Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Trditev, da je lahko plovilo, ki se giblje po vodi hitrejše od vozila, ki se pelje po cest, je marsikomu vprašljiva. A tokrat je pravilna. Obstaja vodni skuter, ki je hitrejši ne le od običajnega avta, ampak kar od Ferrarija.

Black Edition je vodni skuter, ki je izdelan na osnovi Sea-Doo-jevega modela RXP-X. V sodelovanju s svetovnim prvakom Jamesom Bushell-om so model nadgradili in mu dali novo ime Black Edition. Vodni skuter naj bi bil po navedbah proizvajalca najhitrejši produkcijski vodni skuter na svetu. Trup plovila so izdelali iz karbonskih vlaken, kar je omogočilo zmanjšanje teže za neverjetnih 100 kg. Seveda so se posvetili tudi motorju. Že poznani 1,6 litrski Rotax motor so močno nadgradili. Spremenili so sistem hlajenja, dovod zraka, propeler in izpuh. Motor ki razvije osupljivih 300 KM ta vodni skuter, ki tehta vsega 280 kg, požene do osupljivih hitrosti. Končna hitrost sicer ni primerljiva s Ferrarijem, a se njegova brutalna moč pokaže pri pospeševanju. Black Edition je sposoben do hitrosti 100 km/h pospešiti v manj kot treh sekundah, kar je hitreje kot Ferrarijev model 458 Spider.

Da bo plovbe s takšnim plovilom tudi varna, so modificirali tudi krmilni sistem, znižali položaj krmilnih ročic in znižali center gravitacije. S tem se je močno povečala stabilnost pri plovbe. Vodni skuter bo na voljo s standardnim sedežem s tremi sedišči ali pa v tekmovalni verziji z enojnim sedežem izdelanim iz karbonskih vlaken.

Kljub vsem prilagoditvam, za čim večjo varnost, bo za plovbo s tem plovilom in izkoriščanje vsega njegovega potenciala potreben zelo izkušen krmar.

Torek 15 Maj 2018

Yacht ANNE KRISTL

V četrtek se je med otokoma Brač in Hvar zgodila tragična pomorska nesreča. Ob 14.15. uri so z jahte poklicali na pomoč. Sporočili so, da v motorni prostor jahte vdira voda in da potrebujejo pomoč.

Ponedeljek 14 Maj 2018

V Piranskem zalivu se je danes odvil zadnji regatni dan Pokala Portoroža za razred RC44. Dan preobratov je prinesel novega zmagovalca, britansko ekipo Team Aqua, slovenski Ceeref Igorja Laha je bil drugi, tretji pa francoski Aleph Racing. Ruska ek...
Nedelja 13 Maj 2018

La Rochelle, Francija. Končalo se je člansko evropsko prvenstvo razredov laser. Nik Pletikos je postal evropski prvak neolimpijskega razreda laser radial. Žan Luka Zelko je bil v konkurenci Evropejcev v olimpijskem razredu laser standard devetindvajseti.

V severnem delu Atlantskega oceana, natančneje v Biskajskem zalivu se je danes končalo evropsko prvenstvo olimpijskih razredov laser standard in laser radial ženske ter neolimpijskega razreda laser radial moški. 

Nik Pletikos, svetovni podprvak iz leta 2016, je na regatnem polju v razredu laser radial dominiral že od samega začetka in na koncu zasluženo osvojil naslov evropskega prvaka. Drugo mesto je osvojil Federico Tocchi iz Italije, tretje pa Marcin Rudawski iz Poljske. Maks Vrščaj je bil 34.

V olimpijskem razredu laser standard je Žan Luka Zelko na koncu osvojil 43. mesto v odprti mednarodni konkurenci ter 29. mesto v konkurenci evropskih jadralcev. V skupnem seštevku je slavil Avstralec Matthew Wearn, drugi je bil Novozelandec Sam Meech. Na tretje mesto se je uvrstil prvi Evropejec in sicer Ciprčan Pavlos Kontides, ki je tako postal evropski prvak v tem razredu. 

Kim Pletikos je v razredu laser radial osvojila 56. mesto v odprti konkurenci in 47. mesto v konkurenci Evropejk. Evropska prvakinja je postala Nizozemka Marit Bouwmeester. Drugo mesto je osvojila Nizozemka Maxime Jonker, tretje pa Belgijka Emma Plasschaert.

Sobota 12 Maj 2018

 

Za jadralci razreda RC44 je še en dan zahtevnega jadranja v šibkem vetru. Po čakanju na obali se je zahodnik le okrepil na šest do osem vozlov in regatnemu odboru je uspelo izpeljati dva od treh predvidenih plovov, v drugem je veter popolnoma oslabel. Še dve posadki sta danes zabeležili zmago in tako brez najboljše uvrstitve ostaja le še švedski Artemis Racing.

