Zadnje iz eTrgovine

24.90€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Stellar Banner

V mesecu februarju smo poročali o tovorni ladji Stellar Banner, ki se je začela nevarno nagibati le 65 nmi od brazilske obale (Preti ekološka katastrofa – potaplja se ladja z železovo rudo.

Ladja in njen tovor sta bili prava ekološka bomba. Da bi bile posledice čim manjše, so ladjo odvlekli na bližnjo plitvino in jo nasedli. Tri mesece je potekalo čiščenje ladje, da so z nje odstranili čim več ekološko spornih materialov. Z nje so odstranili tudi 145.000 ton železove rude, kar je le dobra polovica. Strokovnjaki zatrjujejo, da preostanek ne bo povzročil ekološke nevarnosti. Prejšnji teden so ladjo znova splavili in jo odvlekli v globlje morje, kjer so jo kontrolirano potopili. Videoposnetek si lahko ogledate spodaj.

Foto: posnetek zaslona

Torek 23 Jun 2020

Ste se kdaj vprašali, čemu so namenjena plovila tipa »bowrider«. Nekateri jih obožujejo zato, ker v njih lahko pluje večje število ljudi, nekateri, ker ljubijo veter v laseh, največ pa je tistih, ki radi kombinirajo plovbo in higieno. Higieno? Ja, higieno, oziroma iz popularne reklame bi si lahko sposodili slogan »wash and go«. Odgovor je v spodnjem videu.

Foto: posnetek zaslona

Ponedeljek 22 Jun 2020

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je maja 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se to Jasmin ne bi odločil opraviti sam, s serijsko in že takrat 14 let staro jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal ali ojačal, da bi lažje zdržala široka morja in valovite oceane.  V svoji plovbi od Poreča do otočja Tonga, je napisal tri jadralske potopise, v katere je vnesel ogromno jadralskih podatkov, s katerimi bo morda navdihnil še kakšnega Slovenskega jadralca, da bo odplul po njegovi poti. Poleg tega želi dokazati, da se lahko sanje sanjajo tudi z minimalno količino denarja. Z jadrnico je obplul že dva oceana in njegova brazda v oceanih je  dolga že 18.000 navtičnih milj.  Svojo plovbo nadaljuje iz Nove Kaledonije proti Sloveniji. Kje se trenutno nahaja, kaj počne in kako doživlja svoje sanje, pa izveste tukaj!

Pa je prišel! Pridivjal, dvignil kar je lahko dvignil, odtrgal in razmetal. Sreča je, da oko ciklona ni bilo nad Novo Kaledonijo, ampak malo stran na oceanu. A še vedno je dosegel konstantni veter z dežjem, nekje okoli 60 vozlov, s sunki do 72 vozlov. Vse skupaj je trajalo nekaj ur, morda 6 in ne več, v najhujšem, seveda.

Jutro se je prikazalo z žalostno sliko. Veliko plovil je bilo nasedlih na obalo, nekaj jih je potopljenih in na kopnem so bila plovila prevrnjena na bok. Na srečo je z Indigom vse v redu, še vedno je na stojalu. Dobro sem ga privezal in kot da mi je nekaj reklo, sem preden bi zapustil Novo Kaledonijo, kupil štiri »cargo« pasove za kontejnerje in privezal barko, med bitvo in sidrom v zemlji. Takrat sem premišljeval ali bi kupil ta trak in dal zanj skoraj zadnje franke iz denarnice, a očitno mi je nekaj reklo, da se splača. Še solarne panele sem zvezal skupaj, nato pa povezal s trupom barke. Ob strani sem privezal srednje bitve z močno vrvjo in jih zategnil na sidra na tleh. Žal veliko drugih ni imelo te sreče kot Indigo. Tudi moj dober prijatelj, Irec Bill ne. Žalostno je, ko po fotografiji vidiš, kako njegova barka leži na boku, naslonjena na tla in sloni na rob betonskega bloka, ki je še prej razparal trup. Tudi eno od stojal je prebilo trup , krmilni list je zvit, kaj je s kobilico in v tem delu trupa, lahko samo ugibamo. Ne upam si niti pomisliti, kako mu je pri srcu. Danes sva se slišala, bilo je žalostno.

