Alfastreen 28 Cabin je novost iz sežanske ladjedelnice. Izjemno robusten čoln z dobrimi plovnimi lastnostmi nam je uspelo testirati pred marino Izola.
O plovilu
28 Cabin je gliser, zasnovan za začetnike in navtične eksperte, ki združuje vrhunski design in uporabnost. Je mediteranski tip plovila, ki na svojih 9,79 m dolžine in 2,97 m širine ponuja izredno funkcionalen in prostoren kokpit ter dovršen videz konzole, kjer so uporabljeni posamezni elementi iz avtomobilske industrije. Konzola je na razpolago v tikovi ali usnjeni izvedbi, videz pa je zaključen z LED-ambientalno osvetlitvijo.
Poudarek je predvsem na uporabnosti, zato tudi kokpit ponuja 3 različice sedišč, enostaven prehod na premec ter prostoren prehod v kabino. Kabina je opremljena tudi s kopalnico, kjer so WC, tuš ter umivalnik, obenem pa je prostor opremljen s funkcionalnimi omaricami. Čeprav je kabina manjša v primerjavi s kokpitom, ponuja udobno ležišče za dve osebi in dovolj odlagalnega prostora.
Motorni prostor je prostoren in omogoča vgradnjo enega ali dveh vgradnih motorjev, obenem pa je pokrov motorja dobro izkoriščen in opremljen z dodatno veliko blazino za ležanje. 28 Cabin ponuja poleg pestre standardne opreme možnost vgradnje dodatne opreme in možnost personalizacije posameznih delov.
Patentirana hidravlična streha s 5-letno garancijo in vgradnimi drsnimi vrati je skorajda obvezna oprema tega plovila, saj ponuja dodatno senčenje, ščiti pred dežjem in umazanijo, obenem pa ni treba nameščati pokrivala, saj je plovilo v zgolj 30 sekundah pripravljeno za uporabo.
Pred testom
V marini Izola smo se vkrcali na plovilo opremljeno z notranjim motorjem Mercruiser 6,2, ki razvije 261 kW oziroma 350 KM. Za pogon je imel nameščena dva obratno rotirajoča propelerja na eni osi istega podjetja Bravo 3. Za pomoč pri stabilizaciji plovila in izglisiranju sta bila nameščena hidravlična stabilizatorja (flapa).
Plovilo je imelo vgrajeno hidravlično trdo streho, do polovice poln rezervoar goriva, prazen rezervoar črnih vod in poln rezervoar vode. Med testom je bilo na krovu 5 oseb. Pred Izolo je pihal šibak severozahodnik, ki je morje vzvaloval do višine 25 cm.
Test plovila
Takoj ko stopimo na plovilo, se opazi, da je izdelava plovila vrhunska. Vsi detajli so premišljeni, izdelani izjemno kvalitetno in delujejo luksuzno. Namestitev na plovilu je udobna. Sedenje na klopeh, ki so postavljene na obeh bokih plovila, na začetku deluje nekoliko nenavadno, a se med plovbo pokaže za povsem udobno.
Motor deluje tiho. Z minimalnimi obrati izplujemo iz marine. Plovilo je izjemno stabilno, vodljivo in krmarjenje je enostavno. Hidravlični volan je mehak in natančen. Ko povečamo obrate motorja, plovilo nemudoma pridobi pri hitrosti. Hitro izglisira in doseže potovalno hitrost plovbe. Plovba je izjemno udobna. Tudi namestitev na vzdolžnih klopeh na boku plovila je presenetljivo udobna. Plovilo se v zavojih ne nagiba premočno, zato sedenje na zgornji strani ne predstavlja problema. Plovilo je v zavojih izjemno stabilno, agilno in plovba je udobna. Med testom je bilo morje le malo vzvalovano. Najvišje valove je povzročalo naše plovilo in manjša sestra Alfastreet 23, valovi pa niso presegali več kot 0,5 m. Plovilo jih je premagalo izjemno elegantno brez poskakovanja. K temu pripomore teža plovila in oblika podvodnega dela z izjemno dolgo vodno linijo za dolžino plovila.
Med testom smo izmerili porabo goriva, čas do izglisiranja ter čas do najvišje končne hitrosti.
Pri hitrostih do 7 vozlov je poraba goriva okrog 2 l na prepluto navtično miljo. Potovalna hitrost znaša 22 do 27 vozlov, pri čemer znaša poraba okrog 3 l na prepluto navtično milj. Motor se je zavrtel do 5000 obratov na minuto . S plovilom smo dosegli hitrost plovbe nekaj čez 33 vozlov. Poraba pri tej hitrosti je znašala 107 l/h oziroma 3,25 l na prepluto navtično miljo. Plovilo je izgisiralo pri hitrosti 11 vozlov, za kar je potrebovalo 7 s, najvišjo hitrost 33,1 vozla pa je doseglo po 41 s.
Alfastreet 28 Cabin je dokazal, da je robusten, eleganten in luksuzen čoln. Ponuja izjemno visoko raven udobja in s svojo unikatno razporeditvijo zagotavlja enostavno gibanje po plovilu na sidru. Če boste izpluli s prijatelji, pa se bo izkazal kot izjemno družaben gliser, na katerem lahko organizirate zasebno zabavo. S prostorno kabino v premcu in dodatnima dvema ležiščema, ki jih lahko realiziramo tudi na krovu, pa se pretvori v idealno plovilo za nekajdnevna križarjenja. Na krovu je dovolj prostora za vse.
Test plovila
Poraba goriva
Obrati | Hitrost | Poraba | Poraba |
1/min | vozli | l/h | l/nmi |
650 | 2,3 | 4,2 | 1,83 |
1000 | 3,7 | 7,5 | 2,03 |
1500 | 5,5 | 11,4 | 2,07 |
2000 | 6,9 | 16,0 | 2,32 |
2500 | 8,3 | 25,0 | 3,01 |
3000 | 10,5 | 40,0 | 3,81 |
3500 | 15,0 | 50,0 | 3,33 |
4000 | 22,6 | 65,0 | 2,88 |
4500 | 26,9 | 82,0 | 3,05 |
5000 | 33,0 | 107,0 | 3,24 |
Več o plovilu Alfastreet 28 Cabin.