Zadnje iz eTrgovine

34.90€

888 pristanov in zalivov, sedaj v barvah in z novimi, dopolnjenimi podatki. Knjiga je prenovljena in tekoče ažurirana za leto 2018. V njej so prikazani detajli zalivov in pristanišč s kratkimi opisi in oznakami za možnost priveza ter simboli za nevarne, ali pa neugodne vetrove, ki povzročijo na privezu samo neprijetno bibavico. V njem je tudi obilo ostalih uporabnih podatkov, kot so podatki o odpiralnih časih na bencinskih črpalkah, vse pomembne telefonske številke (kapitanij, marin zdravstvenih domov, …..) 

O knjigi:

  • izdaja: 6. dopolnjena izdaja
  • avtor: Karl-H. Bestandig
  • slovenska izdaja: Gorazd Cizej
  • strani: 120
888 pristanov in zalivov

Zadnji video

Včeraj je križarka MSC Opera trčila v pomol luke v Benetkah in poškodovala več plovil.

Pomorska nesreča se je zgodila včeraj med pristajanjem križarke MSC Opera v Benetkah. Ladja je močneje poškodovala trajekt, ki je bil privezan ob pomol, ter štiri osebe, ki so utrpele lažje telesne poškodbe. V času nesreče je bilo na krovu 2679 potnikov.

Po navedbah pristaniške uprave naj ladja izgubila možnost manevriranja. Eden izmed jeklenih kablov, s katerimi so vlačilci vlekli ladjo, naj bi se med manevriranjem strgal in povzročil, da ladja ni več mogla manevrirati.

Nesrečo ladje so posneli skoraj iz vseh kotov. (Video):

<

Ponedeljek 03 Jun 2019

 

Jadrnice

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo*
Bavaria Cruiser 37, 2018 01.06.2019 08.06.2019 Sukošan 2.000,00 51% 980,00 https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-37-3-kab/1215019
Sun Odyssey 449, letnik 2019 01.06.2019 08.06.2019 Vodice 3.090,00 50% 1.545,00 https://thesailmaster.si/sun-odyssey-449/1637336
Bavaria Cruiser 34, letnik 2018 08.06.2019 15.06.2019 Split 2.100,00 48% 1.097,25 https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-34/1197239
Azimut 39 Fly, 2007 08.06.2019 15.06.2019 Pirovac 3.900,00 14% 3.354,50 https://thesailmaster.si/azimut-39-evo-fly/1802378
Sun Odyssey 40.3, 2006 15.06.2019 22.06.2019 Pula 2.100,00 35% 1.365,00 https://thesailmaster.si/sun-odyssey-403/1799108
Beneteau Oceanis 45, 2013 15.06.2019 22.06.2019 Šibenik 2.900,00 34% 1.928,50 https://thesailmaster.si/oceanis-45-4-kab/1427142
Beneteau Oceanis 323, 2004 22.06.2019 29.06.2019 Murter 1.590,00 37% 994,23 https://thesailmaster.si/oceanis-clipper-323/850439
Beneteau Oceanis 35.1,2018 22.06.2019 29.06.2019 Sukošan 2.250,00 30% 1.575,00 https://thesailmaster.si/oceanis-351/1884160
Bavaria Cruiser 37, 2017 29.06.2019 06.07.2019 Sukošan 2.650,00 42% 1.529,58 https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-37-3-kab/850921
Sun Odyssey 389 (2017) 1.6.2019 4.6.2019 Rogoznica 1.428,57 571,43 € 857,14 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 389 (2017) 1.6.2019 4.6.2019 Pula 1.428,57 571,43 € 857,14 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 389 (2017) 13.6.2019 16.6.2019 Rogoznica 1.428,57 500,00 € 928,57 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 519 (2018) 19.6.2019 22.6.2019 Kaštela Split 3.600,00 900,00 € 2.700,00 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246

 

Motorna plovila

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo*
Elan power 35 ( 2014),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Sreda 29 Maj 2019

Navdušenje, prijatelji, družina, vroč dan in čoln, je tisto, kar potrebujete za neverjetno doživetje to poletje. Zadnja sestavina: MULTIPOSITION BOARD.
Zakaj MultiPosition?

Multipozicijska plošča pomeni zabavo za vso družino. Nič več vlečenja smuči v in iz plovila vsak dan. Multipozicijska plošča je rešitev "vse v enem" za prihranek prostora in energije. Lahko izvajate in prakticirate položaje, podobne smučanju na vodi, wakeboardingu, kneeboardingu, wakesurfingu, vožnji z vodnimi tubami in še veliko več. Dobro za urjenje veščin na morju in ugotovitev, kateri vodni šport je vaš najljubši.

Za vsako stopnjo

Multipozicijske plošče so idealne tudi za ljudi, ki se začnejo ukvarjati z vodnimi športi.

Primer popolnega "začetnega zaporedja" je:

  1. Začnite z ležanjem (podobno kot vožnja z vodno tubo)
  2. Nato sedite na kolenih (kneeboarding)
  3. ... in počasi vstanite v položaju za surfanje (wakeboarding).

Želite vedeti, kaj je "stojna"? Vstanite, naj vas nekdo potisne od zadaj: stopalo, s katerim naredite korak naprej, je vaša stojna noga.

Več informacij o večnamenski surf deski in nakup: MULTIPOSITION BOARD

DO 2.6.2019 - 10% POPUST IN BREZPLAČNA POŠTNINA!

