Zadnje iz eTrgovine

34.90€

888 pristanov in zalivov, sedaj v barvah in z novimi, dopolnjenimi podatki. Knjiga je prenovljena in tekoče ažurirana za leto 2018. V njej so prikazani detajli zalivov in pristanišč s kratkimi opisi in oznakami za možnost priveza ter simboli za nevarne, ali pa neugodne vetrove, ki povzročijo na privezu samo neprijetno bibavico. V njem je tudi obilo ostalih uporabnih podatkov, kot so podatki o odpiralnih časih na bencinskih črpalkah, vse pomembne telefonske številke (kapitanij, marin zdravstvenih domov, …..) 

O knjigi:

  • izdaja: 6. dopolnjena izdaja
  • avtor: Karl-H. Bestandig
  • slovenska izdaja: Gorazd Cizej
  • strani: 120
888 pristanov in zalivov

Zadnji video

Poliranje plovila

Redno vzdrževano in čisto plovilo je želja vsakega lastnika plovila. Da bo plovilo dolgo časa ohranilo videz novega plovila, ga je treba redno čistiti in vsaj enkrat letno polirati. Za plovilo dolžine do 12 m si bo treba vzeti kar cel dan. A verjemite po nekaj letih vam ne bo žal, da ste opravljali to delo. Površina vašega plovila ob rednem in kakovostnem delu bo tudi po desetih in več letih enaka kot takrat, ko je bilo plovilo novo.

Zakaj je potrebno poliranje

Plovila, ki so izdelana iz stekloplastike, imajo zunanji sloj izdelan iz posebne snovi imenovane gelcoat. To je tanek zaščitni sloj, ki ščiti trup plovila pred zunanjimi dejavniki in trupu daje njegovo barvo. Ker je izpostavljen zunanjim dejavnikom, se sčasoma umaže, obrabi in s tem izgubi svojo zaščitno funkcijo. Zaradi tega ga je treba primerno vzdrževati in obnavljati. Naše plovilo bo najbolje zaščiteno, ko bo njegova površina čista, gladka in sijoča. Z rednim poliranjem odstranjujemo mikro poškodbe, ki so nastale na površini, mu vračamo sijaj in s pravimi polirnimi sredstvi vračamo njegove zaščitne lastnosti. Če poliranja ne izvajamo redno, bodo mikro poškodbe postale poškodbe, ki jih bomo le s težavo rešili. Trup plovila bo izgubil sijaj, površina bo porozna. Potrebno bo fino brušenje in nato še poliranje.

Zunanji dejavniki, ki škodijo površini plovila

  • morska voda,
  • sončna svetloba (predvsem UV),
  • prašni delci,
  • onesnažene padavine.

Poliranje plovila

Kaj potrebujemo za poliranje

Za poliranje plovila potrebujemo primerno polirno pasto, stroj za poliranje, polirne pene in večje število krpic. Polirne paste se razlikujejo glede na snov, iz katere so izdelane in glede na granulacijo abrazivnih delcev. Izdelane so lahko na vodni osnovi ali na osnovi kerozina (zemeljskega olja) in naftalena. Po granulaciji se ločijo kot polirne paste za odstranjevanje globljih poškodb površine (P800), srednje grobe polirne paste (P1000) in fine polirne paste, ki jih uporabljamo za manj poškodovane površine (P1500 ali P2000) oziroma naknadno po odstranjevanju globljih poškodb z bolj grobimi polirnimi pastami.

Večina današnjih sredstev za poliranje vsebuje več komponent. Z njihovo uporabo istočasno odstranjujemo poškodbe površine, osvežimo gelcoat, zaščitimo pred UV-svetlobo in zagotovimo izjemen sijaj površine. Če je le možno, izberite takšno polirno pasto, s katero boste v enem koraku naredili vse.

Poliranje plovila lahko izvedemo ročno ali s polirnim strojčkom. Delo s strojčkom bo opravljeno bistveno bolj kakovostno in hitrejše. Za enostavno delo potrebujete strojček, na katerem lahko nastavljate obrate vrtenja polirne plošče. Poliramo običajno med 900 in 1500 obrati. Naprave, pri katerih števila obratov ne moremo nastavljati in se med delovanjem vrtijo z več obrati (tipično od 2500–3500), se vrtijo prehitro in kakovostno poliranje ni možno.

Priprava pred poliranjem

Kot vedno je dobra priprava polovica opravljenega dela. Zato si vzemite potreben čas in plovilo primerno pripravite na poliranje. Prihranili boste veliko časa in rezultat poliranja bo navdušujoč.

Poliranje plovila

Prvo in najpomembnejše opravilo, ki ga moramo izvesti, je čiščenje delov plovila, ki jih nameravamo polirati. Odstraniti moramo grobo nesnago in predvsem sol. Oboje lahko enostavno naredimo z izpiranjem s sladko vodo. Potrebujemo mehko ščetko in veliko količino vode. Najbolje, če imamo pri roki tekočo vodo. Za čiščenje lahko uporabimo tudi katerega izmed biološko razgradljivih šamponov za plovila, ki bo pomagal s površine odstraniti tudi finejše nečistoče in maščobe. Če boste uporabili polirno pasto, ki tudi čisti, potem ne potrebujete dodatnega pranja plovila s šamponom.

Razsoljevanje je izjemno pomembno. Če bodo na površinah, ki jih nameravate polirati, ostali sledovi soli, si boste naredili dodatno delo. Sol namreč pokvari strukturo polirne paste, zaradi česar na mestu, kjer je bila sol, ostanejo temni madeži. Teh vam ne bo uspelo odstraniti s polirno pasto. Potrebno bo brušenje s finim brusnim papirjem (P1000–P2000) in nato še poliranje s polirno pasto.

Pred poliranjem je treba zaščititi dele, za katere ne želimo, da bi prišli v stik s polirnimi sredstvi. To so vsi plastični in gumijasti deli. Ti materiali hitro vpijejo tekočine iz polirne paste, ki povzročijo njihovo hitrejše propadanje. Drobni delci polirne paste se zadržijo na njihovi površini in jih je izjemno težko odstraniti. Problem je najbolje viden pri plastikah ali gumah temne barve.

Manj skrbi pa je potrebne pri drugih delih. Z modernimi polirnimi pastami lahko poleg gelcoata polirate tudi kovine in barvane dele plovila, ki jih ni treba zaščititi. Lahko jih polirate z isto pasto. Za poliranje kovinskih delov namenite druge krpe, kot so namenjene za poliranje gelcoata. Pri poliranju kovine se odstranjujejo drobni kovinski delci, ki jih lahko s krpico prenesemo na gelcoat, ki ga bo treba znova polirati.

Poliranje plovila

Ko smo plovilo dobro pripravili na poliranje, se lahko končno lotimo najtežjega dela. Če boste poliranje izvajali na improviziranem odru, bodite prepričani, da stoji trdno.

