Zadnje iz eTrgovine

24.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Uporaba krmnega in premčnega bočnega propelerja omogoča lažje manevriranje tako malih kot velikih plovil. To je razlog, da se je v zadnjem obdobju uporaba sistemov za bočni potisk plovil močno povečala. Proizvajalci razvijajo tako klasične sisteme, pojavljajo pa se prvi inovativni sistemi z drugačnim načinom delovanja.  

Dosedanji sistemi so večinoma delovali s pomočjo bočnih propelerjev, ki so jih poganjali močni elektromotorji. Za vgradnjo le teh je bilo potrebno v trup plovila vrtati večje odprtine v katere se je vgradil sistem. Na Nizozemskem so razvili nov sistem za bočni potisk po imenu Jet Thruster, ki  številne pomanjkljivosti dosedanjih sistemov rešuje na inovativen način.

Delovanje sistema Jet Thruster temelji na črpanju zunanje vode, ki jo nato brizga skozi stranske šobe na krmi ali/in premcu. Sestavljen je iz močne centrifugalne črpalke, 3-potnega ventila in elektronskega nadzora. Za delovanje ne uporablja propelerja, kar zmanjšuje hrup, saj ne prihaja do kavitacije. Prav tako ni nevarnosti, da se nam bodo v pristaniščih, kjer v vodi plavajo različne smeti, le te zataknile v lopute propelerja in onemogočile njegovo delovanje, ravno ko ga najbolj potrebujemo in se zanašamo naj.

Jet Thruster ne zahteva klasičnega tunela izrezanega skozi trup plovila za vgradnjo bočnega propelerja. Potrebuje le odprtine, ki imajo premer le 60mm. To sistem naredi primeren tudi za vgradnjo v plovila v katerih ni dovolj prostora za vgradno klasičnih sistemov za bočni pogon. Ker so šobe skozi katere sistem brizga vodo majhne, jih lahko vgradimo v skrajne sprednje ali zadnje dele plovila. Na ta način povečamo učinkovitost sistema, hitro premikanje plovila in hitro odzivnost. Manevriranje v majhnih lukah ali natrpanih marinah postane otročje lahko.

Kako deluje sistem Jet Thruster

Centrifugalna črpalka je vgrajena v dno plovila. Do nje vodi dovodna cev skozi katero črpalka črpa vodo. Iz črpalke vodi cev do 3 smernega ventila. Ventil, ki je preko elektronike povezan s črpalko in kontrolno enoto, ki je nameščena na krmarskem mostičku. S premikanjem kontrolne enote (joystick) levo ali desno, preko ventila preusmerjamo vodo skozi levo ali desno šobo, ki je vgrajena v plovilo pod vodno gladino. Curek vode, ki z veliko hitrostjo priteče skozi šobo, plovilo potiska bočno.

Propelerski sistem ima več gibljivih delov, vključno s propelerjem, kar naredi sistem bolj ranljiv. Jet Thruster to pomanjkljivost odpravlja. Vse komponente Jet Thruster sistema so izdelane iz visoko kakovostnega in nerjavečega materiala. Sistem praktično ne potrebuje vzdrževanja, poskrbeti je potrebno edino za odstranjevanje vode iz sistema pred zimo, da ga zaščitite pred zmrzaljo. Ta postopek je zelo enostaven in hiter.

Prednosti Jet Thruster sistema

•          ni hrupa, skoraj brez slišno delovanje,

•          ni kavitacije,

•          ni možnosti poškodbe med delovanjem,

•          brizgalne šobe Ø 60 mm, poravnane z trupom,

•          enostavna vgradnja, brez tunelov,

•          prilagodljiva vgradnja.

Jet Thruster je inovativen sistem, primeren za vgradnjo v vse vrste plovil. Relativno enostavna montaža se lahko izvede v vsak ladjedelnici ali marini, ter običajno hitreje v primerjavi z vgradnjo tunelskih bočnih propelerjev, kjer je potrebno vgraditi v trup posebne tunele.

Sistem JET THRUSTER je izdelan na Nizozemskem v Holland Marine Parts. V Sloveniji je pooblaščeni zastopnik VESSELSPA™. Več informacij na http://vesselspa.com

Kontaktni podatki: Moveon d.o.o., Maistrova 5, SI-4240 Radovljica, Slovenija, T +386 5 910 25 33, M +386 40 231 372, E grega@vesselspa.com, Skype: gregavog

Delovanje sistema Jet Thruster

 

Komentarji