Splošni nasveti Sidranje Hidrografija Jadrana Navigacija Radijska komunikacija
Vreme Manevriranje Vozli Zakonodaja Signali
Motorji, pogoni Najem plovila Vzdrževanje plovila  Drugi nasveti Mornarske veščine 
Jadralske rute Legende Otoki  Varnost na morju  Najlepše plaže

 

Splošni nasveti

Lastnosti dobrega jadralca, skipperja oziroma kapitana

Točka Nemo - od kopna najbolj oddaljena točka sveta

Bermudski trikotnik

 Vreme

Svetovno vreme

Svetovni vremenski vzorci - globalna cirkulacija zraka

Glavni - prevladujoči svetovni vetrovi

Pasati – prevladujoči vetrovi ob ekvatorju

Zahodniki - prevladujoči vetrovi v srednjih zemljepisnih širinah

Polarni vzhodniki - prevladujoči vetrovi na polih

Doldrums - ekvatorialno področje

Konjske širine - področje šibkih vetrov in brezvetrja

St. Helena High - sistem visokega zračnega pritiska

Beaufortova lestvica moči vetra

Douglasova lestvica stanja morja

Prevarantski valovi

 

Vreme na Jadranu

Klimatske razmere

Vetrovi na Jadranu

Burja

Jugo

Maestral

Burin

Tramontana

Lebič

Ponent

Oštro

Levant 

Temperatura

Megla

Padavine

Spremljanje vremena

Aladin

Nevihte

Kako predvideti nevihto na morju?

Razvoj nevihte 1 (foto) 

Razvoj nevihte 2 (foto)

Tromba

 

Hidrografija Jadranskega morja

Globina Jadranskega morja

Temperatura Jadranskega morja

Morski tokovi

Plimovanje

Slanost in gostota

 

Zakonodaja

S katerimi izpiti za plovila lahko plujemo po Jadranu

Kako daleč od ob obale in kako hitro lahko plujemo

Vplutje v Hrvaške vode od 1.1.2023 (Schengen)

Prehod državne meje na morju - postopek

Plovba v zaščitenih področjih

Luške kapitanije (SLO, CRO, BIH, MNG)

Kaj storiti, ko pride do pomorske nesreče

Cenik tranzitnega priveza v marinah 2019

DDV za plovila registrirana v UK po Brexitu

Slovenija

Vpis plovila v register v Sloveniji

Pregled čolna

Označbe čolnov v Sloveniji

Območje plovbe

Oprema čolna za plovbo po oceanskem območju

Oprema čolna za plovbo po odprtem območju

Oprema čolna za plovbo po obalnem območju

Oprema čolnov za javni prevoz oseb in čolna celinske plovbe

Zastave na plovilu

Izpit za čoln in praksa v Sloveniji

Hrvaška

Urejanje plovnih dovoljen na Hrvaškem

Novosti pravilnika o plovilih (31.1.2020)

Obvezna oprema plovil za osebne potrebe

Obvezna oprema plovil za gospodarski in javni namen

Pravila varne plovbe na hrvaškem

Registracija plovila na Hrvaškem

Sidrišča s koncesijo 2023

Turistična taksa za plovila v 2023

Kazni za neplačevanje turistične takse

Pravila v sidriščih s koncesijo

Ribolov na Hrvaškem 2023

Cenik vstopnic v hrvaške nacionalne parke 2023

Stroški plovbe po hrvaškem morju

Izračun BT - bruto tonaže plovila

Cenik marin 2023

Kako posoditi plovilo sorodniku ali prijatelju

Grčija

Kako pluti v Grčijo?

Plovba v Grčijo v času koronavirusa

 

 

Signali

Mednarodna signalna koda

Pomorske signalne zastave

Zastave na plovilu

Zvočni signali pri manevriranju

Zavijanje in vzvratna plovba

Prehitevanje v ožinah

Signal za približevanje ovinku 

Zvočni signali ob zmanjšani vidljivosti

Oprema za zvočne signale

Luči na plovilu

Luči plovil na mehanski pogon

 

