Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Marinello 19 Fisherman je večji brat plovila Fisherman 16, ki smo ga predstavili pred štirinajstimi dnevi. Kot se spodobi za večjega brata, ponuja na krovu več prostora, sprejme več potnikov in dovoljuje vgradnjo bistveno močnejšega motorja.
Marinello 19 Fisherman je dnevni gliser, primeren za dnevne izlete v bližnje in oddaljene zalive, ribolov in zaradi možnosti vgradnje močnejšega motorja tudi izjemno primeren za vodne športe.
Na krovu
V premcu je prostorna sončna ploščad, ki je v celoti oblazinjena. Na njej se lahko udobno namestijo tri do štiri osebe. Sončno ploščad lahko enostavno spremenimo v sedežno garnituro s sredinsko postavljeno mizo. Na njej bomo brez težav postregli malico in pijačo celotni posadki. Celoten premec je obdan z robustno ograjo izdelano iz nerjavnega jekla. Nameščena je izjemno ergonomično in je uporabna kot naslon na sidru in med plovbo. Ograja je v prednjem delu odprta in omogoča enostaven dostop do predala, v katerem shranimo sidro in sidrno vrv. Zato je sidranje in pobiranje sidra enostavno. Ker ima sidro svoje mesto na plovilu, se ne po treba ubadati z iskanjem primernega prostora za shranjevanje in ko ga boste izvlekli iz morja z njim ne boste umazali plovila. Prav tako lahko na sidro namestite nekaj metrov verige, s čimer boste bistveno povečali zanesljivost verige. (Več v članku Sidro in sidrna veriga).
Krmarska konzola je postavljena v sredino plovila, zato lahko med premcem in krmo prehajamo na obeh straneh. Je široka in krmarju nudi dobro zaščito pred vetrom in vodnim pršem, ki se med plovbo v razburkanem morju dviguje preko krova. Na desni strani konzole je nameščena ročica plina motorja, volan je nameščen sredinsko, okrog njega pa je veliko prostora za namestitev vseh kontrolnih instrumentov motorja in namestitev elektronske navigacije. Krmarju je namenjena široka klop, ki je dovolj široka za dve do tri osebe. Pod njo je velik prostor za shranjevanje. Dovolj je velik tudi za prenosni hladilnik.
Na krmi je široka, v celoti oblazinjena klop. Na njej se lahko udobno namestijo tri osebe. V levem delu je prehod na krmno ploščad, kjer so nameščene stopnice za enostaven dostop do morja. Stopnice so zložljive in imajo dva privzdignjena roča, zaradi česar bo vzpenjanje iz vode na plovilo zelo enostavno.
Na krmo lahko namestimo en motor. Največja dovoljena moč je 115 KM. Za udobno plovbo zadostuje že 60 KM. Če boste na krovu gostili večjo posadko, ki je lahko na tem plovilu sedemčlanska, ali pa za vodne športe in hitro plovbo, je primerno poseči po nekoliko močnejši različici motorja.
Oprema
Plovilo je že v osnovni različici dobro opremljeno. Nameščene so pozicijske luči, kabel za krmarjenje, kompletno oblazinjenje, zložljiva lestev s štirimi stopnicami za dostop do vode, ograja na premcu in držala na krmi, privezniki za privez plovila in še bi lahko naštevali. Dodatno pa si lahko izberete sistem sladke vode s tušem, hladilnik, zunanji dotok za gorivo, ozvočenje, platneno streho, elektronske karte, sonar in številno drugo opremo glede na vaše potrebe.
Test plovila
Plovilo smo testirali na Ptujskem morju. Na krovu sta bili dve osebi. Rezervoar goriva je bil napolnjen približno 80-odstotno, na krmi pa je bil nameščen zunajkrmni motor Yamaha 115. Najprej smo izmerili hitrost toka reke Drave. V času testa je na delu, kjer smo merili hitrosti, znašal slabe štiri vozle (3,8–4,0). Plovba z gliserjem je bila udobna. Vgrajeni motor je bil najmočnejša različica, ki jo lahko namestimo na plovilo. Zaradi moči je bilo pospeševanje izjemno hitro, izglisiranje v nekaj sekundah in končna hitrost plovbe visoka. Plovilo je izglisiralo v 6,5 s in doseglo najvišjo hitrost plovbe v 16 s. Najvišja hitrost plovbe s tokom je znašala 38,2 vozla. Če odštejemo hitrost toka, pomeni, da smo dosegli hitrost plovbe okrog 34,5 vozla.
