Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Popotnik na preži
Zasnova čolna je odprt dnevni čoln z osrednjo konzolo in proti krmi spuščajočo se linijo trupa. Prostor v premcu omogoča za ta razred plovila zelo veliko sončno ploščad, kar je pomembno predvsem pri dnevnih izletih in pri uporabnikih, ki se radi nastavljajo soncu. Vsekakor bo v poletnih mesecih prišla prav tudi ponjava, izjemen bimini, ki je lahko odprt tudi med vožnjo in tako pred soncem zaščiti večji del palube.
Novosti in izboljšave
V podvodnem delu trupa izstopa ena izmed novosti, imenovana HIS (angl. Hull Innovative System). Stopnica v trupu pomaga med plovbo tako, da ustvarja zračno blazino, ki zmanjšuje trenje med trupom in površino vode. Inovativni sistem zaradi manjšega trenja obljublja nižjo porabo goriva in nekoliko višjo hitrost, pa tudi boljše manevrske sposobnosti. Paluba je ergonomsko oblikovana in nudi udobje družini ali manjši skupini prijateljev. Testna različica ima na premcu vodilo za sidro in sidrnik. Tako pospravljeno sidro je vedno na razpolago in ne zaseda dragocenega prostora v drugih skladiščnih prostorih. Kot že rečeno, se premec po želji pretvori v veliko ležalno površino, lahko pa se ohrani sedišča, kajti notranji boki so za udoben naslon oblečeni v mehko prevleko. Ležalno površino obdaja čvrsta ograja, ki daje občutek varnosti. Največja kapaciteta je sedem oseb, a se bo najbolje počutilo in se tudi udobno namestilo na predvidena sedišča kakšnih 4–5 oseb.
Poskrbljeno za krmarja
Pred krmarsko konzolo je še oblazinjen sedežni prostor, del razkošja spada v premčni prostor. Za krmarja je za središčno postavljeno konzolo rezervirano dvojno oblazinjeno sedišče z udobnim naslonjalom. Ledveni del se lahko premakne proti premcu, tako dobimo skupaj z zadnjo klopjo prijeten družabni prostor za tri osebe. Pod krmarskim sedežem je skladiščni prostor tako kot v krmni klopi. Suh prostor za mobilni telefon, ključe in denarnico boste našli na desni strani krmarjeve konzole v predal na zaklep. V našem primeru je bil predal prevlečen s karbonsko prevleko in je tako dodal plovilu nekaj športnega pridiha. Merilni instrumenti so postavljeni na levi strani krmarske konzole in so za krmarja dobro pregledni. Ročica za plin ima svoj prostor desno od krmilnega obroča z lastnim utorom, tako da je razdalja ravno pravšnja. Testna različica je imela čarterski ploter, kar pomeni, da je čoln primeren tudi za ribolov, to pa razširja vsestransko uporabnost. Sede ali stoje za krmarskim obročem nam zavetje nudi pleksi vetrobransko steklo, ki ga obdaja nerjaveči profil. Ta pripomore tudi k ravnotežju in varnosti ter je obenem oprijemališče za potnike. Na krmi sta levo in desno manjši ploščadi za dostop do plovila s krme. Na levi ploščadi je tudi izvlečna lestev za pomoč pri izstopu iz vode.
Lagodno in zabavno
Testna vožnja z 19-čeveljskim Voyagerjem je potekala v kanalu pred Biogradom na Moru. Šibek maestral ni povzročal visokih valov, zato se je trup preizkusil na lastnih valovih. Agregat je ponujal dovolj moči, da se je hitro presegla trupna hitrost in glisiranje po rahlo vzvalovanem morju. Preizkus hitrosti je pokazal najvišjo hitrost 35,1 vozla pri 5.500 vrtljajih motorja. Presenetljiv je bil odziv pri pospeševanju, saj se od mirujočega plovila do glisiranja porabi le pičlih pet sekund, do maksimalne hitrosti oziroma vrtljajev pa le 17 sekund. V zavojih ni zaznati večjega nagibanja pa tudi nobenih presenečenj ne skriva 19-čeveljski čoln, na katerega lahko namestimo tudi 140-konjski agregat. Če stremimo k optimalni izbiri med hitrostjo in porabo goriva, je 90-konjski agregat kar prava izbira. V primeru športnih dejavnosti in vleke smučarja ali tube pa bi morda prišel v poštev močnejši agregat.
