V sredo se je zgodila huda pomorska nesreča v pristanišču v Barceloni. Potniška ladja je trčila v tovorno dvigalo v pristanišču, ga prevrnila in povzročila požar.

Potniška ladja in trajekt Excellent, ki je v lasti italijanskega ladjarja Navi Veloci, vplula v pristanišče v Barceloni. Zaradi slabega vremena so izgubili kontrolo nad ladjo, ki je trčila v tovorno dvigalo. V času trka so bili na dvigalu kontejnerji z nevarnimi snovmi. Ko so treščili na tla je prišlo do vžiga in požar se je hitro razširil . Več deset gasilskih vozil je nemudoma prispelo na kraj nesreče in pričelo z gašenjem požara. Uspešno so ga pogasili v nekaj urah.

Med nesrečo se ni poškodoval nihče. Ne potniki na ladji, ne delavci v pristanišču.

Predstavnik ladjarja je po nesreči pojasnil, da se ladja ni uspela privezati v pristanišču, ker so v času pristajanja pihali močni vetrovi, dodatno pa je manever oteževal močan morski tok v pristanišču.

Torek 13 Nov 2018

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Tihi ocean,  12. dan

Nekaj po polnoči je padel veter in spet je bilo potrebno motorirati, a samo do jutra, ko se je pokazal slab južni veter osmih vozlov. Ta je potem naraščal in obstal v območju 10 do 12 vozlov. Indigo ujame svojo hitrost, kljub temu da je barka pretežka, najbolj pa jo ustavi bočni val, ki je včasih skoraj ustavi kot nevidni zid.

Že dopoldan nastavljava jadra, spijeva kavo, si narediva zajtrk in najtežje od vsega je vsekakor držati ravnotežje, ko kuhaš ali pečeš ob štedilniku. Valovi te gugajo, barka je zaradi vetra in jader nagnjena na eno stran, jaz pa balansiram in iščem nek položaj, ki mi bo omogočil prijetno delo v notranjosti barke. Včasih je problem samo naliti tekočino iz ene steklenice v neko ozko posodo. Tisti ki jadrajo več dni skupaj to poznajo, težko pa je nekomu, ki jadra samo nekaj ur na dan, povedati kako je to pri nas. Ali pa kako se zjutraj v kopalnici umivaš med valovi? Kam si naslonjen, kje se držiš, kam si ušpiran z nogami,… kako greš na stranišče, se slečeš in kako se nazaj oblečeš,… in še in še je tega. Na jadrnici je treba živeti vsakdanje življenje, … jesti, piti, opravljati biološke potrebe, popravljati, kuhati,…. A vse se da, ko se navadi organizem in telo na nepredvidljive gibe. Še dobro, da nimava morske bolezni.

Današnji dan je postregel z mešanico vsega, kot bi bil v Sarajevskem grillu in naročil mešano na žaru. Najprej je bilo oblačno, potem je že pokukalo sonce, a ga je prekril velik črn oblak, ki je potem razsoljeval barko celo eno uro, za njim je prišlo sonce, ki ima na prostem žarečo moč in se moraš umakniti v senco. Kasneje še veter ojača in že je čas poznega kosila. Spečem v pečici ribo, dodam krompir, zelenjavo, naredim solato iz zelja in dodam obrezan paradižnik in ker imam v posadki Dolenjca, paše tudi kozarec vina ob takšni jedi. Ni kaj, vse uredim na zadovoljstvo posadke. Bolje to, kot imeti upor na barki.

Malo prej sem gledal fotke od včeraj, ko sem fotografiral kite in videl da so bili nekateri kiti res blizu, morda še manj kot 50 m od barke, saj se na nekaterih fotkah vidi sled barke v morju na drugih pa v desnem zgornjem kotu laks, ker vlečem panulo za sabo. Vseeno je nekaj fotk uspelo, nekaj pa jih še moram pregledati. Vsekakor pa upam, da je to zadnje bližnje srečanje z »Gregorjevimi podmornicami«.

Do danes je za nama ostalo 1300 NM preplute brazde in pred nama je še slabih 2800 NM. Trenutno sva pozno popoldne prišla na dolgo pričakovanih 5 stopinj južno, a še vedno nisem zadovoljen s pasati in se bojim da bi se tu na robu pasatnega območja lahko zgodilo še marsikaj z vetrom, zato sem se odločil, da se zapodim še bolj južno, do 6,30 stopinj ali pa celo na 7 stopinj, da bom globoko v pasatu in se potem obrnem proti Markezom, ki se nahajajo na slabih desetih stopinjah. Vsak skipper ima svojo taktiko, katera je odvisna od trenutnega stanja na terenu. Stanje vetra na karti je pokazal ugoden veter že na treh stopinjah, pa tam niti sledu o vetru ni bilo.

Indigo zdaj končno pluje pod jadri… ima nekaj vetra, a tudi neugodnega vala. Jutri je nov dan in upam, da ne bo kot v tisti pesmi: »Idemo sve južnije, a vrijeme je sve tužnije,…«

Tihi ocean,  13. dan

Jadramo! Sredi noči pride nevihta z dežjem, dvigne veter iz 11 na 18 vozlov in že krajšava jadri. Prične tudi deževati in dež me zalije, a sem kaj hitro moker kot miš. Čez dobre pol ure se vse umiri in letiva z 12 vozli vetra. Še enkrat se je do jutra zgodilo nekaj podobnega, potem pa se vreme umiri. Na jugu sva, jadrava po južnem morju, noči pa so sveže in nočno dežurstvo presedim v vetrovki. Mislil sem, da bo vreme bolj toplo ali vsaj podobno dnevnim temperaturam.

Prišli so pasati in Indigo jih ujame v jadra. Morje je sicer nemirno in barka poskakuje levo desno, a važno je da gre v smeri proti oddaljenem cilju.

Na barki še vedno velja prepoved ribolova, saj imava v hladilniku kar nekaj kilogramov ribjega mesa. Najprej bova to porabila, potem pa se že katera še zmoti in se natakne na trnek. Imava pa danes zjutraj na barki poleg letečih ribic še čisto pravega lignja. Gregor se spet ne more načudit temu pojavu in pravi: »Eni se trudijo da bi jih ujeli, nama pa kar sami skačejo na barko!«

Današnji dan mine v soncu, jadranju in pripravi dobrega poznega kosila. Zvečer pričakujeva poslabšanje vremena in nekaj več vetra, le upava lahko, da nama valovi ne bodo nagajali in se zaletavali v bok, da nama bo to posledično izklapljalo avtopilota.

