Zadnje iz eTrgovine

34.90€

888 pristanov in zalivov, sedaj v barvah in z novimi, dopolnjenimi podatki. Knjiga je prenovljena in tekoče ažurirana za leto 2018. V njej so prikazani detajli zalivov in pristanišč s kratkimi opisi in oznakami za možnost priveza ter simboli za nevarne, ali pa neugodne vetrove, ki povzročijo na privezu samo neprijetno bibavico. V njem je tudi obilo ostalih uporabnih podatkov, kot so podatki o odpiralnih časih na bencinskih črpalkah, vse pomembne telefonske številke (kapitanij, marin zdravstvenih domov, …..) 

O knjigi:

  • izdaja: 6. dopolnjena izdaja
  • avtor: Karl-H. Bestandig
  • slovenska izdaja: Gorazd Cizej
  • strani: 120
888 pristanov in zalivov

Zadnji video

Cena vstopnice v nacionalni park Kornati

Za plovbo po Nacionalnih parkih in Naravnih parkih na Hrvaškem je treba kupiti vstopnico. Z letom 2018 so parki Kornati, Lastovo, Mljet in Telaščica poenotili način zaračunavanja vstopnine in prodajajo kombinirane vstopnice, s katerimi si lahko ogledate več oziroma vse parke.

Spremembe v letošnjem letu

Cena vstopnice je odvisna od dolžine plovila, časa bivanja v parku, sezone in nakupa v predprodaji ali v parku samem. Lani so bile na voljo vstopnice za 1, 3 ali pa 7 dni. Letos ukinjajo vstopnico za 7 dni in jo nadomeščajo s 5-dnevno. Sedemdnevna vstopnica, ki je nekoliko dražja od petdnevne, omogoča obisk obeh nacionalnih parkov, Kornati in Mljet, ter dveh naravnih parkov, Telaščica in Lastovo.

Cene dnevnih vstopnic v predprodaji se niso spremenile. Znižale so se cene 3-dnevnih vstopnic. Cena 5-dnevnih je primerno manjša od lanskih 7-dnevnih. Prav tako je letos možno kupiti cenejšo petdnevno vstopnico za plovila dolžine do 7 m, kar lani ni bilo možno

Dnevne vstopnice kupljene v parku (cene so v HRK)

 

NP Kornati

NP Mljet

PP Lastovo

PP Telaščica

Dolžina plovila/meseci 1.1.-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9. 1.1.-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9. 1.1.-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9. 1.1.-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9.
0,00 - 6,99 m 300,00 600,00 150,00 300,00 50,00 100,00 150,00 250,00
7,00 - 10,99 m 400,00 800,00 200,00 400,00 100,00 150,00 200,00 350,00
11,00 - 17,99 m 600,00 1.200,00 300,00 600,00 130,00 200,00 300,00 500,00
18,00 - 24,99 m 1.000,00 2.000,00 500,00 1.000,00 170,00 350,00 700,00 1.200,00
25,00 - 49,99 m 1.800,00 3.600,00 1.100,00 2.000,00 450,00 900,00 1.100,00 2.000,00
50,00 - 74,99 m 3.500,00 7.000,00 2.250,00 4.000,00 1.300,00 2.600,00 2.250,00 4.000,00
nad 75,00 m 7.000,00 14.000,00 4.000,00 7.500,00 2.000,00 4.000,00 4.000,00 7.500,00

Dnevne vstopnice kupljene v predprodaji (cene so v HRK)

 

NP Kornati

NP Mljet

PP Lastovo

PP Telaščica

Dolžina plovila/meseci 1.1-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9. 1.1-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9. 1.1-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9. 1.1-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9.
0,00 - 6,99 m 150,00 300,00 120,00 250,00 50,00 100,00 100,00 200,00
7,00 - 10,99 m 200,00 400,00 150,00 350,00 100,00 150,00 150,00 300,00
11,00 - 17,99 m 300,00 600,00 250,00 550,00 130,00 200,00 200,00 400,00
18,00 - 24,99 m 500,00 1.000,00 400,00 900,00 170,00 350,00 500,00 1.000,00
25,00 - 49,99 m 900,00 1.800,00 900,00 1.800,00 450,00 900,00 900,00 1.800,00
50,00 - 74,99 m 1.750,00 3.500,00 1.750,00 3.500,00 1.300,00 2.600,00 1.750,00 3.500,00
nad 75,00 m 3.500,00 7.000,00 3.500,00 7.000,00 2.000,00 4.000,00 3.500,00 7.000,00

Tridnevne vstopnice kupljene v predprodaji (cene so v HRK)

 

NP Kornati

NP Mljet

PP Lastovo

Dolžina plovila/meseci 1.1-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9. 1.1-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9. 1.1-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9.
0,00 - 6,99 m 300,00 600,00 300,00 600,00 100,00 200,00
7,00 - 10,99 m 400,00 800,00 400,00 800,00 200,00 300,00
11,00 - 17,99 m 600,00 1.200,00 600,00 1.200,00 260,00 400,00
18,00 - 24,99 m 1.000,00 2.000,00 900,00 1.800,00 340,00 700,00
25,00 - 49,99 m 1.800,00 3.600,00 1.800,00 3.600,00 900,00 1.800,00
50,00 - 74,99 m 3.500,00 7.000,00 4.100,00 8.200,00 2.600,00 5.200,00
nad 75,00 m 7.000,00 14.000,00 7.300,00 14.600,00 4.000,00 8.000,00

Petdnevne vstopnice kupljene v predprodaji (cene so v HRK)

 

NP Kornati

PP Telaščica

Dolžina plovila/meseci 1.1.-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9. 1.1.-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9.
0,00 - 6,99 m 450,00 900,00 - -
7,00 - 10,99 m 600,00 1.200,00 900,00 1.800,00
11,00 - 17,99 m 900,00 1.800,00 1.400,00 2.800,00
18,00 - 24,99 m 1.500,00 3.000,00 2.200,00 4.400,00
25,00 - 49,99 m 2.700,00 5.400,00 4.200,00 8.400,00
50,00 - 74,99 m 5.250,00 10.500,00 8.800,00 17.600,00
nad 75,00 m 10.500,00 27.000,00 16.600,00 33.200,00

Večdnevne vstopnice kupljene v predprodaji za več parkov hkrati (cene so v HRK)

 

3 dnevna (Kornati + Telaščica)

3 dnevna (NP Mljet + PPLastovo)

7 dnevna (Kornati, telaščica, Mljet, Lastovo)