Test porabe goriva
Natančen test porabe je bilo težko izvesti, zaradi kratke plovne poti na jezeru. Pri najvišjih obratih motorja in najvišji hitrosti plovbe, ki je znašala 34,5 vozla, je bila poraba motorja 39,5 l/ goriva na uro, kar je približno enako specifikaciji porabe za ta motor. (Več o porabi navtičnih motorjev v članku: Koliko potrošijo navtični motorji – poraba goriva plovil). Če pogledamo spodnjo tabelo, lahko razberemo, da plovilo optimalno pluje pri hitrosti okrog 22 vozlov, kjer poraba zmanjša le 0,77 l/nmi. Največja poraba je pri hitrosti 10 vozlov, tik preden plovilo izglisira. Takrat potroši 1,2 l/nmi, kar je celo več kot pri polni obremenitvi, kjer poraba znaša 1,14 l/nmi.
Hitrost plovbe (vozli) | Poraba (l/h) | Poraba (l/nmi) |
4 | 4 | 1,00 |
7 | 6 | 0,86 |
10 | 12 | 1,20 |
17 | 16 | 0,94 |
22 | 17 | 0,77 |
25 | 23 | 0,92 |
30 | 29 | 0,97 |
34,5 | 39,5 | 1,14 |
Jadrnica Solaris 42 je izjemno hitra jadrnica, za katero pravijo, da je hitra kot Ferrari in izdelana natančno kot švicarska ura.
Jadrnico je oblikoval Javier Soto Acebal. Solaris 42 R je hitra potovalna jadrnica. Njena konstrukcija in oprema jasno kažeta, da gre za hitro, skoraj tekmovalno jadrnico, njena notranjost pa jasno kaže, da gre za udobno potovalno jadrnico.
Test plovila so opravili pri The Boat Show. Z jadrnico je zaplul jadralec in novinar Antonio Vettese. Jadrnica na testu je imela samo dve kabini in je bila namenjena udeležbam na regatah.
Jadrnica je že v osnovi opremljena za hitro jadranje. Jambor in bum sta izdelana iz karbona, jadra so namenjena udeležbam na regatah.
V času testa je pihal veter s hitrostjo med 9 in 10 vozli. Med plovbo v veter pri kotu 32° je hitrost plovbe znašala 7,7 vozla. Vsekakor jadrnica svoje odlične plovne lastnosti pokaže pri večji hitrosti plovbe. Zato so namestili jadro Code 0. Hitrost plovbe je takoj narasla na 8,4 vozla. Nedvomno je užitek krmariti tako hitro plovilo. Krmilo je natančno in plovilo reagira zelo hitro.
Krmni del krova je oblikovan izjemno praktično. Ker je jadrnica namenjena hitremu jadranju, so njeni elementi temu primerno razporejeni. Zložljivo mizo na sredini krme je možno v celoti odstraniti in omogočiti enostavno delo z jadri. Notranjost jadrnice je na voljo v dveh različicah. Z dvema ali tremi kabinami. Dvokabinska različica ima veliko posteljo v premcu in krmi, velik prostor za opremo ter eno kopalnico z ločeno tuš kabino. Trikabinska različica ima nekoliko manjše kabine in dve kopalnici.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 12,36 m
- Dolžina voden linije: 11,45 m
- Širina: 3,99 m
- Ugrez: 2,5 m
- Površina jader: 95 m2
- Motor: Volvo Penta 40 KM (55 KM opcijsko)
- Teža 8800 kg
- Rezervoar vode: 350 l
- Rezervoar goriva: 200 l
- Balast: 3000 kg
- Število kabin: 2 ali 3
- Število kopalnic: 1 ali 2
Marinello 16 Fisherman je odličen gliser za dnevne izlete do osamljenih plaž, ki jih lahko dosežete zgolj s plovilom.
Italijanska ladjedelnica Marinello, ki jo v Sloveniji in nekaterih drugih državah na Balkanu zastopa ptujsko podjetje C&G Navigator, plovila izdeluje že od leta 1973. Njihova plovila so kompaktna robustna in izjemno kakovostna. In takšen je tudi Marinello 16 Fisherman, ki je trenutno najmanjši model v njihovi proizvodnji.
Marineloo 16 Fisherman je odličen dnevni čoln. Namenjen je vsem tisti, ki bi radi dneve preživljali v najlepših zalivih, odmaknjeni od prezasedenih javnih plaž, uživali v vodnih športih ali pa zgolj zapluli do odlične gostilne na bližnjem otoku.
Na krovu
Marinello 16 Fisherman je odprt dnevni čoln s centralno konzolo. V premcu je prostorna sončna ploščad, ki jo lahko spremenimo v sedežno garnituro v obliki črke U. Pod njo so številne odlagalne površine, za shranjevanje vseh plažnih in potapljaških pripomočkov. Sidru in sidrni vrvi je na premcu namenjen poseben prostor pokrit s pokrovom. Sidranje bo vedno enostavno in sidro bo med plovbo vedno varno spravljeno.