Zaključek
Ranieri Voyager 19S je upravičil pričakovanja in navdušil nad ergonomijo na tej dolžini plovila ter s kakovostjo izdelave in majhnimi podrobnostmi, kot so mesta za odlaganje ter skladiščenje in nerjaveča ograja ter prijemališča. Primeren je za dnevne izlete in zakaj pa ne – tudi za kakšen ribiški podvig. Stopničasti trup nudi odlične plovne lastnosti in učinkovito izrabo goriva, zato izredno zmogljiv agregat ni potreben, možen je tudi tisti s 40 ali 60 konjskimi močmi. Čoln ponuja veliko skladiščnega prostora in enostavno ravnanje tudi takrat, ko ga boste želeli prestaviti na drugo lokacijo s pomočjo cestnega prevoza. Osrednji prostor za krmarja je ergonomsko zasnovan z dobro preglednostjo nad celotnim plovilom. Sonca željni potniki bodo našli svoje mesto na veliki sončni ploščadi v premcu. Voyager 19S ima v osnovi že veliko opreme, a si bo treba za popolno udobje omisliti morda še bimini, radio ali kaj drugega (poleg agregata, seveda).
Prodajna cena čolna se začne pri 14.490 EUR z DDV.
Generalni distributor za Slovenijo, Hrvaško in Srbijo, je podjetje Moto-Nautika d.o.o. iz Miklavža na Dravskem polju.
Za več informacij obiščite: www.ranieri.si
Novo plovilo HYDRASPORTS Custom 5300 Sueños iz ameriška ladjedelnice HCB Yachts v dolžino meri 16,1 m in 3,96 v širino. Teža praznega znaša 12.850 kg. Model 5300 Sueños je luksuzno plovilo za dnevne izlete in ribolov, ki pa ima na voljo tudi eno kabino v kateri lahko udobno prespita dve osebi. Pri gradnji plovila so mislili na vse detajle. Predvsem tiste, ki so pomembni ribičem. Vse kar je vgrajeno na plovilo je najboljše, kar je na voljo na trgu. Za potnike na krovu je šest udobnih sedežev, ki omogočajo individualno nastavitev vsakemu potniku. Ker so namenjeni ribolovu, ima vgrajenih več rezervoarjev za žive ribe. Vsi imajo črpalke, ki v rezervoar dovajajo svežo morsko vodo. Dovolj je tudi velikih prostorov za shranjevanje velikega ulova, ki so opremljeni s hladilnim sistemom, da se ulov ne bo pokvaril do prihoda v pristanišče.
Testno plovilo je bilo opremljeno s kar štirimi motorji Seven marine, ki razvijejo po 627 KM in so najmočnejši produkcijski izvenkrmni motorji. Skupna moč motorjev znaša neverjetnih 2508 KM. Primerno je poskrbljeno tudi za zalogo goriva. Rezervoar ima namreč prostornino kar 3870 l. Goriva tako ne bo zmanjkalo takoj. Pri polni obremenitvi motorjev bo zadostovalo za 6 ur in nekaj minut plovbe.
Plovilo je zelo dolgo in ima nizek center gravitacije. Zaradi tega je pričakovati, da bo plovba udobna. Pri pospeševanju do hitrosti glisiranje se premec plovila skoraj ne dvigne. Potovalno hitrost doseže že pri 20 vozlih. Naklon motorjev lahko popravimo in premec nekoliko dvignemo nad vodno gladino. Povečajo se obrti motorji in hitrost naraste na 25 vozlov. Pri 2800 obratih motorja v minuti poraba znaša 240 l/nmi oziroma 9,6 l na prepluto miljo. Ko ročico plina potisnemo do konca in nekoliko povečamo naklon motorjev, plovilo razvije hitrost 54 vozlov. Motorji se zavrtijo z 5.500 obrati in poraba znaša 600 l/h oziroma 11,1 l/nmi.
