Zadnje iz eTrgovine

10.00€

Prodajte vaše plovilo ali navtično opremo v najkrajšem možnem času. Izpostavite vaš mali oglas in ga objavite kot TOP OGLAS. Ti oglasi so izpostavljeni in se prikazujejo na:

  • vhodni strani enavtika.si,
  • na vrhu podstrani Mali oglasi,
  • na vrhu podstrani posameznih oglasov
  • na vrhu rezultatov iskanja.

Cena objave je 2 EUR za 10 dnevno objavo kot TOP OGLAS. Po preteku 10 dni se bo oglas samodejno spremenil v običajen oglas. Če želite oglas ponovno izpostaviti, ga lahko ponovno spremenite v TOP OGLAS v vaši administraciji s klikom na ikono "ZVEZDICA" na desni strani.

Minimalna vrednost zakupa storitve TOP OGLAS znaša 10 EUR (z DDV). Storitev se plačuje po predračunu. Stanje vašega računa je prikazana v polju KREDITI.

Top oglas

Zadnji video

Tomaž Čopi, Tina Mrak, Veronika Macarol, Klemen Semelbauer, Toni Vodišek

Včeraj popoldne so v ljubljanskem Maxi klubu STA načrte za predolimpijsko sezono predstavili športnici leta 2018 Tina Mrak in Veronika Macarol s trenerjem Tomažem Čopijem, najboljša mladinka minulega leta Lin Pletikos, najboljši jadralec med mladinci Toni Vodišek ter Rok Verderber, ki je bil s Klemnom Semelbauerjem izbran za najboljšo mladinsko posadko leta 2018.

Leto 2018 zaznamovali zlati kolajni, olimpijska norma in poškodba

“Lani se je res posrečilo praktično vse. Osvojili sva zlati kolajni na svetovnem pokalu v Miamiju in na evropskem prvenstvu. Nato sem se poškodovala, a se hitro pozdravila in dosegli sva še normo za olimpijske igre,” se je na predstavitvi v Maxi klubu v Ljubljani spominjala Veronika Macarol. Tina Mrakse je ob tem spomnila tudi trenerjev in fizioterapevtke, ki so prispevali velik delež k vsem uspehom.

Tomaž Čopi: “Vedno je lahko boljše”

Nekoliko bolj kritičen je bil trener Tomaž Čopi. “Sam sem nekoliko manj zadovoljen, saj je vedno lahko boljše. A dekleti imata kontinuiteto. Pripeti se tudi kakšna poškodba in vesel sem, da sta na svetovnem prvenstvu dokazali, da tudi z minimalnimi pripravami lahko posežeta zelo visoko”.

Najboljši trener po izboru strokovnega sveta JZS je opredelil tudi cilje za letos: “Najbolj pomembno bo poleti v Tokiu, kjer bo regata organizirana prvič v olimpijskem času. Doslej je bilo to jeseni in ne poznamo razmer na morju v avgustu. V tekmovalnem smislu bosta zame primarna svetovno in evropsko prvenstvo. Načrti so znani, Veronika je pridobila tudi fizično moč in upam, da bo tako, kot je treba.”

O pripravah in olimpijskih ciljih

“Program je zelo obsežen, pet tednov bomo na Japonskem, veliko na Portugalskem, kjer so razmere podobne kot na olimpijskem prizorišču. Upam, da bomo lahko vse priprave izpeljali po načrtih,” o sezoni dodaja Mrakova, ki ne skriva, da so cilji na OI v Tokiu 2020 visoki, še vedno pa za program manjkajo sredstva. “Do iger je še leto in pol. Na socialnih omrežjih se vidi, da so vse tekmice na pripravah in da se vse stopnjuje. Tudi najin program je bolj obširen in upam, da nama bo zveza pomagala pri izpeljavi,” dodaja Macarolova, ki konec tedna s Tino Mrak Konec odpotuje na Palmo de Mallorco.

Mladinci z dolgoročnimi cilji

Kajtar Toni Vodišek je bil eden od junakov slovenske odprave na oktobrskih mladinskih olimpijskih igrah v Buenos Airesu. “Letos sem s pripravami in tekmovanji začel v Mehiki, kjer sem osvojil šesto mesto v članski konkurenci. Največja tekma bo oktobrsko tekmovanje v San Diegu, dolgoročni cilj pa je nastop na olimpijskih igrah 2024 v Parizu, kjer bo kajtanje prvič del olimpijskega programa.”

Lin Pletikos v razredu laser radial je lani želela več od osmega mesta na evropskem prvenstvu do 21 let, zdaj si želi izpolniti tudi olimpijsko normo za Tokio. Rok Verderber je zdaj v razredu 470 združil moči z Matejem Planinšičem. “Uživava, imava visoke cilje in želiva si izpolniti normo za Tokio. Prvi cilj pa je nastop na čim več regatah, kamor gremo povsem neobremenjeni z rezultatom.”

