V soboto je v luki mesta Raba prišlo do eksplozije plovila. Devetmetrsko plovilo z rabsko registracijo je eksplodiralo v neposredni bližini bencinske črpalke v mestni luki.

On 16.40 uri so se na plovilu nahajale 3 osebe, lastnik plovila, njegova mladoletna hčera in še ena moška oseba. Ob eksploziji so vsi trije utrpeli opekline. Lastnik plovila in njegova hčera sta k sreči utrpela manjše poškodbe, medtem ko je tretja oseba, moški, ki je bil verjetno v bližini mesta eksplozije, utrpel težje poškodbe in je močno opečen. V času nesreče se je v neposredni bližini plovila nahajala še ena oseba, ki pa k sreči ni utrpela telesnih poškodb.

Vsem trem osebam so takoj nudili medicinsko pomoč najprej v zdravstvenem domu na otoku Rabu, nato pa so jih ob 18.30 uri s helikopterjem odpeljali v Klinični center v Reko.

Plovilo so po eksploziji zajeli ognjeni plameni in je praktično popolnoma zgorelo.  Plovilo se ni potopilo. Okoli plovila so namestili zaščitno pregrado, da so preprečili onesnaženje morja. Gasilcem je kmalu uspelo pogasiti goreče plovilo, ki so ga že ob 18.30 uri potegnili iz vode.

Vzroka nesreče še niso ugotovili.

Torek 27 Mar 2012

S srebrno medaljo na pravkar končanem Evropskem prvenstvu je Vasilij dosegel svoj doslej največji uspeh v razredu finn. V Scarlinu dosežen rezultat je dobra napoved pred aprilskima regatama, ki bosta šteli tudi za interne kvalifikacije za olimpijske igre v Londonu.

Vasilij je današnjo regato za medalje začel s tretjega mesta s 37 točkami. Pred njim sta bila Grk Ioanis Mitakis s 30 točkami in Hrvat Ivan Gašpić Kljaković s 36 točkami. Grk je z zmago v regati za medalje še potrdil prevlado na prvenstvu in postal evropski prvak, Vasilij je v cilj prijadral kot tretji, za sabo pustil vse tekmece za srebro in postal evropski podprvak, Hrvat Ivan Kljaković Gašpić pa se je moral zadovoljiti z bronom.

V spodnjem videu si lahko ogledate izjavo zmagovalca Grka Ioannisa Mitakisa in drugouvrščenega Vasilija Žbogarja:

 

Končni rezultati:

