Miran Tepeš, Grenlandija

V soboto sta se obe napovedi zbližali in kazali, da bo šel ciklon v noči na nedeljo pred nama po sredini čez otoke. Odločil sem se, da barko upočasniva in nadaljujeva s počasnim jadranjem brez vmesnega pristanka ter na odprtem morju počakava, da gre prvi ciklon čez Aleute pred nama, potem pa v ponedeljek še midva zavijeva med otoke in nekje poiščeva zavetje pred naslednjim ciklonom.

Z neprestanim ročnim krmarjenjem dan in noč sva se hočeš nočeš morala sprijazniti. Dežurstva za krmilom sem nama nekoliko olajšal tako, da sem na krmilno kolo na vsako stran privezal vrv in jo preko škripcev napeljal v toplo zavetje kokpita. S to vrvjo sem potem kot z uzdami iz kokpita krmaril barko. Ko sem vrv potegnil z levo roko, je barka zavila v levo in ko sem potegnil z desno, je zavila v desno. Dušan mi sprva ni verjel, da ta konjeniški sistem deluje in je svoja dežurstva še vedno raje opravljal zunaj za krmilom in izpostavljen mrzlemu vetru. Naslednji dan pa ga je srečala pamet in je tudi on poprijel za vajeti.

Ko sva se približala Aleutom, sva na morju začela srečevati ribiške ladje, ki na tem območju lovijo rake in ribe.

Od otoka Unalaska sva bila v soboto oddaljena še kakšnih dvesto milj, a je bil ta otok na jugu in točno v smeri, iz katere je prihajal naslednji ciklon, zato je pristanek v Dutch Harbourju postal misija nemogoče. Preko satelitskega telefona sem poklical CBP oficirja v pristanišče in mu povedal, da nam do Dutch Harborja zaradi neugodnega vremena ne bo uspelo prijadrati. Gospod George Dominguez, kot je bilo ime CBP oficirju, je vedel, kakšne so vremenske napovedi in mi je rekel, da ni problema ter svetoval, naj poskrbiva za svojo varnost. Prosil je, naj mu po mailu pošljem kopije najinih potnih listov ter dokumente od barke, potem pa naj ga preko maila dnevno obveščam o svoji poziciji in kje nameravam na poti pristati. Tako sem potem tudi storil.

Pred prihodom ciklona je začelo deževati, veter pa je zelo oslabel, da sva morala celo nedeljo motorirati proti Aleutom, lepo počasi, na nizkih obratih. Le dolgi valovi so nakazovali, da južno od naju potuje ciklon. Večerna napoved vremena je potem v nedeljo pokazala, da je šlo jedro ciklona nekoliko južneje od Aleutov in da je ciklon v bistvu že mimo, naslednji ciklon pa je pospešil in bo šel čez Aleute že v noči s ponedeljka na torek.

Potem ko sva morala zadnja dva dni najino plovbo upočasniti, da bi se izognila ciklonu, je zdaj treba precej pospešiti, da bi nekako ušla okrepljenemu južnemu vetru, ki nama bo v ponedeljek zapihal nasproti pred prihodom naslednjega ciklona. Ko prideva do Aleutov, bova za prvimi otoki zavila na levo proti severovzhodu, proti Aljaškemu polotoku in bo veter prihajajočega ciklona za naju postal ugoden, saj bo Skokici pihal od zadaj, v polkrmo. Za prehod skozi Aleute sem si izbral preliv med otokoma Akun in Unimak in barko usmeril na jugovzhod.

< Crknil je avtopilot 1. del   Aleuti >

 

Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih
Proti soncu

Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval,

NAKUP

Z vetrom

Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj.

NAKUP

Veliki trije

Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean.

NAKUP

Z jadrnico čez Arktiko

Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ...

NAKUP

 

Miran Tepeš  
Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna.

Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell.

Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj.

BlueCell

 

Besedilo in fotografije: Miran Tepeš