Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

V hotelu Kempinski Palace Portorož so predstavili letošnjo že 51. izvedbo svetovno znane regate Barcolana in slovensko obarvane reli regate Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski in MK Group. Kot glavni pokrovitelj reli regate tudi letos ostajata hotel Kempinski Palace Portorož in MK Group, njen ambasador pa eden najuspešnejših slovenskih jadralcev Vasilij Žbogar. V imenu organizatorja se je dogodka udeležil predsednik kluba SVBG Mitja Gialuz.

Kot je uvodoma dejal Kai Behrens, generalni direktor Kempinski Palace Portorož, je projekt Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski in MK Group eden izmed tistih, ki si zaslužijo maksimalno podporo, saj ne prispevajo le k promociji slovenskega jadranja in športa, temveč tudi k razvoju slovenskega turizma in Portoroža kot edinstvene turistične destinacije.

»Zelo smo ponosni na dejstvo, da je že drugo leto zapored MK Group pripeljala regato Go to Barcolana by Kempinski in MK Group v Portorož. S tem so ponovno potrdili, da imajo tako skupina, kot njen lastnik, najprej v mislih celovit razvoj destinacije in turizma v regiji. Regati Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski in MK Group in Barcolana sta nedvomno med najbolj prepoznavnimi dogodki v jadralnem svetu. Zato smo ponosni, da lahko prispevamo svoj delček k tej zgodbi, ki jo ljubitelji jadranja ustvarjajo že 51 let,« je poudaril Behrens.

Pri razlogih za podporo projektu, po besedah Behrensa, sledijo usmeritvam njihove krovne družbe MK Group in predsednika Miodraga Kostića.

»Z našimi lastniki, MK Group, delimo prepričanje, da sta naš razvoj in prihodnost tesno povezana z razvojem okolja, v katerem delujemo. Zato stremimo k temu, iščemo sinergije in projekte, ki prinašajo širše pozitivne učinke. Projekt Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski in MK Group je nedvomno eden takšnih,« Behrens izpostavlja pomen sodelovanja z lokalnim okoljem.

Tudi v letošnjem letu je ambasadorstvo regate Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski in MK Group prevzel eden najuspešnejših slovenskih jadralcev Vasilij Žbogar.

»Kot veste jadranje zaseda pomembno mesto v mojem življenju. Tako kot lani, sem tudi letos z največjim veseljem sprejel vabilo Kempinskega Palace Portorož in MK Group k sodelovanju in promociji regate Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski in MK Group,« je izpostavil Žbogar in dodal, da je podpora, kot jo kažejo v Kempinskem Palace Portorožu in MK Group, velikega pomena za nadaljnji razvoj slovenskega športa in jadranja. »Vsi ljubitelji jadranja, vabljeni v soboto v Portorož na štart regate Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski in MK Group v Portorož in seveda v nedeljo na 51. Barcolano,« je zaključil Žbogar.

V imenu organizatorja je jadralni praznik predstavil Mitja Gialuz, predsednik kluba SVBG, organizatorja regate. »Po izjemnem koncu tedna na lanskoletni jubilejni Barcolani, smo tudi letos pripravili pester program in spremljevalne dogodke. Veseli nas, da enako na to gledajo tudi v MK Group in hotelu Kempinski Palace Portorož in nadaljujejo s podporo in sodelovanjem. Tudi z njihovo podporo, slovensko obarvana reli regata Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski in MK Group iz leta v leto pridobiva na prepoznavnosti in veljavi, kot eden izmed najpomembnejših dogodkov v sklopu tradicionalnega jadralnega vikenda,« je izpostavil Gialuz.

Začetek reli regate Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski in MK Group bo v soboto, 12. oktobra ob 10.00 uri izpred hotela Kempinski Palace Portorož. Podelitev nagrad najboljšim jadralcem reli regate pa bo potekala v stavbi Stazione Marittima v Trstu s pričetkom ob 17.00 uri. Vsi ljubitelji jadranja vabljeni, na še en jadralni nepozaben vikend.

Torek 08 Okt 2019

Hrvaška investira v izgradnjo luk in luške infrastrukture. Na območju Kvarnerja bo v prihodnjih letih veliko luk prenovljenih in zgrajenih bo večje število novih privezov.