RankBowNumberNatSailNoHelmNameClubR1R2R3R4R5R6MTotalNettNotes
1st 22 GRE 77 Mitakis Ioannis PSC 13.0 (35.0) 8.0 4.0 2.0 3.0 2.0 67.0 32.0
2nd 66 SLO 573 Zbogar Vasilij JK Burja 1.0 11.0 (18.0) 1.0 10.0 14.0 6.0 61.0 43.0
3rd 44 CRO 524 Gapspic Ivan Kljakovic Y:C. Labud 10.0 8.0 11.0 (12.0) 1.0 6.0 12.0 60.0 48.0
4th 72 ITA 123 Baldassarri Filippo SV Guardia di Finanza 8.0 (19.0) 5.0 6.0 3.0 19.0 10.0 70.0 51.0
5th 54 ITA 117 Poggi Giorgio SV Guardia di Finanza (17.0) 13.0 1.0 5.0 8.0 11.0 16.0 71.0 54.0
6th 12 EST 2 Karpak Deniss S4G Karpak Sailing Team 2.0 (38.0) 17.0 10.0 6.0 18.0 4.0 95.0 57.0
7th 84 NED 842 Postma Pieter-Jan APPM/D Lloyd/Gaastra 7.0 6.0 10.0 18.0 (25.0) 10.0 8.0 84.0 59.0
8th 31 TUR 7 Muslubas Akif Istanbul YC 18.0 12.0 15.0 (27.0) 4.0 8.0 14.0 98.0 71.0
9th 41 GER 151 Miller Matthias WYC 9.0 14.0 6.0 20.0 (26.0) 7.0 18.0 100.0 74.0
10th 101 ESP 100 Rafael Trujillo CN La Linea 4.0 1.0 13.0 (21.0) 20.0 17.0 20.0 96.0 75.0
11th 71 RUS 9 Skornyakov Eduard Moscow SK 3.0 7.0 14.0 (34.0) 14.0 21.0 13.0 106.0 72.0
12th 82 TUR 21 Kaynar Alican Fenerbahce SK 16.0 10.0 24.0 8.0 (36.0) 1.0 22.0 117.0 81.0
13th 63 FRA 29 Le Breton Thomas Fra29 29.0 30.0 4.0 2.0 (33.0) 4.0 15.0 117.0 84.0
14th 48 AUT 3 Raudaschl Florian UYC Wolfangsee 6.0 4.0 12.0 30.0 13.0 (50.0) 19.0 134.0 84.0
15th 21 SLO 99 Moze Tine JK Jadro Koper 21.0 9.0 9.0 17.0 16.0 12.0 (26.0) 110.0 84.0
16th 49 RUS 1 Selivanov Alexey Krasnodar 11.0 22.0 2.0 9.0 (28.0) 24.0 17.0 113.0 85.0
17th 43 CRO 11 Olujic Josip J.K. Labud 15.0 20.0 25.0 3.0 11.0 (70.0 DNF) 21.0 165.0 95.0
18th 35 SWE 6 Allansson Bjorn GKSS 25.0 2.0 (36.0) 24.0 32.0 9.0 11.0 139.0 103.0
19th 6 CZE 1 Maier Michael YCR Roudnice 14.0 (34.0) 19.0 19.0 24.0 15.0 18.0 143.0 109.0
20th 9 POL 13 Jodlowski Michal UKS FIR 20.0 26.0 16.0 15.0 7.0 28.0 (34.0) 146.0 112.0 J
21st 25 UKR 1 Borisov Oleksiy Sevastopol SHVSM 19.0 3.0 7.0 33.0 22.0 (35.0) 30.0 149.0 114.0
22nd 19 CYP 19 Papadoupoulus Haris CYA 34.0 21.0 31.0 (38.0) 9.0 2.0 23.0 158.0 120.0
23rd 57 RUS 57 Terpigorev Egor Moscow SS 5.0 28.0 29.0 (35.0) 19.0 33.0 14.0 163.0 128.0
24th 20 SLO 5 Vincec Gasper JDF Slovenija (70.0 OCS) 16.0 3.0 44.0 51.0 5.0 12.0 201.0 131.0
25th 74 ITA 2 Buglielli Marco CV Roma 27.0 17.0 32.0 25.0 18.0 13.0 (39.0) 171.0 132.0
26th 24 BUL 855 Vangelov Dimitar Nessebur Yacht Club 23.0 23.0 20.0 13.0 21.0 37.0 (70.0 DNF) 207.0 137.0 J
27th 15 UKR 5 Gusenko Andrii OSHVSM 41.0 31.0 (57.0) 22.0 15.0 20.0 29.0 215.0 158.0
28th 27 AUS 2 McMillan Rob RPAYC 31.0 24.0 (70.0 DNF) 11.0 45.0 22.0 31.0 234.0 164.0
29th 93 NED 83 Hagoort Timo KMJC 24.0 5.0 21.0 (70.0 DNF) 39.0 41.0 45.0 245.0 175.0
30th 59 RUS 711 Petrov Dimitry Drujba 35.0 (46.0) 27.0 29.0 12.0 46.0 27.0 222.0 176.0
31st 58 RUS 111 Yanitsky Andrey Drujba (70.0 OCS) 15.0 41.0 51.0 30.0 26.0 16.0 249.0 179.0 J
32nd 36 IND 11 Johal Nachhatar AYN Mumbai 22.0 41.0 37.0 41.0 5.0 39.0 (70.0 DNC) 255.0 185.0
33rd 4 CZE 81 Hrncal Tomas YC Pardubice 30.0 (36.0) 35.0 26.0 31.0 36.0 33.0 227.0 191.0 J
34th 73 AUS 1 Casey Brendan RQYS 12.0 18.0 28.0 7.0 65.0 (70.0 DNF) 70.0 BFD 270.0 200.0
35th 83 DEN 46 Andresen Kaspar Aarhus Sejlklub 42.0 33.0 30.0 (63.0) 27.0 27.0 42.0 264.0 201.0
