Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.
Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %.
Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki
Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:
- dvakrat večja uporabna kapaciteta
- za polovico manjša teža
- trikrat daljša garancijska doba
- do desetkrat daljša življenjska doba
- samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
- zaščita pred kratkim stikom
- možnost priklopa solarnih celic
- možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
- zelo nizko praznjenje v času mirovanja
- stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
- ni vzdrževanja
Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:
- Nazivna napetost: 12,8 v
- Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna energija: 1920 Wh
- Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
- Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
- Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
- Tok polnjenja: 150 A
- Tok praznjenja: 150 A
- Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
- Izklop nizka napetost: 10 V
- Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
- Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
- Vodoodpornost: IP55
- Teža: 17,2 kg
- Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm
Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!
BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija
Ladjedelnica Beneteau je razširila svojo paleto plovil Flyer in dodala novinca z oznako Flyer 7, ki je na voljo v različici SunDeck in SpaceDeck.
Beneteau Flyer 7 SunDeck je moderno družinsko plovilo za dnevne izlete. V premcu elegantnega gliserja je prostorna sončna ploščad, pod katero se skriva kabina. Flyer 7 se lahko iz običajnega dnevnega čolna spremeni v gliser za krajša križarjenja.
Konzola je centralna. Prehod na premec je na obeh bokih. Krmarsko mesto je na desni strani konzole, v levem delu pa so vrata za vstop v podpalubje. Za krmarja in sopotnika sta na voljo dva izjemno prilagodljiva sedeža. Nastavljiva sta po višini in imata preklopno sedišče, ki zagotavlja stabilno plovbo tako v sedečem kot tudi v stoječem položaju. Za druge potnike je na krmi prostorna klop, v boku plovila pa dodatna zložljiva klop, na katero se lahko namestita dve osebi.
Krmarska konzola je obdana z vetrobranskim steklom, ki poskrbi, da sta krmar in sopotnik zaščitena pred vetrom tudi pri hitri plovbi. Steklo je v celoti obdano z ograjo iz nerjavnega jekla v standardni različici ali črno v primeru izbire opreme Elegance.
Podpalubje je skromno, a optimalno izkoriščeno. V kabini lahko udobno prespita dve osebi. Prostora je dovolj tudi za namestitev kemičnega WC-ja.
Flyer 7 ima patentiran Airstep 2 trup. Med glisiranjem se med trupom in vodo ustvarja oblak mehurčkov, ki zmanjšujejo trenje, zaradi česar plovilo pluje hitreje in porabi manj goriva. Flyer 7 v dolžino meri 6,41 m. Nanj lahko namestite zunajkrmni motor z močjo do 200 KM.
Test plovila
Ko stopimo na čoln, takoj dobimo občutek, da gre za zelo kompakten in trdno grajen gliser. Testna različica je bila opremljena z najmočnejšim dovoljenim motorjem Suzuki z 200 KM. Pri počasni plovbi iz marine Izola motor deluje izjemno tiho in ne povzroča tresljajev. Pred marino piha jugo s hitrostjo okrog 10 vozlov. Z oddaljenostjo od obale nekoliko narašča in dviguje valove do višino 0,75 m. Ko se oddaljimo od obale, pospešimo in izvedemo več hitrih zavojev. Gliser je izjemno agilen. Na vse ukaze se odziva izjemno hitro. Plovba z njim je udobna kljub valovom. Je izjemno športen in energičen čoln.
V času testa sta bili na krovu dve osebi. Plovilo je izglisiralo v petih sekundah, najvišjo hitrost plovbe, ki je znašala 36 vozlov, pa je doseglo v 18 s. Optimalna hitrost plovbe je med 22 in 27 vozli, ko plovilo potroši približno 1 l goriva na prevoženo navtično miljo. Pri najvišji hitrosti plovbe 36 vozlov je poraba goriva znašal 68 l/h oziroma 1,88 l/nmi.
Gliser je odličen dnevni čoln, ki se lahko hitro prelevi v čoln za krajše križarjenje. Dve osebi bosta brez težav v njem prenočili v zalivu. Zaradi svoje športnosti in agilnosti pa je izjemno primeren tudi za navdušence nad vodnimi športi. Smučanje ali deskanje na vodi, vlečenje raznih tub in drugi vodni športi so mu pisani na kožo.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 6.41 m
- Dolžina trupa: 6.13 m
- Širina: 2.45 m
- Teža praznega plovila: 1473 kg
- Rezervoar goriva: 170 l
- Rezervoar sladke vode: 50 l
- Moč motorja: 200 KM (največ)
- CE Certifikat: C8 / D9
Več informacij o plovilu pri slovenskem uvozniku Beneteau, As Boats d.o.o.
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.