Mercury je predstavil nov dieselski vgradni motor z močmi med 370 in 550 KM. Šest cilindrski motor ima po štiri ventile na valj in skupno prostornino 6700 cm3. Za vbrizg goriva skrbi skupni vod, za dotok zraka pa turbina s fiksno geometrijo.
Novi motor ima zelo dobro razmerje teže in moči, ki znaša 1,31 kg/KM, razmerje moči na prostornino znaša 82 KM na 1 l prostornine. Največji navor znaša 1580 Nm, ki ga motor doseže že pri 1900 obratih, lahko pa se zavrti vse do 3200 obratov v minuti.
Motor je združljiv s številnimi Mercury-evimi dodatki. Možno ga je upravljati s sistemom »Joystick Piloting« za vgrajene motorje in »pod« pogone.
Test motorja je potekal na športnem čolnu Buzzi 38 Stab Corsa. V dolžino meri 40 čevljev. Za stabilizacijo plovila pri ostrem zavijanju in v visokih valovih ima v zadnjem delu nameščena dva tubusa. Če spustimo oba, širina čolna znaša zgolj 2,33 m in ga lahko prevažamo po cest kar na prikolici. Testni čoln je opremljen s sistemom za avtomatsko trimanje plovila in ZF površinskim pogonom. Seveda sta za pogon skrbela dva motorja Mercury Diesel 6,7 s 550 KM.
Plovilo s skupno močjo motorjev 1100 KM zelo hitro izglisira. Takoj ko se trup dvigne na vodno površino, moramo odvzeti plin, sicer bi lahko kar poleteli. Pri hitrosti 27 vozlov plovilo potroši zgolj 54 l dieselskega goriva. Če porabo preračunamo, plovilo porabi zgolj 2 l goriva na prepluto miljo. Flapi so bili še vedno nekoliko spuščeni in čuti se upor vode. Pri nekoliko višjih obratih, doseže hitrost 30 vozlov in flapi niso več potrebni. Pri 1950 obratih v minuti, motorja dosežeta največji navor. Hitrost plovbe se poveča na 36 vozlov poraba pa naraste na 75 l/h oziroma na prepluto miljo le 2,08 l. Pri hitrosti 45 vozlov se motorji vrtijo z 2200 obrati na minuto. Poraba naraste na 90 l/h a na prepluto miljo ostaja 2 l. Ko ročico plina potisnemo do konca, plovilo postane lahko in dobesedno drvi po vodni gladini. Pri 3100 obratih doseže hitrost 70 vozlov. Poraba naraste na 218 l na uro oziroma na 3,11 na prepluto miljo. Za takšno hitrost plovbe na vodi je pravzaprav poraba goriva izjemno majhna. Da so motorji izjemno ekonomični, se je pokazalo tudi na 17 m dolgi in 25 ton težki barki, ki je pri hitrosti plovbe s tem motorjem porabila zgolj 7 l goriva na uro pri plovbi s hitrostjo 7 vozlov.
Poraba goriva na testu
Hitrost (vozli) | Poraba (l/h) | Poraba (l/nmi) |
27 | 74 | 2,00 |
36 | 75 | 2,08 |
45 | 90 | 2,00 |
70 | 218 | 3,11 |
Videoposnetek testa
Vir: The Boat Show