Zadnje iz eTrgovine

34.90€

888 pristanov in zalivov, sedaj v barvah in z novimi, dopolnjenimi podatki. Knjiga je prenovljena in tekoče ažurirana za leto 2018. V njej so prikazani detajli zalivov in pristanišč s kratkimi opisi in oznakami za možnost priveza ter simboli za nevarne, ali pa neugodne vetrove, ki povzročijo na privezu samo neprijetno bibavico. V njem je tudi obilo ostalih uporabnih podatkov, kot so podatki o odpiralnih časih na bencinskih črpalkah, vse pomembne telefonske številke (kapitanij, marin zdravstvenih domov, …..) 

O knjigi:

  • izdaja: 6. dopolnjena izdaja
  • avtor: Karl-H. Bestandig
  • slovenska izdaja: Gorazd Cizej
  • strani: 120
888 pristanov in zalivov

Zadnji video

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

14.05.2019, Boatyard Vava`u, Tonga

Danes ne začenjam ob osmih z delom. Ne, ne. Danes sem začel že ob pol šestih zjutraj, a to delo je bilo bolj pisarniške narave. Moral sem pregledati kar nekaj strani besedila in to vrniti nazaj pošiljatelju. Ni kaj, vmes sem spil kavo, se pocrkljal tudi s čajem, nato pa sem si naredil še zajtrk in pričel z delom.

Najprej avtopilot. Vse mi dela, le avto zagon za 1° ali 10° mi ne dela. Iztok mi piše, da sem obrnil kable. Ni kaj, odvijačim kontrolno ploščo v kokpitu in ugotovim, da mi je en kabel padel malo nižje, ko sem odmontiral elektroniko za avtopilot in jo zaradi črnega displaya odnesel k Iztoku (Harpoon) na popravilo v Slovenijo. Najdem ta kabel, priklopim oba kontakta in »drive« dela. Jupiii! Ker avtopilot dela, zadnji dve kabini pa sta presušeni in prebrisani, ne bom več lezel v zadnji del barke k avtopilotu. Začnem pospravljati vso ropotijo iz teh dveh kabin, ki je bila začasno v salonu in kmalu sta obe kabini polni, a zloženi. Zdaj je salon lepo prazen, pometem ga in spet imam nasmeh na obrazu, ker se kaže red, katerega imam poleg čistoče zelo rad.

Še končal nisem s tem delom, pride do barke rus Dimitrij. Pogleda hladilnik in nekaj nastavlja s plinom, ker si želi, da sem zadovoljen z njegovim delom. Čeprav se mi zdi da hladilnik kar dobro dela, on pravi, da ga mora nastaviti, da bom jaz zadovoljen z njim. Kasneje mu laserski merilnik le pokaže optimalno hlajenje in možakar gre k svojemu delu. Prinese mi še eno inox objemko , zato sam še priklopim regulator za plin s cevjo in zdaj tudi štedilnik dela. 13 Kg plina bo zadostovalo za naslednje tri ali štiri mesece.

Zdaj je na vrsti še bimini. Ufff, tu bo pa dela in jeze. Začnem točno tako kot sem si zamislil. Delo počasi napreduje, odmontirati moram zadnjo pripono, za ta čas montirati rezervno z vrvjo, ter jo kasneje umestiti v točno zato določeno luknjo v biminiju. No brez zapletov ne gre, a zadevo rešujem na kar se da najboljši način. Lažje bi bilo, če bi mojster bimini sam izmeril, tako pa sem dodatno improviziral, ter dal narediti bimini v Sloveniji in ga prinesel s sabo na Tongo. Po dobrih dveh urah vijačenja nosilcev in okvirja za solarne panele nad biminijem, končno zaključim z delom. No ja, ni tako slabo kot sem bil v strahu, da bo izpadlo. Tako, zdaj imam še streho nad kokpitom in vsak dan je vse več obkljukanih stvari na mojem dolgem spisku del. Stranske zaščite za valove, bom montiral drugič, na vodi, ko bo več časa.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Vroče je kot v peklu. 30°C jih kaže danes. Iz mene teče pot in verjetno me bo sonce ožgalo. Ura je komaj dve popoldan. Zdaj se lotim še montaže propelerja in tako zaključim dela na »podvozju« Indiga.

Zdaj pa k vinču in sidrni verigi. Ko odprem pokrov se skoraj razjočem. Kjer koli sem pustil barko, je bila sidrna veriga v redu. Tu pa je tako zarjavela, da se je enostavno sprijela skupaj. Moral bi jo dati v neko centrifugo, da bi vsa ta rja padla dol. Vem, potrebna bo nova veriga, a tukaj jo je nemogoče dobiti iz dveh razlogov. Prvič; ker jo nimajo in če bi jo že imeli bi bile mere v inchih in ne v metričnih merah. Drugič; finančno stanje v tej draginji mi tega ne dovoljuje, zato bom moral počakati na drugačne pogoje. V težkih mukah jo z vinčem in fizično z rokami, le odvijem in spravim na tla. Zdaj jo bom moral položiti na neke deske in jo malo potolči, nato pa premazati s kislino. Uff sem žalosten in jezen hkrati.

Čas je za kavo, ki je že zelo pozna, a si jo vseeno skuham, da si malo oddahnem. Kadar sem v marinah ali kjerkoli sem lahko priklopljen na elektriko, uporabljam indukcijski kuhalnik, kateri deluje izredno dobro in hitro. Tudi vso posodo imam, ki deluje na tem kuhalniku. Škoda, da ga ne morem imeti tudi med plovbo, saj ga inverter ne zažene. Tudi kava že diši, tokrat brez treh piškotkov.

Kasneje ugotovim, da ko sem montiral bimini, sem verjetno kje preveč nategnil kable od solarnih panelov in zdaj mi ti ne delajo. Nazaj v akcijo in vse razdirat. Pa naj reče kdo da mi je dolgčas in nisem kot ona dva s televizije,… A je to.

Vse dela in vse funkcionira. Utrujen sem, a vseeno se lotim kuhanja večerje. A najprej spijem kozarec res hladnega piva. Hladilnik dela, kot že dolgo ne. Narežem in obrežem še piščančje meso, ga spečem in nato z rižem in ananasom skuham v dobri karijevi rižoti. Grem k večerji, dober tek!

15.05.2019, Boatyard Vava`u, Tonga

Nov je dan, danes sem že zgoden, ker bi rad naredil čim več v enem dnevu, a ropotati ne smem pred osmo uro zjutraj. Nič zato, si pa pripravim material in moram si pripraviti tudi stojali, na kateri bom dal nekaj ozkih desk, saj tukaj nimajo smrekovih 5 cm debelih »fosnov«.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Ko si pripravim oder za delat, najprej na tem mestu ročno operem in zdrgnem s čistilom gelcoat, oz. trup barke, ki je zunaj vode. Ko ga lepo očistim, ga z drugo krpo posušim do suhega, nato pa začnem s poliranjem trupa. Nanašam dobro polirno pasto in ker imam dober polirni stroj, katerega sem nabavil na Gran Canarii, bo to gotovo do večera. Več kot 10 ali 11 ur ne sme trajati. Vendar sonce žge, tudi v senci je vroče. Delam na senčni strani, prestavljam oder, nosim deske in polena, čistim, poliram. Vmes pijem vodo in se vsaj tako malo odžejam. Danes ne bo ob tretji uri kave kave, ne keksov. Moram to narediti, ker jutrišnje vreme kaže na malo dežja in nočem, da me preseneti kakšna ploha. Ob petih, devet ur po začetku dela, sem že skoraj obupal. Roke me bolijo in križa sploh ne čutim več. Tam kjer je križ, me zdaj nekaj pika. Po moje se je križ spremenil v zvezdo ☺.

