Zadnje iz eTrgovine

34.90€

888 pristanov in zalivov, sedaj v barvah in z novimi, dopolnjenimi podatki. Knjiga je prenovljena in tekoče ažurirana za leto 2018. V njej so prikazani detajli zalivov in pristanišč s kratkimi opisi in oznakami za možnost priveza ter simboli za nevarne, ali pa neugodne vetrove, ki povzročijo na privezu samo neprijetno bibavico. V njem je tudi obilo ostalih uporabnih podatkov, kot so podatki o odpiralnih časih na bencinskih črpalkah, vse pomembne telefonske številke (kapitanij, marin zdravstvenih domov, …..) 

O knjigi:

  • izdaja: 6. dopolnjena izdaja
  • avtor: Karl-H. Bestandig
  • slovenska izdaja: Gorazd Cizej
  • strani: 120
888 pristanov in zalivov

Zadnji video

Prejšnji teden smo v članku Slavni Rambo – Rocky oziroma Sylvester Stallone jadra po Jadranu pisali o jahti, ki jo je najel Sylvester Stallone. Za najem je odštel skromnih 133.000 EUR na teden brez dodatnih stroškov. Tokrat pa si lahko preberete, katere jahte so najdražje med najdražjimi in lahko njihov tedenski najem znaša tudi več kot 1.000.000 EUR.

Aquila 

»Aquila« je najdaljša jahta, ki je bila zgrajena v Ameriki vse od leta 1930. V dolžino meri 85.6 m in 14.3 v širino. Udobje nudi 12 osebam, ki imajo na voljo osem sob. Zanje skrbi 28 članska posadka. Opremljena je z dvema motorjema z 3300 KM in ima potovalno hitrost 15 vozlov. Zaradi stabilizatorjev, ki omogočajo plovbo brez nagibanja, si lahko gosti v miru ogledajo film v kinodvorani, ki je opremljena s prostorskim zvokom, si privoščijo masažo v enem izmed dveh masažnih salonov, se sprostijo v jacuzziju ali v telovadnici. Ker je plovilo opremljeno s številnimi vodnimi igračami, je na krovu tudi usposobljena ekipa, pri kateri boste lahko opravili veljaven izpit za uporabo vodnih skuterjev in drugih plovil. Superjahta pluje med Karibskim in Bahamskim otočjem.

Plovilo: Aquila
Leto izdelave: 2010
Dolžina: 85,6m
Motorji: 2x MTU 3306 KM
Potovalna hitrost: 15 vozlov
Področje križarjenja: Karibsko in Bahamsko otočje
Cene tedenskega najema: 980.000 EUR

Cloud 9

»Cloud 9« je prvič zaplula v letošnjem letu. Izdelana je bila v ladjedelnici CRN v italijanski Anconi. V dolžino meri 74m v širino 13,5 in lahko sprejme do 12 gostov. Za udobje na krovu in varno plovbo skrbi 22 članska posadka. Na krovu je lepotni in frizerski salon z izvlečnim balkonom, bazen in jacuzzi, Tappanyaki bar na sončni ploščadi, fitness, pristajalna platforma za helikopter in še bi lahko naštevali. Ker se lastniška kabina nahaja na zgornjem krovu, do nje vodi dvigalo iz salona plovila. Jahta je opremljena z »Zero Speed« stabilizatorji, ki zagotavljajo mirno plovbo in mirovanje plovila na sidru. Poskrbljeno je tudi za številne vodne aktivnosti. Pomožno plovilo meri kar 31 čevljev oziroma 10 m. Za navdušence nad smučanjem na vodi, je na krovu Master Craft X20, ki je profesionalno plovilo za vleko smučarja na vodi. Za jadralne navdušence je na voljo katamaran 420 Evoque, za tiste z veliko količino adrenalina pa Yamaha Superjet Waverunner, trije Yamaha VX cruiser Ho in še bi lahko naštevali.

Plovilo: Cloud 9
Leto izdelave: 2017
Dolžina: 74m
Motorji: 2x Caterpillar 2682 KM
Potovalna hitrost: 12 vozlov
Področje križarjenja: Zahodni Mediteran
Cene tedenskega najema: 896.000 EUR

Indian Empress

»Indian Empress« je ena najdaljših jaht, ki jo lahko najamete. V dolžino meri 95m, njena širina znaša 14.6. Na krovu je skupno 17 kabin. 12 gostom je namenjeno 17 kabin in 33 članov posadke. Jahta je bila zgrajena leta 2000 v nizozemski ladjedelnici Oceanco, v letu 2015 pa so jo generalno obnovili. Poganjajo jo kar trije motorji z močjo 9130 KM. Potovalna hitrost te velike lepotice znaša 14 vozla. Lastniku ni namenjena le kabina, temveč ima svoj krov. V kolikor se odloči organizirati zabavo, je na jahti dovolj prostora, kjer lahko elegantno pogostijo do 24 oseb. Na krovu sta dva pomožna čolna dolžine 8m, ki ju poganjata motorja z močjo 260 KM, Zodiac s 25 Km, štirje Yamaha Waverunners motorji po 11 KM, štirje SeaBob-i, oprema za potapljanje, vodne smuči, wakebordi,… Za tiste, ki se še niso potapljali je na krovu tudi licenciran inštruktor potapljanja.