HITRA DOBAVA: 1-3 DNI
POŠILJAMO PO POŠTI
MOŽNOST PLAČILA PO PREVZETJU

Sreda 29 Maj 2019

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

22. maj, 2019 Neiafu, Vava`u, Tonga

Celo noč je deževalo, ne samo deževalo, lilo je, kot bi se strgal oblak. Kar nekaj krat sem vstal in šel pogledati, kje vse curlja voda, če še kje nisem dobro zatesnil ali zaprl dovoda vode. Ker zna teči ob kakšni luknjici pri zunanji ograjici, sem pogledal tudi v prekate, a v njih ni bilo nič vode. Vsaj to je dober znak. Ker je tudi precej pihalo sem si aktiviral tudi sidrni alarm, čeprav sem privezan na bojo. Ker je globina na tem mestu 27 metrov, je jasno, da je bila nastavljena razdalja za alarm večja, a je bila varna, brez alarma šele pri 35 metrih. Uff spet nekaj novega zame, še vedno se učim.

Zjutraj moram prižgati motor, saj sem po petih dneh pristal na 39% moči akumulatorja, pa tudi tople vode že dva dni nimam. Bo pač dve uri ropotal motor in bo vsega dovolj.

Opoldne se spravim čistiti palubo ko začne rahlo deževati. Komaj sem pospravil krtače in čistila, ko se ulije, kot da je sodni dan. Tako je deževalo naslednji dve uri, nato se je pokazalo sonce. Sedem v dingija in odveslam do obale in se sprehodim do mesta, saj moram tudi v trgovino. Zvečer srečam Billa in švicarja Georga, kako pijeta pivo in kramljata, zato se prisedem, spijem eno pivo in ko začutim škraplje, se poslovim in odveslam eno nočno turo do barke. Pol ure za tem zapiha močan veter, prinese še obilen dež in spomnim se, kako sem danes na sprehodu slišal, kaj vse se je dogajalo z ladjo, ki prevaža potnike in nekaj manjših stvari iz Tongatapu preko Hapai otoka do Vavauja. Baje je bilo tako hudo, da je 80% potnikov imelo močno slabost, da so vpili, da bodo umrli in še kaj. Danes tudi piše, da je bilo na otoku Tongatapu zelo hudo, saj je pihalo čez 80 vozlov in menda je naredilo kar nekaj škode na strehah. Tukaj je na srečo še dobro zavarovano od vetra in jutri dopoldan se začne vreme umirjati. Morda bo tudi kaj več sonca in se to dotakne mojih solarnih panelov, ki bodo vsaj malo polnili akumulatorje.

23. maj, 2019, Neiafu, Vava`u, Tonga

Danes je prišel do mene Keen in mi povedal, da bi varnostnik Boatyarda prodal motor za moj dingi, ker zanj ni dovolj močan. Ko sem slišal za ceno, se mi je ta zdela ugodna, čeprav sem vedel, da za ta denar ne morem dobiti kaj prida mašinco. Dogovorila sva se za popoldanski test motorja in do takrat sem še marsikaj delal na barki, zlagal, ter čistil palubo.

Kasneje odveslam do obale in grem v trgovino po kruh, vse ostalo pa še imam na barki. Moram prvo to porabiti. Je pa dobro, ko lahko opravim malo daljši sprehod in s tem pretegnem noge.

Ob dingi pomolu srečam Billa in pravi, da bo z mano pogledal motor, če je v redu, saj se on bolj spozna na štiri taktne motorje. Motor je znamke Nissan Marine 3,5 Hp, starejše proizvodnje, a zgleda še kar ohranjen. Možakar nama pojasni, kaj je predelano, kaj bi še moral zatesniti in od tega trenutka že nisem več tako navdušen. Bill me vidi in pravi, če je samo to, potem je to mala malica, bova skupaj to naredila. Motor dam na dingija in naredim testno vožnjo. Pretežak je za moj mali dingi in potem ko dodam več gasa, ga spredaj dvigne v zrak, zadaj pa je le malo nad vodo. Pri tem pa se še olje vonja, malo belo zakadi, ker motor ni pod pravim delovnim kotom. Ne, ne bo to zame, definitivno ne, če tudi je poceni. Vrnem motor, se zahvalim in povabim možakarja na pivo. K mizi pride še George in ker mora varnostnik domov, ostanemo le mi trije. Dogovorimo se, da se zvečer dobimo na Indigu in jaz naredim večerjo, ona dva pa prineseta pivo.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Ob sedmih zvečer sta res na barki, jaz pa sem skuhal testenine v gobovi omaki, v kateri sem najprej prepražil malo čebule, nekaj strokov česna in dodal za debel prst svežega ingverja. Kasneje sem še dodal vsebino ene konzerve narezane hobotnice in pol konzerve gobic, ter vse skupaj zmešal z gobovo omako, ter dodal provansalske začimbe, poper in sol. Menda je bilo dobro, saj sta vse pojedla s krožnika. Družili smo se kar nekaj časa, med tem pa je George povedal, da je star 70 let in da pluje že 15 let od Francije do Tonge. Včasih je delal v Švici kot plastični kirurg, nato pa se je zaljubil v čudovito kolumbijsko, zdravnico, ki je prišla na specializacijo v njihovo bolnišnico. Zaljubila sta se in odločila, da bosta živela v Kolumbiji. Odpotovala sta tja, s prihranki odprla zasebno prakso, nato pa sta se pred leti ločila in on se je odločil, da gre jadrat na morje, saj se je predčasno upokojil. Zdaj jadra s prijatelji, ki ga obiskujejo, včasih pobira štoperje, sam pa ne želi biti na jadrnici. Tudi on ima mnogo zanimivih zgodb in prijetno ga je poslušati.

