Zadnje iz eTrgovine

34.90€

888 pristanov in zalivov, sedaj v barvah in z novimi, dopolnjenimi podatki. Knjiga je prenovljena in tekoče ažurirana za leto 2018. V njej so prikazani detajli zalivov in pristanišč s kratkimi opisi in oznakami za možnost priveza ter simboli za nevarne, ali pa neugodne vetrove, ki povzročijo na privezu samo neprijetno bibavico. V njem je tudi obilo ostalih uporabnih podatkov, kot so podatki o odpiralnih časih na bencinskih črpalkah, vse pomembne telefonske številke (kapitanij, marin zdravstvenih domov, …..) 

O knjigi:

  • izdaja: 6. dopolnjena izdaja
  • avtor: Karl-H. Bestandig
  • slovenska izdaja: Gorazd Cizej
  • strani: 120
888 pristanov in zalivov

Zadnji video

Nautica Marina Portorož

V največji slovenski marini, Marini Portorož, se bo med 16. in 19. majem zgodil val raznovrstnih dogodkov, ki bodo še dodatno popestrili nov in edini navtični sejem na slovenski obali – Nautica Marina Portorož, International boat, beauty and luxury show. Navtični sejem, ki ga bo letos prvič organizirala v lastni režiji Marina Portorož, je po informacijah organizatorjev 100% zaseden in, kot dodajajo, ne bo pustil nobenega razstavljavca in obiskovalca ravnodušnega.

Vsekakor bo glavna atrakcija sejma jahta Adler Suprema, 23 metrov dolgo plovilo, ki navdušuje s svojimi inovativnimi rešitvami, saj so imeli proizvajalci, ki so plovilo naredili iz karbona v mislih predvsem čimnižjo porabo in jo s hibridnim pogonom tudi dosegli.

Slovensko premiero bo doživel Seafaring 34, plovilo ki je plod slovenskega znanja in tudi narejeno v Sloveniji. Seafaring 34 je bil razvit kot odziv na intenzivno povpraševanje po jahtah, ki imajo minimalen vpliv na okolje in nizke obratovalne stroške, ne da bi pri tem izgubili udobje ali zmožnost plovbe po odprtem morju.

Na Nautici bo prvič predstavljeno tudi plovilo visokega kvalitetnega razreda GRANDEZZA 28 OC. Plovilo je plod izredno natančne izdelave in dovršenega designa. Krasijo jo moderne linije, udobje in odlične plovne lastnosti.

Nautica Marina Portorož

Poseben prostor na sejmu bo letos namenjen tudi luksuznim avtomobilom, karavaning programu ter ponudnikom raznovrstnih električnim prevoznim sredstvom. Za obiskovalce organizatorji vsak dan pripravljajo nagradne igre v nedeljo pa celo brezplačni kratek tečaj jadranja.

Preplet dogodkov se je zgodil že pred sejmom, ko so se mesec dni pred odprtjem razstavljavci zbrali v marini in na neformalnem druženju poiskali skupne točke s so-razstavljavci in dolgoročni, sinergijski odnos z organizatorjem.

Pester sklop dogajanja se bo po nadaljeval po uradni otvoritvi sejma, v četrtek, 16. maja, ki mu bo sledila medijska regata, ki bo organizirana v partnerstvu Marine Portorož, Yacht club Marina Portoroz, CleanSport sailing events in medijskega pokrovitelja RTV Slovenija. Vsi partnerji projekta se zavedajo pomena slovenskega jadranja, slovenskega pomorskega izročila, kot nepogrešljivega dela slovenske dediščine in identitete. Hkrati pa želijo izostaviti in počastiti slovensko jadranje, ki v svetovnem merilu dosega zavidanja vredno rezultate.

Regata je zasnovana kot enodnevni jadralski in družabni dogodek, kjer se bodo srečevali in povezovali predstavniki medijev, ki ljubijo jadranje in navtiko. V regatnem polju Medijske regate se bodo med seboj pomerile posadke sestavljene iz predstavnikov slovenskih medijev ter se tako vživele v skrivnosti in čarobnost tega izjemnega športa.

Nautica Marina Portorož

Razstavljavci pa bodo po uspešno zaključenem prvem sejemskem dnevu uživali v večeru razstavljavcev ob spremljavi živahne glasbe skupine Manouche.

V petek in soboto razstavljavce in obiskovalce čakata dneva, polna mode, lepote, gostili bomo polfinalni izbor Miss Slovenija, in glasbe. Tako bo poleg dogodkov, ki so namenjeni strokovnim diskusijam in predstavitvam različnih navtičnih novitet, premierno organiziran še glasbeni festival Marina Music Fest, ki bo odlična odskočna deska za mlade glasbenike.

Večere bomo zaključili ob glasbi priznanih slovenski glasbenikov, kot so Sašo Gačnik Svarogov, Vlado Kreslin, Helena Blagne in Tanja Žagar.

Te spremljevalne in glasbene dogodke bomo gostili v velikem dodatnem šotoru, ki bo še povečal pokrite razstavne kapacitete na samem sejmu.

Zaradi ogromnega zanimanja za sejem so v predprodaji, na prodajnih mestih Eventima in Petrola, že na voljo karte, tako za sejemski kot obsejemski del. Organizator ponuja tudi paketne karte, kjer lahko zakupite tako ogled sejma kot tudi udeležbo na večernih  koncertih.

Zagotovite si vstopnico v predprodaji na : https://www.eventim.si/si/izvajalec/nautica-marina-portoroz-1966/profile.html?

Sobota 11 Maj 2019

Ekipa American Magic, ki bo sodelovala v znamenitem Pokalu Amerike z enotrupnimi jadrnicami na hidrokrilih, je predstavila njihovo testno plovilo, ki jo imenujejo »mule« ali po slovensko mula.

S plovilom, ki so ga razvijali, gradili in testirali čez zimo, so opravili že več testnih plovb in izvedli več treningov s tem jadralnim bolidom. Mula je pomanjšana različica plovila, ki bo v prihodnjih letih tekmovalo v Pokalu Amerike. V dolžino meri 38 čevljev, kar je ravno polovica dolžine plovil AC75, ki bodo tekmovala v pokalu.

