Zadnje iz eTrgovine

29.80€

Komplet dveh jadralskih erotično-ljubezenskih romanov, ki so odlično darilo za 8. marec-dan žena, Valentinovo ali rojstni dan. 

V tokratni akciji: 16,90 + 16,90 = 33,80 - 4 = 29,80 EUR

 

Ljubezen  pod jadri

Ljubezen pod jadri je erotično ljubezenski roman, napisan na 206 straneh, ter ima šivano trdo vezavo. Je eden redkih romanov, ki vsebuje tudi nekaj fotografij.

Erotično-ljubezenski roman Ljubezen pod jadri je druga knjiga, ki jo je napisal Jasmin Čaušević. Zvest navtiki in morju tudi v tem romanu opisuje tisto, kar pozna in ga navdušuje. Poleg plovbe, dogodkov in ljubezni je v to pisanje dodal še eno novost, erotiko. Njemu dovolj poznana in za njega nikakor ne tabu tema, saj je podobne zgodbe že pisal in jih objavljal. Nikoli pa se ni lotil celovite zgodbe, kot je ta. Svet ljubezni in erotike je res bogat in zanimiv, a že od nekdaj gledam in poslušam, kako ljudje s težavo govorijo ali poslušajo o tej temi. Marsikdo v mladih letih je še poln bahavosti, spet drugi pomislimo, da smo z leti spoznali vse čare erotike, na koncu pa spoznamo, da še veliko tega nismo doživeli.

Ljubezen? Zamenjava besede ljubezen z rad imeti je najpogostejša v našem izražanju do nam ljube osebe. V knjigi pa je to tako lepo opisano, da v določenih trenutkih pomislim, da sta samo Vera in Jan doživela ta dar, ki ni dan vsakomur.

 V zgodbi bralca najprej prevzame začetek, za katerega pa v teku samega branja spozna, da je to dejanski konec. Ob branju besedila bralca potegne prav tisto, kar je bistvo tega pisanja: velika ljubezen, združena z erotiko, ki pa je tako dobro opisana, da se v določenih trenutkih vprašamo, koliko tega je zares možno doživeti. In ta ljubezen do ženske, ki je tako močna kot veriga, ki se jo je oklepal kot sidro njegove jadrnice, ki se vkoplje v morsko dno in nikoli ne popusti. A vseeno ima zgodba več dejanj in več razpletov. Napetost, ki se dogaja z drugimi osebami, ves ta erotični naboj in ta moški ego. Marsikdo bi si želel takšnega odnosa. Zato verjamem, da obstajajo takšne ljubezni, a so redke. (J. D.)

 

Nasedla

Nasedla je naslov novega, že drugega jadralsko ljubezenskega romana, ki ga je napisal Jasmin Čaušević. Ta, njegova že peta knjiga, prihaja na trg ravno ob pravem času, ob Valentinovem. Vsebina te ljubezensko erotične zgodbe je za bralca enako dobra, kot je za poznavalca pomembno dobro vino. Bolj knjigo beremo, bolj se prepričamo o njeni vrednosti.

Avtor nam na prijeten, lahek in včasih tudi satiričen način opisuje svobodo seksa, ki s kančkom pornografije pričara vsakemu posamezniku točno tisto, kar si v ozadju želi tudi sam. Spontanost, prikazana v tej knjigi, je pravzaprav samo neka ideja in avtorjev realni prikaz, kako se moramo potruditi, da se stvari uresničijo. Vsebina je lahka, dogajanja v njej so razvejana in potekajo na več dogajalnih prostorih, čeprav je osrednji del ravno jadrnica. Sam opis zgodbe je besedno bogat, zajema krajše časovno obdobje, določeni deli poglavij so z namenom prežeti v daljšem in drugačnem obdobju, ravno z razlogom, da bralca vsebina ponese v razgibanost dogajanj. In kar je danes zelo pomembno pri romanu; branje te pritegne in vleče, dokler ga ne prebereš do konca, saj ima že v osnovi dobro zgodbo.

Jadralski erotični romani - komplet

Zadnji video

Na prizorišče svetovnega prvenstva razreda 470, ki bo med 6. in 13. marcem v Vilamouri na Portugalskem, je že prispela tudi naša naša posadka olimpijskega dvoseda 470, v kateri jadrata Tina Mrak in Veronika Macarol. To bo prvo prvenstvo za naši potnici na olimpijado v Tokio odkar je svet zajela pandemija koronavirusa, saj so lansko leto prvenstva v tem razredu odpadla, na svetovnem pokalu v Miamiju, ki je bil zanju edina mednarodna regata leta 2020, pa sta osvojili srebrno medaljo.

V okviru zadnjih priprav na prizorišču se bosta od danes do srede, 3. marca, udeležili tudi  2. kroga regate Portugal Grand prix.

“Prispeli sva na Portugalsko in že opravili nekaj treningov, Portugal Grand Prix regata pa bo za naju predpriprava na svetovno prvenstvo. Po enem letu sva se ponovno srečali s konkurenco in končno se bomo lahko spopadli tudi na regatnem polju,” je povedala krmarka Tina Mrak.

S prvimi plovi so bo letos svetovno prvenstvo začelo v ponedeljek, 8. marca, prav na dan žena, zato naj bo to dobra popotnica za našo najboljšo žensko posadko. Tina in Veronika sta bili doslej dvakrat evropski prvakinji (Aarhus 2015 in Bourgas 2018) in bronasti na prvenstvu stare celine (Mallorca 2016), na svetovnem prvenstvu pa sta doslej osvojili bronasto medaljo v Solunu 2017. 

