Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Jadranje okrog sveta je bila moja skrita želja že iz časov ranega otroštva. Sanjaril sem o mogočnih oceanih, daljnih deželah in svobodi. Jadrnice sem si »risal« v mojih sanjskih potovanjih, pa tudi na mojih otroških risbicah. Mnogo let kasneje sem s privarčevanim denarjem kupil staro jadrnico in jo pričel pripravljati za potovanje do daljnih obzorij.

Kako zelo sem imel rad mojo Lady Ivano! Zapustil sem dom, svoje dekle in svoje prijatelje. Sledil sem klicu svobode, na črti med modrino neba in modrino morja sem z vetrom v jadrih plul proti obzorjem nekje daleč, daleč v neskončnosti.

Čarobne noči pod zvezdnatim nebom sem doživljal kot prvo ljubezen. Sam na morju, jutranje in večerne zarje, pesem vetra, delfini ob moji barki, oblaki tam daleč, visoko ... moje sanje so postale resničnost. Moja jadrnica, prav taka kot sem jo naslikal kot otrok, je plula novim doživetjem nasproti. Dokler mi je v viharni noči sredi Atlantika ni vzel Neptun.

 

Več v knjigi: Walter Teršek - 10 m svobode

  • Dimenzije: 15 x 23 cm
  • Obseg: 132 strani
  • Vezava: trda
  • Oprema: barvne fotografije
Walter Teršek: 10 m svobode

Zadnji video

Svetovna omrežja je preplavil videoposnetek skiperja, ki je s svojim neznanjem in neverjetno vztrajnostjo nespretno manevriral in poškodoval vsaj štiri plovila, ki so bila privezana v pristanišču. Skiperja je verjetno zgrabila panika. V trenutku, ko bi se moral umiriti in razmisliti, kako rešiti situacijo, je z vsakim naslednjim dejanjem povzročil še več škode.

Izognite se podobnim težavam. Kako manevrirati v pristanišču, si lahko preberete v knjigi Manevri za pristajanje.

Vir: fb - Piotr Świrkowski

Nedelja 02 Avg 2020

Jeanneau Sun Fast 3300

V mesecu avgustu bo potekala naslednja regata serije Sun Fast Mediterranean 2020 Challenge, ki poteka na hitrih jadrnicah Janneau.

Sun Fast Challenge je serija regat, ki potekajo v Atlantiku in Mediteranu. Skupno bo izvedeno 14 regat. Polovica se jih bo odplulo v Atlantiku in polovica v Mediteranu. Udeležijo se jih lahko jadralci s celega sveta. Pogoj je le, da plujejo z eno izmed jadrnic serije Sun Fast 3200, 3300, 3600 z veljavnim IRC certifikatom.

Naslednja regata iz serije bo potekala v francoskem Marseille-u med 22. in 28.8.2020.

Za udeležbo na regati lahko kontaktirate slovenskega zastopnika za plovila Jeanneau, JP storitve d.o.o., +386 51 604 395.

Sreda 29 Jul 2020

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je maja 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se to Jasmin ne bi odločil opraviti sam, s serijsko in že takrat 14 let staro jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal ali ojačal, da bi lažje zdržala široka morja in valovite oceane.  V svoji plovbi od Poreča do otočja Tonga, je napisal tri jadralske potopise, v katere je vnesel ogromno jadralskih podatkov, s katerimi bo morda navdihnil še kakšnega Slovenskega jadralca, da bo odplul po njegovi poti. Poleg tega želi dokazati, da se lahko sanje sanjajo tudi z minimalno količino denarja. Z jadrnico je obplul že dva oceana in njegova brazda v oceanih je  dolga že 18.000 navtičnih milj.  Svojo plovbo nadaljuje iz Nove Kaledonije proti Sloveniji. Kje se trenutno nahaja, kaj počne in kako doživlja svoje sanje, pa izveste tukaj!

Kar nekaj časa je preteklo od zadnjega resnega napada piratov na trgovske ladje v Adenskem zalivu. Plovba v njem je ena od najpomembnejših trgovskih poti za nafto in plin, ki poteka od Bližnjega vzhoda do Evrope. In čeprav je zdaj nafta izgubila na ceni, je ta plovna pot še vedno najbolj aktualna. Nekateri ladjarji se sicer že odločajo in preusmerjajo svoje ladje s tovorom zaradi nizkih cen nafte preko Južne Afrike proti Evropi, a teh je le bore malo.

Pirati so se za nekaj časa potuhnili in se skrili. v zadnjih desetih dneh tega meseca, sta bila spet izvršena dva napada na velike ladje, a sta se oba na srečo končala neuspešno in pirati so ostali praznih rok. Prav zadnji incident, ki se je zgodil to nedeljo okoli 14:00 ure, je bil drugačen od prvega, saj je bil tokrat nasilen.