36th 18 RUS 6 Kistanov Arkadiy Moscow SS 47.0 29.0 50.0 16.0 17.0 42.0 (70.0 BFD) 271.0 201.0 J
37th 14 LTU 7 Rymonis Tauras LFA 33.0 42.0 26.0 47.0 23.0 43.0 (51.0) 265.0 214.0
38th 64 FRA 99 Des Beauvais Marc Allain SNO Nantes (54.0) 43.0 46.0 32.0 35.0 38.0 24.0 272.0 218.0
39th 68 RUS 91 Sivenkov Viacheslav Moscow SS 26.0 (61.0) 38.0 39.0 50.0 34.0 32.0 280.0 219.0 J
40th 23 UKR 9 Sadchykov Anton Sevastopol 32.0 (54.0) 22.0 40.0 40.0 47.0 38.0 273.0 219.0
41st 7 CZE 11 Deutscher Patrik YCR Roudnice nad Labem 44.0 50.0 (52.0) 31.0 37.0 23.0 36.0 273.0 221.0 J
42nd 45 CRO 671 Bilic Tudor J.K Trogir 49.0 48.0 33.0 42.0 (52.0) 25.0 25.0 274.0 222.0
43rd 34 HUN 728 Haidekker Elemer AYC 37.0 39.0 49.0 (64.0) 29.0 32.0 43.0 293.0 229.0 J
44th 37 IRL 4 Hamilton Ross Royal Irish YC 38.0 62.0 43.0 14.0 53.0 (70.0 BFD) 20.0 300.0 230.0
45th 94 TUR 35 Kuyumcu Efe CYK (70.0 OCS) 25.0 48.0 45.0 42.0 45.0 40.0 315.0 245.0
46th 40 GRE 111 Boudouris Anastasios Olympiakos 56.0 32.0 42.0 28.0 (64.0) 53.0 35.0 310.0 246.0
47th 102 DEN 210 Nielsen Henrik Elmer Ishoej Sail Club 43.0 44.0 47.0 37.0 41.0 44.0 (70.0 DNC) 326.0 256.0
48th 8 POL 11 Malag Maciej KSS Warszawa 45.0 57.0 34.0 52.0 44.0 (70.0 BFD) 28.0 330.0 260.0 J
49th 38 GRE 71 Davourlis Panagiotis NCPF 62.0 56.0 (64.0) 48.0 34.0 16.0 44.0 324.0 260.0
50th 10 POL 1 Wojewski Milosz SEJK Pogon Szczecin (70.0 OCS) 47.0 23.0 23.0 70.0 DNF 31.0 70.0 DNC 334.0 264.0 J
51st 87 GER 51 Tacchino Iacopo YC Italiano 28.0 55.0 45.0 (62.0) 56.0 48.0 37.0 331.0 269.0
52nd 67 ITA 67 Bucciarelli Gino CV Roma 36.0 (64.0) 51.0 36.0 38.0 40.0 70.0 DNE 335.0 271.0
53rd 55 FRA 114 Morel Thomas Cannes (59.0) 52.0 39.0 53.0 59.0 29.0 41.0 332.0 273.0 J
54th 33 HUN 127 Haidekker Peter AYC 55.0 45.0 54.0 (57.0) 48.0 52.0 46.0 357.0 300.0
55th 50 RUS 41 Denikaev Felix Moscow Finn Ass. 53.0 51.0 58.0 55.0 60.0 30.0 (70.0 DNC) 377.0 307.0
56th 17 RUS 17 Kravchenko Vasiliy Moscow Finn Ass. 52.0 53.0 (60.0) 54.0 49.0 54.0 49.0 371.0 311.0
57th 47 BUL 77 Nedyalkov Valentin YSC Nesebar 51.0 49.0 (59.0) 58.0 54.0 57.0 48.0 376.0 317.0
58th 61 ITA 872 Menoni Nicola CV Gargnano 40.0 37.0 (70.0 DSQ) 43.0 58.0 70.0 DNS 70.0 DNC 388.0 318.0
58th 65 SUI 63 Gautschi Thomas YCB 48.0 58.0 53.0 46.0 43.0 (70.0 DNS) 70.0 DNC 388.0 318.0
60th 62 GBR 18 Hadden James Mountbatten SC (70.0 OCS) 40.0 44.0 50.0 46.0 70.0 BFD 70.0 DNF 390.0 320.0 J
61st 75 GER 165 Meid Dirk SCLM 39.0 66.0 55.0 49.0 47.0 (70.0 BFD) 70.0 DNC 396.0 326.0
62nd 80 ITA 13 Cisbani Paolo CV Portocivitanova 46.0 63.0 (70.0 OCS) 56.0 57.0 58.0 50.0 400.0 330.0
63rd 30 GER 65 Kreiss Stefan Steinberger YC 50.0 27.0 56.0 (70.0 DNF) 70.0 DNC 70.0 DNC 70.0 DNC 413.0 343.0
63rd 5 GER 188 Kluegel Michael Salzsitter 58.0 60.0 61.0 60.0 55.0 49.0 (70.0 DNC) 413.0 343.0
65th 60 RUS 7 Novikov Alexander MACF 57.0 (67.0) 65.0 61.0 61.0 55.0 47.0 413.0 346.0
66th 79 ITA 79 Matteucci Fabio SV Marina Militare Anzio 60.0 65.0 40.0 65.0 63.0 59.0 (70.0 DNC) 422.0 352.0 J
67th 1 NOR 34 Foerland Stein Moss SF 61.0 (68.0) 62.0 66.0 62.0 51.0 52.0 422.0 354.0
68th 39 GRE 1 Boudouris Anastasios Junior Olympiakos 64.0 69.0 66.0 59.0 67.0 56.0 (70.0 DNF) 451.0 381.0 J
69th 3 GER 141 Stoeckmann Lars Salzsitter 63.0 59.0 63.0 67.0 66.0 (70.0 DNF) 70.0 DNC
Nedelja 25 Mar 2012