Krmarska konzola je nameščena centralno, v sredini plovila. Prehod s premca na krmo je na obeh straneh. Ima sredinsko nameščen volan, ob katerem je veliko prostora za namestitev vseh števcev motorja in manjšo navigacijsko napravo ali sonar. Pod volanom sta dva predala, eden manjši za shranjevanje nujno potrebnih pripomočkov, kot so sončna očala in pod njim nekoliko večji, ki je zaprt z vratci. Krmarju je namenjen širok sedež, kjer se lahko udobno namesti. Pod sedežem je priročen prostor za shranjevanje.
Krma je namenjena potnikom. Široka klop se razprostira po celotni širini plovila. V levem boku je prehod na krmno kopalno ploščad. V celoti je oblazinjena in omogoča udobno plovbo osebam. Pod njo je prostor, v katerega lahko shranimo prenosni hladilnik, vrvi, bokobrane, varnostne jopiče in drugo opremo.
Gliser v dolžino meri 5,00 m v širino pa 2,30 m. Ker je izdelan izjemno kompaktno, nudi izjemno veliko udobja. Na krov lahko sprejme šest oseb. Vse se lahko namestijo udobno in uživajo v plovbi. Za pogon bo zadostoval že motor z močjo 40 KM. Najmočnejši motor, ki ga je dovoljeno namestiti ima lahko 60 KM. Za udobno in hitro plovbo ter uporabo za vodne športe je bolj primerno namestiti najmočnejšo dovoljeno različico.
Plovilo je že v standardni izvedbi zelo dobro opremljeno. Za dodatno udobje pa si lahko naročite še sistem vode s tušem, hladilnik, ozvočenje, električni sidrno vitlo in številne druge dodatke.
Test plovila
Plovilo smo testirali na Ptujskem morju. Na krovu sta bili dve osebi. Rezervoar goriva je bil napolnjen približno 60-odstotno, na krmi pa je bil nameščen zunajkrmni motor Suzuki 40, ki pa je bil naknadno nadgrajen in je razvil 60 KM, kar je največ, kar je primerno za to plovilo. Najprej smo izmerili hitrost toka reke Drave. V času testa je na delu, kjer smo merili hitrosti, znašal štiri vozle. Plovba z gliserjem je bila udobna. Vgrajeni motor je bil najmočnejša različica, ki jo lahko namestimo na plovilo. Zaradi moči je bilo pospeševanje izjemno hitro, izglisiranje v nekaj sekundah in končna hitrost plovbe visoka.
Test hitrosti smo opravili proti toku, ki je znašal 4 vozle. Plovilo je izglisiralo v 4,9 s, končno hitrost, ki je znašala 28,6 vozla, pa je doseglo v 19,0 s. Realna hitrost je bila zaradi toka v resnici 32,6 vozlov. S tokom pa smo zapluli s hitrostjo dobrih 36 vozlov.
Tehnični podatki:
- Dolžina plovila: 500 cm
- Širina plovila: 230 cm
- Teža praznega plovila: 430 kg
- Največje št. oseb na krovu: 6
- Motor: 80 KM (največ)
- CE Ceritfikat: C
Več o plovilu in cena pri uvozniku plovil Marinello za Slovenijo: C&G Navigator Ptuj, tel.: 051 238 901.
Marinello je italijanska ladjedelnica na Siciliji. Plovila so začeli graditi leta 1973. Najprej so izdelovali le štiri modele. Že po štirih letih gradnje se je paleta razširila na sedem modelov, danes pa izdelujejo tri različne linije plovil in skupno kar deset različnih modelov.
Marinello Cabin 650 spada v serijo plovil Cabin. Že iz imena lahko razberemo, da gre za plovilo, ki ima kabino za prenočevanje. Čeprav je Cabin 650 dolg le 6,5 m, ima prostorno kabino, v kateri lahko brez težav prespita dve ali pa celo tri osebe.
Zunanjost
Marinelo 650 Cabin je dnevni gliser, ki omogoča prenočevanje. Premec je nekoliko dvignjen, ker je pod njim kabina. Je prostoren in omogoča uživanje pod soncem trem osebam. Ograja na premcu je odprta in omogoča enostaven dostop do sidrnega prostora, enostavno sidranje, ali pa celo vgradnjo račjega kljuna, ki ga bomo lahko uporabili za sestopanje s plovila na kopno, kadar bomo pristali na premec. Otrokom pa bo izjemno dobrodošel za skakanje v vodo.
