Švicarsko podjetje Solarimpact Yacht AG bo izdelalo prvo motorno jahto, ki jo bo poganjala le sončna energija in bo lahko preplula oceane. Nova jahta Solarimpact je namenjena ljudem, ki si želijo pluti dlje, ne da bi se odpovedali udobju. Vse to bo v kratkem možno z uporabo najnovejših tehnologij, ki bodo skrite v trupu te elegantne motorje jahte. Ekologija in razkošje ...

Četrtek 27 Sep 2018

Grand Soleil GS 48 Performance

Italijanska ladjedelnica Grand Soleil je predstavila nov model hitre potovalne jadrnice GS 48 Performance.

Nova jadrnica z oznako GS 48 je kombinacija udobja, kvalitete in odličnih jadralnih lastnosti. Pri oblikovanju so si pomagali z računalniškimi simulacijami. Rezultat je hiter trup. Pri oblikovanju konstrukcije plovila so uporabili FEM strukturno analizo in zagotovili lahek, čvrst in hiter trup. Za tiste jadralce, ki se radi udeležujejo regat pa so pripravili še posebno verzijo plovila z oznako »Race«. Ta različica ima še zelo dobro opremljen krov in namestitev opreme na mestih, ki omogočajo enostavno in hitro jadranje. »Regatni filozofiji« je v rej različici prilagojena tudi notranjost. Veli opreme je vgrajene na način, ki omogoča enostavno demontažo. Plovilo na regati bo osvobojeno nepotrebne opreme, lahko in še hitrejše kot običajna različica. Tudi razporeditev prostorov je prilagojena tekmovanjem. Prostori za shranjevanje jader med regato so veliki, zato se tudi pri pogostih udeležbah na regatah, pohištvo jadrnice ne bo uničevalo.

Jadrnica je nominirana za Evropsko plovilo leta 2019.

Tehnične lastnosti Grand Soleil 48 Performance

  • Dolžina čez vse: 14,90 m
  • Širina: 4,50 m
  • Ugrez: 2,6 m (2,8 m - opcija)
  • Teža plovila: 11.500 kg
  • Motor: 50 KM (75 ali 80 – opcija)
  • Rezervoar goriva: 220 l
  • Rezervoar vode: 360 l
  • Površina jader: 131 m2
  • Število ležišč: 6/9
  • Kategorija: »A« Ocean

Več na: http://www.grandsoleil.net/

 

Četrtek 27 Sep 2018

V ponedeljek je prišlo do izjemnega poslabšanja vremena na večjem delu Jadrana. Kljub številnim in pravočasnim opozorilom, so se zgodile številne pomorske nesreče.

Jadralka na deski še vedno pogrešana

Prvo reševalno akcijo so pričeli na področju Braškega kanala. Dve osebi, ki sta se udeležili surferske ture na otoku Brač, je močna burja odnesla od obale otoka Brač proti otoku Hvar. Hrvat, organizator ture in voditelj surferske šole je poklical na pomoč. Klicu so se takoj odzvale Luška kapitanija Split, izpostava Luške kapitanije Milna z otoka Brač in izpostave Stari Grad z otoka Hvar. Preko obalnih postaj o pogrešanih osebah obvestili tudi ostala plovila, ki so v času nesreče plula v področju. Najhitreje se je klicu na pomoč odzvalo potapljaško društvo Delfin, ki je izplulo z lastnim plovilom. Oba jadralca so uspeli prestreči približno 1,5 nmi daleč od obale otoka.

Takoj po uspešni vrnitvi dveh jadralcev, je lastnik surferske šole ponovno poklical v center za reševanje, da je pogrešana še tretja oseba. Ob 15.30 so organizirali širšo reševalno akcijo, saj je na morju že vladalo izrazito slabo vreme. V reševanje pogrešane osebe se je vključilo tudi letalo Obalne straže. Jadralko so nazadnje videli približno 200 m južno od rta Zlatni rat, nato pa so jo izgubili iz vidnega polja, ker so se v Braškem kanalu dvignili visoki valovi. Pilot reševalnega letala je približno 3 nmi jugozahodno od luke Bol na otoku Brač opazil jadralno desko a pogrešane jadralke ni bilo na njej. Ker se je vreme slabšalo, so morali ob 16.45 uri prekiniti reševalno akcijo na morju. V reševanje so se vključili pripadniki gasilskih enot z otoka Hvar in pričeli iskanje pogrešane osebe na severnih obalah otoka.