Tanker z imenom Stolt Apal, ki pluje pod angleško zastavo in je trenutno dodeljen hčerinskemu  podjetju Norveške družbe Stolt-Nielsen, je 12.5.2020 odplul iz Al Jubail (Saudi Arabia) iz Omanskega zaliva proti Suezu, polno natovorjen s kemičnim plinom. Plul je 75 Nm daleč stran od Jemenske obale, ko sta se mu začela približevati dve hitri plovili, za kateri se je kasneje izkazalo, da sta hitra čolna, kakršne uporabljajo Somalijski pirati.

Na tankerju so bili takoj aktivirani najeti varnostniki, kateri so proti piratom izstrelili nekaj opozorilnih strelov. Ker se le ti niso ustavili in so prišli še bližje tankerju, so jih ti pozvali, da se umaknejo, a so se na ta predlog še sami odzvali s streljanjem iz avtomatskega orožja. Kar nekaj strelov je zadelo komandni most tankerja, zato so bili varnostniki prisiljeni streljati v plovili, na katerih so bili po trije oboroženi pirati. Ko je  bilo eno od teh plovil zaradi strelov izurjenih varnostnikov onesposobljeno, se je drugo plovilo obrnilo in izginilo z obzorja. Tanker je odplul dalje, po svoji začrtani poti.

Svetovalka za komunikacijo Wera Helstrøm, z ministrstva za zunanje zadeve potrjuje, da je bil tanker zadet z nekaj naboji v komandni most, kateri je pretrpel nekaj manjših poškodb. Posadka in tovor sta ostala nepoškodovana. O napadu je bila obveščena tudi bojna ladja, ki je plula zaradi varnostnih razlogov po Adenskem zalivu, a posredovanje le-te, ni bilo potrebno. Na vprašanje, katera vojaška ladja se je odzvala, niso povedali, vendar so viri blizu varnostne službe dejali, da je vojna ladja plula po tranzitnem koridorju, ki ga nadzirajo mednarodne pomorske sile, zaradi velike in vse večje nevarnosti napada na vsa plovila v Adenskem zalivu.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Saudijska vojaška varnostna služba je tudi tokrat, kot večkrat v preteklosti obdolžila jemensko gibanje Houthi, ki poskuša napasti tankerje in večje trgovske ladje, katere plujejo ob obali Jemena, z brezpilotnimi plovili, polnimi eksploziva.

Pomorsko varnostno podjetje Dryad Global, ki se je specializiralo za varovanje tankerjev in ladij, pa je  sporočilo, da je to že deveti prijavljeni incident v Adenskem zalivu letos.

Ker nameravam tudi sam prepluti Adenski zaliv na poti do svojega cilja, mi je vsaka takšna informacija važna in v tem trenutku celo malo zaskrbljujoča.

< Izgubljena na morju...   6 let >


Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Sreda 29 Jul 2020

V francoskem pristanišču Marseille se je zgodila nenavadna pomorska nesreča.

Tovorna ladja – tanker Cap Pinede je plula proti luki. Zaradi še ne pojasnjenega razloga je z visoko hitrostjo trčila v valobran. Ladja v dolžino meri slabih 100 m. Zgrajena je bila leta 2009. Z njo upravlja podjetje Maritima. Po njihovih informacijah naj bi se ladja vračala v Marseille po opravljeni kratki plovbi v Fos Sur Mer. Zaradi trka v valobran se je poškodoval premec ladje. V nesreči nihče ni bil poškodovan in ni prišlo do onesnaženja morja.

Sreda 29 Jul 2020

Elan GT6

Elan se je odločil, da svojim potencialnim kupcem omogoči varnejšo alternativo za ogled njihovih plovil. Odločili so se odpreti EYE center (Elan Yachting Experience) v Portorožu.

Od letošnjega oktobra dalje bo možno v Portorožu obiskati nov Elano-ov center. Vsi obiskovalci bodo imeli možnost preizkusiti vse tri serije Elanovih jadrnic, od športne serije E, do serije Impression, ki slovi po enostavnosti uporabe in novo linijo GT, ki kupcem omogoča prilagoditi plovilo svojim individualnim željam.

Med prvimi Elan-ovmi modeli bo na voljo tudi nova jadrnica GT6, najbolje prodajana jadrnica I45.1 in hitra jadrnica E4. Druge modele plovil bodo v center dodajali postopoma.

Za vse potencialne kupce bosta na voljo dva posebna izkustvena paketa, ki bosta vključevala namestitev in prehrano v luksuznem pet-zvezdičnem hotelu. Enodnevni paketi bodo omogočali jadranje na novih modelih jadrnic na eni najlepših lokacij. Dvodnevni paketi pa bodo vključevali tudi ogled ladjedelnice v Begunjah, kjer si bodo kupci lahko ogledali Elanovo visoko tehnološko proizvodnjo, spoznali specialiste svoje obrti ter inženirje, ki izdelujejo te visoko kvalitetne jadrnice.