Plovilo: Indian Empress
Leto izdelave: 2000 (2015)
Dolžina: 95 m
Motorji: 3x MTU 9130 KM
Potovalna hitrost: 14 vozlov
Področje križarjenja: Mediteran
Cene tedenskega najema: 750.000 EUR

Maltese Falcon

»Maltese Falcon« je najdražja med jadrnicami. Leta 2006 so jo zgradili v ladjedelnici Perini Navi v Turčiji. Jadrnica je prejela številne nagrade za izjemen design, tehnološke inovacije in luksuz brez kompromisov. V dolžino meri 88 m v širino pa 12.9 m. Kljub svoji velikosti ima le šest kabin za dvanajst gostov. Za varno jadranje skrbi 17 članska posadka. Z jadri ni veliko dela, saj se dvigujejo in spuščajo na pritisk gumba. Opremljena je z kinom pod zvezdami. Velik projektor izkorišča spodnji dej jadra za projekcijo filma. Ker je opremljen s številnimi plovili za zabavo na vodi, je na jahti tudi uradni izobraževalni center za opravljanje izpita za uporabo teh igrač. Med njimi lahko omenimo 10 m dolg pomožni čoln, ki ga poganja motor s 435 KM,številni vodni skuterji in celo dve jadrnici tipa laser.

Plovilo: Maltese Falcon
Leto izdelave: 2006
Dolžina: 88 m
Motorji: 2 x Deutz 1499 KM
Potovalna hitrost: 16 vozlov
Področje križarjenja: Mediteran
Cene tedenskega najema: 440.000 EUR

Vertigo

Najdražja med klasičnimi jadrnicami je jadrnica z imenom »Vertigo«. Leta 2011 jo je zgradila  ladjedelnica Alloy Yachts z Nove Zelandije. V dolžino meri 67,2 m in ima 5 Kabin. Štiri imajo dvojo posteljo, ena pa dve ločeni. Po potrebi lahko dodajo še dve ležišči tako, da lahko jadrnica skupno sprejme 12 gostov. V poletnem času križari po zahodnem Mediteranu, v zimskem pa po Karibih. Kljub temu, da gre za jadrnico, je le ta opremljena z dvema motorjema Caterpillar, ki razvijeta po 1450 KM. Na krovu je 8m dolg pomožni čoln s snemljivo streho, dva 6m dolga gumenjaka z motorjema po 150 KM, dve jadrnici, več kajakov in podobno. Za fizično bolj aktivne so na krovu tudi SUPi, kolesa, oprema za potapljanje, vodne smuči in wakebordi in podobne igrače. V notranjosti je na voljo več velikih televizorjev, računalniki, kamere, projektorji, Wi-Fi povezava, dva telefonska priključka in še bi lahko naštevali.

Plovilo: Vertigo
Leto izdelave: 2011
Dolžina: 67,2 m
Motorji: 2 x caterpillar 14zo KM
Potovalna hitrost: 13 vozlov
Področje križarjenja: Mediteran + Karibi (zimska sezona)
Cene tedenskega najema: 325.000 EUR

Petek 12 Jul 2019

Rainman – električni in bencinski desalinatorji

Blagovno znamko Rainman poznamo kot proizvajalca prvih prenosnih desalinatorjev oziroma razsoljevalcev morske vode na svetovnem trgu. Letos so pripravili dve novosti, ki bosta navdušili lastnike plovil, ki na plovilu nimajo dizelskega goriva.

Z letošnjim letom so pri Rainmanu pripravil dva nova razsoljevalca. Enega v električni izvedbi in enega v bencinski izvedbi. Oba bosta prišla prav lastnikom plovil, katerih pogonsko gorivo ni dizelsko.

Električni desalinator 220/210V

Za lastnike plovil, ki imajo na krovu električni generator, je na voljo električna različica razsoljevalca. Izbirati je možno med napravo primerno za 230 V napetost ali 110 V napetost. Obe različici imata moč 1300 W. Omogočata uporabo, ko smo priključeni na zunanjo napetost ali pa uporabljamo prenosne agregate moči 2 kW ali imamo kvaliteten inverter z močjo 2 kVA. Teža kompletnega razsoljevalca znaša le 24,5 kg.

Električni desalinator 12V

Če na plovilu nimate električnega agregata in niste priključeni na zunanjo napetost, je na voljo električna različna razsoljevalca, ki jo lahko priključite kar na vaše akumulatorje na napetost 12 V. Deluje z zmanjšano močjo 400 W in potrebuje tok 32 A. Če ste omejeni z električno energijo, je porabo možno zmanjšati na 300 W in tok 25 A.

