Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Ladjedelnica Beneteau je razširila svojo paleto plovil Flyer in dodala novinca z oznako Flyer 7, ki je na voljo v različici SunDeck in SpaceDeck.
Beneteau Flyer 7 SunDeck je moderno družinsko plovilo za dnevne izlete. V premcu elegantnega gliserja je prostorna sončna ploščad, pod katero se skriva kabina. Flyer 7 se lahko iz običajnega dnevnega čolna spremeni v gliser za krajša križarjenja.
Konzola je centralna. Prehod na premec je na obeh bokih. Krmarsko mesto je na desni strani konzole, v levem delu pa so vrata za vstop v podpalubje. Za krmarja in sopotnika sta na voljo dva izjemno prilagodljiva sedeža. Nastavljiva sta po višini in imata preklopno sedišče, ki zagotavlja stabilno plovbo tako v sedečem kot tudi v stoječem položaju. Za druge potnike je na krmi prostorna klop, v boku plovila pa dodatna zložljiva klop, na katero se lahko namestita dve osebi.
Krmarska konzola je obdana z vetrobranskim steklom, ki poskrbi, da sta krmar in sopotnik zaščitena pred vetrom tudi pri hitri plovbi. Steklo je v celoti obdano z ograjo iz nerjavnega jekla v standardni različici ali črno v primeru izbire opreme Elegance.
Podpalubje je skromno, a optimalno izkoriščeno. V kabini lahko udobno prespita dve osebi. Prostora je dovolj tudi za namestitev kemičnega WC-ja.
Flyer 7 ima patentiran Airstep 2 trup. Med glisiranjem se med trupom in vodo ustvarja oblak mehurčkov, ki zmanjšujejo trenje, zaradi česar plovilo pluje hitreje in porabi manj goriva. Flyer 7 v dolžino meri 6,41 m. Nanj lahko namestite zunajkrmni motor z močjo do 200 KM.
Test plovila
Ko stopimo na čoln, takoj dobimo občutek, da gre za zelo kompakten in trdno grajen gliser. Testna različica je bila opremljena z najmočnejšim dovoljenim motorjem Suzuki z 200 KM. Pri počasni plovbi iz marine Izola motor deluje izjemno tiho in ne povzroča tresljajev. Pred marino piha jugo s hitrostjo okrog 10 vozlov. Z oddaljenostjo od obale nekoliko narašča in dviguje valove do višino 0,75 m. Ko se oddaljimo od obale, pospešimo in izvedemo več hitrih zavojev. Gliser je izjemno agilen. Na vse ukaze se odziva izjemno hitro. Plovba z njim je udobna kljub valovom. Je izjemno športen in energičen čoln.
V času testa sta bili na krovu dve osebi. Plovilo je izglisiralo v petih sekundah, najvišjo hitrost plovbe, ki je znašala 36 vozlov, pa je doseglo v 18 s. Optimalna hitrost plovbe je med 22 in 27 vozli, ko plovilo potroši približno 1 l goriva na prevoženo navtično miljo. Pri najvišji hitrosti plovbe 36 vozlov je poraba goriva znašal 68 l/h oziroma 1,88 l/nmi.
Gliser je odličen dnevni čoln, ki se lahko hitro prelevi v čoln za krajše križarjenje. Dve osebi bosta brez težav v njem prenočili v zalivu. Zaradi svoje športnosti in agilnosti pa je izjemno primeren tudi za navdušence nad vodnimi športi. Smučanje ali deskanje na vodi, vlečenje raznih tub in drugi vodni športi so mu pisani na kožo.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 6.41 m
- Dolžina trupa: 6.13 m
- Širina: 2.45 m
- Teža praznega plovila: 1473 kg
- Rezervoar goriva: 170 l
- Rezervoar sladke vode: 50 l
- Moč motorja: 200 KM (največ)
- CE Certifikat: C8 / D9
Več informacij o plovilu pri slovenskem uvozniku Beneteau, As Boats d.o.o.
Številni evropski navtični časopisi so že imeli priložnost prvič zapluti z jadrnico Elan GT6. Lahko so si jo podrobno ogledali in z njo zapluli v različnih vremenskih razmerah.
Prebiranje različnih testov in mnenj o plovilu je pogosto razlog za pravilno odločitev pri nakupu plovila. Zato vam predstavljamo nekaj testov, ki so jih opravili evropski navtični eksperti.