Čeprav bi večina navtičnih strokovnjakov pred desetimi leti z gotovostjo trdila, da plovila, kot je AC75, ne bodo nikoli obstajala, kaj šele plula, danes to postaja realnost. Kakšna bo plovba s temi tehnološko izjemnimi plovili, si lahko ogledate v videu. Razen s številnimi uspešnimi plovili se je ekipa srečala tudi s številnimi težavami in nevarnimi situacijami. A če si pionir, je to nekaj normalnega.

Petek 10 Maj 2019

Jadralki Tina Mrak in Veronika Macarol z začetkom evropskega prvenstva razreda 470 v Sanremu, kjer branita naslov prvakinj, nista zadovoljni. V slabo voljo ju je spravila diskvalifikacija zaradi prehitrega starta v prvi regati ter povprečni nastopi v nadaljnjih dveh plovih. Po treh regatah zasedata v konkurenci 40 ekip skupno 10. mesto.

“Danes je bil res zelo naporen dan. Najprej zjutraj ni bilo vetra in smo na morju čakali dve uri, da je zapihalo. Zjutraj sem poleg tega še vedno čutila bolečine v podlahti, tako da se dan ni začel preveč obetavno. Potem pa sva v prvi regati še prehitro startali. V naslednjih dveh sva bili povprečni in z najinim jadranjem res nisva zadovoljni. Upam, da bova jutri to popravili,” je povedala Tina Mrak, ki je z Veroniko Macarol po odbitku najslabšega rezultata na 10. mestu. Skupaj imata 18 točk (4. in 14. mesto), saj se jima je 41 točk za diskvalifikacijo kot najslabši dosežek že črtalo iz skupnega seštevka.

Vodita Britanki Hannah Mills in Eilidh McIntyre, ki sta dosegli dve zmagi in osmo mesto (2 točki). Drugi sta nekdanji svetovni podprvakinji Izraelki Gil Cohen in Noa Lasry (4) z zmago, tretjim in šestim mestom, tretji pa Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz (6), bronasti na OI v Riu, ki sta bili drugi, četrti in peti.

V moški floti sta Rok Verderber in Matej Planinšič z uvrstitvami na 28., 30. in 32 mesto zbrala 58 točk, kar zadostuje za skupno 63. mesto.

“Za najino znanje in izkušnje sva se kar dobro odrezala. Pri 25 vozlih in metrskem valu bi težko iztržila kaj več. Zadovoljna sva predvsem s hitrostjo, ker sva bila kar blizu konkurence, bližje, kot sva pričakovala glede na težke pogoje,” je povedal Planinšič.

Vir: JZS.si; foto: Gerolomo Acquarane

Petek 10 Maj 2019

Izola bo od petka do nedelje gostila ORC prvenstvo Slovenije – One Sails Cup. Dan pred začetkom tekmovanja je na regato prijavljenih 29  jadrnic iz Estonije, Slovaške, Italije in Slovenije. Organizatorji ocenjujejo, da se bo število nastopajočih povzpelo na skupno 40 posadk.

Kot so v YC Skipper še opozorili, bo One Sails Cup 11. in 12. maja po dveh letih ponovno točkovan tudi za ORC prvenstvo Slovenije, tokrat pa bo prvič štel tudi za serijo North Adriatic Rating Circuit (NARC).

Ena od novosti je tudi, da je tradicionalna nočna regata One Night Cup letos vključena v startnino One Sails Cupa in bo odločala tudi pri razrešitvi neodločenega rezultata na One Sails Cupu.

Skladno z novimi pravili pokala Slovenije se bo za pokal jadralo samo v handicap razvrstitvi ORC, zato bo regata za razrede Open potekala na ločeni progi.

Za razred ORC je predviden največ en navigacijski plov, preostali plovi pa bodo potekali na privetrno/zavetrni progi. Skupaj je razpisanih  pet plovov.

Za razred Open je predviden en navigacijski plov v soboto in en navigacijski plov v nedeljo.

Vir: JZS.si; Foto: http://www.yacht-club-skipper.si/

Petek 10 Maj 2019

elan-yachts.com

KJK Management z zadovoljstvom sporoča, da je prevzem 100% deleža v družbi ELAN, d.o.o., enega izmed vodilnih podjetij v svetovni športni industriji, uspešno zaključen. Novi lastnik Elana je postala družba v lastništvu KJK Fund III, leta 2018 ustanovljenega sklada zasebnega kapitala v vrednosti 250 milijonov evrov. Elan s sedežem v Begunjah v Sloveniji je bil ustanovljen leta 1945, danes pa posluje v okviru štirih glavnih divizij: i) zimsko-športna oprema, s katero je Elan svetovno znan inovator in eden vodilnih proizvajalcev smuči v tej industriji, ii) napredna in visoko zmogljiva plovila za šport in prosti čas, iii) inženiring rešitve za velike večnamenske arene in stadione po celem svetu in iv) visoko-tehnološke napredne kompozitne komponente za uporabo na področju obnovljive energije.

G. Kustaa Äimä, ustanovitelj in vodilni partner v KJK, je izjavil: "Smo zelo zadovoljni, da smo po devetih mesecih dela uspešno zaključili nakup Elana. Verjamemo, da Elanova inovativnost in osredotočenost na uporabnika znatno poveča vrednost Elanovih izdelkov v očeh kupca, zaradi česar je družba visoko konkurenčna v svetovnem merilu." G. Äimä je še dodal, da bo imel Elan osredno vlogo v načrtih KJK-ja oblikovati skupino proizvajalcev športne opreme, katere glavna dejavnost bo omogočanje aktivnega preživljanja prostega časa v naravi.