Bencinski desalinatorji

Bencinski desalinatorji so namenjeni lastnikom plovil, ki uporabljajo bencin za pogonsko gorivo. Vgrajen imajo Hondin motor GXH50 s 50 cm3 prostornine, ki razvije 2,1 KM oziroma 1600W.

Koliko sladke in hkrati pitne vode je možno pridelati

Bencinski desalinatorji so namenjeni lastnikom plovil, ki uporabljajo za pogonsko gorivo bencin. Vgrajen imajo Hondin motor GXH50 s 50 cm3 prostornine, ki razvije 2,1 KM oziroma 1600 W.

Kolikšno količino sladke, pitne vode je možno pridelati

Za vse vrste agregatov so na voljo trije sistemi filtracije z različno kapaciteto. Za močnejše različice je na voljo filtracijski sistem, ki proizvede med 100 in 140 l sladke vode na uro. Za manjše sisteme je na volj kompaktni filtracijski sistem, z manjšimi membranami in proizvede 50–70 l sladke, pitne vode na uro, ali pa ekonomični, ki ima le eno membrano in proizvede med 50 in 70 l vode na uro.

Ne pozabite

Sistemi Rainman niso le razsoljevalci. Uporabljamo jih lahko za proizvodnjo pitne sladke vode, kot čistilni sistem z visokim tlakom, za tuširanje, pranje plovila in še bi lahko naštevali.

RainMan, Jasmin Čauševič

Kaj o razsojevalcu Rainman pravi solo jadralec Jasmin Čauševič

Nekako si ne znam več zamisliti, da ne bi na plovbi po oceanih in na odročnih otokih ter atolih uporabljal razsoljevalca. Jaz uporabljam razsoljevalec znamke Rainman, ki je v oceanskem jadralskem svetu poznan kot vrhunska znamka, kot bi med avtomobilskimi navdušenci povedal, da vozim mercedes. V eni uri mi iz slane morske vode pripravi 70 litrov kakovostne pitne vode. Od kar ga imam na svojem plovilu, sem si omislil tudi navtični pralni stroj in Rainman zmore potešiti potrebo sladke vode tudi zanj.

Jasmin Čaušević

Več informacij

Za več informacij lahko pokličete slovenskega zastopnika za razsojevalce Rainman, Vesselspa, ki so dosegljivi na tel.: 040 231 372, www.vesselspa.com ali Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Petek 12 Jul 2019

Srečni turist je pred Martinščico na otoku Cres opazil delfine. Pravočasno je posegel po svojem telefonu in posnel delfina, ki je skakal skoraj 10 m visoko.

Vir: FB Festina Lente

Petek 12 Jul 2019

TORQUEEDO

Nemški proizvajalec električnih navtičnih motorjev je izdal varnostno opozorilo za nekatere njihove motorje zaradi možnosti izbruha požara.

Varnostno opozorilo se nanaša na njihove zunajkrmne navtične motorje serij Travel in Ultralight. Požar lahko izbruhne na polnilnih baterijah, ki poganjajo njihove motorje.

Po navedbah podjetja imajo določene serije baterij pomanjkljivost v izdelavi ohišja. Skozenj lahko prodre voda in povzroči kemično reakcijo, ki lahko zaneti požar. Katere baterije so potrebne pregleda v servisnih enotah podjetja, je možno razbrati glede na njihovo serijsko številko. Problematične so baterije serije Travel, ki se začnejo s serijsko številko 1001 pa vse do 1752, in serije Ultralight s serijskimi številkami, ki se začnejo s 1117 in vse do 1826.

Vsi, ki ste lastniki motorjev z omenjenimi serijskimi številkami, se registrirajte na www.torqeedo.com/safety. Podjetje vam bo poslalo podatke, v katerem servisnem centru bodo pregledali vašo baterijo in jo po potrebi zamenjali.

TORQUEEDO

Petek 12 Jul 2019

Jadrnice

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo
Sun Odyssey 389 (2017) 20.7.  27.7.  Rogoznica  2.950,00 € 885,00 € 2.065,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 519 (2018) 13.7.  20.7. Kaštela Split 6.200,00 € 2.480,00 € 3.720,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 440 (2019) 27.7.  3.8. Kaštela Split 4.600,00 € 1.380,00 € 3.220,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 519 (2019) 24.8.  31.8. Kaštela Split 5.900,00 € 1.770,00 € 4.130,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Bavaria 33 Cruiser, 2006 13.07.2019 20.07.2019 Kaštela 1.850,00 € 33% 1.230,25 € https://thesailmaster.si/bavaria-33-cruiser/1088690
Bavaria Cruiser 46, 2018 13.07.2019 20.07.2019 Sukošan 4.100,00 € 52% 1.968,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-46-4-kab/1215305
Sun Odyssey 40.3, 2006 20.07.2019 27.07.2019 Pula 2.300,00 € 35% 1.495,00 € https://thesailmaster.si/sun-odyssey-403/1799187
Bavaria Cruiser 37, 2017 20.07.2019 27.07.2019 Rogoznica 2.800,00 € 40% 1.680,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-37-3-kab/976472
Elan E4, 2019 27.07.2019 03.08.2019 Pirovac 3.250,00 € 45% 1.787,50 € https://thesailmaster.si/elan-e4/1799210
jahta Bavaria Sport 34, 2012 27.07.2019 03.08.2019 Pula 3.990,00 € 30% 2.793,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-sport-34/972761
Bavaria Cruiser 34, 2019 03.08.2019 10.05.2019 Pula 2.400,00 € 30% 1.680,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-34-2-kab/1567523
Beneteau Oceanis 48, 2015 03.08.2019 10.08.2019 Kaštela 5.610,00 € 47% 2.950,00 € https://thesailmaster.si/oceanis-48-5-kab/835028
Bavaria Cruiser 37,  2015 10.08.2019 17.08.2019 Pirovac 2.850,00 € 40% 1.710,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-37-3-kab/853413


