Test Highfield 310 Classic in E'dyn Marine 6,5 kW

Gumenjak Highfield 310 Classic je namenjen predvsem kot pomožni čoln, a se hitro lahko prelevi tudi v družinski čoln za prevoz do bližje divje plaže ali čoln namenjen ribolovu.

Kot je logično, so vsi Highfieldovi gumenjaki izdelani z ojačenim dnom iz aluminija. Zato so lažji, trdnejši in bolj vzdržljivi. Glede na potrebe so tubusi lahko izdelani iz PVC-ja, kar zagotavlja dodaten prihranek pri teži ali pa iz bolj vzdržljivega in trpežnega hypalona. Pri teži samo 62 kg je njegova nosilnost kar 550 kg. Na krov lahko sprejme pet ali pa tudi šest oseb. Tubusi imajo premer 44 cm in zagotavljajo dovolj veliko zaščito pred vodnim pršem med plovbo, tudi ko je plovilo težje obremenjeno.

Gumenjak

Testni gumenjak je bil opremljen s tako imenovano FCT konzolo. Gre za inovativno različico konzole, ki na gumenjaku ne zavzema veliko prostora. Preko sedežne klopi je čvrsto pritrjena na aluminijasto konstrukcijo plovila. V njej je vgrajen krmilni sistem s krmilnim obročem ter prostor za namestitev instrumentov. Komandna ročica motorja je nameščena na nosilcu konzole, pri strani in ne zaseda prostora v čolnu. Namestitvi rezervoarja je namenjen predal v premcu plovila. Vanj lahko vstavimo 12 l rezervoar za gorivo ali baterijski sklop v primeru namestitev električnega zunajkrmnega motorja, kot je bilo na testnem plovilu.

Motor in baterija

Na plovilo je bil vgrajen zunajkrmni motor slovenskega proizvajalca E'dyn Free Time z močjo 6,5 kW (ekvivalentno 10 KM) ter bateriji s kapaciteto 2,5 kWh. Bateriji sta bili v nameščeni za krmno klopjo, zaradi česar teža na plovilu ni bila enakomerno razporejena. Postavitev baterij na krmi je bila le za izvedbo testa. Plovilo omogoča namestitev baterij v premčni predal, ki je sicer namenjen namestitvi bencinskega rezervoarja. S tem se teža na plovilu optimalno spremeni in izboljša plovne lastnosti plovila in njegovo zmogljivost.

Tesno okolje

Plovilo smo testirali na Velenjskem jezeru. Temperatura zraka je bila 7 °C, pihal je veter s hitrostjo 10 vozlov. Na plovilu sta bili dve osebi.

Test

Takoj ob izplutju s priveza se občuti razliko med električnim in bencinskim motorjem. Ročica plina z motorjem ni povezana preko jeklene vrvi, temveč električno. Ročica je mehka in odzivna. Rokovanje z njo mora biti natančno. Druga velika razlika je odzivnost. Električni motorji imajo za razliko od motorjev z notranjim zgorevanjem večino navora že pri nizkih obratih. Zato nemudoma, ko premaknemo ročico plina naprej ali nazaj, motor reagira in plovilo hitro pospeši. Za manevriranje pri pristajanju ali izplutju so potrebni le majhni premiki ročice moči.

Med plovbo je motor izjemno tih in ne povzroča tresljajev. Ko sva oba sedela na klopi na krmi, je plovilo z lahkoto dosegalo hitrosti okrog 3 do 3,5 vozla. Pri polni moči motorja je doseglo hitrost 4,4 vozla. Zaradi nesorazmerne razporeditve teže (baterija na krmi plovila, obe osebi na krmni klopi, premec neobremenjen) je bila to najvišja hitrost, ki smo jo dosegli. Krma se je pogreznila globlje v vodo, premec se je dvignil. Ko sva težo prerazporedila (ena oseba se je presedla na klop v premcu gumenjaka), se je plovilo poravnalo in začelo pospeševati. Pri polni moči motorja smo pluli s hitrostjo 6,8 vozla. Delovanje motorja je bilo slišno, a še vedno zelo tiho in nemoteče.

Z gumenjakom smo izvedli tudi nekaj hitrih obratov. Je izjemno vodljiv in stabilen. Zaradi visokega navora električnega motorja, hitrost plovbe pade manj, hitro pri motorjih z notranjim zgorevanjem. Zaradi visokega navora motorja, pa lahko pri ostrih zavojih in polni moči motorja pride do nezaželene kavitacije.

Ko je bila na plovilu le ena oseba, se je hitrost močno povečala. Plovilo je izglisiralo, kar pomeni, da je zaplulo s hitrostjo več kot 10 vozlov. Natančno je nismo izmerili, ker na gumenjaku ni bil vgrajen GPS.

Zaključek

Gumenjak Highfield z električnim motorjem je odlična kombinacija pomožnega plovila, ki služi za prevoze s plovila na obalo na krajših razdaljah. Gumenjak je dovolj prostoren za namestitev petih ali celo šestih oseb. Nad njim bodo navdušeni vsi, ki plujejo s številnejšo posadko. Plovba na kopno in nazaj bo udobna in predvsem suha.

Električni motor je odlična alternativa motorju na notranje zgorevanje. Pri manjših hitrostih plovbe (pri polovični moči motorja) je njegova avtonomija lahko več ur. Polnjenje baterije bo potrebno le vsakih nekaj dni. Če bomo gumenjak potrebovali za daljše razdalje, lahko nadgradimo baterijo in avtonomijo podvojimo.

Videoposnetek testa

Več informacij 

Ogled plovila, dodatne informacije, testna plovba: Burin Boats, tel.: 00 386 40 322 422