Vir: JZS.si

Petek 22 Mar 2019

V ponedeljek, 19.3.2019 se je zgodila neverjetna pomorska nesreča. V pristanišču Banda Abbas na jugu Irana, se je prevrnila in potopila tovorna ladja zaradi nepravilnega nakladanja tovora na krov.

Po navedbah Iranskega urada za pristanišča in pomorstvo naj bi do nesreče prišlo zaradi slabe koordinacije med prvim oficirjem ladje in upravljavcem dvigala. Ladja se je močno nagnila, nato prevrnila in potopila . Več kot 150 kontejnerjev je končalo v morju. Pristaniške delavce so nemudoma angažirali, da bi rešili, kar se da največ kontejnerjev.

Vseh 14 članov posadke z ladje se je uspelo rešiti. Lažje poškodbe naj bi utrpel le en član posadke. Ladja SL Star pluje pod zastavo otočja Comori. Vsi člani posadke so indijskega porekla.

Četrtek 21 Mar 2019

Prejšnji teden smo v članku Tragedija ladje Grande America pisali o nesreči tovorne ladje. V času nesreče so bile informacije bolj skope, danes pa smo izvedeli, kaj je bilo na krovu ladje.

Ro-Ro (Roll on – Roll off je ladja namenjena prevozu vozil)  ladja Grande America je na krovu prevažala vozila. Med 2289 vozili je bilo na krovu tudi večje število modelov 911 iz omejene serije. Po navedbah brazilskega predstavnika Porsche-a je bilo na krovu kar 37 vozil omejene serije 911 GT2 RS. Vsak izmed njih je bil vreden 280.000 EUR. Nemci bodo morali ponovno zagnati proizvodnjo in ponovno izdelati »omejeno« serijo.

Vozila na ladji Grande America so bili na poti iz nemškega pristanišča Hamburg v brazilski Santos. Na krovu je bilo skupno 2289 vozil različnih proizvajalcev. Zaradi nesreče ladje so vsa končala na dnu Biscajskega zaliva, na globini 4600m.

Četrtek 21 Mar 2019

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Hiva Oa, Francoska Polinezija, 7. dan

Danes bo blog na spletni strani očitno bolj pozen, a kaj naj, če se dogaja?

Že zjutraj je v naš zaliv priplula večja dostavna in oskrbovalna  ladja, ki pride na 14 dni in pripelje naročeno blago za trgovine, gostince, gradbince in seveda za ostale prebivalce otoka. Cel dan se je z ladje raztovarjalo, kamioni pa so vozili blago po cestah otoka.

Dopoldan sem bil spet delaven in sem očistil še desno stran barke nad vodo, kot se reče v nulo, nato pa sem še nazaj montiral reševalni splav, saj sem očistil palubo, da se sveti skoraj kot nova. Splav ima zdaj nove trakove in nove inox nosilce. Uredil sem še nekaj zadev v notranjosti barke, kasneje sem si naredil še solato in po obroku odšel na sprehod v mesto. Tri kilometre sem prepešačil do trgovine, kjer sem kupil najnujnejše stvari in potem sem poiskal wifi ter si v bifeju naročil malo pivo. Želel sem poslati na You tube tri filmčke, a je povezava tako počasna, da ne vem če ni moj IridiumGo hitrejši. Kar hitro me je pošiljanje minilo, zato sem se odločil, da pošljem video naslednjič, ko bo povezava boljša.

Zvečer sva s kapetanom SY  Cajusito odšla na BBQ party, kjer sem bil prvič v družbi s kar nekaj posadkami drugih plovil. Spoznal sem kar nekaj novih ljudi in lahko rečem, da sem se imel lepo. Najbolj me je inpresioniral kvartet, trije moški in ena mlajša ženska, ki so preko dveh kitar in enega bobna igrali lepe francoske pesmi, mlada gospodična pa je zapela tudi kakšno špansko pesem in me res navdihnila. Danes sem prvič poskusil sadež kruhovec, ki so ga nekateri spekli kar na ognju, menda pa se da speči tudi v pečici, če mu dodaš malo olja. Ker ga je tukaj veliko in prosto visi na drevesih, si vsekakor kakšnega uberem in ga prinesem na barko.

Zdaj napišem blog in vam zaželim še lahko noč!

Hiva Oa, Francoska polinezija, 8. dan

Pa smo v zadnjem dnevu meseca Maja, meseca v katerem se je kar nekaj dogajalo. Ostal mi bo zapisan kot mesec dooooolge plovbe po delu Tihega oceana, mesec ko sem prišel do prvih otokov Francoske Polinezije, itd.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Danes zjutraj sem odšel po oprano perilo in roko na srce sem prvič res zadovoljen z opranim perilom. Lepo oprano, zloženo, dišeče in vsekakor ne pretirano drago, kot sem pričakoval. 15 kg pranja perila vseh vrst in oblik me je stalo 3.800 PF, kar je cca 31,80 €.