Po njunem odhodu sem pospravil barko in ko napišem ta blog, bo čas za spanje in počitek.

24. maj, 2019, Neiafu, Vava`u, Tonga

Končno se je vreme za silo umirilo in zjutraj posije sonce. Vstanem iz postelje in po dolgem času spijem jutranjo kavo v kokpitu. Toplo je. Kasneje še zajtrkujem in razmišljam, kaj bi še moral narediti danes. No najprej me zmoti moj vetrni generator, moja vetrnica, ki več ne dela in ne polni akumulatorjev. Sestavim bimini, da lažje pristopim k vetrnem generatorju in ga odvijačim, snamem in tudi odklopim električne žice. Odmontiram in razstavim sestavne dele, da lahko pridem do navitja generatorja. Kaj kmalu ugotovim, zakaj vetrnica ne dela, in to popravim. A ne morem popraviti rotacijskega dela, ki obrača cel generator za 360°. Še sreča, da sem na Tahitiju kupil klešča za semering obroče, tako da snamem obroč in potem še oddvojim kroglični ležaj iz osovine. Ta je ves rjast in se ne suče več. Tukaj ga sigurno ne bom dobil, morda bi imel več sreče na Fijiju.

Naslednja stvar je spet moja ročna črpalka za WC. Vedno bolj in bolj spušča vodo in ker nimam tesnila ga moram nekako sam narediti. Odvijačim in razstavim zgornji del, snamem tesnilo in ga potem naredim novega. Vem, da to ni trajna rešitev, a vseeno je bolje, kot da imam staro tesnilo ki pušča. Vse skupaj še namažem z navtično mastjo in sestavim. Vesel sem, ker črpalka dela, voda pa ne spušča. Vsekakor pa čim prej potrebujem nov komplet tesnil.

Skuham si kavo in berem knjigo, kar naenkrat pa me zmanjka za dobre pol ure, saj sem zaspal v senci kopita. Prebudil me je dingi in  klic mojega imena. Pogledam kdo me kliče in spoznam teksašanko Darleen. Povabila me je, kot še nekatere s katerimi smo se družili nekaj teh dni, na svoj poslovilni večer, saj jutri odpotuje nazaj v Teksas. Obljubim da pridem in se stuširam, uredim in ob določeni uri sem v lokalu. Kar nekaj nas je, kasneje pride tudi Bill, šepa, ker ga zopet boli koleno. Tako smo ostali v lokalu pozno v noč, saj na barko nisem mogel kadar bi želel, kajti nekajkrat je tudi deževalo. V vsej tej družbi sem se dogovoril z američanom Jerryem, da se zjutraj naslednji dan dobimo na njegovem katamaranu in gremo loviti ribe. No komaj čakam…

25. maj, 2019 Neiafu – otok Euakafa – Neiafu, Vava`u, Tonga

Kot sem si sinoči zastavil plan, tako nekako se je začelo. Po kar zgodnji jutranji kavi sedem v dingija in se odpeljem v trgovino, saj tukajšnji trgovci odprejo trgovine že ob sedmi uri zjutraj. Kupim nekaj piv, sadje in kekse za na ribičijo, zase pa še druge prepotrebne malenkosti. Hitro se vrnem na barko in ob 9:00 uri pride Jerry z dingijem do mene in me pobere. Nato greva še do Južnoafričana Darryla, nato pa še do Irca Billa, ki je že čakal na krmi, čeprav je sinoči rekel da zaradi bolečin v kolenu ne gre zraven. Z dingijem se zapeljemo do Jerryevega katamarana, ki je meni na prvi pogled bolj podoben plovilu Kon-Tiki v malo novejši verziji. Prav zaradi videza me je dajalo vprašanje, kako bo vse to potekalo, a takoj ko smo izpluli sem dobil zaupanje v to 45 čeveljsko plovilo.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Zaplujemo čez ožino, mimo oznak, čez plitvino in nato dvignemo jadra. Zunaj je nekaj valov, vetra pa je med 18 in 23 vozli. Ko smo poleteli s hitrostjo 9,7 vozla, katamaran pa je ostal cel, celo zatresel se ni nič, sem dobil zaupanje v njega in se čudil tej hitrosti. Kasneje smo dosegli najvišjo hitrost 10,3 vozla in bilo je prav prijetno drseti po vodi. Drugačen občutek kot na eno trupni barki. Za sabo smo vlekli dve panuli z velikimi vabami, v upanju, da ujamemo veliko ribo.