Elanova vodstvena ekipa pod taktirko g. Jeffreya Tirmana, glavnega izvršnega direktorja, bo nadaljevala z vodenjem družbe. Poleg tega bo g. Tirman prevzel tudi vodenje novo ustanovljene krovne holdinške družbe, pod imenom “KJK Sports”. Ob Elanu bodo v sklopu KJK Sports tudi ostale družbe, ki delujejo v športni industriji, vključno z estonsko družbo športno-rekreativnih plovil Tahe Outdoors (www.taheoutdoors.com), ter bolgarskim proizvajalcem koles, Leader 96 (www.leader96.com). G. Tirman je ob tem komentiral: ”Z zadovoljstvom smo sprejeli novico, da je prodaja Elana skladu KJK uspešno zaključena. Veselimo se sodelovanja tako s celotno KJK ekipo, kot tudi s kolegi iz ostalih družb v lastniški strukturi KJK. Verjamemo v nove priložnosti in sinergije, katere se v prihodnosti odpirajo med blagovnimi znamkami znotraj portfelja športnih podjetij z namenom, da KJK Sports postane resnično globalna skupina v športni industriji.”

O KJK. KJK Skupina upravlja več investicijskih skladov, osredotočenih na nove trge Evropske unije, kjer združujemo lokalno znanje z mednarodno uveljavljenimi najboljšimi poslovnimi praksami. KJK-jeva ekipa ima številne izkušnje na teh trgih s področij izbire naložb, investicijskih analiz ter upravljanja sredstev. Skupino KJK sestavlja 8 lokalnih pisarn v Evropi s skupaj 19 mednarodno izkušenimi strokovnjaki s področja investicij, ki imajo vsak vsaj po 15 let delovnih izkušenj. Lokalne pisarne predstavljajo edinstveno platformo za identifikacijo in dostop do zanimivih investicijskih priložnosti na področju rastočih evropskih trgov. Z lokalno prisotnostjo omogočamo institucionalnim investitorjem strukturiran dostop do naložbenih priložnosti na novih trgih preko celotne Evrope.

Za več informacij o KJK, obiščite www.kjkmanagement.com ali pišite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Za več informacij o Elanu obiščite www.elan.si.

Četrtek 09 Maj 2019

 

Jadrnice

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo*
Bavaria 33 Cruiser, letnik 2006 11.05.2019 18.05.2019 Sukošan 890,00 € 38% 555,36 € https://thesailmaster.si/bavaria-33-cruiser/1026748
Bavaria Cruiser 46, letnik 2017 11.05.2019 18.05.2019 Trogir 2.100,00 € 47% 1.108,80 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-46-4-kab/756521
Sun Odyssey 349,let. 2019, 3 kab 11.05.2019 18.05.2019* Biograd 1.140,00 € -40% 846€  * ** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Dufour 382 GL, let. 2016, 3 kab 11.05.2019 18.05.2019* Biograd 1.580,00 € -40% 948€  * ** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Bavaria 50 Cruiser, let. 2007, 5 kab 11.05.2019 18.05.2019* Biograd 2.300,00 € -40% 1265€ ** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Hanse 385, let.2017, 3 kab 11.05.2019 18.05.2019* Biograd 1.590,00 € -40% 954€ ** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Elan Impression 40, letnik 2018 18.05.2019 25.05.2019 Biograd 1.880,00 € 50% 940,00 € https://thesailmaster.si/elan-impression-40/1636468
Hanse 505, letnik 2017 18.05.2019 25.05.2019 Trogir 3.900,00 € 50% 1.950,00 € https://thesailmaster.si/hanse-505-5-kab/758545
Sun Odyssey 45, letnik 2008 25.05.2019 01.06.2019 Punat/Krk 2.550,00 € 42% 1.471,86 € https://thesailmaster.si/sun-odyssey-45/848899
Lagoon 450, letnik 2013 25.05.2019 01.06.2019 Pirovac 4.100,00 € 43% 3.477,00 € https://thesailmaster.si/lagoon-450-4--2-kab/1883324
Sun Odyssey 40.3, letnik 2006 01.06.2019 08.06.2019 Pula 1.800,00 € 35% 1.170,00 € https://thesailmaster.si/sun-odyssey-403/1799081
Bavaria Cruiser 41, letnik 2016 01.06.2019 08.06.2019 Split 2.250,00 € 40% 1.350,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-41-3-kab/991987
Sun Odyssey 439, letnik 2012 08.06.2019 15.06.2019 Sukošan 2.400,00 € 25% 1.800,00 € https://thesailmaster.si/sun-odyssey-439/1024988

*možen zgodnji check in; ** zunajkrmni motor gratis

 

Motorna plovila

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo*
Elan power 35 ( 2014),2 kab 4.5.2019 11.5.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 4.5.2019 11.5.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 4.5.2019 11.5.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 4.5.2019 11.5.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 4.5.2019 11.5.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 4.5.2019 11.5.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 4.5.2019 11.5.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 11.5.2019 18.5.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 11.5.2019 18.5.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 11.5.2019 18.5.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 11.5.2019 18.5.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 11.5.2019 18.5.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 11.5.2019 18.5.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 11.5.2019 18.5.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 18.5.2019 25.5.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 25.5.2019 1.6.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 4800 1440 3360 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 1.6.2019 8.6.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +38598397708
Sreda 08 Maj 2019

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

30.4.2019, Velenje – Munchen – Doha – Auckland – Nuku`Alofa

»Pot nastane tako greš.« (F. Kafka)

In kot je napisal Kafka, greš in tako nastane nova pot. Pravzaprav sploh ne vem več, koliko krat sem že šel in koliko je že nastalo teh poti. Nekaj jih je že v teh letih od 2014 do 2019. Vsaka je nova, vsaka drugačna.

