Lomac Adrenalina 10.5

Italijanska ladjedelnica Lomac je predstavila novo plovilo iz serije Adrenalina z oznako 10.5.

Adrenalina 10.5 je najdaljše plovilo iz serije. Že samo ime pove, da je namenjeno adrenalinskim užitkom na vodi.

Ladjedelnica Lomac slovi po svoji inovativnosti. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja so napihljivim čolnom dodali trdo dno iz stekloplastike. Evropske in svetovne ladjedelnice so jih začele kmalu posnemati in razvoj tako imenovanih RIB (rigid inflatable boat) plovil je trgu zagotovil ene najvarnejših vrst plovbe.

Ladjedelnica Lomac stalno skrbi, da je s svojimi modeli v ospredju svetovnega vrha, tako v inovativnosti, kot v kvaliteti. Dokaz temu je tudi novo plovilo Adrenalina 10.5. Gumenjak s trdim dnom pri svoji dolžini 9,62 m tehta vsega 2500 kg. Njegova širina znaša 3,5 m in zagotavlja stabilno plovbo tudi v razburkanem morju. Plovilo je grajeno izjemno kompaktno in omogoča vgradnjo dveh motorjev z maksimalno močjo po 400 KM. Za udobno a še vedno izjemno hitro plovbo okrog 50 in več vozlov pa bosta zadovoljevala dva motorja za močjo po 300 KM.

Lomac Adrenalina 10.5 ima v prednjem delu veliko sedežno garnituro, ki jo lahko uporabimo tudi kot prostor za obedovanje s prostorno mizo ali pa kot velika sončna ploščad. Pod krovom se skriva dvojna postelja in majhen WC. Krmar ima na voljo širok in udoben sedež, pod katerim je mobilna kuhinja s 50 l hladilnikom. Za njo so štirje veliki in udobni sedeži. Nasloni so zložljivi. Če jih premaknemo naprej, na krmi nastane velika sončna ploščad. Pod njo je velik skladiščni prostor v katerega lahko shranimo vso potrebno opremo. Če ste pristaš vgrajenih motorjev, se bo temu delu prostora treba odpovedati.

Test

Plovilo na testu, ki ga je opravil Maurizio Bulleri  iz »The Boat Show« italijanski navtični časopis je imelo nameščena dva Yamaha motorja s po 300 KM. Minimalna hitrost glisiranja je znašala 12 vozla. Motorji so se vrteli z 2100 obrati v minuti, poraba pa je znašala 37 litrov. Pri povečanji obratov motorja, je gumenjak dosegel udobno hitrost plovbe 25 vozla. Poraba je narasla le za 13 l/h in znašala 50 l/h oziroma le 2 litra na prepluto navtično miljo. Hitrost 30 vozlov dosežemo pri 3500 obratih motorja, poraba pa je narasla na 60 l/h. Če preračunamo na navtično miljo pa poraba ostaja enaka 2 l/nmi. Pri dodajanju plina je plovilo pokazalo svojo športno naravnanost. Zaradi svoje dolžine in širine je kljub močno razburkanem morju omogočalo udobno plovbo. Hitrost 50 vozlov je plovilo doseglo pri 5000 obratih v minuti. Če bi plin potisnili vse do maksimuma, do 6000 obratov v minuti, bi hitrost plovbe verjetno znašala okrog 56-57 vozlov. Žal je bilo morje preveč razburkano in plovba ne bi bila več varna.

Sreda 11 Apr 2018

Janez Zabukovec, Gašper Strahovnik,Nejc Valenčič, Klemen Petrović

Za jadralci v Patrasu je drugi tekmovalni dan evropskega prvenstva v razredu laser 4.7, na katerem tekmujejo tudi trije slovenski jadralci. Podobno kot včeraj, je bilo morje tudi danes obsijano s soncem, pihal pa je zmerni veter, ki je omogočil izpeljavo obeh predvidenih plovov.