V kratkem se obeta prenova luke Crikvenica. Zgradil se bo nov zahodni valobran, ki bo luko ščitil pred valovi iz severozahodne smeri in omogočal pristanek večjemu številu plovil v tranzitu. Zgrajen bo tudi nov pomol v obliki črke T v notranjosti luke, ki bo dodatno povečal število privezov. Luka Crikvenica bo tako postala bistveno bolj zanimiva za navtične turiste. Celotna investicija v luko bo znašala 33 mio HRK (4,4 mio EUR), od česar bo Hrvaška iz evropskih skladov črpala 28 mio HRK (3,7 mio EUR). Preostanek sredstev v višini 0,7 mio EUR bo iz hrvaškega proračuna. Dela naj bi bila zaključena do konca leta 2020.

Druga »težka« investicija bo v luki Perčin v kraju Jadranovo. Rekonstruiralo se bo približno 400 m obale. Še vedno bo 250 m namenjeno komunalnemu privezu plovil, medtem ko bo 150 namenjeno plovilom v tranzitu. Zgradili bodo nov valobran in dva pontonska pomola, kjer bo dovolj prostora za privez do 100 plovil v tranzitu. S to investicijo bo območje severnega dela Crikvenice postalo zelo zanimivo za navtične turiste, ki do sedaj v tem delu praktično niso našli primernega priveznega mesta.

Luka Perčin po investiciji

Torek 08 Okt 2019

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Saweni Beach, otok Viti Levu (ali Fiji),  Fidji, 2.dan

Spet še ena mirna noč, brez valovanja, brez premikanja barke,… ufff, res zna biti tudi prijetno. Ta zaliv je »čista petka«.

Sobota je in danes dopoldne je bilo bolj oblačno, torej ravno prav za pospravljanje barke. A najprej je na vrsti zajtrk in nekaj sporočil, katera še moram prebrati. Med njimi me najbolj preseneti sporočilo od kolega, ki mi je prilepil povezavo za mojo naslednjo etapo Vanuatu. Piše, da je na severnih otokih dobro izbruhnila malarija, za katero so najbolj krivi komarji. Spet drugi članek, ki se navezuje na prejšnjega, pa spet pravi, da država Fidži ne dovoljuje vstopa vsem, ki prihajajo iz otočja Vanuatu, ali tistim, kateri so bili tam 3 mesece pred to odredbo. In kaj naj zdaj? Še čakam? Naj spustim Vanuatu in znameniti vulkan na otoku Tana? Samo tja bi rad šel. Morda bi mi uspelo le »na črno«, brez prijave. Malo bom še počakal in videl, kaj se bo iz tega izcimilo.

Ko sem končal s pospravljanjem in čiščenjem barke, najbolj pa brisanjem plesni (do cca 70 cm od tal) sem opazil, da že lepo sije sonce. Pokličem Norvežana in ker sem mu posodil zunanji disk s cca 300 filmi, možakar nima časa. On zdaj presnemava vse datoteke na svoje diske, zato nima časa, da bi šla na obalo, da bi se šla potapljat do koralnega grebena,… Kaj pa če bi si tudi sam naredil popoldan za lenarjenje? Morda branje kakšne dobre knjige? Dan je naravnost pravšnji.

No ja, marsikaj sem počel ves ta popoldan, proti večeru pa sem si še skuhal dobro večerjo. Zvečer sem še nekaj pisal, saj sem dobil eno idejo, zaradi moje spletne strani. Prihajajo spremembe in to v kratkem.

Saweni Beach, otok Viti Levu (ali Fiji), Fidji, 3. dan

Zjutraj se z Norvežanom pokličeva in se dogovoriva, da greva v marino Vuda. On ima nekaj smeti in veliko perila, ki ga mora oprati. Dogovorjeno. Verjetno bova šla z dingijem do obale, nato peš do marine, nazaj pa s taksijem.

