Zadnje iz eTrgovine

59.90€

Komplet potopisov jadralca Jasmina Čauševiča vsebuje 4 knjige:

  1. Šepet vetra in valov- potopis (redna cena: 24,90 EUR)
  2. Sam prek oceana- potopis (redna cena: 24,90 EUR)
  3. Skriti paradiž- potopis (redna cena: 24,90 EUR)
  4. Ljubezen pod jadri- ljubezensko erotični roman (redna cena: 16,90 EUR)

Redna cena kompleta: 91,60 EUR

Prednovoletna akcija do 31.12.: 59,90 EUR (prihranek 31,70 EUR)

Več o posameznih knjigah na povezavah.

 

O jadralcu Jasminu Čauševiču: 

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Njegovo jadranje po Pacifiku lahko spremljate v potopisu na naši spletni strani: Z jadri in vetrom po oceanih

Komplet potopisov - prednovoletna akcija

Zadnji video

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Vuda marina, otok Viti Levu (ali Fiji),  Fidži, 4. dan

Včeraj smo zaključili z vsemi spremembami in testiranji na novi spletni strani, zdaj pa grem spet v svoje normalne tirnice in počasi bom začel spet s pisanjem dnevnega bloga.

Danes je nedelja, deževna. Kot bi se vreme pripravljalo na kmalu prihajajočo ciklonsko sezono. Ko pogledam plan mojega jadranja za letošnje leto, bi zdaj že moral biti daleč, nekje na Baliju. Ampak, jaz sem še vedno tu, na Fidžiju. No tudi ta dan odhoda bo kmalu prišel, ko bo potrebno nekam odpluti, levo ali desno, gor ali pa celo dol.

Danes sem kljub deževni nedelji nekaj naredil. Najprej sem zmontiral polnilec za akumulatorje in zdaj jih spet polnim preko polnilca. Ni kaj, čez tisto »sigurno« pač nič ni.

Potem se še lotim elektronskega Raytheonovega kompasa. Spraznim zadnjo kabino, se prebijem do vrat na krmi in zlezem v krmni del barke, kjer je avtopilot, tuš, razni drugi glavni deli in začnem sestavljati še ta del avtopilota. Kasneje ga preizkusim in zdi se mi da vse dela. No samo zdi se mi, kako bo to delovalo v resnici, pa bom videl čez kakšen dan, ko bom odplul iz marine. Zdaj za enkrat sem dal obnovljen kompas, če ne bo deloval v naravi, ga bom pač zamenjal z novim, katerega imam zdaj v rezervi.

Malo se še sprehodim po Vudi, vržem še pogled na Billovo barko, katera je že pripravljena na zimovanje, preverim, če je vse v redu, nato pa jo spet fotografiram in mu pošljem fotke. Razen dveh lukenj za spravljanje bark v ciklonski sezoni, je vse že zasedeno. Upam, da bo kljub temu načinu shranjevanja plovil na kopnem vse v redu, če pa pride močnejši ciklon pa menim, da bo vse letelo po zraku. To je pač Fidži. Gledal sem v marini Savusavu, kaj vse je poškodoval zadnji ciklon in ko vidiš video in fotografije kako pomoli letijo po zraku, kako se plovila trgajo s privezov, potem se zaveš moči narave. Tu ni heca!

Pozna popoldanska kava je prijala ob 17:00 uri in povabim na njo soseda iz barke Hir3. Komaj skuham kavo, prične močno deževati in tako je deževalo skoraj tri ure. Sreča, da imam bimini res dober in  ne prepušča dežja, zato smo bili pod njim suhi. Zvečer nam vsem trem skuham še večerjo, katero zalijemo s pivom in počasi bo po temu napisanem blogu, čas za spanje. Kljub dežju se najde kakšen komar, ki si zaželi moje krvi, a zdaj ko je že poln moje krvi ga še ubiti ne morem, saj mi je s tem postal bližnji »krvni sorodnik«. Še sreča, da ponoči spim pod mrežo in imam vsaj takrat mir pred njimi.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Vuda marina, otok Viti Levu (ali Fiji),  Fidži, 5. dan

Zjutraj se uredim za v mesto in napišem na listek, kaj vse potrebujem. Tako nekako, kot to počnem doma, kadar grem na več strani in po več artiklov. Ura še ni devet zjutraj, jaz pa sem že na avtobusu. Kar ne morem verjeti, da je tokrat prišel avtobus, ki ima ob straneh stekla. Čudo! Zato je tudi vožnja do mesta bolj prijetna.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