Ko sem pospravil perilo na svoje mesto, tam kjer pač mora biti, sem ga še dodatno zavaroval zaradi vlage, ki je tukaj zelo prisotna. Že tako ali tako imam večino zadev, kot so brisače, posteljnina, boljše polo majice, itd v PVC zabojih s pokrovom, zdaj pa sem dal še nekatere stvari v vrečke. Vlaga se na perilu še prehitro pozna.

Kasneje sem šel v mesto in sama od sebe mi ob cesti ustavi okoli 40 let stara ženska, ki pa me preseneti, saj je imela tiaro za desnim ušesom, kar pomeni da je prosta, da išče moža ali fanta. No fantje, ženske se same ponujajo na otoku sreče in to z dobrim avtom, samo pogledati je treba kje stoji tiara (roža).

V mestu najprej odidem do meni znanih domačinov, kjer na njihovem dvorišču dobim za nekaj P.Frankov sadje, kot so pomelo, banane, mango, papaja, pomaranče,…. Potem skočim še v trgovino po kruh in korenček, ter skočim še na internet, da vidim kaj se novega dogaja v podalpski deželici.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Nazaj grede štopam, saj imam poln nahrbtnik in ustavi mi prijazen domačin s katerim se vpletem v pogovor. Med drugim mi pove, da je veliko moških na otoku odsotnih in odhajajo na delo na razne atole, na Tahiti, ter na druge otoke. Tukaj na otoku je cca  3000 prebivalcev in menda so si vsi več ali manj v sorodu. Na vprašanje kako se potem poročajo pa pravi, da se normalno ženijo, saj je tudi on poročen s sorodnico v tretjem kolenu in to ni več problem. Menda ima tudi on sorodnico, ki še ni poročena, dobro kuha in je poštena, zato mi kar ponudi, da bi se spoznal z njo. Dobra je ta! Pravim mu, da se zagotovo za dlje časa ustavim tukaj, ko bom šel drugič z barko okoli sveta. Ste vedeli da so še v prejšnjem stoletju na tem otoku živeli kanibali?

Popoldne mi na barki mine ob drobnem popravilu boxa v kokpitu, saj se mi je odlomila ključavnica in sedaj je vse funkcionira kot mora. Nato po današnjem zgodnjem kosilu malo počivam, opazujem ljudi, berem, skuham si kavo in poglej ga zlomka, spet je večer, kot vsak dan.

Zvečer moram tudi nekaj delati, torej moram spet napisati kar nekaj strani za novo številko Navtike plus, saj sem spet dobil novo naročilo. Čaka me še nedokončana zgodba eNavtike,… potem pa še nekaj novega za enega novega naročnika. No, očitno se dogaja in ob večerih mi res ni dolgčas.

  < Tihi ocean - 17. del        Tihi ocean 19. del (prihaja 27.3.2019)

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Sreda 20 Mar 2019

Ultra last minute charter

Ta teden začenjamo novo rubriko "Ultra last minute" ali Ultra first minute" ponudb najema plovil na Jadranu. Tedensko vam bomo pripravili seznam plovil, ki jih lahko najamete pri različnih operaterjih – čarter podjetjih, ki jih bodo za našo spletno stran ponudili s kar najvišjimi popusti.

Cene direktno pri operaterjih ali agencijah so višje, zato ne pozabite sporočiti, da te naročnik eNavtike.

Poglejte ponudbo plovil za ta teden:

