Miran Tepeš, Grenlandija

Celo noč sva pospešeno moto-jadrala skozi kislo noč in ko se je nedelja prevešala v ponedeljek, se je po treh dneh stavke nenadoma spet zbudil avtopilot. Kar nisem mogel verjeti, da avtopilot spet deluje in od veselja ter olajšanja so mi stopile solze v oči. Dušan je ponoči prišel v kokpit, da bi začel s svojim dežurstvom. Želel me je nagovoriti, a me je le začudeno pogledal, ko je videl, da mi po obrazu tečejo solze. Pokazal sem mu na krmilno kolo in ko je videl, da se premika samo od sebe, je takoj dojel in se zasmejal.

»Čisto nič nisem naredil, kar sam od sebe je spet začel delati«, sem mu rekel. Preden sem šel v posteljo sem Dušanu dal še navodila, da bova motorirala, dokler se spet ne pojavi veter.

Miran Tepeš, Grenlandija

V ponedeljek 18. septembra zjutraj se je zjasnilo in na obzorju so se prikazali Aleutski otoki, katerih zasnežene vrhove je kmalu obsijalo vzhajajoče sonce. Z juga ob zahodni obali Severne Amerike nasproti vseskozi teče morski tok, ki ga južni veter in nastopajoča plima pospeši, v prelivih med otoki pa se tok še okrepi. V vodiču za Aljasko piše, da je morski tok močnejši in bolj zvrtinčen ob zahodnih rtih otokov, zato priporočajo da se jim izogneš na razdalji vsaj nekaj milj. V skladu s tem priporočilom sva kurz barke nastavila na sredino kakšnih petnajst milj širokega preliva med otokoma Unimak in Akun, v katerem je še nekaj manjših otokov.

Jugozahodnik je pred otoki vse bolj polnil jadra, zato sva lahko ustavila motor in uživala v lepem razgledu na vse večje otoke pred nama in ob pogledu na ledenik na otoku Unimak. Pred Aleuti se je veter vse bolj krepil in pihal vse bolj z juga, da je bilo potrebno skrajšati in zategniti jadra. Tudi valovi so se zvišali in jadranje je postajalo vse živahnejše, napredek pa počasen, saj je nasprotni tok postajal vse močnejši in je presegal dva vozla hitrosti. Z juga so dopoldne prihajali vse temnejši oblaki in napovedovali prihod novega ciklona.

< Crknil je avtopilot 2. del   Nadaljevanje: 25.9.24

 

Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih
Proti soncu

Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval,

NAKUP

Z vetrom

Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj.

NAKUP

Veliki trije

Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean.

NAKUP

Z jadrnico čez Arktiko

Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ...

NAKUP

 

Miran Tepeš  
Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna.

Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell.

Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj.

BlueCell

 

Besedilo in fotografije: Miran Tepeš