Komandna konzola je pomaknjena na desno. V skrajnem desnem delu so komande plovila in krmilo, v levem vhod v kabino. Skrajno levo je bočni prehod s krme na premec. Komandna konzola je enostavna in pregledna. V desnem delu je dovolj prostora za vgradnjo ročice plina, v sredini je športni volan, levo so stikala in prostor za vgradnjo dodatnih komand. Števec obratov motorja, predvajalnik glasbe in merilec hitrost lahko vgradimo na ločen del konzole, ki je dvignjen pod vetrobransko steklo. Na krmi je sedežna garnitura v obliki črke U. V levem boku je omarica namenjena vgradnji hladilnika, nad njim pa pokrov, pod katerim se skriva majhen priročni umivalnik in prostor, kamor lahko vgradimo kuhalno ploščo. V levem delu je prehod na krmo, kjer so nameščene zložljive stopnice za dostop do vode. Celotno krmo lahko prekrijemo s platneno sončno streho, ki bo nujno potrebna v vročih sončnih dneh.
Pod krovom
V podpalubje vstopimo skozi komandno konzolo. V levem delu so dovolj velika dvodelna vrata, ki omogočajo enostaven in hiter dostop v notranjost. Ko so odprta, ne zavzemajo nobenega prostora in ne ovirajo gibanja na krovu. Ker je nad vrati še praktičen pokrov, ki ga dvignemo, ko želimo vstopiti v kabino, lahko tudi nekoliko večji navtiki vstopijo enostavno. V notranjosti je ležišče, na katerem lahko udobno prespita dve osebi, po potrebi tudi tri. Kabina ima štiri okna, ki omogočajo kroženje zraka. Za večjo zračnost ponoči lahko odpremo pokrov nad vrati ali pa celo pustimo odprta vrata. V levem delu sta priročni omarici in manjši umivalnik. Pod ležiščem je prostor za namestitev kemičnega WC-ja.
Test plovila
Plovilo smo testirali na Ptujskem morju. Na krovu sta bili dve osebi. Rezervoar goriva je bil poln, na krmi pa je bil nameščen zunajkrmni motor Suzuki z močjo 150 KM. Najprej smo izmerili hitrost toka reke Drave. V času testa je na delu, kjer smo merili hitrosti, znašal štiri vozle. Plovba z gliserjem je bila udobna. Kljub temu da meri le 6,5 m, je občutek, kot da plujete na večjem plovilu. Vgrajeni motor je bil najmočnejša različica, ki jo lahko namestimo na plovilo. Proizvajalec svetuje, da na plovilo vgradimo motor z najmanj 70 KM in največ 150 KM. Zaradi moči je bilo pospeševanje izjemno hitro, izglisiranje v nekaj sekundah in končna hitrost plovbe zelo hitra.
Test hitrosti smo opravili proti toku, ki je znašal 4 vozle. Plovilo je izglisiralo v 4,5 s, končno hitrost, ki je znašala 32 vozla, pa je doseglo v 19,5 s. Realna hitrost je bila zaradi toka v resnici 36 vozlov. S tokom pa smo zapluli s hitrostjo dobrih 40 vozlov.
Odlična potovalna hitrost plovila je med 22 in 27 vozli. Pri tej hitrosti bo poraba goriva znašala okrog 20 l goriva na uro, kar je manj kot 1 l goriva na prepluto miljo. Če ga bomo priganjali do najvišje hitrosti, lahko pričakujemo porabo okrog 50 l/h ali 1,38 l/nmi.
Povzetek
Plovilo Marinello Cabin 650 je odlično plovilo za dnevne izlete in krajša križarjenja. Kabina pod premcem daje novo dimenzijo, saj lahko na plovilu prenočimo in vsakodnevno vračanje v izhodiščno marino ni več potrebno. Posadka lahko brez težav na plovilu biva več dni skupaj. Oblikovanje je izjemno domiselno. Na relativno majhnem plovilu je vse razporejeno izjemno domiselno, zato je bivanje na krovu udobno.
Pohvaliti moramo tudi izdelavo plovila. Je izjemno kvalitetna in robustna. Na plovilu se nič ne trese, nič ne ropota in daje občutek izjemno trdnega in udobnega plovila. Edino, kar lahko grajamo na plovilu, je bilo nekoliko težje krmarjenje. Plovilo namreč ni imelo vgrajene hidravlike na volanu, zato je bilo hitro spreminjanje smeri in manevriranje nekoliko težje. Predlagamo vgradnjo hidravličnega volana.