V mestu najprej poiščem specializirano trgovino, kjer si kupim lepilno oz. tesnilno maso Sika, da si v naslednjih dneh zatesnim premčno spalnično okno. Razdreti ga bo potrebno do prafaktorjev, nato vse očistiti in zatesniti. Dela bo za kar en dan, če bom želel narediti vse tako kot je treba in da voda ne bo več vdirala v spalnico. Na poti nazaj proti centru mesta se sprehodim po parku in fotografiram kar nekaj cvetov in tudi mlada ananasa. Čudovita sta, kot je čudovito skoraj vse cvetje na Fidžiju, katero cveti skozi celo leto. Pomislim, kako vesela bi bila moja mama, ko bi videla vse te cvetove, vse te rože in vso to bujno rastlinje. Ona ima rada vse rastlinje, prav obožuje kar cveti in nikoli ji tega ni dovolj, ne doma, ne na njenem vikendu. Fotografiram in si ogledujem posneto, zraven pa pravim: »Ta je zate, mama.« Tako ob tem sprehodu nehote najdem eno od mnogih pekarn in kupim malo štruco kruha. V nahrbtniku jo bom nesel do doma, kajti če bi bila v vrečki in v roki, bi ta kruh tako dolgo ščipal po kosih in ga jedel, da bi ga verjetno kar precej manjkalo, dokler ga ne bi prinesel do barke.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Naslednja postaja je velika tukajšnja tržnica. Razdeljena je na tri oz. štiri dele, a jaz grem v tistega, kjer domačini prodajajo svoje lastne pridelke. Najprej sadje, banane. Ta čudoviti sadež, ki ga imam tako rad. Tukaj so banane drugačne. Imajo drugačen okus, niso špricane in najdeš jih v vseh velikosti. Od tistih malih t.i. baby banan, pa vse do tistih dolgih in ozkih. Vse so dobre in okusne. Nato grem na stojnice, kjer je zelenjavni del: okra, korenje, vijolični melancani, danes najdem celo zeleno solato. Že imam v glavi, kaj bo zvečer za večerjo. Najdem tudi zeljno glavo. Cena 0,44 € za kos, potem pa se po tihem nasmehnem in se spomnim »zlate« zeljne glave na Fakaravi. Ojoj, kako je bila draga. Kmalu imam poln nahrbtnik teh dobrot, zato zavijem še v bližnji supermarket, kjer kupim še nekaj manjkajočih potrebščin, katere so mi že pošle.

Ko sem prišel nazaj na barko, vse zložim na svoje mesto, nato pa se lotim dela. Danes bom potegnil kabel od krmilne konzole do motorja in na »armaturki« montiral analogni merilnik za temperaturo vode v motorju. Najprej sem mislil, da bom to končal dovolj hitro, da bom lahko naredil še kaj drugega, a mi je vleka in pripenjanje kabla z vezicami po nemogočih in skrivnih poteh vzela skoraj ves popoldan. Šele zvečer sem preizkusil, če vse dela kot mora, ter si že skoraj ob večeru skuhal kavo. Kaj pa kosilo? No tega danes ni bilo in bo samo večerja,… solata in nekaj koščkov pečenega piščančjega mesa, katerega sem obrezal s kosti piščančjih krač in spekel skupaj z okro.

Vuda marina, otok Viti Levu (ali Fiji),  Fidži, 6.dan

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Ko naredim črto čez današnji dan, spoznam, da sem se danes res nagaral. Delal sem od jutra do mraka. Poleg tega pa je bilo današnje vreme ubijalsko. Sonce in visoka temperatura, sta mi pomagali, da sem postal še bolj utrujen. Delo, katero je potrebno opraviti se mora končati in čas je da enkrat kmalu odplujem iz marine.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Danes sem se lotil okna v premčni spalnici, torej tam, kjer spim sam. Kar malo žal mi je bilo razmetati celo spalnico, a drugače ni šlo, tudi mrežo proti komarjem sem moral sneti, pa še kaj drugega. A najprej je potrebno videti kje okno zamaka. Zato sem nastavil pod oknom cerado, na njo postavil veliko vedro in od zunaj zalival okno s tekočo vodo. Ko sem videl kje mi zamaka, sem okno snel, očistil staro tesnilno maso ter kasneje postavil zopet vse na svoje mesto, kot je bilo. Upam le, da bo zdaj držalo. 

Ker sem bil v delovnem šunku sem se lotil tudi mojega motorčka, katerega sem letos ne vem koliko krat že razstavil in sestavil. Tokrat bo drugače. Razstavil sem ga do popolnosti, nato pa vse sestavil, podmazal, zamenjal sem vsa tesnila z novimi, nataknil novo cev za gorivo, pričvrstil nov filter goriva z zapiralno pipico, nov bel tank za gorivo, objemke, svečko,… no ja, dela res ni bilo za cel dan, a vseeno se je zavleklo v pozno popoldne. Ko je po nekajkratnem potegu le vžgal, sem bil kar vesel. 

Vmes sem spil kavo in na koncu dela sem si privoščil eno malo pivo, ki pa mi je zaradi premalo zaužite hrane (samo en jogurt zjutraj) stopil v glavo in dobil sem mehke noge. No ja, bom pa zvečer jedel več kot sem čez dan. Danes je v bližnji restavraciji pizza happy hour in pica je po polovični ceni. Me kar mika, da bi šel tja, čeprav sem se pogovarjal s Hirevci v toku dneva, da bi menda ona dva naredila skupno večerjo, ker sem jo jaz skuhal sinoči. In zvečer je bila, večerja. Opaaa… Nebojša je naredil in spekel cel kup malih burekov (krompiruša) in nadev iz krompirja. On je vegetarijanec, zato ni bilo mesa. No po večerji je sledilo še nekaj anekdot iz njegovega kratkega, a očitno zelo bogatega življenja.

Vuda marina, otok Viti Levu (ali Fiji),  Fidži, 7. dan

Sreda je in ker potrebujem nekaj zadev za barko, moram spet v Lautoko. Finančno je to zelo majhen strošek, saj stane avtobusna vozovnica komaj 0,69€ v eno smer (cca 16 km). Mi pa takšen izlet vzame celo dopoldne, saj avtobusi ne vozijo kot taksiji, kadar bi to jaz želel. Kakorkoli, kadar ni druge izbire se odločim in grem. 

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

V mestu grem najprej v specializirane trgovine in kupim kar potrebujem, čeprav sem v enem primeru izbral alternativo in popoldan bom videl, če sem dobro izbral, ko bom lepil dingija, saj spet nekje spušča. Skočim še v tržnico po jajčevce (melancane) in 1,5 kg teh plačam 0,42 €. Ni kaj tukaj je indijska hrana res poceni. Kupim še nekaj govejega mletega mesa, saj svinjine ne najdem v nobeni mesnici, kajti za večerjo bom pekel čevapčiče. Maso bom zamešal sam, nekaj jagnjetine s kostmi še imam v hladilniku in ko to obrežem, zmeljem v multipraktiku, naredim domačo maso. 