Ob dogovorjeni uri pride kolega do mene z dingijem in pravi, da greva kar z njim do marine. OK. Ne bo tako dolga, a vseeno kakšnih dobrih 5 NM pa je do marine. Spet gre kot sneta sekira po morju in dingi bolj leti po zraku kot pa reže morsko gladino. Prideva na pol poti in pojavijo se mrtvi valovi, kateri upočasnijo najino plovbo, saj dingi nabija ob gladino. Tokrat sva potrebovala 20 minut za 5 NM. Greva v pralnico in on polni dva pralna stroja, jaz odnesem smeti. Dogovorila sva se, da se dobiva čez dve uri na terasi pred pisarno marine.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Zdaj grem najprej do posadke Hir3. Najdem ju na barki, ravno končujeta delo, saj sta menjala impeler na vodni črpalki. Ker je vroče, gremo na to famozno teraso in naročimo kavo. Kmalu se nam pridruži tudi Irec, kateri pride izpod tuša, saj je slišal naše glasove. Steče prijetna debata, pridružita se nam še mlada, še ne 30 let stara Američana, ki sta par in plujeta okoli sveta. Njega sem spoznal na Tongi, saj je imel v Boatyardu svojo barko, tri barke stran od mene, njo pa sem spoznal šele zadnjič. Danes mi še kapetan Hir3 pokloni majico in zdaj sem častni član Hir3 posadke, saj se že pogovarjamo, da bi šel z njima jadrat kos poti. Res me mika naslednja etapa od Nove Zelandije do Argentine, saj tu ni nikjer kopnega, ni ustavljanja, le dvo in pol mesečno jadranje. Bistvo je, da se jadra okoli rta Horn. Ta je za jadralce enak podvig, kot za alpiniste vzpon na Mt. Everest. A o tem še ne bi.

Kasneje pride še Norvežan z opranim in že suhim perilom, ter se dogovorimo, da gremo na kosilo. Čudovit krožnik z morskimi sadeži je popestril današnji popoldan in ker je bil v akciji, smo ga dobili za polovično ceno. Res spet nekaj dobrega in poceni.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Nazaj grede so se valovi povečali, zato sva plula bolj počasi in ko sem prišel na barko, sem bil že kar precej slan. Slečem se, skočim v vodo in zaplavam. Kasneje se stuširam že skoraj v temi, nato se oblečem in si skuham kavo.

Večer je in v tem zalivu je spet nekaj novih bark na sidru. Kljub temu, da nas je tu zdaj že kar nekaj, je tukaj mir in prijetno je, ker je varen zaliv.

Saweni Beach, otok Viti Levu (ali Fiji),  Fidji, 4. dan

Dopoldan sedem v dingija in se odpeljem do obale. Plima je, gladina morja pa kot jezero v tišini. Zvlečem dingija skupaj z motorjem na obalo, ga privežem za drevo in grem na cesto. Dogovorjen sem s fanti, da se dobimo v mestu, ker vsak od nas potrebuje nekaj. Nekdo tesnilno maso za motor, spet drug nekaj za v hladilnik, tretji kakšno malenkost za obleči, morda si moramo napolniti dobroimetje za telefon in internet,… vedno pa se dobimo na kavi v novozgrajenem trgovskem centru.