Poliranje plovila

Preden odprete polirno pasto, jo dobro pretresite, da se komponente dobro premešajo. Na polirni strojček namestite polirno peno in nanjo nanesite manjšo količino paste. Nanašajte jo na sredino polirne pene. Centripetalna sila bo poskrbela, da se bo sama razporedila po celotni površini. Polirno peno položite na površino plovila, ki jo nameravate polirati in šele nato vključite vrtenje strojčka. Na ta način se boste izognili nepotrebnemu brizganju polirne paste po zraku.

Polirajte manjše površine. Polirna pasta mora biti med poliranjem mokra. Če jo nanesete na večjo površino, bodo komponente hitro izhlapele s površine in učinek poliranja bo slab. Polirajte s krožnimi gubi in se počasi premikajte po površini. Pomikajte se v različnih smereh, da bo poliranje čim bolj enakomerno. Če uporabljate polirno pasto, ki je izdelana na vodni osnovi, se bo ta med poliranjem posušila. Abrazivni deli paste se bodo spremenili v suh prah in bodo med poliranjem sami odpadli s površine. Naknadno brisanje površine z mehko krpo ne bo potrebno. Če ne uporabljate paste na vodni osnovi, bodo abrazivni delci paste ostali na površini plovila. Pustite nekaj minut, da se polirani del plovila popolnoma posuši, nato pa ostanek paste zbrišite z mehko krpo.

Ste natančni?

Ko boste končali s poliranjem površine in odstranili ostanke polirne paste, si podrobno oglejte površino plovila. Med poliranjem ste lahko določene dele premalo polirali, še niso čisti oziroma še nimajo želenega sijaja. Površino si vedno oglejte iz dveh nasprotnih strani. Če je površina z ene lepo sijoča, še ne pomeni, da je taka tudi z druge. Na mestih, kjer še ni želenega sijaja, ponovite poliranje.

Poliranje težko dostopnih delov

Ne jezite se, če s polirnim strojem ne boste dosegli vseh površin na plovilu. Niste edini. Z gotovostjo lahko trdimo, da še niso zgradili plovila, kjer bi bile vse površine dostopne s strojem. V roke bo treba vzeti krpico in se dela lotiti ročno. Krpica, na katero boste nanesli pasto, naj bo majhna. Če bo velika, bo sama vpila tekočine iz polirne paste, zato boste porabili več paste in ne boste mogli polirati težko dostopnih površin.

Po končanem delu

Ko zaključimo poliranje plovila, si lahko oddahnemo. Učinek našega dela lahko dolgoročno povečamo s ponovnim nanosom polirne paste po 30 dneh. S tem povečamo zaščitni sloj in zagotovimo dolgotrajnejši učinek našega dela. Za dodatno zaščito lahko takoj po poliranju nanesemo tudi različne voske.

Vse uporabljene polirne pene in krpice prepojene s polirno pasto odložite na primerno mesto med odpadki. Polirne paste so povečini zdravju škodljive.

Torek 04 Jun 2019

Žan Luka Zelko

Na finalu svetovnega pokala le peščica jadralcev.

Na zadnji regati svetovnega pokala, ki se danes začenja v Marseillu, bosta nastopila dva slovenska jadralca - laserist Žan Luka Zelko in kajtar Toni Vodišek. Športnici leta, Tina Mrak in Veronika Macarol, bosta finale izpustili zavoljo treningov na Portugalskem.

MARSEILLE - 208 posadk iz 40 držav se bo od danes do nedelje na morju pred Marseilom potegovalo za naslov zmagovalca svetovnega pokala v enajstih disciplinah. Med sodelujočimi bosta zgolj dva Slovenca - olimpijski kandidat v razredu laser standard Žan Luka Zelko in kajtar Toni Vodišek.

"Imel sem nekaj dni časa, da potreniram na prizorišču in moram reči, da sem s pogoji zelo zadovoljen. So popolno nasprotje tistega, kar smo imeli na nedavnem evropskem prvenstvu v Portu. Veter mi zelo ugaja, saj je podoben slovenskim razmeram, pa tudi sicer mi je Marseille z okolico izjemno všeč. Obenem je to moja zadnja pripravljalna tekma pred svetovnim prvenstvom na Japonskem. Število tekmecev je sicer manjše od pričakovanj, a na glede na to, bom regato izkoristil za dober trening," je nad okrnjeno udeležbo, ki bo štela zgolj sedem laserjev, nekoliko razočaran Žan Luka Zelko.

Toni Vodišek

Več dela bo imel s tekmeci Toni Vodišek, ki bo valove rezal v kategoriji kitebording.

"Na seznamu prijavljenih je 25 jadralcev, vključno z najboljšo deseterico na svetovni jakostni lestvici. Sam pričakujem uvrstitev med prvo peterico, ciljal pa bom stopničke. Za to sem veliko delal in dobro formo že potrdil s petim mestom na nedavnem svetovnem prvenstvu. Sedaj si želim uspeh še nadgraditi," je o ambicijah odkrito spregovoril Vodišek, ki je v Provanso prišel tudi z namenom, da spozna regatno polje, kjer bo kajtanje 2024 doživelo olimpijsko premiero.

Prvi dami slovenskega jadranja, Tina Mrak in Veronika Macarol bosta zadnjo etapo svetovnega pokala izpustili zaradi priprav na Portugalskem. Tam bosta do nadaljnjega pilili tehniko v podobnih razmerah, kot prevladujejo na Japonskem, kjer ju avgusta čaka svetovno prvenstvo razreda 470, predolimpijska regata in za konec še uvodna tekma novega cikla svetovnega pokala.

Zaradi preskromne udeležbe in logističnih zapletov z dostavo jadrnice bosta zadnjo pokalno etapo izpustili tudi Kim in Lin Pletikos.

Vir: JZS.si

Torek 04 Jun 2019

Če boste letos pluli po vzhodni strani Jadrana in nameravate prenočevati v marinah, vam bo v pomoč tabela cen tranzitnih privezov v marinah na vzhodni jadranski obali.

Pripravili smo tabelo s cenami tranzitnega – enodnevnega priveza za plovila z dolžinami med 8 in 16 m. Da se boste lažje orientirali, smo marine razvrstili po povprečni ceni za privez plovila dolžin 8 do 16 metrov. Marine so razvrščene od najdražje do najcenejše. Povprečna cena je navedena v desnem stolpcu. V zadnji vrstici je navedena tudi povprečna cena za navedeno dolžino vseh upoštevanih marin.

Cena priveza v marini na Jadranu

Izognite se negotovosti ali bo privez za vas prost

Ker bo v poletni sezoni večina marin zasedenih, si lahko svoje mesto rezervirate predčasno. Na naši strani izberite marino, v kateri želite prenočiti in kliknite na zeleni gumb »REZERVIRAJ«. Preusmerjeni boste na zaupanja vredno partnersko spletno stran. S plačilom s kreditno kartico si boste privez zagotovili, tudi če boste v marino vpluli pozno zvečer. Predvsem bo ta možnost koristna v primeru slabega vremena preko noči.