Tihi ocean,  14. dan

Razmere okoli Indiga so dopoldan iz ure v uro različne. Piha 12 do 15 vozlov JV valovi pa se gibljejo nekje do 2 m, a so zelo nesorazmerni in razmetani, a kar je najhuje nama tolčejo v bok. Vsako premikanje na barki zahteva previdnost, kajti kaj kmalu se lahko udariš ali padeš. Celo sonce se je skrilo in nad barko so oblaki. Kar spet pomeni, da solarni paneli ne delajo kot bi morali in kaj kmalu bo tretji član posadke – avtopilot Hans podal začasno odpoved do dela. Saj ga razumem, a  vem, da on ne razume mene in Gregorja.

Dan nama mine v počivanju in nabiranju moči za noč. Morje se dviguje, kakor tudi veter. Zdaj zvečer ko to pišem je vetra od 18 do 20 vozlov in valovi so precej visoki, kakšen naju poškropi v kokpitu. Pravkar sva za kakšno urico prižgala motor, da malo napolniva akumulatorje, da bo Hans čez noč spet delal. Če ne bo, bo pa problem in bova morala delati midva.

Jutri, če se vreme malo umiri napišem kaj več in hvala vsem ki pošiljate maile in imate vprašanja ali pa ste le član tima, ki je namenjen najini spodbudi. Lepo vas je

 

  < Tihi ocean - 4. del        Tihi ocean 6. del (prihaja 23.11.2018)

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

 

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Ponedeljek 12 Nov 2018

 

V Marini Portorož se bo med 16. – 19. majem 2019 organiziral, prenovljen, bogatejši in prestižnejši sejem navtike – Nautica Marina Portorož. Sejem bo združeval navtiko, lepoto in prestiž in se bo oglaševal pod sloganom International boat, beauty and luxury show. Poleg omenjenih tematik bo sejem Nautica Marina Portorož združeval še raznoliko paleto glasbenih, športnih in kulturnih dogodkov, kjer bo vsak obiskovalec in razstavljavec našel nekaj zase.

Organizatorji obljubljajo da bo sejem Nautica Marina Portorož 2019 posebno doživetje, ki ga ne smete zamuditi. Bo vse in še več, kar ste vedno želeli in pričakovali.

Ponedeljek 12 Nov 2018

V petek, 9.11.2017 je potekala tradicionalna 16. regata Jabuka. Regata velja za eno težjih in zanimivejših na Jadranu. Jadralci morajo iz kraja Vodice pri Šibeniku obpluti najoddaljenejši hrvaški otok Jabuka in se vrniti pred luko v Vodicah. Prepluti morajo razdaljo 90 nmi. 

Letošnje regate so je udeležilo 112 jadrnic, med njimi številne slovenske posadke. Prvi je do otoka Jabuka prijadrala slovenska ekipa Generali, ki jo vodi Samo Žvan. Sledile sta hrvaški  jadrnici Malo Lungo Tuttatrieste in Croatia Full of Life OLA. Kot šesta je do otoka prijadrala slovenska ekipa Taia2 & White Goose pod vodstvom Gorana Djordjeviča. Kot deveta je obrnila slovenska jadrnica Clean Sport One pod vodstvom Marjana Kočile. V nadaljevanju so jadrali odlično ter prehiteli popolnoma vse ekipe pred seboj in kot prvi prečkali ciljno črto pred Vodicami. Samo Žvan je nekoliko popustil in v cilj prijadral kot tretji a v skupini 4 osvojil odlično drugo mesto. Goran Djordjevič z ekipo je izgubil mesto in v cilj prijadral kot sedmi. V skupini, kjer je jadralo 13 jadrnic pa je osvojil odlično tretje mesto, na četrtem pa mu je sledila slovenska posadka Muca Maca, z Miho Dolinarjem za krmilom.

Odlično je jadrala tudi slovenska ekipa na jadrnici Karpo. V razvrstitvi ORC A so osvojili prvo mesto. V razvrstitvi ORC B pa je na tretjo stopničko stopil Janez Gorenc s svojo ekipo na jadrnici Shark.

Just Perfect Y.C. so v sodelovanju s podjetjem A - Cosmos v okviru odmevne hrvaške regate Jabuka pripravili Prvi Just Perfect Y. C. Offshore Challenge z one design jadrnicami. Jadralskega izziva so se letos udeležile 4 posadke na jadrnicah Sun Odyssey 389 - Tequila Sunrise (skipper Luka Renko), Billie Jean (skipper Sandi fon), Susie Q (skipper Borut Lavrenčič) in Ace of Spades (skipper Miklavž Škorc). Štart regate je bil v petek ob 22:00 zvečer izpred Vodic, vremenske razmere z dokaj malo vetra pa so obetale zanimivo tekmo in preizkus vzdržljivosti skipperjev in posadk. Prve Just Perfect jadrnice so Jabuko obrnile ob sončnem zahodu naslednji dan, prva izmed Just Perfect jadrnic pa je v cilj prispela  Ace of Spades po 29 urah in 7 minutah jadranja.  Posadke se strinjajo, da je bila regata izjemno zanimiva in napeta prav zaradi one design koncepta, ki zaradi primerljivosti jadrnic dodatno motivira posadke k dobremu jadranju.

Rezultati (prihodi v cilj): 