  Plovilo Termin Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo*
1 Sun Odyssey 389, letnik 2019 6.4.-13.4.2019 Vodice 1200 37,00% 756 Rezerviraj plovilo
2 Bavaria Cruiser 37, letnik 2014 13.4.-20.4.2019 Trogir 1100 35,00% 715 Rezerviraj plovilo
3 Sun Odyssey 439, letnik 2015 13.4.-20.4.2019 Trogir 1550 40,00% 930 Rezerviraj plovilo
4 Bavaria Cruiser 46, letnik 2007 20.4.-27.4.2019 Trogir 1250 40,00% 750 Rezerviraj plovilo
5 Hanse 505, letnik 2017 20.4.-27.4.2019 Trogir 2550 40,00% 1530 Rezerviraj plovilo
6 Adriana 44, letnik 2018 27.4.-4.5.2019 Sukošan 2490 30,00% 1743 Rezerviraj plovilo
7 Sun Odyssey 33i, letnik 2010 27.4.-4.5.2019 Sukošan 950 30,00% 665 Rezerviraj plovilo
8 Sun Odyssey 40.3, letnik 2006 4.5.-11.5.2019 Pula 1050 30,00% 735 Rezerviraj plovilo
9 Bavaria 33 Cruiser, letnik 2007 4.5.-11.5.2019 Sukošan 790 28,00% 568,8 Rezerviraj plovilo
10 Adria 1002, letnik 2007 11.5.-18.5.2019 Sukošan 1650 30,00% 1155 Rezerviraj plovilo
11 Dufour 382  27.4.-4.5. BIOGRAD 1580 -35,00% 1027 + izvenkrmni motor gratis Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382
12 Hanse 385 13.4.-20.4. BIOGRAD 1200 -37,00% 756 + izvenkrmni motor gratis Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382
13 Bavaria 50 11.5.-18.5. BIOGRAD 2300 -32,00% 1564 + izvenkrmni motor gratis Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382
14 Elan 344 13.4.-20.4. BIOGRAD 900 -35,00% 585 + izvenkrmni motor gratis Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382
15 Elan 434 11.5.-18.5. BIOGRAD 1760 -32,00% 1196,8€ + izvenkrmni motor Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382
16 Bavaria 36 18.5.-25.5. BIOGRAD 1490 -32,00% 1013,2€ + izvenkrmni motor gratis Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382
17 Elan 444 20.4.-27.4. BIOGRAD 1970 -32,00% 1339,6€ + izvenkrmni motor Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382
18 Sun Odyssey 389 (2017), 3 kabine, 9 ležišč (6+3) 06.04.2019 - 13.04.2019 - možni tudi krajši termini! Pula 1350 317,25 1032,75 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382, 041 975 246
19 Sun Odyssey 389 (2017), 3 kabine, 9 ležišč (6+3) 20.04.2019 - 27.04.2019 - možni tudi krajši termini! Rogoznica 1350 317,25 1032,75 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382, 041 975 246
20 Sun Odyssey 519 (2018), 5+1 kabin, 10+1+1 ležišč 20.04.2019 - 27.04.2019 - možni tudi krajši termini! Kaštela Split 3500 657,13 2842,87 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382, 041 975 246
21 Sun Odyssey 389 (2017), 3 kabine, 9 ležišč (6+3) 27.04.2019 - 04.05.2019 - možni tudi krajši termini! Pula 1350 317,25 1032,75 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382, 041 975 246
22 Sun Odyssey 490 (2019), 5 + 1 cabin, 10+1 ležišč 27.04.2019-04.05.2019 Kaštela Split 3500 657,13 2842,87 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382, 041 975 246
23 Sun Odyssey 440 (2019), 4 kabine, 8 ležišč  27.04.2019-04.05.2020 Kaštela Split 2600 488,15 2111,85 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382, 041 975 246
24 Sun Odyssey 389 (2017), 3 kabine, 9 ležišč (6+3) 01.05.2019 - 04.05.2019 -  Rogoznica 900 225 675 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382, 041 975 246
25 Sun Odyssey 389 (2017), 3 kabine, 9 ležišč (6+3) 04.05.2019 - 11.05.2019 - možni tudi krajši termini! Rogoznica 1700 399,5 1300,5 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382, 041 975 246
26 Sun Odyssey 519 (2019), 5 +1 kabin, 10+1+1 ležišč 11.05.2019 - 18.05.2019 Kaštela Split 3900 732,23 3167,77 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382, 041 975 246
27 Sun Odyssey 389 (2017), 3 kabine, 9 ležišč (6+3) 22.06.2019 - 29.06.2019 - možni tudi krajši termini! Pula 2500 587,5 1912,5 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; 051 314 382, 041 975 246
Sreda 20 Mar 2019

Ranieri Voyager 23S

Voyager 23s – čoln, ki je specifičen zaradi centralno nameščene konzole, ki zavzame malo prostora, zagotavlja suhost in je dobro zaščitena pred neugodnimi vremenskimi pogoji.

Z razvojem nove oblike čolna je bil dosežen znaten napredek pri zmanjševanju odpornosti na spodnjem delu trupa, kar je omogočilo še boljšo plovbo. Z omenjenim izboljšanjem je Ranieri dosegel velik uspeh in potrdil položaj podjetja, kot vodilnega proizvajalca odprtih rekreativnih in športnih čolnov.

Odprto plovilo, Voyager 23S je v veliki meri navdihnjen z večjim modelom družine Voyager, 26S, in ne nadomešča nobenega modela v katalogu, ampak nasprotno, ga razširja skupaj z Voyager 21S, ki ponuja dodatne alternative za začetnike, športnike in vsakogar, ki se odloči za nakup navtičnega plovila, ki ga je enostavno upravljati (tudi sam). Ima visoko zaščitno steno, ki vsebuje dodatne žepe in ograjo iz nerjavečega jekla. Konzola se nahaja centralno in vključuje predelke iz hrastovega lesa; za naslonjalom voznika in sopotnika je umivalnik z možnostjo kombiniranja plinske peči na strani.

