Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Kitajska jadrnica Qingdao je najhitreje preplula čez Atlantika in prečkala ciljno črto pred Punto de Este v Urugvaju.

Kitajska ekipa Qingdao je spet pokazala svoj potencial. Večino druge etape je plula na vodilni poziciji. Z izjemno taktiko v zadnjih 300 nmi pred ciljem je posadki v spremenljivih, muhastih vetrovih uspelo ohraniti prednost in prečkati ciljno črto pred Punto Del Este v Urugvaju kot prvi. Kot druga ekipa je v cilj priplula druga kitajska jadrnica Visit Sanya, China. Za vodilno ekipo so zaostali 4 ure in 35 minut, kar je za plovbo dolgo 5100 nmi izjemno majhen zaostanek. Obe ekipi sta pluli izvrstno. Na tretje mesto je skoraj 2 dni kasneje (1 dan in 22 ur za zmagovalno ekipo) priplula ekipa Ha Long Bay, Viet Nam. Kmalu za njimi so priplule tudi preostale ekipe, ki pa so žal ostale brez zmagovalnih stopničk. Zadnja je v cilj priplula ekipa Imagine Your Korea, ki je priplula z zaostankom dveh dni in 15 ur.

V skupni razvrstitvi vodi ekipa Qingdao s 36 točkami. Sledi ekipa Punta del Este s 23 točkami, na tretjem pa je Visit Sanya, China z enakim številom točk.

Regata se bo nadaljevala s tretjo etapo, ki se bo začela 23. oktobra 2019. Vseh enajst ekip bo znova prečkalo Atlantik. Tokrat bodo pluli zgolj preko južnega dela oceana, v južnoafriški Cape Town. Prepluti bodo morali 4100 nmi. Plovba bo trajala približno 18 dni. V cilju jih pričakujejo med 7.  in 11. novembrom odvisno od vremena na oceanu.

Skupni vrstni red po dveh etapah: 

Mesto Ekipa 1. etapa 2. etapa Bonus točke Oceanski šprinti Skupaj
1 QINGDAO 9 22 5 0 36
2 PUNTA DEL ESTE 11 6 0 6 23
3 VISIT SANYA, CHINA 7 10 5 1 23
4 DARE TO LEAD 10 8 0 0 18
5 HA LONG BAY, VIET NAM 4 9 1 4 18
6 ZHUHAI 8 6 1 1 16
7 UNICEF 6 7 0 0 13
8 SEATTLE 2 5 0 0 7
9 IMAGINE YOUR KOREA 5 1 0 0 6
10 WTC LOGISTICS 1 4 0 0 5
11 GOTOBERMUDA 3 2 0 0 5
Torek 15 Okt 2019

Slovenska jadrnica, ki jo je krmaril Gašper Vinčec, je zmagala na sloviti regati Barcolana. Za plovbo na skrajšanem regatnem polju je z ekipo potreboval 1 uro in 54 minut, da je kot prvi prečkal ciljno črto.

Letošnjo, 51. Barcolano je zaznamoval šibak veter. Organizatorji so bili zato prisiljeni regatno polje nekoliko skrajšati. Ekipi slovenske jadrnice Way of Life je pod taktirko skiperja Gašperja Vinčeca uspelo najbolje naravnati glavno jadro ter v ključnih trenutkih izkoristiti svoje veliko jadro Code 0. Vodilno pozicijo so si zagotovili že z odličnim startom. V nadaljevanju jim je uspelo izkoristiti vsako sapico vetra in ohraniti svoje vodstvo vse do ciljne črte. Na drugo mesto se je uvrstila črnogorska jadrnica Shining. Tretje mesto v absolutni razvrstitvi si je z izjemnim jadranjem zagotovil skiper Iztok Krupak na jadrnici RC44 Scorpio, ki je skoraj pol manjša od zmagovalne. Četrto mesto je osvojil slovenski legendarni jadralec Dušan Puh. S svojo jadrnico Adriatic Europa je pokazal, da je vedno konkurenčen najhitrejšim jadrnicam. Uroš Žvan je s svojo posadko zasedel skupno 16. mesto, Samo Žvan pa je z jadrnico Generali prijadral na 44. mesto.