Mesto Jadrnica Razred Št. Jadra Klub Skipper
1 Clean Sport One VOR 60 EUR 2 PD Morska Vidra Marijan Kocila
2 Molo Longo Tuttatrieste Ceccarelli CRO 051 JK Tijat Rajko Kujundzic
3 Generali TP 52 SLO 878 JD Mariborcanka Samo Zvan
4 Toto Farr 40 CRO 1745 SPG Extreme Sailing Team Pavel Sehnal
5 Fly 4 Racer 42ft CRO 2435 Fly Sailing Club Ferdo Matulja
6 Croatia Full Of Life OLA Class 40 CRO 40 JK Marina Kastela Ivica Kostelic
7 Taia2 & The White Gouse ARYA 415 MOD SLO 4150 JK Loka Timing Goran Djordjevic
8 Dubrovnik Enavigo CRO 1933 JK Orsan Denis Vukas
9 Wanderlust Comet 45s ITA 15581 YC Adriaco Galletti Furio
10 Crazy Akilaria RC 3 CRO 110 JK Helios Fabijan Roic
11 Austria One Imocca 60 AUT 36 JK Marina Kastela Kurt Zatloukal
12 Orion II Salona 44 CRO 1799 JK Labud Ivan Kuret
13 Release Salona 41LBC AUT 741 Twin Ernst Hofmann
14 Sabre Marina 36 CZE 310 JK Split Miro Jakubcik
15 Aquarius Benneteau Figaro 2 97 Bohemia Praha Pavel Stolba
16 Macropus First 40.7 SLO 72 Valhalla Ziga Rebek
17 Munjek F M 34 CRO 2356 JK Labud Dusko Tomic
18 Giulia Italia Yachts 9.98 CZE 998 JMJ Jan Johan Hirnsal
19 Orca First 40.7 CRO 1177 JK Delfin Davor Zanini
20 Karpo Elan 450 CRO 1715 JK Loka Timing Dusan Usenicnik
21 Muca Maca XP 44 SLO 417 Tamar Miha Dolinar
22 My May Elan E5 SLO 505 JK Marina Kastela Mladen Bralic - Novak
23 Stribor GS 40R CRO 797 JK Sibenik Ana Gojceta
24 Aurora Plrnar X 35   JK Nasa Igor Orlov
25 La Recession First 50   Go Sailing Damjan Miklavc
26 Rotgipfler Elan S5 / 400 AUT 93 KYC Claus Chabina
27 Shark Sun Fast 3200 SLO 3666 JK Pozejdon Janez Gorec
28 Srna V Bavaria Cruiser 46 CRO 424 JK Zenta Ciril Vrancic
29 Ora Blu 2 SeaScape 27 GER 32 YC Ambach Gorgner Bernd
30 Lucia X Hanse 540 SVK 17 Vinka Bratislava Milan Fabian
31 Eloa J 80 CRO 1169 JK Jugo Vedran Kabalin
32 Petit Amie SeaScape 27 CRO 191 JK Labud Emil Tomasevic
33 More Amore More 55 CRO 2440 Kolotocari Michal Kelemen
34 Geisha First 47.7 CRO 1141 JK Pampur Aleksandar Pajkovski
35 Ultra Svibor First 40.7 CRO 2525 JK Mornar Tonci Ante Djogas
36 Lucija Salona 38 CRO 1949 JK Tijat Luka Novakovic
37 Yasmin First 45 2314 Stribog Vilim Csmor
38 X Irena X 43 CRO 2374 3. Maj Rijeka Miro Zlataric
39 Escapade SeaScape 27 SUI 15 SCE Phillipp Lenzlinger
40 Papa Elan 350 89 Legends Sailing Team Pavel Mikulastik
41 Zlatan GS 50 CRO 3822 Collins Club Vladimir Szabo
42 Butterfly Archambault 40 AUT IG Segeln (OeSV) Hans Kastenhofer
43 Lia of Sweden More 55   Kalista YC Lubos Marunjak
44 Carmenta FIRST 45 CRO 1738 Lachtan Sailing Team Tomas Vistr
45 Urania First 45 2311 YC Care Jan Dvorak
46 Pancho 1 Elan 50 CRO 2450 KND SLO Igor Filipancic
47 Erco Dufour 460GL CRO 2413 JK Sibenik Iztok Svetina
48 Sultan First 40.7 CRO 1134 Victoria Sailing Team Michal Horki
49 Calvados Salona 38 CRO 1898 Redside sailing team Pavel Belehrad
50 Trogir JOD 35 CRO 2621 JK Senj Petar Simunovic
51 Vento Cadela DC 1200 AUT 4822 sail4one Christian Pfann
52 Romeo Elan 350 91 JK Porta Marko Gardasevic
53 Njofra Justin 10 CRO 2626 JK Uskok Ivan Zoric
54 More Fun More 55 CRO 2546 More Fun Team David Polisensky
55 Selce JOD 35 CRO 51266 J.K.-Y.C. Ozren Loncaric
56 JuLia SeaScape 27 GER 6964 YC Langenargen Reto Huber
57 Ariadne First 45 CRO 1738 JK Neverin Cavle Davorin Mudrovcic
58 Charybdis First 45 2310 SNK FSB Neven Dragasevic
59 Sportski Vuk GS 37 2 JK Poetovio Samo Bauman
60 Eviva I Elan 450   DS 66 Martin Vasik
61 Ella Dehler 42   JK Uljanik Plovidba Sinisa Radojcic
62 Xenia X 43 CRO 2673 JK Pribram Petr Korcak
63 Xara X 4 CRO 2583c   Pavol Hospodar
64 Ziggy GS 39 CRO 1504 Yachtmen Sailing team Jiri Altman
65 Indie Salona 37 CRO 1416 YC Cere Praha Marek Cakoci
66 Kety GS 50   Melges 24,zs Jiri Kveton
67 Adio Pameti Elan 450 CRO 1655 Pomorski Fakultet Split Luka Pezelj
68 Oscar Elan 350   NC Rogla Jani Bobek
69 Relax More 55 CRO 2599 Yachter Juraj Tomko
70 Golf Elan 340   JK Aurora Tine Maljevac
71 Victor Elan 350 CRO 1834 BurinYachtCharter Erik Weinzierl
72 Sierra Elan 350 CRO 1836 KND SLO Marjan Djuras
73 Fram SeaScape 27 HUN 2702 BYC Albert Nagy
74 X-Ray Elan 350 CRO 1837 JK Novo Mesto Uros Ozbolt
75 Tango Elan 350 CRO 1836 OSV Roland Weber
76 Iskra Salona 42   JO TJ Sokol Dobrichovice David Nevaril
77 Zrno Soli Elan 333   YC Biograd Dragan Bagaric
78 Aries First 35   2wankers Jaka Mocnik
79 Bura Fast 42   JK Tijat Tomislav Bobinec
80 Sjor GS 40 CRO 1381 Colins Yacht Club Martin Pavlicek
81 Whiskey Elan 350 96 Kiwi Drop SE Andras Bajusz
82 Ramande Salona 42 CRO 1613 JK Uskok Tomislav Gomercic
83 Xaviera X 4 CRO 2582 Tangreto Sailing Michal Hrivnak
84 Yankee Elan 350 CRO 1929 Olomouc Petr Klapka
85 Cooper Elan E4   JK Samobor Ivan Brnaric
86 Karla Salona 45 1296 JK Postira Dino Glavurtic
87 Ace of Spades SO 389   Just Perfect YC Miklavz Skorc
88 November Elan 350   JK Samobor Krunoslav Mervar
89 Varianta Varianta 44 CRO 2095 YC Wild Frog Michal Jakes
90 Billie Jean SO 389   Just Perfect YC Sandi Fon
91 Medo I Zeko Elan 333 CRO 1235 JK Guc Tomislac Rukavina
92 Anatela GS46,3 CRO 772   Robert Kubaczka
93 Uniform Elan 350 CRO 1833 JK Cavtat Josip Deranja
94 Sara Elan 31S SLO 701 KND Slovenj Gradec Vlado Kranjc
95 Martini Salona 38   CSJ Ladislav Kutis
96 MH 31 First 47.7 MH 31 TJ Cisarska Louka Olga Lowitova
97 Mojito Elan 50   JK Uskok Zarko Juraga
98 Skalice GS 43 CRO 1292 Nov Veter Dejan Atanasovski
99 Tequila Sunrise SO 389   JK Odisej Luka Renko
100 Sova 7 Hallberg Rassy 46 HR 46 JK Open Sea Samo Lozej
101 Eva Bavaria 41 CRO 2633 JK spinut Natko Mateljak
102 Hope B 40 C   YC Telem Slavko Gregorec
103 Camarat Harmony 52   JK Val Tonko Palinic
104 Santa Anastasia Salona 44 CRO 1938 JK Opatija Zeljko N. Kuis
104 Kaja SO 45   Tangreto Sailing Vladimir Klonga
104 Bella Mia Elan E4 CRO 2258 JK Samobor Zeljna Labinjan
104 Porta Canopus SeaScape 27 AUT 70 JK Porta Marjan Gorec
104 Pagnotta Monohull CZE 687   Jiri Doubek
104 Gasby SO 40 90142 JK Guc Slavko Milutin
104 Pancho Elan 494 3 JC Portoros Ivo Sovic
104 Vela SO 52.2   Dobro More Luka Drobac
104 Susie Q SO 389   Just Perfect YC Borut Lovrencic