Tokrat imam res srečo. Komaj stopim na cesto, že pripelje avtobus. Ustavim ga, plačam 42 centov in sedem na prvi prost sedež ter se peljem kakšna dva kilometra in pol po prašni makadamski cesti, do glavne ceste. On gre desno, jaz levo za Lautoko. Nisem stal niti 7 minut za cesto, ko pride drug avtobus, ki me za 80 centov zapelje 11 km do Lautoke. Danes je gneča na cesti in ko se avtobus brez oken ustavi ob tovarni sladkornega trsa, mi v nosnice požene vonj, ki ni ravno prijeten. Lautoka ima tudi drugo ime, Sugar City. Fidži ima ogromne plantaže sladkornega trsa in zato je tudi eden glavnih izvoznikov le-tega. Včasih so ga vozili po ozki progi, ki še danes poteka vse do mesta. Lokomotiva in nepregledna kolona vagonov, natovorjenih s palicami, kot bi vozili bambus ali pa navadne lesene fižolovke. Danes pred tovarno stoji nepregledna kolona tovornjakov, naloženih s sladkornim trsom. Včasih tega ni bilo veliko, potem pa so sredi prejšnjega stoletja začeli na Fidži hoditi Indijci, da bi pomagali pri žetvi sladkornega trsa, katerega so potem še sami sadili in presajevali v ogromne, danes nepregledne plantaže oz. nasade. Ti Indijci so tu ostali za vedno, izpodrinili avtohtone prebivalce in danes prevladujejo v gospodarstvu Fidžija. A nikoli ne bodo postali lastniki zemljišč, ti so lahko le avtohtoni prebivalci. Lahko pa si kupijo hišo ali stanovanje, zemljišče pa imajo v najemu.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Končno se odpeljemo naprej in prispemo v mesto. Mesto je v gibanju, vse polno je ljudi, taksistov, avtomobilov, avtobusov,… Pogledam levo, desno, naravnost,…vsi so črni, a vseeno prevladujejo Indijci. Takoj jih spoznaš, saj so očitno drugačni. Ustavim se v dveh trgovinah, iščem nekaj za barko, a ne najdem. Ker se bliža dogovorjena ura, grem v trgovski center Tappoo City in počakam jadralce. Kmalu se snidemo, spijemo kavo, rečemo kakšno gospodarsko in potem gremo skupaj po mestu. Vsak od nas pozna kakšno trgovino, kjer se kupi tisto, kar potrebujemo. Pa saj pravijo, da v slogi je moč. Med sprehodom se mi strgajo japonki in moram kupiti druge. Tu se prodajajo na vsakih 10 metrov, saj so glavna obutev teh prebivalcev. Cena pa je odvisna od materiala in kakovosti, a se giblje med 1,50 do največ 8 Eur. Najdražji že morajo biti delno usnjeni in njihova dobra blagovna znamka. 

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Ko opravimo z nakupi, se vrnemo spet do trgovskega centra in gremo v prvo nadstropje na pozno kosilo. Tu je podobno kot v Ljubljani v BTC oz. City Parku. Le da je v Ljubljani vse drago, tu pa je nenavadno poceni. Jaz si naročim indijsko hrano, spet nekdo drug kitajsko vegetarijansko, tretji z veliko mesa, itd. Lepo je, če je velika izbira. Moje kosilo danes stane slabe 3 Eur, brez pijače seveda. Lautoka je drugo največje mesto na tem glavnem otoku, a ne boste verjeli, v njem ne boste mogli spiti piva, vina ali žganih pijač. Vse restavracije strežejo samo brezalkoholne, po navadi zelo sladke pijače. Alkohol lahko kupite le v zamreženih in varovanih trgovinah, še banke so manj varovane.

Potem gremo skupaj domov, jaz se poslovim od Irca, ki jutri odleti domov za kar nekaj mesecev, vprašanje je kdaj ga bom spet videl, če ga še sploh bom kdaj. Pridem do dingija, počasi se dela noč. Zdaj je že oseka in plujem proti Indigu. Naenkrat nekaj zaropoče, motor dvigne zadaj v zrak, nato spet v vodo, ter brni v prazno. Seveda, 150 metrov od obale sem naletel na koralno glavo, za katero nisem vedel. Bila je le dobrih 20 cm pod gladino. Ugasnem motor, dvignem motor postrani iz vode in se primem vesel ter veslam. Še dobrih 600 metrov imam do Indiga. A vseeno še enkrat ali dvakrat potegnem z dingijem po koralah in ko pridem do barke, čutim, da dingi spušča. Dvignem motor na barko, dingija na premec in jutri bo dan za popravila. Nekaj se mora dogajati, če ne je to stran vržen dan.

Saweni Beach, otok Viti Levu (ali Fiji),  Fidji, 5. dan

In kaj je moja prva naloga danes? Seveda, pregledati dingi in ugotoviti kje spušča. Dingija imam že na palubi, zato ga samo obrnem, iz kuhinje prinesem posodo v kateri je voda in cet, najdem gobico in že se vse peni. »Simpl!« Peni se ja, a balončka ni nobenega. Po cca pol ure obupam in skoraj ne verjamem, da ne najdem kjer spušča zrak. Zagotovo vem da ga, kajti jutri mu bom spet moral dodati nekaj fidžijskega zraka v obe tubi. 

