Test: Beneteau Antares 11

V lanskem letu je iz francoske ladjedelnice Beneteau prišla novost Antares 11 OB, ki je največji predstavnik serije. Je elegantno družinsko plovilo, namenjeno daljšim križarjenjem. Za razliko od druge ponudbe na trgu je plovilo namenjeno predvsem družinam in ne čarterju. V podpalubju sta zato samo dve kabini, ki pa sta prostornejši in ponujata bistveno več udobja za preživljanje dopusta na morju. Z inovativnimi pristopi in inteligentnimi rešitvami bo novi Antares nedvomno deležen velike pozornosti.

Zunanjost

Test: Beneteau Antares 11

Antares 11 OB je pripravljen za namestitev dveh zunajkrmnih motorjev in tako sledi svetovnim trendom. Razvoj zunajkrmnih motorjev velikih moči v zadnjih letih napreduje zelo hitro. Ker je njihovo vzdrževanje lažje in cenejše od vgrajenih, postajajo stalnica tudi na plovilih dolžine več kot 10 m. V krmnem delu trupa plovila je zato obilo prostora, ki ga lahko uporabimo za skladiščenje, v zameno pa se moramo odpovedati veliki kopalni ploščadi na krmi. Antares 11 OB kljub temu ne razočara. Pri širini 3,35 m je na krmi še vedno dovolj prostora za enostaven dostop do vode. S krmne ploščadi vodi prehod na krmo plovila. Na njem je prostorna sedežna garnitura v obliki črke L. S sredinsko nameščeno mizo omogoča namestitev celotne posadke in je dovolj prostorna za obedovanje štirih ali celo petih oseb. Posebnost plovila 11 OB je bočni balkon. Del desnega boka na krmi lahko odpremo in spustimo na nivo tal. Krma se odpre in približa morju.

Notranjost

Test: Beneteau Antares 11

Salon plovila je pomaknjen v levo. Od krme je ločen s stekleno predelno steno, ki jo lahko odpremo v celoti. S tem salon in krma postaneta eno. Ogromen bivalni prostor brez pregrad, ki nudi izjemno bivalno udobje tako na sidru ali v marini. V desnem delu salona je kuhinjski blok s štedilnikom, pomivalnim koritom in velikim hladilnikom. V desnem prednjem delu salona je komandna konzola. Krmarju je namenjen udoben sedež s preklopom in omogoča udobno namestitev v stoječem ali sedečem položaju. Krmarju so namenjena tudi velika drsna vrata, skozi katera lahko hitro in enostavno prehaja na premec ali krmo plovila.

Levi del salona ima veliko sedežno garnituro v obliki črke L ter po višini nastavljivo mizo. Po potrebi jo lahko spustimo in zagotovimo dodatno ležišče. Naslon prednjega dela garniture je premičen. Med plovbo ga lahko premaknemo nazaj in ustvarimo dodatno sedišče za enega potnika, ki lahko gleda v smeri plovbe.

Salon je v celoti zastekljen in ponuja 360-stopinjski pogled v vse smeri. Dve veliki okni sta na stropu plovila. V notranjost spuščata dodatno dnevno svetlobo in zagotavljata zračnost tudi v najbolj vročih poletnih dneh.

Pod krovom

Test: Beneteau Antares 11

V podpalubje dostopamo po stopnicah iz salona. Plovilo ima dve prostorni kabini. Lastniku je namenjena večja v premcu. Ker je plovilo široko 3,5 m, je dovolj prostora, da ima velika zakonska postelja prehode na levi in desni strani. Za shranjevanje je namenjena velika omara v desnem boku, v levem delu pa so vrata v kopalnico. Kopalnica je le ena, a ima ločeno tuš kabino.

Kabina na krmi je izjemno velika. Zato so v njej kar tri ležišča. Ena dvojna postelja in eno ločeno ležišče. Strop je dovolj visok, zaradi česar je kabina zračna, bočna okna pa v notranjost prepuščajo dovolj dnevne svetlobe.

Test

Plovilo smo testirali pred marino Izola. Pihal je jugo s hitrostmi do 18 vozlov na odprtem. Plovilo je bilo opremljeno z dvema motorjema Suzuki z močjo 300 KM, kar je najmočnejša kombinacija, ki jo lahko namestimo na to plovilo

Test: Beneteau Antares 11

Takoj po izplutju s tako velikim plovilom opremljenim z zunajkrmnimi motorji se občuti razlika glede na plovila z vgrajenimi motorji. Običajno so opremljena z dizelskimi motorji, ki ustvarjajo več hrupa in tresljajev. Antares 11 z dvema zunajkrmnima Suzukijema je bil zelo miren in zelo tih. Motorjev skoraj ni bilo slišati. Ko smo zapeljali iz marine, smo počasi pospeševali vse do najvišjih obratov motorja. Poraba se je gibala med 2 l/nmi pa vse do 5 l/nmi oziroma 200 l/h pri polni obremenitvi. Pri 5400 obratih motorjev v minuti je plovilo doseglo hitrost 37,2 vozla. Kljub valovom na odprtem morju, ki so merili več kot 1 m, je lahko plulo pri najvišji hitrosti in brez problemov plulo preko valov. Pri testu hitrosti je plovilo izglisiralo po 12 s. Trim nog je bil povsem navzdol. Najvišjo hitrost plovbe je dosegel po 53 s. Na mirnem morju bi jo verjetno dosegel nekaj sekund prej.

Tehnični podatki

  • Dolžina preko vsega: 11,08 m
  • Dolžina trupa: 9,90 m
  • Širina: 3.53
  • Največja moč motorja: 2x 300 KM
  • Gorivo: 800 l
  • Št. oseb: 11
  • Št. kabin: 2
  • Število ležišč: 5+2

Video test