Reševalna akcija na morju se je pričela naslednji dan ob 7.00 uri. Po predhodno pripravljenem planu reševanja, so na področje izplula plovila luških kapitanij Split in Milna, policijsko plovilo iz Splita, eno privatno plovilo ter helikopter. Reševalno akcijo so nadaljevali tudi gasilci na otoku Hvar. Do sedaj še niso našli nikakršnih sledov o pogrešani jadralki.

Na odprtem morju ostal brez krmila

Poleg omenjene akcije, so se na področju Splita zgodile še številne druge pomorske nesreče. Na najeti jadrnici "Lara", je prišlo do okvare krmila. Skiper je poklical na pomoč, ker plovila ni več mogel upravljati. V času nesreče so bili približno 7,5 nmi jugozahodno od otoka Šolta. Ker je bila večina reševalnih plovil vključenih v reševalno akcijo iskanje jadralke na deski, se je v reševanje jadrnice "Lara" vključila potniška ladja "Azamara Quest". Pripluli so do jadrnice in uspešno prekrcali sedemčlansko posadko in skiperja na svoj krov. Jadrnica je ostala na morju in burja jo je nesla proti italijanski obali. Posadka je nesrečo preživela brez poškodb. Vsem udeležencem na področju je bilo izdano sporočilo (Securite), da na področju pluje jadrnica brez nadzora.

Okdpoved motorja

Ob 18.37 uri so na pomoč poklicali z jadrnice »GoX«. Na 16 m dolgi jadrnici, ki pluje pod angleško zastavo je bila osemčlanska posadka. Med plovbo blizu zahodne obale toka Šolta je prišlo do okvare motorja in posadka ni več mogla upravljati s plovilom. Ker so bila vsa reševalna plovila že angažirana, so v reševalno akcijo vključili reševalno plovilo komercialne službe za reševanja. Kljub izjemno zahtevnim pogojem na morju, je reševalcem uspelo jadrnico privezati na reševalno plovilo in odvleči do luke Malsinica na otoku Šolta. (Kaj je zelo pogost okvare motorja v slabih vremenskih razmerah, si lahko preberete v članku  Dieselski hrošč.)

Brez pogona je ostalo tudi najeto plovilo na katerem je bila petčlanska francoska posadka. Med plovbo v bližini Velega Rata na Dugem otoku je prišlo do okvare motorja in s plovilom niso mogli več varno upravljati. Sporočili so, da niso v življenjski nevarnosti, zato se je v reševanje vključila komercialna služba za pomoč na morju. Ob 17.30 uri so pripluli do jadrnice, je privezali na plovilo in odvlekli do luke Veli rat. (Kaj je zelo pogost okvare motorja v slabih vremenskih razmerah, si lahko preberete v članku  Dieselski hrošč.)

Motor zaustavila škota 

Pogon je isti dan odpovedal tudi na jadrnici Bavaria 34 z imenom Issa. Med plovbo približno 3 nmi jugozahodno od otoka Murter je odpovedal motor, ker se je v propeler zataknilo škota jadra. Na lokacijo je izplulo plovilo Luške kapitanije Šibenik, ki je jadrnico prestreglo ob 12.55 uri poleg otoka Tetovišnjak. Dvočlanska posadka je jadrnico uspela zasidrati pred otokom. Ker je na področju že vladalo izjemno slabo vreme, so reševalci uspeli oba jadralca s plovila prevzeti na krov reševalne ladje šele ob 16.42 uri. Jadrnico so dodatno zavarovali na kraju nesreče, jadralca pa odpeljali v luko Šibenik

Na Kornatih je ob 12.35 uri nasedla jadrnica pred otokom Lunga. Na kraj nesreče so nemudoma izpluli rangerji Nacionalnega parka Kornati. Deset članska posadka je uspela pravočasno zapustiti plovilo in se rešili v zalivu Koromačna, medtem, ko je se jadrnica potopila.