Flota plovil Volvo Ocean Race je kmalu po začetku četrte etape na poti iz Aucklanda proti Braziliji zapeljala v nevihto. Močni vetrovi in visoki valovi so povzročili veliko škode na plovilih.

Ko so se jadralci prebili skozi nevihto, se je vreme umirilo. Nevihta je na plovilih povzročila kar nekaj škode. Mirno morje in šibkejši veter posadkam omogočata, da pričnejo s popravili in jadrnice pripravijo na nadaljnjo plovbo.

Ekipi Sanya se je pokvaril desalinator, poškodovale pa so se tudi vodovodne cevi. Po nekajurnem popravilu jim je uspelo desalinator spet zagnati.

Na Camperju so imeli težave s premcem jadrnice. Pojavilo se je nekaj razpok v trupu jadrnice. Te razpoke bi lahko povzročile večje poškodbe plovila, ki bi jim lahko onemogočile varno plovbo. Takoj, ko se je vreme umirilo, so morali pričeti z mešanjem smol in popravljati razpoke.

Tudi na Groupami so bili zaposleni. K sreči se na plovilu ni pokvarilo ničesar zelo pomembnega. Kljub temu, so spet vse spravili v prvotni red, saj jih v nadaljevanju čakajo težki vremenski pogoji in plovila morajo biti v dobri formi.

V bitko se je zopet vključila ekipa Abu Dhabi ocean Racing Team-a, ki se je morala zaradi okvar na plovilu kmalu po začetku 4. etape vrniti nazaj v Auckland, da so plovilo usposobili za nadaljnjo plovbo. Trenutno za vodilno ekipo Groupame zaostajajo 309 nmi. Na drugem mestu pluje ekipa Pume, na petem mestu pa ekipa Telefonice, ki zaostaja le 11 nmi. Plovila so blizu drug drugemu. Plujejo proti vzhodu in se že počasi bližajo zahodni meji območja ledu. Območje ledu je področje, kjer je plovba zaradi nevarnosti ledenih gor plovilom prepovedana.

Vir: www.volvooceanrace.com

Sreda 21 Mar 2012

Včeraj v večernih urah je na otoku Mljetu nasedla 15-metrska jahta.

Ob 20.30 uri je prispel klic na Luško kapitanijo Dubrovnik, da je motorna jahta Silver Snake, ki pluje pod zastavo Gibraltarja, nasedla na Otoku Mljetu. Jahta Silver Snake, ki v dolžino meri 15 metrov, je nasedla skoraj po celi dolžini plovila na vhodu v luko Pomena na otoku Mljetu. Nasedla je na greben Galicija, ki se nahaja na zahodni strani vhoda v luko.