Po desetih letih spet zmaga v slovenske roke

Jadrnica, ki je včasih nosila ime Maxi Jena, danes pa jo poznamo kot Way of life, je na Barcolani že zmagala. Pred natanko desetimi leti je bila najhitrejša na regatnem polju pred Trstom, v številnih izvedbah Barcolane pa je bila na drugem mestu. Letos je pod novim imenom in novim lastnikom pokazala, kaj zmore. V rahlem vetru jo je natančno krmaril Gašper Vinčec, udeleženec olimpijskih iger v Atenah 2004 in Pekingu 2008. Ob boku mu je stal tudi izjemni mladi slovenski jadralec Žan Luka Zelko, ki je svoje sposobnosti dokazal že na kvalifikacijah za olimpijske igre v Tokiu leta 2020. V zmagovalni ekipi je bil tudi slovenski kolesarski as Primož Roglič, ki je pripomogel k zmagovalnemu duhu ekipe.

Potovalne jadrnice

Med potovalnimi jadrnicami je prvo mesto zasedla italijanska jadrnica Ancilla Domini Prosecco Doc. Najhitrejša slovenska jadrnica je bila Taia & White Goose pod taktirko Gorana Djordjeviča na sedmem mestu. Na 33. mesto je prijadral Marko Marinček na jadrnici Luna (Fast wave 30) iz jadralnega kluba Odisej.

Letošnja regata je bila tako množična kot prejšnje. Prijavljenih je bilo 2015 jadrnic. Do cilja jih je priplulo 1070.

Foto: FB Way of Life

Torek 15 Okt 2019

Ogromna plavajoča naprava je začela čistiti veliko plavajoče smetišče na Tihem oceanu.

Že pred leti smo v članku Pričenja se čiščenje Velikega Pacifiškega smetišča pisali o velikem območju Tihega oceana, na katerem se je zbrala ogromna količina odpadkov, ki je dobila ime Veliko pacifiško smetišče. Po ocenah naj bi merilo neverjetnih 700.000 km2. Smetišče je grožnja morskemu ekosistemu in posledično zdravju celotnega sveta. Odkar so znanstveniki ugotovili, kako velike količine odpadkov plavajo v oceanu, potekajo številni projekti, ki bi pomagali očistiti morje. Ker je območje ogromno in odpadkov veliko, bo čiščenje potekalo več let. Prvi poskusi so se začeli že leta 2015, a celovite rešitve do sedaj še ni bilo.

Z letošnjim letom pa se čiščenje končno začenja sistematsko. Stroj za čiščenje je izumil le 25 let star nizozemski izumitelj Boyan Slat. Njegova naprava je sestavljena iz plavajoče ograje, na katero je obešena velika zavesa, ki zbira plastiko iz oceana.

V sredo so iz organizacije The Ocean Cleanup, ki bedi nad čiščenjem Tihega oceana, sporočili veselo novico, da je novi sistem sposoben ujeti in zadržati smeti različnih velikosti. Ujel je stare ribiške mreže, pa vse do majhnih delcev plastike, ki so komaj opazne očem. V mreže so ujeli tudi številne delce, ki jih imenujemo mikroplastika in njihova velikost ne presega 1 mm.

Sistem so v ocean odpeljali junija iz pristanišča Vancouver. Opremljen je s solarnimi paneli, številnimi senzorji, video kamerami in satelitskimi antenami. Stalno oddaja podatke in omogoča podpornim plovilom, da ga dosežejo in odpeljejo zbrane smeti. Odpadki se iz sistema pobirajo mesečno.

Sistem je po izjavah pomorskih biologov varen za živali. Je dovolj velik, da lahko od njega odplavajo in do sedaj še niso odkrili negativnih učinkov na okolje.

Kako deluje sistem 001/B za čiščenje oceana:

Torek 15 Okt 2019

V prihodnjem letu bodo potekale investicije v luško infrastrukturo tudi na območju otoka Rab in kraja Selce.

V Selcah so že obnovili obalni del luke, tako imenovano rivo, v prihodnjem letu pa se bo investicija nadaljevala z izgradnjo pomola Polača in Stari Mul. Investicija znaša 5,7 mio HRK (0,8 mio EUR). Projekt bodo v celoti financirali Ministrstvo morja, prometa in infrastrukture, mesto Crikvenica in Županijska luška uprava Crikvenica. Z investicijo bodo zagotovili 60 novih priveznih mest.