Danes našim jadralcem ni šlo najbolje. Slovenska ekipa Ceeref Igorja Laha je zabeležila četrto in tretje mesto in zdrknila na skupno drugo z enakim številom točk kot britanska Aqua Chrisa Bakea. Zanimivo - dve po stažu najstarejši posadki v floti se bosta jutri borili za zmago portoroškega pokala.

Ruska Nika s slovenskimi jadralci je jadrala slabše. V prvem plovu so dobili kazenski obrat, izgubili nekaj mest in končali na predzadnjem mestu, šesti so bili tudi v drugem plovu, kar jih je pomaknilo na zadnje mesto v skupni razvrstitvi. Razlika točk med tretje- in zadnje uvrščeno ekipo je osem točk, medtem ko ta med drugouvrščenim Ceerefom in tretjeuvrščeno Peninsulo Petroleum znaša sedem točk. Nič torej še ni izgubljeno in jutri se nam obeta srdit boj tako za zmago kot tudi za tretjo stopničko.

Videoposnetek 2. plova posnet s krova jadrnice CEEREF:

V prvi regati se je ekipa Team Aqua ponovno poslužila včerajšnje zmagovalne taktike, startali so ob startni oznaki, si izborili levo stran regatnega polja in prišli na prvo bojo kot prvi, s francoskim Alephom tik za petami. Aleph, ki mu portoroške razmere kot kaže ustrezajo, je odlično nadaljeval in vknjižil svojo prvo portoroško zmago. Druga je bila ekipa Team Aqua in tretja monaška Charisma

John Bassadone in njegova ekipa Peninsula Petroleum v Portorožu izjemoma ne jadrajo s taktikom Vascom Vascottom, tokrat jih skozi regatno polje vodi Ed Baird. V drugi današnji regati so močno povedli in vodstvo uspeli obdržati tudi ko je veter popolnoma ugasnil. Nekaj minut kasneje je spet potegnilo, a iz druge strani, tako da so morali jadralci končati - povsem netipično, v veter in ne z njim. Druga je skozi cilj prijadrala Aqua in tretji Ceeref.  

Igor Lah, Team Ceeref: "Dva zelo ponesrečena starta, a s super delom ekipe smo potem izvlekli četrto in tretje mesto, tako da nekako držimo pozicijo, trenutno smo drugi, z enakim številom točk kot vodilna Aqua.” 

Dean Barker, taktik v ekipi Team Nika: “Regata je bila težka, v prvem plovu smo dobro startali, prišli na prvo bojo kot tretji, potem pa dobili kazen, morali narediti kazenski obrat in zdrsnili smo na predzadnje mesto. Zelo smo bili razočarani. V drugem plovu smo bili v dobrem položaju, a nekaj drugih jadrnic je sprejelo nekaj tveganih odločitev, ki pa so se na koncu obrestovale, a vetra je bilo res malo in škoda je, da je regata v takšnih razmerah sploh veljavna. Jutri potrebujemo dober dan in vse bo v redu.” 

Mitja Margon, član ekipe Team Nika: “Malo sem razočaran nad zadnjo regato, za katero lahko rečem, da je bila neregularna. Rad bi slišal komentar predsednika regatnega odbora, ki je ponavadi zelo dober pri tovrstnih odločitvah. Poleg tega pa penal, slabo jadranje, kaj naj rečem - še en slab dan.”

Jutri je pred nami zadnji regatni dan in marsikaj se še lahko zgodi. Upamo le, da bo veter zmogel napolniti jadra. 

Windpress, Jakica Jesih; Martinez Studio / RC44 Class

Sobota 12 Maj 2018

V Piranskem zalivu je na regati črnih slokih jadrnic razreda RC44 vse bolj napeto. Drugi dan je kljub neobetavni vetrni napovedi jadralce razveselil z zgodnjo burjo, v kateri jim je uspelo izpeljati dva plova, popoldne pa v šibke...
Petek 11 Maj 2018

Portorož, 10. maja 2018 - V Portorožu se je danes začela druga regata sezone za jadralni razred RC44. Čeprav je bila vetrna napoved šibka in so zjutraj zastave v portoroški marini visele z drogov, jadralci pa so zaskrbljeno pogledovali proti ...
Četrtek 10 Maj 2018

V Portorožu je vse pripravljeno za jutrišnji začetek regate prestižnega razreda RC44. Gre za drugo regato od petih v letošnji sezoni, na startu pa se bo zbralo sedem ekip, med njimi tudi dve ‘naši’: jadrnica Ceeref Igorja Laha pluje pod slovensko zastavo, na ruski Niki lastnika Vladimirja Prosikhina pa je jedro posadke slovensko - olimpijca Tomaž Čopi in Mitja Margon, Iztok Knafelc ter kot vodja tehnične ekipe Toš Skrt Golja. Obe posadki sodita tudi med favorite za zmago, zato bo na vodi napeto. 

