Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Najem plovila je izjemno ugodna možnost za preživljanje dopusta. Cene najema so se v zadnjih letih znižale in postale dostopne širši publiki. Vendar previdno. Privlačne cena najema plovila se lahko sprevržejo v izjemno drago in stresno preživljanje dopusta.

Kje tičijo zanke?

Večino najemnikov plovilo najame pri posrednikih, ki tržijo plovila čarterskih podjetij. Posredniki nimajo veliko vpliva na kvaliteto plovila in storite, ki jo boste prejeli, lahko pa vam pomagajo pri izbiri preverjenega čarterskega podjetja, ki vam bo ponudil kvalitetno plovilo in v primeru kakršnih koli zapletov, korektno reševal težave.

Težave pri najemu se lahko pojavijo v treh točkah. Pri prevzemu plovila, po izplutju in med časom najema ter najmanj ljube, pri predaji plovila. Za napake, odkrite pri predaji plovila boste odgovorni vi in stroške popravila bo čarteraš naprtil vam.

Kako se lahko izognemo težavam v kar največji meri?

Vsem težavam se je težko izogniti. Odvisne so tudi od poštenosti čarteraša. Še največ možnosti imate z zavarovanjem kavcije. 

Prevzem plovila

Pri prevzemu plovila si vzemite čas. Napake, ki jih na plovilu ne boste našli, bodo vaš strošek. Zato podrobno preglejte plovilo in preverite vse elemente prevzemnega zapisnika. Preštejte inventar in vpišite število posamezne opreme navedene na zapisniku. V kolikor je oprema poškodovana, to zapišite v zapisnik. Preglejte stanje trupa in njegove poškodbe. Poškodbe, odrgnine, praske, črte označite na sliki, če je možno jih slikajte s svojim fotoaparatom. Enako storite tudi z ostalimi vidnimi poškodbami opreme plovila. Posnemite še kakšno dodatno fotografijo različnih delov plovila, kjer ste mogoče napako spregledali in vam bo prišla prav, ko boste plovilo predajali. Vse vaše opazke zapišite v primopredajni zapisnik. Pred prevzemom plovila se s čarterašem pogovorite še o delu, ki ga v marini ne morete oziroma zelo težko preverite. To je podvodni del plovila in njegove poškodbe. Pomembni so trup plovila, kobilica, krmilo in propeler. Poškodbe le teh bodo najdražje. Zato zahtevajte od čarteraša, da potrdi, da vam je izdal nepoškodovano plovilo.

Izplutje in bivanje na plovilu

Ko ste enkrat podpisali prevzemni zapisnik, ste potrdili, da ste prevzeli plovilo v stanju v kakršnem je zapisano v zapisniku. Z uporabo plovila, pa se lahko izkaže, da nekaterih napak niste opazili pred prevzemom in vnesli v zapisnik. Ko opazite težavo, nemudoma o tem obvestite čarteraša in sporočite v kakšnih pogojih je ste odkrili okvaro. Na podlagi tega bo možno ugotoviti, ali je do okvare prišlo zaradi vašega načina uporabe ali pa je okvara takšne narave, da je vi nebi mogli povzročiti. Ena takšnih napak so močni tresljaji pri uporabi motorja pri normalni hitrosti plovbe. Možno je, da je skrivljen propeler, da so okvarjeni ležaji na osovini ali pa je okvarjen motor. Napaka se ni pojavila v marini, ko ste prižgali motor, ker je deloval neobremenjen v prostem teku. Podobne napake lahko odkrijete tudi pri delovanju avtopilota, sidrnega vitla, elektronike, črpalk za vodo in kalužnih črpalk, pomožnem motorju in še bi lahko naštevali.

Predaja plovila

Ko ste zaključili vaš dopust, vaš čaka še predaja plovila. Stresen trenutek, ko se bo ugotovilo ali ste na plovilu povzročili škodo ali ne. Vse napake, ki jih niste našli pri prevzemu plovila ali pa jih javili med uporabo, so bile lahko povzročene med vašo uporabo. V kolikor jih bo pri predaji plovila našel čarteraš, vam bo naprtil stroške popravila in zadržal kavcijo. Strošek popravila bo seveda grobo ocenjen in običajno boste za popravilo plačali več, kot bodo znašali dejanski stroški.

Zavarovanje kavcije

Zavarovanje kavcije je zadnje čase vedno bolj priljubljen način, s katerim se zavarujete pred morebitnim zadržanjem kavcije in stroški popravila škode, ki ste jo povzročili na plovilu. Gre za zavarovanje, zato zneska ne boste dobili povrnjenega tudi v primeru, da plovilo vrnete nepoškodovano.

Primer cene zavarovanja kavcije najema plovila:

Višina kavcije
v EUR
Višina zavarovanja kavcije
s franšizo v EUR
Franšiza Višina zavarovanja kavcije
brez franšize v EUR
500 67 50 88
600 80 50 104
1.000 131 50 171
1.300 151 50 196
1.500 168 75 219
1.600 176 75 229
1.800 192 75 249
2.000 215 75 279
2.500 267 100 348
3.000 319 100 415
3.500 377 150 490
4.000 429 150 558
4.500 522 200 678
5.000 582 200 758

*zneski zavarovanja se razlikujejo glede na zavarovalnico, čartersko podjetje in posrednika. V tabeli so navedeni zneski za zavarovanje pri podjetju thesailmaster.si

Še nekaj nasvetov

  1. Preden se odločite za izbiro plovila, izberite zanesljivega operaterja, ki vam bo s pomočjo znanja in izkušenj pomagal izbrati plovilo.
  2. Preverite čartersko podjetje, katerega plovilo ste izbrali za svoj dopust.
  3. Za prevzem plovila si vzemite čas.
  4. Če odkrijete napake po izplutju, jih javite takoj, ko ste še v bližini baze. Reševanje težav in popravilo bo laže in hitrejše.

 

Vaše izkušnje, tako dobre kot slabe, lahko z ostalimi bralci delite kar v komentarju članka.

Komentarji