Na otoku Rab bodo prenovili luko Melag. V prvi fazi bo investicija vredna 10 mio HRK (1,4 mio EUR). Zgradili bodo primarni valobran, ki bo meril 120 m. Z investicijo bodo zaščitili luko pred valovi in vetrovi ter zagotovili večje število privezov.

Prenovljena bo trajektna luka Mišnjak. Prenovili bodo dve platformi za pristajanje trajektov in plato za vozila.

V planu razširitev luke Opatija

V pripravi so tudi številni projekti prenove luk na območju Opatije. Med prvimi bodo prenovili luko mesta Opatija. Izvedli bodo rekonstrukcijo obstoječe luke in zgradili nov valobran, ki bo luko ščitil pred valovi in zagotovil številne nove priveze. Planirajo zgraditi 23 privezov za mega jahte dolžine med 20 in 50 metri. Zunanja stran valobrana bo namenjena pristajanju potniških ladij do dolžine 220 m in večjih motornih jaht do dolžine 130 m. V planu obnove luke je tudi izgradnja nove bencinske črpalke.

Torek 15 Okt 2019

Angleška ekipa INEOS Team UK je kot četrta ekipa predstavila svoj jadralni bolid AC75, ki bo tekmovala v Pokalu Amerike leta 2021. Jadrnica nosi ponosno ime Britannia, izgubila pa je vsakršno podobnost z dosedanjimi jadrnicami.

Njihova vizija monotrupne jadrnice, ki jadra na hidrokrilih, se močno razlikuje od treh predhodnikov. Skoraj ne spominja več na jadrnico. Ima zelo nizek premec, ki se počasi dviguje le na boku.

Oblikovalska ekipa je črpala idejo za oblikovanje iz zgodovine, in z novim plovilom piše novo zgodovino. Za izdelavo plovila so potrebovali več kot 90.000 ur oblikovanja in 50.000 ur izdelovanja.

Jadrnico so krstili v kraju Portsmouth in jo poimenovali Britannia. Ime je podedovala po eni izmed najbolj znanih britanskih tekmovalnih jadrnic, ki je bila zgrajena davnega leta 1893. Skiper bo britanski jadralski as Ben Ainslie. Skupaj z lastnikom ekipe Ineos, Jimom Ratcliffeom so si zastavili cilj, da osvojijo 36. Pokal Amerike, ki se bo začel leta 2021 v Novi Zelandiji.

Glavni oblikovalec ekipe INEOS team Uk, Nick Holroyd, je dejal:

»AC75 je prvo monotrupno plovilo te velikosti, ki jadra na hidrokrilih. Je nekaj, česar še nismo videli na vodi. Že njegova oblika nakazuje ambicije. Gre za popolnoma nov tip plovila, ki nam ga je uspelo zgraditi v borih 18 mesecih. To je bil velik izziv, zaradi česar je Pokal Amerike tako zanimiv.«

AC75 Britannia v številkah:

  • Ure oblikovanja: 90.000
  • Ure izdelave: 50.000
  • Ure na CNC-strojih: 25.000
  • Predvidena hitrost plovbe: 50 vozlov
  • Dolžina 22,76 m
  • Širina: 5 m
  • Teža: 6,450 t
  • Material trupa: karbonska vlakna
  • Posadka: 11
  • Največja teža posadke: 990 kg

Torek 15 Okt 2019

Na regati Vendee Globe, ki je potekala leta 2016, je nastal neverjeten posnetek plovbe jadrnic Hugo Boss in Banque Populaire. Na jadrnici Hugo Bos je plul Alex Thomson, na Banque Populaire pa Francoz Armel le Cleach. Ko sta plula na skrajnem jugu Indijskega oceana, mimo otočja Kerguelen, ju je iz helikopterja posnela ekipa organizatorja regate. Ekipa se je vkrcala na plovilo francoske mornarice, ki ima bazo na tem oddaljen otočju na meji z antarktičnimi vodami. Nastali so eni izmed redkih zračnih posnetkov plovbe mimo tega oddaljenega otočja.

