Zadnje iz eTrgovine

24.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

 

Mednarodna signalna koda (ICS-International code of Signals) je mednarodni sistem signalov in kod, ki je namenjen komunikaciji med plovili. Z njimi se sporočajo pomembna sporočila o varnosti, navigaciji in drugem. Signale lahko sporočamo s pomočjo zastav, signalne luči, zastavnega semaforja, s pomočjo radiotelegrafije ali radiotelefonije.

Današnja mednarodna signalna koda je evolucija sistema pomorske zastavne signalizacije.

Prvič je bila uradno zapisana leta 1855, mednarodno pa se je začela uporabljati leta 1857. Pomorske nacije so z njeno uporabo pričele postopoma. Leta 1932 so jo prvič posodobili in dodali signalne znake za medicinske težave na morju, ki so vključevali tudi signal za žrtve radiacije. Do leta 1969 je koda vsebovala bistveno več sporočil. Vsebovala je tudi listo pet mestnih kod za posamezno pomembno pomorsko točko na svetu. Leta 1969 so jo močno zreducirali. Glavni fokus signalizacije je postala varnost in navigacija na morju s posebnim delom medicinskih težav na morju.

Signale lahko razvrstimo v naslednje skupine:

- enoznačni signali, ki so namenjeni najnujnejšim, pomembnim ali splošnim sporočilom
- dvoznačni signali, ki so namenjeni splošnim sporočilom in jim lahko sledijo numerični znaki, ki sporočilo spremenijo ali nadomestijo.
- triznačni signali, ki se začnejo z »M« in so medicinski signali

V nekaterih primerih lahko dodamo signalom dodatne znake, ki določajo količino, smer, kurz, razdaljo, datum, čas ali zemljepisno širino in dolžino. Uporaba dveh enakih znakov zaporedoma je problematična, zato so dodali signal za ponovitev. Da se izognemo potrebi po več kompletih signalov, so uvedli tri nadomestne  ali ponovitvene signale. Ti podvojijo signal na mestu, ki ga označujejo. Tako na primer signal MAA (ki pomeni: potrebujem nujen zdravniški nasvet) prikažemo z zastavami Mike, Alfa in Drugi nadomestek, ki pomeni, da se podvoji drugi signal v tem primeru Alfa.

Metode signaliziranja:

- signaliziranje z zastavami
- signaliziranje z lučjo (uporaba Morese-jevih simbolov),
- zvočno signaliziranje (uporaba Morese-jevih simbolov),
- glasovno signaliziranje s pomočjo megafona,
- radiotelegrafija,
- raditelefonija,
- signaliziranje s pomočjo rok ali zastav (uporaba Morese-jevih simbolov).

Komentarji