Fotografije: trener Tomaž Čopi
Ponedeljek 01 Mar 2021

V marini je zagorelo na 8 m dolgem plovilu. Povilo je pogorelo in potonilo, požar pa se je razširil in uničil še šest plovil.

Po pisanju The Oringe County register, je v četrtek ob 9.30 uri zagorelo na motornem plovilu privezanem v marini Dana Point v ZDA. Požaru je sledila močna eksplozija, ki jo je bilo slišati več kot tri kilometre daleč. Kljub hitri intervenciji gasilcev, se je požar razširil na šest sosednjih plovil, ki so tako poškodovana, da popravilo ne bo več smiselno.

V času nesreče je bil na krovu plovila eden izmed vzdrževalcev. V požaru je utrpel manjše poškodbe. Oskrbelo ga je medicinsko osebje, nadaljnjo medinsko pomoč pa je zavrnil. Gasilci so na kraj požara prišli po šestih minutah in nemudoma pričeli z gašenjem požara. Kljub obsežnemu gorišču so požar uspeli pogasiti v vsega 30 minutah. Kljub temu je plovilo, kjer se je pričel požar, pogorelo in se potopilo, plovili na sosednjih privezih sta uničeni v celoti, štiri druga plovila pa so poškodovana tako močno, da popravilo verjetno ne bo smiselno.

Preberite tudi: Najpogostejši vzroki izbruha požara na plovilu

Foto: Mark Rightmire, Orange County Register/SCNG

Ponedeljek 01 Mar 2021

Prehod meje s Hrvaško in vračanje v Slovenijo

Republika Hrvaška je s 26.2.2021 podaljšala veljavnost pogojev za vstop v državo. PO novem veljajo do 15.3.2021.

Potovanje na Hrvaško

Državljani iz držav na zeleni listi

Za državljane držav na zeleni listi so pogoji enaki, kot so bili pred pojavom bolezni Covid-19. Njim ni potrebno predložiti nobenega dokazila, ne bo jim potrebno opravljati PCR test niti ne bodo napoteni v karanteno (Slovenija ni na zeleni listi!) Navedene osebe bodo podvržene PCR testu ali napotitvi v karanteno v primeru

Državljani iz držav, ki niso na zeleni listi

Potniki iz držav EU/EGP, ki niso na zeleni listi morajo pri prehodu meje:

  • predočiti negativen PCR test, ki ni star več kot 48 ur (od odvzema brisa, do prehoda meje)
  • na mejnem prehodu opraviti PCR test ter oditi v samoizolacijo do prihoda negativnega testa. V kolikor testiranje ni možno, mora oseba ostati v samoizolacijo 10 dni.

Stroške testiranja krije oseba, ki prehaja mejo.

 

Izjeme

Prehod meje s Hrvaško in vračanje v Slovenijo

Izjeme, ki jim ni potrebno predočiti negativnega PCR testa oziroma opravljati testa na mejnem prehodu:

  • delavci, ki opravljajo ključne naloge (po smernicah EU)
  • učenci in študentje, ki potujejo v tujino in na Hrvaškem ali v tujini ne bivajo več kot 12 ur
  • pomorci in delavci v sektorju prometa
  • diplomati in delavci v mednarodnih organizacijah
  • osebe, ki potujejo iz nujnih družinskih ali poslovnih razlogov, vključujoč novinarje pri opravljanju njihovega dela
  • potniki v tranzitu, ki Hrvaško zapustijo v roku 12 ur
  • pacienti, ki potujejo zaradi nujnih zdravstvenih razlogov

Glede izjem smo postavili novinarsko vprašanje na MUP (Ministrstvo za notranje zadeve), ki je poslalo pojasnilo glede izjem in dokumentacije potrebne za prehod meje. Sporočilo je na sliki desno. S klikom na sliko se odpre v novem oknu v večji resoluciji. 

Osebe, ki so prebolele Covid-19

Osebe, ki so prebolele Covid-19 so izvzete od opravljanja testa in samoizolacije. Kot dokaz morajo dostaviti pozitiven rezultat PCR, antigenskega testa, ali testa nevtralizacije, ki je narejen v obdobju med 14 dnevi in 3 meseci pred prehodom meje, ali pa zdravniško potrdilo, da so preboleli bolezen.

 

Pomembno

Pri vstopu na Hrvaško ni razlik med odraslimi osebami in otroci.

Kje na Hrvaškem lahko opravite testiranje pred povratkom v Slovenijo

 

Vračanje v Slovenijo

Na rdečem seznamu je celotna Hrvaška (velja od 26. februarja 2021).

Osebo, ki prihaja iz Hrvaške, se zaradi morebitne okužbe z virusom SARS-CoV-2 napoti v karanteno za deset dni.

Oseba pa v karanteno ne bo napotena, če ob prehodu meje predloži negativni izvid testa na prisotnost virusa SARS-CoV-2. Test mora biti opravljen po metodi PCR v državi članici Evropske unije ali državi članici schengenskega območja ali pri organizacijah oziroma pri posameznikih v tretjih državah, ki jih Inštitut za mikrobiologijo in imunologijo in Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH) prepoznata kot ustrezne in so objavljeni na spletni strani NLZOH, in ne sme biti starejši od 48 ur od odvzema brisa. Test se lahko opravi tudi s hitrim antigenskim testom v državi članici Evropske unije ali schengenskega območja in ne sme biti starejši od 24 ur od odvzema brisa.