Naslednja regata Vendee Globo, na kateri bodo jadralci sami obpluli svet, bo potekala prihodnje leto. Jadralec Alex Thomson je že splovil svoj novi jadralni bolid, ki spet nosi ime sponzorja Hugo Boss. S kakšno jadrnico namerava osvojiti zmago na regati, si lahko ogledate v članku: Alex Thomson splovil nov jadralni bolid Hugo Boss

Otočje Kerguelen je na jugu Indijskega oceana. Je del Francoskih južnih in Antarktičnih teritorijev. Leži 72 stopinj južno. Do Južne Afrike na zahodu ali Avstralije na vzhodu ga loči 4000 nmi.

Torek 15 Okt 2019

V petek, 11. oktobra zvečer, je na sedežu Jadralnega kluba Pirat v Portorožu potekal redni občni zbor kluba, na katerem so med drugim volili nove organe društva - tudi predsednika kluba in izvršni odbor. Novi predsednik enega najstarejših in najuspešnejših jadralnih klubov v Sloveniji je s soglasno odločitvijo prisotnih postal olimpijec in dolgoletni član JK Pirat Mitja Margon.   

Dosedanji predsednik JK Pirat Marjan Matevljič ni ponovno kandidiral, je pa Margonovo kandidaturo podprl. 

Dvakratni olimpijec Mitja Margon in še vedno aktiven jadralec (tudi v posadki Team Nika na jadrnici RC44) je tudi eden vodilnih članov Športnega društva GoSAILING, ki je v zadnjih letih zelo uspešno organiziralo nekaj največjih dogodkov v slovenskem morju, med drugimi lani maja RC44 Portorož Cup (uspešno so kandidirali in pridobili organizacijo te regate tudi za prihodnjo pomlad), konec letošnjega avgusta že drugič evropsko prvenstvo razreda Seascape/First18, v preteklih letih pa med drugimi evropsko in svetovno prvenstvo razreda Fireball, svetovno prvenstvo razreda Flying Junior in druga.

Jadralskih, kot tudi športno-organizacijskih in vodstvenih lastnosti novemu predsedniku torej ne manjka, pri odločitvi za kandidaturo pa mu je pomagalo, kot pravi,

“tudi to, da imam za seboj kar nekaj izkušenj na organizacijsko-administrativnem področju, ob sebi ekipo utrjenega podjetja, ki že skoraj 20 let deluje v navtični (jadralski) industriji, ter podporo družine. Res je tudi, da pri sebi že nekaj let iščem možnosti, kako bi svoje ideje in delo še bolj vkomponiral v prihodnost jadranja in sodeloval pri tvorjenju močnega, modernega in finančno uspešnega kluba, za katerega imamo danes v JK Pirat praktično vse pogoje.”

Med dejavnosti, ki naj bi še utrdile položaj JK Pirat kot enega najbolj priljubljenih in najuspešnejših slovenskih jadralnih klubov, Margon uvršča prizadevanja, da postane JK Pirat še bolj odprt klub z močnim članstvom ter široko in raznoliko dejavnostjo in odprtostjo za nove projekte in aktivnosti, da se obstoječe, tradicionalne regate dvigne na še višji nivo ter se jim vsako leto doda vsaj eno prvenstvo najvišjega nivoja (evropsko oziroma svetovno prvenstvo). 

Mitja Margon:

“V delo in aktivnosti kluba (ne nujno povezanih samo z jadranjem) bi želeli vključiti še več članov kluba, še bolj intenzivno delati na promociji jadranja kot športa, zdrave oblike rekreacije ter okolju prijaznega, dolgoročnega in vsakemu dostopnega preživljanja prostega časa. Želel bi tudi, da se uvede nekoliko drugačen pristop pri delu z najmlajšimi (ne strogo tekmovalen). Nenazadnje, prizadevali si bomo tudi ustvariti pogoje, v katerih bi klub lahko deloval karseda neodvisno od proračunskih virov. Seveda, delovanje JK Pirat bomo smiselno povezali tudi z društvom GoSAILING.”