Seveda se bo marsikdo vprašal, ali res kdo potrebuje tako plovilo? Ali je smiselna namestitev štirih tako močnih motorjev? Na ta vprašanja si bo vsak odgovoril sam. Dejstvo je, da je kombinacija plovila in motorjev izjemno dobra.
Test plovila: The Boat Show
Italijanska ladjedelnica ZAR Formenti je predstavila novo plovilo z oznako ZAR 79 SL: Že iz same oznake lahko ugotovimo, da gre za približno 8 metrov dolg gumenjak z plastičnim dnom. Kratica SL pomeni Sport Luxury, zaradi česar lahko sklepamo, da gre za hitro plovilo z veliko mero udobja med plovbo in na sidru. .
Krov plovila je povzet po modeli ZAR 85 SL, ki je zastavonoša te ladjedelnice. Kot pri vseh svojih plovilih za gradnjo uporabljajo najkvalitetnejše materiale in posvečajo pozornost prav vsakemu detajlu. Ravno toliko ali pa še več pozornosti posvetijo tudi oblikovanju trupa in razporeditvi teže. Zaradi dolgoletnih izkušenj, ladjedelnica izdeluje gumenjake že 38 let, so vsa njihova plovila oblikovana tako, da omogočajo izjemno stabilno, udobno in hitro plovbo. Seveda je hitrost povezana tudi z ekonomičnostjo. Zaradi vseh fizikalnih lastnostih so gumenjaki ZAR enostavni za uporabo, hitro izglisirajo dosegajo visoke hitrosti. Kot smo vajeni pri gumenjakih te ladjedelnice imajo drugačno samosvojo obliko. Uporabljeno je veliko plastike in občutek na krovu je primerljiv s plovbo na nekoliko večjih gliserjih. Premec je razširjen in dvignjen, zaradi česar je v prednjem delu čolna veliko prostora za sončno ploščad, prostor za druženje ob hrani ali pijači ali pa za udobno namestitev med plovbo.
Test
Testni gumenjak ZAR 79 SL je imel nameščen izvenkrmni motor Suzuki, ki razvije 300 KM.
Gumenjak je začel glisirati že pri hitrosti 9 vozlov, motor pa se je vrtel z 2000 obrati na minuto. Pri 3000 obratih je hitrost plovbe znašala že 20 vozlov, poraba pa je znašala 22 l/h oziroma 1,1 l na prepluto navtično miljo. Pri hitrosti 30 vozlov se krma dvigne iz vode in premec nekoliko spusti. Potrebno je spremeniti naklon motorja (trim), da se premec zopet dvigne nad morsko gladino. S samo spremembo naklona motorja se je hitrost povečala na 34 vozle. Na testu je bilo jezero rahlo vzvalovano. Valov v plovilu ni bilo čutiti zaradi oblike plovila in dobre razporeditve teže. Motor se je vrtel z 4300 obrati poraba pa je znašala 43 l/h oziroma 1,26 l na prepluto navtično miljo, kar je le 15 % več kot pri hitrosti 20 vozlov. Tako lahko rečemo, da je to še vedno potovalna hitrost. Pri 4800 obratih motorja v minuti plujemo s 37,5 vozla. Pri pospeševanju plovilo povečuje hitrost in ostaja zelo vodljivo. Na občutek deluje krmarjenje celo bolj natančno. Pri 6000 obratih im malenkostnih popravkih naklona motorja (trim) plovilo doseže hitrost 47 vozlov. Poraba motorja znaša okrog 90 l/h oziroma 1,9 l na prepluto navtično miljo.
Po testu lahko rečemo, da je novi ZAR 79 SL opravičil svojo kratico SL. Gre resnično za zelo hiter čoln z veliko prostora na krovu, da zagotavlja izjemno udobno plovbo in da je njegovo krmarjenje enostavno in natančno tudi pri visokih hitrostih.
Videoposnetek testa:
Zastopnik za motorje Suzuki v Sloveniji je podjetje As Boats (as-boats.si).