No vseeno se potrudim in stisnem zobe, ter v roke primem to veliko polirko in poliram. Po desetih urah in pol trdega dela brez malice, brez pavze za kavo in brez počitka, le naredim vse do konca. Vesel sem in barka je spolirana. Sveti se in vesel sem, da je pred mano starejša bavaria, katera ima še dokaj debel trup in še vedno po osemnajstih letih tudi bel gelcoat. Spomnim se novejših bark, katere imajo po nekaj letih že porumenel gelcoat.

Zdaj pa pod tuš in v hladilnik po pivo. Tega sem si tudi zaslužil, zraven pa še z veseljem prečrtam še eno vrstico na listi obveznosti.

16.05.2019, Boatyard Vava`u, Tonga

Danes zjutraj sem bil vesel, da sem včeraj opravil vso težaško delo. Zgodaj dopoldan je padal dež, zato sem vse delal počasi, kot bi bil samo na 33 obratih. Kavica, nato zajtrk. In kasneje so se temni oblaki razkadili, jaz pa sem pristopil k delu. Danes nimam veliko dela, a nekaj ga vseeno je.

Najprej obrnem verigo in najmanj uporabljen del privijačim na sidro, zelo zarjavel del verige pa potegnem gor, za končni del, čeprav tukaj pri sidranju, pod 50 m verige skoraj nikoli ne gre v vodo. Ufff, res upam, da zdrži vsaj do nabave nove verige. Vse potegnem v barko, da jo vsaj ne gledam več tam zunaj. Vsak, ki je šel mimo nje, je skomignil z glavo in rekel, da bo potrebna nova. Kot da jaz tega ne vem! Ejej, mi greste na živce!

Nato se lotim še solarnih panelov, nekaj mi spet ne dela, kot bi moralo. Kmalu odkrijem napako, katero rešim, a le začasno. En panel ima res tanek in zanič kabel, moral ga bom zamenjati z novim in debelejšim, a to je projekt za en cel dan, saj moram v tem primeru sneti panel z nosilca, itd. Važno je, da sedaj začasno dela.

Ker imam samo dve 20 litrski kanti za vodo, le ti 4x napolnim in prinesem do barke, dvignem na barko, prelijem in po eni uri dela na vročem soncu je vsaj en rezervoar poln. Ne bo mi jo potrebno takoj delati iz slane vode.

Potem vse orodje, katero sem uporabljal, pospravim na svoje mesto in počasi tudi zunanji del barke dobiva smisel. Ravno si želim skuhati kavo, ko me kliče šef Boatyarda. Z njim grem v pisarno in mi izda dva računa. Enega za kupljen material v njihovi trgovini (osnovni pred namazi, cink anode,…), drugega za sam Boatyard. Ni kaj, dražje je kot doma, a kaj naj zdaj? Ko prebiram novice iz domačih in jadralskih logov je to še vedno ceneje, kot bivanje v novi, mega in super moderni marini v Rovinju. Enavtika navaja, da stane noč v tej marini od 150 do 2000 €. Ufff… verjetno ena najdražjih marin na Jadranu.

Po kavi še nalepim nalepke na desno stran booma, katere so zdaj podobne tistim na levi strani. Naj bo vse lepo, a ne? Potem razobesim novo slovensko zastavo na jambor in že imam največjo zastavo na Tongi. Sledi tuširanje, večerja in danes grem v kino, domači seveda. Jutri pa je dan D in grem v vodo. Končno tudi zame posije sonce. No sonce tukaj res močno sije in danes me je kar precej opeklo. Se  namažem in jutri bo že bolje.

17.05.2019, Neiafu, Vava`u, Tonga

Dan se je pričel z oblačnostjo in vse je v teh sivih oblakih kazalo na dež. Moral bi v mesto, saj potrebujem nekaj stvari iz trgovine, najbolj pa lepilo za les iz železnine. Gledam v nebo, razmišljam ali bo deževalo. A kasneje se le odločim in se s kolesom po levi zapeljem do mesta. Dobrih 5 km potrebujem in najprej me čaka vzpon, kakšna 2 km ga je. Namučim se do vrha, potem gre lažje. Ko bi bila vsaj cesta boljša. Še slovenske ceste so boljše od tega tukaj, pa že naše niso dobre.

Najprej na tržnico po jajca, kakšen paradižnik, zeleno papriko in banane. To je še poceni, vse ostalo je drago, zato se druge zelenjave izogibam. Poceni je še nekakšna zelena reč, ki je podobna naši blitvi, a je ne znam uporabiti, čeprav sem branjevke že spraševal, kako se ta reč pripravi.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Sledi kitajska trgovina, ena od mnogih. Končno v njej najdem svež ingver in to podobne velikosti, kot ga dobimo pri nas. V Francoski Polineziji sem kupoval zelo droben ingver, katerega sploh ni bilo potrebno lupiti. Samo malo sem ga spustil čez prste in je že bil olupljen. Kasneje grem še v pekarno po kruh, kateri je najbolj podoben našemu toustu, a je vseeno ta boljši od njega. Tudi v železnini najdem lepilo za les, saj mi odstopa furnir na mizi. Imajo ga cel liter, manjše količine ne prodajajo. In kaj naj pa zdaj? Ne bom ga kupil. Grem še v ostale trgovine in v zadnji kitajski najdem neko univerzalno lepilo, kot je naš Neostik. Morda bo uporabno.

Pridem na barko, pospravim še nekaj stvari in potem že slišim ropot velikega stroja. Prihajajo po barko, da jo zapeljejo v ocean. Dvignejo jo, jaz na hitro premažem nekaj fleh, nato gremo do vode. Zapeljejo me v ocean, nato pa se začne stisk pri srcu. Se bo zagnal motor ali ne? In je kresnil. Iz prve! Še zakadil ni nič, ker sem ga včeraj pravilno pripravil na to. Motor je delal kakšnih pet minut, nato pa sem jim pokazal signal s palci navzgor in so me spravili iz objem stroja. Barka se je morala naučiti sama splavati in tako je zaplula novim dogodivščinam naproti. Zaplul sem okoli rta in po slabi uri plovbe zaplul v port mesta Neiafu. Tu so boje in najprej sem zaplul do Billa, ter se privezal na njegovo barko, da sem mu lahko vrnil kolo in prikolico. Spijeva eno pivo, rečeva kakšno po domače in nato se dogovoriva, da me čez dobro uro pobere z dingijem in greva na večerjo. Tokrat bom po 17 dneh prvič v lokalu na večerji oz. na pici.

Pica je bila dobra, nazdravila sva s pivom in po eni uri, sta se k nama prisedla še par iz Kanade in ob pogovoru je steklo še eno pivo, za katerega vem, da je bilo absolutno preveč. Pa ne zaradi alkohola, ampak zato, ker vem, da bom jutri zaradi putike zasovražil pivo vsaj za nekaj časa. Zvečer mi je vse nenavadno, saj se ne morem navaditi, da sem na vodi. Vse je tako drugače. Lahko noč Slovenija

18.05.2019, Neiafu, Vava`u, Tonga

Že ponoči sem začutil bolečine v nogi, putika. In kdo me je pripeljal do teh bolečin? Pivo trans. Nekaj časa bo moral na stran. Zjutraj vzamem poleg ostalih tablet še naklofen. Upam, da v naslednjih dveh urah bolečina popusti. Kasneje se lotim stranišča, saj zunaj ne morem delati. Problem vsega je v zraku, ker noče ročna črpalka potegniti vodo v školjko in namesto vode črpa zrak. Snamem vse cevi s črpalke in v njih nalijem vodo iz pipe. Potem jo nalijem še v školjko, na vrh pa dam mokro cunjo, da zrak ne prihaja čez izhodno odprtino. Po desetih minutah mi le uspe spraviti vodo v školjko, a imam naslednji problem, ker sose  vsa tesnila posušila in sedaj šprica voda vsepovsod, le tam je ni, kjer bi morala biti. Zamenjam tesnila, vse namažem z navtično mastjo in preizkusim. Dela in nikjer ne teče.