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Popoldan se lotim dingija in začnem lepiti fliko čez fliko. Vročina in leta naredita svoje, pa če tudi je dingi dobre znamke. Pravzaprav sumim, da je bil narejen v Ameriki. Po moje je to bolj »made in China Mercury«, saj ni zdržal niti pet let. Spušča vse bolj in bolj prav na stikih, kjer je bil tovarniško lepljen. Potem mi pogled odtava na sosednjo barko, kjer domuje 72 letna Američanka. Trenutno je sama na barki, mož pa je moral za nekaj časa domov. Ženska vsak dan suvereno dela selfije in tokrat se tudi sam malo pošalim z njo in pravim, da je verjetno svetloba prava za fotke. Oba se nasmejiva in se oba istočasno »selfirava«.

Popoldan prideta na večerjo oba kolega s Hir3 in ker je eden vegeterijanec, mu spečem nekaj zelenjave in naredim res dober krožnik. Potem še spečem nekaj čevapov v »pizza pannu« in kmalu smo že pri večerji. Večer steče spet v pogovoru in druženju, saj se kmalu ne bomo videli nekaj časa, kajti vsak od nas ima svojo pot in svoje delo. Tudi kolega Norvežana sem povabil, ker se potika v tej okolici, a pravi, da danes pač ne gre. Pa drugič, a ne?

< Saweni Beach, otok Viti Levu 3. del   Vuda marina, otok Viti Levu, Fidži >


 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Akcija!

Pri nakupu kompleta prihranite 40%!

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Ponedeljek 21 Okt 2019

Svetovna organizacija WSSR (World Sailing Speed Record Council), ki bedi nad svetovnimi jadralskimi dosežki, je potrdila kar tri nove svetovne rekorde.

V mesecu juniju 2019 je v francoski La Palmi potekalo tekmovanje v hitrostnem kajtanju. Udeležili so se ga številni tekmovalci z vsega sveta. Najhitrejši med njimi je bil Američan Rob Douglas. Eno navtično miljo je preplul z neverjetno hitrostjo 39,04 vozla.

Razmere v francoski La Palmi so bile idealne za izvedbo tekmovanja. Pihala je tramontana s hitrostjo med 30 in 45 vozlov. Američan Rob Douglas je pripravil svoj prototip deske Temavanto V55 in dva kajta velikosti 6 in 7 m. V izjemnih pogojih mu je uspelo razdaljo ene milje prepluti v rekordnem času in s tem postaviti nov hitrostni kajtarski rekord.

Na tekmovanju so dekleta zabeležila dva nova hitrostna rekorda. Švicarka Heidi Ulrich je na razdalji ene milje postavila ženski rekord s hitrostjo 37,62 vozla, Francozinji Marine Tlatta pa je s kajtom uspelo eno miljo prejadrati s povprečno hitrostjo 35,86 vozla.

Predhodni rekord v kajtanju na razdalji ene navtične milje je postavil Christophe Ballois lansko leto. Svoj dosežek, ki je znašal 35,78 vozla, je postavil v istem kraju.

Ponedeljek 21 Okt 2019

Razmeroma sončen jesenski vikend je v Portorožu pozdravil nekaj manj kot 180 mladih jadralcev na tradicionalni Halloween regati razreda optimist, ki jo je Jadralni klub Pirat iz Portoroža organiziral že osmo leto zapored. Letošnja regata je za slovenske jadralce štela tudi kot državno prvenstvo.

Od petka do nedelje so v Piranskem zalivu prevladovali vetrovi južnih smeri, ki so organizatorju omogočili izpeljavo vseh devetih načrtovanih plovov. Zadnja dva je 175 mladih krmarjev iz Avstrije, Madžarske, Italije, Slovaške in Slovenije odjadralo ločeno. Fizikalne zakonitosti vetra so si prvi podredili tekmovalci srebrne flote, takoj za njimi pa so šli križem kražem po polju še jadralci zlate grupe.

Z odličnima predstavama je v finalu presenetil Italijan Kim Magnani (SN Laguna), eden redkih, ki ga v sklepnih plovih ni biksal. Z nekaj opotekanja je drugo mesto obdržal Maj Petrič (JK Jadro Koper), medtem ko se je moral Giuseppe Montesano (TPK Sirena) sprijazniti z najnižjo stopničko zmagovalnga odra.

Do preobrata je prišlo tudi pri dekletih. Yelyzaveta Levandovska (PD Piran) je  v odločilnih plovih prehitela Auroro Ambrož (JK Cupa) za tri točke in poleg skupne zmage osvojila še naslov državne prvakinje. Blizu je bila tudi Alja Petrič (JK Jadro Koper), na koncu tretja in druga v domači razvrstitvi.

Med kadetinjami je slavila Zala Sterni (TPK Sirena) pred Isabello Cavallari (SN Pietas Julia) in Livio Holesovo (SVK). Najboljši kadet je postal Giuseppe Montesano (TPK Sirena). Zmagovalni oder sta dopolnila še Francesco Tesser (Triestina della vela) in Tristan Gardossi (YC Adriaco).