Namesto da bi morali v marino vpluti ob 13.00 ali 14.00 lahko priplujete šele v večernih urah.

Cenik tranzitnega priveza v marinah

(vse ceno so v EUR za en dan/noč - tranzitni privez)

  Država Marina do 9 m do 10 m do 11 m do 12 m do 13 m do 14 m do 15 m do 16 m Povprečje
1 Hrvaška Brijuni 162 162 162 196 196 196 196 196 183,28
2 Hrvaška Rovinj 150 150 150 150 163 177 190 218 168,33
3 Hrvaška Split 98 103 116 126 139 143 150 164 129,88
4 Hrvaška Palmižana 75 81 96 100 112 121 139 152 109,43
5 Hrvaška Trogir 83 83 98 104 114 124 129 139 109,29
6 Hrvaška Slano 48 70 89 98 112 125 133 150 103,11
7 Hrvaška Dubrovnik 49 68 89 94 113 119 133 151 102,09
8 Hrvaška Korčula 69 74 88 93 103 110 127 137 100,08
9 Hrvaška Maslinica 69 75 82 90 98 105 115 128 95,25
10 Hrvaška Tribunj 70 75 80 87 97 100 112 129 93,75
11 Hrvaška Frapa - Rogoznica 72 76 81 89 98 101 108 123 93,50
12 Hrvaška Piškera 69 75 81 87 92 100 113 120 92,04
13 Hrvaška Skradin 67 67 79 84 92 99 114 123 90,49
14 Hrvaška Lav 69 73 76 85 91 100 109 119 90,39
15 Hrvaška Borik 67 73 79 85 91 97 109 116 89,63
16 Hrvaška Pomer 61 66 77 81 95 99 108 115 87,94
17 Hrvaška Žut 66 71 77 83 88 95 107 114 87,67
18 Hrvaška Cres 60 68 78 82 93 98 107 115 87,52
19 Hrvaška Jezera 61 65 77 81 90 96 110 120 87,42
20 Hrvaška Seget - Baotić 64 75 75 75 85 94 107 115 86,25
21 Hrvaška Rab 59 66 77 81 91 96 106 114 86,23
22 Hrvaška Vodice 60 64 75 79 89 94 108 117 85,69
23 Hrvaška Pula 59 63 74 78 90 95 103 110 83,90
24 Hrvaška Kaštela 77 77 77 77 77 84 92 101 82,75
25 Hrvaška Olive Island 66 66 72 77 83 88 99 105 82,00
26 Hrvaška Zadar 51 58 72 78 90 96 102 106 81,63
27 Hrvaška Milna 54 61 68 73 83 88 101 110 79,83
28 Hrvaška Veruda 43 57 70 80 83 88 100 106 78,38
29 Slovenija Portorož 60 60 69 69 82 82 96 96 76,75
30 Hrvaška Kornati - Biograd 46 53 64 70 80 88 98 109 76,00
31 Italija San Rocco 51 51 64 64 86 86 86 119 75,88
32 Hrvaška Admiral 55 59 65 71 78 82 89 102 75,32
33 Hrvaška Agana 57 63 66 69 74 83 91 98 75,13
34 Hrvaška Šimuni 53 56 66 69 80 85 92 98 74,97
35 Hrvaška Hramina 49 51 66 68 78 82 96 101 73,88
36 Hrvaška Umag 53 56 65 69 77 82 90 97 73,72
37 Hrvaška Poreč 57 59 64 74 79 81 86 88 73,67
38 Hrvaška Funtana 55 59 65 69 73 79 86 92 72,30
39 Hrvaška Valalta 54 61 64 70 74 78 84 88 71,55
40 Hrvaška Vrsar 52 58 63 67 72 79 87 94 71,50
41 Hrvaška Vlaška 53 56 62 65 73 77 85 97 71,00
42 Hrvaška Novigrad 62 62 64 66 70 75 81 87 70,88
43 Hrvaška Preko 48 50 58 64 71 81 91 102 70,63
44 Črna Gora Budva 46 59 62 64 72 77 87 98 70,63
45 Hrvaška Parentium 54 58 63 69 72 77 83 88 70,50
46 Hrvaška Mandalina 48 48 57 65 70 81 89 100 69,75
47 Hrvaška Opatija 46 52 60 63 71 75 81 89 66,99
48 Slovenija Izola 45 49 59 63 73 77 82 87 66,88
49 Hrvaška Vrboska  47 50 58 62 68 74 84 92 66,86
50 Hrvaška Supetarska Draga 46 49 59 62 70 75 81 86 66,06
51 Hrvaška Novi 44 49 55 59 65 71 78 86 63,38
52 Slovenija Bernardin 45 50 55 60 65 70 75 80 62,50
53 Hrvaška Punat 43 43 54 60 66 70 77 88 62,50
54 Črna Gora Bar 40 48 53 58 67 70 77 82 61,88
55 Hrvaška Kremik 47 51 54 59 64 68 70 76 61,13
56 Slovenija Koper 42 45 53 57 64 69 73 77 60,00
57 Hrvaška Muroskva - Mitan 40 45 50 55 60 65 75 85 59,38
58 Hrvaška Veli Iž 45 49 53 58 61 64 70 75 59,38
59 Hrvaška Mali Lošinj 43 46 50 57 59 62 65 75 57,13
60 Hrvaška Veli Rat 41 43 50 54 56 60 64 70 54,75
61 Hrvaška Betina 39 43 47 51 56 61 66 76 54,58
62 Hrvaška Pirovac 39 41 47 53 56 60 67 73 54,50
63 Hrvaška Črvar Porat 32 35 39 43 45 48 52 57 43,88
64 Hrvaška Bunarina 30 32 34 39 42 46 51 55 41,22
    Povprečna cena vseh marin 58 63 70 75 83 89 97 106 80,07

Opombe:

  1. V ceno priveza v marini Piškera je všteta tudi vstopnica v Nacionalni park Kornati
  2. V ceno priveza v marini Brijuni je všteta tudi vstopnica v Nacionalni park Brijuni
Torek 04 Jun 2019

Prejšnji teden smo v članku Tragedija 40 m dolge luksuzne jadrnice My Song pisali o luksuzni regatni jadrnici My Song, ki je med transportom padla s tovorne ladje. Jadrnica, ki je bila na poti proti Balearskim otokom, je v Sredozemlju padla s krova transportne ladje. Zaradi izjemno dobre konstrukcije plovila se ni potopila. Jadrnico so uspeli rešiti in jo privleči v pristanišče v Palmi de...

Torek 04 Jun 2019

Enajst slovenskih optimistov se je v sklopu priprav na prihajajoče evropsko in svetovno prvenstvo udeležilo Dutch youth regate, od koder so se vrnili zadovoljni in samozavestni, saj so bili na morju pred Workumom enakovredni najboljšim reprezentancam.