Vir: Youtube-The Boat Show, Foto: ZAR Formenti
Leta 2015 je italijanska ladjedelnica Ranieri pričela z izdelavo gumenjakov s trdim dnov. V začetku so bili v palet štirje modeli z dolžinami med 19 in 23 čevlji. Ker so kupci njihova plovila sprejeli izjemno dobro, so se odločili, da bodo ponudili večji izbor gumenjakov s trdim dnom in v paleto dodali šest novih modelov, med njimi tudi večje Ranieri Cayman 26 in 28.
Model Ranieri Cayman 26 Sport Touring že s svojim imenom nakazuje, da gre za hitro, športno naravnano plovilo. V dolžino meri 7,7 m in 2,85 m širok in je sorazmerno dolg glede na njegovo širino. Na krmi je prostor za namestitev enega motorja, ki pa lahko razvije do 250 KM. Ima vgrajen 210 litrski rezervoar za gorivo in nekoliko manjšega, 60 litrskega za vodo.
Test
Testni model je imel vgrajen Hodnin motor z 250 KM, kar je največ, kar lahko namestimo na to plovilo. V času plovbe sta bili na plovilu dve osebi. Že ob najmanjšem pritisku na plin je plovilo pričelo glisirati. Pri 2200 obratih motorja je dosegel hitrost 12 vozla. Pri 3000 obratih je že dosegel hitrost 20 vozlov. Z dodatnimi 500 obrati je hitrost plove znašala že 25 vozlov, pri 4000 pa je hitrost znašala že 30 vozlov. Pri valovih, so merili do 0,5 m je krmarjenje pri tej hitrosti enostavno, plovilo je stabilno in plovba je udobna. Pri 4500 obratih hitrost plovbe znaša že 35 vozlov, ko pa pritisnemo plin do konca, motor doseže 5500 obratov hitrost plovbe pa znaša 45 vozlov.
Plovila Ranieri v Sloveniji zastopa podjetje Moto-nautika. Več informacij o plovilih Ranieri na: Ranieri CAYMAN, (02) 629 04 00).
Foto: Ranieri-MotoNautika, Test: The Boat Show (Youtube)
Italijanska ladjedelnica Lomac je predstavila novo plovilo iz serije Adrenalina z oznako 10.5.
Adrenalina 10.5 je najdaljše plovilo iz serije. Že samo ime pove, da je namenjeno adrenalinskim užitkom na vodi.
Ladjedelnica Lomac slovi po svoji inovativnosti. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja so napihljivim čolnom dodali trdo dno iz stekloplastike. Evropske in svetovne ladjedelnice so jih začele kmalu posnemati in razvoj tako imenovanih RIB (rigid inflatable boat) plovil je trgu zagotovil ene najvarnejših vrst plovbe.
Ladjedelnica Lomac stalno skrbi, da je s svojimi modeli v ospredju svetovnega vrha, tako v inovativnosti, kot v kvaliteti. Dokaz temu je tudi novo plovilo Adrenalina 10.5. Gumenjak s trdim dnom pri svoji dolžini 9,62 m tehta vsega 2500 kg. Njegova širina znaša 3,5 m in zagotavlja stabilno plovbo tudi v razburkanem morju. Plovilo je grajeno izjemno kompaktno in omogoča vgradnjo dveh motorjev z maksimalno močjo po 400 KM. Za udobno a še vedno izjemno hitro plovbo okrog 50 in več vozlov pa bosta zadovoljevala dva motorja za močjo po 300 KM.
Lomac Adrenalina 10.5 ima v prednjem delu veliko sedežno garnituro, ki jo lahko uporabimo tudi kot prostor za obedovanje s prostorno mizo ali pa kot velika sončna ploščad. Pod krovom se skriva dvojna postelja in majhen WC. Krmar ima na voljo širok in udoben sedež, pod katerim je mobilna kuhinja s 50 l hladilnikom. Za njo so štirje veliki in udobni sedeži. Nasloni so zložljivi. Če jih premaknemo naprej, na krmi nastane velika sončna ploščad. Pod njo je velik skladiščni prostor v katerega lahko shranimo vso potrebno opremo. Če ste pristaš vgrajenih motorjev, se bo temu delu prostora treba odpovedati.