Bil je 30. april, 2019. Odložim prtljago za let v Munchen. Čez pol ure me že kličejo po zvočniku, varnostna služba želi preveriti vsebino kovčka. Pridejo po mene pred informacijsko pisarno in gremo skupaj do kovčka. Vedel sem, da se bo to zgodilo, a upal sem, da bo šlo mimo. Pa ni šlo. Odvzeli so mi liter Brunexa (odstranjevalca rje z epoksi zaščito) katerega sem imel za premaz kobilice na barki. Menda je vnetljivo in eksplozivno, zato ga izločijo, a važno je, da lahko grem tudi brez tega naprej. Priletim v Munchen in ker so mi pri Adriji naredili karto samo do tu, se moram pri letalski družbi Quatar prijaviti za let preko Dohe do Aucklanda na Novi Zelandiji. Pa se spet zalomi. Nimam povratne karte in nimam vsaj delovne vize, da bi lahko odpotoval. Pokažem jim potrdilo za povezan let iz Nove Zelandije na Tongo, pa je ta let spet povratna karta NZ-Tonga- NZ. Drugače ne gre, če želim ostati na Tongi. Očitno se tukajšnje oblasti bojijo, da bom ostal na Novi Zelandiji, zato mi na prijavah nočejo izdati enosmerne letalske vozovnice. Ker trmarim in jim dokazujem da imam prav, me peljejo do šefice. Sedem v pisarno in začnem razlagati svojo zgodbo. Nato me gospa ustavi in vpraša: »Jasmin, da li ste vi iz Bosne?« Svašta! Tako izvem, da je gospa izbeglica iz Bosne, iz mesta Banoviči in sedaj živi na obrobju Munchena, a je z leti bila pridna in dosegla, da je zdaj šefica za letalsko družbo Quatar v Munchenu. E svugdje nas ima! No potem nekako fotokopirava potrdilo, ki so ga izdale oblasti na Tongi, da imam barko na suhem na otoku Vava`u in z nasmeškom na obrazu prejmem dve vozovnici, eno iz Munchna do Dohe v državi Quatar, drugo od Dohe do Aucklanda v Novi Zelandiji, kjer tudi po 30-tih urah pristanem. Sledi prevzem prtljage, ki je bila poslana direktno iz Brnika, nato pregled potnega lista in overjanje prijavnega lista. Celo turistično vizo sem dobil v potni list, za tri mesece. Začetek slab, nadaljevanje dobro, pravim. A se spet zatakne. Pri prijavi na listu sem napisal, da imam v prtljagi salame, torej meso. Moram na Bio-varnostno inšpekcijo. Odprejo mi oba kovčka in iz njih leti v smeti pet 500 gr. suhih salam. Pregledajo še ostalo vsebino v kovčku in mi pustijo čokolado. Pa saj nisem otrok! Menjam čokolado za salamo, a se ne dajo prepričati. Inšpektor mi pravi, srečo imam, da sem prijavil, če bi šla prtljaga čez X-žarke (rentgen) in bi mi salame našli, bi plačal krepko kazen. Spakiram vse kar imam in me odpelje do rentgena in postavim kovčka na trak, nato še nahrbtnik s prenosnikom in ostalo elektroniko. Pa se že vrti rdeča luč. Salama? Ne, samo pet sem jih imel. Sledi spet pregled nahrbtnika in tu najdejo sendvič s štirimi salamami in mocarelo. Ojoj. Nato sledi dolga razlaga, da je to zdravju varna država, katera je lahko le varna na način, da jo skrbno čuvajo. Ne pomaga, da jim povem, da je salama iz EU in tudi ne iz Afrike, katere se menda oni tako bojijo. Sledi odhod v karanteno, pride še vodja inšpektorjev, sledi odvzem potnega lista in potem čez 20 minut pride do mene spet inšpektor z dvema natipkanima listoma in želi da podpišem. Preberem, čeprav vseh angleških strokovnih besed ne razumem in nočem podpisati. Piše, da moram plačati 400 dolarjev kazni, ker nisem prijavil sendviča, s tem sem kršil Zakon. Potem sledi prepričevanje, kdo ima prav. En sendvič sem že pojedel in ker nisem doma, imam slabo prebavo. Mi bodo na WC-ju prestregli tudi blato, da ujamejo del prvega sendviča? Na koncu izgubim bitko in jim dam plačilno kartico, da jo potegnejo čez POS terminal. Drag ta sendvič! Lepo je meni govoril pokojni oče:« Sine sa rogatim se je teško bosti!« Jbg, pa še prav je imel.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Ker imam še 12 ur do poleta letala na Tongo, berem knjigo in opazujem ljudi. Vseh narodnosti jih je in vseh barv kože. Potem oznanijo, da je odprto prijavno mesto za oddajo prtljage in potrditev letalske vozovnice. No vsaj tu gre brez problema. Sledi kontrola osebne prtljage in spet se zalomi. Tokrat mi zaplenijo viski, katerega sem kupil na Brniku v Free Shopu. Prepiram se z njimi, da je vse še originalno zaprto in »zapečateno«, da je to šlo čez kontrole na  Brniku, Munchenu, Dohi, tudi tukaj ob vstopu v Novo Zelandijo, a oni se ne prestavijo tudi milimetra ne. Pride nekakšen šef in potem me začne na ostro prepričevati, da naj se odločim, ali bom spoštoval njihova pravila in Zakone, ali ne? Videl sem, da bom izgubil še eno bitko, zato zamahnem z roko, fotografiram odvzem viskija, kot sem fotografiral odvzem salam in zahtevam potrdilo o odvzemu. Možakar me niti pogleda ne in vrže liter Chivasa v rumeno kanto za smeti. Vem, da ga bo nekdo pobral enkrat iz nje. Upam, da se zadavi z njim. Vem, da ta ne bo šel na uničenje, kot salame, čeprav so vakumsko zapakirane. Pot do terminala me vodi mimo Free Shopa, zato kupim nov viski, a tokrat nimajo akcije kot na Brniku in zato za isti denar kupim le CC-ja. Kolega Bill pač pričakuje ta viski. Po 12 urah čakanja na letalsko povezavo za Tongo, doživim še dve uri in petdeset minut zamude poleta letala, zaradi tehničnih težav. Kot da še ni dovolj vsega! Kljub vsemu, zatečenim nogam, utrujenosti, slabi volji in uspešnem pristanku na Tongi, se po 56-tih urah potovanja s taksijem pripeljem do hiše, kjer sem rezerviral malo sobico za prespati, da bom lahko jutri ob 13. uri  nadaljeval s poletom na otočje Vava`u. Upam, da se znajdem še za internet v doglednem času, saj tega v Boatyardu ni, zato se beremo ko bo možnost. Lahko noč Slovenija! Utrujen in zaspan sem…