Sam Jefferson se je za decembrsko izdajo revije Sailing Today vkrcal na jadrnico, jo podrobno pregledal ter z njo zaplul, da je lahko preveril, kako dobro pluje ta stilsko oblikovana jadrnica. V članku z naslovom Linije športnega avtomobila na jadrnici Elan GT6:
»To plovilo mi je resnično všeč. Delno, ker je oblikovana izjemno inteligentno, koncept plovila deluje in mogoče zato, ker je sodeloval F. A. Porsche. Elan je oblikoval plovilo, ki deluje nekoliko drugače od drugih. Če izdeluješ visokokakovosten produkt, je to zelo pomembno. Kakovost gradnje je izjemna. Elan je vložil ogromno energije v to plovilo in rezultat je očiten, ko zapluješ z jadri.«
Plovilo je ocenil z ocenami od 1 do 5:
- Izgled: 5
- Udobje: 4
- Plovne lastnosti: 4
Poglejmo, kako je Sam Jefferson ocenil plovbo z novo Elanko.
Test so opravili pred Portorožem. V začetku je pihal veter s hitrostjo med 7 in 9 vozli, proti koncu testa pa vse do 15 vozlov. Razpon ravno ni idealen za izvedbo testa, a dovolj, da človek dobi občutek, kako se to 12 t težko plovilo z dvema krmiloma obnaša pod jadri.
Kljub svoji teži se je jadrnica v teh vetrovnih razmerah obnašala izjemno dobro. S 105 % genovo in klasičnim glavnim jadrom je pri 7 vozlih vetra dosegala skoraj enako hitrost plovbe. Upravljanje jader je bilo izjemno enostavno. Pri plovbi na motor je bilo za krmiljenje potrebne nekaj več moči. Med jadranjem pa je krmilno kolo postalo lahko za obračanje in izjemno odzivno.
Ko se je veter nekoliko okrepil, je jadrnica začela delati to, za kar je narejena. Pri 15 vozlih vetra je dobesedno zasijala. Hitrost je hitro narasla proti devetim vozlom. Kontrola plovila je bila enostavna. Jadranje je postalo pravi užitek. Svoj potencial bi verjetno pokazala pri še nekoliko močnejšem vetru, ki pa ga žal ta dan ni bilo. Zaradi dveh krmil plovilo daje občutek izjemne kontrole, trup plovila pa kar hrepeni po večji hitrosti. Pri plovbi z vetrom smo dvignili gennaker. Za krmilom smo takoj občutili izjemno moč in kontrolo. Edina nevarnost pod tem velikim jadrom bi bila, če bi zapluli preveč visoko in izgubili nadzor. Seveda se to ni zgodilo. Užitek pod jadri je bil takšen, da smo pripluli skoraj do Italije.
Več o ELAN GT6 na tej povezavi
Beneteau Antares 8 OB je plovilo, ki sledi modernim trendom navtične industrije. Namenjeno je vgradnji zunajkrmnega motorja, ki omogoča lažje servisiranje in več prostora v samem plovilu.
Antares 8 OB je agilen gliser namenjen obiskovanju bližnjih zalivov, krajšim križarjenjem in seveda ribičem. Zaradi zaprtega salona ponuja izjemno varnost med plovbo, udobje na sidru in prostornost majhne jahte. Salon je od krme ločen s steklenimi vrati. V levem delu salona je velika miza z dvema klopema, na kateri se lahko udobno namestijo štiri osebe. Mizo je možno spustiti na nivo klopi in jedilnica se spremeni v dvojno ležišče. V desnem delu salona je krmarnica. Krmarju je namenjen udoben zložljiv sedež, ki omogoča udobno plovbo v sedečem ali stoječem položaju. Ko smo na sidru in potrebujemo kuhinjo, lahko sedež premaknemo povsem na kontrolno konzolo in v kuhinjskem delu sprostimo dodatno delovno površino. V kuhinjski niši so 40 l hladilnik, pomivalno korito in plinski kuhalnik.
V premcu plovila je kabina, kjer lahko udobno prespijo do tri osebe. Skupaj s salonom je na plovilu kar pet ležišč.
Krma je prostorna in ima veliko sedežno garnituro v obliki črke U. V sredino je postavljena miza, ki jo lahko spustimo in s pomočjo dodatne blazine spremenimo v sončno ploščad, ki meri kar 2 x 1,27 m. Druga, skoraj enako velika sončna ploščad, je tudi na premcu. Izhod na kopalno ploščad je v levem delu. Kljub zunajkrmnemu motorju je na obeh straneh dovolj prostorna kopalna ploščad, ki ima na levi strani zložljive stopnice za dostop do morja.
Ker je plovilo namenjeno tudi ribičem, je na bokih veliko prostora za namestitev nosilcev ribiških palic.
Test plovila
Plovilo smo testirali pred Bernardinom. Pihal je rahel zahodnik, morje ni bilo vzvalovano. Na plovilu sta bili dve osebi. Na plovilo je bil nameščen motor Suzuki z močjo 200 KM, kar je največja dovoljena moč.