Zdaj oba rešujeva kako bova čim prej na Novi Kaledoniji. Tunel vidiva, kot se temu reče, le svetlobe še ni in je verjetno še nekaj časa ne bo. Ta virus corona ne uničuje samo dihal, ubija preko psihe, očitno se nas nekaterih, dotika tudi drugače.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

< Nova Kaledonija, koronavirus in ciklon   Nadaljevanje 30.6.2020


Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Ponedeljek 22 Jun 2020

Ta teden sta se v Istri odprla dva pomorski mejna prehoda. Poleg Pule je sedaj možno postopek opraviti še na mejnem prehodu v Umagu in v Novigradu.

Nameravate prečkati pomorsko državno mejo s Hrvaško? Prišlo je do sprememb pri prečkanju meje. V severnem delu Istre sta odprta še dva mejna prehodi, kjer lahko opravite prihod. Plovba v Pulo ni več potrebna. Za prečkanje meje po morju pa je še vedno obvezno izpolniti podatke preko spletne aplikacije, ki za prečkanje po kopenskih mejnih prehodih ni več obvezno.

Prečkanje meje:

  1. Izpolnite obrazec EnterCroatia.

  2. Natisnite si potrdilo o prijavi, ki jo prejmete na vaš e-naslov.

  3. Izplujte iz marine na slovenski mejni prehod.

  4. Opravite carinski postopek odjave.

  5. Zaplujte do hrvaškega mejnega prehoda.

  6. Opravite carinski postopek prijave.

  7. Plačajte potrebne pristojbine (plovno dovoljenje, uporabo svetlobnih objektov ...).

  8. Plujte z upoštevanjem priporočil Hrvaškega zavoda za javno zdravje

Ponedeljek 22 Jun 2020

Jadralni klub Pirat Portorož je uspel s kandidaturo za organizacijo evropskega prvenstva v razredu optimist. Tako bo morje izpred Portoroža med 18. in 25. oktobrom prizorišče bitke na valovih za evropsko titulo prvaka med najmlajšimi jadralnimi tekmovalci, mladinci med sedmim in petnajstim letom. Čestitke organizatorjem, saj so prav bogate izkušnje kluba z mednarodnimi regatami prepričale izvršni odbor mednarodne zveze razreda optimist IODA.

Prvotno bi moralo biti tekmovanje v Tallinnu v Estoniji, kjer pa so MEP zaradi pandemije novega koronavirusa odpovedali. IODA je v obrazložitvi svoje odločitve zapisala, da smo v Sloveniji zelo dobro zajezili širjenje novega koronavirusa in ga tudi učinkovito nadziramo. Obenem pa lega države v središču Evrope omogoča, da bodo številne udeleženke lahko prišle na prvenstvo po cestah in da ne bo veliko letalskih potovanj.

Slovenija je prvenstvo stare celine v razredu optimist gostila že dvakrat doslej, v Piranu leta 1997 in leta 2009 v Portorožu. Jadralni klub Pirat Portorož že četrt stoletja pripravlja tudi tradicionalno velikonočno regato v tem razredu, ki je prerasla v najpomembnejše tekmovanje v tem delu Evrope in eno največjih na stari celini. Julija lani je Piranski zaliv gostil tudi mladinsko svetovno prvenstvo v olimpijskem razredu 470.

Vir; JZS.si, besedilo: Dragan Sinožič

Ponedeljek 22 Jun 2020

V okolici kraja Sumartin na jugovzhodu otoka Brač so posneli morskega psa.

Iz videoposnetka sicer ni natančno vidno, ali gre za morskega psa, in katera vrsta naj bi to bila. V hrvaškem morju sicer živi okrog 30 vrst morskih psov. Večina ljudem ni nevarna. Zadnji napad na Hrvaškem so zabeležili leta 2008, ko je morski pes napadel Slovenca. Nesreča se je zgodila v zalivu Stončica na otoku Vis. Morski pes ga je ugriznil v meča in mu odgriznil dobro polovico mišice. Slovenec je nesrečo preživel in dobro okreval.