Tehnični podatki:
- Dolžina: 6,50 m
- Širina: 2,49
- Moč motorja min: 70 KM
- Moč motorja max: 150 KM
- Št. oseb: 7
- Kategorija CE: C
- Teža plovila brez motorja: 1000 kg
- Čas do izgliseranja: 4,5 s
- Potovalna hitrost: 25 vozlov
- Najvišja hitrost: 36 vozlov
Več o plovilu in cena pri uvozniku plovil Marinello za Slovenijo: C&G Navigator Ptuj, tel.: 051 238 901.
V prejšnjem tednu smo predstavili gliser Ranieri Next 220 SH, novost iz italijanske ladjedelnice Ranieri International. Kmalu po predstavitvi modela, pa so bili že opravljeni prvi testi. Opravil ga je tudi Maurizio Bulleri pri The Boat Show.
Ranieri Next 220 SH je najmanjši model v seriji NEXT. Pri dolžini 735 in širini 250 cm z motorjem vred tehta le 1500 kg. Ker je manjših dimenzij, ga brez težav lahko prevažamo na prikolici in ne potrebujemo posebnega prevoza.
Kljub temu, da je najmanjši model v seriji, pa ima vse lastnosti večjih bratov, kakor tudi izjemno kvalitetno izdelavo. Krmarska konzola je postavljena na sredino. Na premec lahko prehajamo z leva ali desne strani. Celoten premec je velika sončna ploščad, na kateri se lahko udobno namestijo do 3 osebe. Primerno visoka ograja poteka vse od premca plovila do krme. Prednji del ograje na premcu je odprt in omogoča enostaven prehod s plovila. Ta bo še posebej uporaben, ko bomo pristajali v lukah, kjer je voda ob pomolih plitva in bomo morali pristati s premcem.
Če se spustimo pod krov, bomo presenečeni, koliko prostora je v plovilu. V premcu je postelja, ki se lahko spremeni v sedežno garnituro z mizo, prostor za kemični ali mornarski WC in hladilnik. Če se obrnemo proti krmi, pa bomo pod konzolo našli še eno ležišče, Je nekoliko manjše a dovolj veliko, da bodo na njem prespali otroci. Na krmi je velika klop. V levem delu je prehod na kopalno ploščad. V obeh bokih plovila pa sta še dva sedeža. Kadar bomo imeli na krovu številčnejšo posadko ali potrebujemo dodatno sončno ploščad, jih namestimo, kadar pa potrebujemo več prostora za prosto gibanje, pa jih pospravimo nazaj v bok plovila. Krmarju je namenjen udoben sedež z dodatno podporo za plovbo stoje. Enak sedež je namenjen tudi sopotniku. Komandna konzola je velika, elegantna in ima zelo dobro razporejene vse kontrole za nadzor plovila. V levem delu ima steklena vrata za vstop v podpalubje.
Test plovila
Plovilo na testu je bilo opremljeno z najnovejšim modelom izvekrmega motorja Mercury. Ima 6 cilindrov razporejenih v V, prostornino 3,4 l in razvije 200 KM. Na plovilo lahko sicer namestimo motor z močjo do 250 KM a se izkaže, da je že motor z 200 km več kot dovolj za pogon. Za kupce, ki si želijo več zanesljivosti, je možno vgraditi tudi dva motorja manjših moči (Prednosti in slabosti dveh motorjev v primerjavi z enim).
Test plovila je potekal pred Genovo v Italiji. Morje je bilo razburkano. Valovi so bili tudi višji od 1 m. Da bi bila plovba čim bolj udobna, je bil trim motorja v skrajni spodnji legi. Pri 3000 obratih motorja v minuti je plovilo že doseglo hitrost 16 vozlov. Poraba je znašala 20 l/h ali 1,25 l na prepluto miljo. Ko nekoliko pospešimo in se motor zavrti s 3600 obrati, že plujemo s hitrostjo 22,5 vozla. Ker je trim motorja v skrajni spodnji legi, je večja dolžina trupa v vodi. Plovba je bolj mirna. Kljub visokim valovom plovilo udarja ob valove mehko in plovba je udobna. Pršec se dviguje a ga trup lepo odriva na stran in ne prihaja na krov. Kljub temu, da piha veter, je krov še vedno suh. Ko povečamo plin in motor doseže 4200 obratov, že plujemo s hitrostjo 40 vozlov. Ker so bili pogoji slabi, motorja niso priganjali v višje obrate. V mirnejšem morju pa so v tej konfiguraciji s plovilom lahko pluli s hitrostjo 43 vozlov.
Še nasvet
V kolikor plujete v tako razburkanem morju ne pozabite na varnost. Obvezno si namestite varnostne jopiče, krmar pa naj uporablja varnostno zapestnico.
Test Ranieri 220 SH
Plovilo je že na ogled v salonu pri zastopniku Ranieri International za Slovenijo Moto nautika.