S plovilom smo najprej opravili nekaj testnih krogov. Antares 8 OB je izglisiral pri 3500 obratih motorja, ko je hitrost znašala dobrih 11 vozlov. Pri rahlem dodajanju plina so obrati hitro narasli na 4500 in hitrost plovbe se je povečala na potovalno hitrost, ki znaša okrog 24 vozlov. Plovba je bila glede na stanje morja izjemno mirna. Lastne valove in valove drugih plovil je premagoval mehko brez nepotrebnega poskakovanja. Pri dodatnem pospeševanju smo pri 5000 obratih pluli s hitrostjo 28 vozlov. Ko smo ročico plina potisnili do konca, so obrati narasli na 5400, hitrost plovbe pa je znašala dobrih 30 vozlov. Ker na plovilu ni bilo vgrajenega merilca porabe, smo povzeli porabo motorja po proizvajalčevih specifikacijah. Plovilo pri počasni plovbi potroši približno 2 l goriva na prepluto miljo, pri potovalni približno 2,3 l/nmi in pri polni hitrosti približno 2,6. S polnim rezervoarjem, ki meri 280 l, lahko preplujemo med 120 in 140 nmi, preden se bo treba znova ustaviti na bencinski črpalki.
Obrati motorja | Poraba (l/h) | Hitrost |
(1/min) | (po navedbah proizvajalca) | (vozli) |
625 | 3,00 | 1,60 |
1250 | 6,20 | 2,60 |
1500 | 9,50 | 4,80 |
2000 | 14,60 | 6,00 |
2500 | 21,30 | 7,20 |
3000 | 25,50 | 8,30 |
3500 | 31,00 | 10,50 |
4000 | 39,00 | 13,70 |
4500 | 55,90 | 24,00 |
5000 | 64,00 | 28,00 |
5400 | 72,50 | 30,40 |
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 8,23 m
- Dolžina trupa: 6,99 m
- Širina trupa: 2,76 m
- Teža praznega plovila: 2 269 kg
- Rezervoar goriva: 280 l
- Rezervoar sladke vode: 100 l
- Motor: 147 kW – 200 (max)
- Tip motorja: zunajkrmni
- CE Certifikat: C9 - D9
Več informacij o plovilih Beneteau in motorjih Suzuki pri uradnem zastopniku v Sloveniji: As-Boats d.o.o. in Suzuki Slovenija.
Pred Izolo smo testirali plovilo Beneteau Flyer 8, ki je prvo plovilo v Sloveniji z vgrajenim sistemom krmilne palice Optimus 360.
Beneteau Flyer 8 je eno izmed novejših plovil iz te francoske ladjedelnice. Podrobneje smo ga predstavili v članku Novost: Beneteau Flyer 8.8 Sundeck. Tokrat nam je uspelo testirati najmočnejšo različico z vgrajenima dvema zunajkrmnima motorjema Suzuki 250 KM in dodatno opremljen s krmilno palico Optimus 360.
Flyer 8.8 Sundeck
Flyer 8.8 Sundeck je hkrati eleganten in športen gliser. Že samo ime »Sundeck« nakazuje na namen plovila. Ima številne površine za uživanje na soncu. Na premcu je velika sončna ploščad, opremljena z udobno blazino, kjer lahko pod soncem uživajo 3–4 osebe. Krmarska konzola je v desnem delu plovila in ima udoben sedež, kjer se lahko namestita dve osebi. Na obeh straneh krmarske konzole sta prehoda, ki povezujeta premec in krmo. Desni je nekoliko ožji, levi pa širši. Krmarsko konzolo in vhod v podpalubje ščiti vetrobransko steklo z inovativno tehnično rešitvijo.
Steklo je od konzole odmaknjeno za nekaj centimetrov, kar omogoča izjemno zračnost med plovbo, a vseeno ščiti pred vetrom in pršcem, ki bi se dvigoval med plovbo po razburkanem morju.
Test hitrosti in porabe
Testno plovilo je bilo opremljeno z dvema zunajkrmnima motorjema Suzuki, ki razvijeta vsak po 250 KM, kar je tudi največja dovoljena moč za to plovilo. Na krovu smo bile tri osebe.
Meritve smo izvedli vse od 1000 pa do 5000 obratov motorja na minuto. Ker je v času testa pihal severozahodnik, valovi pa so merili med 0,5 m in 1 m, motorjev nismo pognali do najvišjih obratov. Če bi jih, bi hitrost plovbe znašala več kot 40 vozlov.