Jadralci so v preteklih dneh na treningu že preizkusili vode Piranskega zaliva, a je bilo vetra malo in tudi napoved za prihodnje dni ni prav obetavna, zato lahko le upamo, da bo ta napolnil jadra črnih lepotic. Tega si zagotovo želi tudi Mitja Margon, član ekipe Team Nika ter gonilna sila društva GoSailing, slovenskega soorganizatorja dogodka: “Že nekaj časa si prizadevam-o, da bi flota RCjev prišla spet v Portorož. Načeloma smo se s klaso dogovorili, da bi to bilo prihodnje leto, leta 2019. Ker je organizator druge letošnje etape, ki bi morala biti maja na Nizozemskem, nekam poniknil, se je vodja razreda obrnil najprej na g. Laha in g. Prosikhina (oba sta povezana s Slovenijo in Portorožem) s prošnjo po rešitvi situacije in za pomoč pri financiranju dogodka, takoj zatem pa so mene povabili, če bi prevzel organizacijo. Ker sem jih vsa ta leta "cukal za rokav", so verjetno pomislili, da pa bi bil že čas, da se vrnemo na "kraj zločina". Saj vsi dobro vemo/vedo, da se je vse začelo pri nas …" 

RC44, Portorož

RC44 tudi slovenski

Trinajsto leto mineva, odkar sta združila moči legendarni Russell Coutts, večkratni zmagovalec America’s Cupa in nosilec številnih drugih naslovov, tudi zlatih olimpijskih, ter naš, slovenski navtični arhitekt Andrej Justin, da bi jadralskim zanesenjakom z globokimi denarnicami omogočila čistokrvni jadralski užitek na hitrih, športnih lepoticah in na regatnih prizoriščih na nekaterih najlepših koncih našega planeta. Nastale so jadrnice razreda RC44, na katerih se zdaj merijo najbogatejši in najboljši jadralci sveta, med njimi že nekaj let tudi slovenski. Veliko je vezi, ki Slovenijo in slovensko jadranje vežejo s tem prestižnim razredom in tudi zato je bilo najbrž zgolj vprašanje časa, kdaj se bodo RC-ji vrnili v slovensko morje - in končno so doma, kjer se je vse skupaj začelo. Prva testiranja so se pred dvanajstimi leti dogajala prav pri nas in tudi prve regate razreda so bile uspešno izpeljane v Portorožu v organizaciji YC Portorož. Ena prvih ekip, ki se je pridružila družini razreda RC44, je bila slovenska Ekipa 44, ki je jadrala na Črni lepotici (Black Beauty), ki jo je krstila Jolanda Čeplak 13. marca 2007. Ekipa je bila ustanovljena na pobudo naših olimpijcev Tomaža Čopija in Mitje Margona in s podporo Casinoja HIT, trgovine z opremo za jadralce Sailing point, Marine Portorož in jadrarne Victory. Ekipo 44 so sestavljali Samo Potokar na krmilu ter Mitja Margon, Gašper Vinčec, Bojan Volčič, Jani Klemenčič, Julijan Višnjevec, Vid Jeranko in Mitja Beltram. Na zadnji regati pred Trstom, ko so dosegli odlično tretje mesto, sta se jim pridružila še Tomaž Čopi in Toš Skrt Golja. V sezoni 2007 so odjadrali tri regate, potem pa morali zaradi premalo posluha okolja ter pomanjkanja finančnih sredstev projekt opustiti in jadrnico Črna lepotica prodati. Da je veliko slovenskega v projektu RC44 govori tudi dejstvo, da so bile prve regate razreda uspešno izpeljane prav v Portorožu v organizaciji YC Portorož, da so se tudi testiranja prvih jadrnic dogajala v Portorožu, da sta Tomaž Čopi in Toš Skrt Golja odjadrala sezono 2006-2007 na jadrnici Omega z Russellom Couttsom in da je trgovina z jadralsko opremo Sailing point še danes partner razreda RC44.