Lansko leto je italijanska ladjedelnica Cantieri Capelli predstavila največji model svojega gumenjaka, Capelli Tempest 50.
Gumenjak, ki v dolžino meri 50 čevljev oziroma 14,80 m, le stežka imenujemo gumenjak. Pri širini 4,30 m nudi skoraj vse kar nudijo motorne jahte pri tej dolžini. Pri svoji velikosti omogoča namestitev štirih motorjev, ki lahko razvijejo do 425 KM. Na tem mestu, bi se marsikdo vprašal čemu je namenjen tak gumenjak. Seveda gre v prvi vrsti za premikanje mej mogočega. Seveda pa to ni vse. Tak gumenjak, si želi nekdo, ki se rad hitro premika iz kraja v kraj in se pri tem ne želi obremenjevati, če se sredi morja spremeni vreme in mora pluti po razburkanem.
Gumenjak na krov sprejme do 18 potnikov, ima dve kabini, prostorno kopalnico, kuhinjo in še bi lahko naštevali. Plovilo je namenjeno druženju, zabavam na vodi, seveda pa omogoča tudi prenočevanje manjši posadki.
Na krovu ima številne površine, ki so namenjene uživanju pod soncem. Na premcu in na krmi sta veliki sončni ploščadi, kjer se lahko sprošča polovica posadke. V centralnem delu je kabina v katero lahko vstopamo z levega in desnega boka. V njej je majhna kuhinja, sedežna garnitura, ki se lahko spremeni v ležišče in več omaric za shranjevanje. Druga kabina v katero vstopamo skozi centralno nameščeno konzolo, je v premcu plovila. V njej je sedežna garnitura z mizo, ki se po potrebi spremeni v ležišče za dve osebi in prostorna in elegantna kopalnica. Vsekakor dovolj za udobno prenočevanje na krajših križarjenjih.
Test plovila
Plovilo Capelli Tempest 50 je bilo opremljeno s štirimi motorji Yamaha 425 XTO s skupno močjo 1700 KM. Test je izvedel priznani navtični novinar, bivši krmar Formule 1 na vodi in eden izmed novinarjev, ki testira in izbira Evropsko plovilo leta, Maurizio Bulleri (The Boat Show).
Ko se motorji vrtijo z 2400 obrati na minuto, plovilo pluje s hitrostjo 14 vozlov in se že povzpetja na vodno gladino in prične glisirati. Pri hitrosti 25 vozlov poraba goriva vseh 4 motorjev znaša le 5 litrov goriva za prepluto miljo oziroma 125 l/h. Pri 4200 obratih na minuto se hitrost plovbe poveča na 35 vozlov. Pri 4800 obratih na minuto plujemo s hitrostjo 40 vozlov. Ker je bilo morje nekoliko razburkano, je bil trim motorjev na skrajno spodnji poziciji. Plovilo je zaradi tega bolj stabilno in po valovih pluje mirneje. Če bi trim prilagodili in motorje nekoliko dvignili, bi končna hitrost plovila narasla še za dva vozla ali več. Pri tej hitrosti je poraba goriva primerljiva s porabo jahte podobne dolžine. Giblje se med 7 in 8 litri goriva na prepluto miljo oziroma 320 l/h. Ko se motorji zavrtijo do najvišjih obratov, hitrost naraste na 50 vozlov, primerno temu pa naraste tudi poraba goriva.
Tehnični podatki:
- Dolžina: 14,80 m
- Širina: 4,30 m
- Teža plovila: 9.000 kg
- Rezervoar goriva: 2000 l
- Rezervoar vode: 230 l
- Moč motorjev (max): 4x425 KM
- Število oseb na krovu (max) : 18
- Št. kabin: 2
- Št. ležišč: 4
- Certifikat CE: B
Več o plovilu na tej povezavi.
Več o motorjih Yamaha 425 XHO na tej povezavi.
Letošnja novost iz italijanske ladjedelnice Ranieri International je model Next 240 SH. Ja nekoliko krajša različica svojega predhodnika z vsemi prednostmi večjega brata a bolj dostopno ceno. Ker je manjši in lažji, ga lahko poganjamo že z enim samim motorjem, kar pomeni, da bo tudi poraba goriva ostala nizka.