Test
Plovilo na testu, ki ga je opravil Maurizio Bulleri iz »The Boat Show« italijanski navtični časopis je imelo nameščena dva Yamaha motorja s po 300 KM. Minimalna hitrost glisiranja je znašala 12 vozla. Motorji so se vrteli z 2100 obrati v minuti, poraba pa je znašala 37 litrov. Pri povečanji obratov motorja, je gumenjak dosegel udobno hitrost plovbe 25 vozla. Poraba je narasla le za 13 l/h in znašala 50 l/h oziroma le 2 litra na prepluto navtično miljo. Hitrost 30 vozlov dosežemo pri 3500 obratih motorja, poraba pa je narasla na 60 l/h. Če preračunamo na navtično miljo pa poraba ostaja enaka 2 l/nmi. Pri dodajanju plina je plovilo pokazalo svojo športno naravnanost. Zaradi svoje dolžine in širine je kljub močno razburkanem morju omogočalo udobno plovbo. Hitrost 50 vozlov je plovilo doseglo pri 5000 obratih v minuti. Če bi plin potisnili vse do maksimuma, do 6000 obratov v minuti, bi hitrost plovbe verjetno znašala okrog 56-57 vozlov. Žal je bilo morje preveč razburkano in plovba ne bi bila več varna.
Italijanska ladjedelnica Mylius je specializirana za gradnjo hitrih potovalnih jadrnic. Vsi njihovi izdelki so pisani na kožo kupcu, zato je možno številne funkcionalnosti prilagodit potrebam lastnika.
Že na prvi pogled vidimo, da so plovila elegantna, moderna udobna in seveda luksuzna. Filozofija podjetja je kupcu ponuditi plovilo, ki je izdelano po najvišjih standardih in zagotavljajo enostavno navigacijo in izjemno udobno življenje na plovilu. Plovila so izdelana iz karbonskih vlaken. Zato so lahka in hitra.
Mylius 65 je še nekoliko bolj posebna jadrnica, kot bi lahko pričakovali za izdelek iz te ladjedelnice. Ni le hitra potovalna jadrnica temveč je hitra potovalno tekmovalna jadrnica. V dolžino meri 20 m v širino 5,25 m, zaradi karbonskega trupa in jambora ostaja lahka. Njena teža znaša zgolj 20 ton. Kupiti jo je možno v dveh različicah krova. Verzija FD (flush deck) ima nizek krov in zaradi tega nekoliko nižji strop v salonu. Verzija RS (rised saloon) ima dvignjen strop v salonu, nekoliko višja okna, ki v notranjost prepuščajo več dnevne svetlobe in notranjost naredijo bolj zračno.
Kljub svojim dimenzijam, ostaja Mylius 65 jadrnica namenjena manjšim posadkam. Na voljo ima 3 prostorne kabine lastno kopalnico. Ena kabina z dvema ležiščema je namenjena posadki.
Kako se je jadrnica odrezala na testu.
Test plovila je izvajala ekipa italijanskega navtičnega medija The Boat Show. Plovilo z imenom Oscar3 je različica Mylius 65 FD. V času testiranja je pihal topel veter s hitrostjo med 8 in 9 vozli. Nameščena so bila regatna jadra. Prednje jadro je bila Genova 3, ki je bila za dane vetrovne pogoje celo nekoliko premajhna. Kljub temu je plovilo pokazalo svojo športno naravo in plulo s hitrostjo več kot 8 vozlov. Na trenutke je razvilo hitrost vse do 8,5 vozla.
Več o plovilu v videoposnetku:
Tehnični podatki:
Dolžina čez vse: 20,20 m
Dolžina s kosnikom: 22,03 m
Dolžina vodne linije: 18,05 m
Širina: 5,25 m
Ugrez: 3,7 m
Teža: 20.500 kg
Balast: 7.995 kg
Število kabin: 3 + 1
Število ležišč: 6 + 2
Rezervoar vode: 845 l
Rezervoar goriva: 900 l
Površina jader v veter: 258 m2
Površina jader z vetrom: 596 m2
Motor: Yanmar 160 KM
Mercury je predstavil nov dieselski vgradni motor z močmi med 370 in 550 KM. Šest cilindrski motor ima po štiri ventile na valj in skupno prostornino 6700 cm3. Za vbrizg goriva skrbi skupni vod, za dotok zraka pa turbina s fiksno geometrijo.