V času nesreče so bile na jahti tri osebe. Plovilo je upravljal hrvaški državljan, druga dva člana posadke pa sta bila Rusa. Jahta je na Mljet plula iz luke Ubli na otoku Lastovo. Vzroka nesreče še niso odkrili.

Na mesto nesreče je priplula tudi ladja policije, ki je opravila alkotest. Rezultat je pokazal, da hrvaški državljan, ki je upravljal plovilo, ni bil pod vplivom alkohola. Posadka je nesrečo preživela brez poškodb, prav tako pa ni prišlo do razlitja goriva, ki se nahaja na plovilu, ocenjujejo pa, da ga je približno 1500 litrov. Lastniku je naloženo, da plovilo odstrani v naslednjih dneh.

Sreda 21 Mar 2012

SCARLINO – Toscansko mestece gosti udeležence Evrpskega prvenstva v olimpijskem razredu Finn. Slovenske barve zastopajo Vasilij Žbogar, Gašper Vinčec in Tine Može.

Kot prvi v prvi regati prvenstva je v cilj prijadral Vasilij Žbogar. Po končanih dveh regatah prvega dne in dveh dneh prvenstva je Vasilij na 4. , Tine na 13. in Gašper v sled prezgodnjega starta v prvi regati na 41. mestu.

Današnji veter organizatorju ni dovoljeval izpeljavo dveh planiranih regat drugega dne, tako ostajajo rezultati enaki včerajšnjim.

 

Utrinki in izjave prvega dne, tudi našega jadralca Vasilija Žbogarja si lahko ogledate v videu:

Vir: JZS; Fotografija : Marina Prinzivalli

Sreda 21 Mar 2012

KOPER - Tridnevna regata laser Evropa Cup, ki jo je konec tedna gostil Jadralni klub Jadro Koper, je bila pestra in polna nenavadnih preobratov. V razredu standard je zmago slavil Italijan Alessandro Marega. Olimpijski kandidat Karlo Hmeljak je na domačem terenu osvojil 5. mesto.

Sanjske kombinacije sonca in maestrala, v kateri se je Obala bohotila zadnja dva tedna, je bilo konec ob najbolj nepravem času – med vikendom, ko je v Kopru na prvi tekmi evropskega pokala jadralo 215 jadralcev iz triindvajsetih držav. Organizatorji so se na vse pretege trudili športnikom pričarati nepozaben dogodek ter predstavnikom evropske zveze laserjev pokazati kaj vse zmorejo in znajo, a zaman. Vreme se je zarotilo in gostitelji kljub dobri volji niso dobili priložnosti uprizoriti spektakla, kakršnega so si želeli.

Kapricasti Eol

Nekaj nežnih sap je regatnemu odboru v petek omogočilo izpeljavo dveh plovov za enosede laser standard in enega za razred radial ter 4.7. Soboto je zaznamovalo popolno brezvetrje, v nedeljo pa se je vreme dobesedno poigravalo s potrpljenjem prirediteljev. Dopoldanski jugo je sprva obetal vrhunske predstave, nakar se je nad zaliv spustila tako gosta megla, da tekmovalci niso več videli oznak. Regata je bila prekinjena in sledilo je večurno čakanje. Po posvetovanju z meteorologom se je predsednik regatnega odbora Bojan Gale odločil še za poslednji poskus, toda z meglo je odšel tudi veter in člani žirije so omagali.

»Žalostni smo, ker nam ni uspelo. Regatni odbor se je trudil, neštetokrat spremenil polje ampak takega vremena, kot smo ga imeli te dni, jaz ne pomnim,« je razočarano dejal predsednik organizacijskega odbora Vilijem Orel. Nad razmerami je bil začuden tudi jadralec Karlo Hmeljak: »Vsakič, ko so me prijatelji vprašali, kaj se dogaja, nisem imel odgovora. Bilo je neobičajno, če ne še kaj več. Tudi sam nisem vedel, kaj lahko pričakujem, zato sem se raje kot na tekmece osredotočil na veter. Po slabši petkovi predstavi je bil moj cilj v nedeljo zmagati in to mi je tudi uspelo. V upanju, da bi še koga prehitel sem si želel še enega plova, ki pa se žal ni zgodil,« je dejal Hmeljak, na koncu 5. v skupnem seštevku razreda laser standard. Bolje od njega so vetrovne pasti na polju prebrali zmagovalec iz Italije Alessandro Marega, drugouvrščeni Moldavec Alexandr Denisiuc in Ukrajinec Oleksandr Isakov.

