Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjev
Hallberg-Rassy 370 je popolnoma nova jadrnica Kot običajno pri zadnjih modelih Hallberg-Rassy, je to jahta, ki združuje najnovejši dizajn s klasičnim pridihom. Oblika trupa je moderna in učinkovita, naklon in proporci so klasično lepi. Obstaja dolg seznam funkcij, ki so prvič vgrajene v plovilo te velikosti.
Udobna krma
Novi model ne nadomešča nobenega drugega modela, ampak je umeščen med modeloma 340 in 400. Novi 370 ponuja velik prostor na krmi z dvojnimi volanskimi kolesi in seveda dvojnimi krmili za največji nadzor in varnost kot vsi drugi trenutni modeli Hallberg-Rassy. Izbirate lahko med odstranljivo mizo ali pa kompaktno, masivno mizo z zložljivimi stranicami izdelano iz lakirane masivne tikovine. 370 je na voljo tako s premčnim kot s krmnim bočnim propelerjem, kar je redkost na plovilih te velikosti.
Prostorna notranjost
Notranjost je prostorna in zračna ter je na voljo v klasičnem mahagoniju Khaya ali svetlem evropskem hrastu. V desnem krmnem delu je prostorna kopalnica z omaricami in poseben z akrilnim steklom ločen del, namenjen tuširanju. Kuhinja je velika in poleg standardnega hladilnika z zgornjim odpiranjem se lahko odločite za hladilnik s stranskim odpiranjem in tudi zamrzovalno skrinjo z zgornjim odpiranjem. Druga možnost je, da hladilnik s sprednjim polnjenjem zamenjate za pomivalni stroj.
Nasproti kuhinje je kapitanova delovna miza z udobnim sedežem in podometno električno stikalno ploščo.
Veliki salon
Sedežna garnitura v salonu je dolga 2,04 m in se enostavno lahko spremeni v dve dodatni ležišči. Dve strešni okni prepuščata v salon dovolj naravne svetlobe in omogočata prezračevanje salona. Luči so v višini oči. Izdelane so iz kaljenega stekla, kar zagotavlja vzdržljivost in odpornost na praske. Na desni strani lahko izbirate med tradicionalnim ravnim kavčem ali izjemno udobnimi naslanjači Hallberg-Rassy, prvimi v tem velikostnem razredu. Pred naslanjači je dodaten bar s prostorom za shranjevanje steklenic. V sprednji kabini lahko izbirate med 2,04 m dolgim ležiščem ob boku plovila, s sedeži, dvema umivalnikoma in visečo omarico ali sredinskim ležiščem s sedeži, umivalnikom, visečo omarico z veliko prostora za shranjevanje. Na krmi je udobno in zračno dvojno ležišče dolžine 2,04 m s prostorom za shranjevanje, sedežem in omarico.
Zgrajena za užitek pod jadri
V jadralskem smislu bo ta jahta ponudila obilico udobja in užitkov pod jadri. Konstrukcija plovila je izjemno čvrsta. Jadrnica je enostavna za upravljanje tudi z maloštevilno posadko.
Na voljo je samodejno prednje jadro, pripona glavnega jadra pa je nameščena pred vetrobranskim steklom in ne zavzema prostora na krmi. Drsnik prednjega jadra je nameščen na streho prednje kabine, kar vam bo omogočilo še bolj oster kot jadranja v veter.
Tehnični podatki
Oblikovalec | Germán Frers Naval Architecture & Engineering |
CE kategorija | A - Neomejena oceanska plovbe |
Dolžina trupa | 11.32 m |
Dolžina čez vse | 12.13 m |
Dolžina vodne linije | 10.59 m |
Širina | 3.75 m |
Ugrez - prazno plovilo | 2.00 m |
Teža | 8.0 t |
Teša balasta | 2.73 t |
Površina jader (standard) | 79.6 m2 |
Površina jader (opcija) | 81.9 m2 |
Višina nad vodno linijo | 18.1 m |
Motor | Volvo Penta D2-50 |
Moč motorja | 37.5 kW / 51 HP |
Rezervoar gorina | 265 l |
Rezervoar vode | 460 l |
Najbolj brane novice