Očistim palubo in se lotim motorčka. V vseh 15 letih še nikoli nisem menjal zatiča v notranjosti propelerja motorčkov. No, saj tudi nisem nikoli nasedel z njim na koralne glave. Sem pa imel samo dva motorčka, tega 11 let in prejšnjega 4 leta. Vseeno mi gre to hitro od rok, rezervni zatič imam tudi, torej je čez nekaj minut motor brezhiben. No brezhiben tudi ni, saj ima še nekaj drugih napak, a važno je, da propeler dela.

Potem opravim še nekaj zadev na barki in okoli 13. ure se spomnim, da bi lahko na obalo odpeljal smeti in opravil sprehod. Hitro snamem motorček s stojala, a ga kaj hitro dam nazaj. Veslal bom do obale in nazaj. Na telefonu vključim aplikacijo za merjenje razdalje, saj bom tudi hodil, hoja je zdrava za telo. Že včeraj sem po mestu naredil kar nekaj kilometrov, lahko bi jih nekaj še danes. In grem. Najprej veslam do obale in na obali me vrže na rit, saj je od Indiga do trenutnega mesta točno 987 metrov. Torej sem veslal skoraj 1 km. Ufff daleč sem sidran od obale. Nato grem proti srednjemu zalivu, da vidim kako je tam. Stopim med železniška tira, po katerih vozijo sladkorni trs in pešačim. Opazujem sladkorni trs, nekje še raste, nekje so ga že poželi in leži spravljen na vagončkih, spet drugje je že vse pospravljeno in tudi njiva je že preorana. Hodim že kilometer, dva,…skoraj že tri in me še vleče naprej. Grem peš do marine. Ko prispem v marino mi pokaže 5.444 metrov. Minus kilometer veslanja, pomeni da sem 4,5 km prehodil. Bravo jaz! Najdem jadralce, se malo pogovarjamo in kmalu bom moral nazaj, da bom na barki še pred temo. 

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Kasneje se le odpravim in hodim, tokrat se mi zdi, da sem hitrejši in vse se mi zdi že blizu. In ja, hodim v novih japonkih, katere sem kupil včeraj za 4 Eur in nič me ne boli podplat, saj so dovolj debeli in udobni za hojo. Pridem do dingija, ga nekaj metrov dlje nesem do vode, saj je zdaj oseka in zaveslam kilometer do barke. Vmes me dolgobradi Novozelandec povpraša, če motorček ne dela in mu povem, da bo jutri. Zakaj bi se razpravljal z njim. Tukaj je vsem čudno, če kdo z dingijem vesla, na barki pa ima motorček. Zdaj še zvežem dingija, se slečem, saj sem moker od potu in skočim v vodo. Zaplavam še kakšnih 30 metrov okoli barke, se stuširam in grem v kuhinjo, da si pripravim večerjo, nato pa že kaj napišem, pogledam film in grem spat.

Moj triatlon je tako danes vseboval skoraj 2 km veslanja, 9 km hoje in 30 m plavanja. Zato v kopalnici ugotavljam, da je moje salo okoli trebuha še vedno na mestu in razočarano ugotavljam, da to nima nobenega pomena. »Matrarija.« Kot rečejo bratje z juga: Radio ili ne radio, isto se ti piše. 

< Vuda marina, otok Viti Levu, 1. del   Saweni Beach, otok Viti Levu 3. del >


 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Akcija!

Pri nakupu kompleta prihranite 40%!

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Torek 08 Okt 2019

Luna Rossa Prada AC75

Svoj novi jadralni bolid je splovila že tretja ekipa Prada.

Ekipama Emirates Team New Zealand in American Magic je prejšnji teden sledila še ekipa Prada. Svoje novo plovilo Luna Rossa so veličastno splovili in krstili 2. oktobra 2019.

Ekipa Prada je tako že tretja ekipa, ki ima splovljeno jadrnico, s katero se bo udeležila tekmovanja Pokal Amerike v razredu AC75. Pred njo sta plovilo splovili ekipi Emirates Team New Zealand in American Magic. Vse tri splovitve so si sledile v razmaku manj kot enega meseca, kar napoveduje izenačenost ekip, ki imajo en preprost cilj: zmagati v novem razredu AC75 Pokala Amerike, ki premika meje možnega v jadralskih tehnologijah.

