Zadnje iz eTrgovine

24.90€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Po dveh mesecih prepovedi prehoda državne meje je od danes dovoljen prehod lastnikom plovil in nepremičnin na Hrvaškem.

Kot smo pisali v članku Hrvaška odpira svoje meje za državljane EU, je hrvaška vlada odprla možnosti za prestop državne meje in ukinila 14-dnevno karanteno za državljane EU. Meje še ne more prestopiti vsakdo. Hrvaški zavod za javno zdravje je izdal priporočila, v katerih je navedel naslednje upravičljive razloge za prehod meje, med katerimi so tudi lastniki plovil in nepremičnin na Hrvaškem.

 

Kdo lahko prehaja mejo brez 14-dnevne obvezne karantene

  • hrvaški državljani lahko prosto vstopajo in izstopajo iz države;
  • dovoljena je vrnitev državljanov EU, državljanov s schengenskega območja v njihove matične države. Velja tudi za njihove družinske člane;
  • zdravstveni delavci, oskrbniki starejših oseb, mejni delavci, prevozniki in drugo prometno osebje, diplomati, policisti, člani civilne zaščite, vojno osebje, ki opravlja svoje funkcije;
  • potniki v tranzitu;
  • osebe, ki imajo poslovne razloge ali drug gospodarski interes, in
  • osebe, ki potujejo zaradi neodložljivih osebnih razlogov (lastniki nepremičnin in plovil).

Pogoji za prehod meje

Za zgoraj navedene osebe se ne odredi 14-dnevna karantena. Osebe bodo ob prehodu meje prejele navodila, po katerih se morajo ravnati 14 dni po prehodu meje, kot so:

  • omejevanje kontaktov z drugimi osebami,
  • opravljanje zgolj najbolj nujnih aktivnosti zunaj kraja prebivališča.

Postopek prehoda meje za lastniki plovil in nepremičnin

  • na mejnem prehodu je treba pokazati dokumentacijo, s katero dokazujejo lastništvo nepremičnine ali plovila, ki se nahaja v Republiki Hrvaški (lahko je tudi dokazilo o leasingu);
  • evidentiranje prehoda pomeni, da je treba navesti naslov, na katerem se nahaja plovilo ali nepremičnina (lokacija priveza), kontaktno telefonsko številko in predviden čas prebivanja na plovilu oziroma v nepremičnini.

Postopek za prehod meje v primeru gospodarskega interesa

  • na mejnem prehodu je treba pokazati dokumentacijo, na kateri je naveden poziv in namen gospodarskega subjekta iz RH, oziroma poziv na poslovni sestanek;
  • navesti je treba naslov in kraj, na katerem se bodo potniki zadrževali in čas planiranega bivanja na Hrvaškem.

Postopek prehoda meje za ostale osebe

Vse druge osebe, ki imajo poslovni razlog, ki se ga ne da predvideti, vendar nimajo ustrezne dokumentacije, lahko svoj prehod državne meje napovedo Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ki jim bo odgovoril v najkrajšem možnem času.

Epidemiološki ukrepi, ki jih je potrebno upoštevati

  1. Število kontaktov z drugimi osebami mora biti minimalno;
  2. Izogibanje fizičnim kontaktom (rokovanje);
  3. Vzdrževati je treba razdaljo minimalno 1,5 m med obrazi oseb;
  4. Redno razkuževanje rok, izogibanje dotikov obraza;
  5. V primeru zadrževanja v zaprtih prostorih zunaj plovila ali kraja prebivališča, nosijo zaščitno masko;
  6. Prvih 14 dni po prihodu na Hrvaško je treba v jutranjem času meriti telesno temperaturo. Če preseže 37,2 °C in kaže bolezenske znake, potem je treba poklicati osebnega zdravnika, če ga nima, pa epidemiologa, ki je odgovoren za območje bivanja. Tujim državljanom lahko pomoč pri kontaktiranju nudi lastnik prebivališča, kjer prebiva oziroma organizator potovanja.
  7. Izogibanje uporabi javnega prevoz, javnim zborovanjem …
  8. Med bivanjem na Hrvaškem morajo osebe same pripravljati hrano oziroma uporabljati dostavo hrane na kraj bivanja.
  9. Plačevanje naj poteka brezgotovinsko (kartice, online ...).