Vzdrževanje plovila

Kako polirati plovilo s čim manj truda

Kako najlažje očistimo Z-pogon plovila

Priprava izvenkrmnega motorja na zimovanje

Priprava vgrajenega motorja za zimovanje na kopnem

Zimska ponjava za plovilo - da ali ne

Odstranjevanje vlage iz plovila

Mikroorganizmi v gorivu – dieselski hrošč

Priprava gumenjaka za zimovanje

Priprava gumenjaka za zimovanje 2.del 

Priprava plovila za zimovanje v morju

Redno zimsko vzdrževanje plovila

Kako ukrepati, ko v motor z gorivom pride voda

Vgradnja servisne baterije

PYRoff - preprečevanje požara na plovilu

5 najpogostejših napak na zunajkrmnem motorju

Pregled in priprava motorja pred izplutjem

Kako hitro in enostavno očistiti bokobrane

Kako očistimo platneno streho (Bimini, spray hood,...)

Impregnacija platnene strehe (bimini top, spray hood,...)

Otoki

Krk

Rab

Unije

Susak

Olib

Ugljan

Rava

Murter

Pašman

Dugi otok

Molat

Legende

Lubenice - legenda o 4000 let starem naselju na otoku Cres

Ali je lahko ladja istočasno v dveh različnih stoletjih?

Zakaj ob splovitvi razbijemo šampanjec ob trup plovila

Kako je potekala prva plovba okoli sveta

Beseda "karantena" je tesno povezana z navtiko

Legende z otoka Silba

Koliko je stara najstarejša ameriška vojna ladja, ki še pluje?

Svetilnik Fastnet kljubuje 48 m visokim valovom

Pustinja Blaca - Brač

Legenda o svetilniku Vnetak na otoku Unije

Legenda o zalivu Svitla na otoku Ugljan

Sidranje

Teorija sidranja

1. del - kaj vpliva na zanesljivost sidranja

2. del - kolikšno silo lahko zadržuje sidro 

3. del - kakšne sile prenesejo sidrne verige in vrvi

4. del - dinamične sile na verigo in vrvi

5. del- sidranje z verigo in vrvjo

6. del - gibanje plovila na sidru

7. del - sidranje z dvema sidroma 

8. del - Viharno sidro (namen, uporaba) 

Nasveti za varno sidranje

1. del - sidranje na različnih tipih dna

2. del - 2 sidri, sidro + obala

3. del - tandemsko sidro, bahamski način, sidranje na plovko

4. del - teža sidra, kontrola dolžine verige

5. del - razbremenitev vitla, bočni veter

6. del - sidranje ponoči, privez na plovko in krmo

7. del - Sidranje na terenih, kjer sidro slabo drži

8. del - Označevanje sidrne verige

9. del - Sidranje na obalo s sistemom sušila

 

Manevriranje

Kako deluje krmilo in kaj obrača plovilo

Levo in desno sučni propeler in vpliv na krmarjenje

Obračanje plovila z dvema motorjem na mestu

PRISTAJANJE

Kako se izogniti težavam pri vplutju na privez

Pristajanje na bok s plovilom z dvema motorjema

Pristajanje na krmo s plovilom z dvema motorjema

Pristajanje na bok s plovilom z enim motorjem (Z-pogon, zunajkrmni motor)

Pristajanje na bok s plovilom z desnosučnim propelerjem

IZPLUTJE

Izplutje z bočnega priveza v vetru s krmo nazaj

Izplutje z bočnega priveza v vetru s premcem naprej

Kako pravilno izglisiramo

PLOVBA

Kako pravilno uravnavamo plovilo med glisiranjem (trimanje)

Plovba v močni burji

Kako pluti, ko odpove en motor na plovilu z dvema motorjema

10 nasvetov za zmanjšanje porabe goriva med plovbo

Simulator pristajanja The Boat Docker

 

Vozli

Mornarski vozel - pašnjak

Moški vozel

Ženski vozel

Vrzni vozel

Skrajševalni vozel

Zastavni vozel

Sidrni vozel

Vozel za bojo

Osmica

 

Mornarske veščine 

Pravilna uporaba vitla za vrvi

Pravilno privezovanje vrvi na priveznik

 

