Uros_Krasevac_MiniTransat

Uroš Kraševac se je letos že drugič udeležil regate Mini Transat z željo, da izboljša uvrstitev s prejšnjega tekmovanja. Žal mu je tehnična okvara na plovilu preprečila izboljšanje dosežka.

Uroš Kraševac si je v letošnjem letu zastavil nalogo, da izboljša uvrstitev s svoje prve udeležbe na regati Mini Transat, ko je zasedel odlično peto mesto. Kljub temu da pluje s starim in tehnološko zastarelim plovilom, mu je bil letošnji cilj, da ponovi ali pa celo izboljša uvrstitev na prejšnji regati. Svojo jadrnico razreda mini, ki v dolžino meri vsega 6,5 m in je najmanjša jadrnica registrirana za oceansko plovbo, je pred regato dobro pripravil. Z ekipo so izvedli številne posodobitve, da bi bila čim bolj konkurenčna. Pred regato je moral opraviti še kvalifikacije. Moral se je udeležiti vsaj treh krajših odprtomorskih regat.

Kljub temu da je bilo vse pripravljeno, pa je bil že začetek letošnje regate presenetljiv. Prva etapa regate, ki poteka od francoskega mesta Les Sables d'Olonne do pristanišča Santa Cruz de la Palma na Kanarskih otokih je bila prekinjena. Ciklon, ki je prečkal Atlantik in se približeval floti, je bil preveč nevaren za jadralce. Etapo so prekinili in jadralce napotili v bližnja pristanišča, da so se varno skrili pred ciklonom.

Druga etapa

Nato je sledil tranzit plovil na Kanarske otoke, kjer se je začela druga etapa, prečkanje Atlantika. Uroš je s pomočjo slovenskega vremenoslovca in jadralca Jureta Jermana pripravil drzno strategijo. Večina flote je zaplula proti jugozahodu, Uroš pa se je držal smeri jug–jugovzhod, kjer je Jure predvideval, da bo prej dosegel pasate. Taktika je bila odlična in po srečanju z glavnino flote je Uroš jadral na odličnem petem mestu. Imel je odlično izhodišče za plovbo proti zahodu, proti cilju na otoku Guadaloupe in dosego dobrega rezultata.

Vendar navdušenje ni trajalo dolgo časa. Kmalu s srečanjem z glavnino flote so se na plovilu začele težave. Ležaj avtopilota je razpadel. Kroglice so se razletele po jadrnici in Urošu jih ni uspelo zbrati in sestaviti ležaja. Prisiljen je bil obrniti jadrnico proti jugovzhodu in zapluti na Zelenortske otoke, kjer je nameraval popraviti avtopilota. Po pravilih regate je moral ob tehničnem postanku ostati v marini vsaj 12 ur. Upal je, da bo v tem času popravil avtopilota. Takoj po pristanku je poiskal pomoč, a popravilo ni bilo možno. Kljub trudu tehnične ekipe in podpore skupine navijačev, mu ni uspelo popraviti avtopilota oziroma dobiti novega v roku 72 ur, kar je najdaljši dovoljen tehnični postanek na regati. Uroš se je moral sprijazniti z dejstvom, da letošnje regate ne bo mogel zaključiti.

Kljub odstopu z regate se je Uroš odločil, da bo prejadral Atlantik, takoj ko bo usposobil avtopilota.

Izjava Uroša Kraševca (v angleškem jeziku)

Stanje na Atlantiku

Najhitreje napreduje Francoz Benoit Marie na jadrnici Nicomatic – Petit Bateau, ki je opremljena s hidrokrili. Do cilja pred pristaniščem Saint-Francois na otoku Guadaloupe ga loči še 640 nmi. V zmernih pasatih pluje s hitrostmi okrog 10 vozlov. Z le 40 nmi zaostanka pluje Švicar Mathis Bourgnon na jadrnici Assomast. Alexandre Demange na tretjem mestu zaostaja 200 nmi. Zaradi nekoliko močnejših vetrov, ki pihajo nekoliko bolj južno, pluje s hitrostjo 12 vozlov in zmanjšuje svoj zaostanek za vodilnim.

V skupini Proto sta poleg Uroša odstopila še dva jadralca, v skupini serijskih plovil pa so še vsi jadralci v konkurenci.

Uros_Krasevac_MiniTransat

 

Uroš je na regati plul z litijevimi baterijami BlueCell.

Na krovu ima dve bateriji Bluecell 200Ah12V z izjemno veliko kapaciteto 2 x 200 Ah (5120 Wh) , ki tehtata zgolj po 17 kg.

BlueCell