Foto: Ana Rozman

Ponedeljek 12 Nov 2018

Angleški jadralec Alex Thomson se je v letošnjem letu pospešeno pripravljal za nastop na regati Route de Ruhm, ki pravkar poteka (Kaj se dogaja na regati, na tej povezavi!).

Med pripravami je opravljal številne teste in preverjal zmogljivosti svojega plovila, 60 čevljev dolge jadrnice tipa IMOCA, ki nosi ime Hugo Boss.

Med 19. in 20. julijem letošnjega leta je jadral po severnem Atlantiku in v 24 urah prejadral do sedaj največjo razdaljo, ki jo je v enem dnevu prejadrala 60 čevljev dolga jadrnica. Od 8.00 ure 19.7.2018 do 8.00 ure 20.7.2018 mu je uspelo prejadrati kar 539,71 nmi. Njegova povprečna hitrost plovbe je znašala 22.49 vozla. Prejšnji rekord, ki ga je leta 2017 prav tako postavil on sam, je znašal 536,81 nmi.  

Ponedeljek 12 Nov 2018

Bliža se eden največjih navtičnih salonov v Evropi, Boot v Dusseldorfu. Potekal bo med 19. in 27. januarjem leta 2019. Čeprav je do salona še dobra dva meseca, pa so že znane številne novosti, ki bodo prikazane na sejmu. Na sejmu se bo predstavilo preko 1800 razstavljavcev iz 69 držav. Med plovili, ki so prišla na trg v letošnjem letu, bodo prvi dan salona izbrali Plovilo leta 2019.

Kot vsako leto bodo tudi letos izbirali v razredih družinska potovalna jadrnica, hitra jadrnica, luksuzna jadrnica, večtrupna jadrnica in posebne jadrnice. Poglejmo si letošnje nominiranke.

Razred: Družinska potovalna jadrnica

Družinske potovalne jadrnice so namenjene jadranju z družino in prijatelji. Namenjene so dnevnim jadranje, preživljanju dopusta na morju in dolgotrajnejša križanjenja.

  1. Coast 250
  2. Dufour 390
  3. Hallberg-Rassy 340
  4. Mojito 10.88
  5. Oceanis 46.1
Coast 250 Dufour 390 Hallberg-Rassy 340 Mojito 10.88 Oceanis 46.1

Razred: Hitre potovalne jadrnice

Kot že samo ime pove, gre za jadrnice pri katerih je na prvo mesto postavljena hitrost in na drugo udobje. Namenjene so udeležbam na regatah a vseeno ponujajo vse udobje za preživljanje dopusta.

  1. Arcona 435
  2. Grand Soleil 48 Performance
  3. X46

Arcona 435

Grand Soleil 48
Performance

X46

Razred: Luksuzne jadrnice

V razredu luksuznij jadrnic so običajno večja plovila. Nudijo najvišjo mero udobja, so oblikovanje je bolj razkošno in opremljene so s številno opremo, ki jadranje naredi še bolj udobno in enostavno. Cena teh plovil je nekoliko višja, saj so običajno pripravljena tudi za jadranje po oceanih.

  1. Hallberg-Rassy 57
  2. Sunbeam 46.1
  3. Wauquiez Pilot Saloon 42

Hallberg-Rassy 57

Sunbeam 46.1

Wauquiez Pilot Saloon 42

Razred: Večtrupne jadrnice

Večtrupne jadrnice je skupno ime za katamarane in timarane. Obe vrsti plovil ponujata ogromno prostora na krovu in visok e hitrosti jadranja, ki lahko prekašajo hitre enotrupne jadrnice.

  1. Astarea 42
  2. Astus 20.5
  3. Aventura 34

Astarea 42

Astus 20.5

Aventura 34

Razred: Posebne jadrnice

V tem razredu najdemo posebna plovila. Ali so posebna po svoji obliki, konstrukciji trupa, inovativnih rešitvah kot so hidro krila ali jadra v obliki krila in so običajno novost na trgu in kot pogosto rečemo orjejo ledino..

  1. Aira 22
  2. Ikone 6.50
  3. Lite XP
  4. RS21
  5. Saffier SE37 Lounge

Aira 22

Ikone 6.50

Lite XP

RS21

Saffier SE37 Lounge

 

Vsa plovila bomo podrobno predstavili na naši spletni strani še pred izborom, ki bo potekal 19.1.2019.

 

Ponedeljek 12 Nov 2018

V znamenju BYC je od 01.– 04. novembra v Biogradu potekala štirinajsta tradicionalna mednarodna regata Impression Sailing Week. 

Kljub prazniku se je v četrtek zvečer 01.11. zbralo osemindvajset posadk in skupaj otvorilo poslovilno regato pod znamko Burin Yachting Club. Naslednje leto bo regata potekala pod okriljem Davida Hawline in podjetja BYC - Book Your Charter

Sonce, dež, jasno nebo, oblaki, jugo, severozahodni in zahodni veter s stopnjevanjem vetra do 12 vozlov in refuli do 15 vozlov ter nepozabni trenutki večernih druženj bodo jadralkam in jadralcem iz Slovenije, Hrvaške, Madžarske, Avstrije, Nemčije in Češke še dolgo ostali v spominu.