RC44, Portorož

Društvo GoSailing, slovenski soorganizator tokratne portoroške regate RC44

Mitja Margon iz GoSailinga se zelo dobro zaveda, da je za izpeljavo dogodka potrebno stopiti skupaj: “Pomembno je, da je bila Marina Portorož že od vsega začetka pripravljena pristopiti k projektu, da imamo torej na voljo infrastrukturo, in tako smo lahko takoj kandidirali tudi za prihodnje leto. Tudi Turistična zveza Portorož in lokalna skupnost sta prepoznali pomembnost dogodka in verjamem, da bo pritegnil še dodatne partnerje in pozornost medijev, ki je že zdaj presenetljivo velika in pozitivna. TZ Portorož bo poskušala pritegniti tudi Slovensko turistično organizacijo, saj so prepoznali, da je ta dogodek pomemben širše, ne le za lokalno skupnost. Naše društvo GoSailing je bilo ustanovljeno prav z namenom organizacije jadralskih in objadralskih dogodkov, v zadnjih sedmih letih smo organiziral pet evropskih oziroma svetovnih prvenstev različnih rekreativnih razredov, a smo s temi organizacijami pridobili veliko zaupanja in izkušenj, pa tudi ljudi, ki lahko zdaj izpeljejo dogodek, kot je RC44.” 

Je bila organizacija tega dogodka zelo drugačna od ostalih? “Zelo drugačna je, ker je vse skupaj še na višjem nivoju in zelo profesionalno, konec koncev so pa pričakovanja udeležencev zelo podobna, osnova je postavljena, detajle pa prilagajamo temu dogodku. Razlika je tudi v tem, da ima razred svojih 15 ljudi, ki jih tukaj gostimo, in ki pomagajo izpeljati regato.” 

Biti hkrati organizator ter jadralec na jadrnici, ki gre na zmago? “Se mi je že zgodilo na prvem dogodku, ki smo ga organizirali leta 2011 (Musto Skiff) in se mi bo ponovno zgodilo jeseni, ko gostimo evropsko prvenstvo razreda Seascape. Tokratni je mogoče nekoliko poseben, a če imaš okoli sebe dobro ekipo, je to vse lažje in vem, da v času jadranja ne bom imel v glavi niti ene misli, povezane z organizacijo. Kar se tega tiče, sem se v športni karieri naučil preklapljati.” 

Jadrnice so privezane in na ogled v Marini Portorož. Od četrtka, 10. maja, do nedelje, 13. maja, so na sporedu regate. Štarti prvih dnevnih plovov bodo predvidoma ob 12h, regatno polje pa bo, v kolikor bodo pogoji to dopuščali, čim bližje obali. 

Besedilo: WINDPRESS-Jakica Jesih

Sreda 09 Maj 2018

Opatija gourmet

Nove urejene plaže in številne hotelske kapacitete bodo navdušile obiskovalce, veliko truda je pa tudi vloženo v nenehno krepitev outdoor ponudbe, ki združuje dejavnosti na morju z tistimi v gorskem zaledju Opatije.

Opatija bo v tej sezoni svojim gostom ponudila luksuzne hotele, urejene plaže, sprehajališča in zanimivo outdoor ponudbo ter bogat poletni program glasbenih, športnih in kulturnih prireditev.

Kulturne in zgodovinske vezi Opatije in Slovenije, kot tudi sodelovanje naših mest in turističnih skupnosti so zagotovo razlog, zakaj gosti iz Slovenije sodijo med najboljše in najbolj zveste obiskovalce Opatije in njene riviere. Letos smo za vse njih pripravili resnično bogat in pester program. 

Ena najbolj znanih hrvaških turističnih destinacij s tradicijo dolgo gotovo 180 let, bo to poletje zahvaljujoč vrsti naložb v vrednosti okoli 100 milijonov kun (okoli 15 milijonov evrov), zasvetila v »novi luči«. Slednje so namreč še dodatno zvišale že visok standard hotelskih namestitev v Opatiji. Hotel Imperial, ki je drugi najstarejši hotel v Opatiji in na celem Jadranu, je bil popolnoma prenovljen in je prejel višjo kakovostno kategorijo. Hotel Istra je rekonstruiran, hotel »Rezidenz« pa si je prav tako prislužil dodatno »zvezdico« in dobil novo ime – Hotel Lungomare. Pomembne izboljšave v zmogljivosti in ponudbi so narejene v zgodovinski Villi Abbaziji, hotelu Adriatic in hotelu Admiral. Do leta 2019 novosti pričakuje tudi hotel Ambasador, ki bo dobil novo kongresno dvorano za 1000 oseb, popolno rekonstrukcijo bo doživel hotel Paris, gradi pa se tudi nov luksuzni hotel v Iki.