V samo 24 urah po poslabšanju vremena na Jadranu, je bilo poleg naštetih reševalnih akcij, potrebno intervenirati še več desetkrat. Za nezgode so bile nedvomno krive slabe vremenske razmere, pomanjkljivo navtično znanje in slabo vzdrževanje plovil.

Kaj je zelo pogost okvare motorja v slabih vremenskih razmerah, si lahko preberete v članku  Dieselski hrošč.

 

Vir: mppi.hr

Sreda 26 Sep 2018

Jesenski vrhunec jadralne sezone se je v Kopru začel z odprtim državnim prvenstvom razredov optimist in laser radial, ki se ga je udeležilo 187 krmarjev iz Slovenije, Italije, Madžarske in Slovaške. V najbolj množični jadralni disciplini pri nas je slavil Luka Zabukovec, v enosedu laser radial pa Gašper Strahovnik.

Jadralni klub Jadro Koper je na odprtem državnem prvenstvu od petka do nedelje gostil 163 jadralcev razreda optimist in 24 krmarjev enoseda laser radial. Prvi so se na morju pred Koprom pomerili v petih plovih, manj številčna flota radialov pa v šestih posamičnih preizkušnjah.

Uvodne štiri tekme so potekale v zmernem maestralu, ki je udeležence po regatnem polju poganjal s 15 vozli, preostanek programa pa so organizatorji izpeljali v nedeljskem šibkem severozahodniku, ki je omogočil en plov za radiale in zlato skupno optimistov.

V ženski olimpijski disciplini laser radial je z devetimi točkami prednosti naslov prvakinje ubranila Sandra Lipovec (JK Pirat), drugo mesto je osvojila Valentina Baruca (JK Jadro), na najnižji stopnički zmagovalnega odra pa se jima je tako kot lani pridružila Maja Žibert (JK Ljubljana).

V moški konkurenci so si prva tri mesta razdelili Gašper Strahovnik (JK Burja), Janez Zabukovec (JK Jadro) in Peter Milivojevič (JK Jadro).

Bolj napeto je bilo pri optimistih, kjer je ostalo ime zmagovalca neznanka do zadnjega metra. V finalnem obračunu so se namreč za krono borili kar trije kandidati, najuspešnejši pa je bil na koncu Luka Zabukovec iz JK Jadro Koper. Lanski prvak Martin Fras (JK Izola) je s točko zaostanka pristal na drugem mestu, medtem ko je na najnižjo stopničko zmagovalnega odra stopil še en domačin - Maj Petrič (JK Jadro).

Med dekleti je krmilo najbolj spretno sukala Alja Petrič (JK Jadro), druga je bila Yelyzaveta Levandovska (JK Pirat), bron pa je pripadel Tarin Pečar (JK Jadro).

Rezultati:

Laser radial:

Moški:
1. Gašper Strahovnik (JK Burja Izola)
2. Janez Zabukovec (JK Jadro Koper)
3. Peter Milivojevič (JK Jadro Koper)

Ženske
1. Sandra Lipovec (JK Pirat)
2. Valentina Baruca (JK Jadro)
3. Maja Žibert (JK Ljubljana)

U19
1. Gašper Strahovnik (JK Burja Izola)
2. Janez Zabukovec (JK Jadro Koper)
3. Sandra Lipovec (JK Pirat)

U17
1. Gašper Strahovnik (JK Burja Izola)
2. Janez Zabukovec (JK Jadro Koper)
3. Nejc Valenčič (JK Burja Izola)

Optimist:

Fantje
1. Luka Zabukovec (JK Jadro Koper)
2. Martin Fras (JK Izola)
3. Maj Petrič (JK Jadro Koper)

Dekleta
1. Alja Petrič (JK Jadro Koper)
2. Yelyzaveta Levandovska (JK Pirat)
3. Tarin Pečar (JK Jadro Koper)

Kadeti
1. Maj Petrič (JK Jadro Koper)
2. Mark Rodica (JK Burja Izola)
3. Marko Balaban (JK Burja Izola)

Kadetinje
1. Zala Vidmar (JK Jadro Koper)
2. Sara Domenik (JK Burja Izola)
3. Roza Sabadin (JK Pirat)

 

Sreda 26 Sep 2018

Toni Vodišek

V Buenos Airesu se bodo kmalu začele olimpijske igre mladih, na katerih pa bo na uradni otvoritveni slovesnosti čast zastavonoše zopet pripadla jadralcu – Toniju Vodišku. Naj spomnimo, na olimpijskih igrah v Riu de Janeiru je bil zastavonoša eden najbolj uspešnih športnikov v Sloveniji, Vasilij Žbogar

Kiteboarder Toni Vodišek bo 6. oktobra reprezentanco Slovenije popeljal na slavnostno otvoritev mladinskih olimpijskih iger v Buenos Aires-u.

