Zadnje iz eTrgovine

19.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Lateralne oznake se na ozkih plovnih poteh (kanalih, prehodih, vhodih v pristanišča …) uporabljajo za označevanje leve in desne strani, ozke plovne poti ter nakazujejo primernejšo pot plovbe na razpotjih.

Kadar se plovilo z odprtega morja po ozki plovni poti približuje pristanišču, reki, ustju ali drugi plovni poti, so lateralne oznake leve strani na njegovi levi strani, lateralne oznake desne strani pa na njegovi desni strani. Izjemoma so lahko lateralne oznake postavljene obratno in v tem primeru je to na kartah jasno označeno.

Sistem lateralnih oznak je odvisen od tega, ali plujemo v Coni A ali v Coni B. Evropa spada v Cono A (poleg Afrike, Avstralije in Azije z izjemo Filipinov, Japonske in Koreje), v kateri velja naslednje:

• Oznake leve strani so rdeče barve in v obliki valja. Na njih sta lahko rdeče vrhnje znamenje v obliki valja in rdeča luč (biti mora različna od R Bl (2 +1) in je običajno R Bl).

• Oznake desne strani so zelene barve in v obliki stožca. Na njih sta lahko zeleno vrhnje znamenje v obliki stožca in zelena luč (biti mora različna od Z Bl (2 + 1) in je običajno Z Bl).

• Razpotje označuje modificirana lateralna oznaka z vodoravnim pasom v barvi stranskega kanala.

Med plovbo po plovnih poteh se je treba držati desne strani, kolikor je le mogoče. V dolgih kanalih so oznake pogosto označene z zaporedjem številk ali črk.

Komentarji