Kaj ravnati v primeru pojava simptomov bolezni

Če se v času bivanja na Hrvaškem pojavijo simptomi bolezni, je treba:

  1. Ostati v kraju bivanja in stanje telefonsko sporočiti organizatorju njihovega potovanja oziroma osebi, pri kateri bivajo.
  2. Ta oseba/organizator potovanja mora obvestiti dežurnega epidemiologa oziroma dežurnega zdravnika. Zunaj delovnega časa mora gostitelj tuje osebe obvestiti nujno medicinsko pomoč oziroma poklicati najbližjo COVID ambulanto.

Ni vse zlato, kar se sveti

Sprostitev meje je hrvaška vlada sprejela v soboto, epidemiološke ukrepe pa je sprejel Zavod za javno zdravje šele v nedeljo. Slovenska vlada še ni reagirala. Še vedno velja uredba, po kateri morate po vrnitvi v Slovenijo ostati v karanteni sedem dni. Slovenska vlada je na včerajšnji tiskovni konferenci (11. maja) napovedala, da razmišlja, da bi ukinila karanteno ob vrnitvi za osebe, ki bodo na Hrvaškem bivale manj kot 72 ur. Do sprejema odločitve veljajo do sedaj veljavna določila.

Preberite tudi: 

Ponedeljek 11 Maj 2020

Hrvaška po skoraj dveh mesecih odpira svoje meje za državljane EU.

Na včerajšnji tiskovni konferenci je hrvaški minister za notranje zadeve Davor Božinović povedal, da so v odlok o začasnem prehodu mej v Republiki Hrvaški vnesli izjeme. Po novem je prehajanje meje dovoljeno vsem državljanom RH in vsem državljanom EU, ki imajo posebne razloge, zaradi katerih morajo prečkati mejo. Med razlogi so poslovni, gospodarski in neodložljivi osebni razlogi.

Vsi, ki bodo prečkali mejo, pa se bodo še vedno morali držati pravil obnašanja, ki jih je predpisal hrvaški zavod za javno zdravje.

Odlok, ki govori o tujih državljanih, velja za državljane EU in njihove družinske člane, državljane tretjih držav, ki imajo prijavljeno dolgotrajno bivališče na osnovi direktive 2003/109/EZ in osebe, ki lahko bivajo na Hrvaškem na osnovi drugih direktiv EU.

Odlok stopi v veljavo z današnjim dnem.

Hrvaška se je pridružila priporočilu, ki ga je izdala Evropska unija, ki državam članicam EU predlaga, da v svojo državo ne spuščajo državljanov tretjih držav do 15. junija 2020. Državljani EU, ki bodo vstopali na Hrvaško, bodo ob prehodu meje dobili natančna navodila, kako se obnašati v državi.

Kaj pa 14 dnevna samoizolacija

Na podlagi tega odloga se 14-dnevna samoizolacija, ki je bila do sedaj obvezna, ne predvideva več. Za to so navedli tudi nekatere razloge. Na primer nesmiselno je nekoga pustiti na poslovni sestanek, nato pa mu onemogočiti, da zapusti mesto, hotel ali kateri drugi namestitveni objekt. Enako bo kmalu veljalo tudi za turiste.

Izjema otok Brač

Na otoku Brač so v zadnjih dneh zabeležili 22 novih primerov okužbe s koronavirusom, zato za otok veljajo posebna pravila. Po otoku se je prepovedano gibati brez posebne e-dovolilnice. Tudi osebe, ki imajo dovolilnico, morajo ostati znotraj prebivališča naslednjih 14 dni po prihodu. Pred pretekom 14-dnevnega roka je otok prepovedano zapustiti. 

S ponedeljkom, 11. maja, se odpirajo bari, kavarne, restavracije in trgovski centri. V ponedeljek, 18. maja, se bodo odprli tudi kinematografi in gledališča. Do takrat bodo jasni še nekateri drugi sprostitveni ukrepi.