Osrednje področje izstopa po svojem "diamantnem" dizajnu, ki izboljša bivalno površino na vozilu , vključujoč veliko sončno ploščad, ki bo poskrbela za dodatno udobje vaših gostov na plovilu. Blazine so na voljo v različnih barvah in vsebujejo zaprto celično polnilo.

VOYAGER 23S – posebna predsezonska ponudba

V kolikor vas je kratka predstavitev plovila navdušila, si morate vzeti prost dan in obiskati prodajni center MOTO-NAUTIKA v Miklavžu na Dravskem polju, kjer si lahko omenjeno plovilo tudi ogledate.

CENA PLOVILA NA ZALOGI: 31.671 €
POSEBNA PREDSEZONSKA PONUDBA: 28.503  €

SPECIFIKACIJE:

  • Dolžina: 6,75 mt
  • Širina: 2,40mt
  • MAX število oseb: 8
  • Teža plovila: 1250 Kg
  • Število motorjev: 1 – 2
  • MAX moč motorja: 250 KM
  • Dolžina osi: 1 XL – 2 L
  • Rezervoar goriva: 240 lt
  • Rezervoar vode: 80 lt

Prodajalec in generalni uvoznik plovil RANIERI za Slovenijo, Hrvaško in Srbijo, je podjetje Moto-Nautika d.o.o. | Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju

Več na tej povezavi: Ranieri Voyager 23S

Ranieri Voyager 23S

Ranieri Voyager 23S

Sreda 20 Mar 2019

Marinello 16 Fisherman,C&G Navigator

Marinello 16 Fisherman je odličen gliser za dnevne izlete do osamljenih plaž, ki jih lahko dosežete zgolj s plovilom.

Italijanska ladjedelnica Marinello, ki jo v Sloveniji in nekaterih drugih državah na Balkanu zastopa ptujsko podjetje C&G Navigator, plovila izdeluje že od leta 1973. Njihova plovila so kompaktna robustna in izjemno kakovostna. In takšen je tudi Marinello 16 Fisherman, ki je trenutno najmanjši model v njihovi proizvodnji.

Marineloo 16 Fisherman je odličen dnevni čoln. Namenjen je vsem tisti, ki bi radi dneve preživljali v najlepših zalivih, odmaknjeni od prezasedenih javnih plaž, uživali v vodnih športih ali pa zgolj zapluli do odlične gostilne na bližnjem otoku.

Na krovu

Marinello 16 Fisherman je odprt dnevni čoln s centralno konzolo. V premcu je prostorna sončna ploščad, ki jo lahko spremenimo v sedežno garnituro v obliki črke U. Pod njo so številne odlagalne površine, za shranjevanje vseh plažnih in potapljaških pripomočkov. Sidru in sidrni vrvi je na premcu namenjen poseben prostor pokrit s pokrovom. Sidranje bo vedno enostavno in sidro bo med plovbo vedno varno spravljeno.

Krmarska konzola je nameščena centralno, v sredini plovila. Prehod s premca na krmo je na obeh straneh. Ima sredinsko nameščen volan, ob katerem je veliko prostora za namestitev vseh števcev motorja in manjšo navigacijsko napravo ali sonar. Pod volanom sta dva predala, eden manjši za shranjevanje nujno potrebnih pripomočkov, kot so sončna očala in pod njim nekoliko večji, ki je zaprt z vratci. Krmarju je namenjen širok sedež, kjer se lahko udobno namesti. Pod sedežem je priročen prostor za shranjevanje.

Krma je namenjena potnikom. Široka klop se razprostira po celotni širini plovila. V levem boku je prehod na krmno kopalno ploščad. V celoti je oblazinjena in omogoča udobno plovbo  osebam. Pod njo je prostor, v katerega lahko shranimo prenosni hladilnik, vrvi, bokobrane, varnostne jopiče in drugo opremo.

Gliser v dolžino meri 5,00 m v širino pa 2,30 m. Ker je izdelan izjemno kompaktno, nudi izjemno veliko udobja. Na krov lahko sprejme šest oseb. Vse se lahko namestijo udobno in uživajo v plovbi. Za pogon bo zadostoval že motor z močjo 40 KM. Najmočnejši motor, ki ga je dovoljeno namestiti ima lahko 60 KM. Za udobno in hitro plovbo ter uporabo za vodne športe je bolj primerno namestiti najmočnejšo dovoljeno različico.

Plovilo je že v standardni izvedbi zelo dobro opremljeno. Za dodatno udobje pa si lahko naročite še sistem vode s tušem, hladilnik, ozvočenje, električni sidrno vitlo in številne druge dodatke.