Zatem grem na plano, saj je prenehalo deževati. Zbrusim zunanjo mizo in jo prebarvam z barvo za les. Miza ni iz tika, zato je potrebna lepotnih popravkov. Med tem ko se bo barva sušila, spravim v pogon še čarovnika za vodo in že meče vodo v morje. Pustiti jo moram teči vsaj 10 minut, saj sem aparat preden sem šel na dopust konzerviral s kemikalijami in le te se morajo sedaj sprati z membran. Vzamem še digitalni instrument za kvaliteto vode in jo testiram. Najprej voda iz plastenke, v njej je deževnica, ki sem si jo nalil iz rezervoarja v Boatyardu. Tester pokaže zavidljivih 18 ppm, nato testiram še vodo iz Rainmana 168 ppm. Super voda, le malo trda, mi napiše. Mar ni tudi deževnica trda voda? OK, samo da je v redu. Aparat za Ph mi ne dela, očitno je bil ves čas prižgan in sta se bateriji izpraznili. V slabih dveh urah in pol naredim 170 litrov vode in krmni rezervoar je spet poln.

Zdaj je na vrsti dingi in motor. Dingi je čez noč počakal na krovu barke in nič kaj ni videti, da bi kje spuščal, zato ga dam v vodo in grem k motorju. A spet dežuje in moram iti v barko. Zberem preproge in jih dam v kokpit. Odprem pokrove od podnic in lej ga zlomka, kar nekaj vode je notri. Pobiram in pobiram, prvo vedro, drugo, tretje,…. šesto, sedmo,…. Ja cca 60 litrov vode sem pobral iz prekatov. Potem še pomijem po tleh in zunaj je nehalo deževati. Stresem preproge,  jih pometem in tako čiste položim na svoje mesto. Notranjost je res lepa. Zunanjost pa,… ne smem gledati čez očala, bolje je, če bi uporabil očala od slepega Stevia Wonderja. Bi bilo vsaj vse lepše. V rezervoar od motorja pričnem nalivati mešanico goriva in kolikor jaz nalivam zgoraj, toliko tega goriva steče ven spodaj. Halooo!! Tako pa ne gre. Odvijačim pokrov motorja in najdem napako. Zapiralo goriva je tako zarjavelo, da je odpadla matica na delu vijaka, kateri je vgrajen v ročici zapirala. Ni kaj, nabaviti bom moral novo. Če bi bile cevi enako debele, bi to priklopil direktno, saj ne potrebujem zapirala.

 

Vmes zapiha res močan reful, saj je vetra kar nekaj na sidrišču, in s sprayhooda mi pade v vodo solarna luč za kokpit, katero sem polnil na soncu. Super, zdaj bo svetila ribam na 30 m globine. Upam le, da jo bodo znale prižgati.

Skuham si še kavico in vzamem svoja dva keksa (tokrat smo na špar programu in trije keksi so že razkošje) ter napišem ta del bloga. Zvečer ga še dokončam, ko se mi še kaj zgodi.

Danes je bila otvoritev tukajšnjega lokala na vodi in večina posadk iz sidrišča se je odpravila tja. In če je bila otvoritev, potem bi moralo po slovensko biti vsaj nekaj zastonj, večina pa po otvoritvenih cenah. No pa se je izkazalo, da je vse dražje kot na obali. Seveda, saj je treba vse prepeljati z obale in hraniti v hladilnikih z ledom. Od hrane imajo samo fish and chips , res v precej veliki porciji, pri pijači pa je več izbire. Bilo nas je kar precej, zato se je ena stran tega splava dobesedno nagnila proti morju, stolov pa vsekakor ni bilo dovolj. Lastnika, okoli 50 let stara kanadčana, sta tu že tri leta in imata manjši lokal s hitro prehrano še v mestu, a tam še nisem bil. Sem pa bil presenečen, ko sem gledal koliko piva je spila ta teta, pa je še kar brezhibno delala. Kapo dol, raje bi jo oblačil, kot ji dajal za piti. Po moje je bila sama sebi najboljši gost večera.

19.5.2019, Neiafu, Vava`u, Tonga

Nedelja. Nočni dež z vetrom je najavil, kakšno naj bi bilo vreme naslednjih 5 ali 6 dni. Zaprto okno in slab zrak v spalnici mi nista šla na roko. Zato sem se ob pol treh zjutraj prestavil v salon, saj je pri vhodu v barko nekaj več zraka, kot ga je v spalnici. Nekako sem zaspal nazaj in se zjutraj prebudil v oblačno jutro. Cerkveni zvonovi me prebudijo, saj kličejo k nedeljski maši. Tukaj na otoku Vava`u je menda kar 14 različnih sakralnih objektov, saj so tukajšnji prebivalci zelo verni. Če bi moral jaz k maši, bi danes imel opravičen izostanek, saj mi motor od dingija ne dela. Torej ostajam na barki.

Čeprav je nedelja in je tukaj uzakonjeno, da se ta dan ne sme delati, jaz vseeno nekaj migam. Najprej avtopilot. Gledam, nastavljam, berem priročnik,… Vse štima, avtopilot v programu avto ne dela. Ne vem kaj mi je bilo, da pogledam še enkrat fotko na računalniku, katero sem naredil preden sem šel v Slovenijo in najdem lastno napako. Ni vse v barvah Jasmin! Prestavim dva kabla in glej ga zlomka, avtopilot dela.

Pri zajtrku sem opazil, da mi hladilnik vleče na uzakonjeno ne delo ob nedeljah. Še včeraj je hladil na polno, danes že bojkotira. Pregledam vse in zdi se mi da je vse v redu, a občutek imam, da nekje spušča plin. Malo celo sumim termostat in morda se ga bom jutri lotil, razdrl komandno enoto in poskusil zvezati kable direktno brez termostata.

Potem se lotim motorja. 11 let je star Tohatsu in razmišljam, kako bi obšel zapiralno pipico in direktno spojil obe cevi za gorivo. Pa ne gre, saj sta različni debelini cevi. Vem, to naredijo zanalašč, da me jezijo ☺. Vseeno se spomnim, da imam pri sebi epoxy dvokomponentno lepilo in pipico zalepim in zalijem tako, da je vedno v odprtem položaju. Bo že moralo biti tako, dokler ne najdem in kupim nove. Zdaj se lepilo suši in popoldne jo bom pričvrstil na motor.

Čas je da potegnem še nove LED trakove za boljšo razsvetljavo v kuhinji nad štedilnikom in enega v kokpitu nad mizo. Čez dobro uro oba žarita v lepi svetlobi. Oh, zdaj pa ne bo problem in ti trakovi so še vodoodporni. Hvala ti Tomaž za metre teh LED trakov, katere verjetno ne bom porabil do konca svojega življenja.

Pride še Bill in se jezi na svojega člana posadke. Kar prime menda uniči. Hehehehe, na smeh mi gre, saj je še zadnjič o njem govoril, da je v redu možakar. Zdaj pa že dva dni udriha po njemu. Ko mu skuham kavo in mu dam dva piškotka, me vpraša, če bi ga jaz vzel na svojo barko, saj sem sam. Nasmejem se mu in mu rečem, da naj ga obdrži, morda ga bo še rabil, da mu še kaj popravi, ne samo uniči in zlomi. Zraven pa pravim: »Ponujaš mi osebo, ki ti ni všeč, ne ponujaš mi druge članice posadke, američanke Helene? Njo bi pa vzel.« Takrat se on nasmehne in pravi, da ona pa naj kar ostane na njegovi barki, ker ona je pa v redu. Hahahaha, takšne imamo pri nas.

