Marinello 19 Fisherman,C&G Navigator

Marinello 19 Fisherman je večji brat plovila Fisherman 16, ki smo ga predstavili pred štirinajstimi dnevi. Kot se spodobi za večjega brata, ponuja na krovu več prostora, sprejme več potnikov in dovoljuje vgradnjo bistveno močnejšega motorja.

Marinello 19 Fisherman je dnevni gliser, primeren za dnevne izlete v bližnje in oddaljene zalive, ribolov in zaradi možnosti vgradnje močnejšega motorja tudi izjemno primeren za vodne športe.

Na krovu

V premcu je prostorna sončna ploščad, ki je v celoti oblazinjena. Na njej se lahko udobno namestijo tri do štiri osebe. Sončno ploščad lahko enostavno spremenimo v sedežno garnituro s sredinsko postavljeno mizo. Na njej bomo brez težav postregli malico in pijačo celotni posadki. Celoten premec je obdan z robustno ograjo izdelano iz nerjavnega jekla. Nameščena je izjemno ergonomično in je uporabna kot naslon na sidru in med plovbo. Ograja je v prednjem delu odprta in omogoča enostaven dostop do predala, v katerem shranimo sidro in sidrno vrv. Zato je sidranje in pobiranje sidra enostavno. Ker ima sidro svoje mesto na plovilu, se ne po treba ubadati z iskanjem primernega prostora za shranjevanje in ko ga boste izvlekli iz morja z njim ne boste umazali plovila. Prav tako lahko na sidro namestite nekaj metrov verige, s čimer boste bistveno povečali zanesljivost verige. (Več v članku Sidro in sidrna veriga).

Marinello 19 Fisherman,C&G Navigator

Krmarska konzola je postavljena v sredino plovila, zato lahko med premcem in krmo prehajamo na obeh straneh. Je široka in krmarju nudi dobro zaščito pred vetrom in vodnim pršem, ki se med plovbo v razburkanem morju dviguje preko krova. Na desni strani konzole je nameščena ročica plina motorja, volan je nameščen sredinsko, okrog njega pa je veliko prostora za namestitev vseh kontrolnih instrumentov motorja in namestitev elektronske navigacije. Krmarju je namenjena široka klop, ki je dovolj široka za dve do tri osebe. Pod njo je velik prostor za shranjevanje. Dovolj je velik tudi za prenosni hladilnik.

Na krmi je široka, v celoti oblazinjena klop. Na njej se lahko udobno namestijo tri osebe. V levem delu je prehod na krmno ploščad, kjer so nameščene stopnice za enostaven dostop do morja. Stopnice so zložljive in imajo dva privzdignjena roča, zaradi česar bo vzpenjanje iz vode na plovilo zelo enostavno.

Na krmo lahko namestimo en motor. Največja dovoljena moč je 115 KM. Za udobno plovbo zadostuje že 60 KM. Če boste na krovu gostili večjo posadko, ki je lahko na tem plovilu sedemčlanska, ali pa za vodne športe in hitro plovbo, je primerno poseči po nekoliko močnejši različici motorja.

Oprema

Plovilo je že v osnovni različici dobro opremljeno. Nameščene so pozicijske luči, kabel za krmarjenje, kompletno oblazinjenje, zložljiva lestev s štirimi stopnicami za dostop do vode, ograja na premcu in držala na krmi, privezniki za privez plovila in še bi lahko naštevali. Dodatno pa si lahko izberete sistem sladke vode s tušem, hladilnik, zunanji dotok za gorivo, ozvočenje, platneno streho, elektronske karte, sonar in številno drugo opremo glede na vaše potrebe.

Test plovila

Plovilo smo testirali na Ptujskem morju. Na krovu sta bili dve osebi. Rezervoar goriva je bil napolnjen približno 80-odstotno, na krmi pa je bil nameščen zunajkrmni motor Yamaha 115. Najprej smo izmerili hitrost toka reke Drave. V času testa je na delu, kjer smo merili hitrosti, znašal slabe štiri vozle (3,8–4,0). Plovba z gliserjem je bila udobna. Vgrajeni motor je bil najmočnejša različica, ki jo lahko namestimo na plovilo. Zaradi moči je bilo pospeševanje izjemno hitro, izglisiranje v nekaj sekundah in končna hitrost plovbe visoka. Plovilo je izglisiralo v 6,5 s in doseglo najvišjo hitrost plovbe v 16 s. Najvišja hitrost plovbe s tokom je znašala 38,2 vozla. Če odštejemo hitrost toka, pomeni, da smo dosegli hitrost plovbe okrog 34,5 vozla.

Test porabe goriva

Natančen test porabe je bilo težko izvesti, zaradi kratke plovne poti na jezeru. Pri najvišjih obratih motorja in najvišji hitrosti plovbe, ki je znašala 34,5 vozla, je bila poraba motorja 39,5 l/ goriva na uro, kar je približno enako specifikaciji porabe za ta motor.  (Več o porabi navtičnih motorjev v članku: Koliko potrošijo navtični motorji – poraba goriva plovil). Če pogledamo spodnjo tabelo, lahko razberemo, da plovilo optimalno pluje pri hitrosti okrog 22 vozlov, kjer poraba zmanjša le 0,77 l/nmi. Največja poraba je pri hitrosti 10 vozlov, tik preden plovilo izglisira. Takrat potroši 1,2 l/nmi, kar je celo več kot pri polni obremenitvi, kjer poraba znaša 1,14 l/nmi.

Hitrost plovbe (vozli) Poraba (l/h) Poraba (l/nmi)
4 4 1,00
7 6 0,86
10 12 1,20
17 16 0,94
22 17 0,77
25 23 0,92
30 29 0,97
34,5 39,5 1,14