Pravzaprav je bil naš cilj tudi obisk otoka Eukafa, ker je Jerry prejšnji teden podpisal pogodbo o najemu 50 m2 velike hiše skupaj s 3000 m2zemljišča na tem otoku. Ko smo pripluli do tja in sidrali na petih metrih globine, se nisem mogel načuditi tej lepoti. Morje je smaragdne barve, ki se na trenutek preliva v turkizno barvo in potem v tisto svetlo modrino, kateri zmoti v oči bodeča belina obale. Ta je peščena, skoraj snežno bela, dolga kakšnih 500 metrov. Od tega je zdaj cca 300 metrov te obalne lepote Jerryeve. Palme, goščava, kakšen bambus in tudi fikus se tukaj najde. Ptice, manjše in velike, tudi kakšna pomanjšana verzija naše čaplje se najde v tem čudovitem zelenem svetu. V vsem tem pa 8 metrov stran od obale zidana modra hiša, katera ima tri prostore. Namesto kleti je pod hišo ogromen rezervoar za deževnico v velikosti 80 m3, nad njim pa je betonska plošča in tu sta dva prostora. Prvi je kuhinja, dnevna soba, spalnica in jedilnica, drugi prostor pa je velika kopalnica z WC-jem. Jerry je Američan, njegov ded je prišel iz Rusije, zato ima ruski priimek. Le eno leto je starejši od mene, čeprav bi mu dal nekaj let več, saj je videti malce starejši. Kar nekaj svoje mladosti je pustil v raznih barih, kjer je igral kot glasbenik. Zdaj živi na katamaranu že 3 leta na Tongi in pravi, da bo tukaj ostal. Najemnino plačuje 175 EUR na mesec, drugih stroškov nima. Voda je deževnica, zbrana v rezervoarju, elektrika pa prihaja iz sončnih panelov. Gretja ne potrebuje, kot ga potrebujemo mi, zato je tukaj življenje ceneje. Edina stvar, ki jo potrebuje v tem nomadskem, tihem, a preprostem življenju je internet. Brez tega se res več ne da, sploh na morju ne. A tudi ta ni problem, saj je signal odličen, prihaja pa z repetitorja, kateri se nahaja na sosednem otoku. Skočimo v vodo in zaplavamo do obale, si ogledamo hišo in se sprehodimo ob obali. Čudovito je, ni kaj, raj na planetu Zemlja.

Zaplavamo nazaj do katamarana in se od sidramo, ter zajadramo nazaj v naše pristanišče. V vodo spustim spet vabi in čez 20 minut zapoje rola. Malo jo še pustim, potem pa navijam in ribiško palico prevzame lastnik le-te, Jerry. Po dvajsetih minutah boja z ribo, potegnemo na plovilo malo manj kot 18 kg težkega rumeno plavutega tuna. Bravo mi! Jerry ribi skrajša muke on ob enem spusti kri, da ne bo adrenalina v krvi in mesu. Nadaljujemo plovbo do naše privezne boje in potem v miru očistimo ribo, si narežem surove tunine za karpačo, ki ga pomakamo v sojino omako. Čudovit okus in res je dobro. Dogovorimo se za skupno večerjo na Billovi barki, ki je največja, jaz pa na svoji pripravim prilogo.

Zvečer ob čudovito pečeni tuni, ki sem jo tudi sam pekel, ob dobri dvojni prilogi in pivu smo se družili še nekaj časa. Darryl je prinesel s sabo tudi nekaj drugih omak in namazov, da smo surove kocke tunine pomočili ali namazali na njo. Meni osebno debele kocke surovega mesa niso nekako teknile, zato sem jih z res ostrim nočem razrezal na tanjše trakove in jed je bila zame in veliko bolj okusna.

Tako smo zaključili naše celo dnevno druženje in sam sem se v pozni nočni uri vrnil na svojo barko. Čudovita izkušnja in čudovito druženje. Čeprav je danes dan mladosti, smo ga štirje, v povprečju 60 letni dinozavri, užili v prav prijetnem mladostnem vzdušju.

26. maj, 2019, Neiafu,  Vava`u, Tonga

Nedelja je in dežuje. Pravzaprav je dež napovedan v presledkih za cel dan. Očitno bom moral 10 krat odpirati in zapirati okna in upam, da jih vsakokrat zaprem pravočasno, da ne bom imel mokre barke tudi v notranjosti. Danes se spet malo spreminja vreme in želim si, da bi se vreme že stabiliziralo. V sredo popoldne bo morda ta dan, dan D. Dovolj dolgo sem že tukaj, čeprav sem tukaj spoznal mnogo srčnih in prijaznih ljudi. Nekateri ostajajo, nekateri gremo naprej.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

26. maj, 2014. Tega dneva se vedno spomnim, saj sem tega dne odjadral na pot  svojih sanj. Ja, pet let je že od tega dne in za mano je preplutih 16.400 N. milj. Najprej sem imel željo, da bi z Igorjem odjadrala do Malte in nazaj, vsak s svojo barko. Daljše počitnice bi temu rekel. Pa se nama žal ni izšlo. Zato sva nekaj milj po Jadranu preplula skupaj z Matjažem. Mislil sem, da bo drugače, če grem samo malo naprej, ne vem, morda do Sardinije, Balearov ali najdlje do Gibraltarja… No kakorkoli, zdaj sem tu in v tem času so nastale tri knjige, trije potopisi, ki me spominjajo na te dni, trije potopisi namenjeni jadralcem, ki bi se odločili zapluti po moji poti. Očitno bo potrebno danes nazdraviti tej peti obletnici.

Ker je nedelja, danes res ne bom preveč delal, a malo le moram. Spet mi spušča dingi in potrebno ga  bo dvigniti na palubo barke, preveriti kje spušča in ga zalepiti. Kar hitro najdem kje spušča in ker je ravno trenutek med dežjem, vse lepo posušim, pobrusim in prilepim še »fliko oz. krpo«. Kar nekaj jih je že na krmi tega dingija, in ena več ga ne bo potopila.