* možni tudi krajši najemi 
** zgodnji check in
*** izvenkrmni motor gratis

Sreda 10 Jul 2019

NovaSail, Tehnofan d.o.o.

NovaSail je napredna jadralska tehnologija, ki vam bo pomagala vetrove izkoristiti najučinkoviteje in zagotovila najhitrejše jadranje.

Ljubiteljski in profesionalni jadralci potrebujejo jadralsko tehnične informacije, ki bi bile predstavljene na preprost in uporabniku prijazen način, ter jim tako omogočile izboljšati učinkovitost in hitrost jadranja.

Jadralski taktični instrument z vgrajenim 9-osnim giroskopsko kompenziranim magnetnim kompasom, super občutljivim GPS-om in visoko zmogljivim merilnim procesorjem lahko pomeni odločilno razliko na regati ali pa skrajša čas jadranja na potovanjih.

Sedaj sta prvič v eni napravi združena občutljiv merilnik hitrosti in giroskopsko kompenziran magnetni kompas, poleg tega pa še vse napredne funkcije ki jih napredni jadralec potrebuje (GPS, indikator vetrnih sprememb, regatno štoparico, razdaljo v metrih do startne linije, VMG, SOG, WAY, ROUTE, logger, shranjeno max hitrost …) vse z  bluetooth povezavo na PC ali pametni telefon.

Taktična instrumenta NOVA-SAIL NS 360 PRO in NS Pocket sta v kompaktnem, vodoodpornem  polikarbonatnem ohišju, ojačenem s kovinskimi deli odpornimi na morsko vodo. Ena sama AA baterija zadostuje za več kot 30 ur neprekinjenega delovanja, na vsako barko ali jambor pa se jih preko domiselnih nosilcev brez vrtanja ali napeljave žic pritrdi v manj kot minuti.

NovaSail, Tehnofan d.o.o.

Glavne prednosti:

  • Izredna natančnost merjenja hitrosti (0,1kt), smeri (1°) in razdalje (1m)
  • Natančen GPS – GLONAS/GALILEO z loggerjem
  • 9-osni magnetni kompas z ultra hitrim procesorjem
  • Wind shift (lift/header) indikator
  • Razdalja do štartne linije v metrih
  • Velik in kontrasten LCD zaslon (33 x 22mm) z avtomatsko nočno osvetlitvijo
  • Vnos Waypoints in Route tudi preko Bluetooth povezave in PC-ja ali telefona.

Zastopnik za Slovenijo in Hrvaško:

Tehnofan d.o.o., Ilovški štradon 41a, 1000-Ljubljana, T: 01-4274476  M: 041-687-090 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., www.nova-sail.com

Sreda 10 Jul 2019

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

25. junij 2019, Savusavu – Labasa – Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Po kavi in zajtrku pristopim k delu, saj se bojim, da me bo presenetil dež. Premazati moram staro verigo s primerjem, ki se bo posušil in bo zaviral rjavenje verige še naprej. Zavedam se, da v vsako poro barva ne bo prišla, a če pokrijem 80% verige, bo bolje kot je bilo. Na začetku mi gre kar slabo, a ko pridem v prakso je že bolje. Na koncu končam in pustim barvo, da se nekaj časa še suši.

Vmes, ko se barva suši, se odločim, da generalno očistim še kopalnico z WC-jem in res se je splačalo. Očistim vse od stropa do tal in kasneje kopalnica diši ter je res čista. Škoda je, da je pipo načel zob časa in se inox ne da več spolirati, da bi sijala v vsem svojem sijaju.