Od Slovencev še naprej najbolje kaže Janezu Zabukovcu, ki je danes zasedel 14. in 10. mesto in je po štirih odjadranih plovih na 41. mestu. Gašper Strahovnik je bil danes 21. in 14. in je skupno 66., Nejc Valenčič je bil 49. in odličen sedmi in je skupno na 74. mestu, Klemen Petrović pa z današnjima 32. in 14. mestom zaseda skupno 90. mesto.

V vodstvu ostaja Grk Emmanouil Kollias, ki je prvi plov zmagal, v drugem pa bil 18. Drugi je njegov reprezentančni kolega Emilios Monos, tretji pa Italijan Cesare Barabino.

Sreda 11 Apr 2018

 Jeanneau, Just Perfect Y.C.

Si nameravate ogledati salon plovil Croatian Boat Show v Splitu?

V sodelovanju s podjetjem Just Perfect Y.C. smo vam zagotovili brezplačno vstopnico za sejem Croatia Boat Show, ki bo potekal med 11. in 15. aprilom 2018.

Podjetje Just Prfect Y.C. je uradni zastopnik za plovila Jeanneau. Na salonu plovil v Splitu bo predstavljal tri nove modele plovil iz serije Sun Odyssey. Ogledali si boste lahko Sun Odyssey 319, Sun Odyssey 419 in Sun Odssey 440, ki je prejele prestižno nagrado Evropsko plovilo leta 2018. Premierno bo iz ladjedelnice Jeanneau na ogled na voljo tudi Jeanneau Yachts 51 (slika zgoraj).

Če ste se odločili, da si francoske lepotice ogledate na salonu plovil v Splitu, pišite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., kjer boste prejeli vse informacije glede prevzema vstopnice za Croatian Boat Show.

Novi modeli plovil Jeanneau predstavljeni na Croatia Boat Show-u

jeanneau, Sun Odyssey 319 jeanneau, Sun Odyssey 419 jeanneau, Sun Odyssey 440
Sun Odyssey 319 Sun Odyssey 419 Sun Odyssey 440

 Just Perfect YC Logo Croatian Boat Show Logo

Torek 10 Apr 2018

america's cup AC75

Jahtna kluba Royal New Zealand Yacht Squadron in Circolo della Vela Sicilia sta objavila pravila, ki bodo veljala za nov razred AC75 monotrupnih jadrnic, ki bodo prvič tekmovala v 36. Pokalu Amerike.

Oba jahtna kluba, iz katerih prihajata ekipi Emitrates Team New Zealand in Luna Rossa sta konec prejšnjega meseca predstavila nova pravila, ki bodo veljala za novi razred AC75. Pravila definirajo parametre katerih se bodo morali držati oblikovalci novih jadrnic AC75. Pravil natančno opredeljujejo vse podrobnosti na plovilu, kar bo zagotovilo enakovrednost ekip, hkrati pa omogoča dovolj prostora za inovativnost in kreativnost.

Priprava pravil je trajala štiri mesece. Natančno je določeno število komponent, ki lahko sestavljajo trup, jambor, krmila, hidrokrila, jadra in nekatere druge dele plovila. Da bodo ekipe izgubile čim manj časa z oblikovanjem plovil in njihovih komponent, jim bo organizator pokala zagotovil hidrokrila, snast in jambor. Namesto glavnega jadra bodo ekipe lahko uporabljale tako imenovano mehko krilo, ki ga že več let uporabljajo na katamaranih serija Pokal Amerike.

Ekipa naj bi prva plovila zgrajena na podlagi pravil razreda AC75 zgradila do konca meseca marca 2019, ko lahko pričakujemo tudi prvo splovitev in testne plove.