Novi motor ima zelo dobro razmerje teže in moči, ki znaša 1,31 kg/KM, razmerje moči na prostornino znaša 82 KM na 1 l prostornine. Največji navor znaša 1580 Nm, ki ga motor doseže že pri 1900 obratih, lahko pa se zavrti vse do 3200 obratov v minuti.
Motor je združljiv s številnimi Mercury-evimi dodatki. Možno ga je upravljati s sistemom »Joystick Piloting« za vgrajene motorje in »pod« pogone.
Test motorja je potekal na športnem čolnu Buzzi 38 Stab Corsa. V dolžino meri 40 čevljev. Za stabilizacijo plovila pri ostrem zavijanju in v visokih valovih ima v zadnjem delu nameščena dva tubusa. Če spustimo oba, širina čolna znaša zgolj 2,33 m in ga lahko prevažamo po cest kar na prikolici. Testni čoln je opremljen s sistemom za avtomatsko trimanje plovila in ZF površinskim pogonom. Seveda sta za pogon skrbela dva motorja Mercury Diesel 6,7 s 550 KM.
Plovilo s skupno močjo motorjev 1100 KM zelo hitro izglisira. Takoj ko se trup dvigne na vodno površino, moramo odvzeti plin, sicer bi lahko kar poleteli. Pri hitrosti 27 vozlov plovilo potroši zgolj 54 l dieselskega goriva. Če porabo preračunamo, plovilo porabi zgolj 2 l goriva na prepluto miljo. Flapi so bili še vedno nekoliko spuščeni in čuti se upor vode. Pri nekoliko višjih obratih, doseže hitrost 30 vozlov in flapi niso več potrebni. Pri 1950 obratih v minuti, motorja dosežeta največji navor. Hitrost plovbe se poveča na 36 vozlov poraba pa naraste na 75 l/h oziroma na prepluto miljo le 2,08 l. Pri hitrosti 45 vozlov se motorji vrtijo z 2200 obrati na minuto. Poraba naraste na 90 l/h a na prepluto miljo ostaja 2 l. Ko ročico plina potisnemo do konca, plovilo postane lahko in dobesedno drvi po vodni gladini. Pri 3100 obratih doseže hitrost 70 vozlov. Poraba naraste na 218 l na uro oziroma na 3,11 na prepluto miljo. Za takšno hitrost plovbe na vodi je pravzaprav poraba goriva izjemno majhna. Da so motorji izjemno ekonomični, se je pokazalo tudi na 17 m dolgi in 25 ton težki barki, ki je pri hitrosti plovbe s tem motorjem porabila zgolj 7 l goriva na uro pri plovbi s hitrostjo 7 vozlov.
Poraba goriva na testu
Hitrost (vozli) | Poraba (l/h) | Poraba (l/nmi) |
27 | 74 | 2,00 |
36 | 75 | 2,08 |
45 | 90 | 2,00 |
70 | 218 | 3,11 |
Videoposnetek testa
Vir: The Boat Show
Ranieri next 370 je največji model iz te italijanske ladjedelnice. O plovilu smo pisali že v članku: Ranieri - NEXT 370.
Na tokratnem testu je bil luksuzni gliser opremljen z dvema najmočnejšima motorjema Suzuki, ki razvijeta po 350 KM. Nov Suzikujev motor smo podrobno predstavili v članku: Suzuki 350 – koliko tehnologije je v enem motorju.
Ranieri Next 370 je plovilo, ki sledi modnim trendom. V zadnjih letih se pojavljajo vedno večja plovila, ki omogočajo vgradnjo izvenkrmnih motorjev, namesto vgradnje notranjih. Razlog je predvsem lažje vzdrževanja in dostopnost do motorjev in več prostora na krmi plovila. V primerjavi z vgrajenimi dieselskimi motorji pa bo nekoliko več potrebno odšteti za gorivo.