Komaj končam, da pride Bill na kavo. Skuham nama kavo, potem dam vsakemu nekaj piškotkov in na koncu nama še natočim za prst visoko viskija. Nazdraviva današnjemu dnevu in se pogovarjava. Vsak ima svojo zgodbo. No ena od njegovih je res posebna, morda malce nenavadna. Bill pravi, da v svojem 64-letnem življenju ni imel kaj dosti žensk. Ko ga vprašam zakaj, mi odgovori, da je to zgodba o perju. Pripoveduje mi, da je imel prvo žensko, ki mu je bila tudi žena in s katero ima čudovite štiri, že odrasle otroke. Njen oče je bil velik in zelo znan rejec piščancev na Irskem. Ko je po mnogih letih zakona končal zvezo  s svojo ženo, si je našel v glavnem mestu otoka novo partnerico, Romunko. Ko sta šla prvič k njenim staršem je bil presenečen. Njen oče je bil uradnik v Javni upravi, a v prostem času se je ukvarjal… z rejo piščancev, katerih je imel za celo veliko farmo. Potem se je po desetih letih razšel tudi z njo, ker je želel odjadrati svoje sanje, ona pa ga ni razumela. Končala sta in Bill je zaplul v širni ocean. Zdaj si je našel novo prijateljico, Kolumbijko in zvedel, da se njeni starši ukvarjajo s prodajo… piščancev. Zdaj pa se je revež ustrašil in razmišlja, če mu morda ti piščanci niso naklonjeni. No kako se bo zgodba odvijala, bomo še videli, morda pa le dobi stalno članico svoje posadke na krov svojega Cajucita. Zvečer ga še povabim na večerjo v tukajšnjo restavracijo, edino, ki obratuje v nedeljo. Tukaj se pač ne sme delati ob nedeljah. Tam sva se po večerji pridružila znancem, s katerimi se druživa in plačal sem jim pivo, saj imam poleg jadralske obletnice, danes tudi rojstni dan. Še enkrat hvala za voščila!

27. maj, 2019, Neiafu,  Vava`u, Tonga

Ponedeljek je in kar nekaj dela me čaka v tem dnevu. Včeraj, ko sem prižgal motor na barki je bilo še vse v redu, ko pa sem ga ugasnil, pa mi ni več delal termostat za olje, kar pomeni, da mi ni dajal zvočnega signala ob morebitnem pregrevanju. Zato sem ga danes odvijačil iz motorja in takoj opazil, da je osrednji del počil in zato ne deluje več. Izlivanje olja sem zaprl s čepom, nato pa sem se preoblekel in odveslal do kopnega kamor sem odšel, da bi poiskal termostat. Vedel sem, da ga ne bom dobil zlahka, a po drugi strani vem, da ga lahko nadomestim z avtomobilskim termostatom, saj imajo nekateri motorji vgrajen točno takšen termostat. Najdem nekakšno avtomehanično delavnico, povprašam lastnika in skupaj iščeva to zadevo na odsluženih motorjih. Čez čas nama uspe najti približek, a važen je le notranji navoj, ki gre v moj motor. Upam le, da je termostat v redu. Cena? Najprej mi pove eno ceno, tisto za naivne jadralce, prišleke, a ker vidi da se mi je obesil obraz ob slišani ceni in besedi, da je to predrago. Skomigne z rameni in nato ponudi termostat za pol nižjo ceno. Plačam mu in ga vprašam še za kroglični ležaj, katerega potrebujem za vetrni generator. Napoti me v eno delavnico, ki ima svojo trgovino in ko ga tam pokažem trgovcu, najprej skomigne z rameni in mi ne da nič kaj obetajočega upanja. Vendar čez 10 minut pride iz skladišča s točno takšnim ležajem. Stara zaloga za neke stare stroje. Nasmeji se mi in kupim tudi ta ležaj, ki je morda malo dražji, kot je njegova cena v Sloveniji. Vprašam ga, če imajo slučajno še termostat in prikima. Kupim še njega in ugotovim, da sem prvega plačal 70% nove cene. Torej bi bila prva postavljena cena vsaj 40% nad ceno novega termostata. Spotoma še skočim v trgovino, kjer imajo ob ponedeljkih po enajsti uri sveže svinjsko meso, kupim še nekaj malenkosti in odveslam nazaj na barko.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Komolec me boli že dva dni, zelo me boli, morda je nekako podobna bolečina teniškemu komolcu, a sumim, da je to od veslanja. Spijem tableto in malo počakam, nato pa se lotim dela. Najprej termostat. Vgradim ga v motor in ta dela. Oddaja tudi signal oz. alarm in vesel sem, da sem lahko spet nekaj časa brezskrben, pa še rezervo imam.

Kasneje se lotim še vetrnega generatorja, namestim ležaj, namažem vse, očistim in ga sestavim. Vsi deli so vgrajeni in vesel sem, da mi ni ostal še kak ne vgrajen del. Vetrnico postavim na svoje mesto, jo s kabli priklopim in zdaj še samo čakam na dovolj vetra.

Pozno popoldne si skuham in spečem dobro večerjo, nato pa malo počistim po barki in dan se počasi končuje. Za jutri imam nove načrte, upam, da mi uspe.