 

Omejitev plovbe (od 10.5.2020 ni več nobenih omejitev plovbe)

Plovba za plovila do 24 m je še vedno omejena. Za plovila nad 24 m ni več omejitev. Več o omejitvah preberite na tej povezavi.

 

Nedelja 10 Maj 2020

Burin Boats, Fred Bobek , Honda outbord

Podjetji Burin Boats in Fred Bobek Podjetji Burin Boats in Fred Bobek združili moči v 260 m2 velikem razstavnem salonu.

Iščete odličen gumenjak z aluminijastim dnom? Morda kar najbolj iskanega na trgu? Izbor najhitreje rastoče znamke Highfield, ki jo odlikuje izjemna kakovost in garancija do 10 let, je pravi izbor.

Burin Boats, Fred Bobek , Honda outbord

K temu zagotovo pripomore bogat izbor njihovih modelov za vse ciljne skupine. Da bi bili pripravljeni na popolne užitke na vodi, boste potrebovali še zanesljiv zunajkrmni pogon. Številni preverjeni uporabniki že prisegajo na Hondo, blagovno znamko, ki velja za najinovativnejšega in najštevilnejšega proizvajalca tovrstnih motorjev na svetu. Prav Honda pa je tudi edini proizvajalec na svetu, ki vam ponuja 5-letno garancijo. Da bi bila vaša nakupna odločitev lažja, so v distribucijskih podjetjih Burin Boats, d. o. o., in Fred

Bobek, d. o. o., združili moči. Prav vse produkte boste sredi meseca maja namreč lahko v živo preverili v njihovem novem salonu na Leskovškovi ulici 12 v Ljubljani. Resnično izjemen in stilsko dovršen razstavni salon bo deloval na 260 m2 površine, pričakujejo vas izkušeni svetovalci, ponudbo pa bo dodatno dopolnjevalo še zastopstvo jadrnic Beneteau in trimaranov Neel, rezervnih delov Selden, rešilne opreme Baltic in električnih motorjev Epropulsion.

Več o salonu bomo pisali v prihodnjih številkah, nam je pa že sedaj uspelo pridobiti nekaj idejnih zasnov. Vabljeni!

Sobota 09 Maj 2020

Tole je pogled na obalo Long Beach pred Kalifornijo, kot jo je posnel helikopter Ameriške obalne straže. Tankerji so postali plavajoče skladišče za nafto, ki je ne morejo prodati.

Poraba nafte je zaradi epidemije koronavirusa strmo padla. Zmanjšala se je prodaja in posledično tudi cena. Pridelovalci nafte v ZDA imajo neznanski problem, kje skladiščiti nafto, ki jo načrpajo. Zaradi nastalih razmer so prisiljeni kupcem plačevati, da nafto odpeljejo.

Lastniki tankerjev oziroma njihovi operaterji so izkoristili situacijo. Po njihovih napovedih bo število teh plavajočih skladišč še naraščalo. Eden izmed takih operaterjev je belgijsko podjetje Euronav. V njihovi floti je 42 (VLCC) zelo velikih tankerjev, ki lahko skladiščijo po 2 mio sodčkov nafte (1 sodček = 160 l), 25 tankerjev velikosti suezmax, ki lahko tovorijo po 1 mio sodček nafte ter dva mega tankerja, ki lahko tovorita po 3 mio sodčkov nafte. Na svetu naj bi trenutno vsaj 65 tankerjev velikosti VLCC in 38 suezmax služilo kot plavajoča skladišča. Skupna količina nafte, ki naj bi trenutno čakala v plavajočih skladiščih, je preko 160 mio sodčkov, kar je svetovni rekord.

Tankerji se ne kopičijo zgolj pred obalo ZDA. Polna skladišča nafte so še na Bližnjem vzhodu, v Singapurju in Južni Afriki.