Test plovila

Plovilo smo testirali na Ptujskem morju. Na krovu sta bili dve osebi. Rezervoar goriva je bil napolnjen približno 60-odstotno, na krmi pa je bil nameščen zunajkrmni motor Suzuki 40, ki pa je bil naknadno nadgrajen in je razvil 60 KM, kar je največ, kar je primerno za to plovilo. Najprej smo izmerili hitrost toka reke Drave. V času testa je na delu, kjer smo merili hitrosti, znašal štiri vozle. Plovba z gliserjem je bila udobna. Vgrajeni motor je bil najmočnejša različica, ki jo lahko namestimo na plovilo. Zaradi moči je bilo pospeševanje izjemno hitro, izglisiranje v nekaj sekundah in končna hitrost plovbe visoka.

Test hitrosti smo opravili proti toku, ki je znašal 4 vozle. Plovilo je izglisiralo v 4,9 s, končno hitrost, ki je znašala 28,6 vozla, pa je doseglo v 19,0 s. Realna hitrost je bila zaradi toka v resnici 32,6 vozlov. S tokom pa smo zapluli s hitrostjo dobrih 36 vozlov.

Tehnični podatki:

  • Dolžina plovila: 500 cm
  • Širina plovila: 230 cm
  • Teža praznega plovila: 430 kg
  • Največje št. oseb na krovu: 6
  • Motor: 80 KM (največ)
  • CE Ceritfikat: C

Več o plovilu in cena pri uvozniku plovil Marinello za Slovenijo: C&G Navigator Ptuj, tel.: 051 238 901.

Sreda 20 Mar 2019

Marina Frapa je v Dubrovniku zgradila novo marino, ki bo začela obratovati letos.

Nova marina z imenom Frapa Dubrovnik je že zgrajena na zahodnem delu luke Gruž, na severni strani mesta Dubrovnik. Trenutno čakajo na izdajo obratovalnih dovoljenj. Planiran datum otvoritve marine je 1. maj 2019.

Marina bo ponujala dobro zaščito pred vetrovi. Na voljo bo 220 privezov v morju. Je ena izmed prvih marin na Jadranu, ki ima vse pomole pokrite s streho. Gostom ponujajo zaščito pred soncem in dežjem, ki redko, a vseeno kdaj pada tudi v Dubrovniku. V sklopu marine bodo caffe-bar, v katerem bodo na voljo tudi sladice in sladoled, zunanji bazen, sanitarije, tuši, parkirni prostori in seveda brezžični internet. V načrtu je izgradnja restavracije. Kdaj bo na voljo, trenutno še ni znano.

Pogodbe za letne priveze bo možno skleniti takoj, ko bo marina začela obratovati. Za tranzitne goste bo v poletni sezoni na voljo poseben pomol s tranzitno-dnevnimi privezi.

Prednost marine je nedvomno bližina starega mestnega jedra Dubrovnika. Ni v neposredni bližini, a je vseeno dovolj blizu, da se odpravimo peš. V eno smer bo treba prehoditi približno 2,5 km. Seveda se boste lahko odločili za najem taksija, ki pa bo bistveno cenejši, kakor če bi bili privezani v marini Dubrovnik – Komolac.

Cenik 2019

Dolžina preko vsega (m) Širina (max) (m) Cena (EUR) Voda (EUR)
00 - 12,99 5,00 7.280,00 210
13 - 13,99 5,00 8.120,00 210
14 - 14,99 5,50 9.000,00 240
15 - 15,99 5,50 10.400,00 240
16 - 16,99 5,50 11.050,00 270
17 - 17,99 5,50 12.600,00 270
18 - 18,99 6,00 13.300,00 300
19 - 19,99 6,00 15.000,00 300
20 - 20,99 6,00 18.690,00 330
21 - 21,99 6,00 19.580,00 330
22 - 22,99 6,50 20.470,00 360
23 - 23,99 6,50 22.080,00 360
24 - 24,99 6,50 23.000,00 390
25 - 25,99 6,50 26.520,00 390
26 - 26,99 7,00 28.350,00 420
27 - 27,99 7,00 29.400,00 420
28 - 28,99 7,00 30.450,00 450
29 - 29,99 7,00 31.500,00 450
30 - 30,99 7,50 34.720,00 480
31 - 31,99 7,50 35.840,00 480
32 - 32,99 7,50 36.960,00 510
33 - 33,99 7,50 38.080,00 510
34 - 34,99 7,50 39.200,00 540
35 - 35,99 7,50 44.280,00 540
36 - 36,99 8,00 45.510,00 570
37 - 37,99 8,00 46.740,00 570
38 - 38,99 8,00 47.970,00 600
39 - 39,99 8,00 49.200,00 600
40 - 44,99 10,00 58.050,00 675
45 - 49,99 10,00 70.500,00 750
50 - 54,99 10,00 82.150,00 825
55 - 59,99 10,00 88.350,00 900
60 - 64,99 10,00 97.650,00 975
65 - 69,99 10,00 103.850,00 1.050,00
Sreda 20 Mar 2019

Pred 2469 leti je grški zgodovinar Herodot obiskal Egipt, kjer je videl neobičajna plovila, ki so plula po reki Nil. Poimenoval jih je »Baris« in o njih napisal 23 vrstic v svoji zgodovinski knjigi Historia.

