MY Do This burnt in fire, EmergenSea

Motorna jahta Do This, ki je v dolžini merila 20 m je popolnoma zgorela v požaru 27.6.2021.

Podjetje za reševanje in pomoč na morju EmergenSea je sodelovalo pri reševanju in odstranjevanju pogorele razbitine motorne jahte Do This. Objavljamo ekskluzivno zgodbo o nesreči in poteku reševanja.

Motorna jahta Do This je 27.6.201 plula po Pašmanskem kanalu med apartmajskim naseljem Kumenat in zalivom Crvena Luka. Nekaj minut čez 10.00 uro dopoldne je na jahti zagorelo. Na krovu je bilo osem avstrijskih državljanov, ki so se uspeli rešiti s skokom v vodo. Vsi so lahko priplavali na obalo in nesrečo preživeli brez poškodb. Požar na jahti se je iz salona razširil po celotni jahti. Na kraj nesreče so pripeljala gasilska vozila bližnjih gasilskih društev a z vodnimi curki niso dosegli goreče jahte. Na kraj nesreče je priplulo tudi gasilsko plovilo s sedmimi gasilci na krovu, ki so uspeli pogasiti jahto, ki pa je pogorela skoraj do vodne gladine. Razbitina je bila ekološko občutljiva. Zato je bilo potrebno hitro posredovanje. Na pogorišče so nemudoma poklicali ekipo podjetja EmergenSea, ki skrbi z pomoč in reševanje na morju. Kako je potekala odstranitev razbitine nam je zaupal Drago Dešpalj, lastnik zadarskega podjetja EmergenSea za reševanje in pomoč na morju.

MY Do This burnt in fire, EmergenSea

"Ko smo prispeli na lokacijo, smo morali najprej zavarovati razbitino. Ker je nasedla na skale, je bilo odelo pod njo oteženo. Najprej smo jo morali z dvigalom dvigniti za 15 cm. Ker je bila razbitina konstrukcijsko izjemno krhka, smo morali pripraviti več scenarijev reševanja. Pričeli smo z najlažjimi rešitvami. Če te niso bile uspešne smo morali poseči po bolj kompleksnih. Če plan A ne bi uspel, bi morali izvleči osi propelerjev, kar bi zahtevalo ogromno časa. Ogrožalo nas je nestabilno vreme, ki bi lahko odstranjevanje zelo otežilo ali celo onemogočilo. V kolikor tudi to ne bi bilo mogoče, bi morali do razbitine pripeljati dve dvigali s katerima bi jo dvignili, naložili na plovilo in odpeljali. K sreči nam je uspel prvi plan. Ravno v času največje plime, nam je razbitino uspelo sploviti. Zakrpati smo morali vse luknje, pri katerih je voda vdirala v ostanke plovila in plovilo pripravili za vleko po morju. Pri zaščiti pred onesnaženjem morja nam je pomagalo specializirano podjetje. Spremljali so nas od kraja nesreče pa vse do pristanišča Lamjana na otoku Ugljan. Kljub temu, da smo morali razbitini vleči dobrih 16 nmi, ni prišlo do onesnaženja morja. V pristanišču so ostanke jahte Do This dvignili iz morja, ter jih zaščitili."

Po zaključeni akciji je še dodal:

"Ko zagori na jahti, jadrnici ali ladji je že to samo po sebi ekološka katastrofa. Koščki zgorele plastike se dvigajo visoko v zrak in nato padajo v morje ali na bližnjo obalo. Tega se žal ne da preprečiti, dokler se požar ne pogasi. Ekološka škoda je bila povzročena. Drug problem s katerim smo se srečali, je bila nafta, ki je pritekla iz rezervoarjev plovila. Ko je jahta še gorela, je z njo zagorela tudi nafta. Odlično delo so opravili gasilci, ki jim je uspelo pogasiti požar. Nato smo morali postaviti plavajoče prepreke, s katerimi smo zaustavili širjenje nafte v morje. Ekološko katastrofo nam je uspelo minimizirati. Če ni bi ukrepali takoj, bi bila škoda bistveno večja.

 

 Odstranjevanje razbitine motorne jahte Do This