AC75 je pravilo, na podlagi katerega ekipe zgradijo svoj jadralni bolid. V njem so zajete poglavitne tehnične lastnosti, preostalo pa je prepuščeno navtičnim arhitektom, ekipam in seveda fiziki. Če pogledamo vse tri jadrnice, vidimo, da se močno razlikujejo med seboj. Vsaka ekipa je poskusila na podlagi predpisanih parametrov izdelati plovilo, ki bi bilo najhitrejše.

Katera rešitev bo najboljša, se bo pokazalo šele na tekmovanju. Prvo bo leta 2021 na 36. Pokalu Amerike. Do takrat bodo ekipe testirale svoja plovila, odpravile tehnične pomanjkljivosti in se pripravile na jadranje s tehnološko najbolj naprednimi jadrnicami na svetu.

Predhodno splovljene jadrnice AC75:

Vir: AC75, Foto: Stefano Gattini

Torek 08 Okt 2019

Capbreton je francosko obalno mesto na jugu Biskajskega zaliva. Peščena obala plovilom ne nudi zaščite, zato sta marina in pristanišče skrita v kanalu reke La Bouret. Vpluti in izpluti je možno le skozi prehod Boucerot, ki je širok slabih 50 m.

Biskajski zaliv je odprt proti zahodu neposredno v Atlantski ocean. Njegova posebnost je nenadno znižanje globine. Le 150 nmi od obale je globina morja več kot 4000 m. Na oddaljenosti 40 nmi še vedno več kot 1000 m, nato pa se hitro zmanjša na manj kot 100. Valovi, ki nastanejo na odprtem morju, zato ne izgubijo moči, dokler ne trčijo v obalo. Vplutje v kanal je nevarno. Manever je treba izvesti pravilno in pravočasno. Kakšne težave imajo krmarji pri vplutju ali izplutju, si lahko ogledate v spodnjem videu.

Vir: Youtube

Ponedeljek 07 Okt 2019

Kljub temu da poletna sezona še kar traja, pa se v Nemčiji že pripravljajo na enega izmed največjih salonov plovil v Evropi, Boot Düsseldorf, kjer bodo razglasili Evropsko plovilo leta 2020.

Sejem Boot 2020 bo potekal med 18. in 26. januarjem 2020. Katera plovila si bodo prislužila naziv plovilo leta, bo znano že prvi dan, na večernem dogodku.

Izbor plovila leta opravljajo novinarji 12 najbolj prestižnih evropskih navtičnih revij. Vsa plovila morajo testirati na dveh različnih lokacijah in nato oceniti, katero novo plovilo, ki je prvič zaplulo v letošnjem letu, si je zaslužilo naziv Evropsko plovilo leta. Izbor poteka ločeno v kategoriji jadrnic in motornih plovil. Jadrnice so razdeljene na pet skupin.

Tudi tokrat se bo za naziv potegovala slovenska jadrnica. V razredu družinskih potovalnih jadrnic se bo za naziv borila begunjska Elan Impression 45.1.

Nominiranke v letu 2020 so:

Družinske potovalne jadrnica:

  • Impression 45.1 
  • Oceanis 30.1
  • Sun Odyssey 410

Hitre potovalne jadrnice:

  • First Yacht 53
  • Italia 11.98
  • RM 1180
  • X 4.0

Regatne/potovalne jadrnice:

  • First Yacht 53
  • Italia 11.98
  • RM 1180
  • X 4.0

Luksuzne jadrnice:

  • Amel 60
  • Grand Soleil 42 LC
  • Oyster 565

Večtrupne jadrnice

  • Excess 15
  • Lagoon 46
  • Neel 47
Ponedeljek 07 Okt 2019

Ladjedelnica Jeanneau, ki velja za eno izmed najbolj inovativnih ladjedelnic, je spet pripravila presenečenje. Kljub temu da je model Sun Odyssey 410 komaj prišel na trg, pa že za leto 2020 pripravljajo model z dodatno novostjo. Sun Odyssey je 41 čevljev dolga jadrnica z izjemno krepostnim trupom. Je izjemna kombinacija hitrega jadranja in izjemnega udobja. Kot večja modela iz serije, ima ...

