Številni evropski navtični časopisi so že imeli priložnost prvič zapluti z jadrnico Elan GT6. Lahko so si jo podrobno ogledali in z njo zapluli v različnih vremenskih razmerah.
Prebiranje različnih testov in mnenj o plovilu je pogosto razlog za pravilno odločitev pri nakupu plovila. Zato vam predstavljamo nekaj testov, ki so jih opravili evropski navtični eksperti.
Sam Jefferson se je za decembrsko izdajo revije Sailing Today vkrcal na jadrnico, jo podrobno pregledal ter z njo zaplul, da je lahko preveril, kako dobro pluje ta stilsko oblikovana jadrnica. V članku z naslovom Linije športnega avtomobila na jadrnici Elan GT6:
»To plovilo mi je resnično všeč. Delno, ker je oblikovana izjemno inteligentno, koncept plovila deluje in mogoče zato, ker je sodeloval F. A. Porsche. Elan je oblikoval plovilo, ki deluje nekoliko drugače od drugih. Če izdeluješ visokokakovosten produkt, je to zelo pomembno. Kakovost gradnje je izjemna. Elan je vložil ogromno energije v to plovilo in rezultat je očiten, ko zapluješ z jadri.«
Plovilo je ocenil z ocenami od 1 do 5:
- Izgled: 5
- Udobje: 4
- Plovne lastnosti: 4
Poglejmo, kako je Sam Jefferson ocenil plovbo z novo Elanko.
Test so opravili pred Portorožem. V začetku je pihal veter s hitrostjo med 7 in 9 vozli, proti koncu testa pa vse do 15 vozlov. Razpon ravno ni idealen za izvedbo testa, a dovolj, da človek dobi občutek, kako se to 12 t težko plovilo z dvema krmiloma obnaša pod jadri.
Kljub svoji teži se je jadrnica v teh vetrovnih razmerah obnašala izjemno dobro. S 105 % genovo in klasičnim glavnim jadrom je pri 7 vozlih vetra dosegala skoraj enako hitrost plovbe. Upravljanje jader je bilo izjemno enostavno. Pri plovbi na motor je bilo za krmiljenje potrebne nekaj več moči. Med jadranjem pa je krmilno kolo postalo lahko za obračanje in izjemno odzivno.
Ko se je veter nekoliko okrepil, je jadrnica začela delati to, za kar je narejena. Pri 15 vozlih vetra je dobesedno zasijala. Hitrost je hitro narasla proti devetim vozlom. Kontrola plovila je bila enostavna. Jadranje je postalo pravi užitek. Svoj potencial bi verjetno pokazala pri še nekoliko močnejšem vetru, ki pa ga žal ta dan ni bilo. Zaradi dveh krmil plovilo daje občutek izjemne kontrole, trup plovila pa kar hrepeni po večji hitrosti. Pri plovbi z vetrom smo dvignili gennaker. Za krmilom smo takoj občutili izjemno moč in kontrolo. Edina nevarnost pod tem velikim jadrom bi bila, če bi zapluli preveč visoko in izgubili nadzor. Seveda se to ni zgodilo. Užitek pod jadri je bil takšen, da smo pripluli skoraj do Italije.
Več o ELAN GT6 na tej povezavi