V konkurenci 353 krmarjev iz 24 držav se je skoraj polovica slovenske ekipe uvrstila v zlato floto, trije so prijadrali v srebrno skupino, dva sta se uvrstila v bronasto in eden v smaragdno. “Ves teden smo imeli srečo z vremenom. Pihalo je od 7 do 20 vozlov, poleg fantastičnih pogojev pa smo imeli tudi kvalitetno mednarodno zasedbo. Upam si reči, da je bila to prava simulacija evropskega prvenstva, saj so bili na prizorišču vsi najboljši tekmovalci stare celine,” je generalko pred EP opisal trener Jan Orel.

S tekmeci se je najbolj suvereno kosal Luka Zabukovec, ki je imel medaljo v roki do zadnjega plova. “Na prvi stranici odločilnega boja sta se mu z levimi uzdami v krmo zaletela dva jadralca, nakar se je zapletel v oznako, kjer se je moral zaradi dotika odkupiti s kazenskim obratom,” je nesrečne okoliščine, ki so Zabukovca prikovale na skupno 4. mesto, pojasnil Orel.

Smola se je zadnji dan držala tudi Svita Dujmoviča Šterpina, ki je bil do druge sodniške kazni med vodilno petnajsterico, po odstopu zaradi dosojenega penala pa skupno 30.. Alja Petrič je nastope končala kot tretja najboljša med dekleti in 22. v absolutni razvrstitvi, medtem ko Tarin Pečar morala zadnje tri regate izpustiti zaradi bolezni.

Rezultati

Mesto Država Krmar Točke
1. AUS Daniel Links 48 točk
2. THA Weka Bhanubandh 54 točk
3. CRO Josip Tafra 60 točk
4. SLO Luka Zabukovec 82 točk
     
22. SLO Alja Petrič 164 točk
30. SLO Svit Dujmovič Šterpin 184 točk
65. SLO Martin Fras 347 točk
70. SLO Katja Filipič 379 točk
82. SLO Maj Petrič 200 točk
88. SLO Yelyzaveta Levandovska 235 točk
118. SLO Valentin Štravs 322 točk
171. SLO Toni Benčič 331 točk
180. SLO Tarin Pečar 349 točk
238. SLO Zala Vidmar 408 točk

Vir: JZS.si

Torek 04 Jun 2019

Matija Kocjančič, Marko Volk

Včeraj se je v Černi v Pošumavi, na akumulacijskem jezeru Lipno, končalo evropsko prvenstvo razreda Fireball. Matija Kocjančič in Marko Volk sta v konkurenci 47 posadk iz osmih držav osvojila naslov evropskih prvakov v kategoriji do 25 let.

Prvenstvo se je za nekoliko okrnjeno floto zaradi sočasnega prvenstva Združenega kraljestva v nedeljo začelo z dvema načrtovanima plovoma v zmernih vetrovih. Manj napeta jadra so imeli tekmovalci v ponedeljek, ko organizatorji niso uspeli izpeljati niti ene regate. Sledila je ohladitev in dež ter še dve preizkušnji, zaostanek v programu pa je gostitelje prisili, da so v sredo načrtovan prost dan izkoristili za jadranje.

V skoraj zimskih razmerah, ko temperature na višini 750 m nad morjem, kjer leži jezero, niso dosegle niti 10°C, so v močnem severnem vetru, ki je občasno presegel 25 vozlov, odjadrali tri plove. Sledil je še en plov v šibkih vetrovnih razmerah v četrtek in dva v petek. Tako je organizator izvedel celoten program z desetimi predvidenimi plovi in dvema odbitkoma.

Naslov evropskih prvakov je prepričljivo osvojila francoska posadka Alois Verkest in Collin Ludovic (27 točk), na drugem mestu sta  pristala Čeha Martin Kubový in Roman Roček (38 točk), bron pa sta si prijadrala Švicarja Christina Haerdi in Cedric Landerer (42 točk).

Najboljši slovenski tandem v sestavi Matija Kocjančič in Marko Volk, je tekmovanje zaključil na skupnem 31. mestu ter bil proglašen za prvaka stare celine v konkurenci do 25 let. Mitja Nemec in Jerneja Škofa sta nastop zaključila na 37. mestu,  Iva Tilinger in Uroš Dolžan pa na 44. mestu.

Besedilo: Uroš Žvan

Ponedeljek 03 Jun 2019

Včeraj je križarka MSC Opera trčila v pomol luke v Benetkah in poškodovala več plovil.

Pomorska nesreča se je zgodila včeraj med pristajanjem križarke MSC Opera v Benetkah. Ladja je močneje poškodovala trajekt, ki je bil privezan ob pomol, ter štiri osebe, ki so utrpele lažje telesne poškodbe. V času nesreče je bilo na krovu 2679 potnikov.

Po navedbah pristaniške uprave naj ladja izgubila možnost manevriranja. Eden izmed jeklenih kablov, s katerimi so vlačilci vlekli ladjo, naj bi se med manevriranjem strgal in povzročil, da ladja ni več mogla manevrirati.

Nesrečo ladje so posneli skoraj iz vseh kotov. (Video):

<

Ponedeljek 03 Jun 2019

 

Jadrnice

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo*
Bavaria Cruiser 37, 2018 01.06.2019 08.06.2019 Sukošan 2.000,00 51% 980,00 https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-37-3-kab/1215019
Sun Odyssey 449, letnik 2019 01.06.2019 08.06.2019 Vodice 3.090,00 50% 1.545,00 https://thesailmaster.si/sun-odyssey-449/1637336
Bavaria Cruiser 34, letnik 2018 08.06.2019 15.06.2019 Split 2.100,00 48% 1.097,25 https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-34/1197239
Azimut 39 Fly, 2007 08.06.2019 15.06.2019 Pirovac 3.900,00 14% 3.354,50 https://thesailmaster.si/azimut-39-evo-fly/1802378
Sun Odyssey 40.3, 2006 15.06.2019 22.06.2019 Pula 2.100,00 35% 1.365,00 https://thesailmaster.si/sun-odyssey-403/1799108
Beneteau Oceanis 45, 2013 15.06.2019 22.06.2019 Šibenik 2.900,00 34% 1.928,50 https://thesailmaster.si/oceanis-45-4-kab/1427142
Beneteau Oceanis 323, 2004 22.06.2019 29.06.2019 Murter 1.590,00 37% 994,23 https://thesailmaster.si/oceanis-clipper-323/850439
Beneteau Oceanis 35.1,2018 22.06.2019 29.06.2019 Sukošan 2.250,00 30% 1.575,00 https://thesailmaster.si/oceanis-351/1884160
Bavaria Cruiser 37, 2017 29.06.2019 06.07.2019 Sukošan 2.650,00 42% 1.529,58 https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-37-3-kab/850921
Sun Odyssey 389 (2017) 1.6.2019 4.6.2019 Rogoznica 1.428,57 571,43 € 857,14 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 389 (2017) 1.6.2019 4.6.2019 Pula 1.428,57 571,43 € 857,14 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 389 (2017) 13.6.2019 16.6.2019 Rogoznica 1.428,57 500,00 € 928,57 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 519 (2018) 19.6.2019 22.6.2019 Kaštela Split 3.600,00 900,00 € 2.700,00 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246

 

Motorna plovila

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo*
Elan power 35 ( 2014),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 8.6.2019 15.6.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Sreda 29 Maj 2019

Navdušenje, prijatelji, družina, vroč dan in čoln, je tisto, kar potrebujete za neverjetno doživetje to poletje. Zadnja sestavina: MULTIPOSITION BOARD.
Zakaj MultiPosition?