Ob izvolitvi je novi predsednik zgoraj naštetim načelnim usmeritvam dodal tudi že štiri konkretne, merljive in časovno opredeljene cilje, ki pa jih bodo skupaj z novoizvoljeno ekipo predstavili v bližnji prihodnosti. V novem IO bodo poleg Margona še Marjan Matevljič, Damijan Vuk, Matej Pegan, Vladimir Borštnar, Rok Poropat in Andraž Jadek.

“Ponosen sem, da so me v klubu povabili na to funkcijo in se vsem zahvaljujem za soglasno podporo in zaupanje. Vesel sem, da se je ekipa odzvala in pokazala pripravljenost v sestavi, ki smo si jo zamislili in predlagali. Prepričan sem, da se bo sinergija z vključenimi nekaterimi člani prejšnjega vodstva izkazala za zmagovalno formulo. Zadnja leta uspešno krmarimo na več področjih, upam, da se bo trend nadaljeval. Zdaj pa - zavihati rokave in - gasa dalje!", je zaključil Margon, ki bo klubu predsedoval dve leti.

Ponedeljek 14 Okt 2019

Primož Roglič na Barkolani z jadrnico Way of Life

Številka ena svetovnega kolesarstva, Primož Roglič, bo v nedeljo na znameniti regati Barkolana član posadke jadrnice Way of Life – V ekipi slovenskega olimpijca, Gašperja Vinčeca, tudi mladi jadralski up iz Maribora, Žan Luka Zelko, 2-kratni svetovni prvak v veslanju, Tržačan Alessandro Mansutti, ter Čeh Michael Maier, udeleženec Pokala Amerike in 6-kratni zmagovalec tekmovanja Finn World Masters – Med gosti izjemni kuharski chef Tomaž Kavčič.

Primož Roglič na Barkolani z jadrnico Way of Life

V nedeljo, 13. oktobra, bo v Tržaškem zalivu potekala 51. Barkolana. Po zmagi na Mrdujski regati v Splitu pretekli vikend in tretjem mestu na zahtevnem jadralskem tekmovanju Maxi Yacht Rolex Cup v septembru tudi tokrat na najvišja mesta cilja ekipa EWOL Sailing Team Koprčana Gašperja Vinčeca. Tokrat bo izziv še posebej zanimiv, saj bo ekipo spodbujal trenutno najboljši kolesar sveta Primož Roglič. Slovenski šampion, ki bo konec meseca dopolnil 30 let, se je kljub napornemu urniku z veseljem odzval vabilu, za ekipo jadralcev na krovu najboljše slovenske jadrnice pa bo njegova prisotnost dodatna motivacija za dosega dobrega rezultata. Z aktivno vlogo na jadrnici mu bodo družbo delali še trije odlični športniki – mladi Žan Luka Zelko, ki si je poleti prijadral olimpijsko normo, Alessandro Mansutti, 2-kratni svetovni in večkratni italijanski prvak v veslanju, ter Čeh Michael Maier, udeleženec Pokala Amerike in 6-kratni zmagovalec tekmovanja Finn World Masters. Kot gost bo jadral izjemni kuharski chef Tomaž Kavčič.

»Kljub temu da gre za kratko regato, ki jo bo, kot kaže, popestrilo vremensko dogajanje z zelo malo vetra, ima Barkolana poseben čar. S svojo izjemno kuliso z okoli 2000 jadrnicami na regatnem polju, spodbudo množice ljubiteljev jadranja na kopnem in rivalstvom med najboljšimi jadrnicami v tej regiji. Kot vedno bomo tudi letos dali vse od sebe za dober rezultat, jadrnica Way of Life je dobro pripravljena, posadka visoko motivirana. Kot olimpijca in nekdanjega vrhunskega športnika me veseli, da je jadrnica postala platforma za nabiranje izkušenj ne le mladih nadarjenih jadralcev, temveč tudi drugih odličnih športnikov, kot je Primož Roglič,« je dejal Gašper Vinčec, lastnik jadrnice Way of Life.   

Petek 11 Okt 2019

Iskalna akcija za štirinajstimi člani posadke še poteka. Po zadnjih novicah celo obstaja upanje, da so še živi in obstaja možnost, da jih rešijo.