Dolžina plovila/meseci 1.1.-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9. 1.1.-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9. 1.1.-31.5 1.10.-31.12. 1.6.-30.9.
0,00 - 6,99 m 300,00 600,00 300,00 600,00 - -
7,00 - 10,99 m 500,00 1.000,00 400,00 800,00 900,00 1.800,00
11,00 - 17,99 m 800,00 1.600,00 600,00 1.200,00 1.400,00 2.800,00
18,00 - 24,99 m 1.300,00 2.600,00 900,00 1.800,00 2.200,00 4.400,00
25,00 - 49,99 m 2.400,00 4.800,00 1.800,00 3.600,00 4.200,00 8.400,00
50,00 - 74,99 m 4.700,00 9.400,00 4.100,00 8.200,00 8.800,00 17.600,00
nad 75,00 m 9.300,00 18.600,00 7.300,00 14.600,00 16.600,00 33.200,00

Nakup vstopnice v predprodaji:

Online na tej povezavi: https://www.parkovihrvatske.hr/webshop

Večdnevne vstopnice v predprodaji je možno kupiti le preko zgornje povezave.

Prodajalec

Naslov

Kraj

Telefon

Marina Tankerkomerc Zadar Marina Tankerkomerc Zadar Zadar 00 385 91 388 1999
Marina Baotić Don Petra Špike 2a 21218 Seget Donji 00 385 21 798 182
Albatros Yachting I. Meštrovića 2 Marina Tankerkomerc Zadar 00 385 23 332 282
Danuvius marina d.o.o. Jurjevgradska 2 22212 Tribunj 00 385 22 447 145
Marine Travel d.o.o. Marina Dalmacija 21 23206 Sukošan 00 385 23 393 319
Euronautic d.o.o. Marina Kornati 23210 Biograd n/m 00 385 23 385 205
Marina Šibenik d.o.o. Obala Jerka Šižgorića 1 22 000 Šibenik 00 385 22 460 800
Adamo Travel Sali 112 23281 Sali 00 385 23 377 208
Petek 07 Jun 2019

Marca letos se je nad Malto znesla močna nevihta. Vetrovi, ki so dosegali hitrosti čez 150 km/h, so povzročali izjemno visoke valove.

Po navedbah vremenoslovcev z otoka je bila to najhujša nevihta od leta 1982. Svetilnik Ricasoli stoji na približno 5 m visokem valobranu luke Valletta, v višino meri 10 m. Ko je vanj trčil ogromen val, ga je v sekundi prekril v celoti.

Svetilnik Ricasoli je bil zgrajen leta 1908 in deluje vse od izgradnje. Blisk rdeče svetlobe je viden z razdalje 6 nmi in omogoča varno navigacijo skozi kanal do Velikega pristanišča in marine v Valletti.

Petek 07 Jun 2019

 

Jadrnice

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo*
Elan 333, letnik 2005 08.06.2019 15.06.2019 Kaštela 1.200,00 € 31% 820,80 € https://thesailmaster.si/elan-333/925326
Bavaria Cruiser 51, 2014 08.06.2019 15.06.2019 Rogoznica 4.000,00 € 43% 2.280,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-51/976158
Oceanis 41.1, letnik 2019 15.06.2019 22.06.2019 Rogač/Šolta 3.100,00 € 43% 1.767,00 € https://thesailmaster.si/oceanis-411/1197312
Motorno plovilo Adriana 36, 2019 15.06.2019 22.06.2019 Sukošan 4.990,00 € 33% 3.353,28 € https://thesailmaster.si/adriana-36/1194210
Elan 354 Impression, 2014 22.06.2019 29.06.2019 Izola 1.900,00 € 30% 1.330,00 € https://thesailmaster.si/elan-354-impression/871923
Katamaran Lagoon 40, 2019 22.06.2019 29.06.2019 Primošten 6.300,00 € 33% 4.189,50 € https://thesailmaster.si/lagoon-40-4--2-cab-/1567293
Sun Odyssey 40.3, 2006 29.06.2019 06.07.2019 Pula 2.300,00 € 38% 1.420,25 € https://thesailmaster.si/sun-odyssey-403/1799139
Bavaria Cruiser 37, 2018 29.06.2019 06.07.2019 Sukošan 2.520,00 € 35% 1.638,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-37-3-kab/1215206
Elan 444 Impression, 2014 06.07.2019 13.07.2019 Zadar 3.400,00 € 35% 2.350,08 € https://thesailmaster.si/elan-444-impression/947347
Sun Odyssey 389 (2017) 13.6.2019 16.6.2019 Rogoznica 1.428,57 500€ 928,57 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 519 (2018) 19.6.2019 22.6.2019 Kaštela Split 3.600,00 900€ 2.700,00 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246

 

Motorna plovila

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo*
Elan power 35 ( 2014),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Sreda 05 Jun 2019

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!


29. maj, 2019 Neiafu,  Vava`u, Tonga

Končno en dan, ki je minil, brez nekih posebnih dogodkov, dela ali česa pretresljivega.  Morda je edina sprememba pri meni, da me boli grlo. Včerajšnja ledena voda pri Billu mi ni dobro dela in tako razgret in vroč od dela, je vsekakor ne bi smel spiti. A je kar je. Morda mi bosta kemični 1000 mg vitamin C v kemiji in še kakšen dodaten lekadol pomagala, da ne zbolim.

Za danes sem imel nek plan, da bi odrinil naprej, a sem odhod prestavil zaradi kolega Billa, ki je ostal sam na barki, saj ga je danes zapustila še zadnja članica posadke in je odšla na večji in luksuzen katamaran, kjer se nahaja mlajši par. Seveda, mladina gre skupaj, mi dinozavri pa mi morali držati skupaj. Jutri mu moram pomagati okoli namestitve jader, točenja goriva, vode,… Ne vem kako bo, saj ni navajen jadrati sam, vedno je imel nekoga ob sebi. Pravi, da bo počakal še nekaj dni, morda pa le najde koga, da bo lahko odjadral naprej. No jaz sem se odločil, da jutri vsekakor ostanem, v petek pa definitivno grem, saj tukaj nisem ničesar izgubil. Čas je že.

Opoldne sva šla skupaj z Billom na en daljši sprehod, da prekrvaviva noge, srce in telo, kasneje še na kavo. Pri kavi se nama je pridružil domačin William, s katerim smo se kar nekaj krat družili skupaj, tokrat pa je prišel med službeno pavzo na  kosilo. Zvečer sem povabil Billa na večerjo na mojo barko in pogovor se je potegnil kar v trdo noč. Zdaj še napišem nekaj besed in se odpravim v posteljo.