Osemindvajset posadk je prvi dan spremljalo močno deževje z jugom 10 vozlov in sunki do 15 vozlov. Kljub močnemu deževju je uspel en plov od predvidenih dveh in zmagovalka dneva je bila jadrnica TAIA2 & WHITE GOOSE pod taktiko Alana Hajdinjaka in krmarja Gorana Djordjevića - JK Loka Timing SLO.

V petek sta jadralke in jadralce po res premočenem in vetrovnem jadranju ogrela in pošteno razmigala DJ Kresh & Sax Kresh. Zabava se je nadaljevala v Škveriču, s skupino "no ordinary trio" do jutranjih ur.

V soboto so jadralke in jadralci ob čudovitem sončnem in ravno pravšnjem vetru odpeljali še dva tehnična plova in navigacijski plov.

Pred večerjo je jadralce pokrovitelj Kroky Gourmet pogostil s sirovimi štruklji in zvitki. Po večerji je jadralke in jadralce zabavala skupina Goodies s svojim rock n'roll ritmom. Presenetila je tudi nova in zelo simpatična voditeljica večera Kate. S svojim očarljivim glasom je tudi zapela nekaj pesmi.

Absolutni zmagovalci regate ISW 2018

Prvo mesto je pripadlo jadrnici Taia2 & White Goose s krmarjem Goranom Djordjevićem, na drugo mesto se je uvrstila jadrnica Release (Salona 41) s krmarjem Ernestom Hofmannom – TWIN iz Avstrije, tretje mesto je prijadrala posadka Dušana Ušeničnika - JK Loka Timing na jadrnici Karpo (Elan 450)

Izjemno jadralno znanje so poleg navedenih absolutnih zmagovalcev pokazali tudi Claus Chabina (AUT) – KYC (Elan S5 400), Peter Keršan (SLO) - Fasala Sailing Team na jadrnici (Elan 333), zmagovalci skupine Elan 350 na jadrnici Victor – Kiraly Zsolt (HUN) – Raffica Sailing Team in zmagovalci skupine Impression/Cruiser na jadrnici Erco (Dufour 460) z ekipo Neptun Yachtinga in krmarja Iztoka Svetine. 

V sklopu zabave je bilo podeljenih veliko nagrad s strani organizatorja in pokroviteljev. Jadralke, jadralci in povabljeni gosti so bili z letošnjim dogodkom in njegovo organizacijo izjemno zadovoljni.

David Hawlina je ob torti na zaključnem večeru že najavil BOOK YOUR CHARTER - ISW 2019.

Petek 09 Nov 2018

Yamaha je predstavila svoj najmočnejši model izvenkrmnega motoja, ki razvije osupljivih 425 KM.

Yamahin novi motor ni najmočnejši izvenkrmni motor na trgu a je najmočnejši med uveljavljenimi blagovnimi znamkami. Zaradi naraščanja trenda izvekrmnih motorjev na večjih plovilih je novi XTO 425 Yamahin odgovor  na tržne zahteve.

Motor je osemvaljnik s prostornino 5,6 l. Za učinkovito delovanje zadošča že gorivo z vsega 89 oktani. Razvit je bil za potrebe zahtevnih morjeplovcev, ki plujejo tudi po odprtih morjih. Motor ni predelava katerega izmed obstoječih modelov, temveč je bil razvit od začetka. V mislih so imeli zahtevne pogoje, plovbo po odprtih morjih, enostavno krmarjenje in kot smo vajeni pri Yamaha, zanesljivost delovanja in izjemno učinkovitost.

Motor se ponaša z najvišjim kompresijskim razmerjem na vodi (12,2 : 1) in kot prvi z električnim sistemom krmiljenja. Ker so pri oblikovanju imeli v mislih zanesljivost, so se odločili, da za motor ponudijo pet letno tovarniško garancijo.

Tehnični podatki:

  • Tip motorja: V8 / Doch
  • Št. ventilov: 32
  • Prostornina: 5,6 l
  • Moč na propelerju: 425 KM pri 5500 1/s
  • Teža: 432 kg / 443 kg / 453 kg
  • Dolžina noge: 25'' – 30'' -  35''
  • Priporočeno gorivo: 89 oktansko
  • Količina olja: 7,8 l
  • Prestavno razmerje: 1.79

Cena motorja: od 56.999 EUR

Več informacij o motorju na tej povezavi.

Delovanje električnega krmarjenja: 

 

Petek 09 Nov 2018

Dva jadralca trčila v Atlantiku

Posodobljeno 14.11.2018

Kljub temu, da je Atlantik velik in da so trki plovil izjemno redki, pa se je danes zjutraj zgodila nesreča. Sébastien Destremau in Ari Huusela sta trčila s svojimi plovili, ko sta plula približno 550 nmi daleč od obal Severne Afrike. Destremau s svojo jadrnico Alcatraz It FaceOcéan  pluje v skupini Rhum Mono in je trenutno uvrščen na drugo mesto. Finec Huusela, ki je po poklicu pilot, pa pluje v razredu IMOCA in je trenutno na 11. mestu.

V trku jadrnic se jadralca nista poškodovala. Oba imata le manjše poškodbe na plovilu. Destremau ima poškodovan kosnik, Huusela pa ima manjšo poškodbo krme.

Huusela je plul v smeri proti zahodu. Destremau je plul proti jugu, kjer pihajo močnejši pasati. Trčila sta ob 6.00 uri. Po nesreči oba nadaljujeta plovbo v svoji smeri in v sodelovanju s tehničnimi ekipami preverjata trdnost svojih plovil.

Destremau je sporočil: »Plul sem v smeri 200 stopinj. Veter je pihal s hitrostjo okrog 20 vozlov. Jadrnica je nenadoma prečila. Hitrost plovbe je znašala 14 vozla. Ko sem prišel na krov, je jadrnica spet plula v svoji smeri, Ari-jeva jadrnica pa je bila približno 100 m oddaljena. Zgodilo se je prav neverjetno. Ko sem pogledal jadrnico, sem imel občutek, da ni strukturnih poškodb trupa. Opazil sem, da je poškodovan le del, kjer je pritrjen kosnik in del premca. Nemudoma sem pričel s popravili. Potreboval sem štiri ure. Takšna nesreča se zgodi zelo redko. Vsekakor pa je to dobro opozorilo, da moramo biti ves čas pozorni. Ko je človek utrujen in je vidljivost slaba, se hitro zgodi, da napačno ocenimo razdaljo.«

Lalou Roucayrol se je prevrnil v svojem trimaranu Arkema

Pravkar smo prejeli obvestilo, da se je prevrnil Lalou Roucayrol na njegovem trimaranu Arkema. Do nesreče je prišlo v Atlantiku, približno 1000 nmi vzhodno od otoka Guadelupe. Jadralec je živ in zdrav. Svoji tehnični ekipi je sporočil, da je do nesreče prišlo, ko je trčil v visok val. Reševanje se je že pričelo. Na plovilu ima dovolj hrane in vode a omejeno možnost komunikacije. Trenutno je v področju, kjer pihajo vzhodni vetrovi s hitrostjo med 20 in 25 vozli.