Zunanjost
Že angleška beseda “sundeck” v nazivu modela nam pove, da je fokus na oblikovanju čolna z velikimi površinami za sončenje. Tako imamo sedaj pred seboj čoln, katerega premec je oblikovan v sončno ploščad. Pod njim je kabina z ločenim toaletnim prostorom. Idejo za oblikovanje tega multifunkcionalnega čolna so razvili na osnovi velike prodajne uspešnice – serije manjših plovil Atlantis. Premična sončna ploščad se zaključuje s krmarsko konzolo, za katero sta dva vrtljiva sedeža. Kokpit je prostran in izdelan večnamensko. V sredini je postavljena odstranljiva mizica, ob bokih so nameščene preklopne klopi, pred krmnim zrcalom pa je udobna klop s prehodom na krmo na levi strani. Z nekaj potezami je mogoče kokpit popolnoma izprazniti, kar je posebej funkcionalno na primer pri ribolovu ali kakšnih drugih športnih aktivnosti. Druga možnost je sprememba kokpita v veliko sončno ploščad, tretja pa je osnovna funkcionalnost palubnega salona. Zanimivo je tudi to, da lahko kabino, kjer je dvojna postelja, spremenimo v jedilnico, kar pride prav v primeru slabega vremena. Od premca do krmarske konzole je po boku močna inox ograja, pošteno odmerjeno je držalo na zrcalu kokpita, zaupanja vredno pa delujejo tudi privezne bitve.
Osnovna in dodatna oprema
V osnovni ceni plovila najdemo kar nekaj opreme. Čoln je opremljen z vsemi blazinami, tako notranjimi kot zunanjimi, rezervoarji za vodo in gorivo, teleskopsko lestvijo za v vodo, hidravličnim sistemom upravljanja z motorjem, avtomatsko kalužno črpalko, navigacijskimi lučmi, itd. Seznam dodatne opreme je še precej daljši in obsega kar nekaj elementov, ki so nujno potrebni. Recimo kompas, sidro in veriga ali sidrna vrv, ki so obvezna oprema plovila tudi po zakonu. Ostalo so več ali manj pogrešljivi dodatki, ki pa vam olajšajo bivanje na plovilu. Naštejmo samo nekaj najpomembnejših: plinski štedilnik, hladilnik, bimini, 220-voltni polnilec električne energije, električni vitel za sidro, zgoraj omenjene bočne klopi, mizica v kokpitu in ladijski WC.
Test plovila
Plovilo je primerno za vgradno enega ali dveh motorjev. Največja skupna pogonska moč je 300 KM ali 223 kW. Na testnem plovilu je bil vgrajen en motor z močjo 250 KM ali 186 kW. Next 240 SH je začel glisirati že pri hitrosti 10 vozlov. Motor se je vrtel z 2600 obrati. Pozicija pogona pa je bila spuščena za 4 stopinje. Ko ga dvignemo v ničelni položaj plovilo že zapluje s hitrostjo 16 vozlov. Ko nekoliko pospešimo, dosežemo hitrost 20 vozlov. Poraba goriva znaša 23 l/h ali 1,15 na prepluto miljo. Pri hitrosti 25 vozlov se motor zavrti 4000 krat v minuti. Poraba znaša 29 l/h oziroma 1,16 l na prepluto miljo, ker je praktično enako kot pri hitrosti 20 vozlov. Hrup na krovu je znašal 78 dB, kar je nižje od konkurenčnih plovil. Ko pospešimo in motor doseže najvišje vrtljaje, dosežemo hitrost plovbe 40 vozlov.
Test novega plovila je opravil Maurizio Bulleri, svetovno poznani krmar hitrih čolnov in eden izmed novinarjev, ki izbirajo Evropsko plovilo leta.
Tehnične lastnosti
- Dolžina: 7,80 m
- Dolžina trupa: 6,75 m
- Širina: 2,50 m
- Teža: 1500 kg
- Maksimalna moč motorja: 225kw (300KM)
- Rezervoar goriva: 250 l
- Rezervoar vode: 100 l
- Maksimalno število oseb: 9
- Št. ležišč: 3
- Certifikat CE: C
Več o plovilu na tej povezavi.
Vir: youtube.com/TheBoatShow
Novost iz ameriške ladjedelnice MTI (Marine Tehnology Incorporated) je luksuzen gliser s centralno konzolo V-57. Gre za največje plovilo v seriji V, ki je podedovala izjemno obliko trupa iz dirkalnih čolnov, ki jih gradijo v podjetju.