Zdaj se vrnem nazaj na verigo in ker je veriga v dveh urah čisto suha, jo bom dal v skladiščni prostor  za verigo. A ko pogledam v njega, me zmrazi kot vedno. V njem je cca 5 cm visoko vode, vse do odtočnih lukenj, na obeh straneh trupa barke. Ni kaj, tega se bom moral rešiti, če ne bo vedno tako. Napeljem električni kabel od inverterja do skladišča za verigo, priklopim električni vrtalni stroj in zavrtam skozi trup še eno 10 mm veliko  luknjo. Voda steče iz skladišča v njem pa ostane cca 2 cm debela nesnaga, sestavljena od rje, ostružkov, mivke, tudi kakšna matica se najde in podložka. Vse skupaj očistim in zmečem v vodo. Vem da imam pri rezervnih delih stranski inox pokrov za pokriti luknjo, ki sem jo zdaj naredil. Z dingijem se zapeljem do luknje na premcu, vzamem vrtalni stroj  s palube in od zunaj še malo povečam luknjo. Nato s sekundnim lepilom zalepim inox pokrov, zamenjam sveder in naredim še tri 2,5 mm velike luknje za vijake, katere privijačim. Tako, gotov sem. Jutri ko bo čas, očistim še rjo, katera je tekla iz odtočne luknje do vodne linije.

Na barki zdaj odvijem polivinil in razvijem novo verigo in ko jo pogledam, me skoraj kap. Veriga je stara tri dni, bila je zavita na barki in je na nekaterih mestih že zdaj rjava. Ves besen verigo fotografiram in odveslam na kopno, ter kar poletim do navtične trgovine. Prodajalcu pokažem fotografije in sem kar precej glasen rečem mu, da naj to verigo pridejo iskati, ter mi v treh dneh pripeljejo novo.  Možakar se nekaj pogovori s šefom po telefonu, nato mi reče, da pride še z nekom na barko, ki bo pogledal verigo. Res, čez nekaj minut se pripeljejo s čolnom trije moški in pregledajo verigo. Šef pravi, da v četrtek dobim novo, s certifikatom in še s čim. Bomo videli kako bo, nič kaj jim ne zaupam. Potem preverim oznako verige, ki je odtisnjena na verigi in najdem stran, kjer piše, da je to res Avstralska veriga, galvanizirana (globoko vroče galvaniziranje ni omenjeno), ter po oznaki sodeč, je atestirana za velike natege in ima zelo močno vzdržljivost in nosilnost. Ta veriga bi se lahko uporabljala za žerjavne mehanizme in industrijsko dvigovanje tovora. Povezavo kasneje pokažem prodajalcu in zdaj ne ve kaj bi rekel. Povem mu, da če naslednja veriga ne bo v redu, jo bodo odnesli nazaj in pripeljali novo, ter mi plačali za vsak dan, ker tukaj stojim in čakam. Ufff sem bil besen. Zdaj torej niti navtičnim trgovinam ne moreš zaupati.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Potem me pokličeta kolega in gremo na kosilo, v indijski restavraciji naročim zelenjavni kari z rižem. Čudovito za oko (lepo je bilo videti na mizi), čudovito za želodec (čudoviti okusi) in čudovito za denarnico (kosilo je stalo 2,52€). Za takšen denar, se mi ne splača kuhati na barki.

Kasneje grem na barko in se lotim čiščenja palube, saj je bilo kar precej umazano okoli pokrova za skladišče verige, ker se je pač delalo s staro verigo. Kmalu je mrak in pogrešam pozne poletne večere v Sloveniji. Tu se začne večeriti že ob 18. uri in ob 18:15 je popolna tema, ki traja do 6:15 ure zjutraj in ob 6:30 se naredi svetel dan.

26. junij, 2019 - Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Dan kot že nekaj prejšnjih dni na Fidžiju. Zjutraj se zbudim pred sedmo uro in ob kavi preberem elektronsko pošto, sporočila, nato pa si naredim sadni zajtrk. Vreme je oblačno in vsi smo v pričakovanju jutrišnjega slabega vremena in napovedanega obilnega dežja, ki bo zajel cel vikend. Sicer je za otočje Fidži napovedano v soboto in nedeljo zelo vetrovno vreme, saj bo pihalo tudi do 40 vozlov, a tu pri nas je dobra zaščita, sploh zaradi otoka Taveuni. Bolj bo menda pihalo in valovilo pri spodnjem otoku. Vse več plovil prihaja v naš zaliv in tokrat sta v njem tudi dve večji motorni jahti, kateri res ne »pašeta« med nas jadralce.

Dopoldan grem v mesto, saj moram kupiti nekaj zelenjave ter drugih stvari, katere potrebujem za vsakdanje življenje. V mestu je vsaj petnajst trgovin z živili, a razen v treh, bi se težko znašel, kajti ta so nametana in nekako se mi ne zdijo prijazna. Dva marketa sta v redu in tretji Novo Zelandski je res urejen in kakovosten. Morda na prvi pogled lahko celo rečem, da ima določene cene kar boljše od drugih, saj očitno kupuje količinsko »na veliko«. Ima kar nekaj akcij, in teh se vsekakor tudi sam poslužujem. Kasneje sem še moral poiskati fotokopirnico, da so mi kopirali obrazce za zavarovalnico, nato pa sem šel na barko, kjer sem te obrazce izpolnil, skeniral in jih po elektronski pošti poslal naslovniku.