Menda potrebujete nekaj sonca, zato vam ga jutri pošljem, ker ga imamo tukaj še preveč in do petka ali sobote vas doseže.

30. maj, 2019 Neiafu,  Vava`u, Tonga

Jutro je, sončno in lepo. Nekje okoli 26°C je že zjutraj, morda čez dan zraste še za dve stopinji, upam, da ne več. Tukaj je kar prijetna klima, le tega dežja se nikoli ne bom navadil. Pade ko pade in ko pada, pada različno. Enkrat 10 minut v rahlem pršenju, spet drugič pol ure v izlivanju temno sivega oblaka. Včasih si prav zaželim pogledati v nebo, morda pa le zagledam kakšno večjo luknjo, kjer jim spušča ta voda.

Po obvezni jutranji kavi in sadnem zajtrku, se sprehodim s smrkavim nosom do uradnikov, saj potrebujem izhodne dokumente za jutrišnji izhod iz države. Ja prav ste prebrali, čas je da zapustim Tongo, ki pa mi je vseeno prirasla k srcu. Ni tako slaba, kot je bila videti lani. Morda me je lani ubil kulturni in še kak drugi šok, katerega prej nisem bil navajen. Zdaj se mi zdi vse »cool«.

Stopim do uradnika, ta me brez nasmeha sprejme in ko mu povem po kaj sem prišel, mi pomoli tri liste A4 formata in mi reče, da moram formularje izpolniti. OK, sedem za mizo, izpolnjujem vprašanja, katerih odgovore sem že nič koliko krat napisal. Ko končam, mi pravi, da mu moram dati še svoje dokumente in dokumente barke v vpogled. Dam mu še to in potem njegova vrla in široka tajnica prinese velikooo knjigo v kateri je še vse ročno zapisano. Računalnikov še tukaj ni. Le tisti so na kuglice, deset v eni vrsti. Pa kaj čem, saj mi je njihova letalska družba Real Tonga, napisala letalsko karto kar na roke. No kakorkoli, pobrska nazaj po knjigi in me najde.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

»Indigo.«

»Da.«

Brska še po potnem listu in najde, da sem pred mesecem dni prispel nazaj na Tongo.

»Kje pa ste imeli barko, ko ste bili doma?« me vpraša.

Pravim: »Na kopnem.«

»Carinske dokumente prosim.« mi ukaže.

»Oprostite prosim, zelo slabo razumem Angleško. Ste me vprašali če sem bil na kopnem?« se hitro izmažem, saj carinskih dokumentov nimam, ker bi moral čakati nanje še mesec dni, da pridejo iz Tongatapu.

»Ne kje je bila barka, v vodi ali na kopnem?«

»Gospod v vodi, saj je veliko ceneje, kot na kopnem.« mu pravim.

»Imate morda potrdilo, da ste plačali bojo?«

»Seveda.« in mu ga pokažem, plačano za zadnjih 11 dni.

»Plačati bo potrebno takso, za barko, ki je bila več kot šest mesecev na Tongi.«

»In koliko to znaša?«

»Vprašajte na okencu.«

Vprašam na okencu, a mi čez zaprto okno mlajša gospa pove, da tiste prave dama ni in naj pridem ob treh. Ehhh!!

Pridem do možakarja in mu povem, situacijo. On se dela kot da je to samoumevno in pravi: »Zdaj pa greva na barko, da jo pregledam.«

Halooo. »Moja barka je na boji in ali jo je potrebno pregledati tudi pri izhodu?«

Pravi da ja in da se tukaj drugače ne da.

»OK, potem pridem jutri zjutraj.« mu pravim.

On pa meni, da naj plačam takso, saj je videl, da je tista prava gospa prišla v pisarno. Mislim, Urad za takse pa takšen, da imajo pri nas cigani Ivanoviči boljšega in bolj urejenega. Gospa ima dolge rdeče nohte, zaradi katerih dvomim, da lahko s prsti prime dokumente. Po moje jih prej z nohti napiči, enako kot so včasih listke napičili na žeblje. Taksa je minimalna, a plačati jo je potrebno. Plačam in grem še na tržnico, kupim nekaj sadja, kos mesa, kruh,…preveč ne smem, saj bom moral, če mi to ostane, na Fijiu vse zmetati v morje. Nič sadja, nič zelenjave, nič svežega mesa, nič ribe, nič…nič…nič… ne smeš prinesti na otok. Zakon je pač Zakon.

Popoldne še pregledam motor, olje, hladilno tekočino, da mi slučajno voda v motorju ne zmrzne  in vse lepo počistim in posušim. Jermen na alternatorju se mi zdi še malo gibljiv, zato še njega zategnem. Na levi bok barke namestim bokobrane in več ali manj sem pripravljen za jutrišnji pristanek na carinskem pomolu, potem pa če bo carinik dal žegn, odplujem naprej.

Kasneje grem pomagati še Billu in zmontirava na jamboru wind instrument, potegneva nekaj vrvi, pripraviva vse za jadra, a naju žal prej ulovi tema, preden vse dokonačva.

Ostalo mi je še nekaj sličic od kralja Tonge v raznih barvah, te bom unovčil zvečer za pico in morda še kakšno pivo, če bo teh sličic dovolj.

31. maj, 2019 Neiafu,  Vava`u, Tonga

Sinoči sem po večerji prišel na barko in kar na enkrat sem se počutil zelo slabo. Iz nosa mi je začel teči izcedek, kihal sem in tudi nekaj kašlja se je slišalo iz mojega grla. Ob polnoči sem bil ves moker in izmerim si vročino, 38,6 mi pokaže termometer. No pa sem si priznal, da sem zbolel. Celo noč nisem spal, saj sem precej kašljal in iz nosa mi ni več teklo, ampak lilo. Najprej sem si nos očistil s slano vodo nato pa si naredil čepe iz robčkov. Vzel sem dva Lekadola in upal, da mi vročina pade. Vedno slabše je bilo in začelo me je boleti celo telo, zato sem vzel antibiotik Sumamed v upanju, da se kmalu pozdravim. Proti jutru sem zaspal za uro in pol in si kasneje skuhal čaj iz svežega ingverja in nekaj limone. Skuham si še kavo, a jo po dveh požirkih zlijem stran, saj mi ne tekne.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Moji dokumenti so ostali v pisarni za odobritev odhoda, boja je plačana in danes je zadnji dan. Očitno me ta Tonga še ne misli pustiti iz svojega objema. Razmišljam kaj naj naredim? Potem le spoznam, da v takšnem stanju ne morem sam pluti nekaj dni in nekaj noči skupaj do Fijia, brez moči in še z vročino. Čeprav imam kar visoko vročino, privežem dingija za bojo, odvežem barko in zaplujem do carinskega pomola. Najavim svoj prihod po radiu in uradniki mi pravijo, naj pridem kar v pisarno, ko se privežem. Ko sem v pisarni, mi izročijo še en A4 obrazec, katerega so mi včeraj pozabili dati. Ufff koliko komplikacij ob enem izhodu iz Tonge. Izpolnim še njega, potem pa dobim izhodne listine. Počakam še uradnika za pregled barke in ko pride, pravi da je vse v redu, da ima neko drugo delo. Ma ne me j**at! Z vročino čez 38 stopinj, kuha me, pripeljem barko na pomol, ta bukselj pa mi pravi da je vse v redu! Kretenizem brez primere! Jezen grem na barko in zaplujem nazaj do boje, dingija pa privežem  na svoje mesto, za krmo.

