Ranieri next 370 je največji model iz te italijanske ladjedelnice. O plovilu smo pisali že v članku: Ranieri - NEXT 370.

Na tokratnem testu je bil luksuzni gliser opremljen z dvema najmočnejšima motorjema Suzuki, ki razvijeta po 350 KM. Nov Suzikujev motor smo podrobno predstavili v članku: Suzuki 350 – koliko tehnologije je v enem motorju.

Ranieri Next 370 je plovilo, ki sledi modnim trendom. V zadnjih letih se pojavljajo vedno večja plovila, ki omogočajo vgradnjo izvenkrmnih motorjev, namesto vgradnje notranjih. Razlog je predvsem lažje vzdrževanja in dostopnost do motorjev in več prostora na krmi plovila. V primerjavi z vgrajenimi dieselskimi motorji pa bo nekoliko več potrebno odšteti za gorivo.

Pogoji na testu sicer niso bili idealni. Bilo je oblačno in približevala se je nevihta. Morje je bilo mirno in vetra je bilo malo. Ker sta na plovilu dva motorja, je vredno preveriti, kako se plovilo obnaša v premeru, da en motor odpove. Pri pogonu le z enim motorjem je plovilo brez problema plulo s hitrostjo 15 vozlov in kavitacija drugega propelerja je bila skoraj neopazna. Zahvala gre dvema manjšima propelerjema, ki sta prvič nameščen na izvenkrmni motor, sta na isti osi in imata obratno rotacijo.

Na testu je plovilo pri hitrost 25 vozlov doseglo svojo idealno potovalno hitrost, odlično lego na vodi in sorazmerno majhno porabo goriva. Vsak motor je pri tej hitrosti porabil le 34 litre goriva. Skupna poraba je znašala 68 l/h ali 2,72 l goriva na prepluto navtično miljo. Pri plovbi s to hitrostjo so bili hidravlični stabilizatorji nekoliko spuščeni, da se premec plovila ni preveč dvigoval nad morsko gladino.

Pri povečevanju obratov, je plovilo hitro pospeševalo. Hidravlični stabilizatorji niso bili več potrebni. Prav tako se je spremenilo naklon motorjev in plovilo se je še nekoliko dvignilo nad vodo. Pri 4600 obratih motorjev je hitrost plovbe znašala 30 vozlov. Poraba posameznega motorja je znašala 63,4 l/h oziroma skupaj 126,8 l/h. Poraba na prepluto miljo je narasla na 4,22 l/nmi.

Pri nadaljnjem pospeševanju, ko motorja presežeta 5000 obratov na minuto, postaneta nekoliko bolj glasna. Pri 5400  obratih na minuto plovilo doseže hitrost 38 vozlov. Poraba je znašala 80 l/h na motor oziroma 160 l/h. Poraba na prepluto milj je celo nekoliko padla in je znašala 4,21 l.

Ko so se motorji zavrteli do najvišjih obratov 6300 na minuto in so bili motorji dvignjeni v najvišjo lego je gliser dosegel najvišjo hitrost, ki je znašala 42 vozlov, poraba pa je narasla na 110 l na motor. Pri skupni porabi 220 l/h je plovilo za vsako milj potrošilo 5,2 l goriva.

Na testu se je izkazalo, da je uporaba dveh motorjev na plovilu najboljša kombinacija. Krmarjenje je bilo enostavno, plovilo je ostalo na kurzu, obračanje je bilo hitro in natančno.

Več informacij o plovilih Ranieri pri uradnem uvozniku za Slovenijo: Moto-nautika

Več informacij o motorjih Suzuki pri uradnem uvozniku za Slovenijo: As-Boats

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 11,50m
  • Širina: 3m
  • Število oseb: 12(A) oziroma 14 (B)
  • Število ležišč: 5
  • Teža plovila: 4500
  • Št motorjev: 1 ali 2
  • Največja moč motorjev: 800 KM
  • Rezervoar goriva: 1000 l
  • Rezervoar vode: 200 l
  • Kategorija CE: A – B

Test:

Poraba goriva:

  Obrati motorja
(1/s)
Hitrost plovbe
(vozli)
Poraba
(l/h)
Poraba
(l/nmi)
  4000 25 68 2,72
  4600 30 127 4,22
  5400 38 160 4,21
  6300 42 220 5,2