EYE center bo kupcem omogočal poseben nivo osebne varnosti. Kljub koronakrizi bo individualni pristop omogočal popolno varnost.

Preberite tudi: Prva jadrnica Elan GT6 je pripravljena na splovitev

Torek 28 Jul 2020

Po 267 dnevih na morju je jadralec Bert ter Hart objadral svet in pristal v izhodiščni luki. Plovbo je opravil brez modernih navigacijskih inštrumentov. Za orientacijo so mu služile le zvezde.

Bert ter Hart je 62 letni jadralec, ki je šele peti človek na svetu, ki mu je uspel tak podvig. Namesto moderne elektronike je plul le s pomočjo sekstanta, jadralskih almanahov, pisala, papirja in logaritemskih tabel.

Med plovbo okoli sveta je doživel marsikaj. Pri Falklandsih otokih ga je zajel orkan. Vetrovi so pihali s hitrostmi med 50 in 60 vozli in valovi so segali v nebo. Prisiljen je bil zapluti proti otokom in se zasidrati. Ves ostali čas je njegova 43 čevlje dolga jadrnica plula. Nikoli ni spal več kot dve uri skupaj. Zaradi izbruha koronavirusa je bil od meseca maja prisiljen omejiti dnevno količino hrane. Zaradi zaprtja mej ni imel možnosti, da se oskrbi. Dnevna dieta je znašala le 800 kalorij. S pomočjo sestre so mu uspeli organizirali enkratno dostavo hrane z ribiške ladje. Za dostavo so seveda potrebovali dovoljenje organov Kukovih otokov, kjer je plul z zelo zmanjšanimi zalogami.

Ko je po devetih mesecih plovbe končno priplul do domače Victorie v Britanski Kolumbiji (Kanada), se je moral pregovarjati z oblastmi, da mu niso odredile obvezne karantene. Bilo je namreč logično, da je eden najbolj varnih zemljanov. V devetih mesecih plovbe praktično ni imel nobenega stika z ostalimi zemljani.

V domačem pristanišču ga je pričakala družina in nekateri najboljši prijatelji. Med njimi je bil tudi njegov 92-letni oče.

Ponedeljek 27 Jul 2020

Teden je naokoli in zopet so tu navtični podvigi, ki jih ni pametno izvajati. Če se ne zavedate nevarnosti, je velika verjetnost, da gre lahko kaj narobe. Da se ne boste učili na svojih napakah, si poglejte video in se učite na tujih napakah.

Nedelja 26 Jul 2020

Barcolana 2020 bo. Registracije so že možne.

S tem tednom so odprte registracije za 52. Barcolano, ki se bo letos odvijala med 3. in 11. oktobrom. Organizator se je kljub koronakrizi potrudil, da zagotovi varno regato, ki bo potekala v skladu z vsemi priporočili. Klub temo bo letošnja Barkovljanka nekoliko drugačno, kot smo bili vajeni. Še vedno pa se bo odvilo veliko število različnih dogodkov, veliko bo zabave in vse kar regato dela tako posebno in priljubljeno regato.

52. Barkovljanka bo potekala 11. oktobra 2020 s pričetkom ob 10.30 uri. Prijavo lahko opravite preko spletne strani https://www.barcolana.it/ ali preko direktne povezave https://www.barcolana.it/preiscrizioni.

Foto: Studio Borlenghi

Sobota 25 Jul 2020

10 nasvetov za zmanjšanje porabe goriva med plovbo

Bi se radi izognili pogostim obiskom bencinskih črpalk na dopustu? Bi radi prihranili pri stroških goriva? Bi radi podaljšali doseg vašega plovila. Če ste na katero izmed vprašanj odgovorili pozitivno, potem si preberite naslednje nasvete.

1. Primerna hitrost plovbe

Poraba goriva med plovbo je odvisna od hitrosti plovbe. Ne velja pravilo, da je največja le pri polnem plinu. Enako velika je tudi pri plovbi s hitrostjo tik pred izglisiranjem. Najbolj optimalna je v področju potovalne hitrosti, ko bomo z najmanj goriva  prepluli največ navtičnih milj. Več o porabi navtičnih motorjev preberite v članku Koliko potrošijo navtični motorji - poraba goriva plovil.

2. Zmanjšajte težo

Poraba goriva je močno odvisna od teže plovila, opreme na plovilu in oseb na krovu. Z leti se bo na krovu nabrala številna krma, ki je na krovu ne potrebujemo. Preglejte vse predale plovila in odprtine in preverite, katere stvari na krovu potrebujete in katere so zgolj odvečni balast in jih odstranite s plovila.