28. maj, 2019, Neiafu,  Vava`u, Tonga

Danes se mi je dan začel kar z nasmehom, saj sem menda tudi jaz nasmejal jadralskega kolega Mirana T.. Ko je prebral moj blog, mi je napisal email, ter me posvaril pred lepimi ženskami s slike od nedeljskega bloga. Gre pa nekako zato, ker se določni moški oblačijo kot ženke, živijo kot ženske in dejansko se izdajajo za ženske. Pravzaprav je večina njih res videti, kot da so prave ženske. Do sedaj sem jaz takšnim osebam, ki sem jih videval od F. Polinezije do sem, enostavno rekel transvestiti ali  sužnji v tujih telesih. No zdaj sem od Mirana izvedel, da se jim tukaj reče »fakaleiti«. Na Vava`u otokih jih nisem videl ravno dosti, razen v eni najboljših restavracij – Bella Vista, kjer eden/ena od teh streže hrano. Sem jih pa zelo veliko videl na otoku Tongatapu. Miran mi je celo zapisal, da je on že videl v nekaterih restavracijah stranišča za ta »tretji spol« in da jih tukajšnja, sicer zelo konzervativna družba ne preganja za razliko od gejev in lezbijk. No, pa si ne piševa samo o jadranju in poteh okoli sveta, kolega me posvari, da ne bom naredil kakšne neumnosti in tudi naučim se lahko kaj iz kakšnega emaila. Hvala.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Po kavi sem odveslal do pralnice, saj se mi je nabralo kar nekaj perila, posteljnine in brisač. Odnesel sem še smeti, potem pa sem moral s kanto za bencin še do bencinske. Sreča, da imam svojega »troliya«, ki mi pomaga, da stvari ne prenašam, ampak jih enostavno vozim in vlečem za sabo. Natočim 10 litrov bencina, katerega imam za Rainmana, ter prosim uslužbenca, če lahko vse skupaj pustim pri njemu, saj grem še na tržnico in v trgovino. Ni problem, mi pravi. Potem se odpravim do nekakšne delavnice za manjša plovila in vprašam, če imajo morda dele za moj Tohatsu motorček. Prejšnji teden so bili zaradi bolezni zaprti, danes pa so vrata na široko odprta. Zelo mi je všeč velik napis nad vrati: »Imate težave v tem paradižu? Mi smo tu, da vam jih odpravimo.« No meni jih niso. Nimajo tistega kar iščem, a mi prijazen možakar da naslov od trgovine v Novi Zelandiji, kjer imajo vse na zalogi. Zahvalim se in da ne pozabim naslova, kar na sosednji klopci napišem povpraševanje po uplinjaču in ga pošljem po emailu. Obiščem še tržnico in kupim nekaj zelenjave, sadja pa danes ni veliko na izbiri, zato ga niti ne gledam.

Ko pridem do dingija, zaveslam še do Billa in vidim, da se muči z odpiranjem pokrova oz. vijaka na mestu, kjer se toči gorivo. Ne gre njemu, ne gre meni. Ni kaj vse nisva počela, da bi ga odprla. Ne gre. Bill je še prej zlomil oba posebna zobata ključa za odpiranje, zato sva poskušala z vrtanjem in še s čim.  Nato ga odvijačiva, potegneva ven in enostavno odreževa ter na to mesto namestiva tistega, ki ga drugi uporabljajo za »črni tank«. Malo še kombinirava in na koncu je delo opravljeno.

Na Indigu izpolnim še vseh 13 strani obrazca, ki ga zahteva carina, policija in zdravstvena inšpekcija s Fijia, ter jim po emailu pošljem še zahtevani fotki barke in mene. Kar dobro uro časa mi je vzelo, da sem napisal vse to in izpolnil vse obrazce.

Ura je nekaj čez tri popoldan in spet moram v pralnico, da dvignem oprano, posušeno in zloženo perilo. Tukaj vse posušijo v sušilnem stroju in potem imam po navadi majice velikosti L spremenjene v velikost M.  Evo, pa me sprašujejo kaj me sili k hujšanju? Na barki vse lepo zložim na svoje mesto in si skuham popoldansko kavo. Ker vmes še nekaj brkljam in pripravljam, da bom med pitjem kave delal tudi vodo, pozabim na svoje piškotke. Nič hudega, pravkar sem spet začel s programom hujšanja.

Kar 200 litrov vode sem spet pridelal v slabih treh urah, in zdaj imam spet polna oba rezervoarja in plastenke za pitno vodo. Tudi goriva imam dovolj do Fijia in če bo kolega Bill nared do četrtka, bi takrat odjadrala naprej, morda celo najprej do osrednjih otokov Tonge. Jutri se vreme začne umirjati in menda nas gre ta teden kar nekaj iz tega zaliva na druge otoke.

 

  < Tihi ocean - (Nazaj v morski raj)        Tihi ocean - Plovba proti otokom Fiji >

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Sreda 29 Maj 2019

Jakob Božič, Matija Čok, predsednik JZS Aljoša Tomaž, Jure Žbogar, Tomž Virnik, (spodaj) Uroš Kraševac, Vojko Petrič in Marjan Matevljič

V Jadralnem centru Portorož so bile v ponedeljek podpisane tripartitne pogodbe med Jadralno zvezo Slovenije, klubi in reprezentančnimi trenerji, ki bodo zadolženi za trenažne procese mladinskih reprezentanc razredov 420, 470, laser 4.7 in laser radial.