V vseh petih kategorijah so na vrhu vrhunski jadralci.

Posodobljeno 13.11.2018 ob 9.00

Po zmagi Francoisa Joyon-a in drugem mestu Gabarta, v skupini ULTIM plujeta le še Romain Pilliard in Thomas Coville. Še vedno sta na vzhodni strani Atlantika in do cilja ju loči še 2800 nmi.

Najbliže cilju je trenutno Armel Tripon na trimaranu Reaute Chocolat. Pluje v razredu Multi50. Do cilja ga loči le še 940 nmi. Pluje s povprečno hitrostjo 20 vozlov. Z zaostankom 420 nmi na drugem mestu pluje Erwan le Roux.

V skupini IMOCA si je z odličnim jadranjem, Alex Thomson, prijadral 180 nmi prednosti pred zasledovalcem Paul-om Meilhat-om. Na tretje mesto v skupini je prijadral Yann Elies, Vincent Riou pa je zdrsnil za eno mesto in pluje dobro miljo za Elies-om. Boris Herrmann, ki je pred tremi dnevi celo vodil v razredu IMOCA pa je zdrsnil na peto mesto in si nabral že 300 nmi zaostanka za Thomsonom.

V razredu Clas40 je v vodstvu Yoann Richomme na jadrnici Veedol – AIC. Ima 110 nmi prednosti pred zasledovalcem Aymeric-om Chappellier-jem. Do cilja ju loči še 1800 nmi.

V razredi Rhum multi vodi Pierre Antoine. Pluje s hitrostjo okrog 14 vozlov. Do silja mora prepluti še 1650 nmi.

Najpočasneje napredujejo jadrnice v razredu Rhum Mono. Na prvem mestu pluje Sidney Gavignet. Do cilja ga loči še 1950 nmi.

Francois Gabart je tik pred ciljem ostal brez krmila in hidro kril.

Posodobljeno 12.11.2018 ob 8.00

Francois Gabart je plul po zahodni strani otoka Guadelupe in si s hitrostjo dobrih 20 vozlov bližal cilju. Pred zasledovalcem Francoisom Joyonom je imel 30 nmi prednosti. Skupaj s tehnično ekipo so analizirali težave in ugotovili, da se je prvi problem pojavil že kmalu po štartu. Okvarila se mu je hidravlika za nastavljanje jadra J3, ki je motor  plovila ob v slabem vremenu, ko pihajo močni vetrovi. Drugo težavo je Gabart odkril ponoči iz ponedeljka na torek. Odlomilo se mu je hidrokrilo na desni strani plovila. V torek zjutraj je med plovbo mimo španske obale slišal glasen pok in opazil, da je izgubil del levega krmila. Vse to so bili razlogi, da je od torka dalje izgubljal proti zasledovalcu Joyonu.

Prvi skozi cilj Francois Joyon z novim rekordom regate

Le 28 nmi pred ciljem je na zahodni strani otoka Guadelupa zmanjkalo vetra. Joyon je uspel Gabarta ujeti, ga prehiteti in prvi zapluti skozi cilj pred pristaniščem Pointe-a-Pitre. Za plovbo preko Atlantika je potreboval 7 dni 14 ur 21 minut in 47 sekund. Teoretično razdaljo 3542 nmi je preplul s povprečno hitrostjo 19,42 vozla. Dejanska pot, ki jo je preplul je merila 4367 nmi in povprečna hitrost plovbe 23,94 vozla. Prejšnji rekord je izboljšal za 46 minut in 45 sekund.

Posodobljeno 11.11.2018 ob 10.00

Francois Gabart mora do cilja prepluti le še 280 nmi. Če bo plovbo nadaljeval s tem tempom, bo izboljšal dosedanji rekord regate, ki znaša 7 dni 15 ur.

Zadnjo noč je izjemno dobro plul tudi tekmec Francois Joyon. Včeraj zvečer je njegov zaostanek znašal 130 nmi, trenutno pa pluje le še 60 nmi za Gabartom.

Zaključek regate bo nedvomno zanimiv. Pred Karibskim otočjem pihajo spremenljivi vetrovi, ki lahko močno vplivajo na rezultate. Gabart, ki je regato zmagal leta 2014 in pozna razmere v tem področju, je danes zjutraj stopil v stik z organizatorji v cilju:

"Zelo verjetno bova mimo otoka Guadelupe plula drug ob drugem. Pripravljam se za ta scenarij in sem odločen, da bom v boju uspešen. Francois se mi v zadnjih urah približuje. Kaj se bo zgodilo, je težko napovedati. Obljubljam vam zanimiv finiš."

Jadralca plujeta izjemno hitro. Povprečna hitrost zadnjih 30 min pri Gabartu znaša 27 vozlov, Joyon pa pluje s povprečno hitrostjo 29 vozlov.

V razredu IMOCA Alex Thomson krepi svoje vodstvo. Pred zasledovalcem Paul-om Meilhatom ima 77 nmi prednosti. Njegova povprečna hitrost plovbe v zadnjih 30 minutah znaša 18 vozla, medtem ko je Meilhat nekoliko počasnejši in pluje le s hitrostjo 14 vozlov. Dobro jadra tudi drugi Francoz Vincent Riou na PRB. Za Thomsonom zaostaja le 97 nmi. Včeraj vodeči Nemec Boris Herrmann pa je svoj odlični položaj izgubil. Za vodilnim zaostaja že 176 nmi. V tem razredu odločitev še ni jasna. Vodilni jadralci morajo prepluti še 1800 nmi, kar pomeni, da nihče še nima zagotovljenega položaja v cilju.

Posodobljeno 10.11.2018 ob 12.00

Priprave za prihod prvih jadralcev v ciljno luko Pointe-a-Pitre na otoku Guadelupe so se že pričele. Francoska jadralca Francois Gabart in Francis Joyon morata do cilja prepluti manj kot 1000 nmi.

Francois Gabart na trimaranu MACIF svoje vodstvo dobro brani. Do cilja na otoku Guadelupe ga loči le še 800 nmi. Pluje s hitrostjo slabih 30 vozlov. Če bo nadaljeval s tem tempom, bo v cilj priplul že jutri. Francis Joyon prav tako hitro napreduje. Za vodilnim zaostaja 124 nmi. Tretji jadralec v razredu Romain Pillard pluje ob obalah portugalske in zaostaja 2296 nmi.