Ponedeljek 07 Okt 2019

Po 21 dneh plovbe preko Atlantika se ekipe bližajo cilju. Plujejo ob vzhodni obali Brazilije. Do cilja v Urugvaju najhitrejšo ekipo loči le še 800 nmi.

Prva etapa letošnje regate Clipper se bo zaključila v Punta del Este v Urugvaju. Ekipe so uspešno preplule Atlantik in se vzdolž brazilske obale približujejo Urugvaju. V vodstvu je ekipa Qingdao. Do cilja jih loči le še 800 nmi. Pred zasledovalno ekipo Ha Long Bay, Viet Nam so si nabrali lepo prednost, ki trenutno znaša 106 nmi. Ekipa Dare To Lead, ki pluje na tretjem mestu, zaostaja že 248 nmi. Najpočasneje napreduje ekipa Imagine Your Korea. V 21 dneh plovbe po Atlantiku so si nabrali 558 nmi zaostanka.

Razmere na oceanu so muhaste. Vetrovi se vrtinčijo vzdolž obale. Ponekod pihajo s hitrostjo 40 vozlov, med njimi pa so pogosto luknje, ko so izjemno šibki oziroma jih sploh ni. Ekipa Seattle je v zadnjih 24 urah izkusila oboje. Iz močnih vetrov so zapluli v območje brezvetrja in se skoraj ustavili. Ekipama Zhuhai in Unicef, ki plujeta na petem in šestem mestu, se je območju brezvetrja uspelo izogniti in sta svojo prednost pred ekipo Seattle povečali za 50 nmi. Podobne vremenske razmere se bodo nadaljevale tudi v prihodnjih dneh. Nekatere ekipe v tem vidijo priložnost, da izboljšajo svoje pozicije, druge pa kot nevarnost, da izgubijo kako mesto.

Trenutno stanje: 10.11.2019 ob 9:00

Ekipe vlagajo še zadnje moči v zaključek druge regate na letošnji Clipper Round the World.

Najhitrejši jadrnici Qingdao in Visit Sanya, China sta do cilja oddaljeni manj kot 300 nmi. Pred zasledovalno ekipo Ha Long Bay, Viet Nam imata 240 nmi prednosti.

Vodilni ekipi plujeta druga ob drugi. Qingdao, ki trenutno pluje na prvem mestu ima 1,7 nmi prednosti pred ekipo Visit Sanya, China. Zadnje milje pred ciljem v Punta del Este v Urugvaju bodo določile zmagovalca. Trenutno plujeta v ugodnih vremenskih razmerah in dosegata hitrosti plovbe okrog 12 vozlov. Zaradi muhastih vetrov je težko predvideti, kdaj bosta dosegli cilj. Ob obali se vrstijo področja močnih vetrov in področja brezvetrja.

Ekipe GoToBermuda, Punta Del Este in Zhuhai trenutno plujejo v prikritem načinu plovbe. Kako dobro napredujejo bomo videli jutri dopoldne, ko bo poteklo 24 urno plutje v prikritem načinu.

Ostale ekipe zaostajajo med 250 in 500 nmi. Možnosti, da se zavihtijo na prvo mesto praktično ni več.

Skipper jadrnice Chris Brooks je poslal sporočilo: »Zadnje področje šibkih vetrov smo prepluli izjemno dobro. Poiskali smo prehod na odprtem morju in pluli po robu področja brez vetra. Prepluti smo morali več milj. Hitrost plovbe se nam je zmanjšala zgolj za nekaj ur, nikoli pa se nismo popolnoma ustavili. To je razlog, da smo se prebili na prvo mesto.