03.05.2019,  Nuku`Alofa – Vava`u, Tonga

Zgodaj zjutraj me prebudi lajanje psov in kričanje petelinov. Vem, da so včasih petelini kikirikali, tole danes zjutraj, pa je mejilo na popolno tekmovanje v glasnosti teh mestnih pernatih fantov. Ni kaj, vstanem se uredim in berem knjigo. Kasneje še zajtrkujem, uredim plačilo za spanje, potem pa se pripravim, kajti po mene pride taksist, ter me odpelje na letališče. Le kaj me čaka danes? No na srečo, pride letalo pravočasno, ker je to notranji let, me nihče nič ne vpraša in mi ne teži. Tudi kilaža kovčkov štima, čeprav moraš ob nakupu letalske vozovnice, napisati še svojo težo. Ni kaj, leteti z malim in starim letalom ni enostavno. Prispem na Vava`u otočju in ko dobim prtljago, najdem taksista in ta me odpelje do Boatyarda (delovne marine na suhem). Taxi ima spredaj ostanke od sedežev, zdaj jih sploh nima. Vse je uničeno, a motor še dela. Ko vprašam taksista, če je sploh dovoljeno prevažati ljudi takšno razvalino, mi ta pove, da je ta še dober, kakšne imajo drugi. Vem, poznam to, saj nisem prvič na otoku, potem me pogleda in pravi, ja važen motor. Toyota! Ufff, samo da pridem živ do barke.

Kmalu sva na cilju in na zunaj mi je videti Indigo v redu. Potem je tudi notranjost OK. Stopim v notranjost in v nosnico zajamem plesnivi in vlažen vonj. Pogled v notranjost ni prav nič prijeten. Vlaga, vlaga in povsod vlaga. Do vrha je zeleno in črno, nekje že tako, da sem pomislil, da bodo začele rasti gobe. Stopim v barko in kar koli sem prijel v roko, če sem odprl predal, odprl vratca od omarice,…. Zelena plesen od vlage. V zadnji kabini je vse mokro, nekje mi je teklo v barko! Najraje bi zajokal od žalosti in jeze, pa nisem, le solza se je sama utrnila in stekla po obrazu. In ker veliki fantje ne jočejo, ampak se primejo dela, sem to tudi storil. Toda kje začeti? Morda z elektriko? Pogled na stikalno ploščo mi pove, da v barki ni niti kančka elektrike. Preverim akumulatorje, prazni so, da bolj prazni ne morejo biti. Hočem priključiti elektriko, pa imajo drugačne vtikače in vtičnice. In kaj naj zdaj? Do mesta in trgovine je vsaj 10 km. Če pokličem taksi bo ta vtikač hudičevo drag. Kabel odrežem in zvežem kar direktno in upam, da me tukajšnji lastniki ne bodo prehitro ulovili. V barki kljub temu ni elektrike. Sem narobe zvezal? Ne, zelena lučka sveti, ostalo pa je vse v temi. Na tej plošči je toliko zelenih lučk, da bi moralo svetiti kot za novo leto, pa je vse v temi, kot v rogu. Grem za kablom in iščem, merim, gledam in spoznavam, da se na elektriko bolj malo spoznam. A vseeno ne slišim ropota polnilca in takrat se mi stemni pred očmi, polnilec baterij ne dela. Zelo draga reč, če bo slučajno potreben nov. Preverim, merim, ne dela. V tem času slišim kolega Billa, ki je prišel iz mesta in pride takoj do mene na barko, da me pozdravi. Ko mu povem kaj se mi je pripetilo, samo zamahne z roko, in pravi, važno je da si živ. Res dobra tolažba, ni kaj. Dogovoriva se, da je za danes že prepozno ugotavljati kaj in zakaj ne dela in kako je prišlo do te ga defekta, zato bova to skupaj pogledal jutri. Za ob osmi uri zvečer me povabi njemu na večerjo, ker jaz še nisem bil v trgovini, zato nimam kaj kuhati. Skuhal si bom le kavo. No lepo, tudi plina nimam več. Kako da ne, če sem ga še imel malo, preden sem odšel domov? Vse je narobe. Pogledam v nebo in vprašam tistega zgoraj, kaj sem mu naredil, da me preizkuša. Odgovora seveda ni, jaz pa vem, da bom s svojo trdno voljo in delom naredil tako, da bo kmalu vse v redu. Zaviham rokave in se lotim dela. Začnem v spalnici, kajti tu bom zvečer ležal.

Zvečer se stuširam in grem k Billu. Odnesem mu težko dočakan viski in še kakšno malenkost, nato pa skupaj nazdraviva s pivom, ki mi je kar kmalu stopil v glavo. Nato pojeva dober piščančji curry z rižem in pogovor steče dolgo v noč. Čas je da se poslovim in grem v posteljo. V barki je tema in edina luč je še baterijska svetilka. Jutri bo nov dan in vse bo bolje. Morda…