Natanko 18 dni pred začetkom letošnjega največjega športnega dogodka za mlade vrhunske športnike, je vodstvo reprezentance Slovenije za mladinske olimpijske igre Buenos Aires, izbralo zastavonošo Slovenije, ki bo 6. oktobra na slavnostni otvoritvi ponosno vihtel slovensko zastavo.

Ponosni zastavonoša slovenske ekipe  je mladi Toni Vodišek, aktualni evropski in svetovni prvak v športni panogi jadranje, disciplina kiteboard. Toni je dijak 4. letnika srednje ekonomske šole, kjer pridno opravlja svoje šolske obveznosti, kljub velikim športnim naporom in dolgim odsotnostim zaradi priprav in tekmovanj. Je družaben, navihan, prijazen in hudomušen mladi športnik, ki veliko da na čistočo morja in ozaveščanje mladih o skrbi za naš planet. Kot vsi mladi prebivalci, je tudi Toni zelo dejaven na družabnih omrežjih, njegove dogodivščine ter druženja z ostalimi člani reprezentance Slovenije, lahko spremljate na njegovem Instagram in Facebook profilu, ima pa tudi svojo uradno spletno stran.

Kdo je Toni Vodišek

Toni Vodišek je jadralec v razredu Formula Kite Racer. Je kategoriziran športnik mednarodnega razreda, ki je že nanizal številne mednarodne uspehe na najvišjem nivoju.

Leta 2016 je postal svetovni in evropski mladinski prvak v jadranju v disciplini formula kite.

Ambicije in želje

”Na naslednjem olimpijskemu ciklusu se želim udeležiti vseh tekmovanj WS WORLD CUPa, kjer bo disciplina formula kite race , ter svetovnih in evropskih prvenstev. Moje največje sanje so medalja na olimpijskih igrah za mlade v Argentini leta 2018 in pustiti pečatna olimpijskih igrah v Tokio leta 2020.”

Dosedanji športni uspehi

2018

  • Svetovni pokal – 7. mesto – 1.u19
  • Svetovno prvenstvo – 10. mesto-1.u19
  • Svetovno prvenstvo TTR – 9. mesto člani
  • Evropsko prvenstvo -  8.mesto – 1.u19
  • Hydrofoil pro tour – 7. mesto - 1.u19
  • Hydrofoil pro tour – 7. mesto – 1.u19
  • Qualification Yog Olimpics – 1. mesto

2017

  • Svetovno prvenstvo – 1. u18, 6. mesto skupno
  • Hydrofoil pro tour 4. mesto
  • Extreme foil San Diego – 8. mesto
  • Gold cup – 11. mesto
  • Hydrofoil pro tour  4. mesto
  • Hydrofoil pro tour 8. mesto
  • Evropsko prvenstvo -10. mesto – 2. mesto u18
  • Svetovni pokal – 4. mesto med člani

Avtorja: JZS in OKS

 

Sreda 26 Sep 2018

Slovenska ladjedelnica SVP Yacht, ki proizvaja linijo plovil Greenline je najavila novost za prihajajoče leto. Greenline 45 FLY bo premierno predstavljen na salonu plovil Boot v Dusseldorfu. Novo motorno jahto je oblikoval oblikovalski studio J&J Design. Za elegantno notranjost je poskrbel znani italijanski oblikovalec Mar...

Petek 21 Sep 2018

Poletja na Kvarnerju še ni konec. Kljub temu, da je glavne turistične sezone konec, pa še vedno pripravljajo številne zanimive dogodke na področju kulture, aktivnih počitnic in zabave. Nikakor pa ne smemo pozabiti na njihovo odlično kulinariko, združeno v produktih Kvarner Gourmet in Kvarner Food.