Popoldan smo bili spet dogovorjeni, da gremo vsi trije kolegi na skupno kosilo, in ker je Riku nekdo povedal za posebno indijsko restavracijo, kjer imajo samo ob sredah eno posebno hrano, smo jo seveda našli in presenetilo nas je, ker je bila restavracija zelo čista in svetla. Poleg tega je ena redkih restavracij, ki ima lepe gostinske stole in čudovite mize. Danes je na jedilniku posebnost, račji kari z rižem in eden od mnogih indijskih kruhov, čapati (kot naša palačinka). Tako na oko, je bilo zelo lepo videti, tudi po okusu je bilo zelo okusno, le jaz sem si dal malo preveč čili omake in me je občasno precej peklo. Tudi vodo postrežejo hladno in v lepih kozarcih. Na mizi najdeš papirnate prtičke, ter zobotrebce iz bambusa. Cena je sicer malo višja od včerajšnjega kosila, a vseeno ni segla do štirih evrov.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Po krajšem sprehodu sem šel nazaj do dingija in tu me pričaka marinero, ki me vpraša, če mi je ime Jasmin. Tukaj je tako, da marineri ne poznajo naših imen, poznajo pa dobro imena bark. V roke je vzel kartonsko škatlo in na njej je bilo izpisano moje ime, v njej pa ogromno različnega sadja, katerega mi je po svojem kolegu poslal moj, zdaj že dobri kolega Žare. Res me je lepo presenetil in hvaležen sem mu za to sadje. Ne mine dan, da se ne slišiva ali si napiševa sporočilo.

Kmalu je prišla noč in ker sem izpustil popoldansko kavo, sem si zvečer skuhal ingverjev čaj

27. junij, 2019 - Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Zjutraj zaveslam do obale in se napotim do čendlerije (navtične trgovine), da vprašam, kako je z mojo verigo. Ko me možakar vidi, stopi proti meni in mi poda roko, ter reče: » V soboto bo, obljubim, danes ni šlo na trajekt. Vse bo kot si rekel, veriga, certifikat, vse.« In kaj mu naj zdaj? Nič, rečem da je v redu in pač zapustim trgovino. Vrnem se do našega pomola in počakam Darryla, saj sva zmenjena, da grem z njim do marine Savusavu, ki je kakšnih 700 m še naprej iz mesta. Tam se on nekaj pogovarja, jaz pa na pomolu vidim Bavario. A je res? Grem do nje in res, čisto prava pravcata Bavaria 47 CC ocean. Wow… Prva videna Bavaria na Pacifiku. No druga, moja je prva . Potrkam po barki in ven pride moški, ki je morda deset let mlajši od mene. Iz Nove Zelandije je in ko mu povem, da sem iz Slovenije in sem sem priplul z Bavario, mi pravi, da je bil v Sloveniji in da je obiskal Ljubljano, Koper, Izolo in da pozna Jakopina, sicer je že pozabil katerega, a enega od ustvarjalcev Bavarie. Bravo! Pol ure se pogovarjava in potem žal moram iti naprej, saj je kolega končal pogovor v marini. Pove mi, da je slučajno izvedel še za zelo dobrega mehanika za zunajkrmne motorje. Greva še do njega, a je možakar danes zaseden in me naroči za jutri ob 9:00 uri. Morda pa mi bo lahko pomagal, morda?

Midva pa se odpraviva naprej v hrib in potem po makadamu naprej vse višje in višje. Na koncu sva prišla do 271 m nadmorske višine in na vrhu hriba je zasebna posest na kateri stoji čudovita hiša. Okolica je urejena v nulo, tudi pred hišo je stopnišče urejeno, hiša pa… lepa za dve nuli. Za tukajšnje razmere skoraj malo nenavadno. A ker sva na zasebnem zemljišču, kar hitro fotografirava in ujameva v objektiv zaliv, nato pa greva nazaj v dolino, saj do hiše vodi samo ena cesta. Ko prideva do mesta, greva v trgovino po vodo, saj sva vso vodo, ki sva jo imela s sabo že porabila. Na koncu na pomolu pogledam na aplikacijo »tracker« in prehodila sva 8,62 km. Dober sprehod, ni kaj.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Potem grem še v pralnico in vprašam za ceno pranja. Ko mi pokaže cenik, me skoraj vrže na tla. Samo pranje stane 2,10 €/kg, pranje, sušenje in zlaganje pa 3,15 € po kg. Torej če imam kot po navadi 13 kg perila, bom za to plačal 41,00 €! Ne hvala, raje bom »zalaufal« svoj pralni stroj na barki, le zakaj pa ga imam in ga vlačim s sabo? Perilo se nabere, saj se vsak dan preoblačim, sem moker, prepoten, na majicah so bele lise od potu, hlače,… A najprej moram jutri v trgovino in kupiti novo odvodno cev, katera gre iz pralnega stroja, saj je ta ki je na stroju, počila. Ni kaj, slab material.

