Zadnje iz eTrgovine

20.00€

Iz prve roke od slovenskega jadralca Jasmina Čauševića, ki je sam prejadral Atlantik, Pacifik…

Velenjski jadralec in popotnik Jasmin Čaušević je na svoji 5-letni solo plovbi od Poreča do Nove Kaledonije v Tihem oceanu in njegov cilj je obpluti svet na serijski jadrnici Bavaria 34. Jasmin Čaušević je za nekaj mesecev prekinil svoje jadranje in bo še nekaj tednov v Sloveniji ter bo z nami delil svoje izkušnje.

Jadralci imamo na morju veliko odgovornost. Pa ne samo za plovilo, temveč tudi za svoje življenje in življenje posadke, če si z njo delimo svojo jadrnico. Vsak jadralec v nekem trenutku začne čutiti, da ima vse potrebno znanje, je dober skiper, zna odlično jadrati, pozna motor svoje jadrnic »v dušo«, ampak treba je biti pripravljen tudi na nepredvidljive situacije. Ste pomislili na zdravje, zdravstveno zavarovanje, ladijsko lekarno, pripomočke za primere, ko vam zmanjka plina, vode, hrane…? Tudi kulinariko je treba obvladati, npr. kako ohraniti ribo svežo brez zamrzovalnika za celih 7 dni. Kako izkoristiti EPIRB, AIS, IridiumGO…? Ste jadrali že več dni in noči skupaj? Je res dovolj 500€ na mesec, da se odpravim na ocean?

Na takšna vprašanja pozna odgovore iz lastnih izkušenj in iz izkušenj preko pogovorov z drugimi jadralci slovenski jadralec Jasmin Čaušević, ki bo izvedel »aktivno predavanje« s sodelovanjem vseh udeležencev.

Po predavanju bo Jasmin Čaušević na voljo za jadralski klepet.

  • Datum: Torek, 3.3.2020
  • Ura: 18.00
  • Čas trajanja:  2 uri
  • Cena: 20,00 EUR
  • Omejitev udeležbe!
  • Lokacija: Cesta na Brdo 85, Ljubljana (Poslovna stavba Brdo - vhod iz zahodne strani pri travniku)
  • Zagotovljeno je brezplačno parkiranje.
Predavanje: Kako živeti na oceanu in priprava jadrnice

Zadnji video

 

Mednarodna signalna koda (ICS-International code of Signals) je mednarodni sistem signalov in kod, ki je namenjen komunikaciji med plovili. Z njimi se sporočajo pomembna sporočila o varnosti, navigaciji in drugem. Signale lahko sporočamo s pomočjo zastav, signalne luči, zastavnega semaforja, s pomočjo radiotelegrafije ali radiotelefonije.

Današnja mednarodna signalna koda je evolucija sistema pomorske zastavne signalizacije.

Prvič je bila uradno zapisana leta 1855, mednarodno pa se je začela uporabljati leta 1857. Pomorske nacije so z njeno uporabo pričele postopoma. Leta 1932 so jo prvič posodobili in dodali signalne znake za medicinske težave na morju, ki so vključevali tudi signal za žrtve radiacije. Do leta 1969 je koda vsebovala bistveno več sporočil. Vsebovala je tudi listo pet mestnih kod za posamezno pomembno pomorsko točko na svetu. Leta 1969 so jo močno zreducirali. Glavni fokus signalizacije je postala varnost in navigacija na morju s posebnim delom medicinskih težav na morju.

Signale lahko razvrstimo v naslednje skupine:

- enoznačni signali, ki so namenjeni najnujnejšim, pomembnim ali splošnim sporočilom
- dvoznačni signali, ki so namenjeni splošnim sporočilom in jim lahko sledijo numerični znaki, ki sporočilo spremenijo ali nadomestijo.
- triznačni signali, ki se začnejo z »M« in so medicinski signali

V nekaterih primerih lahko dodamo signalom dodatne znake, ki določajo količino, smer, kurz, razdaljo, datum, čas ali zemljepisno širino in dolžino. Uporaba dveh enakih znakov zaporedoma je problematična, zato so dodali signal za ponovitev. Da se izognemo potrebi po več kompletih signalov, so uvedli tri nadomestne  ali ponovitvene signale. Ti podvojijo signal na mestu, ki ga označujejo. Tako na primer signal MAA (ki pomeni: potrebujem nujen zdravniški nasvet) prikažemo z zastavami Mike, Alfa in Drugi nadomestek, ki pomeni, da se podvoji drugi signal v tem primeru Alfa.

Metode signaliziranja:

- signaliziranje z zastavami
- signaliziranje z lučjo (uporaba Morese-jevih simbolov),
- zvočno signaliziranje (uporaba Morese-jevih simbolov),
- glasovno signaliziranje s pomočjo megafona,
- radiotelegrafija,
- raditelefonija,
- signaliziranje s pomočjo rok ali zastav (uporaba Morese-jevih simbolov).

Komentarji