Multipozicijska plošča pomeni zabavo za vso družino. Nič več vlečenja smuči v in iz plovila vsak dan. Multipozicijska plošča je rešitev "vse v enem" za prihranek prostora in energije. Lahko izvajate in prakticirate položaje, podobne smučanju na vodi, wakeboardingu, kneeboardingu, wakesurfingu, vožnji z vodnimi tubami in še veliko več. Dobro za urjenje veščin na morju in ugotovitev, kateri vodni šport je vaš najljubši.

Za vsako stopnjo

Multipozicijske plošče so idealne tudi za ljudi, ki se začnejo ukvarjati z vodnimi športi.

Primer popolnega "začetnega zaporedja" je:

  1. Začnite z ležanjem (podobno kot vožnja z vodno tubo)
  2. Nato sedite na kolenih (kneeboarding)
  3. ... in počasi vstanite v položaju za surfanje (wakeboarding).

Želite vedeti, kaj je "stojna"? Vstanite, naj vas nekdo potisne od zadaj: stopalo, s katerim naredite korak naprej, je vaša stojna noga.

Več informacij o večnamenski surf deski in nakup: MULTIPOSITION BOARD

DO 2.6.2019 - 10% POPUST IN BREZPLAČNA POŠTNINA!

HITRA DOBAVA: 1-3 DNI
POŠILJAMO PO POŠTI
MOŽNOST PLAČILA PO PREVZETJU

Sreda 29 Maj 2019

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

22. maj, 2019 Neiafu, Vava`u, Tonga

Celo noč je deževalo, ne samo deževalo, lilo je, kot bi se strgal oblak. Kar nekaj krat sem vstal in šel pogledati, kje vse curlja voda, če še kje nisem dobro zatesnil ali zaprl dovoda vode. Ker zna teči ob kakšni luknjici pri zunanji ograjici, sem pogledal tudi v prekate, a v njih ni bilo nič vode. Vsaj to je dober znak. Ker je tudi precej pihalo sem si aktiviral tudi sidrni alarm, čeprav sem privezan na bojo. Ker je globina na tem mestu 27 metrov, je jasno, da je bila nastavljena razdalja za alarm večja, a je bila varna, brez alarma šele pri 35 metrih. Uff spet nekaj novega zame, še vedno se učim.

Zjutraj moram prižgati motor, saj sem po petih dneh pristal na 39% moči akumulatorja, pa tudi tople vode že dva dni nimam. Bo pač dve uri ropotal motor in bo vsega dovolj.

Opoldne se spravim čistiti palubo ko začne rahlo deževati. Komaj sem pospravil krtače in čistila, ko se ulije, kot da je sodni dan. Tako je deževalo naslednji dve uri, nato se je pokazalo sonce. Sedem v dingija in odveslam do obale in se sprehodim do mesta, saj moram tudi v trgovino. Zvečer srečam Billa in švicarja Georga, kako pijeta pivo in kramljata, zato se prisedem, spijem eno pivo in ko začutim škraplje, se poslovim in odveslam eno nočno turo do barke. Pol ure za tem zapiha močan veter, prinese še obilen dež in spomnim se, kako sem danes na sprehodu slišal, kaj vse se je dogajalo z ladjo, ki prevaža potnike in nekaj manjših stvari iz Tongatapu preko Hapai otoka do Vavauja. Baje je bilo tako hudo, da je 80% potnikov imelo močno slabost, da so vpili, da bodo umrli in še kaj. Danes tudi piše, da je bilo na otoku Tongatapu zelo hudo, saj je pihalo čez 80 vozlov in menda je naredilo kar nekaj škode na strehah. Tukaj je na srečo še dobro zavarovano od vetra in jutri dopoldan se začne vreme umirjati. Morda bo tudi kaj več sonca in se to dotakne mojih solarnih panelov, ki bodo vsaj malo polnili akumulatorje.

23. maj, 2019, Neiafu, Vava`u, Tonga

Danes je prišel do mene Keen in mi povedal, da bi varnostnik Boatyarda prodal motor za moj dingi, ker zanj ni dovolj močan. Ko sem slišal za ceno, se mi je ta zdela ugodna, čeprav sem vedel, da za ta denar ne morem dobiti kaj prida mašinco. Dogovorila sva se za popoldanski test motorja in do takrat sem še marsikaj delal na barki, zlagal, ter čistil palubo.

Kasneje odveslam do obale in grem v trgovino po kruh, vse ostalo pa še imam na barki. Moram prvo to porabiti. Je pa dobro, ko lahko opravim malo daljši sprehod in s tem pretegnem noge.

Ob dingi pomolu srečam Billa in pravi, da bo z mano pogledal motor, če je v redu, saj se on bolj spozna na štiri taktne motorje. Motor je znamke Nissan Marine 3,5 Hp, starejše proizvodnje, a zgleda še kar ohranjen. Možakar nama pojasni, kaj je predelano, kaj bi še moral zatesniti in od tega trenutka že nisem več tako navdušen. Bill me vidi in pravi, če je samo to, potem je to mala malica, bova skupaj to naredila. Motor dam na dingija in naredim testno vožnjo. Pretežak je za moj mali dingi in potem ko dodam več gasa, ga spredaj dvigne v zrak, zadaj pa je le malo nad vodo. Pri tem pa se še olje vonja, malo belo zakadi, ker motor ni pod pravim delovnim kotom. Ne, ne bo to zame, definitivno ne, če tudi je poceni. Vrnem motor, se zahvalim in povabim možakarja na pivo. K mizi pride še George in ker mora varnostnik domov, ostanemo le mi trije. Dogovorimo se, da se zvečer dobimo na Indigu in jaz naredim večerjo, ona dva pa prineseta pivo.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Ob sedmih zvečer sta res na barki, jaz pa sem skuhal testenine v gobovi omaki, v kateri sem najprej prepražil malo čebule, nekaj strokov česna in dodal za debel prst svežega ingverja. Kasneje sem še dodal vsebino ene konzerve narezane hobotnice in pol konzerve gobic, ter vse skupaj zmešal z gobovo omako, ter dodal provansalske začimbe, poper in sol. Menda je bilo dobro, saj sta vse pojedla s krožnika. Družili smo se kar nekaj časa, med tem pa je George povedal, da je star 70 let in da pluje že 15 let od Francije do Tonge. Včasih je delal v Švici kot plastični kirurg, nato pa se je zaljubil v čudovito kolumbijsko, zdravnico, ki je prišla na specializacijo v njihovo bolnišnico. Zaljubila sta se in odločila, da bosta živela v Kolumbiji. Odpotovala sta tja, s prihranki odprla zasebno prakso, nato pa sta se pred leti ločila in on se je odločil, da gre jadrat na morje, saj se je predčasno upokojil. Zdaj jadra s prijatelji, ki ga obiskujejo, včasih pobira štoperje, sam pa ne želi biti na jadrnici. Tudi on ima mnogo zanimivih zgodb in prijetno ga je poslušati.