Petek 08 Maj 2020

Tina Mrak – Veronika Macarol

Zaradi koronavirusa so bili vsi treningi jadralcev prepovedani. Pred 14 dnevi so lahko z jadranjem začeli posamezniki, sedaj pa je to omogočeno tudi veččlanskim posadkam.

Tina Mrak in Veronika Macarol, ki sta trenutno naša najboljša jadralska ekipa, sta lahko začeli s treningi. S sproščanjem ukrepov lahko sedaj skupaj opravljajo treninge dvočlanske ekipe, pri katerih prihaja tudi do telesnega stika. Zato za našo olimpijsko posadko ni več ovir pri izvajanju treningov.

Za časnik Delo sta povedali, da sta se že naveličali individualnih kondicijskih treningov in da komaj čakata, da začneta jadralske treninge na vodi.

.

Petek 08 Maj 2020

Na kaj vse moramo pomisliti ob najemu jadrnice?

V soboto, 9.5.2020, vas vabimo na naslednjo 30 minutno brezplačno navtično delavnico v živo.

Tema dneva

Zakaj bi imeli svoj čoln pod tujo zastavo?

Pričnemo točno ob 20.00

Svoj čoln lahko vpišemo v vpisnik morskih čolnov v Sloveniji in v tem primeru so vse formalnosti jasne, saj jih je moral vsak voditelj čolna poznati že ob opravljanju izpita. Kdaj lahko čoln pluje pod tujo zastavo in zakaj bi ga registrirali pod tujo zastavo pa se bomo pogovorili s Ferdom Rakušo iz Bravo Yachtinga, ki ima na tem področju konkretne izkušnje.

 

Prejšnje delavnice tega tedna

Na kaj vse moramo pomisliti ob najemu jadrnice?

Jadrnice se v pretežni meri najemajo za najmanj teden dni. Zato moramo biti pri izbiri jadrnice, izhodišča in drugih pogojev najema previdni. Potrebna je torej racionalna odločitev glede na posadko, razpoložljivi čas, vremenske okoliščine itd. O vseh teh dejavnikih in preteklih izkušnjah najemnikov jadrnic se bomo pogovorili s Ferdom Rakušo iz Bravo Yachtinga, ki nudi najem jadrnic praktično po celem svetu..

 

 

Pretekle delavnice prejšnjih tednov: 

Večerne navtične delavnice 1. del

Večerne navtične delavnice 2. del

Večerne navtične delavnice 3. del

Večerne navtične delavnice 4. del

Večerne navtične delavnice 5. del

Večerne navtične delavnice 6. del

 

Četrtek 07 Maj 2020

Ta konec tedna se je zgodila tragična nesreča še nedokončanega dvigala, ki bi bilo največje do sedaj zgrajeno dvigalo vgrajeno na ladjo na svetu.

Ladja Orion 1 je novogradnja, namenjena izvajanju gradenj na odprtem morju. V dolžino meri 216,5 m. Na krovu naj bi imela nameščeno največje dvigalo na svetu, ki lahko dvigne bremena težka do 5.000 ton do neverjetne višine 180 m. Ladja je v nemško pristanišče Rostock priplula novembra lani, da bi nanjo vgradili dvigalo in jo do konca meseca predali naročniku. Po informacijah naročnika bi morala ladja takoj odpluti proti Škotski, kjer bi namestila 103 sidra za izgradnjo nove vetrne elektrarne.

Čez konec tedna so izvajali obremenilne teste, ki se žal niso končali po planu. Dvigalo je klonilo in se porušilo. V nesreči se je nekaj delavcev lažje poškodovalo. Kmalu po nesreči je v javnost prišel videoposnetek nesreče.

Foto: Liebherr

Četrtek 07 Maj 2020

Svetovna kriza, ki jo je povzročila epidemija koronavirusa že pušča svoje posledice na vseh gospodarskih segmentih. Hibernacija svetovnega gospodarstva je povzročila padec cen nafte. Ladjarji so s pridom izkoristili razmere in preusmerili ladje mimo prekopov.