Izjeme brez karantene in negativnega testa PCR ali hitrega antigenskega testa (HAGT) 

Določene so izjeme, ko oseba ne bo napotena v karanteno in tudi ne potrebuje negativnega testa (PCR ali HAGT). Vstop iz katere koli rdeče države se tako dovoli:

  1. osebi, napoteni na opravljanje nalog v sektorju mednarodnega prevoza* ali z njega;
  2. osebi, ki izvaja prevoz blaga ali oseb v Republiko Slovenijo v gospodarskem prometu ali za tovorni ali potniški promet v tranzitu*, če zapusti Republiko Slovenijo v 8 urah po vstopu, in osebi, ki izvaja prevoz blaga ali oseb iz Republike Slovenije v gospodarskem prometu in se v Republiko Slovenijo vrača v 8 urah po izstopu iz nje;
  3. osebi, ki potuje v tranzitu* čez Republiko Slovenijo in jo zapusti najkasneje v 6 urah po vstopu;
  4. osebi z diplomatskim potnim listom;
  5. predstavniku tujega varnostnega organa (policije ali pravosodja), ki izvršuje uradno nalogo in zapusti Republiko Slovenijo takoj, ko je po izvršitvi naloge to mogoče, in predstavniku slovenskega varnostnega organa (policije ali pravosodja), ki izvršuje uradno nalogo in se iz druge države vrača takoj, ko je po izvršitvi naloge to mogoče;
  6. pripadniku Slovenske vojske, policije ali uslužbencu državnega organa, ki se vrača z napotitve na delo v tujini, ter uslužbencem državnih organov na službeni poti v tujini;
  7. osebi, ki je bila prepeljana v Republiko Slovenijo z reševalnim ali sanitetnim vozilom, in spremljevalnemu zdravstvenemu osebju v tem vozilu;
  8. otroku, ki še ni dopolnil 13 let in prehaja mejo skupaj z ožjim družinskim članom, ki ni napoten v karanteno na domu oziroma mu ni zavrnjen vstop v Republiko Slovenijo;
  9. pripadniku služb zaščite in reševanja, zdravstva, policije, gasilcev ali drugi osebi, ki izvaja humanitarne prevoze ali nudi pomoč pri reševanju in odpravi posledic elementarnih nesreč in se vrača čez mejo najkasneje v 48 urah po prehodu meje;
  10. dvolastniku ali najemniku zemljišča v obmejnem območju ali na obeh straneh državne meje, ki prehaja državno mejo s sosednjo državo zaradi opravljanja kmetijsko-poljedelsko-gozdarskih del in se vrača čez mejo najkasneje v 10 urah po prehodu meje;
  11. osebi, ki predloži dokazilo* o pozitivnem HAGT ali PCR izvidu testa na SARS-CoV-2, ki je starejši od 21 dni, vendar ni starejši od šest mesecev, ali potrdilo zdravnika, da je prebolela COVID-19 in od začetka simptomov ni minilo več kot šest mesecev;
  12. osebi, ki predloži dokazilo o cepljenju zoper COVID-19, s katerim dokazuje, da je od prejema drugega odmerka cepiva proizvajalca Biontech/Pfizer preteklo najmanj sedem dni ali proizvajalca MODERNA najmanj 14 dni oziroma od prejema prvega odmerka cepiva proizvajalca AstraZeneca najmanj 21 dni;
  13. osebi iz 1., 2., 3. in 4. točke tretjega odstavka 6. člena odloka*, ki prihaja iz države članice Evropske unije ali schengenskega območja, katere 14-dnevna incidenca primerov okužbe s SARS-CoV-2 na 100.000 prebivalcev je nižja od 14‑dnevne incidence v Republiki Sloveniji.

* Izjema za opravljanje nalog v sektorju mednarodnega prevoza velja za voznike s tovornim vozilom. Ko so vozniki brez tovornega vozila in v Sloveniji nimajo prijavljenega začasnega ali stalnega bivališča, lahko uveljavljajo izjemo, ki velja za voznike v mednarodnem prometu (1. točka prvega odstavka 6. člena odloka). Vozniki brez tovornega vozila, ki imajo v Sloveniji prijavljeno začasno ali stalno bivališče, pa te izjeme ne morejo uveljavljati.

Tranzit pomeni, da mora oseba v 6 urah zapustiti Slovenijo, pri tem pa mora pot opraviti brez nepotrebnega in odvečnega ustavljanja ter zapuščanja tranzitne poti. Potniki lahko na poti opravijo nujna opravila v tranzitu, kot je točenje goriva, postanek za fiziološke potrebe, ne smejo pa tudi prenočevati. Oseba v tranzitu mora imeti s sabo veljavno potovalno listino (tudi vizum ali dovoljenje za prebivanje, ko je to potrebno) ter dokument o namenu in cilju tranzita (od 14. julija naprej morajo dokument o namenu in cilju tranzita predložiti samo nerezidenti EU; za rezidente EU zadostuje veljavna potovalna listina). Osebi, za katero se predvideva, da zaradi ukrepov sosednjih držav ne bo mogla zapustiti ozemlja Slovenije, se vstop v Slovenijo ne dovoli.

Za osebe iz 11. in 12. točke se upoštevajo dokazila o testiranju oziroma cepljenju, ki so bila izdana v državah članicah EU oziroma schengenskega območja ali pri organizacijah oziroma pri posameznikih v tretjih državah, ki jih Inštitut za mikrobiologijo in imunologijo in NLZOH prepoznata kot ustrezne in so objavljeni na spletni strani NLZOH. Potrdilo zdravnika iz 11. točke se upošteva, če je bilo izdano v državah članicah EU oziroma schengenskega območja.