Cel dan sem samo ležal in spal v postelji, jemal tablete in  pil čaj. Zdaj zvečer se že malo bolje počutim in vročina je padla na 37,1 stopinje, zato upam, da bom jutri že brez nje. Jutri še ne bom mogel iti naprej, upam pa, da kmalu. Popoldne me obišče še Bill in pravi, kako slab sem videti. Saj bo bolje mu pravim. Pravi, da bo on naredil večerjo za oba. OK, jaz sem v celem dnevu pojedel samo eno Maggi juho, ne gre mi kaj drugega v usta in želodec. Ko mu povem kaj se mi je zgodilo s carino, mi pravi, da sta Američana Susane in Joe, prav tako morala pripeljati svoj katamaran na pomol, da pa je zanimivo, da Darrylu pa tega danes ni bilo potrebno, a je taktiziral in šel po odjavo ob 15,30 uri, ko se je uradnikom že mudilo domov.

Zvečer spet pride Bill na barko, v plastični gajbici prinese svinjske zrezke v čebulni omaki, pire krompir in pečeno korenje. Ponudim mu še eno pivo, jaz pa spijem čaj iz svežega ingverja in limone. Lepo je imeti ob sebi pravega prijatelja. Ko pojeva se on odpelje nazaj na svojo barko, saj gre verjetno kmalu ven, ker je petek in po celem mestu se iz vsakega lokala že sliši glasna glasba, ki bo trajala do jutra. Jaz grem nazaj v svojo posteljo in počivat. Pred mano je še ena noč v kašljanju, smrkanju in z nekaj vročine. Vsaj 5 let že nisem bil tako prehlajen. Nikoli pa si nisem mislil, da se mi bo to zgodilo na morju, kjer ni zime.

1. junij, 2019 Neiafu, Vava`u, Tonga

No pa smo že v novem mesecu. Ta bo za Slovenijo že bolj poleten in ne bo tako hladen in moker, kot je bil maj. Tukaj pri nas na Tongi pa je bilo danes pasje, saj smo v največji vročini namerili celih 31,6°C in to samo zato, ker ni bilo niti kančka vetra.

Sem se pa zato ponoči naspal, kljub temu, da sem spal cel prejšnji dan. Vročina v mojem telesu je izginila in tudi kašelj ter smrkanje iz nosa sta kar precej popustila, a nista še rekla da je konec. Zato sem več ali manj počival, razen če izvzamem skoraj opoldanski odhod na kopno, kjer sem prispel ves moker. Pa ne od veslanja, ampak od zunanje temperature. Res je grelo na polno. Plačati sem moral še za dva dni priveza na bojo, ki pa je tukaj zelo poceni. Sprehodil sem se še do mesta, ker se včeraj nisem in moram reči, da sem vseeno čutil, da nisem tisti pravi. Kot da nisem imel dovolj moči, a saj moč pride sama od sebe, ko telo začuti, da je z zdravjem boljše. Zato sem se kar kmalu vrnil nazaj, kupiti tako ali tako ne morem ničesar, saj nimam več njihovega denarja.

Zvečer sem si naredil še večerjo, zraven pa prižgal za kakšno uro motor, saj moram malo dopolniti energijo v akumulatorjih. Kmalu sem slišal drugačen zvok motorja in pogledam na digitalni prikazovalnik temperature motorja, kateri mi kaže povišano temperaturo, ki še kar raste. Pogledam k iztoku vode iz motorja, pa le tu in tam špricne za kakšen pljunek v morje. Ugasnem motor in si mislim, da je šel impeler. Dvignem stopnice in motor je res malo bolj vroč. Preden se lotim impelerja, vseeno pogledam vodni filter. Seveda, saj ne more sprejemati vode, če je zapacan od alg in meduz, katere danes v ogromnih količinah plavajo okoli barke. Očistim filter, očistim tudi mrežico s staro zobno krtačko, nato pa preizkusim delovanje. Motor dela, temperatura počasi pada in voda od kroženja lepo teče v morje.

Zvečer vzamem še zdravila in grem prej v posteljo. Še bar so zaprli ob desetih zvečer in izklopili internet, tako da nimam več zastonj wifi-ja. Danes so šli vsi prej spat, kajti jutri zgodaj zjutraj se dobijo v baru, saj so finale nogometa v Madridu. Torej bo pivo že zjutraj teklo v potokih. Še jaz, ki sem laik pri nogometu vem, da bodo jutri zmagali Angleži. J

2. junij, 2019 Proti otokom Fiji, Tihi ocean, 1. dan

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Zjutraj vstanem, saj me prebudijo dingiji, kateri se peljejo proti lokalu, kjer bodo gledali nogometno tekmo. Kar nekaj navdušencev je tam in prostora za dingije vsekakor ni več, zato jih puščajo tudi na drugih pontonih.

Mene tekma ne zanima, bolj me zanima kako se počutim in seveda moje zdravje. Ker laično ugotovim, da sem z zdravjem in počutjem bolje, se odločim, da po kavi pripravim barko in odplujem naprej. Tukaj mi nič ne manjka, a enkrat je treba reči adijo, sploh pa zato, ker se počutim bolje. Tudi kolega Bill pravi, da bo opravil še nekaj del na barki, potem pa pride v roku sedem dni za mano.

Ob deveti uri zaplujem z boje, potem plujem čez ožino s plitvino in še naprej mimo otokov do odprtega ocena, kjer sem po eni uri plovbe. Zunaj je vetra komaj nekaj več kot 8 ali 9 vozlov, a ker potrebujem polne akumulatorje (to bo v cca 12 urah), se niti ne jezim. Trenutno bom imel večje porabnike od polnjenja s sončnimi celicami. Ko še naravnam ploter in ciljno točko, mi bo do cilja manjkalo še okoli 420 NM, kar pomeni nekje 3 in pol dni, če ne bo kaj narobe. Ne, ne bo!