Novi državni prvaki pa so:

Fantje

1. Maj Petrič (JK Jadro)
2. Valentin Štravs (JK Jadro)
3. Svit Dujmovič Šterpin (JK Pirat)

Dekleta

1. Yelyzaveta Levandovska (PD Piran)
2. Alja Petrič (JK Jadro)
3. Tarin Pečar (JK Jadro)

Kadeti

1. Mark Rodica (JK Burja)
2. Žan Ogrizek (JK Olimpic)
3. Marko Balaban (JK Burja)

Kadetinje

1. Roža Sabadin (JK Pirat)
2. Brina Pečar (JK Jadro)
3. Lara Hummel (JK Jadro)

Bojan Gale, vodja regatnega odbora:

“Imeli smo tri izjemno lepe dneve jadranja in veliko sreče z vetrom, saj smo na morju v celoti izpeljali načrtovan program. Tudi trenerji in jadralci, sodeč po odzivih,  odhajajo zadovoljni. Tako sodniki kot celoten regatni odbor smo pravzaprav tu v službi jadralcev, zato smo v tem duhu tudi poskušali narediti vse kar je bilo v naših močeh, da so bili z našim delom – tako na morju kot na kopnem – zadovoljni.”

Marjan Matevljič, vodja organizacijskega odbora regate:

“Veseli smo, da smo v tako idealnih pogojih zaključili Halloween regato in državno prvenstvo obenem. Skupno smo opravili kar devet kvalitetnih regat, ki so postregle s pravimi zmagovalci. Letos je sicer nižja zastopanost tujih jadralcev. Pogrešamo zlasti Avstrijce, ki smo jih tu vedno z veseljem sprejeli.”

Tekst: Katja Bertok, JZS

Ponedeljek 21 Okt 2019

Jadralka s padalom Marina Vodišek je na premieri svetovnih iger na plaži v Dohi osvojila 11. mesto. ​Toni Vodišek je bil primoran nastop izpustiti zaradi nedavne poškodbe ramena.

Vroča Doha (temperature se vsak dan dvignejo krepko nad 30 stopinj Celzija), je bila minule dni gostiteljica prvih svetovnih iger na plaži (ANOC World Beach Games), kjer se je predstavilo 14 disciplin v 13 različnih športih (košarka 3×3, karate, jadranje, tenis, triatlon, balvansko plezanje, kajtanje, rokomet in nogomet na mivki, odbojka na mivki …). Tekmovanje je organiziralo svetovno združenje nacionalnih olimpijskih komitejev (ANOC).

T​oni in Marina Vodišek sta se na igre kvalificirala na podlagi uvrstitve na svetovni jakostni lestvici, toda zaradi Tonijeve poškodbe ramena na zadnji postaji svetovnega pokala v kitefoilu je v Katar odpotovala zgolj Marina. Koprčanka se je na plaži Katara, kjer so se ženske do nedavnega lahko kopale le popolnoma zakrite, v sedmih kvalifikacijskih plovih uvrstila na 13. mesto, v polfinalu pa napredovala na končno 11. mesto.

“Ves teden so imeli približno 6 vozlov vetra, kar je spodnja meja, da se še da jadrati. Kljub temu so izpeljali vse predvidene regate in Marina se domov vrača kot 11. izmed 20 tekmovalk. Opravljeno delo od aprila dalje se pozna in trud je poplačan,”

je sporočil oče in trener slovenske reprezentantke, ki se je po opravljenih obveznostih z dekleti odpravila na ogled rolkarskih akrobacij.

Zmagala je štirikratna svetovna prvakinja Američanka Daniela Moroz pred Poljakinjo Julijo Damasiewicz in Eleno Kalinino iz Rusije.

Vir: JZS.si

Ponedeljek 21 Okt 2019

Inovacija, ki vas bo rešila pred najhujšim, potopitvijo plovila.

Nov sistem za preprečitev potopitve plovila  imenovan BRS (boat rescue system) je plod slovenskega znanja.

Z BRS sistemom je zagotovljena zaščita plovila pred potopitvijo in sočasno zaščito plovila pred požarom (ob menjavi ustrezne šobe na gasilnem aparatu), ter posledično varovanje premoženja.

BRS sistem je učinkovit in uspešen način zaščite plovila pred potopitvijo. V primeru vdora vode v plovilo nam uporaba sistema BRS omogoča ohranitev plovila (in predmetov na plovilu) na vodni gladini. BRS sistem omogoča hitro in enostavno rokovanje. Za njegovo uporabo ni potrebno dodatno izobraževanje oziroma usposabljanje. Zadostuje že seznanitev z navodili za uporabo. Polnjenje vzgonskih vreč poteka s pomočjo priloženega gasilnega aparata. Slednji je neodvisen od zunanjih dejavnikov in deluje v vseh pogojih.

BRS sistem omogoča rešitev plovila pred potopom v izjemno kratkem času (v manj kot 3 minutah). Pri uspešni uporabi sistema odpadejo naknadni izjemno visoki stroški dviga plovila iz morskega dna in stroški sanacije potopitve. Sistem omogoča nadzor in takojšnjo sanacijo v primeru razlitja nevarnih tekočin, kot so pogonska goriva, strojno olje, kemikalije in drugo, kar v primeru potopitve plovila ni možno. Majhen volumen in nizka teža sistema. Uporaba in hramba sistema BRS je okolju neškodljiva.

TEHNIČNI PODATKI:

BRS SISTEM vsebuje:

  • patentirano polnilno šobo BRS,
  • gasilni aparat CO2 (2 kg) in
  • štiri vzgonske vreče.

Komplet tehta 13 kg. Dimenzija transportnega kartona je 54x32x27cm. Volumen ene vreče je 850 l., skupni volumen kompleta pa 3400 l. Kapaciteta enega (2 kg) gasilskega aparata zadostuje za polnjenje šestih vzgonskih vreč. Teža iztisnjene tekočine enega kompleta (štiri vreče) je 3400 kg. Z dodatno še dvema vrečama pa 5100 kg. Povprečen čas polnitve ene vreče je 30 sekund. Polnitev celotnega kompleta do 3 minute. Servisni interval na vsaka tri leta. Sistem je namenjen enkratni uporabi.