Po njunem odhodu sem pospravil barko in ko napišem ta blog, bo čas za spanje in počitek.

24. maj, 2019, Neiafu, Vava`u, Tonga

Končno se je vreme za silo umirilo in zjutraj posije sonce. Vstanem iz postelje in po dolgem času spijem jutranjo kavo v kokpitu. Toplo je. Kasneje še zajtrkujem in razmišljam, kaj bi še moral narediti danes. No najprej me zmoti moj vetrni generator, moja vetrnica, ki več ne dela in ne polni akumulatorjev. Sestavim bimini, da lažje pristopim k vetrnem generatorju in ga odvijačim, snamem in tudi odklopim električne žice. Odmontiram in razstavim sestavne dele, da lahko pridem do navitja generatorja. Kaj kmalu ugotovim, zakaj vetrnica ne dela, in to popravim. A ne morem popraviti rotacijskega dela, ki obrača cel generator za 360°. Še sreča, da sem na Tahitiju kupil klešča za semering obroče, tako da snamem obroč in potem še oddvojim kroglični ležaj iz osovine. Ta je ves rjast in se ne suče več. Tukaj ga sigurno ne bom dobil, morda bi imel več sreče na Fijiju.

Naslednja stvar je spet moja ročna črpalka za WC. Vedno bolj in bolj spušča vodo in ker nimam tesnila ga moram nekako sam narediti. Odvijačim in razstavim zgornji del, snamem tesnilo in ga potem naredim novega. Vem, da to ni trajna rešitev, a vseeno je bolje, kot da imam staro tesnilo ki pušča. Vse skupaj še namažem z navtično mastjo in sestavim. Vesel sem, ker črpalka dela, voda pa ne spušča. Vsekakor pa čim prej potrebujem nov komplet tesnil.

Skuham si kavo in berem knjigo, kar naenkrat pa me zmanjka za dobre pol ure, saj sem zaspal v senci kopita. Prebudil me je dingi in  klic mojega imena. Pogledam kdo me kliče in spoznam teksašanko Darleen. Povabila me je, kot še nekatere s katerimi smo se družili nekaj teh dni, na svoj poslovilni večer, saj jutri odpotuje nazaj v Teksas. Obljubim da pridem in se stuširam, uredim in ob določeni uri sem v lokalu. Kar nekaj nas je, kasneje pride tudi Bill, šepa, ker ga zopet boli koleno. Tako smo ostali v lokalu pozno v noč, saj na barko nisem mogel kadar bi želel, kajti nekajkrat je tudi deževalo. V vsej tej družbi sem se dogovoril z američanom Jerryem, da se zjutraj naslednji dan dobimo na njegovem katamaranu in gremo loviti ribe. No komaj čakam…

25. maj, 2019 Neiafu – otok Euakafa – Neiafu, Vava`u, Tonga

Kot sem si sinoči zastavil plan, tako nekako se je začelo. Po kar zgodnji jutranji kavi sedem v dingija in se odpeljem v trgovino, saj tukajšnji trgovci odprejo trgovine že ob sedmi uri zjutraj. Kupim nekaj piv, sadje in kekse za na ribičijo, zase pa še druge prepotrebne malenkosti. Hitro se vrnem na barko in ob 9:00 uri pride Jerry z dingijem do mene in me pobere. Nato greva še do Južnoafričana Darryla, nato pa še do Irca Billa, ki je že čakal na krmi, čeprav je sinoči rekel da zaradi bolečin v kolenu ne gre zraven. Z dingijem se zapeljemo do Jerryevega katamarana, ki je meni na prvi pogled bolj podoben plovilu Kon-Tiki v malo novejši verziji. Prav zaradi videza me je dajalo vprašanje, kako bo vse to potekalo, a takoj ko smo izpluli sem dobil zaupanje v to 45 čeveljsko plovilo.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Zaplujemo čez ožino, mimo oznak, čez plitvino in nato dvignemo jadra. Zunaj je nekaj valov, vetra pa je med 18 in 23 vozli. Ko smo poleteli s hitrostjo 9,7 vozla, katamaran pa je ostal cel, celo zatresel se ni nič, sem dobil zaupanje v njega in se čudil tej hitrosti. Kasneje smo dosegli najvišjo hitrost 10,3 vozla in bilo je prav prijetno drseti po vodi. Drugačen občutek kot na eno trupni barki. Za sabo smo vlekli dve panuli z velikimi vabami, v upanju, da ujamemo veliko ribo.

Pravzaprav je bil naš cilj tudi obisk otoka Eukafa, ker je Jerry prejšnji teden podpisal pogodbo o najemu 50 m2 velike hiše skupaj s 3000 m2zemljišča na tem otoku. Ko smo pripluli do tja in sidrali na petih metrih globine, se nisem mogel načuditi tej lepoti. Morje je smaragdne barve, ki se na trenutek preliva v turkizno barvo in potem v tisto svetlo modrino, kateri zmoti v oči bodeča belina obale. Ta je peščena, skoraj snežno bela, dolga kakšnih 500 metrov. Od tega je zdaj cca 300 metrov te obalne lepote Jerryeve. Palme, goščava, kakšen bambus in tudi fikus se tukaj najde. Ptice, manjše in velike, tudi kakšna pomanjšana verzija naše čaplje se najde v tem čudovitem zelenem svetu. V vsem tem pa 8 metrov stran od obale zidana modra hiša, katera ima tri prostore. Namesto kleti je pod hišo ogromen rezervoar za deževnico v velikosti 80 m3, nad njim pa je betonska plošča in tu sta dva prostora. Prvi je kuhinja, dnevna soba, spalnica in jedilnica, drugi prostor pa je velika kopalnica z WC-jem. Jerry je Američan, njegov ded je prišel iz Rusije, zato ima ruski priimek. Le eno leto je starejši od mene, čeprav bi mu dal nekaj let več, saj je videti malce starejši. Kar nekaj svoje mladosti je pustil v raznih barih, kjer je igral kot glasbenik. Zdaj živi na katamaranu že 3 leta na Tongi in pravi, da bo tukaj ostal. Najemnino plačuje 175 EUR na mesec, drugih stroškov nima. Voda je deževnica, zbrana v rezervoarju, elektrika pa prihaja iz sončnih panelov. Gretja ne potrebuje, kot ga potrebujemo mi, zato je tukaj življenje ceneje. Edina stvar, ki jo potrebuje v tem nomadskem, tihem, a preprostem življenju je internet. Brez tega se res več ne da, sploh na morju ne. A tudi ta ni problem, saj je signal odličen, prihaja pa z repetitorja, kateri se nahaja na sosednem otoku. Skočimo v vodo in zaplavamo do obale, si ogledamo hišo in se sprehodimo ob obali. Čudovito je, ni kaj, raj na planetu Zemlja.