Za popestritev počitnic v zaključnem delu sezone se bodo odvijale številne aktivnosti.

21.9.-23.9. 2018, CRIKVENICA 4 PETS, CRIKVENICA

Kvarner events

V Crikvenici bo med 21. in 23.9. potekala zanimiva prireditev, z imenom "Crikvenica 4 Pets", namenjena pa bo vašim hišnim ljubljenčkom. Program obsega veliko zanimivih vsebin, kot so sejem izdelkov za živali, karneval hišnih ljubljenčkov in še veliko več... Nagradite svoje ljubljenčke in se odpravite v Crikvenico.

22.9., "RAB ISLAND TRAIL", RAB

Obiščite Rab in preizkusite svojo moč na Rab Island Trail-u. Tekmovanje je odlična priložnost, da naredite nekaj za svoje zdravje in občudujete lepote otoka Raba.

31.8.-7.10.2018, "KRK FOOD FEST", KRK

Izkoristite priložnost in poskusite okusne avtohtone specialitete, ki vam jih do 7.10. ponujajo številne restavracije na otoku Krku, od Malinske, Krka, Vrbnika, Klimna in Punta pa vse do Baške!

30.09.2018, »BELICA BIKE«, KASTAV 

Turistična skupnost mesta Kastav bo v nedeljo, 30. septembra, v sodelovanju z mestom Kastav in športnim klubom »RIKA«, organizirala izobraževalno-rekreativno kolesarsko tekmo "Belica bike". Poleg rekreacije, tekma vključuje spoznavanje mesta Kastav ter zgodovino gozdov Loza in Lužina, ki vam jih bodo predstavili licencirani kolesarski vodniki. Septembrska tekma nosi ime avtohtone vinske sorte Kastav - Belice, s katerim želijo organizatorji opozoriti udeležence na prihodnji konec tedna, ko bo v Kastvu največji praznik imenovan »Bela Nedeja«.

12.-14.10., "BAŠKA OUTDOOR FESTIVAL", BAŠKA

Baška postaja vse bolj priljubljena destinacija za vse ljubitelje aktivnega in športnega načina življenja. Ima več kot 90 km peš pot in veliko kolesarskih stez, ki so povezane z zgodovinskimi in kulturnimi lokacijami. Veliko zanimivih športnih dogodkov je že potekalo v Baški, med 12. in 14. 10. pa se pripravlja BAŠKA OUTDOOR FESTIVAL, ki bo poln aktivnosti, za tekače, kolesarje, plezalce in za tiste, ki želijo odkriti Baško na povsem nov način.

Sreda 19 Sep 2018

Mikroorganizmi, diesel, dieselski hrošč

Dieselski hrošč je ime za različne vrste mikroorganizmov, ki živijo v dieselskem gorivu, se v njem razmnožujejo in povzročajo težave. Zmanjšajo ali prekinejo lahko dotok goriva, zamašijo cevi za dovod goriva in filter goriva, okvare motorja oziroma onemogočajo njegovo pravilno delovanje.

V dieselskem gorivu lahko živijo različni mikroorganizmi. Med njimi najdemo različne bakterije, plesni in kvasovke. Najhitreje se razmnožujejo v mirujočem gorivu pri temperaturah med 10 in 60 C. Idealna temperatura, kjer mikroorganizmi doživijo pravi razcvet, pa je okrog 30 C. Mikroorganizmi se v gorivu prehranjujejo z ogljikovimi hidrati in vodo. Za uspešno razmnoževanje je dovolj že zelo majhna količina vode, ki v rezervoarje pride s kondenzacijo iz zraka. Njihovo razmnoževanje je izjemno hitro. En sam mikrob bakterije se lahko reproducira do 7.000.000 mikrobov v 24 urah. Nevarni pa niso zgolj živi mikroorganizmi. Ker je njihova življenjska doba relativno kratka, hitro umirajo. Odmrli mikroorganizmi ostajajo v rezervoarju in se v njem kopičijo.

Kako pridejo mikroorganizmi v rezervoar z gorivom?