Pogoji na testu sicer niso bili idealni. Bilo je oblačno in približevala se je nevihta. Morje je bilo mirno in vetra je bilo malo. Ker sta na plovilu dva motorja, je vredno preveriti, kako se plovilo obnaša v premeru, da en motor odpove. Pri pogonu le z enim motorjem je plovilo brez problema plulo s hitrostjo 15 vozlov in kavitacija drugega propelerja je bila skoraj neopazna. Zahvala gre dvema manjšima propelerjema, ki sta prvič nameščen na izvenkrmni motor, sta na isti osi in imata obratno rotacijo.
Na testu je plovilo pri hitrost 25 vozlov doseglo svojo idealno potovalno hitrost, odlično lego na vodi in sorazmerno majhno porabo goriva. Vsak motor je pri tej hitrosti porabil le 34 litre goriva. Skupna poraba je znašala 68 l/h ali 2,72 l goriva na prepluto navtično miljo. Pri plovbi s to hitrostjo so bili hidravlični stabilizatorji nekoliko spuščeni, da se premec plovila ni preveč dvigoval nad morsko gladino.
Pri povečevanju obratov, je plovilo hitro pospeševalo. Hidravlični stabilizatorji niso bili več potrebni. Prav tako se je spremenilo naklon motorjev in plovilo se je še nekoliko dvignilo nad vodo. Pri 4600 obratih motorjev je hitrost plovbe znašala 30 vozlov. Poraba posameznega motorja je znašala 63,4 l/h oziroma skupaj 126,8 l/h. Poraba na prepluto miljo je narasla na 4,22 l/nmi.
Pri nadaljnjem pospeševanju, ko motorja presežeta 5000 obratov na minuto, postaneta nekoliko bolj glasna. Pri 5400 obratih na minuto plovilo doseže hitrost 38 vozlov. Poraba je znašala 80 l/h na motor oziroma 160 l/h. Poraba na prepluto milj je celo nekoliko padla in je znašala 4,21 l.
Ko so se motorji zavrteli do najvišjih obratov 6300 na minuto in so bili motorji dvignjeni v najvišjo lego je gliser dosegel najvišjo hitrost, ki je znašala 42 vozlov, poraba pa je narasla na 110 l na motor. Pri skupni porabi 220 l/h je plovilo za vsako milj potrošilo 5,2 l goriva.
Na testu se je izkazalo, da je uporaba dveh motorjev na plovilu najboljša kombinacija. Krmarjenje je bilo enostavno, plovilo je ostalo na kurzu, obračanje je bilo hitro in natančno.
Več informacij o plovilih Ranieri pri uradnem uvozniku za Slovenijo: Moto-nautika
Več informacij o motorjih Suzuki pri uradnem uvozniku za Slovenijo: As-Boats
Tehnični podatki: |
|
Test:
Poraba goriva:
Obrati motorja (1/s) |
Hitrost plovbe (vozli) |
Poraba (l/h) |
Poraba (l/nmi) |
|
4000 | 25 | 68 | 2,72 | |
4600 | 30 | 127 | 4,22 | |
5400 | 38 | 160 | 4,21 | |
6300 | 42 | 220 | 5,2 |
Novo luksuzno jahto iz italijanske ladjedelnice Azimuth je oblikoval Stefano Righini. Ta 21,3 m (70 čevljev) dolga motorna jahta je elegantna in kljub dvignjenemu komandnemu mostu še vedno kaže svoj športni karakter.
Da gre za nekoliko drugačno jahto, kot smo jih vajeni, pove že dejstvo, da je na krovu večina elementov izdelana iz karbonskih vlaken. Za tiste, ki niso navdušeni nad dvignjenimi komandnimi mostovi in prisegajo na jahte brez njih, so pri S7 zadovoljili tudi njihove želje. Jahta je namreč na voljo tudi v različici »Coupe«, ki je brez dvignjenega komandnega mosta. Notranjost plovila je oblikoval oblikovalec Francesco Guida. V prednjem desnem delu je komandna konzola z dvema sedežema, nasproti nje je kuhinja. Za kuhinjo je prostorna sedežna garnitura z dvema mizama. Salon je s krmo ločen s stekleno steno, ki jo lahko v celoti odpremo in prostora povežemo. Dostop v podpalubje je preko stopnic pred komandno konzolo. Jahta ima 4 kabine. Največja, lastniška, je v centralnem delu plovila in se razprostira preko celotne širine. Nekoliko manjša je kabina v premcu. Ima veliko dvojno posteljo in lastno kopalnico. Dve manjši kabini na levem in desnem boku plovila imata skupno kopalnico. Leva ima dve ločeni postelji, desna pa ima dve postelji, drugo nad drugo a obrnjeni pod kotom 90 stopinj.