Ko Bill odpluje neznano kam s svojim dingijem, se lotim montaže pipice in nalijem gorivo. Pri polovici mi spet teče gorivo po barki in v morje. Ah že spet! Odprem še drugi pokrov in najdem grešnika. Na vrhu, pri spoju mi je počil rezervoar za gorivo. Posušim ga, obrišem, nato s smirkovim papirjem zbrusim ter ga zalepim z epoxi cementom za plastiko: Jutri bom videl, kaj sem naredil. Vse je precej v uporabi, zato počasi popušča in utrujen material se lomi.

Počasi se znoči, naklofen pri putiki spet popušča in potrebno se bo umiriti. Kasneje si skuham še vegi večerjo, nato pogledam še nedeljski film in nedelje je konec.

20.5.2019, Neiafu, Vava`u, Tonga

Danes je nov dan in zato se lotim popravila mojega Tohatsu motorčka. Lepo bi bilo, ko bi zapredel in bi se lahko z njim  odpeljal do obale. Od petka sem že na vodi.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Rezervoar je zalepljen ob strani, kjer je počil. Odvijem čep od tanka za gorivo, pa mi skoraj v roki ostane. Mar se iz dneva v dan bolj kvari? Material popušča? Pogledam ga in razočaran ugotovim, da se to ne bo dalo popraviti in da potrebujem nov rezervoar. Bolj ga gledam, bolj sem jezen.  In kje naj ga tukaj v tej »vukojebini« dobim? Ni šans Jasmin! Potem pa ga obračam v roki in mi sine ideja. V roke vzamem lepilo, epoxy cement in konzervo od Coca-Cole, ki jo imam v bokaportu. Odrežem kos tanke pločevine za širino navoja, kamor se privije čep, zbrusim pločevino in zbrusim plastiko. Namažem od znotraj z lepilom in nato spojim oba dela. Po pol ure drži kot novo. Nekoč mi je nekdo rekel, da ko je bral moj blog o nekem popravilu, je bilo videti tako, kot da gleda film o Megayverju. No to ravno nisem, se pa očitno moram znajti, moram imeti ideje in moram znati prijeti orodje v roke. A ni še konec, motor še ni zapel. Potem privijačim rezervoar za gorivo na motor, ga napolnim z gorivom  in drži. Zaprem čep, potegnem vrvico za vžig, pa ne zažene motorja. Odprem cev za gorivo, na eno stran v tank je pretočno, v uplinjač pa ne. OK, torej odvijačim še njega, ga razstavim na vse možne dele in ga očistim. Potem ugotovim, da točno tam, kjer pride cev za gorivo na kovinski del uplinjača, ni pretoka. Nekaj je odlomljeno, a ne vem kaj, saj ne poznam delov od uplinjača. Vseeno vzamem električni vrtalni stroj, vklopim inverter in zavrtam 2,5 mm debelo luknjo skozi cev. OK, luknja je, a mislim, da nekaj vseeno manjka. Sestavim uplinjač, nalijem gorivo, a zdaj to direktno teče iz njega. Sedem ur se že mučim in popravljam ter sem vsak korak h končnemu popravilu. Ta izvenkrmni motor je bil edina stvar, za katero sem mislil, da mi ga ne bo potrebno kaj dosti servisirat. Zamenjam olje, namažem in že dela. No pa je on tam zgoraj imel z mojim motorčkom druge načrte in utrujen spoznam, da sem kapituliral. Nimam rezervnih delov, ni trgovin, ni ničesar. A morda je že tako vse dotrajano v 11 letih, da bo najbolje kupiti kakšen dober rabljen motorček ali pa v najslabšem primeru kar novega, pa bo mir za naslednjih 11 let.

Pospravim kokpit, ga pometem in si skuham pozno kavo. Veter malo pojenja, ni več tako močan in po moje ga je komaj za 10 vozlov. Čeprav kave še nisem popil do konca, sem pa zato pojedel oba piškota, skočim v krmno kabino po sprednje jadro (genovo) in obe vrvi. Tokrat mi je šlo delo kot namazano. 20 minut sem potreboval, da sem jadro potegnil po žlebu, ga zapel, privezal obe uzdi in ga zvil na furlex.

Zdaj imam čas, da spijem do konca že hladno kavo. Stuširam se, saj se mi zdi, da se vonjam po gorivu. Počasi pade noč in spet je še en dan za mano. Jutri je nov dan. Verjetno spet deloven, kako pa drugače. Zdaj pa je na vrsti kuhanje večerje.

21.5.2019, Neiafu, Vava`u, Tonga

Še vedno in vidno razočaran od včeraj, zaradi motorja, mi dopoldan ni do ničesar. Vseeno me v boljšo  voljo spravi kolega Rick iz Belgije, ki me je prišel pozdravit, saj se nisva videla nekaj mesecev. On je lani zaplul do Nove Zelandije in se danes od tam vrnil na Tongo, pravi da zaradi mene in Billa, saj smo lani kar nekaj krat skupaj jadrali in se ustavljali na raznih otokih, kot so Bora Bora, Palmerston, Vava`u,… Zdaj bomo šli skupaj naprej, ko bo primerno vreme za jadranje. Sem se bliža manjši ciklon, ki pa je bolj močan na jugu, zato bomo njegovo moč tukaj čutili samo delno. A vseeno bomo počakali.

Kasneje še pride na kavo sam veliki Bill in se še on loti strokovnega pregleda motorja in tudi on ugotovi, da bo potreben novi, saj če kupim nov rezervoar in uplinjač, me bo to stalo najmanj pol cene novega motorja. No, problem je najti rezervne dele, a tukaj jih ni. Vseeno pa me prepriča, da greva na obalo in da zapeljeva motor do serviserja v Boatyardu, ki mi bo verjetno pomagal, saj je zelo dober kolega od njegove članice posadke, Helene. Čeprav vem, da je to misija nemogoče, ga vseeno ne zavrnem in odveslava z mojim dingijem in motorjem do obale, potem pa se odpeljeva s taxijem do Boatyarda. Na servisu mi serviser Tom pove enako kot sem jaz povedal Billu: Umrl je in popraviti ter zamenjati je potrebno kable, te ono, te tretje… No, ta našteva še tisto, kar je zame še v redu. A vseeno ga ne bo on popravljal, ker popravlja samo Yamahe. Vrneva se nazaj in v Mangu spijeva kavo, nato pa greva vsak na svojo barko. Ker nisem tako zelo daleč do kopnega, me to veslanje samo malo razmiga, pač rekreacija.

Popoldne še montiram stransko platneno zaščito za valove pri kokpitu in ravno pospravljam orodje, ko prideta na barko Keen in Will. Bila sta pri eni stranki na boji in ker je Keen od daleč videl vihrati veliko slovensko zastavo se je oglasil še pri meni na moji turški kavi.