Zato pa grem na obalo kar štiri krat in pripeljem po 60 litrov vode in imam do poznega popoldneva polna oba rezervoarja. Jutri lahko perem perilo. Potem odvijačim zadnji del pralnega stroja, snamem odvodno cev in pripravim še nekatere stvari za jutri zjutraj. Sledi pozna popoldanska kavica, pregled fotografij in seveda kuhanje večerje. Zjutraj sem pojedel samo nekaj grškega jogurta v katerega sem narezal sadje in to mi je bilo dovolj do večera. Če dobro pomislim, sploh ne vem kdaj sem nazadnje videl jogurt v trgovini. Po moje v Panami. Zdaj pa ga imajo tu, kakršnega hočete.

Kasneje me spet pokliče kolega in se še malo druživa, nato pa na barki preberem nekaj strani knjige in utrujen zaspim.

 

 < Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji - 2. del        Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji - 4. del >

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Sreda 10 Jul 2019

Ponoči iz nedelje na ponedeljek so vzdolž vzhodne Jadranske obale vladale izjemno slabe vremenske razmere. Zaradi številnih neviht je prišlo do velikega števila pomorskih nesreč in reševati je bilo potrebno kar 58 oseb. Številna plovila je odneslo na obalo, nekatera so nasedla v celoti, nekatera delno, nekaj pa se jih je tudi potopilo.

V eni sami noči so na pomoč klicali kar s 150 plovil. Reševalne akcije je organizirala MRCC Reka, reševala pa so plovila luških kapitanij, pomorske policije in komercialnih služb za reševanje na morju SeaHelp in Emergensea.

Največ pomorskih nesreč se je zgodilo na področju Zadra. Prvi klic na pomoč so prejeli ob 22.30 uri, ko so pomoč potrebovali jadralci na petih jadrnicah v zalivu Jaz na otoku Molat. Na krovu jadrnic je bilo 50 otrok in šest odraslih oseb. Na kraj nesreče so nemudoma izplula reševalna plovila in v zelo kratkem času uspela rešiti vseh 56 oseb, ki so jih nato odpeljali v luko Molat in jih namestili v prostorih Mestnega odbora. Med brodolomci so bili otroci stari med 10 in 15 let, državljani Italije in Švice, ter šest odraslih oseb. V isti akciji so rešili tudi dva državljana republike Hrvaške, ki sta se evakuirala z lastnega plovila na pomožni čoln in se tako sama rešila s potapljajoče jadrnice. Vsi brodolomci so pomorsko nesrečo preživeli brez poškodb. Pet jadrnic je nasedlo na obalo otoka, ena se je potopila.

Na Krku pogrešano plovilo s šestimi otroci na krovu

Na področju Luške kapitanije Reka je potekala reševalna akcija v kateri je pomoč potrebovalo sedem državljanov republike Češke. Ena odrasla oseba je s šestimi otroki izplula z mestne plaže Punat proti Stari Baški. Sled za njimi se je izgubila. V iskalno akcijo so vključili plovilo Luške kapitanije, plovilo reševalne ekipe SeaHelp, eno privatno plovilo in ekipo policije, ki je izvajala iskanje po kopnem. Do jutra niso našli sledi za pogrešenimi, so pa kmalu prejeli informacijo, da so se pogrešani sami vrnili v kamp.

Na otoku Susak nasedla tri plovila

Na pomoč so poklicali tudi člani posadke treh plovil, ki so nasedla na otoku Susak. Na kraj nesreče je nemudoma odplulo plovilo Luške kapitanije Mali Lošinj in plovilo Pomorske policije iz Reke. Na otoku so našli vsa tri plovila in vse člane posadk, ki so nesreče preživeli brez poškodb. Lastnikom plovil so naložili, da izvedejo komercialno reševanje plovil.

Med plovbo redno spremljajte uradno vremensko napoved na tej povezavi:

VREME ZA POMORCE

Torek 09 Jul 2019

Žan Luka Zelko

Danes so na svetovnem prvenstvu za laseriste na Japonskem odjadrali še zadnje kvalifikacijske in za marsikoga odločilne plove. Še kako pomembni sta bili današnji regati tudi za našega Žana Luka Zelka, ki je bil le za las oddaljen od osvojitve olimpijske norme, a jo je na koncu žal vendarle zgrešil.

Žan Luka Zelko je bil pred današnjima dvema plovoma, glede na svojo skupno uvrstitev, predstavnik sedme države brez olimpijske norme, na tem svetovnem prvenstvu pa jo bodo podelili še petim. Današnji nastop je bil torej za mladega mariborskega jadralca odločilen in prvo regato je odjadral odlično ter jo končal na tretjem mestu, ob boku največjih svetovnih laseristov. Žal pa mu je šlo slabše v drugem plovu, končal ga je na 33. mestu, kar je zadostovalo za skupno 26. mesto - in šesto med državami brez norme. Tako je olimpijsko vozovnico v razvrstitvi držav zgrešil za eno samo mesto. 