Popoldne se najde nekaj vetra in razvijem jadra. Plovba poteka dobro in okoli 16:00 ure sem res malo zadremal, ko me prebudi zvok odvijanja role na ribiški palici. Ahhh dej no, pa ne zdaj, ko se mi res nič ne ljubi. Ko sem začel vleči ribo proti barki, sem vedel, da bom za večerjal svinjsko meso. Zakaj? Zato, ker je bila riba na drugi strani prevelika in pretežka za moj flaks in vedel sem, da ga bo odtrgala. To se je tudi kasneje zgodilo, po cca 15 minutah boja, čeprav sem postajal že prepričan, da jo bom privlekel na barko. Pa je šla vaba v ocean. In če sem lahko malo navihan, sem prav vesel da se je, saj se mi je ni ljubilo očistiti.

Zvečer veter pade in spet motoriram. Dobrih 5 do 6 vozlov plujem na motor, veter pa imam kar naenkrat v nos. Res da je slab veter, kakšne 3 do 4 vozle, a vseeno. Glavno jadro, ki je odprto malo ropota, a se bom že navadil. Noč je temna in želim si, da bi bilo kmalu jutro. A vem, da ga še ne bo kmalu. Zato se bom zamotil, kot to vedno počnem.

3. junij, 2019 Proti otokom Fiji, Tihi ocean, 2. dan

Noč je bila mirna, polna zvezd, a kljub temu temna. Luno sem zaman čakal, a je ni bilo. Tudi vetra ne, tistega pravega, ki bi lahko napel moja jadra. Zato je moral motor opravljati funkcijo vetra in jader, ter potiskati barko po široki oceanski poti proti cilju.

Zjutraj si skuham najprej kavo in potem zajtrkujem, pošljem na spletno stran svojo lokacijo in ob deveti uri, točno po štiriindvajsetih urah plovbe, zapišem prepluto plovbo. 138 NM je za mano. Ni slabo, barka je na novo očiščena, pobarvana in pripravljena na takšna in podobna jadranja.

Ob deseti uri se najde nekaj več vetra in prijeten pasat zapiha z enajstimi vozli, barka pa na obe jadri poleti skoraj 6 vozlov. Kasneje, po kakšni dobri uri plovbe, veter pade na 7 vozlov, a se potem giblje vse do malo manj kot 9 vozlov. Fotografiram situacijo, ko je vetra 8,6 vozlov, barka pa pluje 5,1 vozla. In nato posnamem še kratek filmček, z vetrom, hitrostjo, jadri in v ozadju se sliši samo glasba vetra in pesem oceana.

Sončen dan je, danes ne tako vroč kot včeraj. Rib ne lovim, saj nimam niti veselja nadeti nove vabe na flaks. Kasneje berem pilote in druge razne brošure o Fijiu. Veliko tega se da prebrati, veliko novega izvedeti. Upam, da postopek prijave lepo in pravilno izvedem, ter da ne bom imel kakšnih problemov.

Veter  se je med tem okrepil in zdaj piha med 11 in 13 vozli. Indigo brez problemov pluje med 6,2 in 6,6 vozli. Zvečer si naredim še večerjo, pri kateri me jezijo valovi, saj prihajajo iz boka in zibajo barko. Tudi zvečer ostane veter konstanten in plovba se nadaljuje v istem ritmu, hitro in zibajoče. Noč je spet temna brez lune.

4. junij, 2019 Proti otokom Fiji, Tihi ocean, 3. dan

Prijetno nočno jadranje in ker sem sredi oceana, tudi prijetno spanje v salonu za dlje časa. Samo enkrat proti jutru me je prebudil pisk ploterja, ker ni več zmogel izračunati razdalje. Se mu pač dogaja. Ponoči sem za eno uro in pol moral prižgati motor, ki je tekel kar v prazno a pod 1400 obrati, samo da so se malo napolnili akumulatorji.  Vetra je bilo dovolj, zato dodatnega pogona nikakor nisem potreboval.

Zjutraj si skuham kavico,  ki mi za čuda ne tekne. Verjetno bi moral najprej jesti. Sinočnja večerja mi je obležala v želodcu, pretežka je bila za zvečer, ko telo potrebuje počitek.

Ob deveti uri pošljem lokacijo Indiga na spletno stran, pregledam koliko sva preplula v zadnjih 24 urah in za nama je 131 NM. Ni ne vem kaj ni pa malo, saj sem pričakoval več.

Trenutna pozicija, 4.6.2019 ob 6:49 CET

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Okoli poldneva zaplujem mimo prvih vzhodnih otokov in atolov Fidžija. Tukaj naj bi se tudi začela oaza sredi oceana, ki se imenuje Koro morje. Kar nekaj je teh otokov, a se žal tukaj še nekaj časa ne bom ustavljal, kajti nisem prijavljen in menda so tu glede tega kar strogi. Plujem direktno za otok Vanua Levu, na jugu pa je zaliv in v njemu mesto SavuSavu. To pa je še kar dobrih 140 NM do cilja. Škoda, da nimajo prijave na teh manjših obrobnih otokih, saj se je potem kar težko vrniti nazaj v ta lep predel Fidžija. Sem pa dobro nastavil odhod s Tonge, saj bom mimo večine otokov in atolov vijugal po belem dnevu.

Večer je še prehitro prišel in večino časa sem na preži, saj je noč temna, otoki so večinoma neosvetljeni in nevarnost, da neprevidno zaviješ v nepotrebno je lahko velika. Plujem po navigaciji, ki je povečana skoraj do maksimuma, da me kaj ne preseneti. Prav neprijeten občutek v grlu in v trebuhu. Ko se spomnim atola Kauehi in nočnega vhoda v atol, pa še danes stresam z glavo in se sprašujem, kaj mi je takrat bilo? Res sem bil neodgovoren do maksimuma. Danes ponoči bo zato manj spanja, bo pa jutri bolje, ko bom že na cilju.

 

  < Tihi ocean - Neiafu, Vava`u, Tonga      Tihi ocean - otok Vanua Levu, Fidji >

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Sreda 05 Jun 2019

Žan Luka Zelko

Na morju pred najstarejšim francoskim mestom se je včeraj začela zadnja etapa svetovnega jadralskega pokala. Žan Luka Zelko je po uvodnih dveh plovih v konkurenci razreda laser standard skupno drugi, Toni Vodišek pa po štirih regatah šesti v disciplini kiteboard.

