Marinello je italijanska ladjedelnica na Siciliji. Plovila so začeli graditi leta 1973. Najprej so izdelovali le štiri modele. Že po štirih letih gradnje se je paleta razširila na sedem modelov, danes pa izdelujejo tri različne linije plovil in skupno kar deset različnih modelov.
Marinello Cabin 650 spada v serijo plovil Cabin. Že iz imena lahko razberemo, da gre za plovilo, ki ima kabino za prenočevanje. Čeprav je Cabin 650 dolg le 6,5 m, ima prostorno kabino, v kateri lahko brez težav prespita dve ali pa celo tri osebe.
Zunanjost
Marinelo 650 Cabin je dnevni gliser, ki omogoča prenočevanje. Premec je nekoliko dvignjen, ker je pod njim kabina. Je prostoren in omogoča uživanje pod soncem trem osebam. Ograja na premcu je odprta in omogoča enostaven dostop do sidrnega prostora, enostavno sidranje, ali pa celo vgradnjo račjega kljuna, ki ga bomo lahko uporabili za sestopanje s plovila na kopno, kadar bomo pristali na premec. Otrokom pa bo izjemno dobrodošel za skakanje v vodo.
Komandna konzola je pomaknjena na desno. V skrajnem desnem delu so komande plovila in krmilo, v levem vhod v kabino. Skrajno levo je bočni prehod s krme na premec. Komandna konzola je enostavna in pregledna. V desnem delu je dovolj prostora za vgradnjo ročice plina, v sredini je športni volan, levo so stikala in prostor za vgradnjo dodatnih komand. Števec obratov motorja, predvajalnik glasbe in merilec hitrost lahko vgradimo na ločen del konzole, ki je dvignjen pod vetrobransko steklo. Na krmi je sedežna garnitura v obliki črke U. V levem boku je omarica namenjena vgradnji hladilnika, nad njim pa pokrov, pod katerim se skriva majhen priročni umivalnik in prostor, kamor lahko vgradimo kuhalno ploščo. V levem delu je prehod na krmo, kjer so nameščene zložljive stopnice za dostop do vode. Celotno krmo lahko prekrijemo s platneno sončno streho, ki bo nujno potrebna v vročih sončnih dneh.
Pod krovom
V podpalubje vstopimo skozi komandno konzolo. V levem delu so dovolj velika dvodelna vrata, ki omogočajo enostaven in hiter dostop v notranjost. Ko so odprta, ne zavzemajo nobenega prostora in ne ovirajo gibanja na krovu. Ker je nad vrati še praktičen pokrov, ki ga dvignemo, ko želimo vstopiti v kabino, lahko tudi nekoliko večji navtiki vstopijo enostavno. V notranjosti je ležišče, na katerem lahko udobno prespita dve osebi, po potrebi tudi tri. Kabina ima štiri okna, ki omogočajo kroženje zraka. Za večjo zračnost ponoči lahko odpremo pokrov nad vrati ali pa celo pustimo odprta vrata. V levem delu sta priročni omarici in manjši umivalnik. Pod ležiščem je prostor za namestitev kemičnega WC-ja.
Test plovila
Plovilo smo testirali na Ptujskem morju. Na krovu sta bili dve osebi. Rezervoar goriva je bil poln, na krmi pa je bil nameščen zunajkrmni motor Suzuki z močjo 150 KM. Najprej smo izmerili hitrost toka reke Drave. V času testa je na delu, kjer smo merili hitrosti, znašal štiri vozle. Plovba z gliserjem je bila udobna. Kljub temu da meri le 6,5 m, je občutek, kot da plujete na večjem plovilu. Vgrajeni motor je bil najmočnejša različica, ki jo lahko namestimo na plovilo. Proizvajalec svetuje, da na plovilo vgradimo motor z najmanj 70 KM in največ 150 KM. Zaradi moči je bilo pospeševanje izjemno hitro, izglisiranje v nekaj sekundah in končna hitrost plovbe zelo hitra.
Test hitrosti smo opravili proti toku, ki je znašal 4 vozle. Plovilo je izglisiralo v 4,5 s, končno hitrost, ki je znašala 32 vozla, pa je doseglo v 19,5 s. Realna hitrost je bila zaradi toka v resnici 36 vozlov. S tokom pa smo zapluli s hitrostjo dobrih 40 vozlov.
Odlična potovalna hitrost plovila je med 22 in 27 vozli. Pri tej hitrosti bo poraba goriva znašala okrog 20 l goriva na uro, kar je manj kot 1 l goriva na prepluto miljo. Če ga bomo priganjali do najvišje hitrosti, lahko pričakujemo porabo okrog 50 l/h ali 1,38 l/nmi.
Povzetek
Plovilo Marinello Cabin 650 je odlično plovilo za dnevne izlete in krajša križarjenja. Kabina pod premcem daje novo dimenzijo, saj lahko na plovilu prenočimo in vsakodnevno vračanje v izhodiščno marino ni več potrebno. Posadka lahko brez težav na plovilu biva več dni skupaj. Oblikovanje je izjemno domiselno. Na relativno majhnem plovilu je vse razporejeno izjemno domiselno, zato je bivanje na krovu udobno.
Pohvaliti moramo tudi izdelavo plovila. Je izjemno kvalitetna in robustna. Na plovilu se nič ne trese, nič ne ropota in daje občutek izjemno trdnega in udobnega plovila. Edino, kar lahko grajamo na plovilu, je bilo nekoliko težje krmarjenje. Plovilo namreč ni imelo vgrajene hidravlike na volanu, zato je bilo hitro spreminjanje smeri in manevriranje nekoliko težje. Predlagamo vgradnjo hidravličnega volana.
Tehnični podatki:
- Dolžina: 6,50 m
- Širina: 2,49
- Moč motorja min: 70 KM
- Moč motorja max: 150 KM
- Št. oseb: 7
- Kategorija CE: C
- Teža plovila brez motorja: 1000 kg
- Čas do izgliseranja: 4,5 s
- Potovalna hitrost: 25 vozlov
- Najvišja hitrost: 36 vozlov
Več o plovilu in cena pri uvozniku plovil Marinello za Slovenijo: C&G Navigator Ptuj, tel.: 051 238 901.