Osebe iz 13. točke so:

  • čezmejni dnevni delovni migrant, ki ima delovno razmerje v eni od držav članic Evropske unije ali drugi državi schengenskega območja, za kar ima dokazilo oziroma s podpisano izjavo utemelji razlog za prehajanje meje kot dnevni delovni migrant, in se vrača v 14 urah po prehodu meje;
  • oseba, ki dnevno ali občasno prehaja mejo zaradi vključenosti v vzgojo, izobraževanje ali znanstveno raziskovanje v Republiki Sloveniji ali državi članici Evropske unije ali schengenskega območja in to izkazuje z ustreznimi dokazili. Če je oseba mladoletna ali iz drugih razlogov ne more potovati sama, lahko pod enakimi pogoji vstopi tudi oseba, ki jo prevaža, vendar se mora čez mejo vrniti takoj po opravljenem prevozu;
  • državljan države članice Evropske unije ali schengenskega območja, ki prihaja iz druge države članice Evropske unije ali schengenskega območja, kjer je opravljal varstvo in pomoč osebam, ki so potrebne podpore, oskrbo ali nego družinskih članov, starševsko skrb in stik z otrokom, vzdrževalna dela na zasebnem objektu ali zemljišču, ki ga ima v lasti, najemu ali uporabi, ali je odpravljal neposredno nevarnost za zdravje, življenje in premoženje, in se čez mejo vrača v roku 12 ur po prehodu meje;
  • oseba, ki je naročena na zdravstveno storitev v Republiki Sloveniji in se čez mejo vrne takoj po opravljeni storitvi. Če je na zdravstveno storitev naročena mladoletna oseba, lahko pod enakimi pogoji vstopi njen skrbnik, če potujeta skupaj.

Osebe, ki so jim mednarodne organizacije izdale laissez-passer potovalni dokument, in z vabilom ali potrdilom, ki ga izda državni organ Republike Slovenije, ter izkažejo službeni namen svojega obiska v Sloveniji, se obravnavajo enako kakor imetniki diplomatskih potnih listov.

Sobota 27 Feb 2021

V nemškem pristanišču Hamburg so cariniki odkrili neverjetno količino kokaina, ki je priplula iz Paragvaja.

Nemški cariniki so pod drobnogled vzeli poslovanje podjetja iz Rotterdama, pri kateri so zasledili številne nepravilnosti pri poslovanju. Zato so se odločili, da podrobneje pogledajo vsebino petih kontejnerjev, ki so v Hamburško pristanišče pripluli na ladji iz Paragvaja.

Z rentgenskim pregledom kontejnerjev so ugotovili, da so v njih številne konzerve, katerih vsebina je bila sumljiva. Ko so kontejnerje odprli, je bilo v njih 1700 konzerv v katerih je bilo namesto deklarirane vsebine, kar 16 ton kokaina. Tržna vrednost droge na evropskih tleh bi lahko dosegla vratolomni znesek kar 3,5 milijarde EUR.

V sodelovanju z belgijskimi kolegi v Antwerpnu so istemu podjetju zasegli še dodatnih 7 ton kokaina. 28 letnega lastnika podjetja, ki je naročilo pošiljko so aretirali na nizozemskem. 

16 ton kokaina je največja do sedaj odkrita pošiljka, ki je prispela v Evropo. V skupni akciji so cariniku uspeli preprečiti, da bi na evropski trg prišlo kar 23 ton kokaina.

Preberite tudi: 

Vir: Tagesschau; Foto: Kai Pilger - Pixels

Petek 26 Feb 2021

Na današnji tiskovni konferenci sta ministrica turizma in športa Nikolina Brnjac in direktor Hrvaške turistične skupnosti Kristjan Staničić predstavila projekt Safe stay in Croatia, spletno platformo, prek katere vsi zainteresirani deležniki v turizmu lahko najdejo informacije o tem, kaj Safe stay in Croatia predstavlja, lahko prevzamejo varnostne oznake in sporočijo svoja mnenja.  

Hrvaška je bila lani zaradi dobrih epidemioloških razmer prepoznana kot varna destinacija, in to želi ostati tudi v letu 2021. Poleg na trgu že znane oznake Svetovnega sveta za potovanja in turizem  (WTTC) Safe Travels, je sedaj zasnovana tudi nacionalna oznaka z nazivom Safe stay in Croatia, ki je pomembna v etabliranju Hrvaške kot varne in zaželene destinacije. Je tudi spodbuda vsem deležnikom v verigi potovanj – od bencinskih postaj do letališč in trajektov, kot tudi hotelom, marinam, zasebnim apartmajem, muzejem in drugim atrakcijam za nadaljnje upoštevanje epidemioloških ukrepov.

„Med pripravami na aktualno turistično sezono, v kateri nas žal pandemija še vedno spremlja, smo varnost in zdravje našega prebivalstva in naših gostov postavili na prvo mesto. Gre za projekt, v katerem so Ministrstvu turizma in športa podporo podala vodilna turistična in strokovna združenja zbrana v „Svetu za okrevanje in razvoj turizma, realizacijo turističnega leta 2021 ter izboljšanje turistične ponudbe“. S predpisanimi protokoli smo zajeli več kot 200.000 gostincev in ponudnikov storitev“ je poudarila Brnjac ter dodala, da jim je bilo izjemno pomembno zagotoviti, da bo nacionalna oznaka dostopna vsem deležnikom v turizmu in verigi potovanj, kar jim je tudi uspelo.