Udeleženci finalne tekme svetovnega jadralskega pokala v Marseillu so nastope začeli v spremenljivih 7 do 12 vozlih vzhodnega vetra, ki so Zelka ponesli do zmage in petega mesta. Bolje se je na regatnem polju znašel le Singapurec Ryan Lo, ki vodi s tremi točkami, Zelko jih ima šest, enako kot tretjeuvrščeni Giovanni Coccoluto iz Italije.

V konkurenci kiteboard prednjačijo gostitelji. Štirikratni svetovni prvak Nicolas Parlier je po štirih regatah in odbitku najslabšega rezultata še nepremagan, rojaka Theo de Ramecourt in Axel Mazalea mu sledita s tremi in štirimi točkami zaostanka, medtem ko je Toni Vodišek z nizom 8., 2., 5. ter nedokončano regato, ki se mu že odbija, na skupnem šestem mestu.

Tekmovanje se za 203 posadke iz 41 držav nadaljuje danes ob 11. uri.

Vir: jzs.si

Sreda 05 Jun 2019

Golden Line G500

Ste se kdaj na plaži zamislili in si predstavljali da bi v vaš dopust vključili tudi gumijasti čoln? Zagotovo je to prava odločitev za vse, ki uživajo v pustolovskem raziskovanju tistih morskih kotičkov, ki so za večino nedostopni in za vse ki imajo radi mir ter svobodo.

Vedno, ko uporabljamo čoln je izrednega pomena, da poznamo pravila varne vožnje, spremljamo vremenske razmere in po možnosti, da ima gumenjak zaščito pred soncem, t.i. tendo, da je čoln tehnično brezhiben in da je v najem tudi vključena obvezna oprema (reševalni jopiči, sidro, vrvi, ipd.). Le tako boste čas najema izkoristili v 100% sprostitvi in raziskovanju tistih nedostopnih kotičkov, ki jih z vožnjo z avtomobilom ne boste videli. To pomeni, da se boste z svojo družino ali prijatelji  uživali v samotnih zalivčkih, se odpeljali na sosednji otok in obiskali prijatelje, ali uživali v vodnih športih.

Rezerviraj svoj termin

 

Sreda 05 Jun 2019

RC44 CUP

Ta konec tedna je v prenovljeni marini Rovinj potekalo drugo dejanje letošnjega pokala v razredu RC44.

Drugo dejanje letošnjega tekmovanja v razredu RC44 je potekalo pred istrskim mestom Rovinj. Devet ekip se je zbralo v prenovljeni marini Rovinj, med njimi tudi slovenska ekipa Igorja Laha CEEREF. Med 29. majem in 2. junijem so potekali napeti boji med izenačenimi ekipami.

RC44 CUP

Tokrat je izjemno dobro jadrala francoska ekipa Aleph Racing, lastnika Huguesa Lepica. Do zadnjega dne so si priborili že 10 točk prednosti pred zasledovalci, kar je že dišalo na zmago. Zadnji regatni dan so v prvem plovu pristali na četrtem mestu, v finalnem pa spet na odličnem drugem. Oba rezultata sta zadostovala, da so v skupnem seštevku pokala Adris v Rovinju zaključili na najvišji stopnički. Zanje je bila to prva skupna zmaga po devetih letih tekmovanja v pokalu RC44.

Slovenska ekipa Igorja Laha, CEEREF, je tokrat jadrala nekoliko slabše. V skupno odjadranih devetih plovih so se uvrstili na peti mesto. Zaradi izjemnega začetka sezone, ko so v Črni gori premagali vso konkurenco, so v skupnem seštevku še vedno vodilna ekipa s 6 točkami. Zaradi izjemnega jadranja v Rovinju je na drugo mesto prijadrala ekipa Aleph Racing, ki je bila v Črni gori šele sedma.

Ekipa Nika, na kateri jadra številna slovenska posadka, je v Rovinju zasedla šesto mesto za ekipo CEEREF, zaradi česar so v skupnem seštevku padli na tretje mesto.

Letos jadralce v razredu RC44 čakajo še trije dogodki. Naslednji bo v Marstrandu med 9. in 13. julijem, ki se bo štel tudi kot svetovno prvenstvo v razredu RC44, nato pa bosta sledila še dogodka v Cascaisu in novembra v Palmi, kjer se bo letošnji pokal v razredu RC44 tudi zaključil.

Skupni rezultati po dveh dogodkih

Ekipa 44Cup Porto Montenegro Adris 44Cup Skupaj
Team Ceeref (SLO 11) 1 5 6
Aleph Racing (FRA17) 7 1 8
Team Nika (RUS 10) 2 6 8
Peninsula Petroleum (GBR 1) 4 4 8
Team Aqua (GBR 2041) 3 7 10
Charisma (MON 69) 9 2 11
Artemis Racing (SWE44) 8 3 11
Tavatuy Sailing Team (RUS 21) 5 9 14
Bronenosec Sailing (RUS 18) 6 8 14
Sreda 05 Jun 2019

As Boats - Drago Boats

Grški proizvajalec plovil Drago Boats, ki ga v Sloveniji zastopa podjetje As-Boats, d. o. o., je predstavil nove modele plovil za leto 2019.

V grški ladjedelnici Drago Boats so lani veliko časa namenili prenovi svojih plovil. Za letošnjo sezono so prenovili kar tri modele plovil Drago 610, Drago 21 in Drago 22.

Drago 601 SD

As Boats - Drago Boats

Plovila Drago se lahko pohvalijo z izjemno inovativnim oblikovanjem. Kljub svojim relativno majhnim dimenzijam (6 do 7 m) se lahko pohvalijo s prostorno kabino, v kateri lahko prespijo dve ali celo tri osebe. Model Drago 601 SD ima na premcu veliko kopalno ploščad, pod njo pa se vseeno skriva prostorna kabina z dvojnim ležiščem. Po potrebi lahko dve osebi prenočita tudi na krmi, kjer lahko klop spremenimo v dvojno ležišče.

 

Drago 21

As Boats - Drago Boats

Drago 21 ponuja še nekoliko več. Premec plovila je močno dvignjen, zaradi česar je povečana prostornost kabine. V njej lahko prenočita dve osebi, ki imata na voljo tudi toaletni prostor ter kuhinjski kotiček. Prostora je dovolj za namestitev kuhalnika, pomivalnega korita in hladilnika. Na krmi je udobna sedežna garnitura, ki se po potrebi spremeni v dvojno ležišče. Krmarju in sopotniku sta namenjena dva udobna stola. Oba se lahko zavrtita za 360 stopinj in omogočata udobno druženje s preostankom posadke na krmi.