Optimalna plovba je pri hitrostih med 21 in 30 vozli. Iz tabele je razvidno, da plovilo potroši približno 1,5 l goriva na prepluto miljo.
Obrati 1/min | Hitrost (kn) | Poraba (l/h) | Poraba (l/nmi) |
1000 | 4,80 | 10,80 | 2,25 |
1500 | 7,00 | 15,80 | 2,25 |
2000 | 9,00 | 28,00 | 3,11 |
2800 | 13,10 | 42,80 | 3,26 |
3500 | 22,50 | 65,80 | 2,92 |
4000 | 28,80 | 88,00 | 3,05 |
4500 | 32,50 | 110,00 | 3,38 |
5000 | 36,00 | 140,00 | 3,88 |
Krmilna palica Optimus 360
Sistem upravljanja plovila s krmilno palico je namenjen enostavnemu manevriranju plovila z uporabo krmilne palice. Sistem je sposoben samodejno vzdrževati pozicijo plovilo, smer plovila, vpluti ali izpluti na bočni privez oziroma z njega.
Sestavljen je iz treh delov. Optimus EPS (Electronic Power Steering) je elektro-hidravlično servo krmilo, ki ga lahko namestimo na plovila z enim, pa vse do štirih zunajkrmnih motorjev ali pa dveh vgrajenih motorjev.
Optimus 360 (Joystick Control System) je krmilna palica, z vso elektroniko, ki skrbi za krmiljenje EPS. Omogoča enostavno manevriranje s plovilom v marini ali luki ter omogoča manevriranje s plovilom v vseh smereh, vključno z bočno. Če imamo novejše motorje proizvajalcev Suzuki, Yamaha, Honda in Mercury, ne potrebujemo komponente Optimus EPS.
SeaStation GPS je tretja in zadnja komponenta sistema, ki vsebuje natančen GPS-sprejemnik. Stalno beleži GPS-pozicijo plovila in njegovo smer. Sistemu Optimus 360 omogoča ohranjanje točne pozicije plovila in ohranjanje smeri plovila.
Poglejmo, kako učinkovit je sistem
Najprej smo izpluli s priveza v bazen luke Izola. Pihal je rahel zahodnik s hitrostjo do 10 vozlov. Najprej smo testirali funkcije zadrževanja pozicije, zadrževanja kurza in nazadnje še obojega hkrati. Vklop funkcije zadrževanje pozicije se izvede s pritiskom na tipko. Sistem si zabeleži GPS-pozicijo, nato pa s krmiljenjem motorjev in samodejnim dodajanem plina vzdržuje pozicijo plovila. Vsak motor je krmiljen ločeno. V primeru vgradnje dveh motorjev, smo bili do sedaj vajeni, da sta oba motorja obrnjena v isto smer. Pri samodejnih sistemih krmiljenja pa je en motor zasukan v desno, drugi v levo. En propeler poganja motor naprej, drugi nazaj. En se vrti z večjimi obrati, drugi z manjšimi. Na ta način sistem vzdržuje pozicijo plovila. Pozicija plovila se malenkost spreminja, vendar ne več kot en meter od izhodiščne točke.
Nato izključimo zadrževanje pozicije in vključimo funkcijo zadrževanja kurza. Plovilo je ves čas obrnjeno v isto smer, zahodnik pa ga počasi potiska proti vzhodu. Nato testiramo še obe funkciji hkrati. Sistem potrebuje nekaj več moči, a deluje zanesljivo, obrati motorja se dvignejo tudi na 2000 1/min, a sistem brez težav plovilo zadržuje na isti poziciji in v isti smeri.
Bočno pristajanje
Največja prednost sistema, in hkrati najbolj koristna, je nedvomno možnost bočnega izplutja in pristajanja. Za eno ali drugo potrebujemo kar nekaj krmarskih spretnosti, s sistemom Optimus 360 pa je to otročje lahko. Ko si izberemo privezno mesto na obali, moramo plovilo poravnati vzporedno z obalo. Plovilo lahko poravnamo z uporabo krmilnih ročic motorjev in volana, ali pa uporabimo krmilno palico. Z zasukom krmilne palice v levo se bo plovilo okrog svoje osi zavrtelo v levo, z obratom v desno pa se bo zavrtelo okrog svoje osi desno. Če nameravamo pristati na levi bok, ročico krmilnika potisnemo proti levi. Če želimo pristati na desni bok, pa ročico potisnemo v desno. Plovilo se začne počasi približevati obali. Sistem vzdržuje kurz plovila. Tik preden se dotaknemo obale, sprostimo ročico, da se vrne v nevtralni položaj in plovilo obstane na mestu. Plovilo moramo samo še privezati na priveznike.