Tesen boj za prvo mesto se odvija tudi v razredu IMOCA. V vodstvu je zopet angleški jadralec Alex Thomson. Prehitel je Nemca Borisa Herrmanna, ki je včeraj za nekaj časa prešel v vodstvo. Na drugo mesto je prijadral Francoz Paul Meilhat. Za vodilnim zaostanka 66 nmi. Nemec je zdrsnil na tretje mesto in pluje s 80 nmi zaostanka. Thomson si je večino prednosti prijadral preko noči. preplul je približno 50 nmi več kot najbližja tekmeca. Vodilni v razredu so s pomočjo pasatov že zapluli proti zahodu. Do cilja jih loči še dobrih 2100 nmi.

Po tragični nesreči s svojim trimaranom Banque Populaire IX  je Armel Le Cléac’h pojasnil kaj se je zgodilo na krovu njegovega plovila:

"Plul sem v veter, ki je pihal shitrostjo 25 vozlov. Valovi so bili izjemno visoki a še vedno v mejah, ki smo jih predvideli. Bil sem v "pianu", del iz katerega nadziram vitla, in nastavljal jadra. Ker je bilo veliko sunkov sem imel veliko dela. Naenkrat se je trimaran dvignil in nisem vedel kaj se dogaja. Ko se je odlomil prednji del trupa, se je trimaran nekontrolirano prevrnil. Videl sem, da se je del odlomi. Takoj sem šel v glavni trup. Ne vem točno kaj se je zgodilo. Bilo je silovito in hitro."

Posodobljeno 09.11.2018 ob 18.00

Včeraj popoldne je najhitrejši jadralec Francois Gabart na njegovem trimaranu MACIF preplul polovico razdalje do cilja na otoku Guadalupe.

Francoskega jadralca do cilja loči manj kot 1800 nmi. Pluje s hitrostjo okrog 28 vozlov. Še nekoliko hitreje pluje Francis Joyon na trimaranu IDEC Sport. S hitrostjo preko 29 vozlov zasleduje vodilnega. Trenutno njegov zaostanek znaša 136 nmi. Danes dopoldne bosta oba prečkala Ekvator in zaplula v južni Atlantik. Tomas Coville in Romain Pilliard. Preostala dva jadralca v tem razredu sta morala zaradi tehničnih težav pristati na severu Portugalske. Pilliard že nadaljuje s plovbo a njegov zaostanek na tretjem mestu naša že 1783 nmi za vodilnim.

V razredu IMOCA je vodstvo prevzel nemški jadralec Boris Herrmann. Na jadrnici Malizia 2 je prehitel Angleža Alexa Thomsona na jadrnici Hugo Boss. Njegova prednost trenutno znaša le 5 nmi. Na tretjem mestu pluje Paul Meilhat z zaostankom 50 nmi. Trenutno plujejo na področju kanarskih otokov, kjer pihajo šibkejši vetrovi. Njihova hitrost plovbe znaša okrog 11 vozlov. Plujejo proti jugu, kjer bodo zapluli v področje pasatov, ki jih bodo ponesli proti zahodu.

V razredu Multi50 bosta vodilna jadralca opravila tehnični postanek na Azorskih otokih. Vodilni Thibaut Vauchel-Camus na trimaranu Solidaires en Peloton-ARSEP je ponoči, ob 2.30 uri, obrnil svoj trimaran v veter. Pluje proti Azorskim otokom in zapušča tesni dvoboj, ki ga je do sedaj bil z drugo uvrščenim Erwanom le Roux-om. Tudi on namerava spremeniti smer plovbe proti Punta Delgada, kjer ga že čaka tehnična ekipa. Oba postanka vodilnih jadralcev v razredu bosta omogočila napredovanje tretje uvrščenemu Armel-u Tripon-u, ki pluje 300 nmi vzhodno od vodilne dvojice.  

Vodilni jadralci v razredu Class40 so imeli zopet naporno nočno plovbo. Močni vetrovi in visoki valovi jim niso prizanašali. Ko bodo zapluli mimo rta St. Vincent se bodo lahko oddahnili. Vetrovi bodo nekoliko bolj zmerni. Po napovedi naj bi pihalo le še med 22 in 25 vozli.

Kaj se je dogajalo v prvih 3 dneh plovbe si lahko preberete na tej povezavi.

Trenutna razvrstitev (13.11.2018 ob 10:00): 

 

Mesto Plovilo Jadralec Razdalja do cilja Zaostanek za vodilnim Preplute nmi Hitrost plovbe (kn)
  ULTIM          
1 IDEC SPORT JOYON Francis 7 dni 14 ur 21 min 47 s
2 MACIF GABART François 7 dni 14 ur 28 min 55 s
3 REMADE - USE IT AGAIN ! PILLIARD Romain 2711,22   830,80 4,00
4 SODEBO ULTIM' COVILLE Thomas 2898,37 +187.15 643,60 3,10
ABD BANQUE POPULAIRE LE CLEAC'H Armel        
ABD MAXI EDMOND DE ROTHSCHILD JOSSE Sebastien        
             
  IMOCA          
1 HUGO BOSS THOMSON Alex 1066,45   2475,60 11,80
2 SMA MEILHAT Paul 1246,58 +180.14 2295,40 11,00
3 UCAR - SAINT MICHEL ELIES Yann 1277,35 +210.90 2264,70 10,80
4 PRB RIOU Vincent 1277,65 +211.20 2264,40 10,80
5 MALIZIA 2 - YACHT CLUB DE MONACO HERRMANN Boris 1368,78 +302.34 2173,20 10,40
6 TIME FOR OCEAN LE DIRAISON Stephane 1776,12 +709.68 1765,90 8,40
7 GROUPE APICIL SEGUIN Damien 1797,31 +730.86 1744,70 8,30
8 LA FABRIQUE ROURA Alan 1804,76 +738.31 1737,20 8,30
9 VERS UN MONDE SANS SIDA NIGON Erik 2024,88 +958.43 1517,10 7,20
10 LA MIE CALINE ARTIPOLE BOISSIERES Arnaud 2043,34 +976.89 1498,70 7,20
11 ARIEL 2 HUUSELA Ari Pekka 2171,05 +1104.60 1371,00 6,50
12 NEWREST - ART ET FENETRES AMEDEO Fabrice 2583,83 +1517.39 958,20 4,60
13 PURE - FAMILLE MARY ATTANASIO Romain 3291,99 +2225.55 250,00 1,20
14 GROUPE SETIN COUSIN Manuel 3302,61 +2236.16 239,40 1,10
15 CHARAL BEYOU Jeremie 3339,99 +2273.54 202,00 1,00
16 4MYPLANET BARRIER Alexia 3396,10 +2329.65 145,90 0,70
ABD MAITRE COQ BESTAVEN Yannick        
ABD INITIATIVES - COEUR DAVIES Sam        
ABD BUREAU VALLEE 2 BURTON Louis        
ABD MONIN JOSCHKE Isabelle        
             