S krepitvijo nastanitvenih objektov Opatija skozi celo leto razvija outdoor segment turistične ponudbe, kar predstavlja dopolnitev edinstveni poziciji Opatije, ki se nahaja med morjem in gorskimi pobočji.

Ljubitelji aktivnega oddiha lahko preizkusijo nordijsko hojo in trekking, ki jih bosta vodila po zgodovinskih poteh in sprehajališčih Lungomare in Carmen Sylva ter se lahko seznanijo z opatijsko zgodovino, preizkusijo pohodniške poti proti Veprincu in Učki – Opatijsko gorsko obvoznico in pet učnih poti v Naravnem parku Učka, kjer se razprostira 180 kilometrov označenih kolesarskih poti, za odkrivanje katerih lahko izposodite električno kolo. Učka ponuja tudi brezplačno svobodno plezanje na eni izmed najbolj znanih evropskih lokacij, kajtanje in jahanje, medtem ko se na obali lahko ukvarjate z kajakaštvom, SUP-om, windsurfingom, potapljanjem, parasailingom...

Turistična skupnost Opatije, Mesto Opatija in Fakulteta za menedžment v turizmu in gostinstvu v Opatiji v sodelovanju z Občino Piran kot vodilnim partnerjem, Turističnim združenjem Portorož in Univerzo na Primorskem izvaja projekt Riviera 4 Seasons II v vrednosti 715 tisoč evrov, ki je sofinanciran iz evropskih sredstev. Kot del projekta namenjenega promociji kulturne in naravne dediščine zaledja turističnih središč prek turističnih objektov, razvijamo šest novih čezmejnih programov – so poudarili na Turistični skupnosti.

Do sedaj je v okvirju projekta realiziran Program Walk, Art & Wine in Učka & Veprinac, ki je na praznik dela, 1. maja, združil več kot 500 udeležencev outdoor dejavnosti na Učki in kulturno-gastronomskih dejavnosti na Veprincu, 31. maja bo pa potekal dogodek Walk, Art & Wine v Voloskem, ki bo ponudil glasbene programe, kulinariko, vrhunska vina in sprehod skozi slikovito Volosko s številnimi umetniškimi galerijami.

Volosko bo v poletnih mesecih še naprej zagotavljalo idealno kombinacijo vrhunske gastronomije, saj se tam nahajajo restavracije, ki redno osvajajo najvišja mesta na seznamu najboljših hrvaških restavracij, najboljše umetnosti, kulture in glasbe. V začetku junija bo potekal majhen jazz festival z nastopi na več lokacij v mestu. Fantastično naravno prizorišče vološčanskega Mandraća bodo 23. julija oživeli ognjeni in eksotični ritmi plesalk salse.

Poletje bodo zaznamovale tudi številne gastro-enološke prireditve, kot je Gourment zgodba Opatijske riviere, ki bo potekala v maju in prvi polovici junija, Kvarnerski Wine Festival, ki bo v začetku junija na enem mestu zbral več kot 100 vrhunskih domačih in tujih vinarjev, sledili pa bodo tradicionalni športni dogodki, kot so regata »Opatijka«, Evropsko juniorsko timsko prvenstvo za mlade v bridžu in Masters Ičići Open v odbojki na mivki ter filmski programi, kot je festival dokumentarnega filma Liburnia Film Festival.

Vrhunec poletne zabave bo »nor« retro-party RetrOpatija, ki bo oživel »zlato dobo glasbe« in združil več kot 300 izvajalcev glasbenih stilov, ki so zaznamovali obdobje od dvajsetih do osemdesetih let prejšnjega stoletja: od swinga prek diska do rocka. Izvedba slavnega mjuzikla »Mamma Mia!« bo 28. julija na poletnem odru predstavljala uvod v celoten program. V štirih dnevih programa bodo nastopila poznata imena domače in tuje glasbe kot so Kojoti in Queen Tibute Band na največjem disco party na prostem, ki bo ponovno ob plesu pod golimi zvezdami združil na tisoče ljudi.

Zanimivi dogodki se bodo nadaljevali tudi v zadnjem delu leta, ko bodo potekali Učkarski sejem, hvaljena Marunada, ki je ena izmed najboljših evropskih kulinaričnih prireditev ter Advent in Festival čokolade, s katerimi se tradicionalno konča leto v Opatiji.

Sreda 09 Maj 2018

Ustvarjen za en ali dva motorja, Next 240 SH združuje najboljše stilske prednosti in reinterpretira svojo obliko v krajši različici, zaradi česar smo prepričani, da bo čoln izredno dostopen Next model, tudi finančno gledano. Čoln ne bo le ...
Sreda 09 Maj 2018