Vlačilec Bourbon Rhode, ki izvaja operacije na odprtem morju, je bil na plovbi preko Atlantika. Ko je bil približno 1200 nmi oddaljen od otoka Martinique v Karibih, ga je zajel orkan Lorenzo. Središče orkana četrte stopnje je bilo od ladje oddaljeno vsega 60 nmi. V nevihti je v krmni del plovila začela vdirati voda. Oddali so klic na pomoč. Lastnik flote je proti lokaciji nemudoma preusmeril svojo tovorno ladjo SSI Excellent. V času nesreče je bila od vlačilca oddaljena približno 200 nmi. V reševalno akcijo se je vključilo tudi letalo NOAA za spremljanje orkanov.

Po poročilih centra za spremljanje orkanov, naj bi v območju orkana pihali vetrovi s hitrostjo okoli 120 vozlov, na razdalji 60 km od centra pa vse do 200 vozlov.

V nedeljo je letalo Falcon 50 francoske mornarice opazilo reševalno plovilo, za katerega so sumili, da pripada ladji Bourbon Rhode. Na lokacijo se je nemudoma odpravila najbližja ladja in v reševalnem splavu našla tri člane posadke. Enajst je še vedno pogrešanih. Lastnik ladje je podal izjavo, da je njihov vlačilec potonil. Številne trgovske ladje v bližini so že spremenile smer plovbe in bodo pomagale pri reševanju preostalih članov.

V nadaljevanju reševalne akcije so našli tri trupla. Kljub temu da je od nesreče minilo že več kot teden dni, reševalna akcija še poteka. Danes se je pokazal nov žarek upanja. Člani posadke na ladji ALP Striker, ki sodeluje v reševalni akciji, naj bi opazili več signalnih raket. Predvidevajo, da so jih uporabili preostali člani posadke potopljenega vlačilca. Proti lokaciji so nemudoma odplula tri plovila. Vzletelo je tudi letalo, ki bo območje pregledalo iz zraka.

Spodbudnih rezultatov še ni. Reševalna akcija pa se nadaljuje.

Vir: Bourbon

Četrtek 10 Okt 2019

Navtični sejem v Biogradu bo drugi teden odprl svoja vrata že 21. leto zapored, kar pomeni, da tega dogodka preprosto ne smete zamuditi. Lansko leto je BBS predstavil preko 300 plovil in gostil več kot 300 razstavljavcev.

Mednarodna razstava navtike, ostaja s svojo dolgoletno tradicijo in predstavlja pomembno priložnost za pregled aktualne navtične ponudbe v regiji, ponuja atraktivne predstavitve novih navtičnih dosežkov na Jadranu in za mnoge obiskovalce pomeni priložnost za zadnji preizkus plovila pred odločitvijo o nakupu.

Med letošnjimi razstavljalci bo ponovno tudi podjetje iz štajerskega dela Slovenije - Moto Nautika, ki se bo predstavila z gumenjaki kanadskega proizvajalca GRAND in italijansko eleganco plastičnih plovil in gumenjakov RANIERI. Prireditev ostaja zvesta svoji dosedanji lokaciji in bo potekala v dneh med 19. in 22. oktobrom 2017, na kopnih in morskih razstavnih površinah Marine Kornati.

Spodaj si oglejte kaj nam letos slovenski razstavljavec plovil, podjetje Moto - Nautika, pripravlja za letošnje leto:

GRAND Golden Line G850

Izjemna plovnost in ogromen rezervoar (300l) ter ogromno število dodatnih elementov, naredijo gumenjak G850 čoln, ki je primeren za dolgo plovbo in daljša potovanja. G850 je v celoti izdelan v Orca Hypalon materialu. Priporočen motor – 300 konjskih moči – z lahkoto poganja katerokoli dovoljeno obremenitev.

Poleg pestre opreme, ki jo čoln vsebuje v standardni izvedenki, ponuja Grand še raznolike možnosti dodatne opreme, ki se dodaja po željah in potrebah kupca. Če želite dovolj veliko ležalno površino, se v sprednjem delu dodatno vstavi ležalna ploščad, ki omogoča sproščeno ležanje potnikov, enako kot tudi v zadnjem delu. Primeren za zahtevnejše kupce, saj gre za RIB gumenjak s sodobnim videzom, večjo nosilnostjo in ostalimi izjemnimi zmogljivostmi.