Za promocijsko kampanjo je zadolžena Hrvaška turistična skupnost. „Aktivnosti v sklopu kampanje bomo izvajali v marcu in aprilu na trgih Nemčije, Avstrije, Italije, Poljske, Velike Britanije, Češke, Slovaške, Madžarske, Francije in Nizozemske. Poleg promocijskega dela, ki se nanaša na pozicioniranje Hrvaške kot dobro pripravljene in varne turistične destinacije, omenjena kampanja ima tudi izobraževalni karakter, saj svoje goste želimo spoznati s protokoli in epidemiološkimi ukrepi, ki se izvajajo na vseh nivojih turistične dejavnosti, vse z željo, da se omogoči varno in prijetno bivanje v naši zemlji“, je izjavil Staničić in pri tem dodal, da bo oglaševanje potekalo na on line kanalih in družbenih omrežjih z oznako #SafeStayInCroatia ter na najbolj branih on line portalih na omenjenih trgih.

Dodajmo, da bo zainteresirana javnost lahko prek spletne strani www.safestayincroatia.hr poiskala vse deležnike turističnega sektorja, ki nosijo oznako Safe stay in Croatia, tam bodo prav tako lahko našli vse relevantne informacije o zdravstvenih in varnostnih protokolih v sedmih osnovnih kategorijah, kot tudi informacije, kako ukrepati v primeru suma na COVID-19.

„Uporabniki bodo prek obrazca na spletni strani lahko sporočili svoja menja, kar je za nas izrednega pomena, saj jih bomo lahko uporabili za nadaljnjo nadgradnjo,“ je še sporočila Brnjac ter povabila vse zainteresirane deležnike turističnega sektorja in povezanih dejavnosti, da se vključijo v Safe stay in Croatia kampanjo, brezplačno prevzamejo oznake in s tem prispevajo k percepciji Hrvaške kot varne destinacije.

Četrtek 25 Feb 2021

ELAN, OCEANVOLT, ELECTRIC PROPULSION

Begunjska ladjedelnica je objavila, da bo pričela proizvajati plovila z električnim pogonom priznanega svetovnega proizvajalca Oceanvolt.

Nobena skrivnost ni, da smo že dosegli trenutek, ko večina kupcev pomisli že na nakup električnega vozila. Faza številnih dvomov v prihodnost električnega pogona je minila in večina avtomobilskih proizvajalcev že ponuja vsej eno elektrificirano vozilo. Številni so se osredotočili na električni pogon, zato se cene vozil na elektriko znižuje in hkrati se gradi infrastruktura, ki je potrebna za uporabnike. 

Zaradi vseh teh razlogov, se številni ljudje sprašujejo, če to deluje v avtomobilih, zakaj ne bi delovalo na plovilih. Pri jadrnicah nikoli ni bil poudarek na motorjih, na hitrosti plovbe z motorjem, temveč za povezovanje z naravo, spokojnost plovbe in izzivi, ki jih prinaša. Zakaj se potem ne bi rešili glasnega dieselskega motorja in presedlali na tih in ekološko sprejemljiv električni motor. V tišini izplujete iz priveza, zapustite marino ali zaliv, nato pa se prepustite soncu, vetru in valovom. Zato sta se Elan in Oceanvolt, ki sta v finskem lastništvu, odločila za partnerstvo in ustvarila paleto plovil, ki jih boi poganjal električni pogon. Od luksuzne jadrnice Elan GT6 do praktičnih Impression in športnih zmogljivih potovalnih jadrnic iz serije E. Podjetje Oceanvolt je postalo ekskluzivni ponudnik električnega pogona v plovilih Elan.

Kakšna je razlika med plovili in vozili. Plovilo je neodvisen element na morju in mora lastniku zagotoviti bistveno več kot le pogon. Zato moramo najprej odgovoriti na vprašanja, čemu je jadrnica namenjena in kakšna ja oprema na krovu. Ker boste večino časa preživeli med jadranjem, je potrebno, da ima dobre plovne lastnosti in da je enostavna za upravljanje. Zanesljivo jadrevje, kakršno je na jadrnicah Elan, daje dovolj opcij za nadomestitev dieselskega motorja. Elanova tehnologija VAIL zagotavlja zmanjšanje teže plovila, plovbo z maloštevilčno posadko, oblikovanje osredotočeno na visok nivo udobja na krovu, udobna plovbo na daljših razdaljah ter moderne naprava, ki potrošijo malo energije so le nekatere izmed prednosti jadrnic Elan. Vse to je ključnega pomena, ko boste na krovu kuhali, prali, ogrevali vodo in kabine ali pa se zabavali. Za vse to obstajajo rešitve, ki jih poganjajo fosilna goriva. A partnerstvo Elana n OceanVolta ponuja hibridno opcijo z 48V generatorjem enosmernega toka, ki ga lahko uporabite v nujnih primerih.

