Pristajanje na bok je najpogostejši način pristajanja pri točenju goriva na bencinski črpalki, pri pristajanju v manjših lukah, na carinskih pomolih pri prehodu meje in podobno. Manever bočnega pristanka s plovilom z enim motorjem lahko izvedemo na prostoru, ki je le nekoliko daljši od dolžine plovila. Opisani postopek je primeren za pristajanje s plovilom z vgrajenim Z-pogonom (en propeler ali duoprop) ali izvenkrmnim motorjem.
Postopek pristanka na levi bok s plovilom z enim motorjem
- izberemo mesto pristanka
- pripravimo opremo (bokobrane, mornarsko palico, vrvi) in posadko (razdelimo naloge)
- z minimalno hitrostjo zaplujemo proti mestu pristanka pod kotom 30-45 stopinj (slika 1)
- pogon je vključen v NAPREJ, krmilo je v nevtralnem položaju (slika 1)
- ko se približamo obali, obrnemo krmilo skrajno v desno in izključimo pogon (slika 2)
- počakamo, da se premec plovila približa obali (slika 3)
- krmilo obrnemo skrajno levo (slika 3)
- pogon vključimo v VZVRATNO, da ustavimo plovilo in krmo približamo obali (slika 3)
- pogon prestavimo v nevtralno
- privežemo privezne vrvi in ugasnemo motor
Previdnost ne bo odveč
- Manever vedno izvajamo pri minimalni hitrosti. Plovila z večjimi propelerji in močnejšimi motorji že pri minimalnem plinu dosegajo hitrosti plovbe preko 4 vozle. Zato bo potrebno med manevrom pogona večkrat izključiti, oziroma jih uporabiti le v kratkih impulzih. V kolikor bo prišlo do kakršne koli napake, pri majhnih hitrostih povzročimo le majhne poškodbe. Imeli bomo tudi več časa za razmišljanje in ukrepanje.
- Preverimo, če je prostor za privez plovila dovolj dolg za naše plovilo.
- Preverimo višino pomola in nastavimo bokobrane na primerno višino.
- Preverimo globino vode ob pomolu. Če pristajamo v nepoznanem pristanišču, se pravočasno prepričajmo, kakšna je globina ob pomolu. Pogosto se pred pomolom hitro zmanjša in s pogoni lahko trčimo v morsko dno. Nekateri pomoli imajo v višini morske gladine ali tik pod njo stopnico. Na bok nastavimo večje bokobrane (okrogle). Oseba, ki je zadolžena za privez vrni na premcu, naj opazuje in obvešča krmarja.
- V primeru napake reagirajmo preudarno. Burne reakcije in preveliko dodajanje plina lahko povzroči bistveno več škode, kot preudarna a učinkovita reakcija.
V kolikor imamo motorno plovilo z enim vgrajenim motorjem in osovinskim pogonom, ne pristajamo na opisan način, temveč na način, ki je opisan v članku: Levo in desno sučni propeler in vpliv na krmarjenje