Uporaba sistema:

Sistem je enostaven za uporabo. Na priložen gasilni aparat namestimo šobo, ki je namenjena polnjenju priloženih vreč (v kolikor je na aparatu nameščena šoba namenjena gašenju požara). Plastične vreče namestimo v notranjost plovila. Pravilno jih razporedimo v premcu in krmi. Z gasilnim aparatom vreče napolnimo do 80% njihovega volumna.

Le dva koraka in preprečili smo, da bi se naše plovilo potopilo. Napihnjene vreče zagotavljajo zadostno plovnost, da se naše plovilo ne potopi in ostane na vodni gladini. Z aktivacijo sistema, si zagotovimo ploven objekt na vodi. Z reševalnim plovilom lahko enostavno odvlečemo naše plovilo k obali in ga dvignemo iz vode. Na ta način preprečimo visoke stroške dvigovanja plovila z morskega dna.

Posodobitev 23.10.19:

Izdelek BRS Boat nominiran za prestižno nagrado DAME AWARD

Pravkar smo prejeli informacijo, da je sistem BRS Boat je prejel nominacijo za nagrado DAME kot inovacija leta v segmentu Udobja in varnosti na morju. Nagrada DAME se podeljuje na Navtičnem salonu v Amsterdamu, ki je namenjen predvsem trgovcem. Na sejmu so prikazani večinoma vsi novi produkti povezani z navtiko, ki so prišli na trg v tekočem letu in bodo na voljo v navtičnih trgovinah v letu 2020. Če si je izdelek priboril nagrado bomo izvedeli med 19. in 21.11.2019.

Video: 

Več o izdelku si lahko preberete na: https://brsboat.com/, tel.: 041 671 117

Ponedeljek 21 Okt 2019

Inovacije na področju 3D-tiskanja se vrstijo druga za drugo. Pred dnevi so na trg prišli novi revolucionarni propelerji Sherrow, ki proizvedejo bistveno boljši potisk od do sedaj poznanih, izdelan je prvi komercialni čoln, ki uporablja tehnologijo Petestep gradnje trupa, danes pa je zaplul prvi čoln, ki ga niso zgradili, temveč ga je natisnil kar 3D-tiskalnik.

Tehnologija 3D-tiskanja napreduje iz dneva v dan. Njena praktična uporaba se je izkazala že na številnih področjih. V medicini se uporablja za tiskanje živih tkiv, gradbincem je uspelo natisniti celotno hišo, domače 3D-tiskalnike pa lahko uporabljamo za izdelavo majhnih priročnih predmetov, ki jih oblikujemo s pomočjo računalnika. Njihove cene so dostopne in uporaba je vedno večja.

Na Univerzi v Mainu so šli še korak dlje. Uporabili so enega največjih 3D-tiskalnikov na svetu in z njim natisnili gliser s centralno postavljeno konzolo. S podvigom so se zapisali v knjigo rekordov. Na univerzi so povedali, da gliser ni največji predmet, ki ga lahko natisnejo. Njihov super 3D-tiskalnik lahko natisne predmete dolge do 30 m, široke do 7 m in visoke do 3 m.

Prednost uporabe tiskalnika za izdelavo plovil je tudi čas. Za natis celotnega čolna so potrebovali zgolj tri dni.

Kako je nastal gliser s tehnologijo 3D-tiska, si oglejte v spodnjem videoposnetku.

 

Nedelja 20 Okt 2019

Avon tender eJet 450

Že pred leti smo pisali o novi tehnologiji gradnje podvodnega dela trupa plovil Petestep (Svetovna inovacija – nova oblika trupa plovil, ki zmanjša porabo za 25 odstotkov), ki povečuje izkoristek plovila in drastično zmanjšuje porabo goriva. Ta mesec je na trg prišlo prvo plovilo, ki izkorišča patentirano tehnologijo ter vse njene prednosti.

Ladjedelnica Zodiac Nautic, ki jo poznamo po inovacijah v navtiki (je prvo podjetje, ki je izdelalo gumenjak s trdim dnom), je spet naredila korak naprej pred konkurenco. Predstavili so nov model pomožnega čolna Avon eJet 450, ki ima izdelan trup s pomočjo tehnologije Petestep.

eJet 450 je električno gnani pomožni gumenjak z jet pogonom. Razvoj plovila je bil zelo zahteven. Naloga je bila izdelati plovilo, ki ne bo imelo emisij toplogrednih plinov in bo zadovoljilo najzahtevnejše kupce. Zaradi omejitev eklektičnih pogonov so želeli izdelati plovilo, ki bi lahko dolgo časa plulo pri višjih hitrostih (glisiralo), nudilo veliko mero udobja med plovbo in bi bilo tiho.

Produktni direktor podjetja Zodiac Nautic je ob predstavitvi novega plovila dejal:

»Tehnologija Petestep nam je bila zanimiva takoj, ko smo jo opazili. Trup novega eJet 450 nas je pozitivno presenetil. Simulacije so bile izjemno natančne. Z uporabo tehnologije Petestep nam je uspelo hitrost gumenjaka pri glisiranju povečati za 15 odstotkov. Pri najvišji možni hitrosti je bila razlika v primerjavi s klasičnim trupom neverjetnih 10 odstotkov.«

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 4,50 m
  • Širina: 2,00 m
  • Višina: 1,10 m
  • Motor: Torqeedo DB 80 / 55 kW
  • Teža plovila: 850 kg
  • Najvišja hitrost: 30 vozlov
  • Št oseg: 6
  • Baterija: BMW i3 / 32 kWh
  • Čas plovbe: 1,5 ure pri 30 vozlih
  • 4 ure pri potovalni hitrosti
  • 8 ur pri hitrosti 5vozlov

Več na: https://www.avon-tenders.com/

Avon tender eJet 450

Petek 18 Okt 2019

Huda pomorska nesreča se je zgodila približno 20 nmi od rta Brett na severnem otoku Nove Zelandije. Jadrnica dolga 15 m se je potopila. Ena oseba je izgubila življenje, drugo so rešili, a je v kritičnem stanju.