Drago 22

As Boats - Drago Boats

Drago 22 potovalni gliser iz serije Yacht line. Novi model združuje funkcionalnost, moderno oblikovanje in udobno bivanje na krovu. Prostorna kabina ima dve enojni postelji. Če spustimo mizo, imamo na voljo prostorno dvojno ležišče. V kabini je še tretja postelja. Če je ne potrebujemo, lahko namesto nje naročimo veliko garderobno omaro s številnimi predali za shranjevanje. Kopalnica je ločena. Ima mornarski WC, umivalnik in priročen tuš. Na krovu je krmarski sedež namenjen plovbi dveh oseb ter prostorna klop na krmi plovila. Pod krmarskim sedežem je nameščen dvojni plinski kuhalnik in umivalnik. Prostora je dovolj tudi za namestitev hladilnika. Model Drago 22 je na voljo v različici z vgrajenim motorjem ali z zunajkrmnim motorjem.

Plovila Drago v Sloveniji zastopa in prodaja As Boats, d. o. o. V njihovem prodajnem salonu so že vse tri različice plovil. Plovilo Drago 22 je v izvedbi z zunajkrmnim motorjem. Za več informacij o plovilih Drago obiščite spletno stran https://www.as-boats.si/, jih pokličite na 02 608 41 41 in se dogovorite za ogled plovil.

Sreda 05 Jun 2019

Poliranje plovila

Redno vzdrževano in čisto plovilo je želja vsakega lastnika plovila. Da bo plovilo dolgo časa ohranilo videz novega plovila, ga je treba redno čistiti in vsaj enkrat letno polirati. Za plovilo dolžine do 12 m si bo treba vzeti kar cel dan. A verjemite po nekaj letih vam ne bo žal, da ste opravljali to delo. Površina vašega plovila ob rednem in kakovostnem delu bo tudi po desetih in več letih enaka kot takrat, ko je bilo plovilo novo.

Zakaj je potrebno poliranje

Plovila, ki so izdelana iz stekloplastike, imajo zunanji sloj izdelan iz posebne snovi imenovane gelcoat. To je tanek zaščitni sloj, ki ščiti trup plovila pred zunanjimi dejavniki in trupu daje njegovo barvo. Ker je izpostavljen zunanjim dejavnikom, se sčasoma umaže, obrabi in s tem izgubi svojo zaščitno funkcijo. Zaradi tega ga je treba primerno vzdrževati in obnavljati. Naše plovilo bo najbolje zaščiteno, ko bo njegova površina čista, gladka in sijoča. Z rednim poliranjem odstranjujemo mikro poškodbe, ki so nastale na površini, mu vračamo sijaj in s pravimi polirnimi sredstvi vračamo njegove zaščitne lastnosti. Če poliranja ne izvajamo redno, bodo mikro poškodbe postale poškodbe, ki jih bomo le s težavo rešili. Trup plovila bo izgubil sijaj, površina bo porozna. Potrebno bo fino brušenje in nato še poliranje.

Zunanji dejavniki, ki škodijo površini plovila

  • morska voda,
  • sončna svetloba (predvsem UV),
  • prašni delci,
  • onesnažene padavine.

Poliranje plovila

Kaj potrebujemo za poliranje

Za poliranje plovila potrebujemo primerno polirno pasto, stroj za poliranje, polirne pene in večje število krpic. Polirne paste se razlikujejo glede na snov, iz katere so izdelane in glede na granulacijo abrazivnih delcev. Izdelane so lahko na vodni osnovi ali na osnovi kerozina (zemeljskega olja) in naftalena. Po granulaciji se ločijo kot polirne paste za odstranjevanje globljih poškodb površine (P800), srednje grobe polirne paste (P1000) in fine polirne paste, ki jih uporabljamo za manj poškodovane površine (P1500 ali P2000) oziroma naknadno po odstranjevanju globljih poškodb z bolj grobimi polirnimi pastami.

Večina današnjih sredstev za poliranje vsebuje več komponent. Z njihovo uporabo istočasno odstranjujemo poškodbe površine, osvežimo gelcoat, zaščitimo pred UV-svetlobo in zagotovimo izjemen sijaj površine. Če je le možno, izberite takšno polirno pasto, s katero boste v enem koraku naredili vse.

Poliranje plovila lahko izvedemo ročno ali s polirnim strojčkom. Delo s strojčkom bo opravljeno bistveno bolj kakovostno in hitrejše. Za enostavno delo potrebujete strojček, na katerem lahko nastavljate obrate vrtenja polirne plošče. Poliramo običajno med 900 in 1500 obrati. Naprave, pri katerih števila obratov ne moremo nastavljati in se med delovanjem vrtijo z več obrati (tipično od 2500–3500), se vrtijo prehitro in kakovostno poliranje ni možno.

Priprava pred poliranjem

Kot vedno je dobra priprava polovica opravljenega dela. Zato si vzemite potreben čas in plovilo primerno pripravite na poliranje. Prihranili boste veliko časa in rezultat poliranja bo navdušujoč.

Poliranje plovila

Prvo in najpomembnejše opravilo, ki ga moramo izvesti, je čiščenje delov plovila, ki jih nameravamo polirati. Odstraniti moramo grobo nesnago in predvsem sol. Oboje lahko enostavno naredimo z izpiranjem s sladko vodo. Potrebujemo mehko ščetko in veliko količino vode. Najbolje, če imamo pri roki tekočo vodo. Za čiščenje lahko uporabimo tudi katerega izmed biološko razgradljivih šamponov za plovila, ki bo pomagal s površine odstraniti tudi finejše nečistoče in maščobe. Če boste uporabili polirno pasto, ki tudi čisti, potem ne potrebujete dodatnega pranja plovila s šamponom.

Razsoljevanje je izjemno pomembno. Če bodo na površinah, ki jih nameravate polirati, ostali sledovi soli, si boste naredili dodatno delo. Sol namreč pokvari strukturo polirne paste, zaradi česar na mestu, kjer je bila sol, ostanejo temni madeži. Teh vam ne bo uspelo odstraniti s polirno pasto. Potrebno bo brušenje s finim brusnim papirjem (P1000–P2000) in nato še poliranje s polirno pasto.

Pred poliranjem je treba zaščititi dele, za katere ne želimo, da bi prišli v stik s polirnimi sredstvi. To so vsi plastični in gumijasti deli. Ti materiali hitro vpijejo tekočine iz polirne paste, ki povzročijo njihovo hitrejše propadanje. Drobni delci polirne paste se zadržijo na njihovi površini in jih je izjemno težko odstraniti. Problem je najbolje viden pri plastikah ali gumah temne barve.