Navigacija

Nočna plovba - kako se pripraviti

Kako se pripravimo na nevihto na morju

Plovba v megli

AIS - sistem za povečanje varnosti plovbe

AIS - delovanje sistema avtomatske identifikacije plovil 

Kje dobimo pomorska varnostna obvestila

Nastanek sistema pomorskih oznak IALA A in B, podobnosti in razlike

Lateralne oznake v coni A

Kdaj velikost plovila vpliva na prednost na morju

Kdaj pristati na pomol in kdaj ne – video

Kdaj je potrebno sprejeti odločitev, da se na izpluje - video

Kardinalne oznake

Kardinalna oznaka N - sever

Kardinalna oznaka S - jug

Kardinalna oznaka E - vzhod

Kardinalna oznaka W - vzhod

Oznaka osamljene nevarnosti

Oznake nove nevarnosti

Kako enostavno ločimo kardinalne oznake med seboj

Posebne oznake

Kurz plovila

Navtična milja in vozel

 

Radijska komunikacija

Radijske postaje na plovilih

Ročna radijska postaja

Spremljanje varnostnih klicev vas lahko obvaruje pred nesrečo!

VHF in VHF GMDSS postaja

NAVTEX

Razlika med EPIRB in PLB

Kako pravilno opravimo klic na pomoč MAYDAY

 

Motrji, pogoni, elektrika

Koliko potrošijo navtični motorji - poraba goriva plovil

Prednosti in slabosti dveh motorjev v primerjavi z enim

Električni motorji v navtiki

Baterije za pogon električnih motorjev

Polnjenje baterij med jadranjem

Jet Thruster - sistem za bočni potisk plovil

Mikroorganizmi v gorivu - dieselski hrošč

Solarni paneli

Solarni paneli na plovilu – dimenzioniranje sistema

Solarni paneli na plovilu – montaža in priklop sistema

Kabli za priklop solarnih panelov

Solarna streha - rešitev pridelave elektrike

Koliko elektrike lahko pridelamo s solarnim panelom

Shingled tehnologija solarnih panelov

Kako zagotoviti dovolj elektrike

 

Litijeve Baterije LiFePO4

Litijeve baterije za plovila

Ali so litijeve baterije dražje od klasičnih akumulatorjev

Litijeve baterije so 2x lažje od akumulatorjev

Življenjska doba litijevih baterij je do 10x daljša

Litijeve baterije za plovila omogočajo hitro polnjenje

Tehnologija litijevih baterij za plovila

Litijeve baterije BlueCell so pametne

MPPT solarni regulatorji polnjenja

 

Najem plovila

Kako najeti plovilo in na kaj moramo biti pozorni pri najemu?

Na kaj moramo biti pozorni pri prevzemanju plovila?

Katamaran: Prednosti in slabosti

Predaja plovila in reševanje reklamacij

Ključna opravila pred izplutjem za varno plovbo

 

Jadralske rute

1. Trije parki: Krka, Kornati in Telaščica

2. Jadralska ruta od Splita do Kornatov (7 dni)

3. Okrog otoka Brač (7 dni)

4. Silba, Olib, Premuda (7 dni)

5. Top destinacije (Brač, Hvar, Modra špilja, ...)

6. Lastovo, Korčula, Ščedro

 

Varnost na morju

Sedem varnostnih elementov, ki jih morate preveriti preden izplujete

BRS Boat - sistem proti potopitvi plovila

Samonapihljivi varnostni jopiči

Vzdrževanje samonapihljivih varnostnih jopičev 

Kasko zavarovanje plovila, kaj krije in česa ne

Sidrni alarm

Pomoč na morju

 

Drugi nasveti

Kaj je potrebno storiti, ko zapustimo plovilo v marini?

Najpogostejši vzroki izbruha požara na plovilu

Zlata pravila zaščite pred soncem

Kako izbrati gumenjak, ki ga potrebujete?

Kako sploviti plovilo preko drče v 10 točkah

Kaj je neopren in kako pravilno izbrati neoprensko oblačilo

Kako se enostavno znebimo težav s poraščenimi muringi?

 

Najlepše plaže

Kvarner

  

Rubriko Varna plovba ustvarjajo:

 

Gregor Jeretič
tel: + 386 (0) 41 281 133

mail: gregor.jeretic(@)spinaker.si
web: www.spinaker.si
Tomaž Gregorič
tel: + 386 (0) 41 412 067
mail: tomaz.gregoric(@)spinaker.si
web: www.spinaker.si
Aleš Kobav
tel: + 386 (0) 31 30 30 86
mail: ales(@)enavtika.si
web: www.eNavtika.si