Izplutje z bočnega priveza
Še enostavnejše kot pristajanje je izplutje s priveza. Ko je plovilo pripravljeno za izplutje, odvežemo privezne vrvi in ročico krmilnika potisnemo v smer, v katero želimo izpluti. Če smo privezani na levi bok, potisnemo ročico v desno in v levo, če smo privezani na desni bok. Plovilo se začne oddaljevati od obale v popolnoma vzporedni smeri in se ne premika naprej in nazaj.
Za izplutje z bočnega priveza ali vplutje na bočni privez ne potrebujete več prostora, kot le varnostjo razdaljo do drugih plovil ali ovir. Že en meter bo zadostoval. Sistem krmiljenja je dovolj močan, da kompenzira vetrove, ki lahko pihajo tudi v bok plovila.
Video
Cena sistema:
- Optimus 360 (SeaStation GPS + SeaWays Autopilot) za 2 zunajkrmna motorja: 15.600,00 eur + DDV
- Optimus 360 (+ SeaWays Autopilot) za 2 zunajkrmna motorja: 13.900,00 + DDV
- Optimus EPS za 2 zunajkrmna motorja: (joystick sistem je možno dodati naknadno): 6.857,00 + DDV
Informacije in nakup
Več informacij pri zastopniku plovil Beneteau in motorjev Suzuki: As-Boats d.o.o.
Flyer 10 je največji model iz serije potovalnih gliserjev serije Flyer. Namenjen je dnevnim izletom v zalive ter krajšim križarjenjem.
Beneteau Flyer lahko na krov sprejme kar 11 potnikov. Vsem lahko ponudi izjemno udobno bivanje in izjemno varnost. Premec, ki je v prednjem delu dodatno razširjen, ima veliko sončno ploščad s tremi prostornimi ležišči. Do nje dostopamo preko prehoda na levi strani. Levi del vetrobranskega stekla je premičen. Ko ga odpremo, imamo prost prehod na premec. Ker je prehod v istem nivoju kot krov na krmi, je zaradi visokega boka plovila dobro zaščiten. Prehodi med premcem in krmo so zato varni in enostavni tudi med plovbo.
Udobje med plovbo
Poleg treh ležišč na premcu, kjer se lahko namestijo tudi štiri osebe, je ogromno prostora tudi v krmnem delu. Velika sedežna garnitura v obliki črke U omogoča udobno namestitev petim osebam. Najbolj udobna mesta pa so poleg krmarjevega. Krmarju je namenjen udoben ergonomsko oblikovan sedež. Enak je na voljo za sopotnika poleg njega. V levem delu plovila je na voljo enako udobna klop, kjer se lahko namestita dva potnika. Posebnost plovila je ravno namestitev teh sedežev. Le redko bomo našli plovilo, kjer lahko kar štirje potniki sedijo enako udobno, na istem nivoju kot krmar. Imajo enak pregled nad plovbo in lahko uživajo v družbi s krmarjem.
Pod krovom
V podpalubje vstopimo skozi široka vrata na levi strani komandne konzole. Kljub temu da je na premcu sončna ploščad, je strop v kabini visok. V premcu je sedežna garnitura v obliki črke V s po višini nastavljivo mizo. Če jo spustimo, iz sedežne garniture nastane udobno ležišče za dve do tri osebe. Na obeh straneh so nameščena okna, ki v notranjost spuščajo veliko naravne svetlobe. Veliko je odlagalnih površin in omaric za shranjevanje garderobe. Druga postelja se skriva na krmi. Veliko ležišče nudi udobje dvema osebama. Tudi tu so na voljo številne omarice za shranjevanja in okno, ki zagotavlja zračnost.
Motorji
Flyer 10 je pripravljen za vgradnjo zunajkrmnih motorjev. Namestimo lahko dva, pri čemer lahko vsak premore kar 350 KM. Proizvajalec priporoča izbiro Suzukijevih motorjev s po dvema propelerjema, ki zagotavljata hitro izglisiranje in plovbo s hitrostjo več kot 40 vozlov.
Test plovila
Plovilo smo testirali na Slovenski obali. Izpluli smo iz marine Bernardin. Vreme je bilo jasno, vetra praktično ni bilo in morje je bilo mirno. Valovi so bili le tisti, ki smo jih naredili s testnimi plovili. Na plovilu sta bili dve osebi. Rezervoar goriva je bil napolnjen do 60 %. Že pri počasni plovbi je občutek izvrsten. Občutijo so izjemne dimenzije plovila, tako dolžine kot širine. Dva zunajkrmna motorja Suzuki sta izjemno tiha. Minimalni obrati znašajo 688 na min. Plovilo pluje s hitrostjo 1,1 vozla in porabi 3,5 l goriva na uro. Plovilo izglisira po 6 sekundah pri 11 vozlih in doseže prijetno potovalno hitrost pri 23 vozlih že po 11 sekundah. Ko pritisnemo plin do konca, se motorji zavrtijo do 6200 obratov na min. Plovilo doseže hitrost 40,1 vozla. Poraba znaša 205 l/h oziroma 5 l/nmi.
