeni, da imate vsaj okoli enega vitla manj prostora, kot na preostalih vitlih. Če boste na tem vitlu uporabili daljšo navijalno ročico, je zaradi ovire okoli vitla sploh ne boste mogli vrteti ali pa bodo med vrtenjem v nevarnosti členki vaših prstov.

Varno zategovanje vrvi

Vitel navadno omogoča hitrejše in počasnejše navijanje. Z vrtenjem navijalne ročice v eno smer je navijanje hitrejše, vendar je za to potrebna večja sila, z vrtenjem v drugo smer pa je navijanje počasnejše in temu primerno je za vrtenje potrebna manjša sila.

Popuščanje vrvi na vitlu

Delno popuščanje zategnjene vrvi

Delno popuščanje zategnjene vrvi preko vitla je najbolje opraviti tako, da najprej namestite dlan z iztegnjenimi prsti na navite vrvi na bobnu vitla. Medtem ko s to dlanjo pritiskate na navite vrvi, z drugo roko vrv iztaknete iz zagozde na vitlu in vrv počasi popuščate. Zelo pozorni morate biti, da na vrvi pritiskate z iztegnjenimi prsti, saj se sicer lahko prsti zapletejo med vrvi in vitel. S tako tehniko najlažje kontrolirate popuščanje zategnjene vrvi.

Popolna sprostitev vrvi na vitlu

Vrv na vitlu običajno popolnoma sprostimo, da lahko na drugem vitlu zategnemo njen par. Npr. sprednje jadro ima na vogalu privezani dve vrvi in vsaka od njiju vodi do vitla, vendar ena na levi, druga pa na desni strani. Če želimo torej sprednje jadro pri obratu jadrnice spraviti na drugo stran plovila, moramo vrv na enem vitlu popolnoma sprostiti, da lahko drugo vrv ustrezno zategnemo.

S paroma vrvi se rokuje sočasno, tako da ob postopnem popuščanju ene vrvi začnemo zategovati drugo. Ko je natezna sila zgolj na drugi vrvi, je potrebno prvo popolnoma sprostiti.

Popolnoma sproščena vrv mora teči po vitlu popolnoma nemoteno in se torej ne sme zatikati. To dosežete tako, da vam vrv teče skozi roke, vendar pri tem pazite, da je ne ovijate okoli roke, temveč jo nežno držite brez večjih pritiskov nanjo. Pri tem z dlanmi ne smemo biti preblizu vitla, da s tem preprečimo potencialne poškodbe prstov. Pazite tudi, da ne stojite na vrveh, saj se te lahko hitro zapletejo okrog nog, kar lahko povzroči poškodbe. Zato morajo biti vrvi vedno pripravljene za manever (nezavozlane), prav tako pa mora biti pripravljena tudi paluba (pospravljena), da se vrvi ne bi zataknile ob predmete na palubi.

Pospravljanje navijalne ročice

Po uporabi vitla je treba navijalno ročico vitla s pritiskom na varnostni zatič najprej sneti iz vitla in jo nato pospraviti na ustrezno mesto za njeno odlaganje. Običajno je to poseben žep, namenjen izključno odlaganju navijalne ročice.

Med uporabo vitla je potrebna osredotočenost in usklajena posadka. Voditelj čolna je tisti, ki izdaja ukaze za delo na vitlu, in posadka mora te ukaze ustrezno izvrševati. Predvsem pri obratih jadrnice mora biti posadka povsem usklajena, zato morajo biti zadolžitve posameznih članov posadke predhodno dogovorjene. Pri močnejšem vetru je delo na vitlu nevarno in lahko privede do poškodb. Zato je za varno rokovanje z vitlom nujno potrebno ustrezno znanje in predvsem praktične izkušnje

Petek 23 Mar 2018