Repriza bo!

Za razrede laser radial in 4.7 je bil izpeljan plov premalo, da bi podelili odličja, vendar nesrečen splet okoliščin ni vplival na odločitev podpredsednika evropske zveze laserjev Macrina Macrija, da se dogodek prihodnje leto znova dodeli Kopru. »V Evropi redko najdeš to povezanost med člani kluba, navezanost na družino, prijatelje in ostale vrednote, ki so me prepričale, da je to kraj z veliko potenciala. Za prvič je bila organizacija več kot dobra. Opazil sem nekaj manjših tehničnih pomanjkljivosti, a nič resnega. Prihodnje leto zato resno računamo na vas,« je organizatorje na sklepni slovesnosti pohvalil zadovoljni Macrini.

Rezultati : http://www.cleanport.si/europacup/results.html

 

Vir : JK Jadro Koper, Fotografija : Jana Pines

Sreda 21 Mar 2012

V Portorožu je med 17. do 18. 3. 2012  v organizaciji JK Pirat potekala tradicionalna regata za Spomladanski pokal.

Udeležilo se je 131 jadralcev iz šestih držav. Prvi dan so izpeljali prvi plov v šibkem maestralu in vse ostale plove v zmernem jugu. Drugi dan so jadralci opravili še dva plova za vsak razred, tudi tokrat v zmernem jugu. Regate so v zadovoljstvo udeležencev potekale brez zapletov.
V razredu Optimist je tekmovalo 121 jadralcev, blestele so deklice, ki so zasedle prva tri mesta: Maria Vittoria (Italija), Jana Gremani (JK Izola) in Giovanna Giustin (Italija). Kot najboljša kadeta sta se izkazala Piratovca Rok Verderber in Matej Planinšič, tretje mesto je zasedel italijan Matthias Menis.
V razredu 470 je tekmovalo deset posadk, pričakovano sta zmagali olimpijki Tina Mrak in Teja Černe (JKPirat Portrož), drugo mesto je zasedla posadka Mikulin Dolinšek (JK Burja Izola), tretje pa Meister Simmer iz Avstrije.

Avtor: Ivo Čarman za JK Pirat; Fotografija: arhiv Jana Pines

Sreda 21 Mar 2012

Po krajšem premoru smo Barakude spet zajadrale, tokrat na regati Seascape Match Race 2012, ki je bila pretekli vikend v Portorožu.

Pravijo, da je vse enkrat prvič. In tako se je tudi nam zgodilo, da smo prevrnile barko. Ups… :S V močnem sunku burje nismo pravočasno popustile jader, nagnilo nas je na 90 stopinj, Vesna, ki se ni imela za kaj držati, je padla v vodo, Katra je bingljala z boka, Lena pa s pripone. Da bi se barka postavila pokonci, je bilo potrebno popustiti flok in vang. Ko je šla Lena to “reševati,” se je barka še nekoliko bolj nagnila in potem se je začelo…sosledica dogodkov, eno naključje za drugim, na koncu pa se je končalo z jamborom navzdol in prvim spomladanskim plavanjem :)

Ker je ta dogodek dvignil precej prahu, je prav, da osvetlimo tudi okoliščine, ki so do njega pripeljale, še pred tem pa želimo poudariti, da so za nas takoj poskrbeli in da je zelo pozitivno, da barka po dveh urah v prevrnjenem stanju ni potonila, kar gotovo potrdi kvalitetno izdelavo in odlično zasnovo barke.
Vprašanj, ki se ob takem dogodku porodijo, je kar nekaj:
Zakaj nismo pravočasno spustile floka, da nas je položilo?
Zakaj nismo takoj skočile na kobilico?
Zakaj se je barka, ko je Vesna padla v vodo hitro nagnila čez kot 90 stopinj?
Zakaj se je barka, ko je Lena stopila na kabino, da bi odpela flok in vang, nagnila še za dodaten kot, da je kobilica padla nazaj v barko?
Zakaj sploh je kobilica padla nazaj v barko?
Za kakšne razmere je jadrnica certificirana?
Kje na regatnem polju je prišlo do prevržka na bok?
Zakaj večina tekmovalcev ni nosila rešilnih pasov?
Itd….