Hitrost plovbe in poraba goriva
Obrati (1/min) |
Hitrost plovbe (vozli) |
Poraba (l/h) |
Poraba (l/nmi) |
688 | 1,1 | 3,5 | 3,18 |
1100 | 2,5 | 12,0 | 4,80 |
2000 | 5,0 | 23,2 | 4,64 |
3000 | 8,4 | 44,3 | 5,27 |
4000 | 19,2 | 82,5 | 4,30 |
4500 | 27,0 | 96,0 | 3,56 |
5000 | 30,6 | 121,0 | 3,95 |
5500 | 33,4 | 143,0 | 4,28 |
6000 | 38,8 | 196,0 | 5,05 |
6200 | 41,0 | 207,0 | 5,05 |
Več o plovilih Beneteau pri slovenskem zastopniku As-boats d.o.o. - Beneteau Slovenija; tel. (02) 608 41 41
Več o motorjih Suzuki na tej povezavi.
VIDEO TEST
Beneteau Swift Trawler 30 je najmanjši predstavnik družine Swift Trawler in je izjemna kombinacija odličnih plovnih lastnosti in sodobnega oblikovanja.
Plovilo je izdelano za ljudi, ki radi plujejo na daljše plovbe in se niso pripravljeni odpovedati udobju doma. Zato je primeren za postanke na sidru, v lukah in marinah, ter udobno plovbo med njimi.
Zunanjost
Zaradi premišljenega oblikovanja je Swift Trawler 30 eno najkrajših plovil z dvignjenim komandnim mostom, ki pa je neverjetno prostorno. Poleg krmarske konzole je na njem dovolj prostora za celotno posadko, ki lahko uživa v poležavanju na soncu. Če boste na krov povabili prijatelje, pa bo primeren za uživanje ob šampanjcu ali koktajlih.
Pri Beneteau so mislili tudi na tiste, ki so pogosto na sidru in uživajo v kopanju. Krmo je možno popolnoma odpreti in jo spremeniti v teraso nad morjem.
Ves prostor na krovu je optimalno izkoriščen. Za prehod s krme na premec je na desnem boku širok prehod, na levem pa ožji. Na račun ožjega levega prehoda pa je prostornejši salon.
Notranjost
Salon je od krme ločen s steklenimi vrati. Lahko ga popolnoma odpremo in ga povežemo s krmo in krmno plavalno ploščadjo. V desnem delu je sedežna garnitura z mizo. Možno jo je povečati in spremeniti v dvojno ležišče. V levem boku je prostorna kuhinja s številnimi omaricami, štedilnikom, pomivalnim koritom in seveda hladilnikom. Krmarska konzola je v sprednjem desnem delu salona. Krmarski stol je dvignjen in krmarju zagotavlja izjemno preglednost in udobje med plovbo. Na desni strani krmarske konzole so drsna vrata, ki omogočajo prehod na bok, ter omogočajo hiter dostop na premec ali krmo med pristajanjem ali izplutjem.
Prehod v podpalubje je v sredini prednjega dela salona. Spustimo se po treh stopnicah. Na desni strani je udobna kopalnica s tušem. V prednjem delu je velika lastniška kabina. Postelja je nameščena sredinsko in ima dostop s treh strani. Strop je visok in ima nameščeno strešno okno. Da je kabina dovolj zračna, sta v stranskih panoramskih oknih še dve manjši okrogli okni.
Dodatna manjša kabina je v levem delu podpalubja. V njej je dovolj prostora za dva pograda. Če ležišč ne potrebujete, pa se lahko odločite za garderobno omaro, kamor je možno shraniti vsa potrebna oblačila za daljša potovanja.
Oprema
Plovilo je na voljo z vgrajenim dizelskim motorjem Volvo D6, ki razvije 380 KM (280 kW). Pogon je osovinski. Pri dolžini 9,99 m ima vgrajen rezervoar za gorivo s prostornino 700 l in rezervoar za vodo s prostornino 300 l. Oba zagotavljata dolgo neodvisnost. Pri varčni porabi bomo lahko na krovu preživeli tudi teden dni, preden bo treba opraviti prvi postanek na kopnem in se znova oskrbeti.