Vse do danes so potekale debate in celo prepiri o tem ali je opisano plovilo sploh kdaj obstajalo ali ne. Arheologom do danes ni uspelo najti nobenih dokazov, zato je bilo nemogoče trditi ali so zapisi točni. In prejšnji teden smo po 2500 letih dobili odgovor. Zapisi so zelo točni. V neposredni bližini potopljenega mesta Thonis-Heraclion so našli plovilo »baris«. Plovilo je zgrajeno na način, ki ga do sedaj nismo poznali. V dolžino meri 28 m in je do sedaj najdaljše egipčansko trgovsko plovilo, ki so ga odkrili arheologi. Ohranjenega je približno 70 odstotkov trupa, večina jambora izdelanega iz akacijevega lesa, rebra ogrodja trupa v dolžini dveh metrov in del krmila. Krmilo je bilo pritrjeno na os, ki je potekala skozi trup plovila, kar je bilo za takratne čase povsem neobičajno.

Ta teden je že izšla knjiga »Ship 17: a Baris from Thonis-Heracleion« avtorja Alexandra Belova. V njej je pojasnjeno, da so bile vse navedbe zgodovinarja Herodota točne in da se vse podrobnosti skladajo z najdenim plovilom. Avtor knjige predvideva, da je Herodot obiskal eno izmed ladjedelnic, kjer so gradili plovilo, ker bi drugače zelo težko poznal način gradnje plovila in njegove lastnosti.

Vir: www.theguardian.com; Foto: Christoph Gerigk/Franck Goddio/Hilti Foundation

Torek 19 Mar 2019

pogon, osovina, letni servis

Pred začetkom sezone je treba plovilo pripraviti in pregledati sisteme, ki bi lahko med uporabo zatajili. Pri plovilih z vgrajenimi motorji in osovinskim pogonom je eden izmed zelo pomembnih sistem, za katerega ne želimo, da bi nam odpovedal med uporabo, nedvomno sklop osovinskega pogona.

Osovniski pogon je zelo pogosto vgrajen na jadrnice in motorne jahte. Včasih ga je bilo v uporabi več, danes pa ga zamenjujejo modernejši pogoni, kot so »sail drive« na jadrnicah, na motornih jahtah pa ga zamenjuje IPS-pogon ali Zeus. Modernejši sistemi so bolj učinkoviti in omogočajo natančnejše. Ker pa so bolj zapleteni in sestavljeni iz več delov, kot osovinski pogon, pa je njihovo vzdrževanje bistveno dražje.

Osovinski pogon je izjemno enostaven in sestavljen iz malega števila delov, pa vseeno potrebuje redno vzdrževanje in periodične preglede, ki bodo zagotovili njegovo zanesljivo in dolgotrajno delovanje. Ker so nekateri deli pogona zunaj plovila in pod vodno gladino, jih lahko podrobno pregledamo le, ko izvajamo redni letni servis in je plovilo na kopnem.

Kaj je prvi indikator, da je s pogonom nekaj narobe?

Ali je z osovinskim pogonom našega plovila nekaj narobe, lahko ugotovimo, še preden plovilo dvignemo iz vode. Prvi indikator so vibracije. Če med plovbo z motorjem, čutimo, da pogonski sistem vibrira, lahko sklepamo, da je z njim nekaj narobe. Sistemi so namreč konstruirani tako, da pri normalni uporabi ne povzročajo vibracij. Ko pa kateri izmed elementov zataji, pa lahko začutimo vibracije. V tem primeru bo potreben natančen pregled kompletnega sklopa in verjetno bo treba zamenjati kakšen del.

Tudi če pri plovbi z motorjem pogonski sklop ne povzroča vibracij, ga moramo vsako leto podrobno pregledati. Če opazimo, da kateri izmed delov kaže vidne znake obrabe in bo lahko v kratkem odpovedal, ga je smiselno predčasno zamenjati. Zato si poglejmo najbolj pomembne sklope.

pogon, osovina, letni servis

Podvodni del

Propeler (1)

Propeler natančno pregledamo. Preverimo, ali so na njem kakršnekoli fizične poškodbe, ali je na kakšnem mestu razpoka, če smo z njim udarili v kak predmet, ali se je nanj zapletla vrv ali ribiška mreža in se je skrivil. Deformiran propeler povzroča vibracije. Vrti se neenakomerno in tresljaji se prenašajo na osovino, nosilce osovine in motor. Tresljaji bodo poškodovali tesnilo osovine, in v plovilo lahko začne vdirati voda. Poškodovane propelerje je treba zamenjati. Če je zgolj skrivljen je možno propelar poravnati in kalibrirati. Tega ne počnite sami, temveč se obrnite na podjetje, ki ima primerne naprave za ravnanje in kalibracijo propelerjev.