Jadralna zveza Slovenije je obrnila nov list v razvoju slovenskega jadranja in prvič v tridesetletni zgodovini sklenila sporazum o medsebojnem sodelovanju s štirimi največjimi jadralnimi klubi, JK Burja, Pirat, Jadro Koper in JK Ljubljana ter njihovimi trenerji, Jakobom Božičem, Mitjo Mikulinom, Matijo Čokom in Urošem Kraševacem.

Reprezentančne trenerje je izbral Strokovni svet JZS na podlagi internega razpisa, njihove naloge pa bodo obsegale izvajanje rednega celoletnega trenažnega procesa s perspektivnimi slovenskimi jadralci, priprave ter vodenje reprezentanc na evropskih in svetovnih prvenstvih ob podpori Strokovnega sveta JZS, katerega predsednik je Vasilij Žbogar.

Namen sodelovanja Jadralne zveze Slovenije z vodilnimi klubi v mladinskih prehodnih olimpijskih razredih, ki imajo primerno infrastrukturo za trenažni proces, je predvsem iskanje sinergij pri zagotavljanju visoko strokovnega dela z mladimi slovenskimi jadralci. Pri tem bo imel izjemno pomembno vlogo tudi Strokovni svet JZS, ki bo z vzpostavitvijo sistema za prepoznavanje nadarjenih športnikov opravil razširjene reprezentančne selekcije in na podlagi dela, vneme ter dosežkov posameznikov oblikoval bazen talentov.

Po februarski zaposlitvi glavnega trenerja JZS Sandija Dekleve ter prevzemu novega sponzorskega kombija, ki ga je zvezi za potrebe tekmovalcev namenil Avto Triglav, je to tretja večja pridobitev slovenske jadralne krovne organizacije v zadnjega pol leta, s katero si JZS prizadeva bolje izkoristiti potencial mladih športnikov.

Torek 28 Maj 2019

Marina Krvavica

Nelegalnemu upravljavcu marine Krvavica je Ministrstvo morja, prometa in infrastrukture prepovedalo izvajanje dejavnosti na področju luke za posebne namene.

Na podlagi inšpekcijskega pregleda so ugotovili, da je bil dosedanji upravitelj luke Krvavica vse aktivnosti na področju luke izvajal nelegalno. Nemudoma so zapečatili njegove poslovne prostore in ostalo luško infrastrukturo.

Vsi lastniki plovil privezanih v marini Krvavica so lahko brez strahu. Še vedno lahko nemoteno uporabljajo luko, lahko iz nje izplujejo in ponovno vplujejo brez kakršnih koli omejitev.

Podjetje Ramova d.o.o., ki je upravljalo z luko ni imelo potrebnih dovoljen ministrstva niti Uprave za varno plovbo. Zaradi nemotene uporabe marine in njenih storitev, lahko podjetje zaprosi za začasno odstranitev plombe in s tem omogoči gostom marine, da uporabljajo storitve do razrešitve problema.

Torek 28 Maj 2019

Elegantna regatna jadrnica My Song je padla v morje med transportom.

Jadrnica My Song, ki v dolžino meri 40 m, je bila natovorjena na tovorno ladjo na Karibih. Nameravali so jo prepeljati v Mediteran, kjer naj bi se udeležila regate Loro Piana Superyacht Regatta, ki bo potekala naslednji teden. Med plovbo proti Balearskem otočju je padla s krova transportne ladje. Zaradi poškodb trupa se je pričela potapljati.   

Jadrnica My Song je tipa Baltic 130. Lastnik super jadrnice je Pier Luigi Loro Piana. Jadrnica je bila zgrajena leta 2016 v finski ladjedelnici Baltic Yachts. Imela je 56 m visok jambor. Je ena največjih jadrnic na svetu, ki je v celoti izdelana iz karbonskih vlaken. Njena teža je znašala 105 t. Nameščeno je imela premično kobilico, katere teža je znašala 36 t. S polnimi jadri je dosegala hitrosti plovbe 30 vozlov in več.

Foto: Pressmare

Torek 28 Maj 2019

Marina Pirovac

V prejšnjem tednu smo objavili katere marine na vzhodni Jadranski obali so najdražje (10 najdražjih marin na Jadranu v letu 2019). Tokrat smo pripravili še seznam marin na Jadranu, kjer bo prenočevanje (tranzitni privez) najcenejši. Seznam je pripravljen na podlagi cen 65 marin na vzhodni Jadranski obali. Marine so razvrščene glede na povprečno cena tranzitnega priveza za najpogostejše dolžine plovil med 8 in 16 m.

Najcenejša med njimi je marina Pirovac. Kljub temu, da je to nova marina, so njihove cene najugodnejše. Cena za privez 12 m dolgega plovila znaša zgolj 53 EUR. Višji znesek za tranzitni privez boste plačali v večini luk, dražja pa bodo tudi nekatera sidrišča opremljena s plovkami. Nekoliko višje cene ima druga nova marina Mitan, ki je bila odprta v lanskem letu. Presenetljivo se je na seznamu znašla tudi marina Punat. Marina je ena najlepših marin in že vrsto let med najboljšimi marinami na Jadranu. Je prejemnica več Plave zastav, zlatega sidra (Gold anchor) in drugih mednarodnih priznanj.