Vir: Youtube (Dalmacija News); Slika je simbolična

Petek 19 Jun 2020

Lateralna oznaka Brodarica

V luki Brodarica v Šibeniški regiji so postavili novo lateralno oznako. Vrišite jo v svoje pomorske karte, tako elektronske kot klasične.

Nova lateralna oznaka leve strani stoji na glavi pomola na severni strani luke Brodarica. Rdeča železna konstrukcija je visoka 4 m. Luč je na višini 5 m, oddaja dva zaporedna bliska rdeče svetlobe na vsake 4 s. Svetloba je v sektorju od 301° do 351° (50°) zatemnjena.

Karakteristike oznake:

  • Tip oznake: lateralna o(2)naka leve strani
  • Pozicija: 43° 40,555´ N;  015° 55,202´ E  (WGS 84)
  • Karakteristika Luči: R Bl(2) 4s 2M (0,5+1;0,5+2)s
  • Sektor zatemnitve: od 301° do 351° (50°)
  • Barva konstrukcije: rdeča
  • Višina luči: ~ 5 m nad srednjo višino morske gladine

Oznaka je že vrisana na našem Vodniku po Jadranu na tej povezavi: Broradirca R

Petek 19 Jun 2020

Ladjedelnica Elan je razkrila notranjost nove jadrnice iz linije Impression. Elan 50.1 Impression bo nedvomno navdušila s svojim unikatnim oblikovanjem in razporeditvijo. Notranjost Nova jadrnica iz begunjskega Elana, Impression 50.1, pod krovom ponuja neverjetno prostornost in ogromno naravne svetlobe, ki...
Četrtek 18 Jun 2020

Šola jadranja za otroka, Ljubljana

Jadralni klub Kermar organizira šolo jadranja za otroke v neposredni bližini Ljubljane, na Zbiljskem jezeru.

Šola jadranja je primerna za otroke med 6. in 14. letom starosti. Potekala bo na jadrnicah tipa optimist med 24. in 26.6.2020 in 6.-11.7.2020.

ŠOLA JADRANJA NA ZBILJSKEM JEZERU

za otroke stare med 6 in 14 let.
Zbor pri igrišču za odbojko na mivki.

Za jadranje morajo biti izpolnjeni trije osnovni pogoji:

  • veter,
  • voda in
  • jadrnica.

Treba se je primerno obleči: 

  • majica z dolgimi rokavi
  • topla jopica
  • nepremočljiva vetrovka  
  • dolge hlače
  • kapa s šiltom
  • obutev, ki se lahko zmoči
  • rezervno obleko in obutev

Učili se bomo na jadrnicah optimist.         

Spoznali bomo:

  • Zakaj se jadrnica pelje naprej?
  • Kako nastavljati jadra?
  • Kako sedimo na jadrnici. ?
  • Dele jadrnice
  • Vozle  (za sestaviti jadro potrebujemo 9 enakih vozlov) 
  • Zakaj piha veter?                                   

V soboto ob 14. uri bomo postavili boje in naredili pravo regato. Vsi mladi jadralci bodo prejeli priznanje in povabilo za nadaljnje sodelovanje. Med tečajem se bomo zabavali in se imeli lepo.                                

Rešilne jopiče imamo. Pijačo in jedačo naj imajo otroci s seboj.

Cena šest dnevnega tečaja je odvisna od števila prijav:

  1. Do 5 otrok 150,00€ 
  2. 6-10 otrok 120,00€  

Plačilo po prijavi. Število mest je omejeno na 10 otrok.

Obrazec za PRIJAVE na tej povezavi

Dodatne informacije:

  • Boštjan Rupnik  031 299 849
  • E-mail    Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Četrtek 18 Jun 2020

Neopren - kako izbrati pravo obleko

Ko nam je kateri od športov res pri srcu in želimo zanj izkoristiti čim več prostega časa, se nam prej ali slej tudi zgodi, da smo pri tem omejeni na temperaturne razmere.