Ob kavi se pogovarjam z obema, a tokrat malo bolj izprašam domorodca Willa, zato beseda steče še v drugo stran, malo na domačine in malo na celotno Tongo. Tako zvem, da je tukajšnje prebivalstvo (3000 ljudi je na otokih Vava`u) zelo revno. Vsaka hiša ali vsaka družina ima nekoga v družini, ki dela v Novi Zelandiji. Ko mi to tako pripoveduje, se spomnim Bosne in gasterbajterjev, saj je bila včasih podobna zgodba tudi tam. Oni so delali v Nemčiji in pošiljali v Bosno denar. Tako so rasle hiše, ljudje so bolje živeli in počutili so se bolje. Pove mi, da je tukaj urna postavka 2,5 TOP ali 1,10 EUR. Še Keen mi pove, da je tukaj življenje zanj zelo poceni, ker plačuje najemnino za hišo 150 EUR na mesec, elektriko in vodo ter ostale pritekline pa še cca 38 EUR na mesec. Poceni, a ne? Ko se spomnim koliko sem mu plačal za en meter inox cevi in dva priključka, sem izračunal, da sem mu plačal za vse položnice in še za pol najemnine tega meseca. In koliko takšnih je vsak dan v njegovi delavnici, kot sem jaz? Ni kaj, zanj je  to res obljubljena dežela in še edini je tukaj s to dejavnostjo. Will mi potem razloži, da ta ena oseba, katera dela v tujini, pošilja denar svoji družini, da bi tu lažje živeli. Če jim pošlje 500 dolarjev, gre to kar hitro stran; poplačajo dolg v trgovini (tukaj je sistem da kar kupiš, te zapišejo v črno knjigo in plačaš enkrat v mesecu), potem za gorivo za avto, še kaj drugega in obvezno gre menda 10% od vsakega zneska župniku v cerkev. Ko sem rekel, da spoštujem vsako vero, a da nisem veren in se opredeljen kot ateist, mi ta reče, da če bi to govoril tukajšnjemu župniku, bi mi ta rekel, da sem hudič. Tukaj moraš biti v eni religiji, a mora biti predvsem krščanska. Le peščica drugih religij je na otoku. Dotakneva se še šolstva, zdravstva in seveda demokracije, pa vedno bolj in bolj spoznavam, da so zakoni pisani tako, kot jih je spisal kralj pred mnogimi leti. Sicer je menda malo več demokracije, kot jo je bilo včasih, a vseeno je ni toliko, kot jo je v drugih demokratičnih deželah. Povem mu, da sem bil v petek zvečer v bifeju in sem videl ter se družil z domačini. Vsi so spili vsaj po tri piva in če to seštejem je to njihov 8 urni zaslužek. Will samo skomigne z rameni in mi pravi, da tako pač je to. Jutri pa bo vprašanje, če bo kaj na mizi. Važno je, da je dovolj denarja za alkohol. Glava družine je moški in tukaj so ženske več ali manj podrejene njim. Največja sramota pa je, če otrok, ki hodi v šolo nima oprane, čiste ali urejene uniforme. To je pa za njih zelo žaljivo in če se le da, se zelo držijo tega, da  so otroci urejeni, da ne bo kdo od meščanov raznašal kakšne govorice. Nasmehnem se mu in rečem, da je potem vsaj delček slovenske kulture tudi na Tongi (na to z opravljanjem sem mislil). Še veliko bi se dalo napisati, a tudi to je že dovolj za danes. Zato o Tongi še kdaj drugič.

Malo e lelei (dober dan) vam želim!

22.5.2019, Neiafu, Vava`u, Tonga

Trenutna pozicija

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

 

  < Tihi ocean - (Priprava plovila na Tongi)        Tihi ocean (Nadaljevanje plovbe) (prihaja 29.5.2019)

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Sreda 22 Maj 2019

 

Jadrnice

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo*
Sun Odyssey 349, let 2019, 3 kab 25.5.2019 01.06.2019* Biograd 1.610,00 € 42% 707,60€ **,*** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Dufour 382 GL, let. 2016, 3 kab 25.5.2019 01.06.2019* Biograd 2.100,00 € 42% 1218,00€  **,*** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Hanse 385, let.2017, 3 kab 25.5.2019 01.06.2019* Biograd 2.120,00 € 42% 1229,60€  **,*** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Hanse 400,let.2008, 3 kab  25.5.2019 01.06.2019* Biograd 1.920,00 € 42% 1113,60€  **,*** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Elan 444 Impression, let. 2011, 4kab 25.5.2019 01.06.2019* Biograd 2.550,00 € 42% 1479,00€  **,*** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Elan Impression 40, letnik 2017 25.05.2019 01.06.2019 Sukošan 1.950,00 € 50% 975,00 € https://thesailmaster.si/elan-impression-40/1214967
Hanse 505, letnik 2018 25.05.2019 01.06.2019 Kaštela 3.740,00 € 40% 2.244,00 € https://thesailmaster.si/hanse-505-4--1-kab/878284
Elan 384 Impression, let.2007, 3 kab 1.6.2019 28.06.2019* Biograd 1.690,00 € 40% 1014,00€ ** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Hanse 400,let.2008, 3 kab  1.6.2019 28.06.2019* Biograd 2.050,00 € 40% 1230,00€ ** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Sun Odyssey 449, let 2019, 4 kab 1.6.2019 28.06.2019* Biograd 3.300,00 € 40% 1980,00€ ** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Elan 45 Impression, let.2018, 4 kab 1.6.2019 28.06.2019* Biograd 3.250,00 € 40% 1950,00€ ** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Elan 50 Impression, let.2018, 5 kab 1.6.2019 28.06.2019* Biograd 3.250,00 € 40% 1950,00€ ** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Bavaria 31 Cruiser, letnik 2008 01.06.2019 08.06.2019 Izola 1.270,00 € 30% 889,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-31-cruiser/871860
Katamaran Lagoon 40 OW, letnik 2019 01.06.2019 08.06.2019 Šibenik 4.290,00 € 42% 2.476,19 € https://thesailmaster.si/lagoon-40-3--2-cab/1076326
Sun Odyssey 42, let 2008, 3 kab 8.6.2019 15.6.2019 Biograd 2.150,00 € 38% 1440,50€ ** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Bavaria 50 Cruiser, let. 2007, 5 kab 8.6.2019 15.6.2019 Biograd 3.330,00 € 40% 1998,00€ ** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Elan 384 Impression, letnik 2007 08.06.2019 15.06.2019 Biograd 1.690,00 € 33% 1.135,68 € https://thesailmaster.si/elan-384-impression/1844922
Sun Odyssey 449, letnik 2019 08.06.2019 15.06.2019 Vodice 3.490,00 € 45% 1.919,50 € https://thesailmaster.si/sun-odyssey-449/1637767
Elan 434 Impression, letnik 2007 15.06.2019 22.06.2019 Kaštela 2.790,00 € 38% 1.722,83 € https://thesailmaster.si/elan-434-impression/878430
Bavaria Cruiser 50, letnik 2013 15.06.2019 22.06.2019 Biograd 4.550,00 € 42% 2.626,26 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-50-avantgarde/850020
Cyclades 43.4, letnik 2005 22.06.2019 29.06.2019 Pula 2.160,00 € 29% 1.539,00 € https://thesailmaster.si/cyclades-433/1137956

* možen tudi krajši termin, 
** zgodnji chech in,
*** izvenkrmni motor gratis

Motorna plovila

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo*
Elan power 35 ( 2014),2 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Sreda 22 Maj 2019

Slovenski trojček na evropskem članskem prvenstvu razredov laser standard in radial nadaljuje z dobrimi predstavami. Po štirih odjadranih regatah Žan Luka Zelko, Kim Pletikos in Lin Pletikos ostajajo v prvi trideseterici.

164 jadralcev in 123 jadralk je drugi dan kvalifikacij na morju pred Portom poganjal termični veter. V olimpijskem enosedu laser standard je Žan Luka Zelko postregel z 11. in 20. rezultatom, ki se mu kot najslabši izid že odbija. Skupno ima tako 25 točk, kar zadostuje za 26. mesto v skupni razvrstitvi in 16. mesto v evropski konkurenci.

Šestnajsti je v evropski konkurenci tudi Kim Pletikos, ki je z izplenom 13., 11., 12. in (48. mesto) skupno na 24. mestu med krmarkami razreda laser radial. Lin Pletikos žal ni uspela ponoviti ponedeljkovih sijajnih voženj in z nizom 2., 6., (54.), 36. zaseda 27. mesto v absolutni razvrstitvi ter 19. med Evropejkami.

Vodstvo je prevzela dobitnica bronaste olimpijske medalje v Riu 2016 Anne-Marie Rindom (DEN). Pri moških je na čelu Luke Elliott (AUS), v boju za evropski prestol pa trenutno nabolje kaže Karlu Tapperu (FIN).

