Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Ali je lahko ladja istočasno v dveh letnih časih, poletju in zimi, v dveh različnih urah, dnevih, letih in celo dveh stoletjih?

Zanimivo vprašanje, ki ima izjemno zanimiv odgovor.

SS Warrimoo je potniški parnik, ki je bil zgrajen davnega leta 1892. Zgrajen je bil za prevoz potnikov med Avstralijo in Novo Zelandijo. Kmalu po začetku plovbe so ga angažirali za plovbo proti Kanadi. Lastnik ladje James Huddart je kmalu po prevzemu zašel v finančne težave. Ladjo je bil prisiljen prodati. Avgusta 1899 jo je kupilo podjetje New Zealand Shiping Company, ki pa jo je dobro leto kasneje prodala podjetju Union Steamship Company.

Odgovor na vprašanje

V času, ko je plula za podjetje New Zealand Shiping, je bil kapitan ladje John Phillips. Konec leta 1899 je plula iz Vancuvra preko Pacifika proti Avstraliji. Navigator na ladji je kapitanu prinesel poročilo o poziciji ladje. Nahajali so se na 0 stopinj in 31 minut severne zemljepisne širine in 179 in 30 minut zahodne zemljepisne dolžine. Bilo je 30.12.1899. Kapitan je vprašal, kaj to pomeni. Prvi se je oglasil Mate Payton. Povedal je da to pomeni, da so blizu Ekvatorja in blizu mednarodne časovne meje.

Kapitan Phillips je izkoristil priložnost in se odločil, da izvede potezo svojega življenja. Posadki je naročil, naj še enkrat podrobno preverijo pozicijo, nato pa spremenil smer plovbe proti omenjeni točki. Prilagodil je tudi hitrost plovbe. Jasno nebo in mirno morje sta omogočila, do so točno ob polnoči pripluli na Ekvator na točki časovne razmejitve.

In kaj je bila posledica njegove poteze. Premec ladje je bil na južni polobli in je bil v poletju. Krma ladje je bila na severni polobli in je bila v zimi. Premec ladje je bil že v 20. stoletju, medtem, ko se je krma nahajala še v 19. stoletju. Na premcu je bil 1. januar, na krmi 31. december.

Skratka ladja je bila istočasno v dveh različnih dnevih, dveh različnih mesecih, dveh različnih letih in dveh različnih stoletjih in to vse ob istem času! Hkrati je bila v zimi in poletju, ter v severnem in južnem Pacifiku.

Vir: wikipedia.org, foto: Allan C. Green (1878-1954)

Komentarji

Komentarji   

# Stane1 08:39 29-11-2018
Kolega, ki je veliko let kot oficir plul za splošno plovbo, mi je odgovoril: "Seveda pa je članek zavajujoč, saj v tem času ne more biti ne sredi zime ne sredi poletja. Ker je bil 10 dni pred tem komaj zimski solstijcij in se pri nas zima komaj začne."
# eNavtika 09:56 29-11-2018
@Stane1 - popravljeno, da ne bo članek zavajajoč! Hvala.