Novost iz ameriške ladjedelnice MTI (Marine Tehnology Incorporated) je luksuzen gliser s centralno konzolo V-57. Gre za največje plovilo v seriji V, ki je podedovala izjemno obliko trupa iz dirkalnih čolnov, ki jih gradijo v podjetju.
V-57 je v vseh pogledih luksuzen gliser, ki je lahko namenjen družinskemu križarjenju, druženju s prijatelji ali pa ultimativen čoln za ribiče in ribiška tekmovanja. Opremljen je lahko z vgrajenimi ali izvenkrmnimi motorji. Če si želite res hitre plovbe lahko nanj namestite kar 4 izvenkrmne motorje z močjo po 350, 400 ali pa najmočnejše izvenkrmne motorje podjetja Seven marine, ki razvijejo po 627 KM. Novi V-57 je eden najdaljših čolnov s centralno konzolo. V dolžino meri 17,37 m, v širino pa 3,6 m. Kljub osupljivi dolžini, plovilo tehta zgolj 9500 kg. Gre za izjemno dolg, vitek in lahek trup, ki zagotavlja stabilno in hitro plovbo. Pri oblikovanju so bili izjemno pozorni na vse detajle. Ne le da je plovilo opremljeno izjemno luksuzno, mislili so tudi na podrobnosti, kot so zaobljeni izpostavljeni deli, prostor za stopala in številne druge malenkosti, ki jih opazimo šele pri uporabi plovila. Opremljen je s trdo streho, ki dobro ščiti krmarski del pred soncem. Centralna konzola je namenjena enostavni uporabi in je oblikovana izjemno ergonomično. Krmar bo s plovilom lahko udobno upravljal tudi na daljših plovbah. Na levem boku centralne konzole je vhod v podpalubje. Elegantna prostorna kabina ima veliko sedežno garnituro in posteljo, kjer lahko prenočita dve osebi. Poskrbljeno je za hladno pijačo, umivalnik in nekaj omaric za shranjevanje.
Test plovila
Testno plovilo MTI V-57 je bilo opremljeno z štirimi izvenkrmnimi motorji Mercury 400 s skupno močjo 1600 KM. To ni najmočnejša motorizacija, ki je lahko nameščena. Če bi se odločili za štiri motorje podjetja Seven marine z močjo po 627 KM, bi skupna moč znašala kar 2508 KM. Ali je to potrebno ali ne, se boste lahko odločili po končanem testu. V ladjedelnici zatrjujejo, da je za spodobno plovbo dovolj, če namestite zgolj dva motora s 400 KM. Plovilo je namreč izdelek podjetja, ki gradi tekmovalne čolne. Svoje izkušnje in oblike trupa so prenesli v njihove komercialne izdelke. Trup je izdelan iz sendvič konstrukcije. Med dvema slojema steklenih vlaken je poliuretanska pena, ki zagotavlja obliko in trdnost trupa. Za izdelavo trpa uporabljajo vakuumsko tehniko, ki zagotavlja zmanjšanje teže plovila. Določene dele plovila so izdelali tudi iz kevlarja, ki je povečal trdnost plovila pri minimalnem zmanjšanju teže. Iz kevlarja je izdelana tudi streha. Ker je lahka ne povečuje teže plovila in ne dviguje centra gravitacije.
Plovba
Pri hitrosti 25 vozlov se motorji vrtijo s 3000 obrati in poraba znaša 4 l/nmi. Da bi plovilo izglisiralo, ni bilo potrebno uporabiti hidravlične stabilizatorje. No v resnici jih sploh ni. Plovilo se je poravnalo samo od sebe. Trup je oblikovalo podjetje, ki gradi tekmovalne gliserje. In njihove izkušnje so pripomogle k oblikovanju trupa, ki je izjemno učinkovit. Ima ogromno površino, ki znaša preko 50 m2. Večina površina je prisesana na vodno površino. Da bi trenje zmanjšali, so v dno trupa vgradili dve stopnici in del plovila lebdi na zračni blazini. Ko povečamo obrate na 3800 obratov hitrost naraste na 35 vozlov. Poraba se s 4 l/mni povzpne na 5 l/nmi. Ko se dotaknemo še kontrol trima motorjev, jih dvignemo na 20%, se hitrost plovbe poveča na 39 vozlov.
Na testu je pihal veter s hitrostjo okrog 30 vozlov. Kljub temi, da je pihal v bok plovila, krmila ni bilo potrebno popravljati. Se vprašate, zakaj? MTI je zmagal na dirkah hitrih motornih katamaranov. Izdelali so vrhunski trup in znanje prenesli iz katamaranov v komercialna plovila. V-57 ima globoko v obliko na vrhu grebena pa kanal, ki igra podobno vlogo kot kanal med čolnoma pri katamaranih. In zgodilo se je točno to kar so želeli. Izjemno vodljivo plovilo, ki perfektno drži kurz, brez potrebe po krmarjenju z volanom.
Ko obrate povečamo na 5900 obratov in trim pogonov dvignemo na 25% dosežemo hitrost plovbe osupljivih 58 vozlov. Da bo moč motorjev zadoščala za takšno hitrost ni bilo pričakovati. A vse visokotehnološke lastnosti so razlog, da lahko plovilo pluje s takšno hitrostjo.
Cena plovila
Cena plovila znaša 1.500.000 USD. Če želite namestiti štiri motorje Seven Marine s po 627 KM je predelavo potrebno doplačati v višini 300.000 USD.
Vir: Youtube.com; The Boat Show: https://www.youtube.com/channel/UCPjFK2AUjXUrWb8XYdzvrTQ