Vir: JZS.si; foto: Joao Ferrand

Sreda 22 Maj 2019

Marina Split, Najdražje marine na Jadranu

Cene privezov v marinah na vzhodni jadranski obali se dvigujejo vsako leto. Drastičen dvig cen se je letos zgodil v marini Rovinj, ki je po dveh letih doživela popolno prenovo.

Da se izognete slabi volji, smo za vas pripravili seznam najdražjih marin na vzhodni jadranski obali. Pri razvrstitvi marin glede na ceno smo upoštevali povprečne cene dnevnega (tranzitnega) priveza za najpogostejše dolžine plovil med 8 in 16 m. Poleg cene za posamezno dolžino smo izračunali tudi povprečno ceno priveza za dolžino na podlagi cen 65 marin na vzhodni jadranski obali.

Najdražji prevez v letošnjem letu bo v marini Brijoni. A ta privez ne bo tako drag, če upoštevamo, da je v ceno dnevnega priveza všteta tudi vstopnica v naravni park Brijoni, ki sicer znaša 220 HRK na osebo (30 EUR). Za plovila do 18 m dolžine je v ceno že vključenih 5 vstopnic, za preostale osebe pa boste morali vstopnico dokupiti.

Med marinami, kjer je v ceno vštet le privez z običajnimi storitvami marine (voda, elektrika, odvoz smeti, uporaba toalet), je daleč najdražja letos prenovljena marina Rovinj. Cena priveza za vsa plovila do 12 m znaša neverjetnih 150,00 EUR, kar je 2–3-krat več, kot je povprečna cena. Marina Rovinj spada v ACI – Adriatic Croatia International Club, ki ima v lasti 22 marin. Na lestvici najdražjih jih je kar sedem v lasti ACI.

Najdražja slovenska marina je Marina Portorož

Med slovenskimi marinami je najdražja marina Portorož. Na lestvici marin na vzhodni jadranski obali je šele na 29. mestu (od 65 upoštevanih marin). Cena dnevnega priveza je približno enaka povprečni ceni priveza vseh marin. Marina Izola je nekoliko cenejša in je na 48. mestu, marini Koper in Bernardin pa sta na repu tabele in imata izjemno ugodno ceno priveza.

Nizke cene priveza v Črni Gori

Marini Budva in Bar sta na samem repu razpredelnice. Marina Budva je na 44. mestu, Bar pa na 54. mestu med vsemi marinami. Cena dnevnega priveza je močno pod povprečjem vzhodnojadranskih marin.

  Država Marina do 9 m do 10 m do 11 m do 12 m do 13 m do 14 m do 15 m do 16 m Povprečje
1 Hrvaška Brijuni 162 162 162 196 196 196 196 196 183,28
2 Hrvaška Rovinj (ACI) 150 150 150 150 163 177 190 218 168,33
3 Hrvaška Split (ACI) 98 103 116 126 139 143 150 164 129,88
4 Hrvaška Palmižana (ACI) 75 81 96 100 112 121 139 152 109,43
5 Hrvaška Trogir (ACI) 83 83 98 104 114 124 129 139 109,29
6 Hrvaška Slano (ACI) 48 70 89 98 112 125 133 150 103,11
7 Hrvaška Dubrovnik (ACI) 49 68 89 94 113 119 133 151 102,09
8 Hrvaška Korčula (ACI) 69 74 88 93 103 110 127 137 100,08
9 Hrvaška Maslinica 69 75 82 90 98 105 115 128 95,25
10 Hrvaška Tribunj 70 75 80 87 97 100 112 129 93,75
  Povprečna cena (65 marin) 58 63 70 75 83 89 97 106 80,07

Ali so cene primerne, visoke ali so previsoke, je seveda vaša odločitev. Če ste mnenja, da je previsoka, si lahko v bližini vseh marin poiščete cenejši ali celo brezplačen privez.

Sreda 22 Maj 2019

Elan Impression 45.1

Razvoj nove jadrnice Impression 45.1 iz begunjskega Elana se bliža koncu. Razvojno oblikovalska ekipa je močno prenovila najpopularnejši model njihovega plovila v zadnjih desetih letih. S svojo družino in prijatelji boste lahko uživali na prostornejši krmi ali v novo oblikovani notranjosti plovila.

Prenovljena notranjost

Elan Impression 45.1

Nova notranjost plovila združuje udobje, praktičnost in dolgotrajno uporabo v enem. Dolgoletne izkušnje pri gradnji plovil so omogočile oblikovanje notranjosti s pravim karakterjem. Leseni deli bodo izdelani iz iroko furnirja in delov iz iroko masivnega lesa. Les iroko prihaja z zahodne Afrike in ima izjemne lastnosti. Je svetlo rumene barve, ki pa jo lahko posvetlimo v svetlejše odtenke ali potemnimo do bakreno rjave.

Najpoglavitnejša naloga oblikovanja nove notranjosti je bila zagotovitev kar največjega prostora in optimizacija udobja. Zaradi tega je bilo treba notranjost plovila popolnoma preoblikovati. Sedežna garnitura je tako pomaknjena v sprednji levi del salona. Nasproti salona je prostorna kuhinja v obliki črke L in zagotavlja praktičnost in enostavno uporabo. Povečane so omare, kar omogoča shranjevanje večje količine potrebščin. Salon v krmnem delu je povečan in je idealen za druženje. S tem je nastalo več prostora za navigacijsko mizico, ki je povečana in omogoča enostavno in hitro planiranje plovnih poti. Vse nove jadrnice Elan 45.1 bodo opremljene z novo kontrolno ploščo, ki si je prislužila prestižno nagrado DAME, ki jo podeljujejo najbolj inovativnim novostim na področju navtike.

Nova jadrnica bo na voljo v dveh različicah. Štirikabinska bo namenjena investitorjem in uporabi v čarterju. Z dodatnima dvema ležiščema v salonu udobje na krovu ne bo zmanjšano. Omogočala bo namestitev petim parom oziroma desetim osebam. Trikabinska različica je namenjena navtičnim entuziastom, ki na plovilu potrebujejo več udobja. Jadrnica bo še vedno primerna za čarter, primarno pa bo namenjena križarjenju družin in prijateljev, ki uživajo v jadranju. V obeh različicah sta bili prenovljeni tudi krmni kabini. Imata več prostora in dodatno okno.

Prenovljen krov

Elan Impression 45.1

Nova Impression 45.1 je zasnovana na preizkušenem oblikovanju krova plovila, ki ga je znova pripravil oblikovalski studio Rob Humphrey Yacht Design. Znova jim je uspelo povečati prostor na krovu in ga močno modernizirati. Krmni del plovila se lahko enostavno spremeni v veliko površino namenjeno sončenju ali pa v udoben prostor namenjen druženju. Krmarski kolesi sta potisnjeni proti bokom plovila in v kombinaciji z deljeno mizo omogočata enostaven prehod s krmne ploščadi v notranjost plovila. Za zagotavljanje udobja na krovu in gurmanske užitke so pod krmarskima sedežema oblikovali dva posebna prostora, v katera je možno namestiti odprt žar ali pa dodaten hladilnik. Vsak lastnik lahko izbira med veliko ali manjšo kopalno ploščadjo na krmi. Tisti, ki ljubijo bolj odprt tip plovila, se bodo lahko odločili za manjšo, tisti, ki radi uživajo tik ob morju in bi radi nekoliko bolj zaprto krmo, pa se lahko odločijo za večjo.

Predstavitev plovila

Predstavitev plovila bo potekala v Marini Pirovac 3. junija 2019. Na dogodku si bo možno plovilo ogledati v živo in z njim tudi zapluti. Če bi se dogodka radi udeležili, se lahko prijavite na e-naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. Prijave sprejemajo do 31. maja 2019.