Popolnoma električen pogon jahte pomeni nič okoljskih emisij, nobenega hrupa, nobenega smrada in nobenih okoljskih omejitev. Omogoča plovbo brez fosilnih goriv. Namenjene so ljudem, ki želijo izkoristiti takojšnjo moč električnega motorja v izjemnih situacijah, brez čakanja, da motor reagira in vse to pri majhnih stroških vzdrževanja. Sonce in veter omogočata polnjenje baterij. In to so velike prednosti električnega pogona. Kaj pa so slabosti? Za zaprisežene jadralce jih pravzaprav ni. Avtonomija električnega pogona je med 20 in 70 nmi pri hitrosti 5 vozlov (lahko tudi več, kar pa je odvisno od velikosti baterij in proizvodnje energije), kar je več kot dovolj za izplutje iz marine ali zaliva, pri čemer je dovolj energije še na zalogi. Ostal del se prejadra. Če je jadrnica hitra in plujete s hitrostjo 5 ali več vozlov, se vključi Oceanvolt-ov hidrogenerator, ki proizvaja električno energijo in napolni baterije. Hitrost plovbe se zaradi tega zmanjša a le za 0,5 vozla. Če plujete hitreje se proizvodnja električne energije ekpotencialno veča.

Vsi, ki se med prvimi odločate za uporabo nove tehnologije, pripomorete k razvoju le te in pomagate, da postaja vse bolj dosegljiva in učinkovita rešitev za boljši jutri. Zato se je Elan odločil za partnerstvo z Oceanvolt-om, da ponudi široko paleto jaht za polprofesinalne tekmovalne jadralce, jadralske gentelemane in tiste, ki se odpravijo na plovbo okoli sveta. Za vse tipe jadralcev je na voljo primerna rešitev.

Elan Yachts

Elan pooseblja resnično strast do jadranja, tehnoloških novosti in prepoznavnega oblikovanja. Vsaka jahta, ki prihaja z 16.000 kvadratnih metrov velikega ladjedelnice Elan v Sloveniji, je rezultat naše 70-letne strasti do gradnje kakovostnih plovil, usmerjenega v inovacije.

Elan, ena najstarejših ladjedelnic, ki gradi plovila za prosti čas, ponuja novo generacijo jadrnic z popolnim ravnovesjem med zmogljivostjo, udobjem, enostavnim ravnanjem in varnostjo brez kompromisov.

www.elan-yachts.com

Oceanvolt

Podjetje Ocanvolt je bilo ustanovljeno leta 2004 in je vodilni proizvajalec električnih in hibridnih pogonskih sistemov za  plovila. Ponuja najsodobnejše električne motorje, ki združujejo trajnost, varnost in zanesljivost.

Oceanvolt je ustanovil podjetnik in mornar Janne Kjellman, ki je razumel nujnost motorja v sodobnem jadranju, želel pa je ustvariti tiho in okolju prijazno alternativo dizelskemu motorju.

Oceanvoltovi električni pogonski sistemi so primerni za uporabo na jadrnicah, motornih čolnih, pristaniških trajektih in drugih majhnih in srednje velikih komercialnih plovilih. Z vgrajeno programsko opremo lahko sisteme Oceanvolt spremljamo in servisiramo v realnem času prek interneta. Oceanovlov SD-sistem za saildrive je med drugim prejel nagrado Pittman Innovation Award revije SAIL. Leta 2017 je patentiran motor ServoProp saildrive s propelerjem s spremenljivim korakom osvojil najprestižnejšo industrijsko nagrado DAME v kategoriji motorjev in pogonskih sklopov.

Na svoji poti je Oceanvolt vzpostavil globalno mrežo oblikovalcev čolnov, graditeljev ladij, inženirjev ladjedelništva, navtikov in drugih partnerjev.

www.oceanvolt.com

Več informacij:

David Anand Rajapakse, Vodja marketinga, Elan d.o.o. - Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Tommi Lassila, direktor, Oceanvolt Oy - Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

 

Četrtek 25 Feb 2021

Eden izmed najbolj prodajanih modelov iz italijanske ladjedelnice Ranieri International je model Next 240 SH. Ja nekoliko krajša različica svojega predhodnika z vsemi prednostmi večjega brata a bolj dostopno ceno. Ker je manjši in lažji, ga lahko poganjamo že z enim samim motorjem, kar pomeni, da bo tudi poraba goriva ostala nizka. ZUNANJOST Že angleška beseda “sunde...
Sreda 24 Feb 2021

Teden je naokoli in zopet so na voljo poučni videoposnetki napak iz katerih se lahko vsi nekaj naučimo.

Ta teden si lahko ogledate:

  • neprevidno sestopanje s plovila
  • z jahto trčil v jadrnico na privezu
  • z avtom zapeljal pregloboko po drči
  • s čolnom po snegu

Sreda 24 Feb 2021

ScubaJet

Spoznajte najmanjši podvodni skuter in najbolj vsestranski električni jet motor na trgu.

Prenosni električni jet motor, ki v 10 sekundah spremeni vašo opremo za vodne aktivnosti v močne električne športne pripomočke. Za vse, ki obožujete različne vodne športe, od supanja, vožnje s kanujem in do vseh vrst potapljanja.

Na začetku lanskega leta je podjetje Scubajet predstavilo novo verzijo podvodnega skuterja SCUBAJET PRO, ki velja za najbolj vsestransko uporabnega na svetu. Lahko ga uporabite kot pogon za sup, kanu oziroma ga vzamete s seboj na plažo in ga cela družina uporablja za vse vrste zabavnih in športnih aktivnosti v vodi. Več si lahko ogledate na spletni strani podjetja: www.scubajet.com.

 

NOVA DIMENZIJA PLOVIL

ScubaJet

Pa poskusimo odgovoriti na nekaj najpogostejših vprašanj, ki so se tudi nam zastavljala, ko smo slišali za novi Scubajet.

 

Kako majhen je “najmanjši”?