04.05.2019,  Boatyard Vava`u, Tonga

Jutro je bilo sončno in lepo. Vendar ne za mene. Morda zato, ker sem vedel, da me v tem dnevu ne čaka nič lepega. Veliko bo dela, a najprej moram usposobiti elektriko, da bom lahko normalno deloval. Danes odvijačim polnilec z zelo nedostopnega mesta in ga odprem. Kar nasmejalo se mi je, ko sem zagledal črno vhodno varovalko. Žal takšne cevne varovalke nimam, a imam druge, zato jo nadomestim z drugo, a ne tako močno. Če bo kaj narobe, bo pač prej šla k vragu. Priklopim polnilec na elektriko. Nič. Varovalka je cela, polnilec ne dela. Ni kaj, potrebujem novega ali pa da popravim starega, če se bo sploh dal popraviti. Zakaj je prišlo do te okvare ne vem, morda zaradi prevelike vlage. Vendar bo popravilo ali nakup novega polnilca na Tongi misija nemogoče. Tu nimajo skoraj ničesar, kar potrebujem. Vse se naroča iz Nove Zelandije, potem pa pride ko pride.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Kasneje se spravim k delu in brisanju salona. Najprej strop očistim na grobo, potem z vodo in nekaj kisa spet pobrišem na fino. Upam, da sem vse razkužil in bo vsaj dihanje v prostoru bolj zdravo. Nekaj bo potrebno še jesti, ura je že pozna za zajtrk. Imam nekaj krekerjev na barki, zato na te namažem pašteto. Še sreča, da imam kar nekaj zaloge hrane v konzervah, kakor tudi prepečenec in krekerje. Datum uporabe še ni potekel. K meni pride na barko še Bill in mi pove, da od 12. do 18. ure ne bo elektrike. Ufff, to me bo pa močno prizadelo, hahahaha. Potem se možakar spomni, da on nima montiranega polnilca baterij, ter ga ima samo provizorično nameščenega, za takrat ko ga potrebuje. Zato mi prinese svojega, katerega montirava skupaj in mi ga posodi za 24 ur, le toliko, da napolnim baterije, ta čas pa se bodo spraznile njegove in bova spet zamenjala. Jaz na hitro še montiram solarni panel, in upam, da bo kasneje vse delovalo. Ob 12:30 res prekinejo dobavo elektrike in zato pokličem Billa, da greva v mesto po nakupih. On pokliče taxi, potem pa se odpeljeva. Kupim kar nekaj stvari, ki jih potrebujem in čeprav sem že prej poznal te visoke cene, se jim tokrat spet ne morem načuditi. Samo za primerjavo naj napišem, da stanejo štiri najcenejše role papirnatih brisač astronomskih 10,21 USD!! Tudi vse ostalo je veliko dražje kot v Sloveniji. Rad bi še nabavil plin, pa ga tu ne pretakajo v naše male jeklenke, kakor tudi ne v mojo veliko jeklenko, ki sem jo nabavil v F. Polineziji. Moral bi kupiti novo jeklenko s plinom in nov regulator. A tudi tega ne morem, ker jim blagajna ne dela. Na Tongi še nisem prejel nobenega računa do sedaj in ga tudi tokrat ne rabim, a mi možakar pravi, da so pravila napisana in ker ni elektrike, je pravkar dobil dovoljenje od šefa, da lahko gre domov. No verjetno bo to bolj držalo, da se mu ne ljubi izdati jeklenke, ker mora izpisati A4 formular za nakup nove jeklenke. Potem se vrneva do centra mesta in greva na pivo. Vsaj to imajo hladno, kljub temu da ni elektrike.

Po vrnitvi iz mesta, nadaljujem s pomivanjem in pospravljanjem salona, nato si naredim še kosilo z večerjo in uživam v hrani. Po moji večerji pride do barke Bill in me povabi na njegovo barko na pivo in z veseljem se odzovem vabilu. V salonu barke spet obujava spomine lanskega leta in oba sva enakega mnenja, da je bilo lansko leto čudovito, zaradi tega ker sva se spoznala in zato, ker je v najino življenje prišlo kar nekaj skupnih prijateljev, s katerimi sva skupaj plula, se družila in se imela zelo lepo.

Zvečer se vrnem na barko, polnilec ropoče in polni akumulatorje. Sledi še tuširanje in ker je noč vlažna, mi na aluminijasti lestvi spodrsne in se udarim v koleno. Nič posebnega in upam, da bo vse v redu še naprej. Vseeno je to bolje, kot komarji, ki se pripravljajo na nočno sesanje moje krvi…

05.05.2019, Boatyard Vava`u, Tonga

Noč je bila tokrat kratka, saj me je bolelo koleno. Ni putika, ampak udarec. Ni kaj, spet bova nekaj dni prijatelja z naklofenom, dokler bolečina ne mine. Kot moj vnuk rad reče: »Dedi, saj bo minilo.«

Ko je naklofen prijel, sem šel v delo. Ob nedeljah se tukaj ne  sme delati in je to zapisano v Zakonu. Pravzaprav to sploh ni slabo, ljudje imajo vsaj en dan za počitek. No, jaz nisem prišel počivat, ampak delat, a me je že včeraj lastnik Boatyarda opozoril, da slučajno ne bi delal zunaj, da ne bi ropotal s kakšnim orodjem, ker bo prišla policija in 100% verjetnost je, da bom plačal visoko kazen – 1000 $. No tega res ne bom počel, kajti kazni imam za letos dovolj.

Ker zunaj dežuje in bo po napovedi deževalo cel dan, tudi delati ne morem s stroji, če tudi bi si tega želel. A ker res močno dežuje, se vseeno odločim in grem kar v kopalkah ven, ter s sirkovo krtačo na držalu vsaj malo očedim barko od zunaj in dež mi pomaga, da se prah, ter drobci antifaulinga z drugih bark, splahne s palube barke. Poleg tega sem se še vsaj malo umil po celem telesu. Naravni tuš.

Kasneje sem napisal pritožbo na Ministrstvo za bio-varovanje države, ki me je nedavno oglobilo za 400$ in upam, da mi bodo ta denar vrnili, saj sem bil samo v tranzitu in ne v vstopu v njihovo državo. Ob tem dogodku sem se spomnil na JLA, kjer je bila komanda: »Izvrši, pa se tek onda žali!« Tako je tu: »Plačaj, pa šele potem napiši pritožbo.«

Ker je cel dan deževalo sem delal v salonu in čistil barko, drgnil in čistil navtično usnje na sedežni, ter opral še preostalo posodo, da imam vsaj apetit kaj vzeti v roke. Ko je padla noč, na zemljo, me je na barko povabila američanka Helen, ki je kot štoperka na Billovi barki. Menda je skuhala dobro lososovo enolončnico z zelenjavo in naj pridem na večerjo. Zato sem odklopil Billov polnilec in mu ga vrnil, saj so tudi njegovi akumulatorji že prazni, ker danes ni bilo sonca in se s tem baterije niso polnile. Tako sem še ostal na večerji, ki mi je zelo teknila, saj poleg treh jutranjih krekerjev s pašteto še danes nisem nič jedel.

Pred spanjem sem se zazrl v že skoraj očiščen salon ter zadovoljno sedel za mizo, ter si pogledal še en film in ob polnoči utonil v spanec.

