Bi se radi izognili pogostim obiskom bencinskih črpalk na dopustu? Bi radi prihranili pri stroških goriva? Bi radi podaljšali doseg vašega plovila. Če ste na katero izmed vprašanj odgovorili pozitivno, potem si preberite naslednje nasvete. Z doslednim upoštevanjem se lahko poraba zmanjša tudi za 30%.
1. Primerna hitrost plovbe
Poraba goriva med plovbo je odvisna od hitrosti plovbe. Ne velja pravilo, da je največja le pri polnem plinu. Enako velika je tudi pri plovbi s hitrostjo tik pred izglisiranjem. Najbolj optimalna je v področju potovalne hitrosti, ko bomo z najmanj goriva prepluli največ navtičnih milj. Več o porabi navtičnih motorjev preberite v članku Koliko potrošijo navtični motorji - poraba goriva plovil.
2. Zmanjšajte težo
Poraba goriva je močno odvisna od teže plovila, opreme na plovilu in oseb na krovu. Z leti se bo na krovu nabrala številna krma, ki je na krovu ne potrebujemo. Preglejte vse predale plovila in odprtine in preverite, katere stvari na krovu potrebujete in katere so zgolj odvečni balast in jih odstranite s plovila.
3. Očistite kaluže
V kaluži plovila se pogosto nabira voda. Kljub kalužnim črpalkam in stikalom za avtomatsko praznjenje, lahko v kaluži ostane voda. Izčrpajte vodo iz kaluže. Če črpalka ne bo odstranila vse vode, ostalo odstranite z ročno črpalko ali z gobo.
4. Prerazporedite težo
Enakomerna razporeditev teže na plovilu je izjemno pomembna za varno in hkrati varčno plovbo. Med gliseranjem mora plovilo pri nevtralnem položaju krmila pluti naravnost. V kolikor zavija v levo ali desno smer je teže neprimerno razporejena. Pravilno obremenite tudi premec in krmo.
5. Nastavitev naklona pogona (trim)
Pravilno uporabljajte naklon pogonske noge motorja. Pred izgliseranjem ga spustite v najnižjo lego. Ko plovilo izglisera, ga dvignite v optimalno pozicijo. Pogon mora vodo potiskati v vodoravni smeri. Kako ugotovite, katera lega je optimalna? Enostavno. Izvajajte minimalne spremembe naklona pogona. Če se po spremembi hitrost plovila poveča in obrati motorja narastejo, ste našli boljši položaj. Če se hitrost zmanjša in obrati motorja padejo, ste situacijo poslabšali. V kolikor se med plovbo spremeni razporeditev teže (premec/krma), bo potrebno spremeniti nastavitve.
Preberite tudi:
6. Redno vzdrževanje motorja
Redno vzdrževanje motorja zagotavlja njegovo optimalno delovanje. Redno menjujte olje, filtre goriva in zraka, menjajte olje v pogonu (nogi). Če imate zunajkrmni motor, ga dvignite iz vode, ko plovilo čaka na privezu. Na nogi in propelerju se ne bodo nabirale školjke in alge.
7. Redno čistite dno plovila
Je vaše plovilo dlje časa v vodi in nima antivegetativnega premaza? Redno ga čistite. Alge in školjke, ki pričnejo rasti na podvodnem delu trupa plovila, močno povečajo upor plovila. Končna hitrost plove se zmanjša, poraba poveča. Poskrbite tudi za čist propeler.
8. Posodobite motor
Imate na plovilu zunajkrmni motor, ki je star 10, 20 ali celo 30 let. Razmišljajte o nakupu novega. Poraba modernih motorjev je bistveno manjša kot poraba starih. Da ekološke komponente niti ne omenjamo.
9. Namestite najbolj ekonomičen propeler
Ko kupite nov motor, boste na njem dobili propeler za splošno rabo. Zamenjajte ga z ekonomičnim, ki zmanjša porabo goriva. Izbira primernega propelerja glede na vaše plovilo in želje po hitrosti oziroma ekonomičnosti. S pravilno izbranim propelerjem lahko prihranite med 5 in 10% pri porabi goriva.
10. Zmanjšajte upora
Plujte s pospravljeno platneno streho. Platnena streha med plovbo z višjimi (10 vozlov in več) hitrosti povzroča velik zračen upor. Če streho pred izplutjem pospravite se upor zmanjša. Med plovbo vas bo hladil veter, ko prispete na lokacijo, pa lahko platneno streho ponovno namestite.
Komentarji
RSS kanal za komentarje tega sporočila.