 

Ponedeljek 09 Apr 2018

Tina Mrak, Veronika Macarol, JK Pirat

Danes se je v Palmi na španskem otoku Mallorca z regato za medalje za najboljših deset v posameznem razredu zaključila regata za pokal princese Sofije. Naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat) sta jadrali dobro ter končali kot tretji, kar pa ni spremenilo njune skupne uvrstitve, devetega mesta. 

Danes je bilo na regatnem polju vetra spet malo in močno je nihal predvsem po smeri, zato je bilo jadranje taktično zahtevno. Naši dekleti sta skozi celotno regato pridobivali in končali kot tretji, skupno sta s 84 točkami na devetem mestu. 

Tina Mrak: “Regato na Palmi sva končali na skupnem 9. mestu. Mislim, da je bil celoten teden kar zahteven, to regato sva vzeli kot zelo dober trening za preizkusiti novo jadrnico in opremo. Nekaj malenkosti imava še za izpopolniti in mislim, da bova prišli v Hyeres zelo dobro pripravljeni in poskusili ta rezultat še izboljšati. ”

Veronika Macarol: “Današnja regata za medalje je bila zelo zanimiva, imeli smo šibak veter z obale, bilo je zelo nestabilno. Na startu smo imeli zastavo za prosto ‘pumpanje’, tako da se je bilo res treba boriti od starta vse do cilja. Prvo bojo sva obrnili kot osmi, celo regato pridobivali in prišli v cilj kot tretji.”

Dekleti sta na Palmo prispeli s povsem novo jadrnico, ki je pred tem še nista preizkusili, kar je delno botrovalo k slabši uvrstitvi od želene. Veronika Macarol: "Ker je kontejner iz Miamija zelo zamujal, nisva mogli pred odhodom opraviti treningov doma. Kontejner z opremo je prišel v Slovenijo tik pred pričetkom regat, tako da nismo mogli opraviti niti treningov na Palmi, kot smo si sprva zadali. Tukaj sva prvič preizkusili tudi novo jadrnico in opremo.”

Trener Tomaž Čopi: “Sicer kratek teden, a za nas je bil tokrat malo daljši kot ponavadi, ker ni šlo vse tako, kot bi moralo. Obe sta se predvsem ukvarjali s samo jadrnico, z nastavitvami, mislim pa, da ni bil problem predvsem v tem, ampak v njima. Malček je bil problem tudi, da sta uporabljali stara jadra, ki so bila že v Miamiju in so se peljala v kontejnerju gor in dol ter v mojem kovčku na letalu, tako da moram reči, da sta imeli v primerjavi s konkurenco bistveno slabša jadra. Ni pa to razlog - ampak kljub vsemu, z vsemi težavami sta na koncu prijadrali v medal race, kar tudi ni slabo, Treba je vedeti, da ne gre vedno vse najboljše in se nekaj iz tega naučiti.”

Zmagali sta Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Hoshioka (56 točk), drugi ostajata Britanki Hannah Mills in Eilidh Mcintyre (58 točk), na tretje mesto pa sta se povzpeli Švicarki Linda Fahrni in Maja Siegentahler (59 točk).

Naslednja regata za naši dekleti, ki šteje kot regata svetovnega pokala, bo od 22. do 29. aprila v Hyeresu.

Besedilo: WindPress

Sobota 07 Apr 2018

Ekipa Brunel je zmagala epsko 7. etapo regate Volvo Ocean Race. Največji izziv je bila plovba po Južnem oceanu. Ekipe so plule v ekstremnih južnih zemljepisnih širinah vse do 54 stopinj južno, kjer pihajo konstantni zahodniki »Besne petdesete« (ang. Furious Fifties). Med plovbo v 38 vozlih vetra, ko so valovi dosegali višino do 5 m, je poročevalec z jadrnice Yann Riou izvedel drzen let z dronom in posnel jadranje v ekstremnih pogojih. Pri pristanku mu je pomagal trimmer Kyle Langford, ki je ujel drona.

