Zadnje iz eTrgovine

20.00€

Jadranje po Karibskem otočju, skozi Panamski prehod in preko Pacifika

Velenjski jadralec in popotnik Jasmin Čaušević je na svoji 5-letni solo plovbi od Poreča do Nove Kaledonije v Tihem oceanu. Njegova želja je obpluti svet na serijski jadrnici Bavaria 34. S svojim jadranjem in opisom vsega tega, želi predstaviti slovenskim jadralcem, da so sanje lahko uresničljive z zmerno količino denarja. Jasmin Čauševič je trenutno prekinil svoje jadranje in je v Sloveniji. Med pripravami na nadaljevanje njegovega življenjskega projekta, bo na predavanju predstavil številne zanimive informacije o plovbi po Karibskem morju, prečkanju Panameskega prekopa, o dobrih 30 dni trajajoči plovbi preko Tihega ocena in končno pristanka na otočju Tonga.

Predavanje o plovbi ni zgolj potopis, temveč tudi oris plovbe po zahtevnih področjih, koralnih grebenih, oceanih ter eksotičnih lokacijah, ki jih vidimo le na fotografijah.

 

Kraj: Cesta na Brdo 85, Ljubljana

Datum: 12.2.2020 ob 18.00

Trajanje: 100 min

Darilo: Na predavanju dobi vsak udeleženec bon za 10€ za nakup ene od knjig

Parkiranje: Zagotovljeno gratis

 

Vse udeležence naprošamo, da na predavanje prinesejo potrdilo o plačilu.

Predavanje: Skriti paradiž

Zadnji video

Voditelj čolna mora znati na čoln pravilno privezati privezno vrv, sidrno vrv, dvižnice jader ipd. Na čolnih so v ta namen vgrajeni privezniki (hrv. bitve). Nanje se vrvi vežejo z vozlom za privezovanje na priveznik, ki je zanesljiv vozel in zato zagotavlja brezskrben privez.

Priveznik je oprema, ki jo imajo vsa plovila v takšni ali drugačni obliki. Po navadi je izdelan iz kakovostnega nerjavnega jekla. Pritrjen je na ojačene dele plovila, saj je njegova naloga, da kljubuje vlečnim silam priveznih vrvi, sidrnih vrvi, dvižnic jader ipd., na velikost katerih vplivajo različni zunanji dejavniki (veter, morski tok, valovi ali vlečno plovilo). Najpogostejši so privezniki v obliki grške črke π (pi).

Privezniki so običajno nameščeni na robnici oziroma ob zunanjem robu palube, kjer dostopamo do njih preprosto in neposredno s pomočjo privezne vrvi, sidrne vrvi, dvižnice jadra ipd. Na manjših plovilih so privezniki vgrajeni na desni in levi strani premca ter krme, nekatera izmed njih pa imajo na premcu ali krmi vgrajen samo po en priveznik, ki je pozicioniran na vzdolžnici plovila. Večja plovila imajo pogosto dodatna priveznika na sredini obeh bokov.

Vrv se na priveznik veže neposredno. Če so na robnici plovila vgrajene kovinske ojačitve, namenjene stabilizaciji vrvi na privezniku, je treba vrv napeljati skoznje. Tako se vrv ne more poškodovati zaradi prostega premikanja po robnici, poleg tega pa ne more škodovati palubni opremi (npr. ograji).

Besedilo: Spinaker.si

Komentarji