  MULTI50          
1 REAUTE CHOCOLAT TRIPON Armel 940,46   2601,50 12,40
2 FENETREA-MIX BUFFET LE ROUX Erwan 1365,57 +425.11 2176,40 10,40
3 SOLIDAIRES EN PELOTON ARSEP VAUCHEL CAMUS Thibaut 1386,24 +445.78 2155,80 10,30
4 ARKEMA ROUCAYROL Lalou 1396,68 +456.22 2145,30 10,20
5 LA FRENCH TECH RENNES SAINT MALO LAMIRE Gilles 1453,06 +512.60 2088,90 10,00
6 CIELA VILLAGE BOUCHARD Thierry 2580,89 +1640.43 961,10 4,60
             
  RHUM MONO          
1 CAFE JOYEUX GAVIGNET Sidney 1968,58   1573,40 7,50
2 ALCATRAZIT - FACEOCEAN DESTREMAU Sébastien 2176,63 +208.05 1365,40 6,50
3 CAP AU CAP LOCATION - SOS VILLAGES D'ENFANTS CLERTON Wilfrid 2532,84 +564.26 1009,20 4,80
4 FORMATIVES NETWORK PATIER Jean-Marie 2630,17 +661.59 911,80 4,40
5 ROTARY / LA MER POUR TOUS COQUELIN Luc 2724,15 +755.58 817,80 3,90
6 LE CHOIX FUNERAIRE BOYER Nils 2988,13 +1019.55 553,90 2,60
7 LA VOIX DE L'OCEAN JAIL Eric 3071,94 +1103.36 470,10 2,20
8 GHEO DUBOIS Dominique 3107,12 +1138.55 434,90 2,10
9 RHUM SOLIDAIRE CAP HANDI SOUCHAUD Christophe 3199,00 +1230.43 343,00 1,60
10 COMMEUNSEULHOMME BELLION Eric 3229,27 +1260.70 312,70 1,50
11 SOS PARE-BRISE MAGNAN Nicolas 3282,29 +1313.71 259,70 1,20
12 TRANSPORTS GROUSSARD BIZIEN-JAGLIN Jean-Luc 3354,77 +1386.19 187,20 0,90
13 L'ESPACE DU SOUFFLE JUBERT Laurent 3401,53 +1432.96 140,50 0,70
ABD ART IMMOBILIER CONSTRUCTION LEROUX Olivier        
ABD VENTO DI SARDEGNA MURA Andrea        
ABD C' LA GUADELOUPE BISSAINTE Willy        
ABD KRITER V SOCOMORE ESCOFFIER Bob        
Petek 09 Nov 2018

Mercury 3.0 diesel

Ameriško podjetje Mercury je predstavilo nov dieselski vgradni motor z močjo 270 KM.

Nov motor je izredno kompakten. Ima prostornino zgolj 3000 cm3. Valji so razporejeni v V konfiguraciji, zaradi česar je motor relativno kratek in ga je možno namestiti tudi v manjši motorni prostor.

Motor je opremljen s turbo polnilnikom in hladilnikom stisnjenega zraka. Za vbrizg goriva skrbi visoko tlačni skupni vod. Motor se zavrti do največ 4200 obratov v minuti in ponuja zelo velik navor, ki znaša kar 594 Nm že pri 2200 obratih. Motor je namenjen za rekreativna plovila.

Servisni interval je enkrat letno oziroma na 200 ur uporabe. Vse zunanje komponente motorja so nameščene tako, da omogočajo enostaven dostop in serviseranje motorja.

Za varno plovbo in zanesljivo delovanje ima motor vgrajene številne senzorje. Poleg merilca temperature, se meri tudi temperatura izpušnih plinov, pritisk na črpalki goriva, pritisk zraka, temperatura hladilne tekočine, pritisk in temperatura morske vode, zračni tlak, prisotnost vode v gorivu in še bi lahko naštevali.

Za prenos moči lahko izbiramo med številnimi različnimi pogoni. Motor lahko poganja jet pogone, plovila z osovino ali z Z pogonom. Nadgradimo ga lahko z upravljanjem preko krmilne palice (Joystick Piloting).

Kako se je motor obnesel na testu

V testno plovilo Pirelli PZero 110 sta bila vgrajena dva motorja z močjo 270 KM. Plovilo v dolžino meri 11,37m njegova teža pa znaša 3000 kg. Za prenos moči sta vgrajena dva Z pogona z enim propelerjem. Pri 1850 obratih v minuti je plovilo plulo s hitrostjo 14,5 vozla in plovilo je že izgliseralo. Poraba goriva pri tej hitrosti je znašala zgolj 1,6 l na prepluto navtično miljo. Če preračunamo na uro je poraba znašla zgolj 23 l/h. Ker motor doseže največji navor že pri 2200 obratih, plovilo pluje že s spodobno hitrostjo križarjenja 20 vozlov. Poraba nekoliko naraste in znaša 1,7 l/nmi ali 34 l/h. Pri 25 vozlih potovalne hitrosti poraba na prepluto miljo ostaja enaka. Pri hitrosti 30 vozlov poraba naraste na 2 l/nmi oziroma 60 l/h. Pri 3950 obratih plovilo doseže 40 vozlov in poraba naraste na 2,6 l goriva na prepluto miljo (104 l/h). Zaradi velikosti propelerjev se motor ni zavrtel v najvišje obrate. Z nekoliko manjšimi bi dosegli 4200 obratov in verjetno še vozel ali dva višjo končno hitrost.

Primerjava z bencinskim motorjem

Zelo pomemben podatek, ki ga lahko izračunamo iz porabe pri najvišjih obratih, je maksimalna poraba goriva pri tem motorju. Dva motorja sta pri najvišjih obratih porabila 104 l/h, kar pomeni, da lahko pri enem samem motorju računamo na najvišjo porabo pod 55 l/h. Podoben bencinski osemvaljnik z podobno močjo bi potrošil okrog 80-90 l/goriva na uro.

Tehnični podatki:

  • Moč motorja: 230-270 KM
  • Obrati motorja: 4200 1/min
  • Prostornina: 3.0 l
  • Teža: 348 kg
  • Navor: 594 Nm pri 2200 1/min
  • Kompresijsko razmerje: 16.5 : 1
  • Količina olja: 8,5 l
  • Količina hladilne tekočine: 12 l

Četrtek 08 Nov 2018