Manj skrbi pa je potrebne pri drugih delih. Z modernimi polirnimi pastami lahko poleg gelcoata polirate tudi kovine in barvane dele plovila, ki jih ni treba zaščititi. Lahko jih polirate z isto pasto. Za poliranje kovinskih delov namenite druge krpe, kot so namenjene za poliranje gelcoata. Pri poliranju kovine se odstranjujejo drobni kovinski delci, ki jih lahko s krpico prenesemo na gelcoat, ki ga bo treba znova polirati.

Poliranje plovila

Ko smo plovilo dobro pripravili na poliranje, se lahko končno lotimo najtežjega dela. Če boste poliranje izvajali na improviziranem odru, bodite prepričani, da stoji trdno.

Poliranje plovila

Preden odprete polirno pasto, jo dobro pretresite, da se komponente dobro premešajo. Na polirni strojček namestite polirno peno in nanjo nanesite manjšo količino paste. Nanašajte jo na sredino polirne pene. Centripetalna sila bo poskrbela, da se bo sama razporedila po celotni površini. Polirno peno položite na površino plovila, ki jo nameravate polirati in šele nato vključite vrtenje strojčka. Na ta način se boste izognili nepotrebnemu brizganju polirne paste po zraku.

Polirajte manjše površine. Polirna pasta mora biti med poliranjem mokra. Če jo nanesete na večjo površino, bodo komponente hitro izhlapele s površine in učinek poliranja bo slab. Polirajte s krožnimi gubi in se počasi premikajte po površini. Pomikajte se v različnih smereh, da bo poliranje čim bolj enakomerno. Če uporabljate polirno pasto, ki je izdelana na vodni osnovi, se bo ta med poliranjem posušila. Abrazivni deli paste se bodo spremenili v suh prah in bodo med poliranjem sami odpadli s površine. Naknadno brisanje površine z mehko krpo ne bo potrebno. Če ne uporabljate paste na vodni osnovi, bodo abrazivni delci paste ostali na površini plovila. Pustite nekaj minut, da se polirani del plovila popolnoma posuši, nato pa ostanek paste zbrišite z mehko krpo.

Ste natančni?

Ko boste končali s poliranjem površine in odstranili ostanke polirne paste, si podrobno oglejte površino plovila. Med poliranjem ste lahko določene dele premalo polirali, še niso čisti oziroma še nimajo želenega sijaja. Površino si vedno oglejte iz dveh nasprotnih strani. Če je površina z ene lepo sijoča, še ne pomeni, da je taka tudi z druge. Na mestih, kjer še ni želenega sijaja, ponovite poliranje.

Poliranje težko dostopnih delov

Ne jezite se, če s polirnim strojem ne boste dosegli vseh površin na plovilu. Niste edini. Z gotovostjo lahko trdimo, da še niso zgradili plovila, kjer bi bile vse površine dostopne s strojem. V roke bo treba vzeti krpico in se dela lotiti ročno. Krpica, na katero boste nanesli pasto, naj bo majhna. Če bo velika, bo sama vpila tekočine iz polirne paste, zato boste porabili več paste in ne boste mogli polirati težko dostopnih površin.

Po končanem delu

Ko zaključimo poliranje plovila, si lahko oddahnemo. Učinek našega dela lahko dolgoročno povečamo s ponovnim nanosom polirne paste po 30 dneh. S tem povečamo zaščitni sloj in zagotovimo dolgotrajnejši učinek našega dela. Za dodatno zaščito lahko takoj po poliranju nanesemo tudi različne voske.

Vse uporabljene polirne pene in krpice prepojene s polirno pasto odložite na primerno mesto med odpadki. Polirne paste so povečini zdravju škodljive.

Torek 04 Jun 2019

Žan Luka Zelko

Na finalu svetovnega pokala le peščica jadralcev.

Na zadnji regati svetovnega pokala, ki se danes začenja v Marseillu, bosta nastopila dva slovenska jadralca - laserist Žan Luka Zelko in kajtar Toni Vodišek. Športnici leta, Tina Mrak in Veronika Macarol, bosta finale izpustili zavoljo treningov na Portugalskem.

MARSEILLE - 208 posadk iz 40 držav se bo od danes do nedelje na morju pred Marseilom potegovalo za naslov zmagovalca svetovnega pokala v enajstih disciplinah. Med sodelujočimi bosta zgolj dva Slovenca - olimpijski kandidat v razredu laser standard Žan Luka Zelko in kajtar Toni Vodišek.

"Imel sem nekaj dni časa, da potreniram na prizorišču in moram reči, da sem s pogoji zelo zadovoljen. So popolno nasprotje tistega, kar smo imeli na nedavnem evropskem prvenstvu v Portu. Veter mi zelo ugaja, saj je podoben slovenskim razmeram, pa tudi sicer mi je Marseille z okolico izjemno všeč. Obenem je to moja zadnja pripravljalna tekma pred svetovnim prvenstvom na Japonskem. Število tekmecev je sicer manjše od pričakovanj, a na glede na to, bom regato izkoristil za dober trening," je nad okrnjeno udeležbo, ki bo štela zgolj sedem laserjev, nekoliko razočaran Žan Luka Zelko.

Toni Vodišek

Več dela bo imel s tekmeci Toni Vodišek, ki bo valove rezal v kategoriji kitebording.

"Na seznamu prijavljenih je 25 jadralcev, vključno z najboljšo deseterico na svetovni jakostni lestvici. Sam pričakujem uvrstitev med prvo peterico, ciljal pa bom stopničke. Za to sem veliko delal in dobro formo že potrdil s petim mestom na nedavnem svetovnem prvenstvu. Sedaj si želim uspeh še nadgraditi," je o ambicijah odkrito spregovoril Vodišek, ki je v Provanso prišel tudi z namenom, da spozna regatno polje, kjer bo kajtanje 2024 doživelo olimpijsko premiero.

Prvi dami slovenskega jadranja, Tina Mrak in Veronika Macarol bosta zadnjo etapo svetovnega pokala izpustili zaradi priprav na Portugalskem. Tam bosta do nadaljnjega pilili tehniko v podobnih razmerah, kot prevladujejo na Japonskem, kjer ju avgusta čaka svetovno prvenstvo razreda 470, predolimpijska regata in za konec še uvodna tekma novega cikla svetovnega pokala.

Zaradi preskromne udeležbe in logističnih zapletov z dostavo jadrnice bosta zadnjo pokalno etapo izpustili tudi Kim in Lin Pletikos.

Vir: JZS.si

Torek 04 Jun 2019