Popotnik na preži
Zasnova čolna je odprt dnevni čoln z osrednjo konzolo in proti krmi spuščajočo se linijo trupa. Prostor v premcu omogoča za ta razred plovila zelo veliko sončno ploščad, kar je pomembno predvsem pri dnevnih izletih in pri uporabnikih, ki se radi nastavljajo soncu. Vsekakor bo v poletnih mesecih prišla prav tudi ponjava, izjemen bimini, ki je lahko odprt tudi med vožnjo in tako pred soncem zaščiti večji del palube.
Novosti in izboljšave
V podvodnem delu trupa izstopa ena izmed novosti, imenovana HIS (angl. Hull Innovative System). Stopnica v trupu pomaga med plovbo tako, da ustvarja zračno blazino, ki zmanjšuje trenje med trupom in površino vode. Inovativni sistem zaradi manjšega trenja obljublja nižjo porabo goriva in nekoliko višjo hitrost, pa tudi boljše manevrske sposobnosti. Paluba je ergonomsko oblikovana in nudi udobje družini ali manjši skupini prijateljev. Testna različica ima na premcu vodilo za sidro in sidrnik. Tako pospravljeno sidro je vedno na razpolago in ne zaseda dragocenega prostora v drugih skladiščnih prostorih. Kot že rečeno, se premec po želji pretvori v veliko ležalno površino, lahko pa se ohrani sedišča, kajti notranji boki so za udoben naslon oblečeni v mehko prevleko. Ležalno površino obdaja čvrsta ograja, ki daje občutek varnosti. Največja kapaciteta je sedem oseb, a se bo najbolje počutilo in se tudi udobno namestilo na predvidena sedišča kakšnih 4–5 oseb.
Poskrbljeno za krmarja
Pred krmarsko konzolo je še oblazinjen sedežni prostor, del razkošja spada v premčni prostor. Za krmarja je za središčno postavljeno konzolo rezervirano dvojno oblazinjeno sedišče z udobnim naslonjalom. Ledveni del se lahko premakne proti premcu, tako dobimo skupaj z zadnjo klopjo prijeten družabni prostor za tri osebe. Pod krmarskim sedežem je skladiščni prostor tako kot v krmni klopi. Suh prostor za mobilni telefon, ključe in denarnico boste našli na desni strani krmarjeve konzole v predal na zaklep. V našem primeru je bil predal prevlečen s karbonsko prevleko in je tako dodal plovilu nekaj športnega pridiha. Merilni instrumenti so postavljeni na levi strani krmarske konzole in so za krmarja dobro pregledni. Ročica za plin ima svoj prostor desno od krmilnega obroča z lastnim utorom, tako da je razdalja ravno pravšnja. Testna različica je imela čarterski ploter, kar pomeni, da je čoln primeren tudi za ribolov, to pa razširja vsestransko uporabnost. Sede ali stoje za krmarskim obročem nam zavetje nudi pleksi vetrobransko steklo, ki ga obdaja nerjaveči profil. Ta pripomore tudi k ravnotežju in varnosti ter je obenem oprijemališče za potnike. Na krmi sta levo in desno manjši ploščadi za dostop do plovila s krme. Na levi ploščadi je tudi izvlečna lestev za pomoč pri izstopu iz vode.
Lagodno in zabavno
Testna vožnja z 19-čeveljskim Voyagerjem je potekala v kanalu pred Biogradom na Moru. Šibek maestral ni povzročal visokih valov, zato se je trup preizkusil na lastnih valovih. Agregat je ponujal dovolj moči, da se je hitro presegla trupna hitrost in glisiranje po rahlo vzvalovanem morju. Preizkus hitrosti je pokazal najvišjo hitrost 35,1 vozla pri 5.500 vrtljajih motorja. Presenetljiv je bil odziv pri pospeševanju, saj se od mirujočega plovila do glisiranja porabi le pičlih pet sekund, do maksimalne hitrosti oziroma vrtljajev pa le 17 sekund. V zavojih ni zaznati večjega nagibanja pa tudi nobenih presenečenj ne skriva 19-čeveljski čoln, na katerega lahko namestimo tudi 140-konjski agregat. Če stremimo k optimalni izbiri med hitrostjo in porabo goriva, je 90-konjski agregat kar prava izbira. V primeru športnih dejavnosti in vleke smučarja ali tube pa bi morda prišel v poštev močnejši agregat.
Zaključek
Ranieri Voyager 19S je upravičil pričakovanja in navdušil nad ergonomijo na tej dolžini plovila ter s kakovostjo izdelave in majhnimi podrobnostmi, kot so mesta za odlaganje ter skladiščenje in nerjaveča ograja ter prijemališča. Primeren je za dnevne izlete in zakaj pa ne – tudi za kakšen ribiški podvig. Stopničasti trup nudi odlične plovne lastnosti in učinkovito izrabo goriva, zato izredno zmogljiv agregat ni potreben, možen je tudi tisti s 40 ali 60 konjskimi močmi. Čoln ponuja veliko skladiščnega prostora in enostavno ravnanje tudi takrat, ko ga boste želeli prestaviti na drugo lokacijo s pomočjo cestnega prevoza. Osrednji prostor za krmarja je ergonomsko zasnovan z dobro preglednostjo nad celotnim plovilom. Sonca željni potniki bodo našli svoje mesto na veliki sončni ploščadi v premcu. Voyager 19S ima v osnovi že veliko opreme, a si bo treba za popolno udobje omisliti morda še bimini, radio ali kaj drugega (poleg agregata, seveda).
Prodajna cena čolna se začne pri 14.490 EUR z DDV.
Generalni distributor za Slovenijo, Hrvaško in Srbijo, je podjetje Moto-Nautika d.o.o. iz Miklavža na Dravskem polju.
Za več informacij obiščite: www.ranieri.si