Pomorska nesreča se je zgodila v ponedeljek okoli poldneva. Na severu Nove Zelandije so pihali močni vetrovi s hitrostjo okrog 50 vozlov in sunki vse do 60 vozlov. Vetrovi so prihajali z vzhoda, zato je bilo pričakovati, da je na odprtem morju stanje še slabše. Valovi so segali 4 m visoko, najvišji pa naj bi dosegli neverjetnih 9 m.

Jadrnica Bavaria 47 z imenom Essence se je vračala z otočja Fidži na Novo Zelandijo, kjer jo je po zaključeni plovbi lastnik nameraval prodati. Približno 20 nmi pred obalo so zapluli v območje slabega vremena. Jadrnica se je začela potapljati. Štirje člani posadke so aktivirali reševalni splav, a so jim ga močni vetrovi odnesli. Eden izmed članov posadke, Bruce Goodwin, je imel pri sebi EPIRB, ki ga je aktiviral, preden je moral zapustiti plovilo. Signal njegovega EPIRB-a je zaznal reševalni center in na lokacijo poslal letalo P3 Orion in dva helikopterja. Ko so 1 uro in 40 min kasneje prileteli na lokacijo, so odvrgli reševalni splav. Dvema članoma posadke se je uspelo vkrcati na splav, dva pa sta ostala v morju.

Po zadnjih informacijah naj bi eden izmed članov posadke v nesreči umrl, eden je v kritičnem stanju, dva pa sta zunaj življenjske nevarnosti. Preminuli jadralec je ugleden član novozelandskega jadralnega kluba in izkušen jadralec.

Video reševalne akcije:

Četrtek 17 Okt 2019

Vsem je jasno, da plovila ne parkiramo, temveč pristanemo in da ročne zavore ni. A če si ogledamo spodnji video, bomo opazili marsikatero podobnost pri pristajanju policijskega čolna in parkiranju avtomobila s pomočjo ročne zavore.

Vir: FB (Blackbeard Marine), fotografija je simbolična

Četrtek 17 Okt 2019

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Saweni Beach, otok Viti Levu (ali Fiji),  Fidji, 6. dan

Ker sem včeraj, po aplikaciji sodeč, pri svojem triatlonu izgubil preveč kalorij, moram danes počivati. Izgubil sem celih 648 kalorij in če vzamemo pivo v marini in potem večerjo, sem jih pridobil cca 800. Samo da sem v plusu, pa ni važno na kateri strani gledam.

In ker sem počival, nisem nič počel, kar bi me spravilo k izgubi trebušnih maščob. Nasprotno,večino dneva sem sedel, pisal za revijo o atolih Tuamotus in se večkrat zasanjano ozrl proti fotografijam v mapi, ki me spominjajo na meni enega najlepših krajev južnega Tihega oceana. In toliko časa je že preteklo od takrat? Velikokrat rečem, če bi lahko, bi prestavil barko še enkrat na Markeze in bi res počasi plul do Avstralije naslednjih 5 ali 7 let. Ostali svet me nekako ne zanima več. Zdi se mi, da je vsa lepota tega sveta zbrana ravno tu. Pa to ni samo moje mnenje, to je mnenje marsikoga, ki je preplul ta čudoviti del oceana in se je bojeval z odhodom na druge otoke. A enkrat pač zapustiš Raj, le redki so, ki v njem ostanejo.

Tako sem pisal, dokler me ni zmotil kolega z norveške barke in me povabil na popoldansko kavo. Ravno ko že hočem oditi, prejmem sporočilo in fotko svoje barke. Poslala mi jo je kolegica Helena, Američanka, ki je pravkar na katamaranu vplula v naš zaliv. Dogovoriva se za jutrišnje srečanje na moji barki in jutranjo turško kavo.

S kolegom ugotavljava, da je danes v ta zaliv prišlo neverjetnih 9 novih bark, na že 8 bark podlage. Torej nas je že 17 in v njem ni nobene gužve. Očitno postaja ta varni zaliv zelo popularen.

Zvečer si naredim pozno kosilo oz. večerjo, nato pa grem spet k pisanju. Pišem in potem me premami ogled dobrega filma, ki ga pogledam in nato odidem spat.

Saweni Beach, otok Viti Levu (ali Fiji),  Fidji, 7. dan

Danes je sončen dan in če je sončen je pri človeku tudi drugačen, boljši. Zato hitro vstanem, da ga ne zamudim niti minutke. A najprej bo na vrsti kava, tokrat v družbi Američanke Helene, ki jo spet vidim po dveh mesecih. O koliko sva si imela za povedati, se nasmejati in uživati v kavi.

Ko je odšla, sem si naredil dober pozen zajtrk, nato pa se lotil pisanja. Danes moram zaključiti in tekst, skupaj s fotografijami poslati v Slovenijo. Upam, da bo internet dovolj dober in bo vlekel z vsaj razumno hitrostjo.