V-57 je v vseh pogledih luksuzen gliser, ki je lahko namenjen družinskemu križarjenju, druženju s prijatelji ali pa ultimativen čoln za ribiče in ribiška tekmovanja. Opremljen je lahko z vgrajenimi ali izvenkrmnimi motorji. Če si želite res hitre plovbe lahko nanj namestite kar 4 izvenkrmne motorje z močjo po 350, 400 ali pa najmočnejše izvenkrmne motorje podjetja Seven marine, ki razvijejo po 627 KM. Novi V-57 je eden najdaljših čolnov s centralno konzolo. V dolžino meri 17,37 m, v širino pa 3,6 m. Kljub osupljivi dolžini, plovilo tehta zgolj 9500 kg. Gre za izjemno dolg, vitek in lahek trup, ki zagotavlja stabilno in hitro plovbo. Pri oblikovanju so bili izjemno pozorni na vse detajle. Ne le da je plovilo opremljeno izjemno luksuzno, mislili so tudi na podrobnosti, kot so zaobljeni izpostavljeni deli, prostor za stopala in številne druge malenkosti, ki jih opazimo šele pri uporabi plovila. Opremljen je s trdo streho, ki dobro ščiti krmarski del pred soncem. Centralna konzola je namenjena enostavni uporabi in je oblikovana izjemno ergonomično. Krmar bo s plovilom lahko udobno upravljal tudi na daljših plovbah. Na levem boku centralne konzole je vhod v podpalubje. Elegantna prostorna kabina ima veliko sedežno garnituro in posteljo, kjer lahko prenočita dve osebi. Poskrbljeno je za hladno pijačo, umivalnik in nekaj omaric za shranjevanje.
Test plovila
Testno plovilo MTI V-57 je bilo opremljeno z štirimi izvenkrmnimi motorji Mercury 400 s skupno močjo 1600 KM. To ni najmočnejša motorizacija, ki je lahko nameščena. Če bi se odločili za štiri motorje podjetja Seven marine z močjo po 627 KM, bi skupna moč znašala kar 2508 KM. Ali je to potrebno ali ne, se boste lahko odločili po končanem testu. V ladjedelnici zatrjujejo, da je za spodobno plovbo dovolj, če namestite zgolj dva motora s 400 KM. Plovilo je namreč izdelek podjetja, ki gradi tekmovalne čolne. Svoje izkušnje in oblike trupa so prenesli v njihove komercialne izdelke. Trup je izdelan iz sendvič konstrukcije. Med dvema slojema steklenih vlaken je poliuretanska pena, ki zagotavlja obliko in trdnost trupa. Za izdelavo trpa uporabljajo vakuumsko tehniko, ki zagotavlja zmanjšanje teže plovila. Določene dele plovila so izdelali tudi iz kevlarja, ki je povečal trdnost plovila pri minimalnem zmanjšanju teže. Iz kevlarja je izdelana tudi streha. Ker je lahka ne povečuje teže plovila in ne dviguje centra gravitacije.
Plovba
Pri hitrosti 25 vozlov se motorji vrtijo s 3000 obrati in poraba znaša 4 l/nmi. Da bi plovilo izglisiralo, ni bilo potrebno uporabiti hidravlične stabilizatorje. No v resnici jih sploh ni. Plovilo se je poravnalo samo od sebe. Trup je oblikovalo podjetje, ki gradi tekmovalne gliserje. In njihove izkušnje so pripomogle k oblikovanju trupa, ki je izjemno učinkovit. Ima ogromno površino, ki znaša preko 50 m2. Večina površina je prisesana na vodno površino. Da bi trenje zmanjšali, so v dno trupa vgradili dve stopnici in del plovila lebdi na zračni blazini. Ko povečamo obrate na 3800 obratov hitrost naraste na 35 vozlov. Poraba se s 4 l/mni povzpne na 5 l/nmi. Ko se dotaknemo še kontrol trima motorjev, jih dvignemo na 20%, se hitrost plovbe poveča na 39 vozlov.
Na testu je pihal veter s hitrostjo okrog 30 vozlov. Kljub temi, da je pihal v bok plovila, krmila ni bilo potrebno popravljati. Se vprašate, zakaj? MTI je zmagal na dirkah hitrih motornih katamaranov. Izdelali so vrhunski trup in znanje prenesli iz katamaranov v komercialna plovila. V-57 ima globoko v obliko na vrhu grebena pa kanal, ki igra podobno vlogo kot kanal med čolnoma pri katamaranih. In zgodilo se je točno to kar so želeli. Izjemno vodljivo plovilo, ki perfektno drži kurz, brez potrebe po krmarjenju z volanom.
Ko obrate povečamo na 5900 obratov in trim pogonov dvignemo na 25% dosežemo hitrost plovbe osupljivih 58 vozlov. Da bo moč motorjev zadoščala za takšno hitrost ni bilo pričakovati. A vse visokotehnološke lastnosti so razlog, da lahko plovilo pluje s takšno hitrostjo.
Cena plovila
Cena plovila znaša 1.500.000 USD. Če želite namestiti štiri motorje Seven Marine s po 627 KM je predelavo potrebno doplačati v višini 300.000 USD.
Vir: Youtube.com; The Boat Show: https://www.youtube.com/channel/UCPjFK2AUjXUrWb8XYdzvrTQ