Zaplavamo nazaj do katamarana in se od sidramo, ter zajadramo nazaj v naše pristanišče. V vodo spustim spet vabi in čez 20 minut zapoje rola. Malo jo še pustim, potem pa navijam in ribiško palico prevzame lastnik le-te, Jerry. Po dvajsetih minutah boja z ribo, potegnemo na plovilo malo manj kot 18 kg težkega rumeno plavutega tuna. Bravo mi! Jerry ribi skrajša muke on ob enem spusti kri, da ne bo adrenalina v krvi in mesu. Nadaljujemo plovbo do naše privezne boje in potem v miru očistimo ribo, si narežem surove tunine za karpačo, ki ga pomakamo v sojino omako. Čudovit okus in res je dobro. Dogovorimo se za skupno večerjo na Billovi barki, ki je največja, jaz pa na svoji pripravim prilogo.

Zvečer ob čudovito pečeni tuni, ki sem jo tudi sam pekel, ob dobri dvojni prilogi in pivu smo se družili še nekaj časa. Darryl je prinesel s sabo tudi nekaj drugih omak in namazov, da smo surove kocke tunine pomočili ali namazali na njo. Meni osebno debele kocke surovega mesa niso nekako teknile, zato sem jih z res ostrim nočem razrezal na tanjše trakove in jed je bila zame in veliko bolj okusna.

Tako smo zaključili naše celo dnevno druženje in sam sem se v pozni nočni uri vrnil na svojo barko. Čudovita izkušnja in čudovito druženje. Čeprav je danes dan mladosti, smo ga štirje, v povprečju 60 letni dinozavri, užili v prav prijetnem mladostnem vzdušju.

26. maj, 2019, Neiafu,  Vava`u, Tonga

Nedelja je in dežuje. Pravzaprav je dež napovedan v presledkih za cel dan. Očitno bom moral 10 krat odpirati in zapirati okna in upam, da jih vsakokrat zaprem pravočasno, da ne bom imel mokre barke tudi v notranjosti. Danes se spet malo spreminja vreme in želim si, da bi se vreme že stabiliziralo. V sredo popoldne bo morda ta dan, dan D. Dovolj dolgo sem že tukaj, čeprav sem tukaj spoznal mnogo srčnih in prijaznih ljudi. Nekateri ostajajo, nekateri gremo naprej.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

26. maj, 2014. Tega dneva se vedno spomnim, saj sem tega dne odjadral na pot  svojih sanj. Ja, pet let je že od tega dne in za mano je preplutih 16.400 N. milj. Najprej sem imel željo, da bi z Igorjem odjadrala do Malte in nazaj, vsak s svojo barko. Daljše počitnice bi temu rekel. Pa se nama žal ni izšlo. Zato sva nekaj milj po Jadranu preplula skupaj z Matjažem. Mislil sem, da bo drugače, če grem samo malo naprej, ne vem, morda do Sardinije, Balearov ali najdlje do Gibraltarja… No kakorkoli, zdaj sem tu in v tem času so nastale tri knjige, trije potopisi, ki me spominjajo na te dni, trije potopisi namenjeni jadralcem, ki bi se odločili zapluti po moji poti. Očitno bo potrebno danes nazdraviti tej peti obletnici.

Ker je nedelja, danes res ne bom preveč delal, a malo le moram. Spet mi spušča dingi in potrebno ga  bo dvigniti na palubo barke, preveriti kje spušča in ga zalepiti. Kar hitro najdem kje spušča in ker je ravno trenutek med dežjem, vse lepo posušim, pobrusim in prilepim še »fliko oz. krpo«. Kar nekaj jih je že na krmi tega dingija, in ena več ga ne bo potopila.

Komaj končam, da pride Bill na kavo. Skuham nama kavo, potem dam vsakemu nekaj piškotkov in na koncu nama še natočim za prst visoko viskija. Nazdraviva današnjemu dnevu in se pogovarjava. Vsak ima svojo zgodbo. No ena od njegovih je res posebna, morda malce nenavadna. Bill pravi, da v svojem 64-letnem življenju ni imel kaj dosti žensk. Ko ga vprašam zakaj, mi odgovori, da je to zgodba o perju. Pripoveduje mi, da je imel prvo žensko, ki mu je bila tudi žena in s katero ima čudovite štiri, že odrasle otroke. Njen oče je bil velik in zelo znan rejec piščancev na Irskem. Ko je po mnogih letih zakona končal zvezo  s svojo ženo, si je našel v glavnem mestu otoka novo partnerico, Romunko. Ko sta šla prvič k njenim staršem je bil presenečen. Njen oče je bil uradnik v Javni upravi, a v prostem času se je ukvarjal… z rejo piščancev, katerih je imel za celo veliko farmo. Potem se je po desetih letih razšel tudi z njo, ker je želel odjadrati svoje sanje, ona pa ga ni razumela. Končala sta in Bill je zaplul v širni ocean. Zdaj si je našel novo prijateljico, Kolumbijko in zvedel, da se njeni starši ukvarjajo s prodajo… piščancev. Zdaj pa se je revež ustrašil in razmišlja, če mu morda ti piščanci niso naklonjeni. No kako se bo zgodba odvijala, bomo še videli, morda pa le dobi stalno članico svoje posadke na krov svojega Cajucita. Zvečer ga še povabim na večerjo v tukajšnjo restavracijo, edino, ki obratuje v nedeljo. Tukaj se pač ne sme delati ob nedeljah. Tam sva se po večerji pridružila znancem, s katerimi se druživa in plačal sem jim pivo, saj imam poleg jadralske obletnice, danes tudi rojstni dan. Še enkrat hvala za voščila!