Zakaj nismo pravočasno spustile floka, da nas je položilo?
Lena je za trenutek preusmerila pozornost na genaker, saj smo ga nameravale v krmo za en bordo dvigniti. V tistem je udaril sunek burje, Lena ni mogla v trenutku odpeti floka (prevelika sila) in sunek nas je položil na bok.
Poleg klem, ki jih je v močnem vetru res težko odpirati (s takšnimi klemami smo imele težave tudi na nekaterih Elliottih na regatah svetovnega pokala, a so organizatorji v nekaj mesecih vse kleme zamenjali s Harknovimi, ki se jih da tudi v močnem vetru odpirati brez potega vrvi), je bil neustrezen tudi rig – premalo tenzije v priponah in nemožnost natega podigača floka, a tega na MR regati žal ne smeš spreminjati.
Prav tako na barki ni bilo nameščenih pasov za visenje (predvideni so serijski, a jih skrbnik ni namestil).

Zakaj nismo takoj skočile na kobilico?
To bi namreč prav tako preprečilo, da bi se barka obrnila.
Poudariti želimo, da smo s SeaScape-om regatirale tudi po močnejšem vetru (Sukošan 2010, 35 kts) – polagalo nas je, a nikoli obrnilo. Po par sekundah se je barka vedno postavila nazaj pokonci, zato dinghijevskega manevra “skok na kobilico”v povezavi s SeaScape-om pač nismo ponotranjile.
Dejstvo, da se po naših izkušnjah barka nikoli ni prevrnila niti v močnejšem vetru, lepo govori o tem, kako pomembna je skrb za barko in kako pomembno je pravilno vzdrževanje barke, jader, vrvi in palubne opreme.

Zakaj se je barka, ko je Vesna padla v vodo hitro nagnila pod kot 90 stopinj?
Razlog leži v mali luknjici na vrhu jambora, ki je tam nikakor ne bi smelo biti, če bi seveda “mojster”, ki je vrtal po jamboru, svoje delo vestno opravil.
Jambori na SeaScape-ih imajo poleg svoje primarne funkcije tudi funkcijo plovnega elementa – jambor, ki tesni, ima namreč vzgon, enakovreden 80 kilogramskemu človeku na kobilici. Torej, četudi bi se kobilica poklopila, pa bi ob tem jambor tesnil, se barka ne bi obrnila.
In ker jambor ni tesnil, se je barka hitro nagnila za kot, večji od 90 stopinj.

Zakaj se je barka, ko je Lena stopila na kabino, da bi odpela flok in vang, nagnila še za dodaten kot, da je kobilica padla nazaj v barko?
Iz istega razloga, kot je naveden zgoraj: v jambor je voda hitro vdirala in jadrnica se je ob vsaki dodatni obremenitvi obračala še hitreje.

Zakaj sploh je kobilica padla nazaj v barko?
Pravila klase določajo namestitev safety pina skozi kobilico. Pini se v prvih serijah bark niso nameščali in dotična barka je ena redkih, ki pina še nima. Zakaj? Ker nima stalnega vzdrževalca, ki bi zanjo skrbel.

Na vprašanji o tem, za kakšne pogoje je jadrnica certificirana in kako je bilo z regatnim poljem, bi lahko več odgovoril proizvajalec in regatni odbor, saj me natančnih podatkov nimamo.
Gotovo pa je bila boja od orce postavljena na mestu, kjer so bili sunki burje najmočnejši, zato bi tudi me na tem delu polja morale biti še bolj previdne.

Zakaj večina tekmovalcev ni nosila rešilnih pasov?
Žal očitno pri nas še vedno velja, da če si nadeneš rešilni pas, si en navaden pussy.
Joooj, kako daleč je to od resnice!
Ali se kdo zaveda, da imaš pri 7 stopinj mrzli vodi kot športnik do nezavesti časa le 30 min? Da po 1 minuti že pade koncentracija in da po 10 minutah udje ne funkcionirajo več, kot bi morali?
Če si nadeneš rešilni pas, še sploh v pogojih, kot smo jih imeli na polju, si kvečjemu pameten in razsoden.
In NE, ni potrebno, da če NE visi zastava Y na regatni barki, pustiš rešilni pas v avtu!