Vir: FB Volvo Ocean Race

Petek 06 Apr 2018

Gardenergy  GE20.10, električni motor za čoln

Podjetje Gardenergy je predstavilo nov izvenkrmni električni motor z močjo 10kW oziroma 13,41 KM.

V podjetju so se odločili, da trgu ponudijo enostaven, učinkovit izvenkrmni motor. Za izdelavo so uporabili najnovejšo znano tehnologijo. Motor deluje izjemno tiho in zagotavlja ekološko plovbo. Motor ima permanentini magnet tipa PMCA in je brez krtačk. Kontrolna elektronika motorja je vgrajena v vrhnjem delu in omogoča enostavno uporabo in nadzor nad motorjem. Ohišje je v celoti izdelano iz aluminija kar zagotavlja majhno skupno težo. Prevlečeno je s petimi zaščitnimi sloji in v celoti impregnirano s polnili, ki zagotavljajo vodotesnost po standardu IP68.

Za enostavno uporabo so vgradili električen sistem, da spreminjanje naklona (trim) in dvigovanje motorja iz vode. Za nadzor nad porabo je vgrajena Bluetooth povezava, ki omogoča prenos podatkov direktno v vaš telefon. Namestiti je potrebno le njihovo brezplačno aplikacijo. Za nadzor nad plovbo je vgrajen GPS sledilni sistem.

Električni motorji so učinkovitejši od motorjev z notranjim izgorevanjem. Primerljiva moč 10 kW električnega motorja je ekvivalentna motorju z notranjim izgorevanjem moči vsaj 20 kW. (več o moči el. motorjev v primerjavi z motorji z notranjim izgorevanjem v članku: Električni motorji v navtiki.

Motorji Garedenergy so na voljo z močmi med 3 in 10 kw.

Cene:

  • Gardenergy 6.3 (3 kW): 6.490,00 EUR
  • Gardenergy 8.4 (4,3 kW): 6.690,00 EUR
  • Gardenergy 12.6 (6 kW): 7.290,00 EUR
  • Gardenergy 16.8 (8 kW): 7.990,00 EUR
  • Gardenergy 20.10 (10 kW): 8.390,00 EUR

Spletna stran proizvajalca: www.gardenergy.com

Četrtek 05 Apr 2018

Sailing Point Velikonočna regata

Po sedmih plovih od predvidenih devet je Luka Zabukovec (JK Jadro Koper) slavil v Portorožu v razredu Optimist. Na drugo mesto se je uvrstil Paul Clodi (AUT), na tretje pa Michael Meier. Najboljša med dekleti je bila Johanna Boeckl (AUT), druga je bila Alenka Valenčič (JK Burja Izola) in tretja Alja Petrič (JK Jadro Koper). Po predlanskem slavju kluba Adriaco in lanskoletnem slavju Maltežanov, je pokal za najboljši klub osvojil JK Jadro Koper.

V nedeljo, ob zaključku tekmovalnega dne, je podelitvi pokalov sledilo žrebanje glavnih nagrad. Glavna nagrada, optimist Devoti, je osrečil Maxa Winklerja iz Nemčije, jadro One Sails pa je šlo v roke Kristofa Kollikerja iz Avstrije.

Luka Zabukovec, JK Jadro Koper

Na regati je sodelovalo okoli 400 jadralcev iz trinajstih držav. V JK Pirat so izredno zadovoljni s potekom prireditve. V 26-ih letih je regata postala ena najpomembnejših v Evropi. 

»Sailig Point Velikonočna regata je za JK Pirat zelo pomembna, saj gre za najbolj prestižno prireditev, ki jo v klubu organiziramo. Z logističnega vidika je regata sicer precej zahtevna, hkrati pa zelo dobordošla, saj klub z organizacijo takega dogodka pridobi prepotrebna finančna sredstva za nemoteno delo pri izvajanju načrtovanih programov. Zato ne skrivamo dejstva, da si želimo še takšnih dogodkov, saj bi s tem tudi popestrili jadralno sceno in obenem prispevali k turističnemu utripu Portoroža,« pove predsednik kluba Marjan Matevljič in doda, "Ta regata že sama ustvari blizu 5000 nočitev v času velikonočnih praznikov, ki so tako rekoč šele uvertura v pravo turistično sezono."