Žan Luka Zelko:

“Z rezultatom sem zadovoljen, ker je 26. mesto moja najboljša uvrstitev na svetovnih prvenstvih, je pa seveda prisotnega nekaj grenkega priokusa, še posebej, ker sem končal kot šesta država na lestvici držav v boju za normo, pet držav pa bo zdaj to vozovnico tudi dobilo. Biti šesti malo boli, ampak to mi daje samo še dodatno motivacijo za naprej. Zdaj me čaka nekaj dni počitka, regeneracije, potem pa se avgusta spet vračam na Japonsko, kjer me čakata predolimpijska regata in regata svetovnega pokala.”

Pred odhodom na svetovno prvenstvo si je Žan Luka Zelko kot prvi cilj zadal uvrstitev v zlato skupino, kar je uresničil, osvojitev olimpijske norme pa je bila seveda njegova velika želja, a je vedel, da ne bo lahko, saj se je zadnji dve leti boril s poškodbo hrbtenice in zaradi rehabilitacije treniral veliko manj od konkurence.

Žan Luka Zelko:

“Če pogledam celotno sezono, moram biti res zadovoljen, še posebej, ker sem z jadranjem začel šele v začetku marca, pred tem sem imel pavzo zaradi poškodbe hrbtenice. Najbolj vesel sem, da teh bolečin nimam več in da se lahko z dobrimi mislimi in pozitivno motivacijo osredotočam na prihodnost. Ne bom popuščal, treniral bom dalje.”

Na Japonskem je tako olimpijsko normo pridobilo pet držav, a za Zelka možnost za uvrstitev na naslednje olimpijske igre še vedno obstaja - zadnjo priložnost bo imel prihodnje leto na regati svetovnega pokala v Genovi, kjer se bo norma podelila še dvema evropskima državama. 

Po 12 odjadranih regatah v vodstvu ostaja Avstralec Tom Burton (59 točk), le štiri točke zaostanka ima rojak Matthew Wearn na tretjem mestu je sedaj Novozelandec George Gautrey (69 točk).

Besedilo: WindPress, Jakica Jesih

Torek 09 Jul 2019

Marina Punat

Marine se vsakodnevno srečujejo z novimi izzivi pri poslovanju, med katerimi je eden najzahtevnejših prav preprečevanje možnosti požara. Nedavno smo v našem okrožju imeli kar dva takšna dogodka, zato menimo, da prizadevanj za preprečevanje podobnih dogodkov ni nikoli dovolj.

Skupina Marina Punat bo še naprej redno delala na tem, da bo zmanjševala možnost potopitve in požara na najmanjšo možno stopnjo. Redno vas bomo obveščali o dejavnostih in ukrepih, ki jih uveljavljamo za preprečevanje in zaščito pred požarom.

Da bi lahko na najboljši mogoč način zaščitili in ohranili vašo lastnino, vam želimo posredovati nekaj zelo pomembnih izhodišč, ki jih je treba upoštevati.

Vse lastnike plovil nagovarjamo, da svoja plovila priklopijo na električno energijo skladno s pravili stroke, kar pomeni: Kadar bivate v marini, je lahko vaše plovilo priklopljeno na eno samo vtičnico na elektro omarici. Iz varnostnih razlogov pa tudi zaradi korektnosti do ostalih uporabnikov vas prosimo, da se tega držite.

Elektro priključek lahko uporabljate le v primeru, ko ste na plovilu ali v neposredni bližini na pomolu. Skladno z varnostnimi ukrepi vsak dan izvajamo obhod in kontrolo plovil v morju in na kopnem, vseh zgradb in platojev v marini. Plovila, ki niso priklopljena na električno omarico skladno s pravili ali pa na njem ni posadke, so lahko izklopljena iz naše infrastrukture, in to brez predhodnega obvestila.

Vzdrževanje baterij in priključitev na elektro omarico sme biti zaupano le serviserjem našega Yachtnega servisa Ladjedelnice Punat ali pa pooblaščenim partnerjem Skupine Marina Punat, ki so registrirani za opravljanje te dejavnosti.
 
Pri odhodu s plovila, ko le-ta ostane brez posadke, ne pozabite izključiti 220 V napetosti. Prav tako izključite tudi glavno stikalo in elektronska stikala za vžig motorjev.

Da bi še dodatno zaščitili vašo lastnino, izkoristite prednosti novega sistema senzorjev za detekcijo dima in povišane temperature ter vode v drenažni črpalki, ki jo je razvil naš partner – Marina Cloud, ki na ta način aktivno sodeluje pri zaščiti in preprečevanju rizikov požara in potopitve plovila. Več o tem si lahko preberete tukaj.

Pričakujemo vašo podporo pri skupni nameri, da zaščitimo vrednosti, ki so vsem nam pomembne.

Marina Punat

Torek 09 Jul 2019