Seveda se vprašamo, od kod lahko pridejo mikroorganizmi v naš rezervoar in v gorivo. Možnosti je več. Najbolj običajna pot je pri natakanju goriva. Mikroorganizmi so lahko že prisotni v gorivu, ki ga točimo na bencinski črpalki. V rezervoarjih na črpalkah običajno ne povzročajo problemov, ker je tam velik pretok in se ne uspejo dovolj razmnožiti. Ko pa so enkrat v rezervoarju plovila, kjer gorivo večino časa miruje, pa imajo dovolj možnosti, da se hranijo in razmnožujejo. Druga možnost je z dotakanjem s plastenkami, ki so kontaminirani. In tretja možnost je preko zraka. Sistem rezervoarjev za gorivo na plovilih ni zaprt. Vsak rezervoar ima svoj oddušnik skozi katerega je omogočen dotok zraka v rezervoar, ko iz njega porabljamo gorivo. Zaradi temperaturnih razlik se gorivo in rezervoarji krčijo in širijo, zato skozi oddušnik v rezervoar prihaja zrak, ki vsebuje tako vlago kot mikroorganizme. Vlaga se v rezervoarju kondenzira, se meša v gorivo in s seboj prinaša mikroorganizma.  To je tudi eden izmed razlogov zaradi katerega je priporočljivo v času, ko plovila ne uporabljamo (zima), rezervoar goriva napolniti do vrha. Izmenjava zraka je zelo majhna, kondenzacija vode minimalna in možnost za kontaminacijo goriva skoraj ni.

Težave mikroorganizmov v gorivu

Mikroorganizmi se v rezervoarju razmnožujejo. Nastajajo lepljive sluzi, ki se primejo notranjih sten rezervoarja ali pa prosto plavajo po gorivu. Na stenah nastane pravi film sluzi, debel tudi nekaj mm. Dokler je plovilo v mirovanju, tudi mikroorganizmi mirno živijo in se veselo razmnožujejo. Ko pa se odpravimo na plovbo in zaplujemo v razburkano morje, pa se gorivo v rezervoarju začne pretakati in ločevati sluzi s sten rezervoarja. Te se pomešajo z gorivom in potujejo proti filtru goriva. Ta jih sicer zadrži, a ko je količina sluzi velika, se filter zamaši in ne prepušča več goriva. Prvi znaki zamašitve goriva so premajhen dotok goriva, ki najprej povzroči nemirno delovanje motorja, nato pa se pretok popolnoma prekine in motor ugasne. Preden bomo motor lahko ponovno prižgali, bo potrebno zamenjati filter. Če se je v rezervoarju nabrala velika količina sluzi, obstaja velika verjetnost, da bo tudi nov filter kmalu zamašen.  Večje količine mikroorganizmov lahko zamašijo tudi dovodne cevi do filtra goriva, manjše količine, ki so se prebile skozi filter goriva pa lahko zamašijo injektorje na motorju. Reševanje nastale situacije med plovbo je praktično nemogoče.

To pa ni edini problem. Stranski produkti življenja mikroorganizmov so pogosto kisline. Le te se pomešajo z vodo na dnu rezervoarja in lahko povzročijo rjavenje v kolikor so rezervoarji kovinski. Po daljšem času njihove aktivnosti lahko rezervoarji prerjavijo in začnejo puščati. Dieselsko gorivo začne počasi iztekati v kalužo.

Kako se zaščitimo?

Ko je rezervoar goriva okužen z mikroorganizmi, je njegova dekontaminacija zahtevna in dolgotrajna. Zato se je pametno preventivo zaščititi pred razmnoževanjem mikroorganizmov v gorivu. Na trgu so na voljo različni preparati, ki uspešno zavirajo razmnoževanje. Če jih bomo uporabili bodo mikroorganizmi v manjših količinah prešli filter goriva in zgoreli v motorju brez kakršnih koli vplivov na delovanje motorja.  Dodajamo jih direktno v rezervoar goriva. Ker so preparati običajno koncentrirani, jih dodajamo v majhnih količinah. Da bi le ti v celoti dosegli rezervoar in se pomešali z gorivom, jih je najbolje dodajati pred točenjem goriva, ali pa primešati manjši posodi z gorivom (5 ali 10  l), nato pa vsebino natočiti v rezervoar na plovilu.