Je tako majhen, da ga z lahkoto pospravite v vaš kovček in ga vzamete s seboj na letalo. SCUBAJET je 70 odstotkov manjši in 85 odstotkov lažji od kateregakoli podvodnega skuterja na trgu.

 

Lahko ga nesem na letalo?

Seveda. SCUBAJET je skladen z regulacijo FAA in ga lahko vzamete s seboj na vse svoje avanture.

 

Kako to mislite, je prijazen do okolja?

ScubaJet

Kot električni motocikli za na vodo. Scubajet uporablja brezemisijski motor s tehnologijo impelerja namesto klasičnega pogonskega sistema.

 

Kako hiter je?

SCUBAJET lahko doseže hitrost do približno 12 km na uro, ko ga nastavite na sup ali kanu, in do 2 m na sekundo, ko ga uporabljate za podvodne aktivnosti.

 

Kaj pomeni, da je močan?

SCUBAJET iz sebe iztisne zavidljivih 22 kg (44 lb) potisne moči in z lahkoto skozi vodo vleče dva potapljača v polni potapljaški opremi.

 

Več informacija pri slovenskem zastopniku za ScubaJet, tel.: +386 (0)41 331 855

 

Torek 23 Feb 2021

Walter Teršek, Orplid, sailing

Walter Teršek
Walter Teršek (28) je eden izmed tistih jadralcev, ki ni bil rojen ob morju, ampak na Gorenjskem – tam pod hribi. Na morju se je vedno spraševal, kaj leži za tistim polotokom, za tistim otokom in kaj je pravzaprav za tistim obzorjem. Že kot otrok si je želel imeti svojo barko. Kot najmlajši otrok v družini je jadral po Jadranu s staršema ter bratom in sestro. Po palubi jadrnic je »puzal« že pri osmih mesecih. Na komaj 7 m dolgi jadrnici so prejadrali ves Jadran. Že kot otrok je strmel v obzorje in si obljubil, da nekega dne odjadra sam tja za obzorje. Osemnajst let kasneje se je njegovo življenje spremenilo. Kupil je svojo prvo barko Y33, ki je bila privezana v Puli. In tu se prične njegova dogodivščina.

Prejšnji teden sem bil precej zaposlen, zato mi ni uspelo napisati niti članka za eNavtiko, pa ga pišem zdaj. Medtem ko čakam, da se vreme na Atlantiku stabilizira, pa sem le našel čas.

Veter se je obrnil na vzhodnik in iz puščave prinaša puščavski pesek. Temu pojavu pravijo kalima in te dni je tako močna, da so iz marine komaj vidne tovorne ladje, privezane kakšne polj milje stran na drugem koncu pristanišča. Veter nosi puščavski pesek po barki in v barko, tako da je znova vse zaprašeno, kot da bi bila barka zapuščena že nekaj let. Palube bark niso več bele, ampak so se vse obarvale oranžno. Takoj, ko se bo smer vetra obrnila, bodo vsi v marini začeli prati in drgniti svoje barke. V tem času bo moč videti, kako se ljudje borijo za priključke za vodo in cevi, prav tako v ladjedelnici, kjer se vsi borijo za elektriko.

Walter Teršek, Orplid, sailing

V preteklih dneh se mi je končno javil mojster, ki popravlja električna vezja, in mi sporočil, da moj stari avtopilot deluje in da lahko pridem ponj. Za prevoz sem prosil znanega jadralca Brečka, ki me je zapeljal do delavnice, kamor sem moral prej s kolesom. Za prevoz sem mu bil zelo hvaležen, saj tokrat ni bilo treba kolesariti v hribe. Tako je bila ta naloga hitreje opravljena in takoj, ko sem se vrnil na barko, sem zmontiral ekran nazaj na mesto, kamor spada, in ga pravilno priključil. Avtopilot za zdaj deluje brezhibno in kakor kaže, ga tudi ne bo treba kalibrirati. Pustil sem ga vključenega dva dni, da sem ga le stestiral, če deluje tako, kot mora, in da sem se res dokončno prepričal. Glede vetrnega pilota pa so me klicali naslednji dan iz delavnice, kjer mi izdelujejo teflone, in me prosili, naj se javim in jim razložim, kako in kaj, saj mojster ne ve, katere dimenzije izbrati, čeprav sem mu pustil na mizi vse starejše dele. Obljubil sem jim, da se bom v delavnici javil še danes, a seveda ta delavnica tudi ni preveč blizu. Pa me k sreči pokliče lastnik ladjedelnice, ki mu je tudi ime Carlos, in me prosi, naj se javim pri njem, češ da se morava o nečem pogovoriti. Medtem ko nama je tajnica kuhala kavo, sem ga povprašal, če ima danes kakšen namen iti do strugarja v delavnico, kjer stružijo moje teflone, saj sem vedel, da sodelujejo. In k sreči je bil tudi on dogovorjen danes za obisk, tako da sva se kar skupaj odpeljala, kavo pa sva pustila za kasneje. Pogovor pa sva opravila kar po poti v avtomobilu. Carlos je vedel, da sem pomagal v ladjedelnici v Rubikonu in dobro pozna tudi Augusta. Povedal mi je, da je izgubil enega izmed svojih delavcev, ki je padel z lestve in se poškodoval, tako da ga ne bo na delo vsaj pet mesecev. Ponudil mi je delo za pol leta, pomagal naj bi zaključiti projekt obnavljanja dvajsetmetrske dvojambornice, ki je privezana točno nasproti moje barke na sosednjem pomolu. V barki je bilo treba napeljati vso novo napeljavo za vodo, watermaker, novo električno napeljavo, vso navigacijsko opremo ter vse pripone na jamboru. Postavil me je v stanje velike zmedenosti, saj nisem vedel, kaj naj mu odgovorim. Razmere s korono se spreminjajo iz dneva v dan, države se zapirajo in odpirajo, kot to dirigira politika in nič ni gotovo niti za dan vnaprej, kaj šele za pol leta. Medtem ko z mislimi jadram po oceanu, pristanem na trdna tla prazne denarnice in se spet znajdem v avtomobilu, na sovoznikovem sedežu med nekakšnim intervjujem za službo. Obljubil mi je redno plačilo, oblačila in seveda pogodbo, česar sem se najbolj ustrašil, saj bi z mojim podpisom na kos papirja, barko privezal kar za šest mesecev, kar mi povzroča krče v trebuhu. Ko sva opravila vsak svoje opravilo pri strugarju in se vrnila v ladjedelnico, sem Carlosu povedal, da moram vse skupaj prespati, saj zame to ni enostavna odločitev. Carlos me je želel zaposliti in mi govoril, da se vse meje zapirajo: »Saj ne moreš iti niti na Cabo Verde, tudi Brazilija je zaprta! Najbolje, da ostaneš tu in delaš pri meni pol leta, dokler se vse skupaj ne umiri, nato pa odpluješ naprej!«