Najprej se mi je upiralo, nato pa mi je na enkrat »zalaufalo« in potem sem se ustavil šele ob štirih popoldan, ko sem vse končal in poslal. Jupiii! Ena skrb manj. Zaslužil sem si kavo, zato si jo skuham,  a dokler se shladi skočim v vodo in zaplavam. Vendar danes bolj s previdnostjo. Očitno je tukaj nekaj rib, ki ne prijemljejo na vabo in trnek, a jih nekaj občasno preganja in skačejo kot nore iz vode, včasih ujamem samo velik kolobar vode, ko je vse že mimo. Po zvoku sodeč pa ni nič kaj majhnega v vodi.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Zvečer povabim Norvežana na barko in mi prinese slabo novico. Najprej mi jo pove, potem mi da za prebrati. Na Tahitiju smo vsi poznali Danski par Gwen in Uddi. Moj kolega se je kar precej časa celo družil z njima. Imela sta veliko 50 čeveljsko jadrnico in bila sta oba pozitivna. Potujeta že nekaj let in ker je Uddi glasbenik, sta poznana kamor koli prideta. Plula sta iz Cookovih otokov proti Tongi in sta približno 50 NM od otoka Nuie zadela v neznan predmet, ki jim je naredil luknjo v trupu in barka se je začela hitro potapljati. Rešila sta se tako, da sta aktivirala rešilni splav in se prestavila v njega, saj je po njunih besedah jadrnica zelo hitro potonila. Ker je Uddi preko Epirba oddal klic za reševanje, je operativni center na tem delu morja priklical dve jadrnici, ki sta bili cca 10 NM oddaljeni od mesta dogodka. Obe sta se odzvali in prišli na kraj nesreče, ter pomagali Gwen in Uddiju, da sta se vkrcala na barko in sta tako na varnem. Zdaj že plujeta proti Tongi. Spet še ena žalostna zgodba med mnogimi, ki se dogajajo vsak dan. 

Zvečer še napišem ta blog in grem počasi v posteljo. Jutri je nov dan.

Vuda marina, otok Viti Levu (ali Fiji),  Fidji

Zjutraj se že zgodaj zbudim, čeprav sploh ne vem zakaj. Lahko bi spal vsaj do sedme ali osme ure, saj hodim zelo pozno spat, vedno čez pol noč.

A če sem že vstal, potem nimam kaj in si skuham jutranjo kavo. Spijem jo v kokpitu in gledam v zaliv, saj iz njega odhajajo barke. Pregledam tudi nekaj emilov in sporočil in eden od njih je od mojstra, ki se spozna na Raymarine instrumente. Z njim sem se dogovoril, da mi na »črno« pogleda zakaj mi avtopilot ne dela. Dogovorjena sva, da pridem v ponedeljek v marino in bova to preverila. A sedaj mi piše, da prihaja okoli 30 in več jadrnic iz t.i. New Zelland Fiji Relly-a, tako da naj bi šel v marino že danes, če želim dobiti mesto v njej. OK, pa grem.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Dvignem sidro, ter zaplujem v nekaj čez 5 NM oddaljeno marino Vuda. Na plovbi ni nobenih posebnosti in ob 11. uri sem že pred vhodom. Pokličem jih po VHF postaji na kanal 11 in mi pravijo naj počakam zunaj, saj imajo notri delo. Pripravim bokobrane, sprednji dve in dolgi zadnji dve vrvi. Tukaj ni muringov, vse se vežeš s svojimi vrvmi, zato potrebuješ zadnji vrvi res dolgi.

Ker je vhod v marino ozek, je potrebno dobiti dovoljenje za vplutje, poleg tega pa je zelo plitko. Pod mojo kobilico je včasih meter spet drugič samo 70 cm morja, zato plujem z 2,5 vozla hitrosti. Ko pridem notri, me že čaka marinero na čolnu in me usmerja. Ti šmenta, točno na bok HIR3 barke. No, če bi se zmenili, se nam ne bi tako izšlo. 

Najprej se seveda s fantoma pozdravim, malo se pogovorimo, potem pa gremo vsak k svojemu delu. Jaz si napeljem elektriko, a nimam Fidžijskega priključka. Torej najprej v trgovino in kupim vodotesen vtikač, ki stane slaba 2€. Poceni. Potem ko imam priklopljeno in vse dela na elektriko, razen polnjenja baterij, ker nimam polnilca, ki ga je uničila Tonga, se vržem na delo z verigo. Box za verigo je poln mulja in veriga je umazana. Spustim jo v vodo, nato pa operem box, potem pa potegnem verigo nazaj vanj, s tem, da pred barko perem verigo in je tako čista. Operem še barko in jo razsolim. Malo mi je nenavadno, ker lahko uporabljam vodo, saj sem v marini in na zadnje sem bil v njej konec leta 2017 na Bonairju. Torej ves čas na sidru, nekaj malega pa letos tudi na boji. Ko končam, si skuham kavo in se zleknem v kokpit, ravno takrat pa me obišče mlada muca, za katero kasneje izvem, da je od desne sosede, Američanke. Upam le, da mi ne poje mojih dveh gekotov (plazilcev), Toma in Jerrya. Vseeno jo že zaradi tega, da se ne navadi hoditi k meni, želim odnesti k lastnici, a se že sama prej pobere in najde svoj dom.

Zvečer gremo s fanti ven, spijemo eno pivo, saj smo si le-tega zaslužili, se še podružimo z drugimi jadralci in kmalu je večer, ko gremo vsak po svoje.

Vuda marina, otok Viti Levu (ali Fiji), Fidji

Očitno nisem več navajen marin in ropotanja okoli barke. Ob 4:10 minut me zbudi cviljenje pasarele, ki cvili po palubi premca. Grem ven, da jo prestavim in v temi zagledam razlog cviljenja: oseka, vsaj 1,5 metra se pozna.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Potem nisem več zaspal in skuham si zeloooo zgodnjo kavo. Berem knjigo in ko nastopi normalen čas okoli sedme ure se uredim, ter grem do elektronika. Presenečenje! Danes je sobota in elektronik ni prišel v službo. Pravijo, da ga verjetno danes tudi ne bo. OK, potem pač ne bo danes nič.