Test plovila
Plovilo smo testirali pred izolsko marino. Na krovu sta bili dve osebi. Rezervoar za gorivo je bil napolnjen do ene četrtine. Med testom je pihal zahodnik s hitrostjo 10–15 vozlov in morje je bilo rahlo vzvalovano (višina valov 0,5–0,7 m).
Pri 1000 obratih motorja v minuti je plovilo plulo s hitrostjo 5,8 vozla. Poraba je znašala 4,9 l/h oziroma le 0,8 l/nmi. Pri 2000 obratih se je hitrost povečala na 9 vozlov, poraba pa je znašala 21,0 l/h. Za posamezno navtično miljo plovbe smo porabili 2,3 l goriva. Pri pospeševanju na 2500 obratov smo dosegli hitrost plovbe 12,5 vozla: poraba je znašala 36,0 l/h oziroma 2,88 l/nmi. Pri 18 vozlih se je motor vrtel s 3000 obrati. Poraba je znašala 54 l/h oziroma točno 3 l/nmi. Pri 3500 obratih motorja v minuti smo dosegli hitrost plovbe 24 vozlov, poraba pa je znašala 75 l/h oziroma 3,125 l/nmi.
Čvrst, hiter in vsestranski čoln, ki ga bodo znali ceniti tako rekreativni pomorščaki kot tisti, ki se ukvarjajo s čarterjem.
Ladjedelnica s skrajnega juga Italije ima že precej dolgo zgodovino, začetki segajo v šestdeseta leta prejšnjega stoletja, v sedemdesetih pa so pričeli s proizvodnjo kot Motonautica Ranieri. Danes najdemo v ponudbi štiri linije poliestrskih čolnov in linijo zelo kakovostnih gumenjakov Cayman. Testni Ranieri Voyager 23s je iz linije Open, če vsi čolni nosijo ime Voyager. Vsem so skupni odprt trup, sredinsko postavljena konzola in izvenkrmni motor. Pri večjih modelih sta motorja lahko tudi dva. Kot rečeno, smo imeli tokrat priložnost zapluti s skoraj sedem metrov dolgim modelom Voyager 23S. Gre za čoln, ki je zaradi dobrih lastnosti primeren za navtične začetnike, v njem pa bodo uživali tudi prekaljeni morski mački. Kompromis dolžine in uporabnosti v primerjavi s ceno se nam zdi med vsemi modeli linije Voyager ravno posrečen. Seveda so okusi različni in tudi denarnice različno debele.
ZUNANJOST
Kot vsi odprti čolni je tudi Voyager 23S namenjen dnevnim izletom in poležavanju na soncu. V osnovi je zasnovan tako, da lahko gosti 8 potnikov. Za krmarja in njegovega pomočnika je v sredini urejena prostorna krmarska konzola z veliko površino za navigacijske instrumente. Katere boste naročili in vgradili, je seveda vaša izbira, Krmarska klop je pravzaprav naslon, torej je treba med plovbo stati za krmilom. Že omenjen krmarski naslon je dejansko omarica, v kateri je nameščen umivalnik, na željo oziroma po potrebi pa si lahko razen tega vgradimo še plinski kuhalnik ali hladilnik. Na krmi je prečno postavljena klop, nasproti katere je že omenjen, recimo temu kuhinjski blok. Do morja se lahko spustimo po zložljivi lestvi na levi strani krme. Prostor na premcu ima dvojno vlogo, lahko ga uporabljamo kot salon, saj ima v sredini postavljeno zložljivo mizico, lahko pa mizico razstavimo, jo spustimo v višino klopi in nanjo namestimo blazino, tako se celotni premec spremeni v sončno ploščad, primerno za poležavanje.
NOTRANJOST
Na levi strani krmarske konzole so drsna vrata, ki vodijo v kabino pod palubo. Kabina je majhna in špartanska, uporabna najbolj kot odlično opremljeno skladišče. V njo lahko namestimo tudi kemično stranišče.
NA VODI
Testni Ranieri je imel na krmi 200 konjski motor, kar je nekaj pod maksimalno dovoljeno močjo, a več kot dovolj za hitro plovbo. S tremi odraslimi osebami in polnim rezervoarjem goriva smo se, kljub precej močnemu vetru in naraščajočih valovih, varno podili po morju pred Biogradom. Pospeški in občutek med glisiranjem so odlični. Maksimalna hitrost, 34 vozlov, je več kot dovolj, plovba s premcem v valove je pri takšni hitrosti sicer precej naporna, a gliser je očitno zelo trdno grajen, saj ni bilo čutiti nobenih neprijetnih zvokov trupa pri tovrstnem preizkusu. Tudi podatek, da znaša poraba pri polnem plinu 45 litrov na uro, naj vas ne prestraši, saj je poraba ob zmerni, a še vedno hitri plovbi, kar polovico nižja!