27. maj, 2019, Neiafu,  Vava`u, Tonga

Ponedeljek je in kar nekaj dela me čaka v tem dnevu. Včeraj, ko sem prižgal motor na barki je bilo še vse v redu, ko pa sem ga ugasnil, pa mi ni več delal termostat za olje, kar pomeni, da mi ni dajal zvočnega signala ob morebitnem pregrevanju. Zato sem ga danes odvijačil iz motorja in takoj opazil, da je osrednji del počil in zato ne deluje več. Izlivanje olja sem zaprl s čepom, nato pa sem se preoblekel in odveslal do kopnega kamor sem odšel, da bi poiskal termostat. Vedel sem, da ga ne bom dobil zlahka, a po drugi strani vem, da ga lahko nadomestim z avtomobilskim termostatom, saj imajo nekateri motorji vgrajen točno takšen termostat. Najdem nekakšno avtomehanično delavnico, povprašam lastnika in skupaj iščeva to zadevo na odsluženih motorjih. Čez čas nama uspe najti približek, a važen je le notranji navoj, ki gre v moj motor. Upam le, da je termostat v redu. Cena? Najprej mi pove eno ceno, tisto za naivne jadralce, prišleke, a ker vidi da se mi je obesil obraz ob slišani ceni in besedi, da je to predrago. Skomigne z rameni in nato ponudi termostat za pol nižjo ceno. Plačam mu in ga vprašam še za kroglični ležaj, katerega potrebujem za vetrni generator. Napoti me v eno delavnico, ki ima svojo trgovino in ko ga tam pokažem trgovcu, najprej skomigne z rameni in mi ne da nič kaj obetajočega upanja. Vendar čez 10 minut pride iz skladišča s točno takšnim ležajem. Stara zaloga za neke stare stroje. Nasmeji se mi in kupim tudi ta ležaj, ki je morda malo dražji, kot je njegova cena v Sloveniji. Vprašam ga, če imajo slučajno še termostat in prikima. Kupim še njega in ugotovim, da sem prvega plačal 70% nove cene. Torej bi bila prva postavljena cena vsaj 40% nad ceno novega termostata. Spotoma še skočim v trgovino, kjer imajo ob ponedeljkih po enajsti uri sveže svinjsko meso, kupim še nekaj malenkosti in odveslam nazaj na barko.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Komolec me boli že dva dni, zelo me boli, morda je nekako podobna bolečina teniškemu komolcu, a sumim, da je to od veslanja. Spijem tableto in malo počakam, nato pa se lotim dela. Najprej termostat. Vgradim ga v motor in ta dela. Oddaja tudi signal oz. alarm in vesel sem, da sem lahko spet nekaj časa brezskrben, pa še rezervo imam.

Kasneje se lotim še vetrnega generatorja, namestim ležaj, namažem vse, očistim in ga sestavim. Vsi deli so vgrajeni in vesel sem, da mi ni ostal še kak ne vgrajen del. Vetrnico postavim na svoje mesto, jo s kabli priklopim in zdaj še samo čakam na dovolj vetra.

Pozno popoldne si skuham in spečem dobro večerjo, nato pa malo počistim po barki in dan se počasi končuje. Za jutri imam nove načrte, upam, da mi uspe.

28. maj, 2019, Neiafu,  Vava`u, Tonga

Danes se mi je dan začel kar z nasmehom, saj sem menda tudi jaz nasmejal jadralskega kolega Mirana T.. Ko je prebral moj blog, mi je napisal email, ter me posvaril pred lepimi ženskami s slike od nedeljskega bloga. Gre pa nekako zato, ker se določni moški oblačijo kot ženke, živijo kot ženske in dejansko se izdajajo za ženske. Pravzaprav je večina njih res videti, kot da so prave ženske. Do sedaj sem jaz takšnim osebam, ki sem jih videval od F. Polinezije do sem, enostavno rekel transvestiti ali  sužnji v tujih telesih. No zdaj sem od Mirana izvedel, da se jim tukaj reče »fakaleiti«. Na Vava`u otokih jih nisem videl ravno dosti, razen v eni najboljših restavracij – Bella Vista, kjer eden/ena od teh streže hrano. Sem jih pa zelo veliko videl na otoku Tongatapu. Miran mi je celo zapisal, da je on že videl v nekaterih restavracijah stranišča za ta »tretji spol« in da jih tukajšnja, sicer zelo konzervativna družba ne preganja za razliko od gejev in lezbijk. No, pa si ne piševa samo o jadranju in poteh okoli sveta, kolega me posvari, da ne bom naredil kakšne neumnosti in tudi naučim se lahko kaj iz kakšnega emaila. Hvala.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Po kavi sem odveslal do pralnice, saj se mi je nabralo kar nekaj perila, posteljnine in brisač. Odnesel sem še smeti, potem pa sem moral s kanto za bencin še do bencinske. Sreča, da imam svojega »troliya«, ki mi pomaga, da stvari ne prenašam, ampak jih enostavno vozim in vlečem za sabo. Natočim 10 litrov bencina, katerega imam za Rainmana, ter prosim uslužbenca, če lahko vse skupaj pustim pri njemu, saj grem še na tržnico in v trgovino. Ni problem, mi pravi. Potem se odpravim do nekakšne delavnice za manjša plovila in vprašam, če imajo morda dele za moj Tohatsu motorček. Prejšnji teden so bili zaradi bolezni zaprti, danes pa so vrata na široko odprta. Zelo mi je všeč velik napis nad vrati: »Imate težave v tem paradižu? Mi smo tu, da vam jih odpravimo.« No meni jih niso. Nimajo tistega kar iščem, a mi prijazen možakar da naslov od trgovine v Novi Zelandiji, kjer imajo vse na zalogi. Zahvalim se in da ne pozabim naslova, kar na sosednji klopci napišem povpraševanje po uplinjaču in ga pošljem po emailu. Obiščem še tržnico in kupim nekaj zelenjave, sadja pa danes ni veliko na izbiri, zato ga niti ne gledam.

Ko pridem do dingija, zaveslam še do Billa in vidim, da se muči z odpiranjem pokrova oz. vijaka na mestu, kjer se toči gorivo. Ne gre njemu, ne gre meni. Ni kaj vse nisva počela, da bi ga odprla. Ne gre. Bill je še prej zlomil oba posebna zobata ključa za odpiranje, zato sva poskušala z vrtanjem in še s čim.  Nato ga odvijačiva, potegneva ven in enostavno odreževa ter na to mesto namestiva tistega, ki ga drugi uporabljajo za »črni tank«. Malo še kombinirava in na koncu je delo opravljeno.

Na Indigu izpolnim še vseh 13 strani obrazca, ki ga zahteva carina, policija in zdravstvena inšpekcija s Fijia, ter jim po emailu pošljem še zahtevani fotki barke in mene. Kar dobro uro časa mi je vzelo, da sem napisal vse to in izpolnil vse obrazce.

Ura je nekaj čez tri popoldan in spet moram v pralnico, da dvignem oprano, posušeno in zloženo perilo. Tukaj vse posušijo v sušilnem stroju in potem imam po navadi majice velikosti L spremenjene v velikost M.  Evo, pa me sprašujejo kaj me sili k hujšanju? Na barki vse lepo zložim na svoje mesto in si skuham popoldansko kavo. Ker vmes še nekaj brkljam in pripravljam, da bom med pitjem kave delal tudi vodo, pozabim na svoje piškotke. Nič hudega, pravkar sem spet začel s programom hujšanja.

Kar 200 litrov vode sem spet pridelal v slabih treh urah, in zdaj imam spet polna oba rezervoarja in plastenke za pitno vodo. Tudi goriva imam dovolj do Fijia in če bo kolega Bill nared do četrtka, bi takrat odjadrala naprej, morda celo najprej do osrednjih otokov Tonge. Jutri se vreme začne umirjati in menda nas gre ta teden kar nekaj iz tega zaliva na druge otoke.

 

  < Tihi ocean - (Nazaj v morski raj)        Tihi ocean - Plovba proti otokom Fiji >

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Sreda 29 Maj 2019