Walter Teršek, Orplid, sailing

Vse skupaj se dobro sliši, a je vse prej kot enostavno: sprejeti takšno odločitev takoj in sam, saj imam sedaj na barki tudi punco! In ostati tu pol leta ni bilo v planu, zato sem takoj kontaktiral marino v Mindelu, ki je glavno mesto Cabo Verda in jih povprašal po razmerah in vseh drugih informacijah. Poslal sem tudi e-mail v Jacare v Brazilijo z istimi vprašanji in odgovorili so mi takole: Cabo Verde je odprt za vse jadralce, a pred odhodom je treba narediti covid test, ki mora biti narejen in podpisan pri uradnem zdravniku. Test je treba narediti 72 ur pred odhodom, seveda lahko tudi manj. Iz Jacare pa sem prejel e-mail, da je Brazilija zaprta za jadralce in da sprejemajo barke samo pod pogoji, bodisi da imaš namen zapustiti državo z letalom in pustiti barko tam, zaradi okvare na barki, potrebne zdravniške pomoči ali pa potrebne surovine, kot so hrana in pijača.

Walter Teršek, Orplid, sailing

No, na poti čez Atlantik izprazniš zaloge hrane in pijače, tako da je postanek tam že nekako upravičen, če pa s tem niso zadovoljni, pač poveš, da imaš kakšno okvaro, pa te že sprejmejo v državo. Ti dve novici sta mi pomagali pri moji odločitvi in Carlosu sem naslednji dan sporočil, da ne morem sprejeti dela in se mu vseeno zahvalil. Kakorkoli pa: »intervju« za službo je potekal v avtomobilu, če bi se temu lahko tako reklo: bil je »Smart«.

Naslednji dan sem dobil dele za pilota in lahko sem ga sestavil nazaj. To mi je vzelo kar nekaj časa, saj sem ga imel razstavljenega na prafaktorje. Moral sem tudi popraviti manjši del z epoxijem, saj se je v krmilu, ko si ga stresel, slišal manjši ropot, kot da bi bilo notri nekaj odlomljeno. Zato sem zarezal in naredil odprtino, da sem lahko preveril stanje krmilne osi. Notri pa sem našel manjši kos filerja, ki je povzročal ropot. Odstranil sem ga in vse skupaj zlaminiral nazaj. Po štirih dneh »procesa« sem končno nanesel antivegacijski premaz, dokončno sestavil pilota in ga s pomočjo soseda Primoža prenesel na zadnji del barke. Pilot je bil nameščen in to je bilo to! Zdaj pa samo upam, da bo deloval tako, kot je prej ali še bolje ...

Dela na barki je začelo zmanjkovati in sedaj se čaka samo še vreme in veter. Veter je prve dni po izboljšavi vremena napovedan malo močnejši, a nisem prepričan, da si moja Maria želi jadrati v tem že prve dni, zato bova počakala vse do petka in se nato odpravila od tod. Koliko bolj je življenje zakomplicirano in težavno, če nisi sam, si nikoli nisem mogel misliti. Včasih prav pogrešam tisto svobodo, o kateri sedaj lahko samo razmišljam ali sanjam. Nakupila sva 140 litrov vode, 10 kg riža, 10 kg moke, 5 kg kus kusa in 5 kg testenin, ter nekaj krompirja in čebule, skratka vse, kar je prenesel najin finančni budget. In ko sva vse to znosila v barko, sva opazila, da je prostora še veliko več. Z nasmehom sem rekel Marii: »Vidiš, v te prazne prostore pa bova shranila veliko zraka in dobre volje!«

 

Knjiga: 10 m svobode

Knjiga 10 m svobode je prvenec jadralca Walterja Terška. Svojo jadralsko pot je strnil v knjigo in jo opremil s številnimi še neobjavljenimi fotografijami in podrobnostmi njegove izjemne poti.
Z nakupom knjige boste podprli slovenskega jadralca, da bo lažje nadaljeval svojo življenjsko pot.

Knjigo lahko naročite na tej povezavi.

 

< Las Palmas   Nadaljevanje plovbe 3.3.2021

 

Besedilo in fotografije: Walter Teršek

 

Torek 23 Feb 2021