Včasih nismo imeli na razpolago toliko različnih oblik neoprena, kot jih poznamo danes, zato na našo izbiro vpliva precej različnih dejavnikov, ki jih moramo pri nakupu upoštevati.

Kaj je dobro vedeti … ?

V tem besedilu se največkrat uporablja beseda neopren v različnih uporabah kot so:

  • Neopren je poseben material, iz katerega je narejeno neoprensko oblačilo, ki nas ščiti pred zunanjimi temperaturami.
  • Neoprenska oblačila se delijo med več razdelkov; hlače, majica, pajkice, obleka, čevlji ..
  • Neoprenska obleka; kratka (shorty) ali dolga.

Zakaj je neopren obleka koristna?

Neopren - kako izbrati pravo obleko

  • Ker nas greje! neopren je poseben material, ki je zgrajen iz tisočih malih zračnih celic , ki ustvarjajo nekakšno izolacijsko pregrado, ki preprečuje prehodnost toplote in mraza in s tem omogoča, da se znotraj materiala toplota zadržuje.
  • Ker nas greje tudi potemo, ko se zmočimo
  • Ker nas ščiti pred padci, udarci ob kamne, skale, deske
  • Ker nas ščiti pred UV žarki

Ne potrebujemo ga le pozimi, ampak tudi poleti npr. ko veter piha zelo močno ali npr. ko je temperatura zraka sicer topla, a je temperatura vode (morja, jezera, reke) hladna.

Glavne lastnosti pri neopren obleki!

  • Neoprenska obleka mora biti oprijeta in udobna. Neopren se mora popolnoma prilagoditi naši postavi, kar pomeni, da se prijetno oprijema na naše telo na vseh delih. Če temu ni tako, voda na netesnih delih nenehno vstopa v neopren, splakuje kožo in neopren nas ne more več greti. Neoprijet neopren ne daje občutka udobnosti, ki je zelo pomemben.
  • Neoprenska obleka mora biti topla. Obleka mora biti čimbolj termoizolacijska. Toplota resnično da neoprenu drugo dimenzijo. Neopreni iz boljšega materiala, nam ponujajo možnost, da lahko v vodi zdržimo dlje časa.

Kakšna debelina neoprena je primerna za katere razmere?

Debelina neoprena določa toploto in elastičnost neoprena. Debelejši neopren nas seveda bolj greje, je pa ravno zaradi debeline manj elastičen.

Največji izziv je izbrati neopren s pravim razmerjem med elastičnostjo in toploto, tako da nas bo neopren dovolj grel, ampak hkrati zagotavljal maksimalno fleksibilnost pri izvajanju izbrane vodne aktivnosti.

Kakšno neoprensko oblačilo izbrati v kakšnih okoliščinah?

Ker se večina vodnih športov dogaja na morju ali jezerih, so priporočene debeline neoprena tako določijo glede na temperaturo vode, in sicer:

  • 4-11 stopinj celzija: 5/4mm
  • 8-17 stopinj celzija: 4/3mm
  • 12-20 stopinj celzija: 3/2mm
  • 18 – 25 stopinj celzija: kratek neopren

Neoprenskega oblačila ne kupujemo vsak dan in tudi ne uporabljamo vsak dan. Marsikdo se prav zato odloči za cenejšo opcijo, ampak na koncu ni vredno in tega se boste verjetno zavedali že ob prvem stiku z vodo, ko je prepozno.

Naš nasvet je, da obiščete specializirano trgovino, preizkusite čim več različnih modelov in se pozanimajte o tehnologiji.

Lahko pa si predhodno že ogledate modele preko spleta in / ali že opravite nakup svojega neoprena za hladnejše dni.

Ogled neoprenov na zalogi na tej povezavi.

Informacije preko telefona: 0386(0)2 620 26 01 - Sebastjan

Neopren - kako izbrati pravo obleko

Sreda 17 Jun 2020