Torek 21 Maj 2019

TechnoHull RIBS

Podjetje MannYacht s ponosom sporoča, da so postali ekskluzivni zastopnik za plovila TechnoHull.

Podjetje TECHNOHULL® je bilo ustanovljeno leta 2005. Svoje izdelke so najprej uspešno tržili na grškem območju, nato pa so se hitro razširili na trg celotnega Sredozemlja. Njihov sloves, da oblikujejo, razvijajo in izdelujejo luksuzne visokozmogljive gumenjake s trdim dnom (RIB – Rigid Inflatable Boats), se je hitro razširil po celotnem območju. Razlog za uspeh je bil stalen razvoj plovil, izjemne inženirske rešitve, najvišja kakovost izdelave in pozornost pri izvedbi vseh detajlov. Ker je celoten postopek izdelave plovila od oblikovanja do prodaje izveden v podjetju, so številne tehnične rešitve skrivnost, ki jo skrbno varujejo.

TechnoHull RIBS

Vsa njihova plovila imajo štiri lastnosti, ki so sinonim za blagovno znamko:

  • izjemne plovne sposobnosti,
  • varnost na plovilu,
  • izjemna učinkovitost in
  • plovba na dolgih razdaljah.

Vsi elementi plovil TechnoHull so izdelani v podjetju pod budnim nadzorom njihovih strokovnjakov. Vsako plovilo je v celoti izdelano posebej glede na želje in potrebe lastnika. Zanj so prilagojene dolžina, širina in oprema. Pri izdelavi so uporabljeni le najkakovostnejši materiali. Najkakovostnejši gel-coat na trgu, steklena vlakna so položena v več smereh in zagotavljajo izjemno trdnost. Vsi tubusi plovil so izdelani iz vrhunskega materiala za izdelavo tubusov ORCA PENEL FLIPPO 1670.

Pri gradnji trupa uporabljajo vakuumsko tehniko, ki zagotavlja zmanjšano težo plovila in izjemno trdnost. Številni deli so izdelani iz karbonskih vlaken, kar zagotavlja dodatno zmanjšanje teže. Celoten proces izdelave je voden po standardu ISO 9001:2008.

Več informacij o plovilih TechnoHull na:  www.mennyacht.com

Video: TechnoHull 999 med plovbo s hitrostjo 70 vozlov

 

TechnoHull RIBS

Torek 21 Maj 2019

Pred plovbo je treba posebno pozornost nameniti motorju, osnovnemu pogonskemu sredstvu. Ker si želimo, da bi motor med plovbo normalno deloval, je treba pred izplutjem motor preventivno pregledati in ga pripraviti na plovbo.

1. Pregled nivoja motornega olja

Pred vsakim izplutjem in še posebej pred občasnimi ali daljšimi plovbami moramo obvezno kontrolirati in po potrebi doliti v motor motorno olje. Poraba motornega olja je namreč pri motorjih za plovila večja, kot pri motorjih za avtomobile. Na plovilu je zato smiselno imeti posodo z manjšo zalogo motornega olja za dolivanje. V primeru, da se nivo motornega olja občutno zmanjšuje, je treba ugotoviti vzrok za nadpovprečno porabo motornega olja in ga čim prej odpraviti.

2. Pregled nivoja hidravlične tekočine

Pri motorjih s premikajočo se peto z vijakom (Z motorji, zunajkrmni motorji …) moramo preveriti nivo hidravlične tekočine, ki služi za uravnavanje naklona pete z vijakom.

3. Pregled nivoja olja v servo-krmilnem sistemu

Olje v servo-krmilnem sistemu omogoča delovanje servo-krmilnega sistema, s katerim je opremljena večina plovil na rekreacijski pogon. Na takih plovilih je treba pregledati nivo olja v servo-krmilnem sistemu.

4. Prezračevanje motorja

Pri čolnih z vgradnimi motorji sodi med obvezna opravila prezračevanje motornega prostora, kar je zelo pomembno predvsem za plovila z bencinskimi motorji. Prezračevanje je večinoma izvedeno prisilno z električnim ventilatorjem, ki ga moramo vklopiti vsaj dve do tri minute pred zagonom motorja in ga pustiti vklopljenega tudi med plovbo, še posebej če je ta počasnejša. Bencinski hlapi, ki se nabirajo v motornem prostoru in imamo z njimi opraviti predvsem pri motorjih z uplinjačem, so namreč eksplozivni. Brez prezračevanja vgradnih bencinskih motorjev tvegamo požara ali eksplozije.

5. Pregled raznih priključkov na motorju

Občasno je dobro pregledati tudi različne priključke na motorju, med katere sodijo tudi gumijasta cev za dovod goriva ter cevi za dovod in odvod morske vode pri odprtem sistemu hlajenje oziroma dovod in odvod hladilne tekočine pri zaprtem sistemu hlajenja.

6. Pregled kaluže

Redno je treba preverjati kalužo in s tem sproti detektirati morebitno puščanje raznih tekočin na plovilu, tudi iz motorja (hladilna morska voda, hladilna tekočina, olja, gorivo).

7. Vizualni pregled filtra za morsko vodo

Redno pregledovanje filtra za morsko vodo je pomembno za preprečevanje prehoda nečistoč (npr. morska trava) v hladilni sistem. Če plujete pretežno na nižjih globinah, še posebno tam kjer je morsko dno obraščeno z morsko travo, je smiselno pogostejše čiščenje filtra za morsko vodo.

8. Vizualni pregled filtra goriva oziroma sistema za filtracijo goriva

Ob normalnih pogojih, ko s kontaminacijo goriva nimamo težav, se filter za gorivo menjuje zgolj preventivno ob rednih servisih motorja. V primeru težav z gorivom pa se nam navadno najprej začne mašiti filter goriva, če vzroka ne odpravite pa lahko zaradi kontaminiranega goriva ostanete celo brez pogona. Pregledovanje filtra goriva je torej predvsem preventivne narave.

9. Pregled zobatega jermena

Občasno je dobro pregledati napetost zobatega jermena in ga po potrebi ustrezno zategniti, saj se sicer prekomerno obrablja.

10. Pregled količine goriva in načrtovanje njegove nabave

Pred izplutjem je treba preveriti količino goriva in narediti dober načrt plovbe ter oceniti predvideno porabo goriva. Načrtovanje nabave goriva je eno pomembnejših opravil, saj lahko brez premišljenega načrtovanja ostanete brez goriva.

11. Pregled napetosti v akumulatorjih

Za zagon velike večine motorjev na plovilih je potrebna električna energija iz akumulatorjev. Zato morate redno spremljati napetost v akumulatorjih in poskrbeti za njihovo pravočasno polnjenje med plovbo z motorjem oziroma na obali.

Po zagonu motorja je treba motor pustiti v prostem teku delovati nekaj minut, da se ogreje na delovno temperaturo. Medtem preverite kroženje hladilne morske vode in spremljate indikatorje, ki prikazujejo temperaturo v motorju, tlak motornega olja, napetost akumulatorjev, itd… Na koncu preventivno preverite še prisotnost morebitnih svežih tekočin v kaluži.

Besedilo: spinaker.si

Torek 21 Maj 2019

Marina Punat, požar

V marini Punat na otoku Krku je zagorelo na enem izmed plovil. Požar se je razširil na sosednja plovila. Skupno je zgorelo kar devet plovil.