V klubu se tako veselijo skorajšnjega zaključka gradnje novega Doma vodnih športov, ki bo vsem jadralcem omogočil boljše pogoje.

Smeli načrti kluba se v letošnjem letu prvič spogledujejo tudi z organizacijo regate za jadralni razred 420. 

»To je razred, ki jo ozirajoč se na tradicijo z drugimi dvosedi, razvijamo na novo. Tu zagotovo ne moremo zbrati toliko jadralcev, kolikor jih prinese velikonočna regata za razred optimist, vendar pogovori potekajo na nivoju več klubov iz tujine. V prihodnjem letu pa smo pridobili organizacijo mladinskega svetovnega prvenstva za jadralni razred 470, ki bo poleg velikonočne regate tudi prva mednarodna prireditev v novem centru, ki bo še kako dobordošel za kakovostno organizacijo regate.«, je ob zaključku regate sklenil Matevljič.

Česar pa brez uigrane ekipe ni mogoče zagotoviti, je prepričana Vera Maraspin Čarman,  vodja organizacijskega odbora Sailing Point Velikonočne regate. »Gre za regato, ki jo letos pripravljamo že 26. leto zapored. Regata je postopoma zrasla v velik dogodek, udeležba je res zelo številčna. Na vse to smo res ponosni, vendar moramo vedeti, da za vsem tem je ogromno dela. S pripravami začnemo že mesece prej, bolj ko se regata približuje, bolj intenzivne pa so priprave in delo, pri katerem sodeluje vsaj 50 oseb. Večina je stalnih in upam si trditi, da smo s takšno ekipo lahko kos še kateremu takšnemu dogodku, tudi organizaciji evropskega ali svetovnega prvenstva.«

Organizacija Sailing Point Velikonočne regate je za Jadralni klub Pirat velik zalogaj, hkrati pa množičen obisk jadralcev predstavlja veliko zainteresirano ciljno skupino, zato pritegne iz leta v leto več sponzorjev. Glavni sponzor letošnje Velikonočne regate je trgovina za navtično opremo Sailing Point, ostali sponzorji pa Občina Piran, Hoteli Bernardin, Javno podjetje Okolje Piran, Krajevna skupnost Portorož, Turistično združenje Portorož, Victory Sails, Sandiline, Inter-sejmi d.o.o., Rooster, Automatic Servis, Telekom, A1 in Diners. JK Pirat se za sodelovanje in podporo vsem iskreno zahvaljuje.

Tekst: JK Pirat Portorož, Foto: Andrej Škopac

Sreda 04 Apr 2018

Nizozemsko podjetje Focus Motor Yachts je predstavilo nov model v svoji paleti motornih plovil Focus Power 33. Focus Power 33 je elegantno in športno družinsko plovilo z dolžino le nekaj centimetrov manj kot 10 m. Pri širini 3,47 m nudi ravno prav udobja za namestitev štiričlanske družine. Zaradi pametnega oblikovanja plovila pa se bo na krovu vedno našlo dovolj prostora za gosta ali dv...

Sreda 04 Apr 2018

Miran Tepeš, ki ga vsi poznamo, kot vrhunskega smučarskega skakalca, je v zadnjih letih svojo smučarsko športno pot zamenjal z jadralsko. Tako kot večina je pričel v Jadranu, ki pa mu je kmalu postal premajhen. Izzivi in večji cilji so ga vodili v svet. Podal se je na plovbo okoli sveta, ki ga je obplul že dvakrat. Svoja doživetja je strnil v knjigah Z vetro...

Sreda 04 Apr 2018