06.05.2019, Boatyard Vava`u, Tonga

Celo noč je deževalo, kot da ciklonska sezona še ni končna. Približno nekako tako, kot berem, da je v Sloveniji. Majska zima, deževno in hladno, nekje je padel celo sneg. Uff, na srečo tukaj ni nikoli snega, saj je toplo. A to jutro je posijalo sonce, prijetno je. Po popiti kavi, odidem v kokpit in se lotim montaže drugega solarnega panela. Mudi se mi, saj sem ostal brez polnilca baterij in kmalu bom ostal brez elektrike. A najprej moram narediti okvir, da bom lahko kasneje spojil oba panela skupaj. Tako bom dobil več, meni še prepotrebne energije. V bokaportu v kokpitu imam nekaj inox cevi, v rezervi imam tudi kotne in končne inox podaljške. Nekaj sestavim, a mi zmanjka cevi, katero grem iskati v tukajšnjo delavnico. Vsega pa nimajo, saj imamo mi metrične mere, oni uporabljajo colske. Zato na barki pogledam, kaj imam od inoxa in najdem, eno oporno prečko pri vetrnem generatorju. Njo bom razrezal in uporabil, nadomestil pa jo bom z debelejšo colsko cevjo, ter tako bo volk sit in koza cela. Po treh urah dela je inox okvir narejen, solarni panel je na mestu in privijačen, zdaj pa potrebujem še samo veliko sonca. Nato še zamenjam MPPT regulator za solarna panela in upam, da bo zdaj vsaj 25% več elektrike.

Do barke pride Bill in me prosi, če mu grem pomagati namestiti krmilni list v barko, saj je menjal ležaj in spodnje prirobnice. Seveda, saj sem mu obljubil. Vesel sem, da sem končal svoje delo in sonce že polni akumulatorje. Kar nekaj ur sva delala in nameščala težek krmilni list, ter ga spet spuščala, brusila prirobnico ter dvigovala. Potem, ko je on nastavljal roko za avtopilota na osovino sem skuhal kavo na svoji barki, ter jo s tremi piškoti za vse tri kofetkarje prinesel na njegovo barko. Ker sem videl, da ima še veliko dela, sem se ponudil, da danes jaz naredim večerjo še za Billa in Heleno, ter ju povabim ob pol osmih zvečer na svojo barko. Prav hvaležen mi je bil, da je lahko v miru delal, saj gre jutri zgodaj, ko je plima najvišja v vodo. Spet bo plul.

Helena se je po večerji vrnila na barko, midva pa sva jo potegnila v pogovoru še dolgo v noč.

07.05.2019, Boatyard Vava`u, Tonga

Jutro brez dežja, a oblačno. Potrebujem nekaj sonca, da preko solarnih panelov napolni moje akumulatorje. Spijem kavo, a nimam veliko časa, saj gre SY Cajucito čez nekaj trenutkov v vodo. Ko pridem do barke, kapetan Bill že pripravlja zadnje stvari za dvig barke in odhod v morje. Pridejo še delavci in čez eno uro je v morju. Motor je vžgal, zakadil in barka je počasi odplula novim dogodivščinam na pot. No ja, saj bova še skupaj, takoj ko pridem še jaz v vodo in ga že nekje ujamem.

Danes sem dobil elektronsko pošto od Biosecurity NZ ter odgovor na mojo pritožbo ter na postopek v zadevi »Sendvič«. Pravijo, da bodo moje sporočilo posredovali sodišču in bo sodnik odločal o ugovoru. Upam, da sodnik ni vegeterjanec in bo mojo pritožbo odobril in podal pozitivni odgovor, čeprav to lahko traja 5 do 6 tednov.

Prosil sem lastnika Boatyarda, da mi delavci odstranijo leseno podporo in da ostanem samo na kovinskih nosilcih, da bi, če bi bilo vreme v redu, pričel z delom na trupu barke. Pa saj imam dela v barki še dovolj, a bi to pustil za čas ko bo padal dež in bodo zemeljska tla pod barko mokra in blatna. Žal ni ta Boatyard na betonskih tleh, kot je to Fontana, Izola, Las Palmas, Martinique,…. Tu je vse drugače. Da ne bom stal in gledal v zrak, pa vseeno preverim omare. A glej ga zlomka, dvoje vrat se ne da odpreti. Zapiralo se ne premakne in se zato ključavnica ne odpre. Kaj naj zdaj? Spomnim se šale  od Muje in Hase, ko se tudi Hasi niso vrata odprla in pravi Mujo: »Da li znaš Engleski?« Haso vpraša: »Zašto?« Mujo pa ves ponosen reče: »Pa kažu ako znaš Engleski, onda ti to otvara sva vrata!« ☺ Ahhh Đasmine, to je to, ne znam popolne angleščine in moja vrata bom tokrat moral odpreti kar na silo, z velikim izvijačem. Vrata le odprem in jih ne poškodujem, zapirala snamem in jih namočim v kis, nato pa omare očistim še od znotraj, da bodo lepe in sveže. No pa sem spet tam, pregledam oblačila, ki so zavita v vrečkah in očitno so bila malo vlažna, ko sem jih dajal v te vrečke. Zdaj so polna sivih pik od vlage in imajo zatohel vonj. Pregledam ih in mečem v veliko črno vrečko, da gredo na pranje. Na koncu se je nabralo skupaj s posteljnino in brisačami za 25 kg perila. To ne bom sam pral, ampak bom dal v pralnico. Evo pa je še en strošek več.

Lotim se prve krmne kabine, to je tiste, ki je bila mokra. Krivec za vso vodo je eden od treh zapiral na oknu, ki ni bil zategnjen in je mimo njega vdirala voda v kabino. Bolj ko sem razdiral to skladišče v kabini, bolj se je kazala mokrota. Pravzaprav je bila blazina za spanje do polovice še vedno mokra in v njej je bilo kar nekaj vode. Velika torba, kjer imam shranjene vrvi je bila tako težka od vode, da sem mislil da je v njej še težko Deltino sidro. Vse stvari prenesem v salon in zdaj je njegova notranjost skupaj s kopalnico, videti kot da sem na razburkanem morju in je ta razmetal vse stvari v barki. Ni kaj, žalostno, a resnično. Tokrat sem že vsega navajen in v meni ni jeze ter ne preklinjam. Delam rutinsko, kot robot. Zunaj si namesto tende naredim polivinilasto streho, da bom lahko pod njo sušil blazino, katero pa moram še prej dobro zdrgniti s čistili, da bo lepa in da bo dišala, nato pa na sonce z njo za nekaj dni. Tako ali tako moram to kabino nekaj dni sušiti, pa tudi dostop do avtopilota bo lažji s te strani, da zdaj še popravim in opravim dela v skoraj nedostopnem delu plovila. Ja ni kaj, jadranje okoli sveta ni samo lepo, kot je videti na zunaj. Trenutno je samo garanje in saniranje tistega, česar nisem niti pričakoval.