V četrtek ponoči je zagorelo na enem izmed plovil, ki je bilo na suhem privezu v marini Punat (Brodica, d. o. o.). Lastnik plovila, nemški državljan, naj bi dan poprej izvajal popravila na plovilu in ga pripravljal na poletno sezono. Ponoči je zagorelo in požar se je razširil na sosednja plovila. Ker je zapihala še burja, je obstajala nevarnost, da se požar razširi na večji del suhe marine. Gašenje požara je nemudoma začela ekipa gasilcev in delavcev marine Punat, ob 3.20 zjutraj pa so se jim pridružili še gasilci Poklicne gasilske brigade Krk in Prostovoljno gasilsko društvo Punat. Kljub takojšnjemu ukrepanju (marina Punat ima svojo gasilsko ekipo, ki je opremljena z več gasilskimi vozili in plovili) se je zaradi vetra požar razširil na sosednja plovila. Skupno je v požaru zgorelo devet plovil.

Več podrobnosti o požaru bomo objavili naslednji teden.

Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?

Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.

Gasilni aparat se aktivira samodejno in v času 2–3 sekund pogasi požar. Ne vsebuje nobenih kemikalij in ne povzroča škoda na elektronskih napravah in strojih.

Če pride do požara na sosednjem plovilu, lahko gasilnik enostavno vržemo v ogenj z varne razdalje, pogasimo požar in preprečimo, da bi se požar razširil na naše plovilo.

Aparat ni pod pritiskom in ne potrebuje vzdrževanja.

Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!

Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat

 

Torek 21 Maj 2019

jadrnica Scorpio 44, Iztok Krumpak

Zmagovalka Marinade 2019 je jadrnica Scorpio 44 in posadka JK IZOLA s krmarjem Iztokom Krumpakom

V soboto, 18. maja je v organizaciji BYC Yachting Cluba potekala že šestnajsta regata Marinada, ki se uvršča med enega največjih navtičnih dogodkov v Sloveniji. Na startni liniji pred marino v Izoli se je v boj za naziv letošnjega zmagovalca podalo 34 jadrnic. Regatno polje s startom ob 11.00 uri je do časovnega limita do 16.00 ure prejadralo 22 posadk.

V absolutni razvrstitvi med regatnimi jadrnicami so si zmagovalne stopničke razdelili: na tretjem mestu posadka jadrnice Solaria s krmarjem Matejem Potokarjem iz AJK FPP, na drugo mesto se je uvrstila jadrnica Adriatic Europa, JK Piranski Zaliv s krmarjem Dušanom Puhom, zmago in absolutno prvo mesto na regati pa si je letos prijadrala posadka jadrnice Scorpio 44, JK Izola z Iztokom Krumpakom za krmilom.

Med potovalnimi jadrnicami so si prva tri mesta razdelili: Athena Pirnar s krmarjem Markom Kočilo iz JK Nasa, na drugem mestu Daphne - YCP s krmarjem Francetom Miheličem ter zmagovalna posadka Aurora Pirnar s krmarjem Igorjem Orlovom iz JK Nasa.

Znotraj regate Marinada je že štirinajstič zapored potekala tudi regata Medicus Cup – boj za naziv najhitrejšega zdravnika. Letos je pokal osvojila dr. Maja Ravnik Oblak, desetič pa so se med seboj za prehodni pokal IUS pomerili tudi pravniki. Najhitrejši med njimi je bil Bojan Starčič.

Po pogostitvi in razglasitvi rezultatov ter podelitvi pokalov v Chihuahua Baru v Marini Izola so se jadralci in obiskovalci letošnje Marinade zabavali do zgodnjih jutranjih ur v družbi legendarne Helene Blagne in Tanje Žagar v velikem šotoru v organizaciji portoroškega sejma Nautica Portorož.

Zaradi vseh vas, ki ste tudi letos jadrali z nami je bila Marinada nepozabna.

Zahvaljujemo se vam, da ste s svojo prisotnostjo dodali edinstveno začimbo Marinadi '19!

Napovedujemo AFRTER PARTY MARINADA, ki bo v četrtek, 30. maja 2019 v MARINADA BARU na Tržaški 116 v Ljubljani. Naslednja regata Marinada pa seveda v maju 2020.

Torek 21 Maj 2019

Lin Pletikos

Lin Pletikos na EP razreda laser radial tretja Evropejka, Žan Luko Zelka so okradli med treningom.

​V obmorskem mestu Porto ​se je ​začelo evropsko člansko prvenstvo za moški olimpijski razred laser standard in žensko različico laser radial. Slovenijo na tekmovanju zastopajo Kim Pletikos, Lin Pletikos in Žan Luka Zelko, ki so mu nepridipravi dan pred prvimi regatami vdrli v avtomobil.​ Po uvodnih dveh preizkušnjah je Portorožanka Lin Pletikos v konkurenci 123 krmark tretja v evropski razvrstitvi in šesta absolutno!​

PORTO - Svetovna jadralska smetana priljubljenega olimpijskega enoseda​ laser​ je v drugem največjem ​p​ortugalskem mestu zbrana v polni zasedbi. Prisotnih je 48 od 50 najboljših tekmovalcev na svetovni jakostni lestvici, vključno z dobitniki olimpijski​h odličij v Riu 2016 Marit Bouwmeester (NED), Anne Marie Rindom (DEN), Tomom Burtonom (AUS), Tonćijem Stipanovičem (CRO) in Samom Meechem (NZL).

Naslov v moški konkurenci brani Ciperčan Pavlos Kontides, med ženskami pa trikratna evropska in svetovna prvakinja Nizozemka Marit Bouwmeester. Na seznamu 164 tekmovalcev iz 49 držav ima Slovenija samo enega predstavnika, 25-letnega Žan Luko Zelka iz Maribora. "Na prizorišče sem prispel teden dni prej in imel na razpolago dovolj časa, da sem se seznanil s pogoji, ki mi zelo ustrezajo. Uživam jadrati v tukajšnjih velikih valovih, pa tudi veter mi odgovarja. Občutek imam, da sem na vodi zelo hiter, novo jadro se super obnese, skratka, pred prvimi nastopi sem res zelo optimističen," je bil na predvečer prvenstva razpoložen Zelko, čeprav se je ta dan bolj kot s pripravami ukvarjal s tatvino.

"Prvič v življenju se mi je zgodilo, da so mi vdrli v avtomobil. Pred treningom sem ga pustil v neposredni bližini kluba, a to lopovov očitno ni ustavilo. Na srečo v avtomobilu nisem imel nobenega vrednega predmeta, edino zadnja šipa je sedaj razbita. Zaradi zavarovalnine sem moral incident prijaviti policiji, kjer so tudi nar​e​dili zapisnik, tako da mi je to vzelo kar precej časa in energije," je neljubi pripetljaj opisal Zelko.

​Energični Štajerc se je v ponedeljkovem lahkem vetru uvrstil na visoko 17. mesto v skupnem seštevku ter z 8. in 6. prihodom v cilj potrdil, da ga pozitivni občutki pred tekmo niso varali. Še hitreje je s progo oprvila Lin Pletikos, ki je v konkurenci 123 krmark iz 42. držav zabeležila 2. in 6. čas ter se v skupni razvrstitvi razreda laser radial zasidrala na izvrstno 6. mesto.

"Danes je bilo vetra res malo, kar meni tudi ustreza, zato sem to izkoristila. Prvo regato sem zelo dobro startala in prvo oznako obrnila druga, kjer sem ostala do cilja. V drugi regati sem malo slabše začela, vendar sem kmalu nadoknadila in prišla na prvi bojo spet druga. Potem sem v naslednjih stranicah nekaj mest izgubila, ker se je veter polegel, ostalo pa je mnogo toka," je odlični predstavi na morju pred Portom povzela Lin. Spretno je krmilo sukala tudi njena starejša sestra Kim, 13. in 11. v uvodnih plovih ter 17. v končni razpredelnici.

Z dvema zmagama je na čelu ženske flote Nur Shazrin Mohamad Latif (MAS), medtem ko si v enosedu standard s petimi točkami vodstvo delita Philipp Buhl (GER) in Joaquin Blanco (ESP).

Foto: Jana Pines

Ponedeljek 20 Maj 2019