KONČNI VTIS
Ranierijev model Voyager 23S je odprt večnamenski čoln, primeren tako za začetnike, kot izkušene morjeplovce.Plovba z njim je izjemno preprosta in hitra. Zahvaljujoč inovativni tehnologiji je tudi pri večjih valovih plovba mehka in brez neprijetnih udarcev trupa ob vodo. Uporabniki bodo lahko uživali na velikih površinah na palubi, za dodatno razvajanje pa so poskrbeli z možnostjo vgradnje kuhinje, hladilnika, stereo sistema, podvodnih luči, biminija in še veliko druge dodatne opreme. Kot prednost lahko izpostavim tudi širino čolna, ki dovoljuje prevoz s prikolico brez spremstva, kar pomeni da ne potrebujemo nujno marine za prezimovanje plovila.
TEHNIČNI PODATKI
Dolžina: 6,75m
Širina: 2,40m
Teža: 1250kg
Motor: MAX 250HP
Rezervoar goriva: 240l
Rezervoar vode: 80l
Maksimalno število oseb: 8
Kategorija plovbe: C
Cena čolna brez DDV: 25.960€
Prodajalec: Moto Nautika d.o.o., Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju
Čoln na spletu: Ranieri Voyager 23s
PLOVILO JE NA ZALOGI IN MOŽNO ZA OGLED!
Plovilo Ris Marine 650 Exclusive iz hrvaške ladjedelnice smo podrobno predstavili v članku Novost: Ris Marine 650 Exclusive.
Zastopnik za plovila Ris Marine v Sloveniji, C&G Navigator iz Ptuja, nam je omogočil test plovila na »Ptujskem morju«, na reki Dravi na Ranci pri Ptuju.
Plovilo, Ris Marine 650 Exclusive, ki smo ga testirali, je bilo opremljeno z motorjem Honda z močjo 150 KM. Ta motor ni najmočnejša različica, ki jo lahko namestite na plovilo, a verjemite, je več kot dovolj močan za pogon tega luksuznega gumenjaka. Če želite po vodi glisirati s hitrostmi, ki se približajo 50 vozlom, pa bo potrebno poseči po najmočnejšem dovoljenem motorju s 180 KM.
Test plovila
Pogoji na reki Dravi so bili idealni za test plovila. Da bi bile hitrosti plovbe merodajne, smo najprej izmerili hitrost rečnega toka. V zgornjem delu, pred prvim mostom je bila hitrost toka 4 vozle, v južnem delu za drugim mostom je znašal le še 2 vozla. Plovilo na testu je imelo nameščen zunajkrmni motor Honda 150, rezervoar goriva je bil napolnjen do polovice, in na krovu sta bili dve osebi. Valov na reki ni bilo. Pluli smo le preko valov, ki so jih povzročala druga plovila primerljive velikosti.
Plovba s plovilom je izjemno udobna. Nizko težišče, širina 2,72 cm in tubusi s premerom 59 cm, zagotavljajo mirno in elegantno plovbo. Zaradi nizkega težišča, je zavijanje s plovilom hitro, in zmanjševanje hitrosti v zavojih majhno. Udobni, ergonomsko oblikovani sedeži z elegantnim oblazinjenjem dodatno pripomorejo k izjemni izkušnji med plovbo.
S plovilom smo zapluli z rečnim tokom, ki je v zgornjem delu znašal 4 vozle, v spodnjem 2. Plovilo je izglisiralo pri hitrosti 12 vozlov za kar je bilo potrebno zgolj 3,5 s. Končno hitrost, ki je znašala 43 vozle je plovilo doseglo po 18 s. Motor se je zavrtel s 6500 obrati v minuti. Položaj motorja je bil v skrajni spodnji legi. Če bi se poigrali še z nastavitvijo naklona motorja, bi nedvomno pridobili še 2-3 ali pa celo 4 vozle.
Ne glede na to, Ris Marine 650 Exclusive opremljen z Motorjem ki razvije 150 KM, je izjemno hiter, agilen in udoben čoln. Če odštejemo 3 vozle vodnega toka, lahko z gotovostjo trdimo, da moč motorja zadostuje za izjemno hitro plovbo s 40 vozli. Seveda bomo takšno hitrost plovbe potrebovali bolj redko. Ko se bomo v zadnjem trenutku umikali pred nevihto ali hiteli do lepega zaliva, kjer si bomo lahko rezervirali najlepše mesto na sidrišču. Za ostale premere pa bo zadostovala plovba s hitrostjo 25-30 vozlov, ko bo plovilo plulo najbolj ekonomično.