Verjamem, da je težko pomisliti na vse, še sploh, če barka nima skrbnega vzdrževalca. Naj še enkrat poudarim, da je do dogodka pripeljalo sosledje napak in naključij in da vse to kaže na nujnost, da se barka tehnično vzdržuje ter da je potrebno na morju biti pazljiv in pozoren – velja tako za jadralce kot organizatorje. Upam, da smo se vsi nekaj naučili in da bo prihodnjič bolje :)

V nedeljo smo po zmernem vetru dokončali round robin in regato smo s 5 zmagami in 2 porazoma zaključile na 3. mestu. Vesele smo, da je na regati bilo 8 ekip in precej novih obrazov ter se veselimo prihajajočega državnega prvenstva, kjer bomo napadle prvo mesto!

 

Članek je v celoti povzet iz bloga Barakud: http://www.barakuda.si/

Torek 20 Mar 2012

Ko je leta 1964 bivši tožilec v nuremerških procesih proti nacistom, Lord Shawcross, kupil 70-čeveljsko (21 metrov) jadrnico Eilean, si ni mogel niti predstavljati, da bo njegova jadrnica postala ena izmed navtičnih ikon.

Po desetih letih je jadrnico prodal charterski agenciji, ki jo je sposojala v Antigui. Leta 1983 so jadrnico za  tri dni najeli za snemanje videospota Rio, takrat ene najpopularnejših skupin na svetu Duran Duran. Sama plošča sicer ni dosegla takega uspeha kakor druge uspešnice skupine, vendar je video predstavljal nekaj čisto posebnega. Prikazoval je namreč glamur, ki je skupino izstrelil na prva mesta hit lestvic.

Usoda jadrnice pa žel ni bila takšna, kakor usoda skupine Duran Duran. Skupina je dosegla vrh svetovne pop glasbe, medtem ko je jadrnica dosegla dno morja. Po nesrečnem trku s trajektom so jo privezali na privez, kjer pa je zaradi poškodb trupa potonila. Čez nekaj časa so jo potegnili na kopno, jo privezali na mangrove, kjer so jo napadli termiti.

Ko jo je po 20. letih bivši lastnik Lord Shawcross zopet videl, je bila v katastrofalnem stanju. Še vedno pa je bila jadrnica elegantnih potez. Takoj je pomislil, da bi jo odkupil in obnovil. Po nekaj letih je plovilo zagledal tudi Angelo Bonati, direktor podjetja Panarai Watches. Jadrnico je odpeljal v Genovo, kjer so pričeli z restavracijo plovila.

Jadrnica je bila v tako slabem stanju, da so morali poiskati originalne načrte, da so lahko pričeli z obnovo. Odstranili so vse prav. Od originalnega plovila je ostalo le železno ogrodje t, na katero je pritrjen lesen trup. Po štirih letih dela je jadrnica spet zasijala v svoji prvotni podobi. Pred 150. leti je prvič izplula iz ribiške vasi Firth of Clyde, kjer je bila zgrajena. Sedaj pa se zopet vrača v Antiguo, kjer se bo udeležila regate Panerai Classic Yachts Challenge.

V galeriji slik so predstavljene slike obnove jadrnice: Slavna jadrnica skupine Duran Duran kompletno prenovljena

http://www.thewatchquote.com

Ponedeljek 19 Mar 2012

KOPER – V organizaciji jadralnega kluba Jadro Koper poteka od petka do nedelje prva regata v seriji regat Laser Europa Cup 2012.

Jadro Koper gosti te dni 204 jadralce iz petnajstih držav, ki svoje moči merijo v jadralnem razredu Laser Standard, Laser Radial in Laser 4.7.

Po prvem dnevu je v razredu Laser Standar od Slovencev najbolje uvrščen Karlo Hmeljak na 7. mestu. V razredu Laser Radial Žan Luka Zelko na 3. ter Marko Radman na 12. v razredu Laser 4.7.

 

Vir: JZS

Ponedeljek 19 Mar 2012