Med slovenskimi marinami je na seznamu marina Koper. Glede na povprečno ceno je na 7. mestu med vsemi marinami. Marina Izola je nekoliko a ne bistveno dražja.

  Država Marina do 9 m do 10 m do 11 m do 12 m do 13 m do 14 m do 15 m do 16 m Povprečje 1
1 Hrvaška Pirovac 39 41 47 53 56 60 67 73 54,50
2 Hrvaška Betina 39 43 47 51 56 61 66 76 54,58
3 Hrvaška Veli Rat 41 43 50 54 56 60 64 70 54,75
4 Hrvaška Mali Lošinj 43 46 50 57 59 62 65 75 57,13
5 Hrvaška Veli Iž 45 49 53 58 61 64 70 75 59,38
6 Hrvaška Muroskva - Mitan 40 45 50 55 60 65 75 85 59,38
7 Slovenija Koper 42 45 53 57 64 69 73 77 60,00
8 Hrvaška Kremik 47 51 54 59 64 68 70 76 61,13
9 Črna Gora Bar 40 48 53 58 67 70 77 82 61,88
10 Hrvaška Punat 43 43 54 60 66 70 77 88 62,50
    Povprečje 2 57 62 69 74 82 87 96 104 78,84

Legenda:

  • Povprečje 1: Povprečna cena tranzitnega priveza v marini za dolžine od 8 do 16 m
  • Povprečje 2: Povprečna cena tranzitnega priveza za navedeno dolžino plovila vseh 65 marin na vzhodni obali Jadrana
  • Cene so v EUR

Marina Punat

Torek 28 Maj 2019

Ris Marine 650 Exclusive

Plovilo Ris Marine 650 Exclusive iz hrvaške ladjedelnice smo podrobno predstavili v članku Novost: Ris Marine 650 Exclusive.

Zastopnik za plovila Ris Marine v Sloveniji, C&G Navigator iz Ptuja, nam je omogočil test plovila na »Ptujskem morju«, na reki Dravi na Ranci pri Ptuju.

Plovilo, Ris Marine 650 Exclusive, ki smo ga testirali, je bilo opremljeno z motorjem Honda z močjo 150 KM. Ta motor ni najmočnejša različica, ki jo lahko namestite na plovilo, a verjemite, je več kot dovolj močan za pogon tega luksuznega gumenjaka. Če želite po vodi glisirati s hitrostmi, ki se približajo 50 vozlom, pa bo potrebno poseči po najmočnejšem dovoljenem motorju s 180 KM.

Test plovila

Pogoji na reki Dravi so bili idealni za test plovila. Da bi bile hitrosti plovbe merodajne, smo najprej izmerili hitrost rečnega toka. V zgornjem delu, pred prvim mostom je bila hitrost toka 4 vozle, v južnem delu za drugim mostom je znašal le še 2 vozla. Plovilo na testu je imelo nameščen zunajkrmni motor Honda 150, rezervoar goriva je bil napolnjen do polovice, in na krovu sta bili dve osebi. Valov na reki ni bilo. Pluli smo le preko valov, ki so jih povzročala druga plovila primerljive velikosti.

Plovba s plovilom je izjemno udobna. Nizko težišče, širina 2,72 cm in tubusi s premerom 59 cm, zagotavljajo mirno in elegantno plovbo. Zaradi nizkega težišča, je zavijanje s plovilom hitro, in zmanjševanje hitrosti v zavojih majhno. Udobni, ergonomsko oblikovani sedeži z elegantnim oblazinjenjem dodatno pripomorejo k izjemni izkušnji med plovbo.

S plovilom smo zapluli z rečnim tokom, ki je v zgornjem delu znašal 4 vozle, v spodnjem 2. Plovilo je izglisiralo pri hitrosti 12 vozlov za kar je bilo potrebno zgolj 3,5 s. Končno hitrost, ki je znašala 43 vozle je plovilo doseglo po 18 s. Motor se je zavrtel s 6500 obrati v minuti. Položaj motorja je bil v skrajni spodnji legi. Če bi se poigrali še z nastavitvijo naklona motorja, bi nedvomno pridobili še 2-3 ali pa celo 4 vozle.

Ne glede na to, Ris Marine 650 Exclusive opremljen z Motorjem ki razvije 150 KM, je izjemno hiter, agilen in udoben čoln. Če odštejemo 3 vozle vodnega toka, lahko z gotovostjo trdimo, da moč motorja zadostuje za izjemno hitro plovbo s 40 vozli. Seveda bomo takšno hitrost plovbe potrebovali bolj redko. Ko se bomo v zadnjem trenutku umikali pred nevihto ali hiteli do lepega zaliva, kjer si bomo lahko rezervirali najlepše mesto na sidrišču. Za ostale premere pa bo zadostovala plovba s hitrostjo 25-30 vozlov, ko bo plovilo plulo najbolj ekonomično.

Ponedeljek 27 Maj 2019

Francoska ladjedelnica Beneteau je predstavila nov model športnega gliserja Flyer 8 Sundeck. Plovilo s svojo prostornostjo na krovu in pod njim prekaša vse tekmece v segmentu plovil namenjenih dnevnim izletom v bližnje in oddaljene zalive. S prostornostjo preseneča tako na krovu kot pod njim, kjer je na voljo tudi kabina za prenočevanje. Flyer 8 Sundeck v dolžino meri dobrih 8 m. Z znači...

Ponedeljek 27 Maj 2019