Delal sem vse do večera, majica na meni je bila cel popoldan mokra od potu, zvečer sem bil utrujen, a spet malo boljše volje. Vsak dan je več narejenega in vsak dan je bolje. Okoli osme ure zvečer si skuham še večerjo in to bo zame prvi pravi obrok. Hočem še nekaj napisati in ne gre, utrujen sem in zaspan, zato grem tokrat še pred enajsto uro zvečer spat.

  < Tihi ocean - (Plovba na otok Tahuata 3.del)        Tihi ocean (Priprava plovila) >

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Sreda 08 Maj 2019

Posebno ladjo Boskalis Blue Marilin, za prevoz velikih tovorov, so nasilno zasegli pirati.

Specilana ladja Boskalis Blue Marlin, ki je namenjena prevozu velikih in težkih tovorov je priplula do luke v Ekvatorialni Gvineji v zahodni Afriki. Po tem, ko je razložila svoj tovor pred pristaniščem, je odplula proti Malti. V popoldanskih urah, ko je plula približno 80 nmi od obale, so se nanjo vkrcali oboroženi pirati in ladjo zasegli.

Ladja Boskalis Blue Marlin
Ladja je namenjena prevozu težkih tovorov velikih dimenzij po svetovnih morjih. Ladja je delno potopljiva. Za nalaganje tovora, se lahko potopi tako globoko v morje, da je njena nakladalna ploščad dovolj globoko potopljena, da nanjo naložijo tovore težke do 67.000 ton. Nanjo lahko naložijo večje ladje, naftne ploščadi in druge težke tovore izjemnih dimenzij. Ladja ima za pogon vgrajena dva motorja moči 12.640 KW oziroma 17.000 KM. Pri manevriranji ji pomagata še dva azipod pogona z močjo 4500 KW in premčni motor z močjo 2000 KW. Največja ladja v floti Boskalis Boka Vanguard lahko na krov sprejme tovor težak do 117.000 ton.

Posadka se je uspela rešiti v varen prostor na ladji in obvestiti lokalne oblasti in plovila NATO misije v Gvinejskem zalivu. Proti ladji sta nemudoma poletele dva helikopterja iz Ekvatorialne Gvineje, sledile pa sta jim še dve ladji mornarice Ekvatorialne Gvineje in Španske mornarice.

V ponedeljek zjutraj so se je na ladjo vkrcale specialne enote in preiskale ladjo. Na njej niso našli nobenega pirata. Posadko so obvestili, da lahko zapusti varne prostore in prevzame ladjo. Po pregledu ladje so ugotovili, da so pirati med prevzemom ladje streljali in močno poškodovali komandni most ladje in aparature za upravljanje plovila. Nadaljevanje plovbe ni bilo možno. Oblasti Ekvatorialne Gvineje so iz varnostnih razlogov na krovu ladje Boskalis Blue Marlin pustili pet oboroženih vojakov. Podjetje, ki je lastnik ladje, je že poklicalo na pomoč vlačilce za vleko ladij po oceanih, da jim pride na pomoč in ladjo odvleče v varno pristanišče, kjer jo bodo usposobili za nadaljnjo plovbo. Ladja je trenutno v mednarodnih vodar, približno 40 nmi oddaljena od obal Ekvatorialne Gvineje.

Foto: Boskalis.com

Sreda 08 Maj 2019

Francoska ladjedelnica Jeanneau je najavila izdelavo nove serije plovil Sun Loft, ki bo primarno namenjena čarterskemu trgu. Z novo serijo plovil bo ladjedelnica Jeanneau zapolnila veliko vrzel pri najemu plovil. To je verjetno prva serija plovil, ki je kadarkoli bila oblikovana z mislijo na trg izposoje plovil in ciljem, da v navtiko pritegne številne nove l...

Torek 07 Maj 2019

MTI 340X je novost iz ameriške ladjedelnice Marine Tehnology Inc. Plovilo je izjemno hiter katamaran, ki ga bodo veseli adrenalinski odvisniki.

MTI 340X je 34 čevljev oziroma 10,3 m dolg katamaran. V širino meri dobre 3 m in omogoča hitro plovbo šestim osebam, ki sedijo na udobnih sedežih. Čeprav gre za izjemno športen čoln, pa je na njem veliko predalov, v katere lahko shranimo vse potrebne drobnarije.

Za pogon plovila so namenili po dva zunajkrmna motorja Mercury Racing, ki razvijeta po 400 KM. Moč se prenaša preko dveh dirkalnih propelerjev MAX 5. Plovilo je v celoti izdelano iz karbonskih vlaken. Ker tehta samo 2600 kg, lahko pričakujemo, da bo 800 KM zadostovalo za izjemno velike hitrosti plovbe. Plovba s hitrostjo 80 vozlov je za to plovilo nekaj povsem običajnega. Da se ne boste prestrašili, poraba goriva je izjemno majhna. Pri tej hitrosti poraba znaša okrog 120 l/h ali 1,5 l goriva na prepluto miljo. Seveda pa 80 vozlov ni končna hitrost tega plovila. Če ročico plina potisnemo do konca, potem bomo zelo hitro zapluli s hitrostjo, ki bo dosegla trimestno številko. Z natančnimi nastavitvami naklona pogonov, ki pri takšnem plovilu in teh hitrostih igrajo izjemno pomembno vlogo, pa bo hitrost narasla še za nekaj vozlov več kot 100.

Ponedeljek 06 Maj 2019