Hladilnik na plovilu ne hladi?

So vaše servisne baterije slabe? Izplujete iz marine in ne zagotavljajo delovanja vaših naprav niti za en dan? Vaš hladilnik se neprestano vklaplja, hladi pa ne?

Svinčene servisne baterije nimajo dolge življenjske dobe. So občutljive na globoka praznjenja, izgubljajo svojo kapaciteto in se samodejno praznijo tudi, ko nanje niso priključeni porabniki. Če ste v začetku sezone opazili, da je kapaciteta baterij bistveno manjša, kot takrat ko so bile nove, so verjetno sedaj, ko se poletna sezona bliža koncu, iztrošene in ne zagotavljajo delovanja vaših naprav niti en dan.

Ker sezone še ni konec, ste verjetno v dilemi ali baterije zamenjati še letos ali trpeti na plovilu v pomanjkanju elektrike ali pa celo zaključiti letošnjo navtično sezono in počakati na pomlad.

Dilema

Servisne svinčene baterije so občutljive. Če z njimi ravnamo pravilno, bomo njihovo življenjsko dobo podaljšali, v nasprotnem primeru pa bodo že po dveh ali treh letih neuporabne in jih bo treba zamenjati. Servisne svinčene baterije so sicer namenjene globokemu praznjenju. A globoko praznjenje pomeni, da lahko akumulator izpraznite do 50 ali 60 % nazivne kapacitete, če gre za kakovostnejši akumulator, medtem ko akumulatorje slabše kakovosti lahko izpraznite le do 30–40 % nazivne kapacitete. Če pride do globljega praznjenja, se bo baterija poškodovala in ne bo več uporabna.

Ko je konec sezone, skrbi za baterije ni konec. Na servisne baterije so priključene kalužne črpalke in nekateri senzorji, ki morajo imeti elektriko ves čas, ko je plovilo v vodi, tudi če ga ne uporabljamo. V stanju pripravljenosti sicer porabijo zelo malo toka, vendar bo treba baterijo vsake toliko napolniti. Poleg porabnikov imajo svinčene baterije veliko samodejno praznjenje. Če niso priključene na polnilec ali nimamo vgrajenih solarnih panelov, se samodejno praznijo, čeprav nanje niso priključeni nobeni porabniki. Če jih dva ali tri mesece ne napolnimo, se lahko popolnoma izpraznijo in uničijo. Svinčene baterije za vzdrževanje dobre kondicije potrebujejo vzdrževalno napetost in majhen tok, ki baterijo ves čas vzdržuje polno.

Zato je upravičena dilema ali baterije zamenjati še jeseni, ali počakati na pomlad. Obstaja pa rešitev, ki bo to dilemo rešila na enostaven način.

Nadgradnja akumulatorjev na litijeve baterije

V navtiko vztrajno prodirajo litijeve baterije. Zaradi svojih lastnosti so več kot primerne za zamenjavo porabniških akumulatorjev. Tehnologija LiFePO4 baterij zagotavlja dolgotrajno delovanje, stabilne napetosti in bistveno večjo kapaciteto kot svinčeni akumulatorji.

Katere so kakovosti litijevih baterij

  • garancijska doba za kakovostne litijeve baterije je 3 leta,
  • nazivna kapaciteta baterije je enaka uporabni kapaciteti. Pri bateriji s 100 Ah lahko porabimo 100 Ah oziroma 1280 Wh,
  • baterijo lahko izpraznimo do 0 %,
  • baterijo lahko do 0 % izpraznimo kar 2000-krat,
  • če jo praznimo do 80 % je življenjska doba več kot 3500 ciklov,
  • če jo praznimo do 50 % je življenjska doba več kot 6000 ciklov,
  • polnjenje z velikimi tokovi tudi preko 50 % nazivne kapacitete (100 Ah baterijo lahko polnimo s tokom 50 A in jo napolnimo v borih 2 urah),
  • baterije so izjemno lahke. Svinčena baterija 100 Ah tehta med 25 in 32 kg, litijeva baterija zgolj 12,5 kg,
  • samodejno praznjenje je manjše od 3,5 % mesečno. Tudi če baterij ne polnimo pol leta, se ne bodo izpraznile za več kot 20 %.
  • vgrajen imajo BMS (Bettery Management System), ki nadzira stanje baterije. Ko se baterija povsem izprazni, se zaklene in ne omogoča nadaljnjega praznjenja, ko je povsem polna, se zaklene in ne omogoča prenapolnjenja.
  • baterije imajo vgrajen bluetooth, ki omogoča nadzor nad baterijo, polnjenjem, praznjenjem, temperaturo baterije in 30 drugimi parametri. Baterija si beleži tudi število ciklov (praznjenje preko 80 % nazivne kapacitete).

Kaj pa slabosti litijevih baterij

  • majhni izhodni tokovi. Litijeve baterije ne omogočajo praznjenja z velikimi tokovi. Baterijo s 100 Ah lahko v večini praznimo s tokom 100 A, 200 Ah pa z 150 A. Baterije zato niso primerne kot startne baterije za prižiganje motorja. V primeru, da jih uporabljamo za prečne motorje, jih moramo več povezati vzporedno, glede na moč motorja.
  • zamenjava svinčenih baterij z litijevimi ni zgolj zamenjava. Litijeve baterije se polnijo z višjimi napetostmi, večjimi tokovi in ne potrebujejo vzdrževalnega toka, ko so polne. Zanje je treba imeti primeren polnilec in alternator ali pa dodatno vgraditi DC-DC pretvornik, ki zna polniti litijeve baterije in ščiti alternator pred pregrevanjem pri nizkih obratih.

 

Kompleti za nadgradnjo baterijskega sistema

Litijeve baterije BlueCell so izjemno kakovostne litijeve baterije namenjene uporabi v navtiki. So cenovno ugodne in niso le zamenjava, temveč nadgradnja sistema.

Hladilnik na plovilu ne hladi?

 

Komplet MINI vsebuje:

  • 1x LiFePO4 baterija BlueCell 100 Ah 12V z BlueTooth povezavo
  • 1x LiFePO4 baterija BlueCell 100 Ah 12V brez BlueTooth povezave
  • 1x DC-DC pretvornik 30A 12V

Skupna uporabna kapaciteta sistema: 200 Ah – 2560 Wh

Želim več informacij o kompletu MINI

 

 

 

Hladilnik na plovilu ne hladi?

Komplet MIDI vsebuje:

  • 1x LiFePO4 baterija BlueCell 100 Ah 12V z BlueTooth povezavo
  • 2x LiFePO4 baterija BlueCell 100 Ah 12V brez BlueTooth povezave
  • 1x DC-DC pretvornik 30A 12V

Skupna uporabna kapaciteta sistema: 300 Ah – 3840 Wh

Želim več informacij o kompletu MIDI

 

Hladilnik na plovilu ne hladi?

Komplet MAXI vsebuje:

  • 1x LiFePO4 baterija BlueCell 200 Ah 12V z BlueTooth povezavo
  • 1x LiFePO4 baterija BlueCell 200 Ah 12V brez BlueTooth povezave
  • 1x DC-DC pretvornik 30A 12V

Skupna uporabna kapaciteta sistema: 400 Ah – 5120 Wh

 

Želim več informacij o kompletu MAXI

 

 

 

Za nakupe baterij BlueCell do 15. 9. 2022 je poseben 10 % popust.

 

Pošlji povpraševanje ali pa pokličite na 031 30 30 86.