Trenutni vrstni red (10.10.19 ob 10:00): 

Mesto Ekipa Razdalja do cilja
(nmi)
Hitrost (SOG)
(vozli)
Zaostanek za vodilnim
(nmi)
1 QINGDAO 293.94 12.20 -
2 VISIT SANYA, CHINA 295.68 11.10 -1.74
3 HA LONG BAY, VIET NAM 538.48 6.00 -244.54
4 DARE TO LEAD 626.14 7.50 -332.20
5 SEATTLE 653.46 7.00 -359.52
6 UNICEF 660.50 6.40 -366.56
7 WTC LOGISTICS 693.89 6.80 -399.95
8 IMAGINE YOUR KOREA 793.48 7.10 -499.54
- GOTOBERMUDA Prikriti način plovbe do: 11 OCTOBER 2019 05.59
- PUNTA DEL ESTE  Prikriti način plovbe do: 10 OCTOBER 2019 17.59
- ZHUHAI Prikriti način plovbe do: 11 OCTOBER 2019 11.59
Ponedeljek 07 Okt 2019

Toni Vodišek

19-letnemu Toniju Vodišku so se sanje o skupni zmagi v svetovnem pokalu razreda kitefoil konec tedna razblinile kot milni mehurček. Najboljši slovenski jadralec s padalom si je na zadnji etapi poškodoval ramo in prizorišče zapustil praznih rok.

Evropski podprvak v formuli kite je na jugu Sardinije lovil četrto lovoriko v disciplini kitefoil in zdelo se je, da mu pohoda na zmagovalni oder ne more preprečiti nihče. Letos je dobil že tri etape in tudi četrto je začel dobro. Na morju pred Cagliarijem je nanizal dve zmagi, drugo in tretje mesto, potem pa poškodoval vrvi padala in odstopil. A to je bil le začetek neverjetnega sosledja dogodkov, ki so mladega Koprčana prisilili h kapitulaciji.

Toni Vodišek

Ko se je vrnil na regatno polje, so se italijanske vode več kot očitno zarotile proti slovenskemu asu. Najprej je bil diskvalificiran zaradi prezgodnjega starta, potem se je zapletel v krmno oznako in odstopil, v desetem plovu pa je pri polni hitrosti zadel v večji plavajoč predmet. “Med padcem se mu je rama zasukala in izskočila iz sklepa, nato pa se postavila nazaj na mesto. Na kraju dogodka so ga takoj oskrbeli reševalci. Šel je tudi v bolnico, vendar se po treh urah čakanja tam ni zgodilo nič. Zato smo pospravili stvari in se odpravili na prvi trajekt proti domu. Upam, da bo v ponedeljek pri nas prišel na vrsto za magnetno resonanco, nakar bomo videli, kaj sledi,” je zdravstveno stanje 19-letnika razkril njegov oče in trener Rajko Vodišek.

Finalno tekmo svetovne serije je v konkurenci 66 jadralcev iz 21 držav dobil Francoz Theo De Ramecourt. Skupna pokalna zmaga je pripadla 22-letnemu evropskemu prvaku v formuli kite Axelu Mazelli. Toni Vodišek je sezono končal na devetem mestu.

SVETOVNA KITEFOIL SERIJA 2019 – končni vrstni red

1. FRA Axel Mazella                 392 točk
2. FRA Nicolas Parlier              389 točk
3. FRA Maxime Nocher            386 točk
4. FRA Theo De Ramecourt      385 točk
5. GER Florian Gruber              384 točk

9. SLO Toni Vodišek                  349 točk

Vir: JZS.si

Ponedeljek 07 Okt 2019

Toplo jesensko vreme je bilo tudi letos naklonjeno organizatorjem Skipper Cup-a, ki so na 23. srečanju s pomočjo levanta in kasneje JZ vetra izpeljali celoten program.

14 jadrnic je tekmovalni dan začelo v šestih vozlih vzhodnika, drugi plov so po prekintvi in popravku proge nadaljevali v 10 vozlih juga, predzadnjo regato Pokala Slovenije pa sklenili v še nekoliko močnejšem jugozahodniku, ki je popoldne po Piranskem zalivu potegnil s 13 vozli.

Po dveh napetih bojih so si bile v kategoriji Open vodilne tri posadke Generaili – Assilina 3, Cleansport One in Scorpio 44 povsem izenačene s štirimi točkami in o zmagovalcu je odločala zadnja regata. V konkurenci ORC ni bilo nič manj pestro. Tudi tu sta boj za skupno zmago do zadnjega metra bili Taia 2 & White Goose in Palada.

Troboj med Open rivali se je izšel v prid Cleansport One-a, v ORC floti pa je bila hitrejša Taia 2 & White Goose.

Vir: JZS.si

Ponedeljek 07 Okt 2019