Sueški kanal je že utrpel ogromno škodo. Prihodki so se zmanjšali za 10 mio USD. Trenutno je smer plovbe spremenilo že najmanj 20 tovornih ladij, ki plujejo med Azijo in Evropo. Zaradi nizkih cen nafte je ceneje pluti okrog Afrike in obpluti rt Dobrega upanja kot pluti skozi Sueški kanal in plačati pristojbino. Cena prečkanja kanala je odvisna od velikosti ladje, od števila kontejnerjev na krovu in odstotka polnih kontejnerjev. Za povprečno ladjo, ki lahko tovori 20.000 TEU kontejnerjev, znaša cena prečkanja okrog 700.000 USD.

Zaradi epidemije so se potrebe po nafti v Evropi zmanjšale. Posledično bo potrebno manjše število ladij za prevoz tovora, kar bo prihodke kanala še zmanjšalo.

Družba SCA (Suez Canal Authority) je že spustila cene za plovbo skozi kanal. Za ladje na relaciji Evropa–Azija so cene nižje za 17 %, za ladje, ki plujejo na relaciji Azija–Severna Amerika pa med 60 in 75 %.

Četrtek 07 Maj 2020

Hrvaška je pričela s popuščanjem ukrepov na področju navtike. Zaenkrat lahko le plovila daljša od 24 m vplujejo v vse marine, luke navtičnega turizma in ladjedelnice.

Plovila nad 24 m plujejo brez omejitev

Hrvaška Civilna zaščita je včeraj sprejela odlok, s katerim se popuščajo ukrepi na področju navtičnega turizma. Ta odlok trenutno velja le za plovila daljša od 24 m. Od danes naprej lahko brez omejitev vplujejo v vse luke navtičnega turizma in luke, ki so odprte za javni promet.

Poleg neomejene plovbe lahko ta plovila vplujejo tudi v vse ladjedelnice, kjer bodo izvajali remont oziroma popravila plovil. Minister za notranje zadeve RH je na novinarski konferenci povedal, da je teh plovil res bistveno manj, kot je plovil z dolžino do 24 m, a to je prvi korak k popuščanju ukrepov na področju plovbe in aktivnosti na morju.

Kaj pa plovila do 12 m

Za plovila z dolžino manjšo od 24 m še vedno veljajo ukrepi. Plovba je dovoljena zgolj znotraj občin oziroma znotraj županij, ki so sprostile ukrepe zaradi ugodne epidemiološke situacije. Na območju Istrske županije so možni izplutje, vplutje in običajna plovba. Na območju Primorsko-goranske županije je možna plovba znotraj dveh podregij, na kateri je razdeljena. Plovba je tako mogoča med otoki Krk, Cres, Lošinj in Rab, oziroma druge regije, med Opatijo in Novim Vinodolskim. Za druge otoke in luke na hrvaški obali veljajo pravila, predpisana za to območje, ki so odvisna od epidemiološke situacije.

Za koga vse še veljajo popuščanja

Poleg jaht dolžine preko 24 m lahko po enakih pogojih plujejo še:

  • vse ladje, ki v RH vplujejo zaradi dostave tovora
  • ladje brez potnikov, ki prihajajo v RH zaradi začasnega priveza v hrvaških lukah
  • jahte, barke in ladje v sklopu državnih organov

Upoštevanje proti epidemioloških ukrepov

Vsa plovila, ki se jim dovoljuje vplutje v luke RH, morajo upoštevati splošne protiepidemiološke ukrepe in posebna navodila Hrvaškega zavoda za javno zdravstvo.

Najnovejše informacije za navtike na tej povezavi: 

 

Sreda 06 Maj 2020

Walter Teršek (28) je eden izmed tistih jadralcev, ki ni bil rojen ob morju, ampak na Gorenjskem – tam pod hribi. Na morju se je vedno spraševal, kaj leži za tistim polotokom, za tistim otokom in kaj je pravzaprav za tistim obzorjem. Že kot otrok si je želel imeti svojo barko. Kot najmlajši otrok v družini je jadral po Jadranu s staršema ter bratom in sestro. Po palubi ja...
Sreda 06 Maj 2020