Za pogon plovila skrbijo trije Volvo Penta motorji z IPS pogonom. Zagotavljajo izjemno dobre sposobnosti manevriranja, močno zmanjšan hrup in vibracije, ter do 35% zmanjšano porabo goriva v primerjavi s pogonom z osovino. Za razporeditev teže plovila so vgradili avtomatski sistem za razporejanje teže. Gorivo se stalno prečrpava med rezervoarji. Nagib plovila se tako ohranja v bližini 0 stopinj, ker zagotavlja udobno in varčno plovbo.
Dve komandni ročici za upravljanje treh motorjev
Plovilo ima vgrajene tri motorje. Če pogledamo komandno konzolo, bomo opazili le dve ročici za upravljanje dveh motorjev. Sedaj je na mestu vprašanje, kako upravljamo tretji motor. Če upravljamo z desno ročico upravljamo zgolj desni motor, če upravljamo z levo ročico upravljamo zgolj levi motor. Srednji motor začne delovati šele ko levi in desni motor delujeta sinhrono in so njuni obrati višji od 600 obratov na minuto. Takrat se avtomatsko vključi tretji, srednji motor in s svojo močjo dodat potreben potisk za pogon plovila.
Za nadzor nad plovilom skrbi Raymarine kontrolni sistem. Vsi podatki za nadzor nad motorji, kalužnimi črpalkami, črpalkami vode in fekalij, črpalkami goriva, ventilacijo in seveda tudi nad glasbenim sistemom se prikazujejo na enem zaslonu in jih lahko preko njega tudi upravljamo. V primeru jahte s komandnim mostom, lahko plovilo upravljamo z obeh komandnih konzol in tabličnega računalnika, pri »Coupe« različici pa s komandne konzole ali tabličnega računalnika.
Nova jahta Azimut S7 si je z vsemi inovacijami, ki so vgrajene v plovilo prislužila nagrado »Best Tehnology Evolution«, ki se podeljuje za nova plovila, ki imajo vgrajene inovativne, pionirske sisteme, ki jih še nismo videli v navtiki.
Test
Pogoji na testu niso bili idealni. Pihal je močan veter in morje je bilo razburkano. Pri 1550 obratih motorjev na minuto, je plovilo doseglo hitrost 20 vozlov in poraba je znašala 190 l/h, kar je nekoliko manj kot 10 litrov za prepluto navtično miljo. Ko povečamo število obratov na 1570 na minuto, hitrost naraste na 25 vozlov. Poraba znaša 240 l/h, ker je še vedno manj kot 10 l na miljo. Klub večji hitrosti plovbe poraba goriva na prepluto miljo ni narasla. Test je bil opravljen pri plovbi v veter in v valove. Pri plovbi z vetrom je jahta dosegla najvišjo hitrost plovbe 38 vozlov, motorji pa so se vrteli s 2350 obrati na minuto. Za doseganje te hitrosti je potrebno opraviti nekaj dela s kontrolami za nagib pogonov in plovila.
Tehnične lastnosti Azimut S7
- Dolžina čez vse: 21,37 m
- Dolžina trupa: 20,3 m
- Širina: 5,3 m
- Ugrez: 1,69 m
- Teža plovila (polno obremenjena): 44,6 t
- Motorji: 3 x VOLVO D13 - IPS 1050 - 800 KM (588 kW)
- Najvišja hitrost plovbe: 36 vozlov
- Potovalna hitrost plovbe: 30 vozlov
- Rezervoar za gorivo: 3800 l
- Rezervoar za vodo: 1000 l
- Št. kabin 4+1
- Število lažišč: 8+2
- Število kopalnic 3+1
- Št. oseb na krovu: 14
Test plovila Azimut S7