Zjutraj pred pisarno marine srečam Hirovca in dogovorimo se, da gremo v mesto. Malo v trgovino po nakupih, malo po nekaj drugih stvari, ki se vedno potrebujejo, itd. Vmes grem na internet in tam me čaka email, ki mi pomeni veliko in mi ponuja posebno ponudbo. A moram v Singapur in potem z avtobusom naprej do marine Pangkor v Maleziji. Bom premislil, čeprav se mi zdi, da že poznam odgovor, saj vse plačajo.

Ob pol enajsti uri gremo vsi trije na avtobus in se peljemo v mesto. Kupimo nekatere stvari za njih, nekaj malega še za mene in potem se sprehodimo še trgovskega centra, kamor gremo na kavo.

Popoldan se vrnemo nazaj na barko in dejansko smo vsi skupaj na Indigu do polnoči, ko se razidemo in gremo spat. Nič poseben dan, dan v marini.

Vuda marina, otok Viti Levu (ali Fiji), Fidji

Danes ponoči so me komarji skoraj pojedli. A o komarjih sem že toliko pisal in dobil kar nekaj nasvetov v e-mailih in sporočilih. Napišem lahko le to, da so ti komarji že imuni na vse kar nastavljam in špricam. Največ pa sem kriv sam, ker se mi ne ljubi spustiti mreže proti komarjem in jo pričvrstiti okoli postelje. Pravijo, če se ti ne ljubi, potem naj te pikajo. Danes jo bom navil okoli postelje, obljubim.

Zjutraj sem zaradi neprespane noči, potegnil s spancem v jutro in si potem skuhal kavo. Nabralo se mi je ogromno perila in ker je tukaj voda vključena v ceno marine, sem iz skladišča potegnil pralni stroj in opral perilo. Kasneje sem ga še obesil po barki, po kateri sem prej napeljal vrv. Veter in sonce sta poskrbela, da je bilo perilo kaj kmalu suho.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Vmes me je obiskal še jadralski kolega, Belgijec, ki je prišel k meni v marino, da bi se pogovoril z mano, kdaj bi odšla v Malezijo pogledati rabljeno barko, ki bi jo morala dostaviti novemu lastniku. Novi lastnik je kupil dobro 54 čeveljsko barko, katero je sedaj potrebno dostaviti na mesto, ki ga bo sam izbral. Vse skupaj je mamljivo, zato se zna zgoditi, da bom že čez kakšen dan odletel z letalom v Singapur in potem bomo videli, kako se bomo pogajali za vse skupaj. Začetek je že zelo obetaven.

Sinoči sem se s Hirovcema pogovarjal še o eni moji norosti, da bi šel z njima kot tretji član posadke, od Nove Zelandije po južnem Pacifiku do rta Cape Horn, ter okoli njega do Argentine. To je samo dve in pol mesečni Novo letni preskok iz ene celine na drugo, vmes pa je samo zelo valoviti mrzli južni ocean brez kopnega. Vse skupaj me kar mika, saj plovba ni tako pogojena s stroški, čeprav je izredno zahtevna, saj poteka v kontra smer, po kateri sam jadram. Osvojiti Cape Horn je za jadralca enako, kot za alpinista osvojiti Mt. Everest. Torej, pogovori še potekajo.

Tretja verzija je, odpluti z barko na jug do Nove Zelandije in se vrniti nazaj za dva meseca v Slovenijo. Četrta pa je počakati še malo na Fidžiju, da se stanje zaradi malarije na otokih Vanuatu vsaj malo umiri in potem pluti po že zdavnaj začrtani poti mimo Indonezije do Malezije in morda še naprej do Rdečega morja.

Kaj se bo od vsega tega naredilo ne vem, a se bo kmalu pokazalo tisto pravo. Poleg tega mora urednik moje spletne strani predelati spletno stran, kajti, le ta se je že tako razvila, da moramo spremeniti marsikaj na njej, predvsem pa povečati prostor, ter narediti drugačen dostop do vas bralcev. Bila je celo ideja, da bi pisal skrajšan tednik, saj je vsakdanje pisanje precejšna obveza, a s tem bi prikrajšal vsakdanje branje skoraj 360-tim rednim bralcem bloga. Druga verzija je, da bi naredili dodelitev posebnega gesla za branje bloga že zvestim bralcem. Tistim, ki vedo več o meni kot vem sam, pa bi malo otežili zadevo. Tako bi za njih imel plačljiv blog z minimalno naročnino v znesku enega piva na mesec. Le-ti bi na ta način prišli še do dodatnih, a žal plačljivih informacij o meni. No kaj vse bo kolega čaral, bomo videli kmalu. Pravzaprav bi bilo najbolje, da bi se blog ustavil za ta čas, ko bom jaz v Singapurju oz. v marini Pangkor, ker moje potovanje na Malezijo ne spada v jadranje z Indigom. O vsem pa vas vsekakor obvestimo, kako se bo urednik odločil, saj ima on glede bloga zadnjo besedo.

Popoldanska pozna kava, druženje s kolegi in pospravljanje barke, to je delo do večerje, nato pa sledi lahkoten nedeljski večer, ki se potegne vse do spanca.

< Vuda marina, otok Viti Levu, 2. del   Vuda marina, otok Viti Levu 4. del >


 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Akcija!

Pri nakupu kompleta prihranite 40%!

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Sreda 16 Okt 2019