Če imamo zložljiv propeler, preverimo, ali smo očistili vse nesnage s površine propelerja in zobnikov v lopatic propelerja. Propeler se mora enostavno in gladko povsem razpreti in ponovno zložiti. V nasprotnem nam lahko zataji med plovbo.

Preverimo razdalje lopatic propelerja do nosilce osovine. Razdalja mora biti točno takšna, kot jo je predvidel proizvajalec. Če je razdalja prevelika, lahko pride do povečanja sile na nosilec osovine, če je premajhna, lahko lopatice propelerja drgnejo ob nosilec osovine. Lopatice propelerja se med delovanjem minimalno deformirajo. Njihova lega le lahko spreminja nekaj mm naprej oziroma nazaj. Prostora mora biti dovolj.

Preverite tudi morebitne znake obrabe propelerja in korozijo na propelerju. Če so znaki obrabe očitni razmišljajte o zamenjavi propelerja.

Dodatna preventiva

Propeler snemite z osovine in preverite naležni del osovine in notranji del propelerja. Če sta poškodovana, potem smo verjetno s propelerjem trčili in potreben bo podroben pregled celotnega sistema. Če nista poškodovana, namažimo osovino s silikonsko mastjo in ponovno namestimo propeler. Obvezno dvakrat preverite, ali ste po namestitvi propelerja namestili tudi varnostno sponko!

Nosilec osovine (2)

Preverimo, da je nosilec osovine trdno pritrjen na plovilo in se ne premika. Preverimo ležaj v nosilcu. Če se osovina v ležaju premika, potem bo potrebna zamenjava ležaja. V tem primeru je obvezno preveriti, ali je osovina pravilno poravnana in če je obrabljen tudi kateri izmed drugih delov.

Cinkove anode in rezalec vrvi (3)

Cinkove anode ščitijo kovinske dele plovila pred galvanskim tokom. Njihov namen je, da razpadajo namesto kovinskih delov pogona. Zamenjati jih moramo vsako leto. Če anode ne razpadejo, potem je velika verjetnost, da niso primerne. Izbrati moramo takšne, ki razpadejo. Če ne razpadejo anode, bo razpadel naš propeler ali osovina.

Ko namestimo anode, preverimo, ali so dobro pritrjene. Če imamo pred propelerjem nameščen tudi rezalec vrvi, preverimo, ali je dobro pritrjen na osovino.

Notranji deli

Tesnilo osovine (4)

Tesnilo osovine je ključen element. V primeru, da odpove, se nam lahko plovilo hitro potopi. Moderna tesnila osovine so izjemno pametno konstruirana in zahtevajo malo ali nič vzdrževanja. So vodno hlajena in se samodejno centrirajo. Kljub temu jih je treba periodično kontrolirati. Starejša tesnila je treba redno vzdrževati. Tesnilo se lahko obrabi in potrebna bo zamenjava. Proizvajalci samo predlagajo, da tesnilo preventivno zamenjate periodično. Preverite, na koliko let je potrebna zamenjava. Če v kaluži najdete morsko vodo, preverite, ali vaše tesnilo tesni

Poravnanost osovine in spojke motorja (5)

Za brezhibno delovanje je izjemno pomembno, da sta osovina in motor poravnana oziroma centrirana. Vsakršno odstopanje bo povzročilo vibracije, neenakomerno obremenitev vseh sklopov pogona in posledično njihovo obrabo. Če opazimo, da osovina in spojka motorja nista poravnana, je najbolje, da se obrnete na strokovnjaka, ki bo s primernimi orodji poskrbel za pravilno namestitev.

Nosilci motorja (6)

Nosilci motorja imajo dve nalogi. Prva je, da držijo motor na mestu, druga pa, da blažijo vibracije motorja in jih ne prenašajo na plovilo. Nosilci za blaženje vibracij vsebujejo gumijaste blažilce. Z leti guma postane toga in začne razpadati. Preverite, ali je vidno v slabem stanju. Če je guma razpokana, potem zamenjajte nosilce motorja.

Če na vašem pogonu niste našli napak, je to dober pokazatelj, da bo pogon deloval brez težav. Če opazite spremembo in začutite vibracije, ponovno preglejte celoten sistem. Preventivno lahko pregled opravite večkrat letno.

Ponedeljek 18 Mar 2019