Golden Line G850 je plovilo za vse, ki želijo atraktiven, edinstven in moderen dizajn in ki iščejo sodoben dizajn ter vrhunsko raven ergonomije.

Ranieri NEXT 240SH

Ustvarjen za en ali dva motorja, Next 240 SH združuje najboljše stilske prednosti obeh predhodnikov in reinterpretira njuno obliko v krajši različici, zaradi česar smo prepričani, da bo čoln izredno dostopen Next model, tudi finančno gledano.

Že na prvi pogled so vidne značilne karakteristike Ranieru International: odlična postavitev v kokpitu, velika ploščad za sončenje in prostorna kabina z ločenim toaletnim delom. Pri tej dolžini so še kako koristne izkušnje ladjedelnice, ki so si jih izdelovalci nabrali pri Atlantis seriji, ki je pravzaprav najbolje prodajan model tega segmenta.

Mizica na zadnjem delu se hitro pospravi s pomočjo zložljive klopi na strani. Dva ločena sedeža sta na voljo za voznika in sovoznika, armaturna plošča pa se primerja z večjimi modeli. Kabina z dvojno posteljo se lahko pretvori v jedilni kot.

GRAND Golden Line G500

Gumenjak Golden Line G500 je namenjen jahanju valov in doživljanju morja na svojevrsten način. Veseli ga bodo vsi, ki radi smučajo na vodi s smučmi ali desko, lovijo ribe ali pa zgolj uživajo v adrenalinsko hitri plovbi. G500 je lahko pravi športnik. Nanj lahko namestimo motor z močjo do 115 KM, kar ga bo pognalo do visoke hitrosti.

Plovilo je eno najbolj varnih plovil pri tej dolžini. Za doseganje visokih hitrosti je izdelan iz lahkih materialov vendar z močno strukturo, ki bo brez težav prenašala tudi najbolj zahtevne pogoje. Za stabilnost plovbe ima trup obliko globokega V. Kot je značilno za gumenjake Grand ima tudi serija Golden line značilne stopnice vgrajene na konce tubusov.

Grand Golden Line 500 predstavlja pravi kompromis med prostornostjo in dolžino. S petimi metri dolžine nudi dovolj prostora za vso družino tudi na sidru.

Ranieri VOYAGER 19S

Dogodivščine kar čakajo, da se podate na njih, pri tem pa vam bo Voyager 19S zagotovo pomagal. Kljub nekoliko krajši dolžini kot Voyager 20, pa lahko tudi ta model s svojo dolžino 5,65m sprejme do 7 ljudi. Povabite svoje prijatelje, krenite iz obale in se prepustite toku.

Osnovna oprema tega modela vključuje med drugim oblazinjeno ploščad za sončenje spredaj, navigacijske luči, klop z zložljivim naslonjalom, trup bele barve, teleskopsko lestev, ograditev iz nerjavečega jekla in mehansko krmiljenje.

Primeren za popolne začetnike in izkušene navtike, ki želijo plovilo nad 4,55m dolžine.  Če iščete okreten in lahek čoln, bo Ranieri Open Line Voyager 19S zagotovo prava izbira.

Ranieri SHADOW 22

Sundeck Line Shadow 22 je eden manjših modelov te družine, vendar izrednega pomena pri transportu.

Poudariti pa je potrebno, da lahko kljub temu gosti kar 9 oseb in ponuja 2 ležišči. Sama prostornost čolna je izredna kljub 6,50m dolžini. Nanj lahko vgradite 2 motorja, tehta pa le 1200 kg. Ne glede na rabo, počitek, druženje, šport, ribolov, raziskovanje, kratkočasenje ali dviganje adrenalina, Sundeck Line Shadow 22 je vreden svojega denarja.

Udobna ploščad za sončenje bo zanimiva za vsa dekleta, medtem ko moški ne bodo spregledali športnega dizajna in glisiranja čez valove. Gre za dobitno kombinacijo v vseh pogledih.

Več o plovilih Ranieri in Grand na www.moto-navtika.com

Sreda 09 Okt 2019