V članku Kako najeti plovilo in na kaj moramo biti pozorni pri najemu?, smo se dotaknili vprašanja čarterskega najema plovila, v današnjem nadaljevanju pa se osredotočamo na sam prihod v marino, postopke pri prevzemu plovila ter stroške, ki jih lahko pričakujemo.
Check-in
Najobičajnejši izraz, ki ga boste slišali ob prevzemu najetega plovila je »Check-in«. V njem je zajeta celotna procedura prevzemanja plovila, ki se uradno vrši ob sobotah (po dogovoru tudi v drugih terminih), med 16. in 18. uro.
Dejansko, v praksi je prevzem moč izvesti tudi kakšno uro ali dve pred uradnim, a je to odvisno od več dejavnikov. Predvsem od čarter podjetja, ki v bazi skrbi za plovila, kako hitro je sposobno barko očistiti od predhodnega najemnika in jo pripraviti za naslednji čarter najem. Na drugi strani pa tudi od izbrane čarter agencije, pri kateri ste barko najeli, njenih sposobnosti dogovarjanja ali praks dobrega poslovanja s partnerji. Ni pa zgodnejšega prevzema vedno moč zagotoviti, zato ta ni samoumeven!
»Check-in« zajema:
»Transit log«
Plačilo »Transit loga«, ki vključuje storitve kot so: končno čiščenje, posteljnina, plin za kuhanje, potapljaški pregled plovila ob zaključku termina, itd.
To velja le v primeru, če ''Transit log'' ni bil plačan že pri plačilu samega najema plovila, pri vaši čarter agenciji.
Polog kavcije
Obrazec: Seznam posadke (Crewlist): |
Klikni sliko za povečavo! |
Kavcija ali depozit je znesek, ki ga je potrebno položiti kot jamstvo, da bo plovilo vrnjeno nepoškodovano in pravočasno. Višina kavcije je odvisna od vrednosti jadrnice in praviloma znaša od 1.000 EUR do 3.000 EUR, odvisno modela, dolžine in starosti plovila. Lahko se položi s kreditno ali bančno kartico (slip), kot rezervacija sredstev na vaši kartici ali s pologom gotovine v pisarni, kjer prevzemate barko.
Velja opozoriti, da je potrebno za jadrnico in opremo stalno skrbeti. Pomeni, da vsak član posadke nosi določeno odgovornost pri uporabi jadrnice. Redko, a vseeno lahko pride na plovilu do poškodb ali do izgube posamezne opreme (poškodba trupa, jader, motorja za čoln,...) za kar odgovarja vsa posadka oz. najeti skiper. Skladno s tem lahko čarterist zadrži del ali celotni del depozita. Večje poškodbe, ki presegajo višino kavcije, ima čarterist zavarovane.
Obstaja tudi druga možnost imenovana "zavarovanje kavcije". S plačilom zavarovanja kavcije se izognete izgubi kavcije v primeru, da ste plovilo vrnili s poškodbami ali pa vam v marino ni uspelo pripluti pravočasno in predati plovila. Znesek zavarovanja običajno znaša 10 – 20 % vrednosti kavcije. Ta znesek je nepovraten, saj je to zavarovanje dela vaše odgovornosti.
Seznam posadke
Popis posadke ali običajnejše poimenovanje - »Crew list« najemnik praviloma izpolni in pošlje čarter agenciji že v času najemanja plovila, skrajni čas za njegove spremembe ali morebitne dopolnitve pa je ob prevzemu plovila. A tu velja biti pozoren! Dokument je na Hrvaškem obvezen in vam v primeru, da ga izpolnjujete tik pred odhodom lahko povzroči kar nekaj zamude, saj ga morajo potrditi še na Pomorski upravi (Luški kapitaniji). Zato je bolje, da to uredite predhodno, s čarter agencijo.
Check list
Obrazec: Seznam opreme (Check list): |
Klikni sliko za povečavo! |
Glede varnosti plovila in posadke je zelo pomembno in v vašem interesu, da pri prevzemanju plovila skupaj z upraviteljem plovil v bazi temeljito preverite v kakšnem stanju je plovilo in ali je pripravljeno za plovbo. V ta namen uporabite natisnjen seznam, ki ga izda čarter podjetje ob predaji plovila in temeljito preverite stanje in delovanje vsakega elementa barke posebej.
Pomembno je preveriti vso opremo. V primeru, da kaj manjka, se stanje popiše. Prav tako, če na plovilu opazite kakršnekoli pomanjkljivosti ali celo poškodbe. Vse ugotovitve nujno vpišite v primo-predajni zapisnik, ki bo merodajen ob zaključku jadranja, ob povratni predaji plovila oz. »Check-out«-u.
Check-out
Uradni »Check-out« poteka ob sobotah, med 8. in 9. uro, marsikatero čarter podjetje pa vztraja tudi na zahtevi, da se povratek v izhodiščno marino opravi že v petek, proti večeru, kjer se na barki prespi in nato naslednje jutro opravi pregled in vrnitev plovila.
Postopek je podoben preverjanju stanja plovila pri prevzemu, vključno s »Check listo«: Ključno vlogo pri ugotavljanju stanja plovila in morebitne odgovornosti za poškodbe ali nedelovanje njenih posameznih delov pa ima prej omenjeni primo-predajni zapisnik.
Pripravil: Jernej Kuhar, thesailmaster.si