Izbiramo lahko med preparati, ki vsebujejo strupe. Ti mikroorganizme pobijejo: Druga vrsta preparatov so tisti, ki vsebujejo encime. Le ti imajo več učinkov in so biološko bolj sprejemljivi. Zavirajo razvoj mikroorganizmov, povečujejo učinkovitejšo porabo goriva, mirnejši tek motorja,  zmanjšujejo emisije plinov ter čistijo sistem dovoda goriva vse do injektorjev v motorju. Poleg tega so sposobni vodo, sluzi mikroorganizmov in druge nečistoče v gorivu razbiti na sub-mikronske delce, ki preidejo filter goriva in zgorijo med delovanjem motorja brez negativnih učinkov.

Koko izbrati pravi preparat?

Preparati se med seboj razlikujejo. Različna je njihova uporaba, doziranje in učinkovanje. Zato se pred izbiro preparat dobro posvetujte s strokovnjakom, ki vam bo pomagal pravilno uporabiti sredstvo in učinkovito odstraniti mikroorganizme iz rezervoarja.

Osnovne lastnosti, ki jih mora imeti preparat:

  • naj bol ekološko sprejemljiv in varen za uporabo
  • naj učinkovito deluje v čim večjem temperaturnem območju
  • delovanje naj bo dolgoročno
  • naj popolnoma zgori med delovanjem motorja
  • naj ne škoduje delom dotoka goriva in delom motorja
Sreda 19 Sep 2018

V prihodnjih letih bo v Pokalu Amerike tekmovanje potekalo na novih enotrupnih jadrnicah, ki bodo imele vgrajena hidro krila in bodo dobesedno letele nad vodno gladino. Angleška ekipa INEOS TEAM UK je predstavila svoje testno plovilo imenovano T5, ki je v dejansko pomanjšana verzija jadrnice s kakršno bodo ekipe tekmovale v pokalu.

Zaradi pravil Pokala Amerike, nobeno plovilo, ki bo namenjeno tekmovanju, ne sme zapluti pred 31.3.2019. Angleška ekipa INEOS Team UK je zato izdelala pomanjšano verzijo plovila in že opravila prve teste. Na krovu jadrnice sta bila vrhunska svetovna jadralca Ben Ainslie in Giles Scott, ki sta že opravila prva testiranja nove tehnologije, ki bo drastično spremenila jadranje v prihodnosti.

Jadrnica T5 je pomanjšana jadrnica AC75, ki bo nastopala v Pokali Amerike. Je 40% velikosti AC75 in v dolžino meri 28 čevljev oziroma 8,53 m. Originalna bo v dolžino merila 75 čevljev oziroma 20,7 m. Premo sorazmerno bo zmanjšana tudi velikost jambora in površina jader. Jadrnica je v resnici močno prilagojena jadrnica Quant 28, ki je doživela številne prilagoditve, da bi ustrezala zahtevnim merilom Pokala Amarike. Nanjo so namestili dve hidrokrili v obliki črke T, vse potrebne kontrolne sisteme in mehanizme, spremenili so krmilo, krov, opremo in snast.

Ban Ainslie je po prvih testnih plovih izjavil:

»Jadranje z jadrnico T5 je izjemno pomemben del učnega procesa z novim konceptom jadrnic.«

Grant Simmer, direktor ekipe Ineos pa je dodal:

»Zavedamo se, da ostale ekipe ne zamujajo doati. Zato moramo napeti vse moči in delati še bolj zavzeto. Testno plovilo je dober začetek in dobra pridobitev za celotno ekipo.«

Plovilo so zgradili z namenom, da se ekipa spozna z novim konceptom jadranja, da preverijo računalniške modele in simulacije za izdelavo plovila v polni velikosti. Prvo tekmovanje v novem razredu bo leta 2021.

 

Vir: https://www.ineosteamuk.com; Foto: HARRY KH - Harry KH / INEOS TEAM UK

Torek 18 Sep 2018

Ladjedelnica Dufour je predstavila novo jadrnico Grand Large 430. Nova jadrnica je predstavnik nove generacije plovil iz te ladjedelnice. Ima popolnoma na novo oblikovan trup, ki zagotavlja več prostora v notranjosti jadrnice in boljše plovne lastnosti. Novo in hkrati moderno obliko ima tudi trup. Oblikovali so ga v pravem razmerju med estetiko, funkcionalnos...

Torek 18 Sep 2018