3. Očistite kaluže

V kaluži plovila se pogosto nabira voda. Kljub kalužnim črpalkam in stikalom za avtomatsko praznjenje, lahko v kaluži ostane voda. Izčrpajte vodo iz kaluže. Če črpalka ne bo odstranila vse vode, ostalo odstranite z ročno črpalko ali z gobo.

4. Prerazporedite težo

Enakomerna razporeditev teže na plovilu je izjemno pomembna za varno in hkrati varčno plovbo. Med gliseranjem mora plovilo pri nevtralnem položaju krmila pluti naravnost. V kolikor zavija v levo ali desno smer je teže neprimerno razporejena. Pravilno obremenite tudi premec in krmo.

5. Nastavitev naklona pogona (trim)

Pravilno uporabljajte naklon pogonske noge motorja. Pred izgliseranjem ga spustite v najnižjo lego. Ko plovilo izglisera, ga dvignite v optimalno pozicijo. Pogon mora vodo potiskati v vodoravni smeri. Kako ugotovite, katera lega je optimalna? Enostavno. Izvajajte minimalne spremembe naklona pogona. Če se po spremembi hitrost plovila poveča in obrati motorja narastejo, ste našli boljši položaj. Če se hitrost zmanjša in obrati motorja padejo, ste situacijo poslabšali. V kolikor se med plovbo spremeni razporeditev teže (premec/krma), bo potrebno spremeniti nastavitve. 

Preberite tudi:

6. Redno vzdrževanje motorja

Redno vzdrževanje motorja zagotavlja njegovo optimalno delovanje. Redno menjujte olje, filtre goriva in zraka, menjajte olje v pogonu (nogi). Če imate zunajkrmni motor, ga dvignite iz vode, ko plovilo čaka na privezu. Na nogi in propelerju se ne bodo nabiral školjke in alge.

7. Redno čistite dno plovila

Je vaše plovilo dlje časa v vodi in nima antivegetativnega premaza? Redno ga čistite. Alge in školjke, ki pričnejo rasti na podvodnem delu trupa plovila, močno povečajo upor plovila. Končna hitrost plove se zmanjša, poraba poveča. Poskrbite tudi za čist propeler.

8. Posodobite motor

Imate na plovilu zunajkrmni motor, ki je star 10, 20 ali celo 30 let. Razmišljajte o nakupu novega. Poraba modernih motorjev je bistveno manjša kot poraba starih. Da ekološke komponente niti ne omenjamo.

9. Namestite najbolj ekonomičen propeler

Ko kupite nov motor, boste na njem dobili propeler za splošno rabo. Zamenjajte ga z ekonomičnim, ki zmanjša porabo goriva. Izbira primernega plovila glede na vaše plovilo in želje po hitrosti oziroma ekonomičnosti. S pravilno izbranim propelerjem lahko prihranite med 5 in 10% pri porabi goriva.

10. Zmanjšajte upora

Plujte s pospravljeno platneno streho. Platnena streha med plovbo z višjimi (10 vozlov in več) hitrosti povzroča velik zračen upor. Če streho pred izplutjem pospravite se upor zmanjša. Med plovbo vas bo hladil veter, ko prispete na lokacijo, pa lahko platneno streho ponovno namestite.

Petek 24 Jul 2020

 

V letošnjem letu smo zagotovili nižjo ceno priveza plovila na plovko v naslednjih sidriščih:

  1. Marina Korkyra
  2. Paprenica
  3. Sveti Ante
  4. Južni porat
  5. Mesarine
  6. Sidrišče Podkujni, otok Unije
  7. Marina Mali Lošinj
  8. Restavracija Marina Mali Lošinj

Vaučerji so na voljo le naročnikom na eNavtiko (registrirani uporabniki na spletni strani).

Koko izkoristim vaučerje?

Pokažite ta članek z odgovarjajočim vaučerjem koncesionarju pred plačilom priveza.

Če ni interneta?

Vaučerje si lahko shranite tudi na svojo mobilno napravo in zgolj pokažete vaučerje, ki so v obliki slike (jpg format). Vaš mobilni telefon jih bo avtomatsko prepoznal kot sliko, ko jih enkrat shranite.

Kako pomagam krmarjem in prijateljem?

Pošljite povezavo do članka. Če še niso registrirani uporabniki, bodo morali izvesti registracijo, nato pa si bodo lahko tudi sami zagotovili brezplačne vaučerje.

Vaučerje bomo dodajali skozi sezono. Zato obiščite spletno stran v kratkem.

Želimo vam mirno morje in poceni privez!

VAUČERJI

Marina Korkyra

Paprenica

Sveti Ante

Južni porat

Krijal - Mesarine

Sidrišče Podkujni, otok Unije

Marina Mali Lošinj

Restavracija Marina v marini Mali Lošinj

Četrtek 23 Jul 2020